Nee jouw post voegt lekker veel toequote:Op vrijdag 18 mei 2012 16:14 schreef Lindytje het volgende:
Heb jij even een hoop tijd verdaan aan het maken van deze post die vol algemene wetenswaardigheden staat die volgens mij iedereen hier in het topic wel weet... Of anders in de OP te vinden zijn.
C'mon.quote:
Hoi,quote:
Daar bedoelen ze mee dat er word gekeken of je nog wat aan betalingen open hebt staan zo ja dan verekenen ze dat en krijg je het resterende uitbetaald, mocht je niks open hebben staan dan krijg je gewoon het bedrag wat op je aanslag staat vermeld uitbetaald voorzover ik weet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben gewend te moeten bijbetalen, en kreeg dan altijd een "voorlopige aanslag". Nu krijg ik geld terug, en krijg ik een "Mededeling: Verrekening of terugbetaling". Heeft dat dezelfde status van een voorlopige aanslag?
Nee. Immers, als er geen aanslag is vastgesteld, weten ze ook niet welk bedrag ze kunnen verrekenen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben gewend te moeten bijbetalen, en kreeg dan altijd een "voorlopige aanslag". Nu krijg ik geld terug, en krijg ik een "Mededeling: Verrekening of terugbetaling". Heeft dat dezelfde status van een voorlopige aanslag?
Dus ik kan alsnog een voorlopige aanslag verwachten, naast deze twee (!) brieven?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Immers, als er geen aanslag is vastgesteld, weten ze ook niet welk bedrag ze kunnen verrekenen.
Waarschijnlijk wel, al weet ik natuurlijk niet wat er allemaal is verrekend (dat staat toch in die brieven?)quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus ik kan alsnog een voorlopige aanslag verwachten, naast deze twee (!) brieven?
Wijkt het zoveel af van je voorlopige aanslag dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef wolferl het volgende:
Ahh..leuk, een brief gehad van de belasting. Of ik wel zeker weet dat ik mijn rekeningnummer wil veranderen. Dus het komt er aan.
Tegelijkertijd ook een definitieve aanslag van 2009 gehad. Waar ik het overigens niet mee eens ben.
Als het goed is heb je dan een brief gehad waarin de inspecteur zijn voornemen tot afwijken van de aangifte heeft gemotiveerd. Je hebt dan de mogelijkheid gehad om aan te geven dat je het daar niet mee eens bent.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:27 schreef wolferl het volgende:
Ahh..leuk, een brief gehad van de belasting. Of ik wel zeker weet dat ik mijn rekeningnummer wil veranderen. Dus het komt er aan.
Tegelijkertijd ook een definitieve aanslag van 2009 gehad. Waar ik het overigens niet mee eens ben.
Heeft geen zin!quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef benafan het volgende:
Nou ik wacht ook al enige tijd.... voorgaande jaren was het rond 16-18 mei binnen, tot op heden nog niets.. zelfs geen brief.
De aangifte is verstuurd medio maart, zoals alle voorgaande jaren.. alleen nu laat het even op zich wachten. Daar ik het wel goed kan gebruiken, en het een redelijk groot bedrag is, wil ik dit zo snel mogelijk hebben om dingen af te ronden.
't Is toch vet belachelijk hoe lang je op je eigen (reeds betaalde) geld moet wachten :S Omdat hun er zo laks mee zijn!
Ik ga morgen maar eens een telefoontje wagen naar de belastingtelefoon in de hoop dat die me meer kunnen vertellen.
Hoe kom je er nou bij dat dat te maken heeft met laksheid?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef benafan het volgende:
Nou ik wacht ook al enige tijd.... voorgaande jaren was het rond 16-18 mei binnen, tot op heden nog niets.. zelfs geen brief.
De aangifte is verstuurd medio maart, zoals alle voorgaande jaren.. alleen nu laat het even op zich wachten. Daar ik het wel goed kan gebruiken, en het een redelijk groot bedrag is, wil ik dit zo snel mogelijk hebben om dingen af te ronden.
't Is toch vet belachelijk hoe lang je op je eigen (reeds betaalde) geld moet wachten :S Omdat hun er zo laks mee zijn!
Ik ga morgen maar eens een telefoontje wagen naar de belastingtelefoon in de hoop dat die me meer kunnen vertellen.
Oh, en overheid daar geef je dus gewoon per definitie op af. Die doen het gewoon nooit goed.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:33 schreef benafan het volgende:
@Lienekien, kom op 't is Overheid.....
@Aquila360: Kan dan wel geen zin hebben, maar misschien weten ze wel het één en ander qua dagtekeningen enzo
Oh, nou maak je er een grapje van.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:41 schreef benafan het volgende:
Heb jij ooit een overheidsinstantie gezien die wel snel werkt dan? Ik in 24 jaar nog niet
En wachten is het enige wat je kunt doen. Dus ik weet niet wat je er on topic verder nog over denkt te kunnen zeggen.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:45 schreef benafan het volgende:
Haha ik ben niet serieus maar Back on Topic
Ik wil m'n geld hebben net als een ieder ander...En wachten duurt lang!
Ja inderdaad, ik heb 3,5 maand geleden al de aangifte ib opgestuurd en nog steeds geen bericht over de ca. 3k die ik terug verwacht.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:45 schreef benafan het volgende:
Haha ik ben niet serieus maar Back on Topic
Ik wil m'n geld hebben net als een ieder ander...En wachten duurt lang!
Blij toe met die controle. Bij kwade opzet (iemand anders heeft voor jou een wijziging aangevraagd) kun je lang achter je geld aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 01:20 schreef xminator het volgende:
Bankrekening wijzigen is een hele gedoe bij de bd idd.
Moest 2 a 3 keer zelf nog een bevestiging invoeren en retourzenden.
Vind je dat niet een beetje te ver gaan? Eerst via digid verifieren en dan via 3 verschillende brieven verifieren? Dus 4 keer in totaal?quote:Op maandag 21 mei 2012 05:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blij toe met die controle. Bij kwade opzet (iemand anders heeft voor jou een wijziging aangevraagd) kun je lang achter je geld aan.
Is dit niet het gevolg van een paar fraudeurs die zonder enige problemen enkele miljoenen aan teruggaven kregen door andermans rekeningnummers allemaal naar hun eigen nummer te wijzigen? Dus: van totaal geen controle naar zwaar overdreven veel te veel controle? Klinkt als overheid.quote:Op maandag 21 mei 2012 06:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje te ver gaan? Eerst via digid verifieren en dan via 3 verschillende brieven verifieren? Dus 4 keer in totaal?
Als het nodig is is de belastingdienst zeer snel en meewerkend, en dat is eigen ervaring inderdaad.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:41 schreef benafan het volgende:
Heb jij ooit een overheidsinstantie gezien die wel snel werkt dan? Ik in 24 jaar nog niet
Helemaal waar...quote:Op maandag 21 mei 2012 08:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als het nodig is is de belastingdienst zeer snel en meewerkend, en dat is eigen ervaring inderdaad.
Nou nou, ik heb de mijne al in januari ingevuld en heb nog niets op mijn rekening staan. Wat wil je bereiken met een telefoontje?quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef benafan het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |