Die planten groeien verder, het oproken gaat ook gewoon door.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:07 schreef Ringo het volgende:
Ik ben benieuwd wat het effect van die pas in Amsterdam gaat zijn.
Ja en in Utrecht dan ook, daar zitten ook een heleboel coffeeshops.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:07 schreef Ringo het volgende:
Ik ben benieuwd wat het effect van die pas in Amsterdam gaat zijn.
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:34 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja en in Utrecht dan ook, daar zitten ook een heleboel coffeeshops.
Ben benieuwd zal wel wild westen worden.
Klopt,mensen gaan naar Nijmegen!!quote:Op vrijdag 11 mei 2012 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
De grote leveranciers blijven, de klanten blijven.
Het distributiekanaal zal verschuiven naar plekken buiten coffeeshops om.
Sowieso zijn blowers erg sociaal en delen.
En wanneer er daar ook wietpas is dan gaan ze naar de plekken waar het te vinden is zonder dat gezeik.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Klopt,mensen gaan naar Nijmegen!!
Als je jezelf ervoor laat registreren wel hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 03:21 schreef Martin1234 het volgende:
Mag ik me kont nog wel draaien in Nederland.
Voor het geld hoef je het niet te laten hoor. Zo'n uittreksel kost maar 8 Euro en bij mijn coffeeshop kreeg je de eerste keer ter compensatie een 3-pack (wat eigenlijk meer kost). Maar verder blijft de wietpas natuurlijk gewoon kut.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 01:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En wanneer er daar ook wietpas is dan gaan ze naar de plekken waar het te vinden is zonder dat gezeik.
Zo'n uitreksel kost 30 Euro, daar ken je leuke wiet voor kopen.
Het gaat ook niet om het geld, het gaat erom dat er een lijst is die voor politie en andere instanties openbaar toegankelijk is. Waarbij onze overheid dus niet eens aangeeft welk andere instanties.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor het geld hoef je het niet te laten hoor. Zo'n uittreksel kost maar 8 Euro en bij mijn coffeeshop kreeg je de eerste keer ter compensatie een 3-pack (wat eigenlijk meer kost). Maar verder blijft de wietpas natuurlijk gewoon kut.
Dat is het schandalige er ook dus van.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 10:08 schreef Re het volgende:
het is idd wel makkelijk voor bijvoorbeeld verzekeringen en banken dat je geregistreerd staat als drugsgebruiker (zie straks als wiet gewoon verboden wordt bijv)
Nee..de gemeente (stadswachten/BOA's) flyeren, niet de coffeeshop, die coffeeshop heeft inmiddels al een "serieuse" waarschuwing gehad van demisionair Beers omdat ze aan Duitsers verkochten na 1 Mei..quote:Op donderdag 10 mei 2012 23:25 schreef havanagila het volgende:
[..]
Roermond? Dus de shop daar doet stilzwijgend aan de wietpas mee, lekker dan.
Ik denk dat het ter beschikking wordt gesteld aan de pharma's voor direct marketing. Dan zit je brievenbus vol met "Neem benzodiazepinen, veel verslavender, veel schadelijker, veel duurder en wij kunnen wél garanderen dat je er geen enkele lol aan beleeft. Bijna een miljoen Nederlanders gingen u al voor en zijn al verslaafd!"quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het geld, het gaat erom dat er een lijst is die voor politie en andere instanties openbaar toegankelijk is. Waarbij onze overheid dus niet eens aangeeft welk andere instanties.![]()
Als die lijst alleen als papier in een shop aanwezig zou zijn, en alleen ter plekke door die mensen (politie en andere instanties) ingezien zou mogen worden zou ik er wat minder problemen mee hebben. Maar die vage toegankelijkheid die onze overheid er aan heeft gegeven, gemeentes die eisen dat de lijst ook digitaal toegankelijk is, dat gaat me toch echt wat stappen te ver in mijn privacy beleving.
Oh dat snap ik hoor. Maar het was even een reactie op Piet Piraat die zei dat een uittreksel 30 euro kost en dat je daar veel wiet voor kunt kopen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 08:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het geld, het gaat erom dat er een lijst is die voor politie en andere instanties openbaar toegankelijk is. Waarbij onze overheid dus niet eens aangeeft welk andere instanties.![]()
Als die lijst alleen als papier in een shop aanwezig zou zijn, en alleen ter plekke door die mensen (politie en andere instanties) ingezien zou mogen worden zou ik er wat minder problemen mee hebben. Maar die vage toegankelijkheid die onze overheid er aan heeft gegeven, gemeentes die eisen dat de lijst ook digitaal toegankelijk is, dat gaat me toch echt wat stappen te ver in mijn privacy beleving.
Heel belachelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dit systeem zo lang stand gaat houden dat we dat meemaken.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:39 schreef JackHerrer het volgende:
Ook belachelijk dat je je elk jaar opnieuw moet inschrijven met een een uittreksel van het GBA.
Dat is wel het allerlaatste wat ik wil.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 06:12 schreef Deko het volgende:
[..]
Als je jezelf ervoor laat registreren wel hoor.
geen uitreksel, wel inschrijven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 19:55 schreef vanBoeschoten het volgende:
Heb je eigenlijk al een uittreksel nodig als je in Eindhoven naar de shop wil?
En als dat niet is, kun je dan niet kopen op alleen vertoon van je paspoort, of wordt je dan meteen ingeschreven?
Elke gemeente heeft zijn eigen tarieven.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh dat snap ik hoor. Maar het was even een reactie op Piet Piraat die zei dat een uittreksel 30 euro kost en dat je daar veel wiet voor kunt kopen.
Wat is dat dan voor onzin? Je staat dan toch ingeschreven, alsof het uitmaakt of je het via je paspoort of uitreksel doet...quote:
Klopt ze ''nakken'' je toch wel, systeem van de overheid,quote:Op zaterdag 12 mei 2012 00:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor onzin? Je staat dan toch ingeschreven, alsof het uitmaakt of je het via je paspoort of uitreksel doet...
Omdat de overheid dan volgend jaar kan zeggen "er is teveel overlast, we stoppen helemaal met het gedoogbeleid". Dit is de opmaat naar een totaalverbod op wiet, let maar op.quote:Op donderdag 10 mei 2012 18:17 schreef Deko het volgende:
Iets illegaal maken waar vraag naar is levert criminaliteit en overlast op. Simpel zat, ten overvloede nogmaals: de amerikaanse drooglegging. Dus je bent overal vanaf als je alles legaal maakt. Maar dat kan niet en de grote vraag voor mij is waarom niet?
Het is een heel gebruikelijke tactiek. Een vorm van framing. Je creëert een probleem door iets "aan te pakken" en gebruikt de daaruit voortvloeiende overlast en criminaliteit als argument om "iets aan te pakken".quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:51 schreef Refragmental het volgende:
Overigens, ik als Maastrichtenaar heb de afgelopen jaren NOOIT last gehad van de coffeeshops en hun buitenlandse klanten.
Pas wanneer de burgemeester zich ermee ging bemoeien (coffeeshops sluiten en verplaatsen) zijn de drugsrunners vanuit de randstad hier naartoe gekomen omdat ze geld roken.
Vanaf dat moment begon de overlast een beetje, vooral vanuit de drugsrunners, niet de buitenlandse gebruikers.
Nu sinds de wietpas begint het pas echt serieuze vormen aan te nemen.
Ben een paar keer in de binnenstad geweest en je ziet het overal. Jonge Marokkanen/Turken (waarschijnlijk vanuit de randstad hier gekomen) die midden op straat dealen en overlast veroorzaken.
Dus:
Geen wietpas, geen bemoeienis = geen overlast
Geen wietpas, beetje bemoeienis = beetje overlast
Wietpas, bemoeienis = veel overlast
Goed gedaan heren politici
Er moet haast wel een verborgen agenda zijn vanuit Opstelten (en diens netwerk van vrienden en collega's), niemand kan zo dom zijn om niet in te zien dat deze maatregelen enkel meer en meer overlast veroorzaken.
Dat is exact wat de politiek doet. Ze creëren een probleem om zich vervolgens op te werpen als redder.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een heel gebruikelijke tactiek. Een vorm van framing. Je creëert een probleem door iets "aan te pakken" en gebruikt de daaruit voortvloeiende overlast en criminaliteit als argument om "iets aan te pakken".
Dat is al zo lang bekend. Van onderzoeken in opdracht van overheden naar gevolgen van het gebruik van cannabis of de effecten van het gedoogbeleid op het gebruik staat de gewenste uitkomst op voorhand vast. Onderzoeken die daarbij niet van pas komen verdwijnen in een hele diepe la, een la die door normale mensen doorgaans vuilnisbak genoemd wordt.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:16 schreef havanagila het volgende:
Lekker dan. Onderzoeken met positieve uitkomsten worden gewoonweg verscheurd en ministers maken onderling afspraken.......
Dit hierboven dus, het ergste moet nog komen!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:10 schreef TyVole het volgende:
[..]
Omdat de overheid dan volgend jaar kan zeggen "er is teveel overlast, we stoppen helemaal met het gedoogbeleid". Dit is de opmaat naar een totaalverbod op wiet, let maar op.
Als ze echt alleen drugstoerisme aan wilden pakken dan hadden ze een Nederlands identiteitsbewijs verplicht gesteld bij aankoop. Niks geen registratie nodig, maar wel alleen Nederlanders die kunnen kopen.
De hele wietpas is echt zó treurig, en de politiek doet maar gewoon. Ik blow niet eens, en toch kan ik hier echt heel geïrriteerd door raken. Pak de echte problemen eens aan, die zijn er genoeg lijkt me.
Dan hebben ze flink wat meer blauwe petten nodig om het gedogen te stoppen en allen blowers te gaan oppakken.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:03 schreef Martin1234 het volgende:
Straks verbieden ze ''het'' helemaal,
en heb je alleen nog maar alcohol wat overblijft!
Het zal wel aan mij liggen maar er is dus wel meer overlast door de invoering van de wietpas, alleen men bedekt deze met de mantel der liefde en oppertuum noemt men het niet groot..quote:Geen grote overlast door wietpas
......De politie signaleert geen toename van onrust op straat of rond de coffeeshops. Wel is er meer overlast door straathandel. Daar treedt de politie hard tegen op, aldus Heeres. Hij zegt dat de politie veel ervaring heeft met dealers op straat......
Het is hier ook al een paar keer voorbijgekomen, maar dat is precies de hele opzet.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:22 schreef Basp1 het volgende:
Hoe groot was nu eigenlijk de overlast die drugstoeristen veroorzaakten, mijn subjectieve gevoelens zeggen dat deze nog kleiner was das dan de nieuw gecreerde overlast, maar dat mogen ze natuurlijk niet zeggen.
Dat kan niet hoor. Mensen en coffeeshops gaan hier zo stevig in rebelleren.quote:Op maandag 14 mei 2012 10:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is hier ook al een paar keer voorbijgekomen, maar dat is precies de hele opzet.
Een nog groter probleem maken waardoor een verbod de enige eindoplossing lijkt.
Allemaal koren op de molen van de voorstanders van een totaalverbod.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:53 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dat kan niet hoor. Mensen en coffeeshops gaan hier zo stevig in rebelleren.
Hoe kom je daar bij? Als er iets is waar wij Nederlanders goed in zijn is stil blijven, elke regulering nemen en zeiken op dat handjevol mensen dat wel aktie durft te ondernemen.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:53 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Goed, je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ik denk gewoon niet dat mensen het gaan pikken dat ze zo erg in hun vrijheid worden beperkt.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:11 schreef Stranger het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Als er iets is waar wij Nederlanders goed in zijn is stil blijven, elke regulering nemen en zeiken op dat handjevol mensen dat wel aktie durft te ondernemen.
Mensen weigeren zich tot nu toe te laten registeren lijkt het wel als ik naar de shops kijk wanneer ik er langs fiets. En nee het merendeel van de bezoekers waren echt geen toeristen in tilburg.quote:Op maandag 14 mei 2012 11:53 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dat staat dan op de website van de gemeente tilburg. Wat moet de belastingdienst met mijn gevens van coffeeshopbezoek.quote:Behalve de coffeeshophouder heeft alleen de politie en belastingdienst toegang tot de ledenlijst.
Zolang de meerderheid denkt dat oude vrouwtjes hun vuilniszakken niet meer buiten durven te zetten als gevolg van het gedoogbeleid zal ze die vrijheid van een minderheid drugsgebruikers aan hun reet roesten.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:47 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Goed, je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ik denk gewoon niet dat mensen het gaan pikken dat ze zo erg in hun vrijheid worden beperkt.
Het is ook vooral dat het mensen geen zak meer boeit als maatregelen hun niet direct persoonlijk lijken te treffen. "O ja, verbied maar, ik gebruik toch geen drugs."quote:Op maandag 14 mei 2012 12:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Denk ik ook. Er is echt al jaren een vertrutting en debilisering van de maatschappij gaande.
Iedereen is een minderheid maar het merendeel lijkt het niet te begrijpen. Alleen moslims en mocro's en turken zijn minderheden volgens de domme meute.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:03 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is ook vooral dat het mensen geen zak meer boeit als maatregelen hun niet direct persoonlijk lijken te treffen. "O ja, verbied maar, ik gebruik toch geen drugs."
Denkt de meerderheid dat, of weten we het nu pas dat dit nu de oveerlast was waarvoro we die pas moeten invoeren, omdat onno hoes dit zo lekker uit zijn dikke bruine duim heeft gezogen.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zolang de meerderheid denkt dat oude vrouwtjes hun vuilniszakken niet meer buiten durven te zetten als gevolg van het gedoogbeleid zal ze die vrijheid van een minderheid drugsgebruikers aan hun reet roesten.
quote:Op maandag 14 mei 2012 13:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedereen is een minderheid maar het merendeel lijkt het niet te begrijpen.
De logica van bestuurders en politiefunctionarissen is ver te zoeken. Zo las ik dat de burgemeester van Maastricht zei dat het geschreeuw van dealers op straat was afgenomen door het sluiten van de coffeeshops. Nu kom ik zelden in Maastricht maar hier in Amsterdam staan de coffeeshophouders hun waar niet met luide stem op straat aan te prijzen.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Denkt de meerderheid dat, of weten we het nu pas dat dit nu de oveerlast was waarvoro we die pas moeten invoeren, omdat onno hoes dit zo lekker uit zijn dikke bruine duim heeft gezogen.
Trieste bestuurders ten voeten uit. En de media die nogal meegaat in deze propaganda.
Alhoewel net op 3fm de kop toch echt was meer drugs dealers op straat door de invoering van de wietpas, maar dan wel weer het downplayen door de politie van die overlast dat het geen invleod heeft op de openbare veiligheid. Had de eerdere overlast dan wel invloed daarop vaag ik me dan af.
Ik zie het nog wel zover komen dat die wietpas in geheel nederland ingevoerd wordt behalve in amsterdam.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De logica van bestuurders en politiefunctionarissen is ver te zoeken. Zo las ik dat de burgemeester van Maastricht zei dat het geschreeuw van dealers op straat was afgenomen door het sluiten van de coffeeshops. Nu kom ik zelden in Maastricht maar hier in Amsterdam staan de coffeeshophouders hun waar niet met luide stem op straat aan te prijzen.
Het is daarbij ook net alsof je visite hebt en voor jezelf koffie gaat zetten en je bezoek niets aanbiedt.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel zover komen dat die wietpas in geheel nederland ingevoerd wordt behalve in amsterdam.Als 24% van de toeristen ook een shop bezoeken tijden hun vakantie ben je als overheid toch echt wel dom bezig om zo'n publiekstrekker door een stel bureaucraten en aarslikkers voor hun volgende baantjes zomaar de nek om te draaien.
Ook in Amsterdam zijn er genoeg bejaarden om te gaan klagen over al die drukte.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie het nog wel zover komen dat die wietpas in geheel nederland ingevoerd wordt behalve in amsterdam.Als 24% van de toeristen ook een shop bezoeken tijden hun vakantie ben je als overheid toch echt wel dom bezig om zo'n publiekstrekker door een stel bureaucraten en aarslikkers voor hun volgende baantjes zomaar de nek om te draaien.
De burgemeesters mogen zelf bepalen hoe ze met het ''nieuwe'' beleid omgaan en de burgemeester van A'dam heeft al aangegeven de wietpas niet te zien zitten.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat scheeuwde die van tilburg, eindhoven en maastricht eerst ook, maar waarschijnlijk heeft ivo nog wat extra chantage materiaal achter de hand dat ze toch zomaar meegaan in deze overregulering. Zouden er corrumperende fotos van al deze burgemeesters zijn dat ze toch mee gaan in deze waanzin.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:11 schreef -Dries- het volgende:
[..]
De burgemeesters mogen zelf bepalen hoe ze met het ''nieuwe'' beleid omgaan en de burgemeester van A'dam heeft al aangegeven de wietpas niet te zien zitten.
boeiend, het volk gaat wel krom liggen om het extra geld binnen te halen, waarna het weer verdwijnt in een potje en niemand ooit iets beter word..quote:Op maandag 14 mei 2012 13:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar deze maatregel kost tot nu toe alleen maar extra geld, het levert de staat niet eens wat op, het zuiden heeft er 49 agenten bij gekregen, ik denk dat er nog wel een 500 werkelozen in alleen het zuiden er bij gaan komen omdat shops bijna geen bezoekers meer hebben en zoals we in berichtgeving hebben gelezen ook sommige reguliere winkeliers in maastricht het al merken dat er minder aanloop is. Dus ook nog eens 500*20.000 = 10 miljoen uitkeringen erbij moeten betalen.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
boeiend, het volk gaat wel krom liggen om het extra geld binnen te halen, waarna het weer verdwijnt in een potje en niemand ooit iets beter word..
We leven in een gestoorde wereld waarin China geld aan de VS leent waarmee de VS extra troepen aan haar grens stationeert. Die hele bende gaat op een dag imploderen in de complete waanzin.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:53 schreef Life2.0 het volgende:
nou en, je verhoogt de belastingen, verlaagt inkomens en verhoogt accijns weer
geen koopkracht? nou en? geen geld voro huur of zorg? nou en?!
als je niet betaalt komen ze je gewoon halen en nemen ze beslag op je eigendommen, alsof de politiek ene flying fuck om geld geeftde naiviteit..
Monetarists claim way to boost growth is to abolish labour lawsquote:Op maandag 14 mei 2012 14:53 schreef Life2.0 het volgende:
nou en, je verhoogt de belastingen, verlaagt inkomens en verhoogt accijns weer
geen koopkracht? nou en? geen geld voro huur of zorg? nou en?!
als je niet betaalt komen ze je gewoon halen en nemen ze beslag op je eigendommen, alsof de politiek ene flying fuck om geld geeftde naiviteit..
scheelt dat dit zo ongeveer de enige coalitie was waarbij dat denkbaar zou zijn..... en die krijgen we voorlopig niet meerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:10 schreef TyVole het volgende:
[..]
Omdat de overheid dan volgend jaar kan zeggen "er is teveel overlast, we stoppen helemaal met het gedoogbeleid". Dit is de opmaat naar een totaalverbod op wiet, let maar op.
voorlopig zitten ze nog aan de macht..quote:Op maandag 14 mei 2012 21:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
scheelt dat dit zo ongeveer de enige coalitie was waarbij dat denkbaar zou zijn..... en die krijgen we voorlopig niet meer
Maar wel door afgelopen kabinet effectief gemaakt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 08:31 schreef Specularium het volgende:
Nee, dit is al in gang gezet onder Balkenende.
Geen uitreksel meer nodig maar nog wel een lidmaatschap, dat gaat dan toch ook nergens meer over meneer van gijzel.quote:Van Gijzel: Illegale drugshandel flink toegenomen door wietpas
Laatst gewijzigd: woensdag 16 mei 2012 - 00:41 | Auteur: Marjanka Oerlemans
Burgemeester Rob van Gijzel
EINDHOVEN - De illegale handel in wiet en hasj is sinds de invoering van de wietpas op verschillende plekken in Eindhoven flink toegenomen. Dat stelt de Eindhovense burgemeester Rob van Gijzel.
Toch is het volgens Van Gijzel veel te vroeg om te spreken van een verkeerde beleidskeuze. Hij denkt verder dat straks in heel Nederland mensen geen uittreksel uit het bevolkingsregister meer nodig hebben om lid te worden van een coffeeshop. De eis dat een uittreksel moet worden overlegd, staat in een operationeel plan dat volgens Van Gijzel geen juridische basis heeft. Het was dus meer een advies vanuit de minister dan een verplichting, denkt hij........
Waarom zou je dat uberhaubt willen aantonen. Dat hebben onze partijen met vrijheid in hun naam ook alleen maar uit hun duim gezogen om de repressie van softdrugs omhoog te kunnen gooien.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Als je dan al lid kan worden zonder uittreksel uit het bevolkingsregister, hoe kan een buitenlander dan aantonen dat hij in Nederland woonachtig is of hoe kan de wetgever aantonen dat iemand van buiten Nederland niet in Nederland woont?
Extra drugs controles omdat belgen in NL officieel niet bij bij shops wiet kunnen kopen. Verklap mij de logica hiervan. Die controles had men dan moeten doen toen er nog geen wietpas was.quote:Extra 'wietcontroles' in België
Aan de Nederlands-Belgische grens worden tot eind 2012 extra controles gehouden ANP
Toegevoegd: woensdag 16 mei 2012, 09:52
België gaat tot zeker eind dit jaar door met verscherpte controles aan de grens met Nederland. De Belgen maken zich zorgen over de wietpas die in het zuiden van Nederland is ingevoerd. Ze zijn bang dat de drugshandel zich naar België verplaatst.
België begon met extra controles op 1 mei, toen Nederland de wietpas invoerde. "We vrezen voor meer criminaliteit de komende maanden", aldus minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet, die gisteren bij een grenspost op bezoek ging. "Daarom hebben we besloten dat we langer en meer gaan patrouilleren langs de grens." De Belgische politie heeft twintig agenten extra vrijgemaakt voor de drugscontroles.
'We zijn waakzaam'
De gevolgen van het invoeren van de wietpas zijn tot nu toe beperkt. "Maar we zijn waakzaam", zegt burgemeester Marino Keulen van Lanaken, dat grenst aan Maastricht. "De coffeeshops in Maastricht zijn nu nog dicht uit protest tegen de wietpas. Als ze weer opengaan, moeten we opletten."
De Belgische gemeenten zijn vooral beducht voor straathandel, nu Nederlandse coffeeshops alleen nog aan Nederlanders mogen verkopen. Veel buitenlanders komen naar de grensregio's om hard- en softdrugs te kopen. Als ze in Nederland niet meer terechtkunnen, wijken ze wellicht uit naar België, vrezen de Belgen.
Aantonen dat je in Nederland woonachtig bent is/was nodig om lid te kunnen worden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat uberhaubt willen aantonen.
Het zijn en blijven wel Belgen natuurlijkquote:[..]
Extra drugs controles omdat belgen in NL officieel niet bij bij shops wiet kunnen kopen. Verklap mij de logica hiervan. Die controles had men dan moeten doen toen er nog geen wietpas was.
Waarom moeten ze in lanaken waakzaam gaan worden als de shops in maastricht weer opengaan, zijn ze bang dat er dan opeens wel weer wiet door belgen gekocht kan worden. Nee dat kan dan juist dadelijk niet meer, en de belgen kunnen nu ook al bij de straatdealers in maastricht terecht.
Maar waarom zou je moeten aantonen dat je woonachtig in NL bent om lid te worden, waarom zou je uberhaubt lid moeten worden en op een lijst moeten komen te staan die voor de politie en andere instantie zichtbaar zou moeten zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Aantonen dat je in Nederland woonachtig bent is/was nodig om lid te kunnen worden.
Laat ons weten hoe het ging!quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:24 schreef havanagila het volgende:
Nou, weekje voordat die wietpas ongein begon voor t laatst een jointje gehad, ik ga dadelijk lekker de stad in.
Voor de mensen die bij dealers halen, hoeveel betaal je zo ongeveer? ik wil natuurlijk niet afgezet worden.
Ronduit kut, niks gevonden, maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik totaal niet thuis ben in het hele drugscircuit en dealers. Lekker triest ook maargoed, ik ga me uit principe gewoon NIET registreren.quote:
Je moet gewoon met een bordje wiet gevraagd gaan rondlopen voor de shops wedden dat je wordt aangesproken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ronduit kut, niks gevonden, maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik totaal niet thuis ben in het hele drugscircuit en dealers. Lekker triest ook maargoed, ik ga me uit principe gewoon NIET registreren.
Ik ook niet, maar het lijkt me niet zo heel moeilijk hoor. Hier en in Adam heb ik sowieso nog wel wat ingangen. Maar als ik het niet zou weten, ik denk dat je op straat wel mensen eruit kunt pikken en die kunt aanspreken of ze wat te roken weten, dan kom je snel genoeg ergens lijkt me. Of in kroegen met een bepaald publiek. Ik zie er nog niet tegenop in ieder geval.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ronduit kut, niks gevonden, maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik totaal niet thuis ben in het hele drugscircuit en dealers. Lekker triest ook maargoed, ik ga me uit principe gewoon NIET registreren.
Van indica word je stoned/sloom, van sativa high/scherp.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, ik weet niet eens wat dat is....
quote:Nederlanders tegen wietpas
De wietpas zoals die op 1 mei onder meer in Limburg is ingevoerd, kan in Nederland op weinig steun rekenen.
Dit blijkt woensdag uit een peiling van peil.nl van Maurice de Hond. Ruim 60 procent van de ondervraagden vindt de wietpas geen goed idee. Nog geen 30 procent ziet wel heil in het pasjessysteem voor coffeeshops.
Nederlanders vrezen vooral dat door de instelling van de wietpas de illegale handel in drugs zal toenemen. Acht op de tien ondervraagden denken dat. Op de vraag of softdrugs verboden moeten worden antwoordt 30 procent bevestigend.
http://www.l1.nl/nieuws/1(...)l1%2Fnieuws+%28L1%29
Stemgedrag CDA'ers:quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:07 schreef Scrutinizer het volgende:
http://www.peil.nl/?3525
Ook hier maar even. Het zijn dus vooral de aanhangers van het CDA die de wietpas nog wel enigszins zien zitten. Bij andere partijen zijn maar weinig voorstanders te vinden.
Het steekt beroerd in elkaar. En dat is expres. Het is niet de bedoeling iets te regelen, het is de bedoeling om het gedoogbeleid kapot te maken. En dat doe je door er zo een grote puinzooi van te maken dat een totaalverbod als enige zinnige mogelijkheid verkocht kan worden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb niet al deze topics gevolgd, heb er ook geen persoonlijk belang bij, maar uit politieke overwegingen vind ik de wietpas in het algemeen, en de praktische uitvoering ervan in het bijzonder, een onzinnig fenomeen. Misschien dat jullie als vaste volgers antwoorden hebben op de volgende vragen?
-
Wellicht weet een van jullie hoe dit soort dingen in elkaar steekt - ik snap er namelijk geen biet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |