Die duidelijke lijn is door Mike gepost op 5 april in deel 20.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan is het dus vervelend om die overige 5% voorgeschoteld te krijgen.
Maar het wordt irritant dat ieder topic over dat spoilergejank gaat. Kan er niet gewoon een hele duidelijke lijn getrokken worden dat ALLES wat betrekking heeft op het boek, dus ook vergelijkingen met de serie, gewoon in het boekentopic moet? Niet dat ik die spoilers zo ontzettend erg vind, maar ben het gezeik erover wel beu
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:49 schreef Mike het volgende:
We hebben dit ook al in een ander serietopic gezien en het bespreken van de boeken is gewoon ontzettend irritant voor de mensen die alleen de serie volgen. En we zijn er in dit forum tenslotte toch voor de serie. Daarom aub alle boekopmerkingen in het boekentopic en niet meer hier. Opmerkingen hierover graag in het feedbacktopic, zodat we dit topic voor de serie kunnen houden. (Opmerkingen die in dit topic erover geplaatst worden zullen verwijderd worden).
Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:19 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
NEE! Damn, dit gaat over de serie en heeft helemaal niets te maken met het boek! Mensen hier willen niet weten wat er allemaal in de boeken staat en niet in de serie terug komt. Ook al gaat het over dingen die in de boeken wel gebeuren en in de serie niet. Maakt ons niets uit, wij volgen de serie en wat je nu doet is spoilen, erg jammer.
Als er één paladijn in GoT loopt is het Jon wel. Als hij een positie van macht wil moet hij sowieso de cursus BDSM volgen, geloof ik. Had hem hier ook wel geholpenquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:15 schreef Splodgenessabounds het volgende:
[..]
Vond ik ook raar. Zij kan volgens mij ook nog aardig bewegen en zo het touw los snijden of iets (ik verwachtte ook dat zoiets nog zou gebeuren eigenlijk). Als rolt ze aan de ene kant tegen Jon aan en aan de andere kant het ravijn is dus dat zou ze wel heel slim moeten spelen dan.
En dan nog, ze liggen totaal niet beschut, dus als andere wildlingen haar vinden dan is Jon sowieso de sjaak.
Ach, laat de discussie maar voor wat het is; we winnen het nooitquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?
quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:56 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Ik snap dat ze dingen moeten samenvoegen maar ik ben nu wel heel benieuwd.
Dat dus! Gewoon ander topic opzoeken als je wilt vergelijken. Is dat echt zo moeilijk om te begrijpen voor jullie boeklezers?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:09 schreef arucard het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch in het topic met boekspoilers? Ik zeg niet dat het echte spoilers zijn maar had het toch liever niet willen weten. Nu ga ik denken dat dat verhaaltje van Jon en die gestolen draken gewoon wat filler is, en ik haat fillers.
Excuuuuuse me? De boekenlezers zeiken?quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef megamandy het volgende:
![]()
Worden jullie niet ontzettend moe van jezelf? Het is dat ik zelf in boek 2 pas ergens in het begin ben en dus niet in het andere topic wil kijken ivm spoilers maar jullie zeiken hier gewoon om te zeiken
Dat zeg ik helemaal niet heb het over die andere mensen, lees zelf ook de boeken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Excuuuuuse me? De boekenlezers zeiken?![]()
Gewoon uit respect voor die mensen die vriendelijk aan de boeklezers vragen om geen boekenverwijzingen te maken, hou dat daarbij en ga er dan gewoon niet tegen in.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Excuuuuuse me? De boekenlezers zeiken?![]()
Okay, sorry, dan begreep ik je verkeerdquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:54 schreef megamandy het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet heb het over die andere mensen, lees zelf ook de boeken.
Nee, het gaat niet om extra achtergrond informatie, dat is geen probleem.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Ach, laat de discussie maar voor wat het is; we winnen het nooit
ALLE extra info die boekenlezers weten, Alles mbt de boeken, wat de seriekijkers niet weten of gemist hebben etc, wordt gewoon NIET meer hier besproken.
Kortgezegd; beter posten we helemaal niet meer hier.
Ben ik wel met je eensquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om extra achtergrond informatie, dat is geen probleem.
Maar een discussie over het verschil tussen de boeken en de serie gaat uiteindelijk leiden tot het volgende scenario:
-> "Persoon 1 was nog niet dood in Boek 2"
-> "Dat heeft gevolgen voor het verloop van Verhaallijn 1"
-> "Hoe gaan ze het verhaal van Persoon 2 dan uitwerken als Persoon 1 er niet meer is?"
-> "Spoilerpost 1"
-> "Spoilerpost 2"
-> "Spoilerpost 3"
-> "Spoilerpost 4"
-> "Spoilerpost 5"
-> etc.etc.
Je kan de serie en het boek niet langs elkaar leggen zonder uiteindelijk in spoilers te belanden.
Doe het dan gewoon NIET, zo lastig is het allemaal niet.
ik skip hem sowieso, duurt me veel te langquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef stinkie het volgende:
Zouden die spoilerhuillies ook de intro elke week skippen, want wat er op die ringen gespoilered word, nou, daar lusten de honden/wolven/draken geen brood van.
Wat niet weet, wat niet deert.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef stinkie het volgende:
Zouden die spoilerhuillies ook de intro elke week skippen, want wat er op die ringen gespoilered word, nou, daar lusten de honden/wolven/draken geen brood van.
Het duurde mij een heel seizoen voordat ik in de gaten had dat de steden steeds veranderdequote:Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef stinkie het volgende:
Dit. Zojuist de intro ff bekeken, maar naast wat speculatief giswerk kan ik er weinig brood van bakken. Wellicht dat iemand die de boeken kent er eerder wat in zietquote:
Volgens mij verbeeld dat gewoon de voorgeschiedenis hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit. Zojuist de intro ff bekeken, maar naast wat speculatief giswerk kan ik er weinig brood van bakken. Wellicht dat iemand die de boeken kent er eerder wat in ziet
Aah kewl, ja mooi detail, maar niemand die daar echt op gaat zitten letten toch?quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij verbeeld dat gewoon de voorgeschiedenis hoor.
Je ziet hoe de wolf, het hert en de leeuw de draak bevechten en verslaan en vervolgens het hert boven op het lijk van de draak staat terwijl de wolf en de leeuw er omheen staan in een soort gebogen houding.
Oftewel Stark (wolf), Lannister (leeuw) en Baratheon (hert) verslaan Targaryen (draak) en Baratheon is daarna koning.
Leek mij al wel duidelijk?
SPOILER.quote:Op woensdag 9 mei 2012 14:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Volgens mij verbeeld dat gewoon de voorgeschiedenis hoor.
Je ziet hoe de wolf, het hert en de leeuw de draak bevechten en verslaan en vervolgens het hert boven op het lijk van de draak staat terwijl de wolf en de leeuw er omheen staan in een soort gebogen houding.
Oftewel Stark (wolf), Lannister (leeuw) en Baratheon (hert) verslaan Targaryen (draak) en Baratheon is daarna koning.
Leek mij al wel duidelijk?
Ten eerste de locaties die voorkomen in de ep, dus die verassing ben je al kwijtquote:Op woensdag 9 mei 2012 14:03 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
ik skip hem sowieso, duurt me veel te langWat wordt er op de ringen weergegeven dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |