Ja precies, je weet ook niet hoe het voor een ander is als je het niet zelf hebt meegemaakt. 't is ook de gedachte die telt, en die is in veel gevallen goedquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:48 schreef Thistleweed het volgende:
Maar zelfs als het je hormonen zijn mag dat toch prima Zoë? Ik snap wel dat het rot voelt.
Af en toe krijg ik nog wel vlagen van schaamte als ik me bedenk hoe ik tegen vriendinnen was die zwanger waren, het is ook zo lastig om je in te beelden hoe het is. Maar inderdaad, zo'n sms had ik ook kunnen versturen. Nu weet ik beter, toen had ik gedacht dat ik attent was.
Ja precies.. Voel me al lekker emoquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Cathmarzo bijzonder!
Zoë, het is ook lief bedoeld, zo dat zijn van die mood-killing berichtjes zo op het einde... Net als de mensen die je dan smsen of je al bevallen bent... Like duh, 2 weken terug al, ben ik jou vergeten in te lichten? Zou dan mijn antwoord zijn![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:57 schreef Thistleweed het volgende:
Maar hormonsteren is goed hoor Zoë, weten je vriendinnen ook alvast wat ze te wachten staat als ze zelf zwanger zijn. Gewoon heel onredelijk boos worden en daarna gaan huilen dat je het niet allemaal zo bedoeld en daarna gewoon weer boos worden om vervolgens uitgebreid te vertellen hoe lief je al die smsjes vind, waarna je weer gaat huilen. Hoeveel momenten in je leven zijn er nou dat je daar mee weg komt
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:01 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb al 2 dagen (en nachten) een golfslagbad in mijn buik
![]()
Vannacht was ik even druk in de weer met een ketende muppeten zuslief reageerde erop door vrolijk mee te gaan keten
benen, armen, billen alle kanten op... en dat is ze nu vrolijk aan het herhalen
![]()
ik kan daar zo ontzettend van genieten
Het is wel een braaf kind, want ze ligt alweer tijden head down... mag zo blijven
Die heb ik met 40 weken bij mijn broer gebruikt. Hij sms'te of ze er al was. Ik heb toen geantwoord: " al 3 weken joh, wat gek, is het kaartje nog niet aangekomen dan?"quote:Op donderdag 10 mei 2012 10:58 schreef Thistleweed het volgende:
Haha, gerberaatje, die wil ik toch ook nog een keer gaan gebruiken. Ik zie het al helemaal voor me. "Hebben jullie geen kaartje gehad dan?"
Echt, de laatste paar dagen heb ik echt heimwee naar het zwanger zijn enzo... Maarja, Evaatje moet nog maar ff wachten voordat er een broertje of zusje komtquote:
quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:44 schreef Gerberaatje het volgende:
Goed bezig Kers
Ik heb dat soort smsjes enzo nooit gehad, maarja, ingeleid met 38.1maar ik denk dat ik gewoon heel duidelijk méld dat mensen echt niet elke dag een bericht hoeven te sturen of ze er al is, dat áls ze er is ze het meteen weten..
Mijn schoonmoeder had er wel een handje van om elke dag wel even te bellenvreselijk, zit je dan thuis. Poepen is zo'n beetje het spannendste wat je meemaakt op een dag, en dan 'elke dag even gezellig bijkletsen'. Nee dank je, bel je zoon maar!
/rotwijf (ik dan he)(maar gelukkig is men het wel van me gewend, redelijk ad rem antwoord...)
Lekkerquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik heb lekker dropjes... Gelukkig kan ik op dit moment maar kleine beetjes eten dus denk niet dat het zakje in 1 keer p kan
Jaa, nog maar 2 dagen! Maandag voor het laatst!quote:Op donderdag 10 mei 2012 08:09 schreef Thistleweed het volgende:
Marjolijntje, hoeveel moest jij nou ook al weer nog werken? Nog maar een paar ochtendjes toch?
Taart voor thuis jaquote:Op donderdag 10 mei 2012 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb je de taart vast op je boodschappenlijstje staan?
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:48 schreef Thistleweed het volgende:
Leuk loodje, ben benieuwd hoe het gaat lopen met de wasbare luiers. En ach ja, zindelijk, nou ik zou het wel fijn vinden als mijn kind snel zindelijk is maar ik denk dat de belangrijkste factor het kind zelf is en niet perse de luier.
Maar daar heb je niet zo veel aan als je kind er nog niet aan toe isquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.
Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
Mwah dat valt tegenwoordig heel erg mee hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.
Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
oh dat wist ik niet, onze groene en grijze (en blauwe want we hebben maar wel een extra papierbak aangevraagdquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Je hebt ook grijze containers met de maat van de (gemiddelde) groene, dus een slagje kleiner, maar de meeste huishoudens die 2 weken met zo'n bak doen hebben de grotere grijze.
Bij ons ging/gaat het soms wel, soms niet en dan prop ik nog een zak luiers bij een van de buren in de container.
En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:20 schreef PureEvil het volgende:
nou BE, die ' groene' hebben wij dus in het grijs. volgens mij is dat 140 Liter container ofzo?
en een 'grote grijze' is dan 240 liter dacht ik....maar die hebben wij dus niet (formaat papiercontainer)
Wij hebben trouwens ook wat meer containers als in nl. (papier, bio,grijs, plastic en 3 bakken voor het glas )
Hier met 5 personen eens in de 4 weken (incl luiers voor 1 kind). Wij scheiden wel consequent glas, gft, papier en plastic.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt?
Of doe je dan ook heel consequent aan afvalscheiden ofzo?
Ja meestal redden we dt wel. En anders kijken we ofdat er bij de buren plek is. (En af en toe mik ik het gewoon in een andere container. sssstt niet verder vertellen)quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt?
Of doe je dan ook heel consequent aan afvalscheiden ofzo?
Bij ons staan in het dorp drie inzamelpunten voor plastic. Het scheelt onwijs om dat te gebruiken, maar zodra die bak geleegd is zit ie met een halve dag alweer vol.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:26 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja meestal redden we dt wel. En anders kijken we ofdat er bij de buren plek is. (En af en toe mik ik het gewoon in een andere container. sssstt niet verder vertellen)
Moet je voor de gein eens plastic en blikken verpakkingen opsparen.... Ik heb dus echt daarvan een volle container. Zelfde voor het papier....Bio container gebruik ik dan eigenlijk weer niet....
Bij mijn zus tegenwoordig ook en die zijn nu ook een stuk consequenter.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef lily het volgende:
Bij ons kost het legen van de containers geld. Er zit bij iedereen een chip op.
De grijze laten legen kost bijna 5 euro. De GFT container bijna 4 euro.
Plastic en papier wordt gratis opgehaald (eens in de 4 weken).
wat een goed systeem om mensen bewust te laten scheidenquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef lily het volgende:
Bij ons kost het legen van de containers geld. Er zit bij iedereen een chip op.
De grijze laten legen kost bijna 5 euro. De GFT container bijna 4 euro.
Plastic en papier wordt gratis opgehaald (eens in de 4 weken).
Dat is serieus hoe wij het doen. Toegegeven, N. iets autistischer consequenter dan ik. Die haalt zelfs het nietje uit het theezakje.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij ons staan in het dorp drie inzamelpunten voor plastic. Het scheelt onwijs om dat te gebruiken, maar zodra die bak geleegd is zit ie met een halve dag alweer vol.
Ik zou het in NL ook geen luxe vinden als er zou verplicht gescheiden moet worden zoals in DLD.
Hoewel het voor mij dan wel weer heel erg voelt zoals t in oostenrijk ging waar de flesjes bij het glas gingen, de dopjes bij t metaal en de etiketjes bij t papier
Op zich maakt dat niet uit.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Troel het volgende:
Ja, maar heb je dan nog steeds mensen die hun vuilniszak bij de buren instoppen? Want dan zou ik daar wel goed van balen zeg maar
dat is bij ons dus een stuk omlaag gegaan, dat bedragquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Troel het volgende:
Maar hier betaal je dus een vast bedrag op jaarbasis.
Omdat je op die manier ook kan voorkomen dat je zelf ooit een kliko aan de weg moet zetten, omdat je altijd alles bij de buren in doet? Denk ikquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:39 schreef lily het volgende:
[..]
Op zich maakt dat niet uit.
Als ze hem aan de straat zetten betalen ze toch al. Als er nog iets inpast waarom niet?
hoewel; boven de 80 kilo blokkeert de wagen en laten ze hem staan
Ik zet hem maar 1 keer per maand aan de straat dus no way dat er nog iets bijpast.
Nee, de stort kost geen geld (de eerste 6 keer).quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Omdat je op die manier ook kan voorkomen dat je zelf ooit een kliko aan de weg moet zetten, omdat je altijd alles bij de buren in doet? Denk ik![]()
En hoe zit het bij jullie bij de stort, kost dat ook geld?
ik begreep dat je daarvoor kwijtschelding kunt aanvragen, als je al als huishouden betaald dat je dan niet als bedrijf ook nog es hoeft te betalen als dat op hetzelfde adres is als je woonhuis. Vraag me niet psies hoe t zit, maar misschien de moeite waard om es naar te kijken?quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef Loodje het volgende:
Wij betalen wel voor afval maar niet per container ofzo. Hoop niet dat het nog gaat komen. moet al 2x betalen omdat ik een eigen bedrijfje heb, staat op mijn adres maar ik werk eigenlijk altijd in de studio. Deze huur ik dus zij betalen ook afvalheffing. Dus eigenlijk betalen we 3x voor 2 locaties, heel apart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |