Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:48 schreef Thistleweed het volgende:
Leuk loodje, ben benieuwd hoe het gaat lopen met de wasbare luiers. En ach ja, zindelijk, nou ik zou het wel fijn vinden als mijn kind snel zindelijk is maar ik denk dat de belangrijkste factor het kind zelf is en niet perse de luier.
Maar daar heb je niet zo veel aan als je kind er nog niet aan toe isquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.
Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
Mwah dat valt tegenwoordig heel erg mee hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:
[..]
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.
Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
oh dat wist ik niet, onze groene en grijze (en blauwe want we hebben maar wel een extra papierbak aangevraagdquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Je hebt ook grijze containers met de maat van de (gemiddelde) groene, dus een slagje kleiner, maar de meeste huishoudens die 2 weken met zo'n bak doen hebben de grotere grijze.
Bij ons ging/gaat het soms wel, soms niet en dan prop ik nog een zak luiers bij een van de buren in de container.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |