Oh wat fijn!quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:40 schreef Thistleweed het volgende:
Dat hoop ik wel Zoë. Het lijkt mij ook ontzettend bijzonder, veel filmpjes ook gezien en ik vind het zo mooi, ik wist al heel lang dat ik dat wilde. Gelukkig een verloskundige gevonden die het ook precies wil begeleiden zoals ik wil en een cursus gedaan die er precies bij past. En mijn man staat er 100% achter en als alles volgens plan gaat vangt die de baby zelfs op. Als ik het zo opschrijf krijg ik er ook helemaal zin in.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:51 schreef Mangostine het volgende:
Nigelator, wat een gave foto!![]()
Ik krijg net een afzichtelijke knalpaarse plastic schoudertas van MvM.![]()
Nou ja, het is lief bedoeld!
quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:55 schreef Mangostine het volgende:
Ja, zou iemand daar in het openbaar mee durven lopen?
Hij was zo verpakt dat ik eerst dacht dat het een verschoningsmatje was, wat misschien een betere bestemming was geweest
Wauw TW klinkt echt heel fijn zo op deze manier! Ik hoop dat het precies zo gaat als je hoopt en wilt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:40 schreef Thistleweed het volgende:
Dat hoop ik wel Zoë. Het lijkt mij ook ontzettend bijzonder, veel filmpjes ook gezien en ik vind het zo mooi, ik wist al heel lang dat ik dat wilde. Gelukkig een verloskundige gevonden die het ook precies wil begeleiden zoals ik wil en een cursus gedaan die er precies bij past. En mijn man staat er 100% achter en als alles volgens plan gaat vangt die de baby zelfs op. Als ik het zo opschrijf krijg ik er ook helemaal zin in.
Ja die is al bevallenquote:
Ah, dat ziet er beter uit idd!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:38 schreef Thistleweed het volgende:
Spring
Ik heb deze:
http://www.aveta-shop.nl/(...)rsoonlijke-hoes.html
Wij hebben dus een bad gekocht ipv gehuurd. Dit bad blaas je op en is vrij stroef, je glijd niet weg. In principe scheelt het in de prijs niet zo veel. Deze is wel kleiner dan de huurbaden volgens mij. Hier kan je wel je benen tegen afzetten. Hij is ovaal van vorm dus je kunt of wat langer uit liggen of je echt goed afzetten. Ook zitten er handvatten aan, ik weet nog niet of die me in de weg gaan zitten of gaan helpen. Je kunt ook lekker hangen op de rand had ik al uitgeprobeerd. Misschien dat ik nog wel iets van een kussentje ofzo er bij wil zodat ik als ik op mijn knieën zit en met mijn armen over de rand wil ik iets heb om mijn hoofd op te leggen, nu is het zo stroef.
Dit! Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:42 schreef Lamb29 het volgende:
Wauw wat een dag
Sproetje, Sam, Tinuviel en Iamredleader gefeliciteerd!
Je staat al bijna in de top 10!quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:47 schreef clauwheee het volgende:
Crisis, dan wordt die lijst voor mij wel al heul kort..!
Weet t al, geen zorgen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:21 schreef __Isis__ het volgende:
Lijkt me leuker voor haar als ze dat in ieder geval wel zelf mag komen vertellen.
Ik ook! Zat vandaag 20 min achterop de.fiets bij iemand, pijnlijk!quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:23 schreef Mangostine het volgende:
Even tussendoor, ik krijg tegenwoordig ook al vrij snel last van een "houten" kont als ik zit. Ook nieuw voor me.
welke meldplicht?quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:19 schreef covie het volgende:
Geldt de meldplicht eigenlijk ook voor a.s. papa's uit de lijst?
aha,quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:42 schreef LeNeHe het volgende:
Dat je je vanaf 37 weken dagelijks meldt, zodat we weten of we al moeten meepuffen of niet![]()
NiGeLaTor; fijn dat de echo goed was, mooi plaatje hoor!
quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:07 schreef Brighteyes het volgende:
Gefeliciteerd verse papa's en mama's!
Sterrenmunt, je gaat voor een heuse oliebol! Die zijn leuk hoor!![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:36 schreef draculettetje het volgende:
wat een baby nieuws!
sproetje , sam, tinuviel en iamredleader van harte met jullie baby 's
Dat is en blijft ook spannend! Evengoed alvast veel plezier; ga nooit meer vergeten hoe ik me voelde toen ik m'n aanstaande kindje zag zwemmen in m'n meis haar buikquote:Op donderdag 10 mei 2012 07:42 schreef OooLizaooO het volgende:
Succes voor jou en de mama in spé Soohr!
Wat gaat het ineens hard met die baby's.
Morgen heb ik m'n 12 weken echo. Ik kijk er enorm naar uit, maar ben ook een beetje bang :s
Dat gaat snel KatyM! Voor dat je het weet zijn die 5 dagen werken ook weer voorbij!! Succes nog eventjes.quote:Op donderdag 10 mei 2012 07:33 schreef KatyM het volgende:
Gister mn vrije dag veel te vol gepland, niet eens ff rustig gezeten, in de weer van half 10 tot half 12 s avonds. Vandaag om 6 uur op en kapot natuurlijk. Maar, nog maar 1,5 week werken, 5 werkdagen, jaaaaa
Thanks!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:05 schreef Thistleweed het volgende:
[..]
Dat gaat snel KatyM! Voor dat je het weet zijn die 5 dagen werken ook weer voorbij!! Succes nog eventjes.
Jij begint ook al op te schieten hè?quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:36 schreef Gerberaatje het volgende:
Dan is het goednog een paar daagjes!
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 10 mei 2012 08:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja joh, overmorgen 30 wekenhet vliegt (gelukkig ook maar
ben stiekem zo ontzettend klaar met zwanger zijn
ik geniet zoveel mogelijk, maar wat zal ik blij zijn als ik eind juli dat stinkerdje geworpen heb
)
Joehoe nog maar tien weken!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja joh, overmorgen 30 wekenhet vliegt (gelukkig ook maar
ben stiekem zo ontzettend klaar met zwanger zijn
ik geniet zoveel mogelijk, maar wat zal ik blij zijn als ik eind juli dat stinkerdje geworpen heb
)
Ja bizar hè! Ik ga echt uit van 41 weken, maar toch denk ik dat ik na 38.1 een beetje in een gat ga vallen. Onbewust hou je er toch rekening mee dat je dit keer weer eerder bevalt... Zal je zien dat het zelfs 42 weken gaat wordenquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Tinu en Sam ook van harte met jullie baby's!
Gerberaatje, het gaat echt snel nu he! Nog max. 12 wekenvoor ons!
Mijn zwangerschapscursus docente blijft maar herhalen dat veel vrouwen zich de dag voor de bevalling ' niet zo lekker voelen' . Niet zo erg dat je de vk of ha gaat bellen, maar wel zodat je thuisblijft. En dat is nou net de bedoeling omdat je je moet opladen voor de volgende dag. Dus wie weetquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:14 schreef Thistleweed het volgende:
Fijn dat je goed hebt geslapen Bijtje, scheelt weer een stuk.
klaagmodus aan:
Ik voel me eigenlijk niet zo lekker vandaag. Veel buikkramp, alsof ik net ongesteld ben geworden. Ben benieuwd of dat onderdeel is van de laatste loodjes of dat het bij mijn blaasontsteking hoort. Ik hoop het laatste want dan houd het waarschijnlijk wat sneller weer op. Ook bandenpijn, lopen is echt even moeizaam Heb me maar gewoon lekker op de bank gestort en ben tv gaan kijken. Heb niet eens zin om ontbijt te maken voor mezelf, tanden nog niet gepoetst, haren nog niet gekamd, voel me een enorme slons. Net een paracetamol genomen en hopen dat ik me zo wat beter voel.
En weer klaar met klagen
Grappig dat als er in eens zo veel baby's geboren worden iedereen zich weer beseft hoe snel het gaat allemaal, merk ik zelf ook, in eens is die lijst voor me zo veel korter.
Oh. Dan hoop ik dat je je morgen ook gewoon niet zo lekker voelt en dat je dan overmorgen gewoon heerlijk in bad gaat bevallenquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:42 schreef Thistleweed het volgende:
Gerberaatje, buiten spelen is nu inderdaad echt geen optie. Dan kan ik me voorstellen dat de muren wel op je af komen.
Oh, katy, morgen mag de beeb nog niet komen hoor! Die moet er nog tot overmorgen in blijven, dan is er niets aan de hand. (gek eigenlijk, wat maakt dat ene dagje nou uit, als er bij de echo nou net een beetje anders gemeten was dan was het wel goed geweest) Anders kan ik mijn badbevalling wel op mijn buik schrijven.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:42 schreef Phaidra het volgende:
Wow, 3 beebs in 1 topic?!![]()
![]()
Sproetje, Tinuviel, IARL & Sam: gefeliciteerd
![]()
![]()
Ja precies, je weet ook niet hoe het voor een ander is als je het niet zelf hebt meegemaakt. 't is ook de gedachte die telt, en die is in veel gevallen goedquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:48 schreef Thistleweed het volgende:
Maar zelfs als het je hormonen zijn mag dat toch prima Zoë? Ik snap wel dat het rot voelt.
Af en toe krijg ik nog wel vlagen van schaamte als ik me bedenk hoe ik tegen vriendinnen was die zwanger waren, het is ook zo lastig om je in te beelden hoe het is. Maar inderdaad, zo'n sms had ik ook kunnen versturen. Nu weet ik beter, toen had ik gedacht dat ik attent was.
Ja precies.. Voel me al lekker emoquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Cathmarzo bijzonder!
Zoë, het is ook lief bedoeld, zo dat zijn van die mood-killing berichtjes zo op het einde... Net als de mensen die je dan smsen of je al bevallen bent... Like duh, 2 weken terug al, ben ik jou vergeten in te lichten? Zou dan mijn antwoord zijn![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:57 schreef Thistleweed het volgende:
Maar hormonsteren is goed hoor Zoë, weten je vriendinnen ook alvast wat ze te wachten staat als ze zelf zwanger zijn. Gewoon heel onredelijk boos worden en daarna gaan huilen dat je het niet allemaal zo bedoeld en daarna gewoon weer boos worden om vervolgens uitgebreid te vertellen hoe lief je al die smsjes vind, waarna je weer gaat huilen. Hoeveel momenten in je leven zijn er nou dat je daar mee weg komt
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:01 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb al 2 dagen (en nachten) een golfslagbad in mijn buik
![]()
Vannacht was ik even druk in de weer met een ketende muppeten zuslief reageerde erop door vrolijk mee te gaan keten
benen, armen, billen alle kanten op... en dat is ze nu vrolijk aan het herhalen
![]()
ik kan daar zo ontzettend van genieten
Het is wel een braaf kind, want ze ligt alweer tijden head down... mag zo blijven
Die heb ik met 40 weken bij mijn broer gebruikt. Hij sms'te of ze er al was. Ik heb toen geantwoord: " al 3 weken joh, wat gek, is het kaartje nog niet aangekomen dan?"quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:58 schreef Thistleweed het volgende:
Haha, gerberaatje, die wil ik toch ook nog een keer gaan gebruiken. Ik zie het al helemaal voor me. "Hebben jullie geen kaartje gehad dan?"
Echt, de laatste paar dagen heb ik echt heimwee naar het zwanger zijn enzo... Maarja, Evaatje moet nog maar ff wachten voordat er een broertje of zusje komtquote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:44 schreef Gerberaatje het volgende:
Goed bezig Kers
Ik heb dat soort smsjes enzo nooit gehad, maarja, ingeleid met 38.1maar ik denk dat ik gewoon heel duidelijk méld dat mensen echt niet elke dag een bericht hoeven te sturen of ze er al is, dat áls ze er is ze het meteen weten..
Mijn schoonmoeder had er wel een handje van om elke dag wel even te bellenvreselijk, zit je dan thuis. Poepen is zo'n beetje het spannendste wat je meemaakt op een dag, en dan 'elke dag even gezellig bijkletsen'. Nee dank je, bel je zoon maar!
/rotwijf (ik dan he)(maar gelukkig is men het wel van me gewend, redelijk ad rem antwoord...)
Lekkerquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik heb lekker dropjes... Gelukkig kan ik op dit moment maar kleine beetjes eten dus denk niet dat het zakje in 1 keer p kan
Jaa, nog maar 2 dagen! Maandag voor het laatst!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:09 schreef Thistleweed het volgende:
Marjolijntje, hoeveel moest jij nou ook al weer nog werken? Nog maar een paar ochtendjes toch?
Taart voor thuis jaquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb je de taart vast op je boodschappenlijstje staan?
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:48 schreef Thistleweed het volgende:
Leuk loodje, ben benieuwd hoe het gaat lopen met de wasbare luiers. En ach ja, zindelijk, nou ik zou het wel fijn vinden als mijn kind snel zindelijk is maar ik denk dat de belangrijkste factor het kind zelf is en niet perse de luier.
Maar daar heb je niet zo veel aan als je kind er nog niet aan toe isquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.
Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
Mwah dat valt tegenwoordig heel erg mee hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.
Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
oh dat wist ik niet, onze groene en grijze (en blauwe want we hebben maar wel een extra papierbak aangevraagdquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Je hebt ook grijze containers met de maat van de (gemiddelde) groene, dus een slagje kleiner, maar de meeste huishoudens die 2 weken met zo'n bak doen hebben de grotere grijze.
Bij ons ging/gaat het soms wel, soms niet en dan prop ik nog een zak luiers bij een van de buren in de container.
En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:20 schreef PureEvil het volgende:
nou BE, die ' groene' hebben wij dus in het grijs. volgens mij is dat 140 Liter container ofzo?
en een 'grote grijze' is dan 240 liter dacht ik....maar die hebben wij dus niet (formaat papiercontainer)
Wij hebben trouwens ook wat meer containers als in nl. (papier, bio,grijs, plastic en 3 bakken voor het glas )
Hier met 5 personen eens in de 4 weken (incl luiers voor 1 kind). Wij scheiden wel consequent glas, gft, papier en plastic.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt?
Of doe je dan ook heel consequent aan afvalscheiden ofzo?
Ja meestal redden we dt wel. En anders kijken we ofdat er bij de buren plek is. (En af en toe mik ik het gewoon in een andere container. sssstt niet verder vertellen)quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt?
Of doe je dan ook heel consequent aan afvalscheiden ofzo?
Bij ons staan in het dorp drie inzamelpunten voor plastic. Het scheelt onwijs om dat te gebruiken, maar zodra die bak geleegd is zit ie met een halve dag alweer vol.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:26 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja meestal redden we dt wel. En anders kijken we ofdat er bij de buren plek is. (En af en toe mik ik het gewoon in een andere container. sssstt niet verder vertellen)
Moet je voor de gein eens plastic en blikken verpakkingen opsparen.... Ik heb dus echt daarvan een volle container. Zelfde voor het papier....Bio container gebruik ik dan eigenlijk weer niet....
Bij mijn zus tegenwoordig ook en die zijn nu ook een stuk consequenter.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef lily het volgende:
Bij ons kost het legen van de containers geld. Er zit bij iedereen een chip op.
De grijze laten legen kost bijna 5 euro. De GFT container bijna 4 euro.
Plastic en papier wordt gratis opgehaald (eens in de 4 weken).
wat een goed systeem om mensen bewust te laten scheidenquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef lily het volgende:
Bij ons kost het legen van de containers geld. Er zit bij iedereen een chip op.
De grijze laten legen kost bijna 5 euro. De GFT container bijna 4 euro.
Plastic en papier wordt gratis opgehaald (eens in de 4 weken).
Dat is serieus hoe wij het doen. Toegegeven, N. iets autistischer consequenter dan ik. Die haalt zelfs het nietje uit het theezakje.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij ons staan in het dorp drie inzamelpunten voor plastic. Het scheelt onwijs om dat te gebruiken, maar zodra die bak geleegd is zit ie met een halve dag alweer vol.
Ik zou het in NL ook geen luxe vinden als er zou verplicht gescheiden moet worden zoals in DLD.
Hoewel het voor mij dan wel weer heel erg voelt zoals t in oostenrijk ging waar de flesjes bij het glas gingen, de dopjes bij t metaal en de etiketjes bij t papier
Op zich maakt dat niet uit.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Troel het volgende:
Ja, maar heb je dan nog steeds mensen die hun vuilniszak bij de buren instoppen? Want dan zou ik daar wel goed van balen zeg maar
dat is bij ons dus een stuk omlaag gegaan, dat bedragquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Troel het volgende:
Maar hier betaal je dus een vast bedrag op jaarbasis.
Omdat je op die manier ook kan voorkomen dat je zelf ooit een kliko aan de weg moet zetten, omdat je altijd alles bij de buren in doet? Denk ikquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:39 schreef lily het volgende:
[..]
Op zich maakt dat niet uit.
Als ze hem aan de straat zetten betalen ze toch al. Als er nog iets inpast waarom niet?
hoewel; boven de 80 kilo blokkeert de wagen en laten ze hem staan
Ik zet hem maar 1 keer per maand aan de straat dus no way dat er nog iets bijpast.
Nee, de stort kost geen geld (de eerste 6 keer).quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat je op die manier ook kan voorkomen dat je zelf ooit een kliko aan de weg moet zetten, omdat je altijd alles bij de buren in doet? Denk ik![]()
En hoe zit het bij jullie bij de stort, kost dat ook geld?
ik begreep dat je daarvoor kwijtschelding kunt aanvragen, als je al als huishouden betaald dat je dan niet als bedrijf ook nog es hoeft te betalen als dat op hetzelfde adres is als je woonhuis. Vraag me niet psies hoe t zit, maar misschien de moeite waard om es naar te kijken?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef Loodje het volgende:
Wij betalen wel voor afval maar niet per container ofzo. Hoop niet dat het nog gaat komen. moet al 2x betalen omdat ik een eigen bedrijfje heb, staat op mijn adres maar ik werk eigenlijk altijd in de studio. Deze huur ik dus zij betalen ook afvalheffing. Dus eigenlijk betalen we 3x voor 2 locaties, heel apart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |