abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111434183
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:06 schreef dawg het volgende:

[..]

geen uitreksel, wel inschrijven. ~:)
Okee, nou dan ga ik maar niet!
pi_111437786
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh dat snap ik hoor. Maar het was even een reactie op Piet Piraat die zei dat een uittreksel 30 euro kost en dat je daar veel wiet voor kunt kopen.
Elke gemeente heeft zijn eigen tarieven.
pi_111446938
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:06 schreef dawg het volgende:

[..]

geen uitreksel, wel inschrijven. ~:)
Wat is dat dan voor onzin? Je staat dan toch ingeschreven, alsof het uitmaakt of je het via je paspoort of uitreksel doet...
pi_111449121
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 00:23 schreef havanagila het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor onzin? Je staat dan toch ingeschreven, alsof het uitmaakt of je het via je paspoort of uitreksel doet...
Klopt ze ''nakken'' je toch wel, systeem van de overheid,
of van meneer Ivo Opstelten, die je in zijn macht heeft, hij lacht erom!
pi_111452771
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:17 schreef Deko het volgende:
Iets illegaal maken waar vraag naar is levert criminaliteit en overlast op. Simpel zat, ten overvloede nogmaals: de amerikaanse drooglegging. Dus je bent overal vanaf als je alles legaal maakt. Maar dat kan niet en de grote vraag voor mij is waarom niet?
Omdat de overheid dan volgend jaar kan zeggen "er is teveel overlast, we stoppen helemaal met het gedoogbeleid". Dit is de opmaat naar een totaalverbod op wiet, let maar op.

Als ze echt alleen drugstoerisme aan wilden pakken dan hadden ze een Nederlands identiteitsbewijs verplicht gesteld bij aankoop. Niks geen registratie nodig, maar wel alleen Nederlanders die kunnen kopen.

De hele wietpas is echt zó treurig, en de politiek doet maar gewoon. Ik blow niet eens, en toch kan ik hier echt heel geïrriteerd door raken. Pak de echte problemen eens aan, die zijn er genoeg lijkt me.
^ To je nesmysl ^
pi_111462853
Als je als gebruiker überhaupt een wietpas neemt ben je niet goed wijs.

Drugsgebruik wordt gedoogd in Nederland, met andere woorden, het is illegaal, maar we staan het toe.
Door je te registreren als drugsgebruiker laat je je registreren als iemand die illegale handelingen verricht. Je helpt de politie/justitie dus bij je eigen mogelijke veroordeling.

Wie zegt namelijk dat ons gedoogbeleid volgend jaar niet op de schop gaat en wiet volkomen illegaal wordt? Zodra dit het geval is heeft de overheid wel een mooie registratie van veel mogelijke gebruikers, dit kan op dat moment direct tegen jou worden gebruikt.
pi_111463055
Overigens, ik als Maastrichtenaar heb de afgelopen jaren NOOIT last gehad van de coffeeshops en hun buitenlandse klanten.

Pas wanneer de burgemeester zich ermee ging bemoeien (coffeeshops sluiten en verplaatsen) zijn de drugsrunners vanuit de randstad hier naartoe gekomen omdat ze geld roken.
Vanaf dat moment begon de overlast een beetje, vooral vanuit de drugsrunners, niet de buitenlandse gebruikers.

Nu sinds de wietpas begint het pas echt serieuze vormen aan te nemen.
Ben een paar keer in de binnenstad geweest en je ziet het overal. Jonge Marokkanen/Turken (waarschijnlijk vanuit de randstad hier gekomen) die midden op straat dealen en overlast veroorzaken.

Dus:
Geen wietpas, geen bemoeienis = geen overlast
Geen wietpas, beetje bemoeienis = beetje overlast
Wietpas, bemoeienis = veel overlast

Goed gedaan heren politici ^O^

Er moet haast wel een verborgen agenda zijn vanuit Opstelten (en diens netwerk van vrienden en collega's), niemand kan zo dom zijn om niet in te zien dat deze maatregelen enkel meer en meer overlast veroorzaken.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 16:58:36 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_111463262
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:51 schreef Refragmental het volgende:
Overigens, ik als Maastrichtenaar heb de afgelopen jaren NOOIT last gehad van de coffeeshops en hun buitenlandse klanten.

Pas wanneer de burgemeester zich ermee ging bemoeien (coffeeshops sluiten en verplaatsen) zijn de drugsrunners vanuit de randstad hier naartoe gekomen omdat ze geld roken.
Vanaf dat moment begon de overlast een beetje, vooral vanuit de drugsrunners, niet de buitenlandse gebruikers.

Nu sinds de wietpas begint het pas echt serieuze vormen aan te nemen.
Ben een paar keer in de binnenstad geweest en je ziet het overal. Jonge Marokkanen/Turken (waarschijnlijk vanuit de randstad hier gekomen) die midden op straat dealen en overlast veroorzaken.

Dus:
Geen wietpas, geen bemoeienis = geen overlast
Geen wietpas, beetje bemoeienis = beetje overlast
Wietpas, bemoeienis = veel overlast

Goed gedaan heren politici ^O^

Er moet haast wel een verborgen agenda zijn vanuit Opstelten (en diens netwerk van vrienden en collega's), niemand kan zo dom zijn om niet in te zien dat deze maatregelen enkel meer en meer overlast veroorzaken.
Het is een heel gebruikelijke tactiek. Een vorm van framing. Je creëert een probleem door iets "aan te pakken" en gebruikt de daaruit voortvloeiende overlast en criminaliteit als argument om "iets aan te pakken".
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_111463345
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een heel gebruikelijke tactiek. Een vorm van framing. Je creëert een probleem door iets "aan te pakken" en gebruikt de daaruit voortvloeiende overlast en criminaliteit als argument om "iets aan te pakken".
Dat is exact wat de politiek doet. Ze creëren een probleem om zich vervolgens op te werpen als redder.
Zo houdt de politiek zichzelf in stand. Zonder problemen hebben we namelijk geen grote geldverslindende (corrupte) overheid nodig namelijk.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:07:35 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111463526
He wie had die deur dicht gedaan?
pi_111463750

Lekker dan. Onderzoeken met positieve uitkomsten worden gewoonweg verscheurd en ministers maken onderling afspraken.......
pi_111464199
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 17:16 schreef havanagila het volgende:

Lekker dan. Onderzoeken met positieve uitkomsten worden gewoonweg verscheurd en ministers maken onderling afspraken.......
Dat is al zo lang bekend. Van onderzoeken in opdracht van overheden naar gevolgen van het gebruik van cannabis of de effecten van het gedoogbeleid op het gebruik staat de gewenste uitkomst op voorhand vast. Onderzoeken die daarbij niet van pas komen verdwijnen in een hele diepe la, een la die door normale mensen doorgaans vuilnisbak genoemd wordt.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 18:09:12 #138
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111465249
Volgens mij was er in 2006/08 een rapport over de risicoanalyse van paddo's wat niet in de smaak, viel (gedaan door het cam of andere onafhankelijke partij) en toen moest het over worden gedaan en werd het van een compleet ongevaarlijk middel die vooral niet illegaal moet worden gemaakt met het oog op volksgezondheid een gevaarlijke monsterdrug :r

ddr propaganda :r
pi_111478555
wat een kutland is dit aan het worden zeg, wat nou vooruitstrevend en ruimdenkend
pi_111481979
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 10:10 schreef TyVole het volgende:

[..]

Omdat de overheid dan volgend jaar kan zeggen "er is teveel overlast, we stoppen helemaal met het gedoogbeleid". Dit is de opmaat naar een totaalverbod op wiet, let maar op.

Als ze echt alleen drugstoerisme aan wilden pakken dan hadden ze een Nederlands identiteitsbewijs verplicht gesteld bij aankoop. Niks geen registratie nodig, maar wel alleen Nederlanders die kunnen kopen.

De hele wietpas is echt zó treurig, en de politiek doet maar gewoon. Ik blow niet eens, en toch kan ik hier echt heel geïrriteerd door raken. Pak de echte problemen eens aan, die zijn er genoeg lijkt me.
Dit hierboven dus, het ergste moet nog komen!
  maandag 14 mei 2012 @ 05:38:06 #141
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_111521916
zeer goede en interessante documentaire of hoe krom het wietbeleid is.

Laat goed zien hoe door het optreden van justitie, de kleine man wordt aangepakt en de echte georganiseerde misdaad het steeds meer overneemt. triest.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1251838
<hr>
pi_111524343
Straks verbieden ze ''het'' helemaal,

en heb je alleen nog maar alcohol wat overblijft!
pi_111524807
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:03 schreef Martin1234 het volgende:
Straks verbieden ze ''het'' helemaal,

en heb je alleen nog maar alcohol wat overblijft!
Dan hebben ze flink wat meer blauwe petten nodig om het gedogen te stoppen en allen blowers te gaan oppakken. :')

Het zou nog stommer zijn als die wietpas.

Van het weekend kwam ik rond 22.00 in tilburg aan, en tijdens het naar huis toe fietsen kom ik langs 2 shops, die shops waren wel open maar gewoon maar 1 persoon per zaak binnen. Erg triest om te zien, dat dit aan het gebeuren is, normaliter was het er altijd een gezelligde drukt op zaterdagavond rond dat tijdstip. En onze bestuurders maar volhouden dat de wietpas wel werkt. Vandaag ook weer in het propaganda nieuws een woordvoerder van de politie.

quote:
Geen grote overlast door wietpas

......De politie signaleert geen toename van onrust op straat of rond de coffeeshops. Wel is er meer overlast door straathandel. Daar treedt de politie hard tegen op, aldus Heeres. Hij zegt dat de politie veel ervaring heeft met dealers op straat......
Het zal wel aan mij liggen maar er is dus wel meer overlast door de invoering van de wietpas, alleen men bedekt deze met de mantel der liefde en oppertuum noemt men het niet groot..

Hoe groot was nu eigenlijk de overlast die drugstoeristen veroorzaakten, mijn subjectieve gevoelens zeggen dat deze nog kleiner was das dan de nieuw gecreerde overlast, maar dat mogen ze natuurlijk niet zeggen. :')
pi_111525417
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:22 schreef Basp1 het volgende:
Hoe groot was nu eigenlijk de overlast die drugstoeristen veroorzaakten, mijn subjectieve gevoelens zeggen dat deze nog kleiner was das dan de nieuw gecreerde overlast, maar dat mogen ze natuurlijk niet zeggen. :')
Het is hier ook al een paar keer voorbijgekomen, maar dat is precies de hele opzet.

Een nog groter probleem maken waardoor een verbod de enige eindoplossing lijkt.
pi_111527525
quote:
9s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is hier ook al een paar keer voorbijgekomen, maar dat is precies de hele opzet.

Een nog groter probleem maken waardoor een verbod de enige eindoplossing lijkt.
Dat kan niet hoor. Mensen en coffeeshops gaan hier zo stevig in rebelleren.
pi_111527780
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 11:53 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Allemaal koren op de molen van de voorstanders van een totaalverbod.
pi_111528138
quote:

[..]

Hoe kom je daar bij? Als er iets is waar wij Nederlanders goed in zijn is stil blijven, elke regulering nemen en zeiken op dat handjevol mensen dat wel aktie durft te ondernemen.
pi_111529260
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:11 schreef Stranger het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Als er iets is waar wij Nederlanders goed in zijn is stil blijven, elke regulering nemen en zeiken op dat handjevol mensen dat wel aktie durft te ondernemen.
Goed, je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ik denk gewoon niet dat mensen het gaan pikken dat ze zo erg in hun vrijheid worden beperkt.
pi_111529281
quote:

[..]

Mensen weigeren zich tot nu toe te laten registeren lijkt het wel als ik naar de shops kijk wanneer ik er langs fiets. En nee het merendeel van de bezoekers waren echt geen toeristen in tilburg.

En terecht dat je je natuurlijk niet registreert als het volgende in de overheids regels staat.:
quote:
Behalve de coffeeshophouder heeft alleen de politie en belastingdienst toegang tot de ledenlijst.
Dat staat dan op de website van de gemeente tilburg. Wat moet de belastingdienst met mijn gevens van coffeeshopbezoek. :')

http://www.tilburg.nl/sta(...).jsp&pageTypeId=8540

En in andere beleidsregels ben ik ook al eens de zinsnede en andere instanties tegen gekomen. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt die regelverzinners. :')
pi_111529387
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:47 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Goed, je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ik denk gewoon niet dat mensen het gaan pikken dat ze zo erg in hun vrijheid worden beperkt.
Zolang de meerderheid denkt dat oude vrouwtjes hun vuilniszakken niet meer buiten durven te zetten als gevolg van het gedoogbeleid zal ze die vrijheid van een minderheid drugsgebruikers aan hun reet roesten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')