Ik vond het anders vrij duidelijk. Het ging allemaal wat stroef en treuzelend, en hij wou die oude gast ook niet onthoofden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:22 schreef Kloonhommel het volgende:
Reactie op arucard in vorig topic: Misschien hopen jullie dat te zien of zo.
Ze hebben veel signalen opgevangen (vluchtende wildlingen die het over White Walkers hebben, verlaten wildlingdorpen, geruchten over een verzamelend wildlingenleger) maar nooit een betrouwbare bron of duidelijk verhaal. Dus uiteindelijk hebben ze besloten zelf te gaan kijken wat er aan de hand is allemaal.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Dus als ik het nu goed begrijp, is die groep van Jon Snow van The Wall weggegaan, om eens uit te gaan vinden wat de Wildlingen van plan zijn? Echt zelf hebben ze dus niet echt een idee wie of waar ze moeten zoeken, ze doen eigenlijk maar wat?
Wat Angelof9 zegt inderdaad, ze zijn op pad gestuurd om Manse Rayder op te sporen, een deserteur die ooit bij de The Night's Watch zat. Die wildling die hij 'gevangen' heeft zegt volgens mij ook nog het een en ander over Manse (of in ieder geval over iemand die zij hoog heeft zitten).quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:48 schreef kalinhos het volgende:
Dus als ik het nu goed begrijp, is die groep van Jon Snow van The Wall weggegaan, om eens uit te gaan vinden wat de Wildlingen van plan zijn? Echt zelf hebben ze dus niet echt een idee wie of waar ze moeten zoeken, ze doen eigenlijk maar wat?
En dat geloof jij? Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken. Als Arya Joffrey niet zou hebben aangevallen waren zowel Lady als Nymeria niet gedood of weggerend. Als Sansa zo impulsief als Arya zou zijn geweest dan was ze al lang gedood.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:15 schreef Franknfurter het volgende:
Ik vind Sansa stom. Ze zou gewoon eens een keer dr muiltje open moeten trekken. Zij had dr eigen wolf kunnen redden.
Zij was degene die 'de waarheid' moest vertellen toen Joffrey huiliebuilie deed. Ned had nooit de wolf vermoord als zowel Sansa als Arya zouden hebben verteld wat er echt gebeurde.quote:Op woensdag 9 mei 2012 11:58 schreef franske19 het volgende:
[..]
En dat geloof jij? Zo kan ik er ook nog wel een paar bedenken. Als Arya Joffrey niet zou hebben aangevallen waren zowel Lady als Nymeria niet gedood of weggerend. Als Sansa zo impulsief als Arya zou zijn geweest dan was ze al lang gedood.
Onzin, Cersei moest namelijk de Starks op hun plek zetten, koste wat kost. Robert was te afhankelijk van de Lannisters om iets anders te kunnen doen, hij kon zich de woede van Tywin niet veroorloven aangezien het koninkrijk voor miljoenen bij de Lannisters in het krijt stond. Met Ned als Hand is het voor de Lannisters echter een stukje minder goed toeven aan het hof, zijn invloed over Robert is te groot en zijn land is net zo groot als de rest van de seven kingdoms samen. Jon Arryn was oud en niet opgewassen tegen het wespenest van Varys, Cersei en Baelish.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:09 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Zij was degene die 'de waarheid' moest vertellen toen Joffrey huiliebuilie deed. Ned had nooit de wolf vermoord als zowel Sansa als Arya zouden hebben verteld wat er echt gebeurde.
Daar heb je een goed punt, maar ik vind Sansa alsnog een vervelend typequote:Op woensdag 9 mei 2012 12:18 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Onzin, Cersei moest namelijk de Starks op hun plek zetten, koste wat kost. Robert was te afhankelijk van de Lannisters om iets anders te kunnen doen, hij kon zich de woede van Tywin niet veroorloven aangezien het koninkrijk voor miljoenen bij de Lannisters in het krijt stond. Met Ned als Hand is het voor de Lannisters echter een stukje minder goed toeven aan het hof, zijn invloed over Robert is te groot en zijn land is net zo groot als de rest van de seven kingdoms samen. Jon Arryn was oud en niet opgewassen tegen het wespenest van Varys, Cersei en Baelish.
Wat Sansa ook gezegd zou hebben minstens één wolf was ten dode opgeschreven, om een wig te drijven tussen Robert en Ned. Ned wilde tenslotte ook niets liever dan in Winterfell blijven dus alles wat zijn familie overkomt is de schuld van Robert en nog meer reden om terug te gaan naar het noorden.
Hier ook. Ondanks haar benauwde positie... Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand wat zij allemaal te verduren krijgt allemaal slikt. Ik zou breken op een goed moment.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:19 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt, maar ik vind Sansa alsnog een vervelend typeOnderbuikgevoelens.
Ik had Cersei waarschijnlijk het nekje omgedraaid.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Hier ook. Ondanks haar benauwde positie... Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand wat zij allemaal te verduren krijgt allemaal slikt. Ik zou breken op een goed moment.
Niet voor ik die Joffrey publiekelijk afgeslacht had.quote:
Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the fire that burns against the cold, the light that brings the dawn, the horn that wakes the sleepers, the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all nights to come.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Niet voor ik die Joffrey publiekelijk afgeslacht had.
Die kerel speelt z'n rol écht goed.. Ik haaaat dat jong echt.
Oh en Jon, latente homo... Als zo'n redhead tegen je aan billeschuurt.... Maak er dan winter is cumming van
quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:28 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the fire that burns against the cold, the light that brings the dawn, the horn that wakes the sleepers, the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all nights to come.
Volgens mij valt daar "niet neuqen" ook wel onder, aangezien ze niet van condooms hebben gehoord
Vandaar dat ie al een keer bijna gedeserteerd was, zich onhandig opstelde bij Craster (Ik geloof dat ie liever had dat niemand wist dat ie 'm volgde?), en faalt een wildling op advies/half bevel van Qhorin af te maken (waardoor ie dus nu in de shit zit).quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:36 schreef Angelof9 het volgende:
Jon heeft sterke normen en waarden, die doet niet aan "niemand hoeft het te weten".
Dat is inderdaad de transformatie die Sansa sinds seizoen één heeft doorgemaakt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:37 schreef megamandy het volgende:
Aah vergeet niet dat Sansa Joffrey eerst helemaal geweldig vond. Daarom loog ze over de wolven. Ze wilde er alles aan doen om in de smaak te vallen bij Joffrey.
Toen Ned werd gevangen is langzaam de ommekeer gekomen. Eerst had ze nog vertrouwen dat Joffrey van haar hield, daarom heeft ze ervoor gepleit dat Ned zijn excuses kon aanbieden. Joffrey moest van haar houden en zou haar geen pijn doen.
Na de onthoofding is het omgedraaid, bij de scene als alle hoofden op de spaken staan zie je ook dat ze Joffrey naar beneden wil duwen, the Hound komt hiertussen.
Sindsdien is ze hem meer en meer gaan haten, maar weet het toch slim te spelen "as a lady" wat ook heel mooi geacteerd was in die scene dat Tyrion haar red in de grote zaal. Daar zegt ze dat ze Joffrey altijd trouw zou blijven waarop Tyrion fluisterd dat ze misschien wel langer zou overleven dan hen (Lannisters).
Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...quote:
Ja, ik begreep dat ook niet zo. Maar goed, de Tickler hoort dus ook nogt niet dood te zijn :pquote:Op woensdag 9 mei 2012 12:59 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...
VInd persoonlijk dat gedoe van Jon en Ygritte veel te geromantiseerd. Snap niet echt waarom ze daar afwijken van het boek. Waarom slaat hij zijn zwaard ernaast? Weinig toegevoegde waarde imo.
Het is ook niet dat ze dat verhaaltje nu korter maken ofzo, eerder een stuk langer & gecompliceerder...
Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.quote:
Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Ik snap dat ze dingen moeten samenvoegen maar ik ben nu wel heel benieuwd.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:59 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nee, zo'n Lannister gast die Arya wil verraden aan Tywin...
VInd persoonlijk dat gedoe van Jon en Ygritte veel te geromantiseerd. Snap niet echt waarom ze daar afwijken van het boek. Waarom slaat hij zijn zwaard ernaast? Weinig toegevoegde waarde imo.
Het is ook niet dat ze dat verhaaltje nu korter maken ofzo, eerder een stuk langer & gecompliceerder...
quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:01 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, ik begreep dat ook niet zo. Maar goed, de Tickler hoort dus ook nogt niet dood te zijn :p
Nee... Is het nou nog niet duidelijk dat men hier die verschillen niet wil lezen? Daar is toch dit topic voor...quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dus? Mogen we niet bespreken welke verschillen er nu zijn dan? We hebben het niet over dingen in de toekomst we hebben het over zaken uit de vorige afleveringen. Een heleboel dingen zijn voor de boekenlezers net zo nieuw als voor de ongeletterden.
Vond ik ook raar. Zij kan volgens mij ook nog aardig bewegen en zo het touw los snijden of iets (ik verwachtte ook dat zoiets nog zou gebeuren eigenlijk). Als rolt ze aan de ene kant tegen Jon aan en aan de andere kant het ravijn is dus dat zou ze wel heel slim moeten spelen dan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:31 schreef megamandy het volgende:
Ik vond wel dat Jon zijn zwaard onhandig neerlegde (achter hem)Als mensen hen besluipen kunnen ze eerst rust het zwaard pakken
Ik vind Jon ook echt wel een tof karakter. Die alsmaar twijfelende blik in zijn ogen alsof hij niet precies weet wat hij nou moet doen terwijl hij zeker niet dom is.quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Vandaar dat ie al een keer bijna gedeserteerd was, zich onhandig opstelde bij Craster (Ik geloof dat ie liever had dat niemand wist dat ie 'm volgde?), en faalt een wildling op advies/half bevel van Qhorin af te maken (waardoor ie dus nu in de shit zit).
Dat is het mooie aan Jon, hij blijft zeer menselijke trekjes houden.
De tering.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:09 schreef arucard het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.
NEE! Damn, dit gaat over de serie en heeft helemaal niets te maken met het boek! Mensen hier willen niet weten wat er allemaal in de boeken staat en niet in de serie terug komt. Ook al gaat het over dingen die in de boeken wel gebeuren en in de serie niet. Maakt ons niets uit, wij volgen de serie en wat je nu doet is spoilen, erg jammer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar ik snap niet dat je het niet gewoon in dat boektopic zet. Je gaat toch ook niet schijten in een pisbak? Dit topic is voor de mensen die de boeken (nog) niet gelezen hebben. En dat misschien dat ook nog wel eens ooit gaan willen doen, dan weten ze ook al gelijk die verschillen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De tering.
Nee, het is geen filler, het is een shortcut omdat ze niet alles kunnen verfilmen, daarom zijn er wijzigingen.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:22 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ik had Cersei waarschijnlijk het nekje omgedraaid.
Oke ik niet want ik zou er eerst overheen willen maar je snapt me.
Sorry hoor, maar je weet eigenlijk al 95% van de inhoud van het boekquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:20 schreef arucard het volgende:
[..]
Maar ik snap niet dat je het niet gewoon in dat boektopic zet. Je gaat toch ook niet schijten in een pisbak? Dit topic is voor de mensen die de boeken (nog) niet gelezen hebben. En dat misschien dat ook nog wel eens ooit gaan willen doen, dan weten ze ook al gelijk die verschillen.
Misschien wel, wat is je punt?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je weet eigenlijk al 95% van de inhoud van het boek
Geen, je hebt gelijk als het gaat om boekspoilers. Maar eerlijk gezegd vind ik het een klein beetje overtrokken reactie als het gaat om die paar verschillen tussen boek en serie...quote:
Dan is het dus vervelend om die overige 5% voorgeschoteld te krijgen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:23 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je weet eigenlijk al 95% van de inhoud van het boek
Die duidelijke lijn is door Mike gepost op 5 april in deel 20.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan is het dus vervelend om die overige 5% voorgeschoteld te krijgen.
Maar het wordt irritant dat ieder topic over dat spoilergejank gaat. Kan er niet gewoon een hele duidelijke lijn getrokken worden dat ALLES wat betrekking heeft op het boek, dus ook vergelijkingen met de serie, gewoon in het boekentopic moet? Niet dat ik die spoilers zo ontzettend erg vind, maar ben het gezeik erover wel beu
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Mike het volgende:
We hebben dit ook al in een ander serietopic gezien en het bespreken van de boeken is gewoon ontzettend irritant voor de mensen die alleen de serie volgen. En we zijn er in dit forum tenslotte toch voor de serie. Daarom aub alle boekopmerkingen in het boekentopic en niet meer hier. Opmerkingen hierover graag in het feedbacktopic, zodat we dit topic voor de serie kunnen houden. (Opmerkingen die in dit topic erover geplaatst worden zullen verwijderd worden).
Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:19 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
NEE! Damn, dit gaat over de serie en heeft helemaal niets te maken met het boek! Mensen hier willen niet weten wat er allemaal in de boeken staat en niet in de serie terug komt. Ook al gaat het over dingen die in de boeken wel gebeuren en in de serie niet. Maakt ons niets uit, wij volgen de serie en wat je nu doet is spoilen, erg jammer.
Als er één paladijn in GoT loopt is het Jon wel. Als hij een positie van macht wil moet hij sowieso de cursus BDSM volgen, geloof ik. Had hem hier ook wel geholpenquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:15 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Vond ik ook raar. Zij kan volgens mij ook nog aardig bewegen en zo het touw los snijden of iets (ik verwachtte ook dat zoiets nog zou gebeuren eigenlijk). Als rolt ze aan de ene kant tegen Jon aan en aan de andere kant het ravijn is dus dat zou ze wel heel slim moeten spelen dan.
En dan nog, ze liggen totaal niet beschut, dus als andere wildlingen haar vinden dan is Jon sowieso de sjaak.
Ach, laat de discussie maar voor wat het is; we winnen het nooitquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Dat dus! Gewoon ander topic opzoeken als je wilt vergelijken. Is dat echt zo moeilijk om te begrijpen voor jullie boeklezers?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:09 schreef arucard het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.
Excuuuuuse me? De boekenlezers zeiken?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef megamandy het volgende:
![]()
Worden jullie niet ontzettend moe van jezelf? Het is dat ik zelf in boek 2 pas ergens in het begin ben en dus niet in het andere topic wil kijken ivm spoilers maar jullie zeiken hier gewoon om te zeiken
Dat zeg ik helemaal niet heb het over die andere mensen, lees zelf ook de boeken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Excuuuuuse me? De boekenlezers zeiken?![]()
Gewoon uit respect voor die mensen die vriendelijk aan de boeklezers vragen om geen boekenverwijzingen te maken, hou dat daarbij en ga er dan gewoon niet tegen in.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Excuuuuuse me? De boekenlezers zeiken?![]()
Okay, sorry, dan begreep ik je verkeerdquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:54 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet heb het over die andere mensen, lees zelf ook de boeken.
Nee, het gaat niet om extra achtergrond informatie, dat is geen probleem.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ach, laat de discussie maar voor wat het is; we winnen het nooit
ALLE extra info die boekenlezers weten, Alles mbt de boeken, wat de seriekijkers niet weten of gemist hebben etc, wordt gewoon NIET meer hier besproken.
Kortgezegd; beter posten we helemaal niet meer hier.
Ben ik wel met je eensquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om extra achtergrond informatie, dat is geen probleem.
Maar een discussie over het verschil tussen de boeken en de serie gaat uiteindelijk leiden tot het volgende scenario:
-> "Persoon 1 was nog niet dood in Boek 2"
-> "Dat heeft gevolgen voor het verloop van Verhaallijn 1"
-> "Hoe gaan ze het verhaal van Persoon 2 dan uitwerken als Persoon 1 er niet meer is?"
-> "Spoilerpost 1"
-> "Spoilerpost 2"
-> "Spoilerpost 3"
-> "Spoilerpost 4"
-> "Spoilerpost 5"
-> etc.etc.
Je kan de serie en het boek niet langs elkaar leggen zonder uiteindelijk in spoilers te belanden.
Doe het dan gewoon NIET, zo lastig is het allemaal niet.
ik skip hem sowieso, duurt me veel te langquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef stinkie het volgende:
Zouden die spoilerhuillies ook de intro elke week skippen, want wat er op die ringen gespoilered word, nou, daar lusten de honden/wolven/draken geen brood van.
Wat niet weet, wat niet deert.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef stinkie het volgende:
Zouden die spoilerhuillies ook de intro elke week skippen, want wat er op die ringen gespoilered word, nou, daar lusten de honden/wolven/draken geen brood van.
Het duurde mij een heel seizoen voordat ik in de gaten had dat de steden steeds veranderdequote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef stinkie het volgende:
Dit. Zojuist de intro ff bekeken, maar naast wat speculatief giswerk kan ik er weinig brood van bakken. Wellicht dat iemand die de boeken kent er eerder wat in zietquote:
Volgens mij verbeeld dat gewoon de voorgeschiedenis hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit. Zojuist de intro ff bekeken, maar naast wat speculatief giswerk kan ik er weinig brood van bakken. Wellicht dat iemand die de boeken kent er eerder wat in ziet
Aah kewl, ja mooi detail, maar niemand die daar echt op gaat zitten letten toch?quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij verbeeld dat gewoon de voorgeschiedenis hoor.
Je ziet hoe de wolf, het hert en de leeuw de draak bevechten en verslaan en vervolgens het hert boven op het lijk van de draak staat terwijl de wolf en de leeuw er omheen staan in een soort gebogen houding.
Oftewel Stark (wolf), Lannister (leeuw) en Baratheon (hert) verslaan Targaryen (draak) en Baratheon is daarna koning.
Leek mij al wel duidelijk?
SPOILER.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij verbeeld dat gewoon de voorgeschiedenis hoor.
Je ziet hoe de wolf, het hert en de leeuw de draak bevechten en verslaan en vervolgens het hert boven op het lijk van de draak staat terwijl de wolf en de leeuw er omheen staan in een soort gebogen houding.
Oftewel Stark (wolf), Lannister (leeuw) en Baratheon (hert) verslaan Targaryen (draak) en Baratheon is daarna koning.
Leek mij al wel duidelijk?
Ten eerste de locaties die voorkomen in de ep, dus die verassing ben je al kwijtquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:03 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
ik skip hem sowieso, duurt me veel te langWat wordt er op de ringen weergegeven dan?
Giswerk schijnt ten strengste verboden te zijnquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit. Zojuist de intro ff bekeken, maar naast wat speculatief giswerk kan ik er weinig brood van bakken. Wellicht dat iemand die de boeken kent er eerder wat in ziet
Je postte dit:quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?
Ik stel bij jouw post allerlei vragen: Jon en Ygritte vinden dus (volgens het boek) de groep voorlopig niet terug? Waarom zouden de Reeds niet meer komen? Voorlopig hebben die weinig input meer op de serie inderdaad, maar we weten niet wat er nog kan komen. Hoezo neemt Osha de plaats van de Reeds in? Osha is nu de Starks aan het bevrijden ja, dat is volgens de serie niet iets wat de Reeds zo snel zouden doen. Amory Lorch had blijkbaar iets belangrijks te doen als hij volgens het boek nog niet dood had moeten zijn.quote:Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
En het lijkt er jammer genoeg op dat dit soort opmerkingen hen niets kan schelen (niets persoonlijk naar jou hoor Dagonet). Integendeel, dit soort opmerkingen lijkt hen juist te motiveren om te zeiken. Triest gedrag (en dat in topic #32 waar dit helemaal niet meer thuis hoort/zou moeten horen althans).quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:27 schreef Splodgenessabounds het volgende:
In ieder geval, ik wil helemaal niks uit het boek weten want ik volg de serie en niet het boek. Het boek kan me echt helemaal niks schelen.
Serie; Jon is verdwaald met wildling genaam ygritte.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:39 schreef Omega het volgende:
Ja maar dat zijn toch geen spoilers voor de serie??? In het boek verdwaalt Jon juist niet, en in de serie wel. Wat zegt hij daarmee over het vervolg van de serie?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef muzas het volgende:
Conclusie die ik trek; Ygritte gaat nog van verder belang zijn in het verhaal van Jon.
Maar als het niet duidelijk is dat Ygritte nog van belang zal zijn, dan kijk je wel heel erg zonder nadenken (naar mijn mening). Want waarom juist een vrouw die als laatste overblijft, waarom dat schuren, waarom naast elkaar liggen. Echt niet om gewoon haar hoofd eraf te hakken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Serie; Jon is verdwaald met wildling genaam ygritte.
Boek (blijkbaar, ikzelf heb m niet gelezen); Jon verdwaalt niet, maar ygritte komt er wel in voor.
Conclusie die ik trek; Ygritte gaat nog van verder belang zijn in het verhaal van Jon.
Daar is het boekentopic toch (ook) voor...echt, zo moeilijk is dat toch allemaal niet.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Omega het volgende:
Er moet dus een derde GOT topic komennaast deze en die met (echte) boekspoilers, ook 1 waar mensen zich mogen verbazen over afwijkingen van de serie t.o.v. het boek
Misschien doet een andere ranger dat wel in een van de volgende episodes?quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:43 schreef Omega het volgende:
[..]
Maar als het niet duidelijk is dat Ygritte nog van belang zal zijn, dan kijk je wel heel erg zonder nadenken (naar mijn mening). Want waarom juist een vrouw die als laatste overblijft, waarom dat schuren, waarom naast elkaar liggen. Echt niet om gewoon haar hoofd eraf te hakken.
Game of Thrones met boekspoilers #2 lijkt me prima...quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Omega het volgende:
Er moet dus een derde GOT topic komennaast deze en die met (echte) boekspoilers, ook 1 waar mensen zich mogen verbazen over afwijkingen van de serie t.o.v. het boek
dat kan toch nog steeds?quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Misschien doet een andere ranger dat wel in een van de volgende episodes?
Niet zolang ze verdwaald zijn iig dus. Heel moeilijk is het niet, Seriekijkers die de boeken niet gelezen hebben zijn helemaal niet geïnteresseerd in vergelijkingen met het boek.quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die duidelijke lijn is door Mike gepost op 5 april in deel 20.
Helaas wordt er niet op gemodereerd.
[..]
Het probleem is ook een beetje dat als een niet-boekenlezer dit opmerkt, het een "oeh ja heb je gelijk in, goed gezien" post is, terwijl dezelfde post als gemaakt door een wel boekenlezer wordt gezien als een spoiler.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:43 schreef Omega het volgende:
[..]
Maar als het niet duidelijk is dat Ygritte nog van belang zal zijn, dan kijk je wel heel erg zonder nadenken (naar mijn mening). Want waarom juist een vrouw die als laatste overblijft, waarom dat schuren, waarom naast elkaar liggen. Echt niet om gewoon haar hoofd eraf te hakken.
Hier kan ik mij in vinden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:47 schreef Muis006 het volgende:
Dus als boekenlezers nou ophouden met vergelijkingen trekken (want ja dat is irritant voor mensen die alleen de serie kijken) en niet-boekenlezers ophouden met in alles een spoiler te zien, kunnen we misschien eindelijk ophouden met dit gezeik
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:47 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Het probleem is ook een beetje dat als een niet-boekenlezer dit opmerkt, het een "oeh ja heb je gelijk in, goed gezien" post is, terwijl dezelfde post als gemaakt door een wel boekenlezer wordt gezien als een spoiler.
4 dusquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Omega het volgende:
Was inderdaad erg scherpe scene, vooral dat zij daarna haar zoon erop wees dat hij toch echt al is uitgehuwelijkt.quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Hier kan ik mij in vinden.
Nu meer plaatjes van Ygritte please(Ik hoop dat ze nog lang meegaat want god wat een mooie meid
)
Eh "hen"? Er zijn genoeg boeklezers in dit topic die het wel aantrekken en die hun mond houden hoorquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:36 schreef Smeich het volgende:
[..]
En het lijkt er jammer genoeg op dat dit soort opmerkingen hen niets kan schelen (niets persoonlijk naar jou hoor Dagonet). Integendeel, dit soort opmerkingen lijkt hen juist te motiveren om te zeiken. Triest gedrag (en dat in topic #32 waar dit helemaal niet meer thuis hoort/zou moeten horen althans).
Ja, als daar ook niet steeds zo'n enorm punt van gemaakt wordt dan wordt ook niet iedereens aandacht daar naar getrokken en de spoiler groter gemaakt dan dat ie is (als het al een spoiler is).quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
90% van de posts hier gaat over mogelijke spoilers.
Persoonlijk vind ik dat 10x irritanter dan een mogelijke, minimale spoiler.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, als daar ook niet steeds zo'n enorm punt van gemaakt wordt dan wordt ook niet iedereens aandacht daar naar getrokken en de spoiler groter gemaakt dan dat ie is (als het al een spoiler is).
Anyhow, ik hoop volgende week weer wat Melisandre te zien hoor, het is nu al twee afleveringen zonder Carice en 'r accent
.
Lijkt me duidelijk dat ik niet naar "hen" refereerquote:
Leuke scene inderdaadquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:55 schreef Omega het volgende:
[..]
Was inderdaad erg scherpe scene, vooral dat zij daarna haar zoon erop wees dat hij toch echt al is uitgehuwelijkt.
Nee, de serie is gebaseerd op boeken, lezers veroorzaken dit probleem helemaal niet. Wat het probleem veroorzaakt zijn ook niet echte spoilers, maar het eindeloze gezeik van mensen die gewend zijn aan series die elke week een afgerond verhaaltje met een begin en een eind hebben en die daarnaast dan ook nog eens rare verwachtingen gaan krijgen; bijvoorbeeld dat een losse opmerking over de overlevingskansen van een A-karakter een grote spoiler is.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan is het dus vervelend om die overige 5% voorgeschoteld te krijgen.
Maar het wordt irritant dat ieder topic over dat spoilergejank gaat. Kan er niet gewoon een hele duidelijke lijn getrokken worden dat ALLES wat betrekking heeft op het boek, dus ook vergelijkingen met de serie, gewoon in het boekentopic moet? Niet dat ik die spoilers zo ontzettend erg vind, maar ben het gezeik erover wel beu
Dus er komen geen Sansa verkrachtingen meer? Of wil je juist zeggen van wel? Wat een spoilerquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, de serie is gebaseerd op boeken, lezers veroorzaken dit probleem helemaal niet. Wat het probleem veroorzaakt zijn ook niet echte spoilers, maar het eindeloze gezeik van mensen die gewend zijn aan series die elke week een afgerond verhaaltje met een begin en een eind hebben en die daarnaast dan ook nog eens rare verwachtingen gaan krijgen; bijvoorbeeld dat een losse opmerking over de overlevingskansen van een A-karakter een grote spoiler is.
De serie heet Game of Thrones. De serie heet niet 'Whose head off this week?' of 'Medieval Survivor'. Daarnaast heeft de serie een lange verhaalboog; zo lang zelfs dat zelfs de meest fanatieke boeklezer niet weet waar dit allemaal gaat uitkomen.
Die boekenlezer zit overigens waar het de serie betreft met nagenoeg geen voorsprong op de gemiddelde kijker. Simpelweg omdat de serie niet hetzelfde is als het boek. Als je in de serie herkent dat gebeurtenissen anders zijn dan in het boek heeft dat geen relevantie voor het boek, maar het heeft wel een relevantie voor hoe je naar de serie kijkt. Als mij afgelopen maandag iets opviel over de bijna-verkrachting van Sansa is dat iets wat 0,0 te maken heeft met het boek en alles met de serie. In het boek wordt Sansa namelijk nooit bijna-verkracht in de serie wel.
Het zou niet in mijn hoofd opkomen om in dit topic te referen aan wat er gebeurt in boeken na Clash of Kings.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:22 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dus er komen geen Sansa verkrachtingen meer? Of wil je juist zeggen van wel? Wat een spoiler
Capricaquote:Op woensdag 9 mei 2012 15:27 schreef Tweek het volgende:
[ afbeelding ]
Het is wel hip om een verwijzing naar de serie op te nemen in die van jezelf.
Gewoon opkankeren met jullie boekenshit, blijf gewoon in DAT topic en ga DAAR de serie bespreken. Het geeft ons kijkers geen ene neuk of het loyaal is aan het boek.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:19 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben het wel met HiZ eens hoor. Zonder boeken zou de serie niet bestaan dus het is onzin om te zeggen dat de boeken niet genoemd mogen worden.
En ook is het waar dat de serie nu zulke zijsprongen maakt, om het zo maar te noemen, dat je als boeklezer ook niet meer weet wat je te wachten staat.
Nou nou, gaat het een beetje?quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:30 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gewoon opkankeren met jullie boekenshit, blijf gewoon in DAT topic en ga DAAR de serie bespreken. Het geeft ons kijkers geen ene neuk of het loyaal is aan het boek.
Zoals je door hebt (quote:
Jou niet. Mij wel. heb jij als niet-boeklezer meer rechten? Ik spoil niets. Dus ik "kanker" ook niet op. Wen er maar aan.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:30 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Gewoon opkankeren met jullie boekenshit, blijf gewoon in DAT topic en ga DAAR de serie bespreken. Het geeft ons kijkers geen ene neuk of het loyaal is aan het boek.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:30 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of je doet ff normaalquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:33 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zoals je door hebt () word ik zwaar giftig van die gasten die na 23523531501327586453218904716498169821469187462984712642314 attenties het nog niet in die botte harsessen door hebben dat ze die meuk spoileren.
quote:
Wel genoeg tietenquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:38 schreef xzaz het volgende:
Dit draadje wordt ondertussen interessanter om te volgen dan GoT
Deze ookquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:44 schreef arucard het volgende:
Al die posts met "not this shit again" voegen ook weinig toe moet ik zeggen.
Deze o... laat maarquote:
Of het is Viserys die toch wel tegen goud kon (pwnd) en nu zijn draken terugneemt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:52 schreef Angelof9 het volgende:
Er van uitgaande dat de warlocks die draken hebben gestolen natuurlijk. Wellicht is het Jorah die daar met die draken op z'n rug loopt.
Omdat het voor de kijkers moeilijk is om bij een lege tafel te denken "Oh, dit is een shot van de gestolen kooitjes"quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:03 schreef arucard het volgende:
En waarom had hij de draakjes eerst uit hun kooi gehaald, om ze daarna weer in een andere kooi te stoppen. Neem dan gewoon de kooitjes mee.
Het was ook niet helemaal serieus bedoeld, maar toch, als ze erbij schreeuwt "where are my dragons" dan kan het best toch? Het viel mij in ieder geval wel opquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Omdat het voor de kijkers moeilijk is om bij een lege tafel te denken "Oh, dit is een shot van de gestolen kooitjes".
quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:43 schreef Asgard het volgende:
Hoe fucking moeilijk kan het zijn om gewoon alles wat je over de boeken te vertellen hebt in die andere topic te doen en hier alleen wat je hebt gezien in de serie. Dus in het ene topic wat je hebt gelezen in boeken en in dit topic alles wat je hebt gezien, bewegend materiaal dus. Gvd :/
quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:16 schreef Sloggi het volgende:
Baelish sterft in één van de volgende afleveringen, dus ik betwijfel of hij nog wat met zijn informatie kan doen.
Een lemonparty met Varys?quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij verslikt zich tijdens een lemonparty met Pycelle en Varys in een stuk komkommer.
Complimenten voor de zeer goeie timingquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:16 schreef Sloggi het volgende:
Baelish sterft in één van de volgende afleveringen, dus ik betwijfel of hij nog wat met zijn informatie kan doen.
Spoileralert!quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:25 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Complimenten voor de zeer goeie timing
Alhoewel ik hem eerder van Tha Erik had verwachtquote:
SPOILER: Alle boeken, neeee niet lezen! ga je niet leuk vindenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:16 schreef Sloggi het volgende:
Net zoals bij Nedquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:38 schreef Muis006 het volgende:
Het lijkt mij dat je goed moet kunnen bluffen om de game of thrones te spelenstel dat Catelyn wat voor hem doet omdat hij haar haar dochters belooft, en zij is als eerst aan zet, kan hij naderhand makkelijk zeggen "haha, pwnd"
Mwa, er is niemand meer in de hoofdstad die er profijt bij heeft dat nieuws te verspreiden. Alleen Sansa, maar die heeft daar denk ik geen gelegenheid toe.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:41 schreef Omega het volgende:
Wat ik nog steeds bizar en toch wel een kleine flaw in de serie vind, is dat in het begin met die raven alle nieuws direct bij iedereen bekend was. Maar dat die Arya niet gevangen zit bij de Lannisters is bij niemand (??) bekend, behalve de Lannisters natuurlijk. En wel meer nieuws dat ineens niet wordt verspreid. Voor de serie zal het wel zijn.
Hoe bedoel je precies 'in het begin met die raven'? Als Cersei zegt dat Arya er is dan is er geen reden voor the north om aan te nemen van niet. Die kinderen zijn immers verhandelbaar.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:41 schreef Omega het volgende:
Wat ik nog steeds bizar en toch wel een kleine flaw in de serie vind, is dat in het begin met die raven alle nieuws direct bij iedereen bekend was. Maar dat die Arya niet gevangen zit bij de Lannisters is bij niemand (??) bekend, behalve de Lannisters natuurlijk. En wel meer nieuws dat ineens niet wordt verspreid. Voor de serie zal het wel zijn.
That's what I said.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:43 schreef Tha_Erik het volgende:
Wie in Kings Landing wil dat nieuws dat Arya daar niet meer zit dan verspreiden? Alleen Sansa zou daar baat bij hebben om haar familie in te lichten, maar de rest houdt dat toch liever geheim, aangezien het Jaime in gevaar brengt.
Gendry knows.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:55 schreef megamandy het volgende:
Niemand weet behalve de Lannisters weet dat Arya in werkelijkheid niet meer in Kings Landing is. Diegene die wel goed op de hoogte zijn hebben allemaal hun eigen belangen om dat niet door te vertellen.
En Arya zelf ook niet, denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:00 schreef megamandy het volgende:
Maar Gendryweet dan weer niet dat de Starks het niet weten
He liedquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:36 schreef megamandy het volgende:
Wat had Littlefinger nou precies met Catherine afgesproken over de meisjes? Hij had het er namelijk over dat ook Arya nog bij de Lannisters was. Dus ik denk dat hij daar nog iets mee gaat doen.
The dark is.... ah laat ook maar zitten...quote:
Ja dat weet ikquote:
Welke ontsnapping ?? Gaat Sansa ontsnappen dan ?? Gaat ze niet gewoon dood of zo of married happily ever after ???quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze de ontsnapping van Sansa gaan vormgeven. Hoe ze dat filmen zeg maar. De epischeid van die ontsnapping laat zich volgens mij maar moeilijk op beeld vangen met het beperkte budget van een serie.
Hopelijk is ze gewoon aan het trollenquote:Op woensdag 9 mei 2012 18:51 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Welke ontsnapping ?? Gaat Sansa ontsnappen dan ?? Gaat ze niet gewoon dood of zo of married happily ever after ???
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze de ontsnapping van Sansa gaan vormgeven. Hoe ze dat filmen zeg maar. De epischeid van die ontsnapping laat zich volgens mij maar moeilijk op beeld vangen met het beperkte budget van een serie.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:51 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Hopelijk is ze gewoon aan het trollen![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA, sorry hoor maar dit is waarschijnlijk een van de onzinnigste uitspraken die ik iemand in deze reeks heb zien maken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 15:19 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben het wel met HiZ eens hoor. Zonder boeken zou de serie niet bestaan dus het is onzin om te zeggen dat de boeken niet genoemd mogen worden.
En ook is het waar dat de serie nu zulke zijsprongen maakt, om het zo maar te noemen, dat je als boeklezer ook niet meer weet wat je te wachten staat.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:55 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]Spoiler! Nu is dat dus sowieso niet het geval wat zij zei!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
You know nothing Maursiooquote:Op woensdag 9 mei 2012 18:58 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Spoiler! Nu is dat dus sowieso niet het geval wat zij zei!
Het schijnt dat ze hulp krijgt van Jack Sparrow.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
En Jon Sparrow, who has taken the Black Pearlquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:00 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze hulp krijgt van Jack Sparrow.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:01 schreef xFriendx het volgende:
[..]
En Jon Sparrow, who has taken the Black Pearl
Ja maar ja hoe verfilm je dat in hemelsnaam een beetje boekgetrouw allemaal. Ik bedoel jeetje. Er wordt nogal wat uit de kast getrokken natuurlijk.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:00 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze hulp krijgt van Jack Sparrow.
Ze hadden haar in het boek gewoon moeten laten doodgaan gelijk ipv een paar hoofdstukken later.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja maar ja hoe verfilm je dat in hemelsnaam een beetje boekgetrouw allemaal. Ik bedoel jeetje. Er wordt nogal wat uit de kast getrokken natuurlijk.
Tja dat zou voor het budget van de serie wel beter geweest zijnquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:03 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ze hadden haar in het boek gewoon moeten laten doodgaan gelijk ipv een paar hoofdstukken later.
Ik hoop toch dat ze dan nog wel dat stuk met die olifant erin doen want dat lijkt me wel heel vet om te zien!quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tja dat zou voor het budget van de serie wel beter geweest zijn
Maar goed het kan natuurlijk nog steeds he, dat ze daar gewoon van het boek afwijken en haar gelijk al bij die val van die muur om laten komen... Kankankan... We zullen het volgende week wel zien allemaal!!
Maar ja als die draakjes al zo summier in beeld zijn omdat het allemaal zo duur is heb ik weinig hoop voor de reuzenolifant met rupsbanden hoor...quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:06 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat ze dan nog wel dat stuk met die olifant erin doen want dat lijkt me wel heel vet om te zien!
Idd, wat een geniaal stuk zeg.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:06 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat ze dan nog wel dat stuk met die olifant erin doen want dat lijkt me wel heel vet om te zien!
Die heeft zijn handen vol aan zn gevangenschap.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:15 schreef arucard het volgende:
What is up met die Jaime eigenlijk? Die is volgens mij nog niet eens in beeld geweest dit seizoen, of wel?
Hij wil Jamie terugruilen voor die 2quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:40 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja dat weet ikMaar waarom ookalweer? Wat krijgt hij ook alweer als hij Sansa en Arya terugbrengt?
Volgens mij was Jaime een Noorse film aan het doen, vandaar dat ie even niet in de serie voorkwam.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:15 schreef arucard het volgende:
What is up met die Jaime eigenlijk? Die is volgens mij nog niet eens in beeld geweest dit seizoen, of wel?
Sansa met z'n?quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:36 schreef pfaf het volgende:
Overigens vind ik de ontwikkelingen van Theon (met z'n worstelingen en verandering van positief naar negatief) en Sansa (met z'n worstelingen en verandering van negatief naar positief) zowel mooi gedaan als interessant.
SPOILER IK WILDE HELEMAAL NIET WETEN DAT SANSA EEN MAN KAN ZIJNquote:
Zolang de nutteloze discussie door blijft gaan vrees ikquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:42 schreef arucard het volgende:
Hoe vaak blijft diezelfde 'grap' nog herhaald worden?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar ja als die draakjes al zo summier in beeld zijn omdat het allemaal zo duur is heb ik weinig hoop voor de reuzenolifant met rupsbanden hoor...
Het probleem is dat de discussie steeds klaar is, en een pagina verder weer opgerakeld wordtquote:Op woensdag 9 mei 2012 19:51 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Zolang de nutteloze discussie door blijft gaan vrees ik
'The bear and the maiden fair' *danst*quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:04 schreef Wihakayda het volgende:
Post em gewoon nog een keer, want: mooi!
Totaal geen spoilers, gewoon een liedje
[ afbeelding ]
Want volgens Tywin issie dyslecties dus![]()
quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:04 schreef Wihakayda het volgende:
Post em gewoon nog een keer, want: mooi!
Totaal geen spoilers, gewoon een liedje
[ afbeelding ]
Want volgens Tywin issie dyslecties dus![]()
Niemand?quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:23 schreef Sjapoela het volgende:
Ik ben nu in het boek bij het 'verraad' van Eddard, maar ik snap 1 ding niet. Ik heb de Engelse versie, dus misschien heb ik iets gemist.
Wanneer Robert dood gaat, geeft hij een brief voor Stannis aan de plaatsvervangende kapitein van zijn wacht mee op de boottocht terug naar Winterfell, deze wacht wordt gedood tijdens de gevechten bij de toren van de hand, Cersei confronteert Sansa er later mee wanneer zij die brief moet sturen naar Robb. Hoe heeft Stannis in episode 1 van seizoen 2 die brief dan toch weten te ontvangen
Antwoord in een quote aub, ik heb episode 6 nog niet gezien
Volgens mij is dat een fout in de serie of (maar dan zou ik het nog eens opnieuw moeten kijken) Ned heeft meerdere brieven willen versturen en dat is alleen gelukt naar Stannis en de rest is onderschept door Cersei.quote:
Winquote:Op woensdag 9 mei 2012 16:55 schreef Waaghals het volgende:
[ afbeelding ]
Catelyn: "Dit moet je goed onthouden, dit wordt later belangrijk"
A man is specialquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:22 schreef Splodgenessabounds het volgende:
De laatste pagina's slaan helemaal nergens op! Als ik mod was had ik dit topic al lang weer op 6 pagina's gezet en minstens 5 pagina's onzin verwijderd. Zullen we het nu gewoon weer over de serie hebben en niet over (fake) boekspoilers. Gissen mag, tuurlijk, maar ga geen dingen verraden of absurde dingen verzinnen: is gewoon niet grappig.
OT: Osha is wel bruut bezig trouwens! En Jaqen, wat een held is dat!Zijn tweede moord is best een leuke scene. Totaal onzinnig want zo snel kan het waarschijnlijk nooit dat hij iemand omlegt, maar het is wel even een grappig stukje tussendoor.
Die hoeven niet zomaar weg hoor, misschien was die discussie gewoon wel nodigquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:22 schreef Splodgenessabounds het volgende:
De laatste pagina's slaan helemaal nergens op! Als ik mod was had ik dit topic al lang weer op 6 pagina's gezet en minstens 5 pagina's onzin verwijderd. Zullen we het nu gewoon weer over de serie hebben en niet over (fake) boekspoilers. Gissen mag, tuurlijk, maar ga geen dingen verraden of absurde dingen verzinnen: is gewoon niet grappig.
Misschien wel ja, het is nu duidelijk en afgelopenquote:Op donderdag 10 mei 2012 09:45 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Die hoeven niet zomaar weg hoor, misschien was die discussie gewoon wel nodig
Het kan best hoor. Die man is in alle haast naar zijn baas gerend, die kijkt niet om zich heen of er toevallig iemand is die hem wil doden. Ik vind het dus niet totaal ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 10 mei 2012 09:22 schreef Splodgenessabounds het volgende:
OT: Osha is wel bruut bezig trouwens! En Jaqen, wat een held is dat!Zijn tweede moord is best een leuke scene. Totaal onzinnig want zo snel kan het waarschijnlijk nooit dat hij iemand omlegt, maar het is wel even een grappig stukje tussendoor.
Dream onquote:Op donderdag 10 mei 2012 10:13 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Misschien wel ja, het is nu duidelijk en afgelopen
So, what about Osha? Die had duidelijk een goede kans om Theon te vermoorden maar deed dit niet. Waarom niet?quote:
Waar had ze haar wapen moeten verstoppenquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:15 schreef Splodgenessabounds het volgende:
Iedereen hier is het dus wel eens over Jaqen:
[..]
So, what about Osha? Die had duidelijk een goede kans om Theon te vermoorden maar deed dit niet. Waarom niet?
Risky lijkt me. Als zijn lijk gevonden wordt voordat ze gevlucht zijn wordt er groot alarm geslagen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:15 schreef Splodgenessabounds het volgende:
Iedereen hier is het dus wel eens over Jaqen:
[..]
So, what about Osha? Die had duidelijk een goede kans om Theon te vermoorden maar deed dit niet. Waarom niet?
Ze had ook een mes om die bewaker z'n keel door te snijden, had ze bij Theon ook kunnen doen, die lag toch te slapen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:33 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Waar had ze haar wapen moeten verstoppen?
True, maar dan was het wel lastiger geworden om stilletjes met Bran en Rickon te ontsnappen lijkt me vanwege evt. lawaai als ze Theon omlegt.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:44 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Ze had ook een mes om die bewaker z'n keel door te snijden, had ze bij Theon ook kunnen doen, die lag toch te slapen.
Als je dat gaat doen, dan aub via PM. Scheelt een hoop gedoe...quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ik wil je het logische antwoord wel geven, maar dan krijgen we weer dat boek gezeik :p
Niet doen danquote:Op donderdag 10 mei 2012 11:48 schreef Angelof9 het volgende:
Ik wil je het logische antwoord wel geven, maar dan krijgen we weer dat boek gezeik :p
Nou vol Ironmen valt mee, zo groot was dat leger op dat ene schip niet volgens mij. Omdat zij nu partij kiest voor de Starks, ze helpt Brandon al een tijdje... en nu bedenk ik me dat Brandon Theon ook niet snel zou laten vermoorden omdat hij toch een vriend van de familie was (of misschien zou hij dat nu wel willen, aangezien hij Ser Rodrik heeft vermoord).quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Waarom wel?
Wat wint zij erbij,in een kasteel vol Ironmen?
quote:
Vet! Ik was alweer uitgekeken op mijn Breaking Bad wallpapersquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:04 schreef Wihakayda het volgende:
http://imgur.com/a/XlKcE
Vette mini Wallpapers! Spoiler free
Nog een paar:
http://imgur.com/a/A0ZT5
Volledige download
http://www.mediafire.com/?efoocbpaa5pj9jg
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:04 schreef Wihakayda het volgende:
http://imgur.com/a/XlKcE
Vette mini Wallpapers! Spoiler free
Nog een paar:
http://imgur.com/a/A0ZT5
Volledige download
http://www.mediafire.com/?efoocbpaa5pj9jg
[ afbeelding ]
Zelfs ik vind ze af en toe lastigquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:17 schreef eQuaL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kunnen jullie ze allemaal plaatsen?
Denk dat er een paar wat moeilijk zijn
Unbowed, Unbent, Unbroken
SPOILER: huis is nog niet echt voorgekomen in de serie, alleen in praat eroverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:19 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Zelfs ik vind ze af en toe lastigaan het zonnetje te zien zal het wel iets te maken hebben met
idd! Maar die laten we dan maar ff buiten beschouwing, is inderdaad (nog) niet aan bod gekomen in de serie...SPOILER: huis is nog niet echt voorgekomen in de serie, alleen in praat eroverOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet hem wel:quote:
Maar hij is niet met naam genoemd, dus onmogelijk om te weten![]()
Elke keer als je je pc opstart toch.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:29 schreef arucard het volgende:
Wallpapers, je stelt ze één keer in maar je kijkt er verder nooit naar
quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:23 schreef eQuaL het volgende:
[..]
idd! Maar die laten we dan maar ff buiten beschouwing, is inderdaad (nog) niet aan bod gekomen in de serie...
SPOILER: in principe wel...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
Die is leukk!quote:
jah, die is idd cutequote:Op donderdag 10 mei 2012 13:33 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Elke keer als je je pc opstart toch.
Ik ben voor de Jon Snow gegaan.
[ afbeelding ]
Heul niet, ik kijk er best vaak naarquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:29 schreef arucard het volgende:
Wallpapers, je stelt ze één keer in maar je kijkt er verder nooit naar
Ik heb ze bijna allemaal in één map gegooid en ze allemaal aangevinkt, dan wisselt ie om het kwartier 14.gifquote:Op donderdag 10 mei 2012 13:33 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Elke keer als je je pc opstart toch.
Ik ben voor de Jon Snow gegaan.
[ afbeelding ]
Owja, ik vergeet dat dat kan.quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:26 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Heul niet, ik kijk er best vaak naar
[..]
Ik heb ze bijna allemaal in één map gegooid en ze allemaal aangevinkt, dan wisselt ie om het kwartier 14.gif
quote:
Astuquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:58 schreef Funzel het volgende:
Bedankt voor de wallpapers. Zal d'r eens 1 instellen.
Ja sorry voor die Sir Roddrick, mja mja, shit happens, vrienden?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:50 schreef Funzel het volgende:
Stiekem hoop ik nog dat Theon bijdraait en WInterfell terug geeft en Robb weer gaat joinen. Maar dat zal wel niet.
Ik heb nu ALL THE WALLPAPERS!quote:Op donderdag 10 mei 2012 14:58 schreef Funzel het volgende:
Bedankt voor de wallpapers. Zal d'r eens 1 instellen.
Stark, Arryn, Tully, Grejoy, Lannister, Baratheon, ?, ?, Targaryen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:17 schreef eQuaL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kunnen jullie ze allemaal plaatsen?
Denk dat er een paar wat moeilijk zijn
Unbowed, Unbent, Unbroken
Ja precies. Zand eroverquote:Op donderdag 10 mei 2012 15:07 schreef Zith het volgende:
[..]
Ja sorry voor die Sir Roddrick, mja mja, shit happens, vrienden?
Stark, Arryn, Tully, Grejoy, Lannister, Baratheon, Tyrell, Martell, Targaryen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Stark, Arryn, Tully, Grejoy, Lannister, Baratheon, ?, ?, Targaryen.
Ahja.quote:Op donderdag 10 mei 2012 15:15 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Stark, Arryn, Tully, Grejoy, Lannister, Baratheon, Tyrell, Martell, Targaryen.
Margaery en Loras Martell dus
en van martell kennen we alleen nog referenties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |