Hier ookquote:Op donderdag 10 mei 2012 20:36 schreef Renesite het volgende:
Grrrrr, half februari aanslag ingeleverd... nog steeds niks.
Ik wacht ook al langquote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:21 schreef CoolStoryBro het volgende:
Begin februari ingevuld en nog steeds geen bericht ontvangen![]()
Volgend jaar de aangifte maar op het laatste moment invullen en opsturen, blijkbaar krijg je dan eerder je geld terug.
Dat is gewoon onzin.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:21 schreef CoolStoryBro het volgende:
Begin februari ingevuld en nog steeds geen bericht ontvangen![]()
Volgend jaar de aangifte maar op het laatste moment invullen en opsturen, blijkbaar krijg je dan eerder je geld terug.
ik ook, vorig jaar op 1 april aangifte gedaan - 23 juni uitbetaaldquote:Op zondag 13 mei 2012 21:19 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin.
Ik wacht elk jaar tot op de laatste dag zo'n beetje om het in te sturen. De momenten dat ik daarna een bericht ontving was verschillend.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:17 schreef Pollewoppie het volgende:
pff eind december ingediend en nog niks gekregen
vorig jaar was ik later met indienen maar had ik het sneller!
Voor 1 april moet de aangifte toch binnen zijn?quote:Op maandag 14 mei 2012 10:01 schreef wekky het volgende:
Eind April verstuurd, zaterdag de post maar nog geen geld volgens mij.
Je hebt gelijk...quote:Op maandag 14 mei 2012 10:26 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Voor 1 april moet de aangifte toch binnen zijn?
ik voelde ook iets aan mijn waterquote:Op maandag 14 mei 2012 08:49 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik voel het aan mijn water, die brief valt morgen op de mat
quote:Op maandag 14 mei 2012 14:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik voelde ook iets aan mijn waterNog geen brief, wel al geld op rekening
januari hierquote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:17 schreef Pollewoppie het volgende:
pff eind december ingediend en nog niks gekregen
vorig jaar was ik later met indienen maar had ik het sneller!
Precies!! Vroeg of laat indienen maakt idd niks uit, het is maar net hoe snel die ambtenaren werken.. bij de ene gemeente gaat dat verwerken wat sneller dan bij de andere!quote:Op maandag 14 mei 2012 18:51 schreef Warsaw het volgende:
Als ik de reacties zo teruglees maakt het geen bal uit wanneer je aangifte hebt gedaan, en is het een kwestie van geluk. Ik heb begin maart aangifte gedaan en heb ook nog niks.
*proest*quote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef leontientje het volgende:
Nu ben ik van nature al niet al te geduldig aangelegd.......maar door het volgen van dit forum (met alle enthousiaste meldingen van diegenen die het binnen hebben) word ik toch wel erg hyper.
Zo voelde ik het zojuist ook "ineens" aan mijn water toen ik het las van een ander......helaas, mijn "radar" is stuk ;-)
Want: nog niets op de rekening, en ook nog geen brief.
We gaan nog even vrolijk (lees: tandenknarsend) door met wachten.
Tandenknarsend? WTFFquote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef leontientje het volgende:
Nu ben ik van nature al niet al te geduldig aangelegd.......maar door het volgen van dit forum (met alle enthousiaste meldingen van diegenen die het binnen hebben) word ik toch wel erg hyper.
Zo voelde ik het zojuist ook "ineens" aan mijn water toen ik het las van een ander......helaas, mijn "radar" is stuk ;-)
Haal het bedrag van de teruggave van je spaarrekening. Als je het geld over maandje van BD krijgt stort je het terug. Tadaaaa! Niet meer wachten!quote:Op maandag 14 mei 2012 14:34 schreef leontientje het volgende:
Dan moet diegene dat wel op zijn spaarrekening hebben.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Haal het bedrag van de teruggave van je spaarrekening. Als je het geld over maandje van BD krijgt stort je het terug. Tadaaaa! Niet meer wachten!
Dat is wel zo handig .... Haha... Hier gaat het naar de spaarrekening ...quote:Op maandag 14 mei 2012 22:55 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Dan moet diegene dat wel op zijn spaarrekening hebben.
Je gaat toch niet voor de lol rente mislopen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Haal het bedrag van de teruggave van je spaarrekening. Als je het geld over maandje van BD krijgt stort je het terug. Tadaaaa! Niet meer wachten!
En vervolgens blijk je een fout te hebben gemaakt en moet je 500 euro betalen aan de BD.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
I heff speziul forces! Hij lag op de mat vanochtendquote:Op maandag 14 mei 2012 08:49 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik voel het aan mijn water, die brief valt morgen op de mat
Vroege postbode.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
I heff speziul forces! Hij lag op de mat vanochtendaaaaaaaah ik ben goed!
Kan gewoon. Op de homepage staat de link naast de "U heeft nog xxx-dagen voordat uw F-biljet wordt uitgereikt"-teller.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:18 schreef kikkerbril het volgende:
Misschien een domme vraag maar ik las hier enkele malen dat mensen na 1 juli in willen loggen met hun digid op de site van de belastingdienst om te zien wanneer de brief wordt verstuurd.
Met je digid kun je toch alleen wijzigingen aanbrengen in je financiele situatie aldaar? En anders zou je toch ook nu al kunnen kijken of de brief wordt verstuurd? Nogmaals een stomme vraag misschien maar ik zag hem in voorgaand topic 1 of 2 keer voorbijkomen.
Beter :-)) welke dagtekening?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:53 schreef Warsaw het volgende:
YESSSSSSSSSSSSSSSS BRIEF BINNEN HOWOEOHEOEOEOEOEOEO
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:53 schreef Warsaw het volgende:
YESSSSSSSSSSSSSSSS BRIEF BINNEN HOWOEOHEOEOEOEOEOEO
Bij mij komen de brieven sowieso niet met TNT.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 13:42 schreef mezelf013 het volgende:
Hier wisselt het , de ene keer komen de brieven met TNT en de andere keer met selekt post oid...
Dagtekening zegt niet zoveel aangezien dat nogal verschilt per keer qua binnenkomst brief en uitbetaling. 1 Ding is wel feit voor je dat de betaling inmiddels op je rekening staat of onderweg naar je is!quote:
Hier is het TNT ook altijd een verassing hoelang een brief erover doet ...maar met Sandd of select post, die lopen niet dagelijks ..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij mij komen de brieven sowieso niet met TNT.
Dat zal bij mij niet anders zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 11:46 schreef samara het volgende:
Gisteren de brief en vandaag staat het op de rekening.
Nu de gaten vullen![]()
....
PostNL.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:33 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Hier is het TNT ook altijd een verassing hoelang een brief erover doet ...maar met Sandd of select post, die lopen niet dagelijks ..
Ik kreeg vorige keer toch echt een brief binnen via TNT.quote:
https://www.google.nl/#hl(...)enst+1+april+berichtquote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:29 schreef Klonker het volgende:
Ik heb, als student, het formulier ergens voor 1 april ingeleverd maar er staat nog steeds geen geld, mijn teruggave, op m'n rekening...
Hoort dit zo lang te duren?
Nee jouw post voegt lekker veel toequote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:14 schreef Lindytje het volgende:
Heb jij even een hoop tijd verdaan aan het maken van deze post die vol algemene wetenswaardigheden staat die volgens mij iedereen hier in het topic wel weet... Of anders in de OP te vinden zijn.
C'mon.quote:
Hoi,quote:
Daar bedoelen ze mee dat er word gekeken of je nog wat aan betalingen open hebt staan zo ja dan verekenen ze dat en krijg je het resterende uitbetaald, mocht je niks open hebben staan dan krijg je gewoon het bedrag wat op je aanslag staat vermeld uitbetaald voorzover ik weet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben gewend te moeten bijbetalen, en kreeg dan altijd een "voorlopige aanslag". Nu krijg ik geld terug, en krijg ik een "Mededeling: Verrekening of terugbetaling". Heeft dat dezelfde status van een voorlopige aanslag?
Nee. Immers, als er geen aanslag is vastgesteld, weten ze ook niet welk bedrag ze kunnen verrekenen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben gewend te moeten bijbetalen, en kreeg dan altijd een "voorlopige aanslag". Nu krijg ik geld terug, en krijg ik een "Mededeling: Verrekening of terugbetaling". Heeft dat dezelfde status van een voorlopige aanslag?
Dus ik kan alsnog een voorlopige aanslag verwachten, naast deze twee (!) brieven?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Immers, als er geen aanslag is vastgesteld, weten ze ook niet welk bedrag ze kunnen verrekenen.
Waarschijnlijk wel, al weet ik natuurlijk niet wat er allemaal is verrekend (dat staat toch in die brieven?)quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus ik kan alsnog een voorlopige aanslag verwachten, naast deze twee (!) brieven?
Wijkt het zoveel af van je voorlopige aanslag dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef wolferl het volgende:
Ahh..leuk, een brief gehad van de belasting. Of ik wel zeker weet dat ik mijn rekeningnummer wil veranderen. Dus het komt er aan.
Tegelijkertijd ook een definitieve aanslag van 2009 gehad. Waar ik het overigens niet mee eens ben.
Als het goed is heb je dan een brief gehad waarin de inspecteur zijn voornemen tot afwijken van de aangifte heeft gemotiveerd. Je hebt dan de mogelijkheid gehad om aan te geven dat je het daar niet mee eens bent.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef wolferl het volgende:
Ahh..leuk, een brief gehad van de belasting. Of ik wel zeker weet dat ik mijn rekeningnummer wil veranderen. Dus het komt er aan.
Tegelijkertijd ook een definitieve aanslag van 2009 gehad. Waar ik het overigens niet mee eens ben.
Heeft geen zin!quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef benafan het volgende:
Nou ik wacht ook al enige tijd.... voorgaande jaren was het rond 16-18 mei binnen, tot op heden nog niets.. zelfs geen brief.
De aangifte is verstuurd medio maart, zoals alle voorgaande jaren.. alleen nu laat het even op zich wachten. Daar ik het wel goed kan gebruiken, en het een redelijk groot bedrag is, wil ik dit zo snel mogelijk hebben om dingen af te ronden.
't Is toch vet belachelijk hoe lang je op je eigen (reeds betaalde) geld moet wachten :S Omdat hun er zo laks mee zijn!
Ik ga morgen maar eens een telefoontje wagen naar de belastingtelefoon in de hoop dat die me meer kunnen vertellen.
Hoe kom je er nou bij dat dat te maken heeft met laksheid?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef benafan het volgende:
Nou ik wacht ook al enige tijd.... voorgaande jaren was het rond 16-18 mei binnen, tot op heden nog niets.. zelfs geen brief.
De aangifte is verstuurd medio maart, zoals alle voorgaande jaren.. alleen nu laat het even op zich wachten. Daar ik het wel goed kan gebruiken, en het een redelijk groot bedrag is, wil ik dit zo snel mogelijk hebben om dingen af te ronden.
't Is toch vet belachelijk hoe lang je op je eigen (reeds betaalde) geld moet wachten :S Omdat hun er zo laks mee zijn!
Ik ga morgen maar eens een telefoontje wagen naar de belastingtelefoon in de hoop dat die me meer kunnen vertellen.
Oh, en overheid daar geef je dus gewoon per definitie op af. Die doen het gewoon nooit goed.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:33 schreef benafan het volgende:
@Lienekien, kom op 't is Overheid.....
@Aquila360: Kan dan wel geen zin hebben, maar misschien weten ze wel het één en ander qua dagtekeningen enzo
Oh, nou maak je er een grapje van.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:41 schreef benafan het volgende:
Heb jij ooit een overheidsinstantie gezien die wel snel werkt dan? Ik in 24 jaar nog niet
En wachten is het enige wat je kunt doen. Dus ik weet niet wat je er on topic verder nog over denkt te kunnen zeggen.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:45 schreef benafan het volgende:
Haha ik ben niet serieus maar Back on Topic
Ik wil m'n geld hebben net als een ieder ander...En wachten duurt lang!
Ja inderdaad, ik heb 3,5 maand geleden al de aangifte ib opgestuurd en nog steeds geen bericht over de ca. 3k die ik terug verwacht.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:45 schreef benafan het volgende:
Haha ik ben niet serieus maar Back on Topic
Ik wil m'n geld hebben net als een ieder ander...En wachten duurt lang!
Blij toe met die controle. Bij kwade opzet (iemand anders heeft voor jou een wijziging aangevraagd) kun je lang achter je geld aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:20 schreef xminator het volgende:
Bankrekening wijzigen is een hele gedoe bij de bd idd.
Moest 2 a 3 keer zelf nog een bevestiging invoeren en retourzenden.
Vind je dat niet een beetje te ver gaan? Eerst via digid verifieren en dan via 3 verschillende brieven verifieren? Dus 4 keer in totaal?quote:Op maandag 21 mei 2012 05:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blij toe met die controle. Bij kwade opzet (iemand anders heeft voor jou een wijziging aangevraagd) kun je lang achter je geld aan.
Is dit niet het gevolg van een paar fraudeurs die zonder enige problemen enkele miljoenen aan teruggaven kregen door andermans rekeningnummers allemaal naar hun eigen nummer te wijzigen? Dus: van totaal geen controle naar zwaar overdreven veel te veel controle? Klinkt als overheid.quote:Op maandag 21 mei 2012 06:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje te ver gaan? Eerst via digid verifieren en dan via 3 verschillende brieven verifieren? Dus 4 keer in totaal?
Als het nodig is is de belastingdienst zeer snel en meewerkend, en dat is eigen ervaring inderdaad.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:41 schreef benafan het volgende:
Heb jij ooit een overheidsinstantie gezien die wel snel werkt dan? Ik in 24 jaar nog niet
Helemaal waar...quote:Op maandag 21 mei 2012 08:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als het nodig is is de belastingdienst zeer snel en meewerkend, en dat is eigen ervaring inderdaad.
Nou nou, ik heb de mijne al in januari ingevuld en heb nog niets op mijn rekening staan. Wat wil je bereiken met een telefoontje?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef benafan het volgende:
Te ver? Waarom?quote:Op maandag 21 mei 2012 06:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje te ver gaan? Eerst via digid verifieren en dan via 3 verschillende brieven verifieren? Dus 4 keer in totaal?
Dat is inderdaad wat overdreven, 1x verifieren dmv digi-d en via die brief lijkt me meer dan voldoende.quote:Op maandag 21 mei 2012 06:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Heb vaker te horen gekregen dat ze het daar niet weten,of verkeerde info... Het is gewoon een trage boel daar... Als je je aangifte doet kunnen ze dat echt wel sneller verwerken...quote:Op maandag 21 mei 2012 12:34 schreef casualguy het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, het is maar net wie je aan de telefoon krijgt van de belastingdienst.
Ze worden waarschijnlijk steeds gestoord door telefoontjes van mensen die willen weten wanneer ze hun geld krijgen. Van mensen die geen geduld hebben en niet kunnen lezen...quote:Op maandag 21 mei 2012 15:21 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Heb vaker te horen gekregen dat ze het daar niet weten,of verkeerde info... Het is gewoon een trage boel daar... Als je je aangifte doet kunnen ze dat echt wel sneller verwerken...
ik heb ze nog niet eerder gebeld of mijn geld al onderweg is, dat zie ik vanzelf wel... Maar als ze wat sneller zijn ,scheelt dat vast een hoop telefoontjes...quote:Op maandag 21 mei 2012 15:28 schreef jroz het volgende:
[..]
Ze worden waarschijnlijk steeds gestoord door telefoontjes van mensen die willen weten wanneer ze hun geld krijgen. Van mensen die geen geduld hebben en niet kunnen lezen...
Wat let je om er te gaan werken om zo de aangifteverwerking te bespoedigen? Het is lekker makkelijk om vanaf de zijlijn mensen te beschimpen he.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:21 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Heb vaker te horen gekregen dat ze het daar niet weten,of verkeerde info... Het is gewoon een trage boel daar... Als je je aangifte doet kunnen ze dat echt wel sneller verwerken...
Doe niet zo zuur... Het is lekker weer... Voor 1 juli hebben we vast bericht... Die definitieve aanslagen bij wijze van proef is vast een voorbode dat het wellicht volgend jaar bij meer mensen sneller gaat... Dus het kan wel sneller... Daarna hebben ze nog tig jaren om je achterna te jagen mocht je nog moeten betalen... Alsof ze niet al alles van ons weten...quote:Op maandag 21 mei 2012 15:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat let je om er te gaan werken om zo de aangifteverwerking te bespoedigen? Het is lekker makkelijk om vanaf de zijlijn mensen te beschimpen he.
Ze geven toch duidelijk aan voor wanneer je bericht krijgt, en voor wanneer je geld? Geduld is een schone zaak... Misschien kunnen ze beter alles inplannen en dan in 1x alle brieven eruit gooien. Voorkomt al dat gezeur. Nadeel is wel dat er niemand meer is die het vroeg krijgt.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:48 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
ik heb ze nog niet eerder gebeld of mijn geld al onderweg is, dat zie ik vanzelf wel... Maar als ze wat sneller zijn ,scheelt dat vast een hoop telefoontjes...
Ik heb nergens geschreven dat ik ze daarvoor gebeld heb.. Voor 1 juli bericht... Maar eerder is altijd leuk...quote:Op maandag 21 mei 2012 16:06 schreef jroz het volgende:
[..]
Ze geven toch duidelijk aan voor wanneer je bericht krijgt, en voor wanneer je geld? Geduld is een schone zaak... Misschien kunnen ze beter alles inplannen en dan in 1x alle brieven eruit gooien. Voorkomt al dat gezeur. Nadeel is wel dat er niemand meer is die het vroeg krijgt.
Ik krijg ook een leuk bedrag terug en heb nog niets gehoord. So be it. Ze houden zich tot nu toe nog steeds aan hun afspraak.
Die telefoontjes van mensen worden afgehandeld door het callcenter mits men een contactpersoon heeft dan worden ze daar naar doorverbonden. Daarnaast snap ik wel dat mensen wat minder geduld hebben, er heerst crisis dus niet iedereen heeft het breed op financieel gebied dus ik begrijp die mensen wel dat ze zo snel mogelijk hun teveel betaalde belastingen willen terug hebben.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:28 schreef jroz het volgende:
[..]
Ze worden waarschijnlijk steeds gestoord door telefoontjes van mensen die willen weten wanneer ze hun geld krijgen. Van mensen die geen geduld hebben en niet kunnen lezen...
Tenzij. Niet mits.quote:Op maandag 21 mei 2012 17:22 schreef casualguy het volgende:
[..]
Die telefoontjes van mensen worden afgehandeld door het callcenter mits men een contactpersoon heeft dan worden ze daar naar doorverbonden. Daarnaast snap ik wel dat mensen wat minder geduld hebben, er heerst crisis dus niet iedereen heeft het breed op financieel gebied dus ik begrijp die mensen wel dat ze zo snel mogelijk hun teveel betaalde belastingen willen terug hebben.
Ik zal het even uitleggen.quote:Op zondag 20 mei 2012 05:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wijkt het zoveel af van je voorlopige aanslag dan?
Ik heb nog niet gebeld.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat zei de belastingtelefoon toen je belde?
Bij mij dagtekening 19 mei, maar heb het nog niet op mijn rekening staan...quote:Op maandag 21 mei 2012 01:05 schreef cindy11 het volgende:
wij hebben 1 maart de aangifte verstuurd...voor zowel 2010 als 2011...Van 2010 hadden we razendsnel terug(op wat gezeur over een gewijzigde bankrekening na...das erg moeilijk voor ze!) .
2 dagen geleden een brief over 2011,onze teruggave word gestort en de dagtekening is 22 mei...rond die tijd verwachten wij dus onze teruggave
Komt niet slecht uit,valt samen met salaris,en vakantie geld...dus kom maar op:)
Dat ze niet beschikbaar zijn momenteel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:52 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat zei de belastingtelefoon toen je belde?
Ik heb gebeld, ze waren beschikbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat ze niet beschikbaar zijn momenteel.
Ik zou zeggen dat ik daar geen enkel probleem mee heb, en ze m'n rekeningnummer gevenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:24 schreef wolferl het volgende:
In de brief van verleden week staat dat ze bij de Belastingdienst van plan zijn om mijn inkomen te verhogen met 4.119 euro op jaar basis.
Ik moet terug betalen denk ik.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat ik daar geen enkel probleem mee heb, en ze m'n rekeningnummer geven
Pff, lekkere adviseur heb je dan..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:14 schreef wolferl het volgende:
[..]
Ik moet terug betalen denk ik.
Of denken jullie anders?
Ze hebben in plaats van mijn Fiscaal loon, mijn SV loon gehad.
Er volgt een aanslag met een acceptgiro welke je binnen een paar weken dient te gebruiken voor het overmaken van het verschuldigde bedrag.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:20 schreef wolferl het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het is gebeurd.
Ik vind het belangrijker wat er nu gaat gebeuren.
Nee, bruto. Heb je aftrekposten?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik heb de voorlopige aanslag binnen.
Nu valt mij op dat mijn verzamel inkomen (inkomen van mijn vriendin en mij) ongeveer 20.000 euro te laag is bepaald. Of is het verzamelinkomen wat vermeld staat netto?
Ah kijk dat zal de verbouwing zijn van vorig jaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, bruto. Heb je aftrekposten?
Op de achterkant staat de berekening.
Klopt, maar dat kan je zo aanpassen mocht je willen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ah kijk dat zal de verbouwing zijn van vorig jaar.
Daarnaast ben ik in 2012 400 meer gaan verdienen. Dat is natuurlijk niet verrekend in de aanslag van 2012.
er zijn betaalbatches bij de BD, ik vermoed dat ze (om te voorkomen dat de toeslagen vertraging oplopen) de betaalbatch van de aangifte verschoven hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:26 schreef cmuts het volgende:
Ik heb direct de definitieve aanslag gehad, hoop centjes. Dagtekening 19mei maar nog geen geld... Hoorde van een storing bij de belastingdienst ook normale toeslagen die niet uitbetaald waren enz.. Hoop dat het morgen over is dan kunnen ze een keer hun schuld bij mij inlossen;)
Da's standaard.quote:Op woensdag 23 mei 2012 07:32 schreef Wiehoe het volgende:
Ze zijn wel creatief met dagtekeningen inderdaad. Mijn brief had inderdaad ook een dagtekening van een dag die nog niet geweest was.
Volgens mij hebben ze die van feb gewoon onder op de stapel liggen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:11 schreef CoolStoryBro het volgende:
Nog steeds geen bericht van de belastingdienst ontvangen, dit terwijl ik mijn aangifte al begin februari digitaal heb verstuurd.
Is het dan al juli?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:11 schreef CoolStoryBro het volgende:
Nog steeds geen bericht van de belastingdienst ontvangen, dit terwijl ik mijn aangifte al begin februari digitaal heb verstuurd.
Adje ben jij het?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:11 schreef CoolStoryBro het volgende:
Ook dagtekening 19 mei hier, nog geen geld. Maar inderdaad zoals Nizmo al zei dat ze 10 werkdagen de tijd hebben. Dusss... we wachten nog even (on)geduldig afquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:14 schreef mirannie het volgende:
Nou waren er hier vandeweek een aantal met dagtekening 19 mei, hebben die inmiddels het geld ontvangen? Bij mij was het andere jaren zo dat ik op de dag dat ik de brief ontving, het geld ook op mijn rekening had staan.
Volgens mij ook jah, blijkbaar kun je het beste de aanslag op het laatste moment opsturen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze die van feb gewoon onder op de stapel liggen.
Ik heb ook nog altijd niks gehoord, ook in februari ingediend. Blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ze moeten toch voor 1 juni bericht geven als je het op tijd opgegeven hebt?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:11 schreef CoolStoryBro het volgende:
natuurlijk, lever hem volgend jaar pas eind maart in hoef je minder lang te wachten op 1 juli.quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:23 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Volgens mij ook jah, blijkbaar kun je het beste de aanslag op het laatste moment opsturen.
Wat heb je binnen?? De brief of het geld?quote:Op woensdag 23 mei 2012 11:47 schreef cmuts het volgende:
Jeej! eindelijk is het binnen, dagtekening 19mei
Haha vergeten.. het geldquote:Op woensdag 23 mei 2012 11:56 schreef casualguy het volgende:
[..]
Wat heb je binnen?? De brief of het geld?
Da's mooi!! Ik heb nog een paar weekjes tot het bij mij binnenkomt, scheelt dat het vakantiegeld er nu ook aankomt dus dat is wel lekker in deze dure tijden!quote:
Nee echt? Zijn ze bezig?quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:06 schreef Caatje1984 het volgende:
Brief met dagtekening 6 juni is onderweg! Ik heb hem 4maart ingevuld. Ze zijn dus bezig met de voorlopige aanslagen.
Daar waren ze de hele tijd al mee bezigquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:06 schreef Caatje1984 het volgende:
Brief met dagtekening 6 juni is onderweg! Ik heb hem 4maart ingevuld. Ze zijn dus bezig met de voorlopige aanslagen.
Het gaat niet op datum.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:28 schreef NLThunder het volgende:
Ze zijn ook met februari bezig mannen( Begin feb hebben we het ingediend )
Er zijn ook mensen die het in januari hebben ingediend en die nog niks hebben vernomen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:34 schreef NLThunder het volgende:
Ik zeg het puur omdat ik had gelezen dat er mensen waren die in feb ook ingediend hadden en niets hadden vernomen
Ligt eraan, ik denk dat je eerst de voorlopige aanslag krijgt, dan is er nog niks gecontroleerd.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:41 schreef NLThunder het volgende:
Logica zit er toch niet in bij de bdienst haha
Als er dingen niet zouden kloppen waar ik niet van uit ga ( We hebben een tussenpersoon ( gewoon een bedrijf, geen "beun" ) ) dan hadden ze ons toch wel om papieren oid gevraagd ? Gezien we veel ziekte kosten hadden vanwege onze veel te vroeg geboren dochter. Daarvan hebben we geen vragen oid over gekregen.
Als je alles goed hebt overgenomen en correct hebt opgevoerd wel. Andere user eerder dit topic had het sv-loon ipv heffingsloon opgegeven. Dit ging goed met de voorlopige aangifte, maar bij de definitieve moest er bijbetaald worden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:05 schreef NLThunder het volgende:
Dat soort brieven e.d. zitten allemaal al mooi gearchiveerd in de mappen, alles wat aangegeven is hebben we ook allemaal keurig zwart op wit in de mappen zitten.
Kortom, ik kan het bedrag verwachten wat ik hier ook op papier heb staanAl was ik er niet zo bang voor... alleen dit is de 2e keer dat we aangifte hebben gedaan, in 2010 hadden we het ook gedaan ( eind 2010 ) maar hoe dat allemaal verlopen is was een beetje vreemd... maar goed, eind goed al goed, nu nog ontvangen
haha.
Toch gewoon 42%? Loonbelasting, net zoals over je de rest van je inkomen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:33 schreef WarrenBuffet het volgende:
Hier 1 maart 2012 de vooraf ingevulde aangifte IB2011 ingediend, ondanks dat ik natuurlijk weet dat het nog geen 1 juli 2012 is, zou ik toch graag een blauwe envelop vinden in mijn groene brievenbus.
In vergelijking tot voorgaande jaren duurt het iets langer, maar zoals hierboven ook keer op keer wordt gezegd, je kunt er geen pijl op trekken.
Ik wacht rustig af, ik heb toch geen bestedingsplannen, maar omdat ik geld terug krijg, zou het logischerwijs prettig zijn om alvast mijn teveel betaalde belastinggeld terug te krijgen.
Even iets off-topic, maar wel belasting-technisch:
Wat viel het netto vakantiegeld weer vies tegen zeg!
45,75% inhouding !
Dat is toch schandalig, want ik heb een beneden-modaal jaarinkomen, ik had een dikke 300 euro netto méér verwacht! Klaag zucht steun miep en mauw....
Geacht team moderatie, hierbij verzoek of ik dit off-topic vraagje mag stellen in dit topic....quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Toch gewoon 42%? Loonbelasting, net zoals over je de rest van je inkomen?
Omdat er nog een bijdrage ZVW bij komt, die ook belast wordt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:47 schreef WarrenBuffet het volgende:
[..]
Geacht team moderatie, hierbij verzoek of ik dit off-topic vraagje mag stellen in dit topic....
Beste Me_Wesley en fiscalisten,
Wie kan mij uitleggen waarom over mijn vakantiegeld 2011/2012 een percentage van 44,93% is geheven? Mijn brutojaarinkomen valt in schijf 1 en 2 en bedraagt grofweg ¤ 26.000,- bruto/jaar excl. 8% vakantiegeld.
Maar die 42% is pas schijf 3, daar kom ik qua jaarinkomen van ¤ 26.xxx excl. 8% vakantiegeld niet aan. Dus waarom wordt over ¤ 2082,43 bruto dan ¤ 935,60 ingehouden?
Dat bedrag komt neer op het percentage van 44,93%.
Waarom wordt dit zwaarder belast, is dit dan vergelijkbaar met overuren?
Bruto-Jaarinkomen 2011/2012: ca. ¤ 26.100 excl. 8% vakantiegeld. (even grofweg)
---------------------------------------------------------------------
Tarieven IB2011
Inkomsten in box 1 (tot 65 jaar)
IB Schijf 1: t/m 18.628 33,00%
IB Schijf 2: 18.629 t/m 33.436 41,95%
IB Schijf 3: 33.437 t/m 55.694 42,00%
IB Schijf 4: vanaf 55.695 52,00%
########################################
Tarieven IB2012
Inkomsten in box 1 (tot 65 jaar)
IB Schijf 1: t/m ¤ 18.945 33,10 %
IB Schijf 2: ¤ 18.946 t/m ¤ 33.863 41,95 %
IB Schijf 3: ¤ 33.864 t/m ¤ 56.491 42,00 %
IB Schijf 4: vanaf ¤ 56.492 52,00 %
----------------------------------------------------------------------
Thanks!
groet,
WB.
En over een week? Dan krijg je een miljard omdat het 1 juni is?quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
5 maanden en oplopend
ze hebben nog een week
Hoezo nog 1 week? Voor 1 juli bericht... Dat is nog ruim 5 weken ...quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
5 maanden en oplopend
ze hebben nog een week
quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Toch gewoon 42%? Loonbelasting, net zoals over je de rest van je inkomen?
quote:Op donderdag 24 mei 2012 21:00 schreef MyTiredFeet het volgende:
Stel dat er - onverhoopt - meer/te veel loonheffing wordt ingehouden, dan trekt dit zich altijd recht bij de aangifte inkomstenbelasting 2012. Mocht er teveel zijn ingehouden dan krijg je dat bij de aangifte inkomstenbelasting 2012 weer terug.
Dank jullie wel heren, voor het beantwoorden van mijn enigzins off-topic verzoek.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat er nog een bijdrage ZVW bij komt, die ook belast wordt.
42% x 7,1% = 2,98%
Tel dit bij de 42% van de normale loonheffing op en je bent er, op een afronding na, precies.
En vandaag KO 2010 afrekening ontvangen, zes tientjes terug te betalen. Ze hebben nu de vaart er inquote:Op zondag 20 mei 2012 21:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik heb 3,5 maand geleden al de aangifte ib opgestuurd en nog steeds geen bericht over de ca. 3k die ik terug verwacht.
Overigens deze week wel een brief van de bd gehad over de afrekening van de kinderopvangtoeslag uit 2009 (!!!), ik mag nog 40 euro terug betalen. Nu 2010 en 2011 nog.
Dan kan je beter hebben dat ze je te laat betalen, dat levert veel meer rente opquote:Op zondag 27 mei 2012 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
En hoe langer 't op de spaar staat, des te beter voor de rente!
2,85 procent voor kwartaal 1 2012.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
Hoeveel rente geeft de belastingdienst je eigenlijk?
Nou ja, met rente erbij dus wel!quote:Op zondag 27 mei 2012 17:34 schreef gohan16 het volgende:
Ik heb ook m'n aangifte vroeg ingestuurd. Op 3 januari ofzo, in de hoop ik sneller m'n geld krijg. Niets is minder waard. Nog steeds niks. Voor het eerst ingestuurd via een Apple. Is dat misschien en overeenkomst met anderen die nog niets hebben gehoord?
Discriminaatsie van Apple-users? Stop de persen!quote:Op zondag 27 mei 2012 17:34 schreef gohan16 het volgende:
Ik heb ook m'n aangifte vroeg ingestuurd. Op 3 januari ofzo, in de hoop ik sneller m'n geld krijg. Niets is minder waard. Nog steeds niks. Voor het eerst ingestuurd via een Apple. Is dat misschien en overeenkomst met anderen die nog niets hebben gehoord?
Volgens mij krijg je het pas als je je aanslag na 1 juli ontvangt, maar wordt het berekend vanaf 1 januari.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:02 schreef Piger het volgende:
Is het niet zo dat rente pas vergoed wordt wanneer je teruggave na 1 juli ligt? Of gaat dat pas in 2013 in?
dan krijgt dus vrijwel niemand het.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je het pas als je je aanslag na 1 juli ontvangt, maar wordt het berekend vanaf 1 januari.
Kan natuurlijk zijn dat er net een ander protocol wordt gebruikt en dat deze mac-app inzendingen te laat of langzamer zijn verwerkt. Natuurlijk gaat het niet om een bewust iets. Dan uiteraard een bug/storing.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
En ja, Apple-inzendingen krijgen een speciaal kenmerk mee, niet te zien of omzeilen. Die worden automatisch achteraan gequeued: voorwaarde van Microsoft.
Rente gaat in vanaf 1 januari 2012 (voor de aangifte 2011).quote:Op zondag 27 mei 2012 18:02 schreef Piger het volgende:
Is het niet zo dat rente pas vergoed wordt wanneer je teruggave na 1 juli ligt? Of gaat dat pas in 2013 in?
Rente wordt berekend over periode 1 januari tot datum aanslag. Geldt dus ook voor aanslagen voor 1 juli. Ik had hem begin mij al, welgeteld 2 Euro rentequote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je het pas als je je aanslag na 1 juli ontvangt, maar wordt het berekend vanaf 1 januari.
Dan doe ik met IE + windows wat verkeerd. Moet betalenquote:Op zondag 27 mei 2012 23:49 schreef YskaFredriksson het volgende:
Wij apple gebruikers hebben het geld al binnen hoorverstuurd halverwege maart.
Je hebt de OP gelezen?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
Hoeveel rente geeft de belastingdienst je eigenlijk?
Die regel gaat pas in voor de aanslag van het jaar 2012.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent.quote:
Verd..!%$@#quote:Op zondag 27 mei 2012 17:39 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wilde het eerst via Linux doen, maar ik heb er om die reden ook vanaf gezien. Want Apple gaat wel voor Linux nog vertelde de medewerker van de belastingtelefoon mij.
Maar zeg eens, Apple, Linux of MS bij jou?quote:Op maandag 28 mei 2012 10:07 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent.
Ik gebruik het aangifteprogramma van de belastingdienst niet.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar zeg eens, Apple, Linux of MS bij jou?
Moet dat niet voor 1 april dan?quote:Op maandag 28 mei 2012 10:12 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik gebruik het aangifteprogramma van de belastingdienst niet.
Sterker nog: je hebt er niks aan om mij in de statistieken op te nemen want mijn aangifte is de deur nog niet uit.
MAW is de grote uitzondering op ALLE regelsquote:
Zeg maar een soort van Jan Kees de Jager?quote:Op maandag 28 mei 2012 10:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
MAW is de grote uitzondering op ALLE regels
Ach, overal waar moet voor staat, is voor mij niet van toepassing.quote:
Da's waar.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
MAW is de grote uitzondering op ALLE regels
Nou, volgens mij kwalificeert Nizno eerder als dat soort.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zeg maar een soort van Jan Kees de Jager?
Bellenquote:Op maandag 28 mei 2012 11:30 schreef kattepoes104 het volgende:
op 2-1 aangifte weg van mij ,niks gehoord
op 30-1 aangifte weg van dochter .5 juni dagtekening
op 2-2 aangifte weg van zoon ,dagtekening 5 juni
op 23 -3 aangifte weg van andere zoon,dagtekening 5 juni
op31-3 aangifte weg van andere dochter ,dagtekening 5 juni
dit weet ik omdat ik gebeld heb en gevraagd heb wat de status was
Draai het eens om. Hoeveel betaal jij extra als je een jaar te laat bent?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah, da's nog niet eens verkeerd. Ok, laat maar lekker staan dan daar
Is het al 1 juli?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:15 schreef klusfoobje het volgende:
zou willen dat ze bij mij nu ook eens over de brug komen.
Die aannemer moet zijn rekeningen ook betalen
Open het aangifteprogramma op je computer.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:41 schreef Apfel. het volgende:
Kun je ergens controleren of je al je aangifte gedaan hebt? Ik dacht namelijk dat ik het wel gedaan had, maar wil het graag controleren als dat mogelijk is
Zie de ontvangstbevestiging die je hebt opgeslagen en geprint toen je aangifte hebt gedaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:41 schreef Apfel. het volgende:
Kun je ergens controleren of je al je aangifte gedaan hebt? Ik dacht namelijk dat ik het wel gedaan had, maar wil het graag controleren als dat mogelijk is
Vandaag bericht en ook meteen op de rekening.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:44 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
daarna is het altijd snel binnen toch?
Het kan nog een maand duren.quote:
Wordt het geld ook in een postzakje gebracht?quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:44 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Hier wordt heel vaak de post niet bezorgd dus heb toch maar ff met de belastingdienst gebeld. Werd me verteld dat er een brief voor me klaar ligt met dagtekening 5 juniDan is hoop ik die datum dus ook het geld binnen
Nee hoor, ik kan nu gewoon weer opnieuw de aangifte verzeznden volgens het programma.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Open het aangifteprogramma op je computer.
Het is altijd aandoenlijk om rond deze tijd in het topic te zitten. Dan besef je weer hoe goed je het zelf hebt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
ongeduldig allemaal
Pas gaan klagen als je het 1 juli niet hebt
Ik heb vorige week dinsdag de brief gekregen maar er staat nog niks op de rekening... kzie het wel verschijnen 1 dezer dagen denk ik
Wat een zielige opmerking zeg... Wie zegt dat 'wij' hier allemaal letterlijk achter de brievenbus zitten... Dus als jij een lot hebt en ¤10.000 wint ga je niet naar de betreffende instantie om te innen... Want jij hebt het zelf zo goed??quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:05 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het is altijd aandoenlijk om rond deze tijd in het topic te zitten. Dan besef je weer hoe goed je het zelf hebt.
Niet alleen achter de brievenbus, want dat boeit me niet. Maar jullie hangen ook constant bij de Belastingdienst aan de telefoon om te huilen wat de dagtekening is en weet ik wat. Die mensen worden betaald van MIJN belastingcentjes, en dus mag ik daar een mening over hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 07:19 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Wat een zielige opmerking zeg... Wie zegt dat 'wij' hier allemaal letterlijk achter de brievenbus zitten...
Een lot is iets heel anders dan belasting, ik begrijp je vergelijking niet?quote:Dus als jij een lot hebt en ¤10.000 wint ga je niet naar de betreffende instantie om te innen... Want jij hebt het zelf zo goed??
Dit gaat om teveel betaald belasting geld en geld terug krijgen is altijd leuk toch.. Ook al is het ons eigen geld... En als je ons zo aandoenlijk vind...waarom reageer je dan...
Klopt. Maar ik zou ook lachen als jij hier met een lekke band stond hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:58 schreef Lienekien het volgende:
En elk jaar beleef jij daar kennelijk weer een vreemdsoortig van genoegen aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:58 schreef Lienekien het volgende:
quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:03 schreef casualguy het volgende:
Kunnen we het gezellig houden en ontopic blijven?
Dat elkaar afzeiken is nergens voor nodig
Haha.. Jaja, nu ben ik een sloeber?! Niet dat het je iets aangaat, maar maandelijks krijgen we netjes de HRA uitbetaald, maar als je je een beetje verdiept in wat je schrijft en bij de belastingdienst leest,dan zal je tot de conclusie kunnen komen dat er meerdere mogelijkheden zijn om belasting terug te krijgen... Nou succes met roeptoeteren hier... Of ga anders naar een andere 'vijver'quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Niet alleen achter de brievenbus, want dat boeit me niet. Maar jullie hangen ook constant bij de Belastingdienst aan de telefoon om te huilen wat de dagtekening is en weet ik wat. Die mensen worden betaald van MIJN belastingcentjes, en dus mag ik daar een mening over hebben.
[..]
Een lot is iets heel anders dan belasting, ik begrijp je vergelijking niet?
Het is overigens je eigen schuld dat je zo'n sloeber bent, want je kan gewoon een maandelijkse teruggaaf aanvragen. Zeker als het om serieus (1000+ euro) geld gaat lijkt me dat wel heel verstandig.
Maar elk jaar weer gaan we met zijn allen hier huilen, want het is zooooo moeilijk om te begrijpen dat voor 1 april aangifte voor 1 juli bericht is.. Oehh huil huil.
Sommige mensen hebben een vreemde vorm van 'humor' .... Of zijn heel zuur haha ...quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:58 schreef Lienekien het volgende:
Jezus fucking christus, wat een zuurpruim ben jijquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Niet alleen achter de brievenbus, want dat boeit me niet. Maar jullie hangen ook constant bij de Belastingdienst aan de telefoon om te huilen wat de dagtekening is en weet ik wat. Die mensen worden betaald van MIJN belastingcentjes, en dus mag ik daar een mening over hebben.
[..]
Een lot is iets heel anders dan belasting, ik begrijp je vergelijking niet?
Het is overigens je eigen schuld dat je zo'n sloeber bent, want je kan gewoon een maandelijkse teruggaaf aanvragen. Zeker als het om serieus (1000+ euro) geld gaat lijkt me dat wel heel verstandig.
Maar elk jaar weer gaan we met zijn allen hier huilen, want het is zooooo moeilijk om te begrijpen dat voor 1 april aangifte voor 1 juli bericht is.. Oehh huil huil.
En waarom is dat precies "belachelijk"? Hoe kom je aan het idee dat ze de aangiften behandeling op volgorde van binnenkomst?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:06 schreef CoolStoryBro het volgende:
Zowieso is het belachelijk dat ik nog geen bericht heb ontvangen terwijl ik mijn aangifte al begin Februari heb opgestuurd. Dit terwijl mensen die hun aangifte op het laatste moment (eind maart) hebben opgestuurd al wel hun teruggave hebben ontvangen.
Ja heerlijk, ik was lekker op het laatste moment en had anderhalve week geleden het geld al binnenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:06 schreef CoolStoryBro het volgende:
Zowieso is het belachelijk dat ik nog geen bericht heb ontvangen terwijl ik mijn aangifte al begin Februari heb opgestuurd. Dit terwijl mensen die hun aangifte op het laatste moment (eind maart) hebben opgestuurd al wel hun teruggave hebben ontvangen.
Waarom?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:06 schreef CoolStoryBro het volgende:
Cool story bro!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 11:06 schreef CoolStoryBro het volgende:
Ik word een beetje moe van je gezeur en gebash in dit topic eigenlijk. Als je het zo vreselijk irritant is dat mensen het over de teruggave hebben blijf dan lekker weg uit dit topic. Troeftoeter.quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[..]
(Voorlopige aanslag 2011 / Inkomstenbelasting / Premie volksverzekeringen / Teruggaaf)quote:
Hier ook.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 12:06 schreef Melleyn het volgende:
Vandaag brief ontvangen, dagtekening 5 juni
En zo is ook de reeks verbroken.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:14 schreef Sandyman het volgende:
Hmmz, ik zag mijn gewone reply knop over het hoofd en heb daarom al heel ambitieus een nieuw topic geopend.... faaaal.
Geen idee wat de inhoud daar van is, maar ik neem aan dat een modje nog wel het 1 en ander recht kan trekken (zoals dat andere topic door de shredder gooien ofzo).quote:
Op de envelop staat port betaald. Is dat dan niet PostNL?quote:
Hier mijn brief met betalen via postnl en de brief met geld terug via sandd...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op de envelop staat port betaald. Is dat dan niet PostNL?
Oh ja. Ik zie nu dat post die tegelijk kwam inderdaad Sandd erop heeft staan!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 17:25 schreef mezelf013 het volgende:
[..]
Hier mijn brief met betalen via postnl en de brief met geld terug via sandd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |