Waarom zou je dat uberhaubt willen aantonen. Dat hebben onze partijen met vrijheid in hun naam ook alleen maar uit hun duim gezogen om de repressie van softdrugs omhoog te kunnen gooien.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Als je dan al lid kan worden zonder uittreksel uit het bevolkingsregister, hoe kan een buitenlander dan aantonen dat hij in Nederland woonachtig is of hoe kan de wetgever aantonen dat iemand van buiten Nederland niet in Nederland woont?
Extra drugs controles omdat belgen in NL officieel niet bij bij shops wiet kunnen kopen. Verklap mij de logica hiervan. Die controles had men dan moeten doen toen er nog geen wietpas was.quote:Extra 'wietcontroles' in België
Aan de Nederlands-Belgische grens worden tot eind 2012 extra controles gehouden ANP
Toegevoegd: woensdag 16 mei 2012, 09:52
België gaat tot zeker eind dit jaar door met verscherpte controles aan de grens met Nederland. De Belgen maken zich zorgen over de wietpas die in het zuiden van Nederland is ingevoerd. Ze zijn bang dat de drugshandel zich naar België verplaatst.
België begon met extra controles op 1 mei, toen Nederland de wietpas invoerde. "We vrezen voor meer criminaliteit de komende maanden", aldus minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet, die gisteren bij een grenspost op bezoek ging. "Daarom hebben we besloten dat we langer en meer gaan patrouilleren langs de grens." De Belgische politie heeft twintig agenten extra vrijgemaakt voor de drugscontroles.
'We zijn waakzaam'
De gevolgen van het invoeren van de wietpas zijn tot nu toe beperkt. "Maar we zijn waakzaam", zegt burgemeester Marino Keulen van Lanaken, dat grenst aan Maastricht. "De coffeeshops in Maastricht zijn nu nog dicht uit protest tegen de wietpas. Als ze weer opengaan, moeten we opletten."
De Belgische gemeenten zijn vooral beducht voor straathandel, nu Nederlandse coffeeshops alleen nog aan Nederlanders mogen verkopen. Veel buitenlanders komen naar de grensregio's om hard- en softdrugs te kopen. Als ze in Nederland niet meer terechtkunnen, wijken ze wellicht uit naar België, vrezen de Belgen.
Aantonen dat je in Nederland woonachtig bent is/was nodig om lid te kunnen worden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat uberhaubt willen aantonen.
Het zijn en blijven wel Belgen natuurlijkquote:[..]
Extra drugs controles omdat belgen in NL officieel niet bij bij shops wiet kunnen kopen. Verklap mij de logica hiervan. Die controles had men dan moeten doen toen er nog geen wietpas was.
Waarom moeten ze in lanaken waakzaam gaan worden als de shops in maastricht weer opengaan, zijn ze bang dat er dan opeens wel weer wiet door belgen gekocht kan worden. Nee dat kan dan juist dadelijk niet meer, en de belgen kunnen nu ook al bij de straatdealers in maastricht terecht.
Maar waarom zou je moeten aantonen dat je woonachtig in NL bent om lid te worden, waarom zou je uberhaubt lid moeten worden en op een lijst moeten komen te staan die voor de politie en andere instantie zichtbaar zou moeten zijn.quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Aantonen dat je in Nederland woonachtig bent is/was nodig om lid te kunnen worden.
Laat ons weten hoe het ging!quote:Op woensdag 16 mei 2012 15:24 schreef havanagila het volgende:
Nou, weekje voordat die wietpas ongein begon voor t laatst een jointje gehad, ik ga dadelijk lekker de stad in.
Voor de mensen die bij dealers halen, hoeveel betaal je zo ongeveer? ik wil natuurlijk niet afgezet worden.
Ronduit kut, niks gevonden, maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik totaal niet thuis ben in het hele drugscircuit en dealers. Lekker triest ook maargoed, ik ga me uit principe gewoon NIET registreren.quote:
Je moet gewoon met een bordje wiet gevraagd gaan rondlopen voor de shops wedden dat je wordt aangesproken.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ronduit kut, niks gevonden, maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik totaal niet thuis ben in het hele drugscircuit en dealers. Lekker triest ook maargoed, ik ga me uit principe gewoon NIET registreren.
Ik ook niet, maar het lijkt me niet zo heel moeilijk hoor. Hier en in Adam heb ik sowieso nog wel wat ingangen. Maar als ik het niet zou weten, ik denk dat je op straat wel mensen eruit kunt pikken en die kunt aanspreken of ze wat te roken weten, dan kom je snel genoeg ergens lijkt me. Of in kroegen met een bepaald publiek. Ik zie er nog niet tegenop in ieder geval.quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:02 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ronduit kut, niks gevonden, maar daar moet ik wel bijzeggen dat ik totaal niet thuis ben in het hele drugscircuit en dealers. Lekker triest ook maargoed, ik ga me uit principe gewoon NIET registreren.
Van indica word je stoned/sloom, van sativa high/scherp.quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, ik weet niet eens wat dat is....
quote:Nederlanders tegen wietpas
De wietpas zoals die op 1 mei onder meer in Limburg is ingevoerd, kan in Nederland op weinig steun rekenen.
Dit blijkt woensdag uit een peiling van peil.nl van Maurice de Hond. Ruim 60 procent van de ondervraagden vindt de wietpas geen goed idee. Nog geen 30 procent ziet wel heil in het pasjessysteem voor coffeeshops.
Nederlanders vrezen vooral dat door de instelling van de wietpas de illegale handel in drugs zal toenemen. Acht op de tien ondervraagden denken dat. Op de vraag of softdrugs verboden moeten worden antwoordt 30 procent bevestigend.
http://www.l1.nl/nieuws/1(...)l1%2Fnieuws+%28L1%29
Stemgedrag CDA'ers:quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:07 schreef Scrutinizer het volgende:
http://www.peil.nl/?3525
Ook hier maar even. Het zijn dus vooral de aanhangers van het CDA die de wietpas nog wel enigszins zien zitten. Bij andere partijen zijn maar weinig voorstanders te vinden.
Het steekt beroerd in elkaar. En dat is expres. Het is niet de bedoeling iets te regelen, het is de bedoeling om het gedoogbeleid kapot te maken. En dat doe je door er zo een grote puinzooi van te maken dat een totaalverbod als enige zinnige mogelijkheid verkocht kan worden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb niet al deze topics gevolgd, heb er ook geen persoonlijk belang bij, maar uit politieke overwegingen vind ik de wietpas in het algemeen, en de praktische uitvoering ervan in het bijzonder, een onzinnig fenomeen. Misschien dat jullie als vaste volgers antwoorden hebben op de volgende vragen?
-
Wellicht weet een van jullie hoe dit soort dingen in elkaar steekt - ik snap er namelijk geen biet van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |