abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111375427
Die gaan we ook gebruiken. We hebben wat verschillende systemen gekocht om uit te proberen. Heb onder andere een stapeltje bambooluiers. Maar ook strikluiers, vouwluiers, gewone hydrofielen en van die hele chique all in one mooie luiertjes.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:41:48 #252
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111375518
Jullie kindje gaat heel snel zindelijk worden! Dat is echt een voordeel van natuurlijke en wasbare producten. De wegwerp luiers van tegenwoordig zijn zo goed dat kinderen veel te lang rond blijven lopen met zo'n ding.

Wij hebben voor de eerste maanden wel wegwerp luiers maar daarna willen wij ook over naar wasbare luiers.
Be dance |Be real| Be You
pi_111375774
Leuk loodje, ben benieuwd hoe het gaat lopen met de wasbare luiers. En ach ja, zindelijk, nou ik zou het wel fijn vinden als mijn kind snel zindelijk is maar ik denk dat de belangrijkste factor het kind zelf is en niet perse de luier.
pi_111375793
En je moet natuurlijk de tijd hebben om zindelijkheid lekker te trainen met je kleine.
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:52:29 #255
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111375911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:48 schreef Thistleweed het volgende:
Leuk loodje, ben benieuwd hoe het gaat lopen met de wasbare luiers. En ach ja, zindelijk, nou ik zou het wel fijn vinden als mijn kind snel zindelijk is maar ik denk dat de belangrijkste factor het kind zelf is en niet perse de luier.
Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.

Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
pi_111376217
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:

[..]

Dat zeker, maar er is een tijd geleden een onderzoek naar gedaan, de reden waarom kinderen steeds later zindelijk worden is omdat zij het niet voelen "lopen" met die nieuwe luiers.

Met wasbare luiers is het duidelijk voelbaar als je geplast of gepoept hebt. De nieuwe luiers zijn zo goed dat het direct vocht opneemt en minstens een beetje oncomfortabel aanvoelt als het kindje gepoept heeft. Daarom worden kinderen met wasbare luiers eerder zindelijk. Ze gaan eerder het verband leggen tussen het spannen en ontspannen van hun bekkenspieren en kringspier.
Maar daar heb je niet zo veel aan als je kind er nog niet aan toe is ;)
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:09:55 #257
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111376481
Ff wasje gedaan, zo weer de post-productie in en nog allerlei dingen moeten regelen voor morgen.
Dadelijk maar even ademhalingsoefeningen doornemen, misschien is het dan weer een momentje van ontspanning:P
pi_111376747
nog niet helemaal bijgelezen maar in ieder geval *O* *O* *O* voor de nieuwe baby's
pi_111377213
Gefeliciteerd Sproet-je & Sam.

Success Soohr & vrouw, als ik het goed zie is het bij jullie nu spannend.

Sorry dat ik verder niet persoonlijk reageer, ben nauwelijks bijgelezen, heb alleen de bevallenen en degenen die bezig zijn toevallig voorbij zien komen. Dikke :* voor alle dames & heren hier. En heel erg bedankt voor jullie felicitaties.

Ik kwam even zwaaien :W en zeggen dat bij ons alles goed is. We zijn lekker thuis. Foto's van ons mooie kereltje volgen nog, heb ik nog niet voor elkaar. Misschien vanavond. Jeetje wat is het toch weer inspannend met een baby in huis. Al helemaal als je je van de bevalling nog voelt alsof je door een vrachtwagen overreden bent. :P Wat een kracht er toch inwerkt op je lijf. Maar geen zorgen, dat komt allemaal goed en de kleine maakt het ook uitstekend. O+ O+ O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111377383
Oh tinuviel! O+ lekker genieten!!
pi_111377580
Tinuviel fijn dat alles goed is en dat jullie nu thuis zijn O+
Geniet samen lekker van jullie kleine ventje!! :Y
pi_111377627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:52 schreef Loodje het volgende:

[..]

Mwah dat valt tegenwoordig heel erg mee hoor.
De gewone luiers van mijn oudste zijn kledderzeikesnat altijd. En de wasbare van mn jongste blijven héél lang kurkdroog. Door het gebruik van steeds betere materialen en systemen met shells en inleggers en toestanden ipv de klassieke gevouwen hydrofiel zijn wasbare luiers tegenwoordig ook heul droog. Het schijnt helemaal niet zo gek veel te schelen met hoeveel sneller je kind zindelijk is met wasbaar. Hangt veel meer van je kind zelf af en de tijd/moeite die je er als ouder insteekt.
overigens heb ik tzt nog wel wat bitti tutto's ter overname in de aanbieding :+
:)
pi_111377667
ohja en de oudste was met 20 maanden volledig zindelijk overdag.
de jongste is nu 15 maanden maar geeft wel al aan dat ze gepoept heeft (bahbahBAH poeh! BAH! :') )
beiden hebben vaker gewone luiers dan wasbaar. In de zomer gaan we de jongste weer in wasbaar steken.
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:46:55 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111377781
Hoe werkt dat eigenlijk met wasbare luiers? Lijkt me zo'n 'gedoe' ? Pure interesse deze vraag hoor.
pi_111377882
Alles over katoenen luiers - deel 4

In deze reeks staat veel uitleg en misschien ook tips voor de a.s. mama's die er mee aan de slag willen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:13 #266
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111377902
Thanks dizzy:)
pi_111378046
valt op zich mee met dat extra gedoe hoor, maar t is wel wat extra werk ja.
Hét grote voordeel van wasbaar vind ik dat je altijd luiers in huis hebt (ik wil ze nog wel es vergeten te kopen :') maar goed ik vergat ze ook wel ns op tijd te wassen dus dan greep ik alsnog mis :') )
en een ander voordeel is de hoeveelheid afval die het scheelt per maand.
Hier moeten luiers in de grijze kliko, die wordt maar eens per twee weken opgehaald. We hebben er maar 1. Met twee kleine kinderen redden we het dus gewoon niet met al die luiers er ook nog eens bij. Wasbaar was daar wel een uitkomst in.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:08:45 #268
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111378537
Hmz, ik heb t net ff zitten lezen, maar da's niet aan mij besteed iig... :{ Overigens wel interessant om te lezen ^O^

Ik heb nu zelf wegwerpluiers, maar ik vind het ''afval' nog wel meevallen eigenlijk...Wij hebben een kleine grijze container, en dat gaat prima. ( en wij zijn met 5 personen) Ik denk dat de meeste mensen hier een 'normale' grote grijze container hebben? Volgens mij is dat standaard dacht ik...
pi_111378640
Nou op wereldniveau is het best veel afval wat we enkel met luiers produceren natuurlijk maar ook ik ga voor gemak en laat hier wat liggen om de wereld te verbeteren :@
The way you rock'n'roll
pi_111378782
heb je verschillende maten grijze containers dan? Wij hebben een standaard container die iedereen heeft, ik herinner me ook niet anders dan zo'n ding van vroeger. Het scheelt wel aanzienlijk hoe vaak ie geleegd wordt. Hier dus tweewekelijks dus we moeten wel even met het ding door. Met 2 onder de 2 was het flink aanstampen qua afval. (los in de bak ging het beter maar ik voelde weinig voor ieder wissewasje naar buiten om afval weg te gooien)
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:16:44 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111378841
Je hebt ook grijze containers met de maat van de (gemiddelde) groene, dus een slagje kleiner, maar de meeste huishoudens die 2 weken met zo'n bak doen hebben de grotere grijze.
Bij ons ging/gaat het soms wel, soms niet en dan prop ik nog een zak luiers bij een van de buren in de container. ;)
pi_111378871
Hier mogen we de luiers bij het GFT doen :)

Wasbare luiers moeten toch gewassen worden> waterverbruik, wasmiddel. Lijkt me ook niet heel milieubewust eigenlijk.

En nu het toch ter sprake komt: ik ben nog steeds erg blij met mijn Daiperchamp luieremmer ^O^
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:17:56 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_111378901
Hier heb je verschillende maten grijze bakken :) Ik heb een grote bak die elke twee weken opgehaald wordt en bij mijn ouders hebben ze ook zo'n grote :P Maar mijn ouders zijn veel netter met het scheiden van afval en die bak wordt net opgehaald in de week dat ze bij mij niet komen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111378903
Ik word sowieso niet goed van de hoeveelheden afval die wij produceren sinds we kinderen hebben. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_111378969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:16 schreef Brighteyes het volgende:
Je hebt ook grijze containers met de maat van de (gemiddelde) groene, dus een slagje kleiner, maar de meeste huishoudens die 2 weken met zo'n bak doen hebben de grotere grijze.
Bij ons ging/gaat het soms wel, soms niet en dan prop ik nog een zak luiers bij een van de buren in de container. ;)
oh dat wist ik niet, onze groene en grijze (en blauwe want we hebben maar wel een extra papierbak aangevraagd :X ) zijn net zo groot.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:20:29 #276
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111379008
nou BE, die ' groene' hebben wij dus in het grijs. volgens mij is dat 140 Liter container ofzo?
en een 'grote grijze' is dan 240 liter dacht ik....maar die hebben wij dus niet (formaat papiercontainer)

Wij hebben trouwens ook wat meer containers als in nl. (papier, bio,grijs, plastic en 3 bakken voor het glas )
pi_111379022
maar ik heb het ook niet over het milieu verder hè! (stel je voor :P )
ik heb het puur over de hoeveelheid afval die ik zelf weggestouwd moet krijgen in de containers, qua volume zeg maar.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:21:41 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111379061
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:20 schreef PureEvil het volgende:
nou BE, die ' groene' hebben wij dus in het grijs. volgens mij is dat 140 Liter container ofzo?
en een 'grote grijze' is dan 240 liter dacht ik....maar die hebben wij dus niet (formaat papiercontainer)

Wij hebben trouwens ook wat meer containers als in nl. (papier, bio,grijs, plastic en 3 bakken voor het glas )
En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt? :o
Of doe je dan ook heel consequent aan afvalscheiden ofzo?
pi_111379154
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En redt je dat echt met 5 personen als hij eens in de twee weken geleegd wordt? :o
Hier met 5 personen eens in de 4 weken (incl luiers voor 1 kind). Wij scheiden wel consequent glas, gft, papier en plastic.
pi_111379210
ja wij mikken alles in de grijze bak, behalve papier; hoewel we dat ook niet heel consequent scheiden.
Dat scheelt wel als je ook nog plastic en bio apart doet. Dan zou ik het ook ruimschoots redden, idd wel maandelijks dan.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:26:30 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111379285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja meestal redden we dt wel. En anders kijken we ofdat er bij de buren plek is. (En af en toe mik ik het gewoon in een andere container. sssstt niet verder vertellen)
Moet je voor de gein eens plastic en blikken verpakkingen opsparen.... Ik heb dus echt daarvan een volle container. Zelfde voor het papier....Bio container gebruik ik dan eigenlijk weer niet....
pi_111379352
Wij kunnen alles onbeperkt in de ondergrondse mikken. Heerlijk.
*poef* nu is het weg
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:28:23 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111379369
Plastic zijn wij de laatste tijd consequenter mee, bio is (vind ik dan) niet te doen wegens echt geen plek voor bio(verzamel)bak in huis. Mini-keuken en in de bijkeuken ook niet heel veel plek op een logische plek en op een niet-logische plek gaat het toch versloffen.
Papier en glas gaat wel apart ook idd.
pi_111379437
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:26 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ja meestal redden we dt wel. En anders kijken we ofdat er bij de buren plek is. (En af en toe mik ik het gewoon in een andere container. sssstt niet verder vertellen)
Moet je voor de gein eens plastic en blikken verpakkingen opsparen.... Ik heb dus echt daarvan een volle container. Zelfde voor het papier....Bio container gebruik ik dan eigenlijk weer niet....
Bij ons staan in het dorp drie inzamelpunten voor plastic. Het scheelt onwijs om dat te gebruiken, maar zodra die bak geleegd is zit ie met een halve dag alweer vol.
Ik zou het in NL ook geen luxe vinden als er zou verplicht gescheiden moet worden zoals in DLD.

Hoewel het voor mij dan wel weer heel erg voelt zoals t in oostenrijk ging waar de flesjes bij het glas gingen, de dopjes bij t metaal en de etiketjes bij t papier :P
pi_111379515
Bij ons kost het legen van de containers geld. Er zit bij iedereen een chip op.
De grijze laten legen kost bijna 5 euro. De GFT container bijna 4 euro.

Plastic en papier wordt gratis opgehaald (eens in de 4 weken).
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:33:14 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111379570
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef lily het volgende:

Bij mijn zus tegenwoordig ook en die zijn nu ook een stuk consequenter.
Maar ja... ik ga echt geen vleesschaaltjes etc. afspoelen om het bij het plastic te kunnen doen. Dat zijn me net even een paar handelingen te veel. Mss als het geld zou kosten wel, zo hypocriet ben ik dan wel weer geloof ik. :@
pi_111379584
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:31 schreef lily het volgende:

wat een goed systeem om mensen bewust te laten scheiden :o
afval dan hè.
zo ga je er wel mee aan de gang ja :D
pi_111379599
ik wel ja :+
de rekening na 1 jaar vond ik niet zo leuk ;(

maar ja, de vervuiler betaalt (de vaste kosten worden dan lager met zo'n systeem)
pi_111379618
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij ons staan in het dorp drie inzamelpunten voor plastic. Het scheelt onwijs om dat te gebruiken, maar zodra die bak geleegd is zit ie met een halve dag alweer vol.
Ik zou het in NL ook geen luxe vinden als er zou verplicht gescheiden moet worden zoals in DLD.

Hoewel het voor mij dan wel weer heel erg voelt zoals t in oostenrijk ging waar de flesjes bij het glas gingen, de dopjes bij t metaal en de etiketjes bij t papier :P
Dat is serieus hoe wij het doen. Toegegeven, N. iets autistischer consequenter dan ik. Die haalt zelfs het nietje uit het theezakje. :')

En dan is het ophalen nog 'gratis' ook.
pi_111379651
Man man in Oostenrijk raak ik er echt niet meer uit in welke bak alles moet :D
The way you rock'n'roll
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:37:31 #291
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111379751
Wij betalen wel voor afval maar niet per container ofzo. Hoop niet dat het nog gaat komen. moet al 2x betalen omdat ik een eigen bedrijfje heb, staat op mijn adres maar ik werk eigenlijk altijd in de studio. Deze huur ik dus zij betalen ook afvalheffing. Dus eigenlijk betalen we 3x voor 2 locaties, heel apart.
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:38:09 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_111379776
Ja, maar heb je dan nog steeds mensen die hun vuilniszak bij de buren instoppen? Want dan zou ik daar wel goed van balen zeg maar :)

Hier gewoon goede afspraken met de buren (als ik ruimte over heb, mogen zij het gebruiken en andersom net zo). Maar hier betaal je dus een vast bedrag op jaarbasis.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111379826
quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Troel het volgende:
Ja, maar heb je dan nog steeds mensen die hun vuilniszak bij de buren instoppen? Want dan zou ik daar wel goed van balen zeg maar :)
Op zich maakt dat niet uit.
Als ze hem aan de straat zetten betalen ze toch al. Als er nog iets inpast waarom niet?
hoewel; boven de 80 kilo blokkeert de wagen en laten ze hem staan

Ik zet hem maar 1 keer per maand aan de straat dus no way dat er nog iets bijpast.

quote:
7s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:38 schreef Troel het volgende:
Maar hier betaal je dus een vast bedrag op jaarbasis.
dat is bij ons dus een stuk omlaag gegaan, dat bedrag
iedereen betaalt nu per "lozing"
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2012 @ 15:42:43 #294
43556 miss_dynastie
pi_111379943
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:39 schreef lily het volgende:

[..]

Op zich maakt dat niet uit.
Als ze hem aan de straat zetten betalen ze toch al. Als er nog iets inpast waarom niet?
hoewel; boven de 80 kilo blokkeert de wagen en laten ze hem staan

Ik zet hem maar 1 keer per maand aan de straat dus no way dat er nog iets bijpast.
Omdat je op die manier ook kan voorkomen dat je zelf ooit een kliko aan de weg moet zetten, omdat je altijd alles bij de buren in doet? Denk ik :@
En hoe zit het bij jullie bij de stort, kost dat ook geld?
pi_111379983
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Omdat je op die manier ook kan voorkomen dat je zelf ooit een kliko aan de weg moet zetten, omdat je altijd alles bij de buren in doet? Denk ik :@
En hoe zit het bij jullie bij de stort, kost dat ook geld?
Nee, de stort kost geen geld (de eerste 6 keer).

En dat eerste; tja, zou kunnen. Maar mensen zetten hun container niet meer half leeg aan de straat.
pi_111379990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:37 schreef Loodje het volgende:
Wij betalen wel voor afval maar niet per container ofzo. Hoop niet dat het nog gaat komen. moet al 2x betalen omdat ik een eigen bedrijfje heb, staat op mijn adres maar ik werk eigenlijk altijd in de studio. Deze huur ik dus zij betalen ook afvalheffing. Dus eigenlijk betalen we 3x voor 2 locaties, heel apart.
ik begreep dat je daarvoor kwijtschelding kunt aanvragen, als je al als huishouden betaald dat je dan niet als bedrijf ook nog es hoeft te betalen als dat op hetzelfde adres is als je woonhuis. Vraag me niet psies hoe t zit, maar misschien de moeite waard om es naar te kijken?
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:44:19 #297
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_111380001
Stort kost hier geen geld, ik stond wel verbaasd dat je een paspoort bij je moet hebben en een poststuk waar jouw naam en adres opstaat... Het is de stort...
pi_111380025
Wij krijgen geld voor plastic, papier/karton en textiel :+
pi_111380151
Wat grappig, ik heb net vanmorgen een afspraak gemaakt om onze grote grijze container (240l) om te ruilen voor een kleine. Omdat we hem niet vol krijgen. Hij ging nu 1 keer per maand aan de straat. Dit komt omdat we zo consequent mogelijk scheiden. En luiers gaan bij ons dus naar het Kdv voor inzameling. Dat scheelt natuurlijk heel veel. Wij scheiden: plastic, papier, glas, luiers, gft en dan hebben we nog restafval. Systeem van Ikea en werkt perfect voor ons.
Wij betalen niet per lediging maar vast bedrag.
Mijn ouders betalen per lediging en daarbij ook nog per kilo. Dan ben je niet blij als je buren een zak luiers bij je erin doen lijkt mij.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 10 mei 2012 @ 15:50:41 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_111380289
Hihi, ik dacht dat dit de slowchat was, sorry :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: