Ik had laatst op een zandweg, passeerde een mevrouw en haar hond die los liep ruim (wil ook geen hond onder de auto). Alleen zij dacht schijnbaar dat daar geen auto's mochten komen en lette dus totaal niet op en schrok zich een hoedje. Zie ik haar in mijn spiegel helemaal verontwaardigd kijken en pas als ik een eind weg ben nog zo tegen haar hoofd tikken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 10:08 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja dat doe ik ook wel hoor, maar omdat het vaak gaat om smalle wegen waar hard gereden wordt is het gewoon gevaarlijk. bovendien reageren ze vaak geërgerd, waarschijnlijk omdat ze zelf niet in de gaten hebben dat gevaarlijk bezig zijn.
Ik sluit ook niet aan als het druk is. Nou ja, uiteindelijk wel, maar ik laat hem er rustig heen uitrollen en als hij harder gaat duurt dat dus wat langer. Ik heb geen zin om op zijn bumper te zitten en continu te moeten remmen en optrekken als ik ook gewoon rustig in z'n twee kan doorkachelen. Zie ook niet zo hoe dat irritant kan zijn voor een ander.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:19 schreef Yreal het volgende:
Ik schaam me best wel voor hoe ik net naar huis ben gereden. Overal over de banen voor links/rechts voorpiepen en dan weer keihard doorknallen rechtdoor.
Ik had het gewoon even helemaal gehad, en dan krijg je nog al die graftakken in hun aygo's die 40 rijden waar je 80 mag![]()
Rij daar gewoon lekker 100. Gewoon 5km rechtdoor zonder kruispunten, oversteekplaatsen oid.
Een andere irritatie zijn mensen die niet gewoon aansluiten bij de auto voor hen als het druk is.
Als het bij een stoplicht oid is kan het weleens mensen verhinderen een afslag te nemen. Misschien bedoelt ie datquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:39 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik sluit ook niet aan als het druk is. Nou ja, uiteindelijk wel, maar ik laat hem er rustig heen uitrollen en als hij harder gaat duurt dat dus wat langer. Ik heb geen zin om op zijn bumper te zitten en continu te moeten remmen en optrekken als ik ook gewoon rustig in z'n twee kan doorkachelen. Zie ook niet zo hoe dat irritant kan zijn voor een ander.
Vandaag drukte op een onverwachte plek en dan ook nog ritsen.. Het blijft moeilijk blijkbaar. Ik zat rechts en laat een gat vallen voor degene die links van me zat, zodat die ertussen kan. Probeert er links nog een auto me voorbij te rijden om ook voor mij te kunnen komen. Dan ben ik dus heel kinderachtig, dan rijd ik het gat dicht en ga je maar lekker achter me zitten. Heel gek, maar file rijden is ook niet mijn hobby
![]()
(dit was op een 50-km weg trouwens, niet op de snelweg. En het verkeer stond stil omdat het de rij was voor een stoplicht, een halve km verderop)
Wat ik bedoelde was, dat je op lange wegen zonder afslagen oid soms gigantische gaten krijgt door mensen die lopen te mierenneuken om snelheid. Op veel n wegen die gewoon echt een onafhankelijke rijbaan hebben wordt altijd 90-100 gereden. Als je dan mensen hebt die braaf 75 rijden houd dat het verkeer zo gigantisch opquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Als het bij een stoplicht oid is kan het weleens mensen verhinderen een afslag te nemen. Misschien bedoelt ie dat
En belangrijker, hij wordt eerder rood achter degene die een gat liet vallen. Maar het gebruik van die lussen begrijpen veel mensen niet.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Als het bij een stoplicht oid is kan het weleens mensen verhinderen een afslag te nemen. Misschien bedoelt ie dat
Ah, het is weer het probleem dat mensen de Vmax-rijden en jij harder wilt?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, dat je op lange wegen zonder afslagen oid soms gigantische gaten krijgt door mensen die lopen te mierenneuken om snelheid. Op veel n wegen die gewoon echt een onafhankelijke rijbaan hebben wordt altijd 90-100 gereden. Als je dan mensen hebt die braaf 75 rijden houd dat het verkeer zo gigantisch op
Die kan ik nog wel begrijpen, ik doe het alleen bij duidelijke file-vorming. In dit geval voor een stoplicht, maar dat stoplicht stond dus heeeeeel veel verder, dat zou een hele lange lus zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 19:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat kan idd ook weleens irritant zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was, dat je op lange wegen zonder afslagen oid soms gigantische gaten krijgt door mensen die lopen te mierenneuken om snelheid. Op veel n wegen die gewoon echt een onafhankelijke rijbaan hebben wordt altijd 90-100 gereden. Als je dan mensen hebt die braaf 75 rijden houd dat het verkeer zo gigantisch op
Dat is niet te doen wanneer je langs een rij met vrachtwagens rijd, ik kon mijn snelheid laten zakken om al die vrachtwagens voor te laten gaan omdat daar geen gaatje meer tussen zat. Die vrouw die voor me zat had hem letterlijk voor een vrachtwagen gegooid wat maar net goed ging.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:06 schreef Yreal het volgende:
80 op de oprit en 100 op de snelweg is wel te doen toch?
Dan 60 op de oprit, 120 op de snelweg en een lading aygo's voor je![]()
Ik denk dat bij die vrouw een soort van totale paniek toesloeg en ze gewoon niks meer zag?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is niet te doen wanneer je langs een rij met vrachtwagens rijd, ik kon mijn snelheid laten zakken om al die vrachtwagens voor te laten gaan omdat daar geen gaatje meer tussen zat. Die vrouw die voor me zat had hem letterlijk voor een vrachtwagen gegooid wat maar net goed ging.
Punt is, traag de op de oprit op is zeer vervelend en als goed is hebben we allemaal geleerd dat je bij het invoegen dezelfde snelheid als het overige verkeer moet hebben.
Ik had werkelijk geen idee wat ze aan het doen was, ik zag die hele rij met vrachtwagens aan komen en het enige wat ik dacht was "GEEF GAS DOOS".quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:11 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik denk dat bij die vrouw een soort van totale paniek toesloeg en ze gewoon niks meer zag?
Dat soort mensen zijn gewoon echtquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik had werkelijk geen idee wat ze aan het doen was, ik zag die hele rij met vrachtwagens aan komen en het enige wat ik dacht was "GEEF GAS DOOS".
Ja echt dramatisch, ik ben blij dat ik dan nog een redelijk vlotte auto heb, als ik een aygo had gereden zou ik ook niet blij zijn als ik op een gegeven moment 70 rij op de oprit.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn gewoon echtdat zijn dezelfde figuren die opeens naar links schieten met 100 ofzo. Want dat is al heeeeeeel hard!
Ik kan me niet herinneren ooit een doseerlicht te zijn tegengekomen, geen idee dus verder, het lijkt me niet eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:17 schreef Yreal het volgende:
Ik heb er altijd een handje van om het gas vol open te draaien op de oprit, maar ik ben oprecht bang voor die flitspalen bij de doseerlichten. Die dingen registreren toch geen snelheid?
Inderdaad. Ik ben mijn 205paarden ook altijd zeer dankbaar danquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:15 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja echt dramatisch, ik ben blij dat ik dan nog een redelijk vlotte auto heb, als ik een aygo had gereden zou ik ook niet blij zijn als ik op een gegeven moment 70 rij op de oprit.
Zoveel paarden heb ik bij lange na niet helaas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ben mijn 205paarden ook altijd zeer dankbaar dan![]()
Ik zou sowieso niet blij zijn als ik een Aygo zou rijden eigenlijk. Dus dan ook niet.
Ach stel je niet aan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rij gewoon doorquote:
Elke ochtend weerquote:Op woensdag 16 mei 2012 20:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit een doseerlicht te zijn tegengekomen, geen idee dus verder, het lijkt me niet eerlijk gezegd.
Hoeveel heeft ie er dan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoveel paarden heb ik bij lange na niet helaas.
http://www.flitspalen.nu/quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rij gewoon door
[..]
Elke ochtend weer
http://maps.google.nl/?ll(...)bp=12,260.25,,0,8.36
Het liefst tik ik op de oprit de 130 aan, maarja, er staat daar dus een flitspaal
110 pk op 990 kilo. Vlot genoeg voor inhaalacties.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie er dan?die 1.6 is wel de snelste toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |