abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:55:28 #61
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111332983
De mensen zitten dit topic gewoon met een tunnelvisie te lezen, ohnee die user leest de boeken, daar zal vast iets in staan wat een hint voor het verhaal is. Ooh ja zie je daar staat iets! :')
吴 曼 迪
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:57:19 #62
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111333065
Mwa, het is ook dat wij vergelijken met de boeken, zonder echt te spoileren.
Dat is schijnbaar ook vervelend.
Vooral als we dan zeggen van "ooh, dit gebeurt anders in het boek" of "Dit gebeurt helemaal niet in het boek", wat nu dus het geval is met een aantal dingen uit de laatste aflevering;
er wordt een andere richting in geslagen met karakters,
er worden wat wegen anders belopen, waarschijnelijk omdat George (zoals many many time before) van gedachten is veranderd, of er gewoonweg geen tijd voor is, of het zo beter op het doek komt.

Maarjah, Daar is nu precies het boekentopic voor ;)
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:59:04 #63
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_111333143
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 9 mei 2012 @ 13:59:11 #64
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_111333151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:53 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

Ach, laat de discussie maar voor wat het is; we winnen het nooit ;)

ALLE extra info die boekenlezers weten, Alles mbt de boeken, wat de seriekijkers niet weten of gemist hebben etc, wordt gewoon NIET meer hier besproken.

Kortgezegd; beter posten we helemaal niet meer hier. :+
Nee, het gaat niet om extra achtergrond informatie, dat is geen probleem.
Maar een discussie over het verschil tussen de boeken en de serie gaat uiteindelijk leiden tot het volgende scenario:

-> "Persoon 1 was nog niet dood in Boek 2"
-> "Dat heeft gevolgen voor het verloop van Verhaallijn 1"
-> "Hoe gaan ze het verhaal van Persoon 2 dan uitwerken als Persoon 1 er niet meer is?"
-> "Spoilerpost 1"
-> "Spoilerpost 2"
-> "Spoilerpost 3"
-> "Spoilerpost 4"
-> "Spoilerpost 5"
-> etc.etc.

Je kan de serie en het boek niet langs elkaar leggen zonder uiteindelijk in spoilers te belanden.
Doe het dan gewoon NIET, zo lastig is het allemaal niet.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:01:23 #65
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111333233
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet om extra achtergrond informatie, dat is geen probleem.
Maar een discussie over het verschil tussen de boeken en de serie gaat uiteindelijk leiden tot het volgende scenario:

-> "Persoon 1 was nog niet dood in Boek 2"
-> "Dat heeft gevolgen voor het verloop van Verhaallijn 1"
-> "Hoe gaan ze het verhaal van Persoon 2 dan uitwerken als Persoon 1 er niet meer is?"
-> "Spoilerpost 1"
-> "Spoilerpost 2"
-> "Spoilerpost 3"
-> "Spoilerpost 4"
-> "Spoilerpost 5"
-> etc.etc.

Je kan de serie en het boek niet langs elkaar leggen zonder uiteindelijk in spoilers te belanden.
Doe het dan gewoon NIET, zo lastig is het allemaal niet.
Ben ik wel met je eens :) En daar is dan idd het boekentopic voor

Het zou ook wel schelen als er gemod word hier.
*of hoe je dat ook maar noemt
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:02:15 #66
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_111333273
Zouden die spoilerhuillies ook de intro elke week skippen, want wat er op die ringen gespoilered word, nou, daar lusten de honden/wolven/draken geen brood van.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:03:10 #67
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111333319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:02 schreef stinkie het volgende:
Zouden die spoilerhuillies ook de intro elke week skippen, want wat er op die ringen gespoilered word, nou, daar lusten de honden/wolven/draken geen brood van.
ik skip hem sowieso, duurt me veel te lang :@ Wat wordt er op de ringen weergegeven dan? :?
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:08:27 #68
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_111333555
quote:
Wat niet weet, wat niet deert.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:09:11 #69
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111333588
quote:
Het duurde mij een heel seizoen voordat ik in de gaten had dat de steden steeds veranderde :')
吴 曼 迪
pi_111333607
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:08 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Wat niet weet, wat niet deert.
Dit. Zojuist de intro ff bekeken, maar naast wat speculatief giswerk kan ik er weinig brood van bakken. Wellicht dat iemand die de boeken kent er eerder wat in ziet ;)
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:10:48 #71
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_111333669
Ik zet de aflevering aan en als het introlied stopt alt tab ik terug :7.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:14:46 #72
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_111333846
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:09 schreef muzas het volgende:

[..]

Dit. Zojuist de intro ff bekeken, maar naast wat speculatief giswerk kan ik er weinig brood van bakken. Wellicht dat iemand die de boeken kent er eerder wat in ziet ;)
Volgens mij verbeeld dat gewoon de voorgeschiedenis hoor.

Je ziet hoe de wolf, het hert en de leeuw de draak bevechten en verslaan en vervolgens het hert boven op het lijk van de draak staat terwijl de wolf en de leeuw er omheen staan in een soort gebogen houding.

Oftewel Stark (wolf), Lannister (leeuw) en Baratheon (hert) verslaan Targaryen (draak) en Baratheon is daarna koning.

Leek mij al wel duidelijk?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:15:25 #73
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_111333878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je ziet hoe de wolf, het hert en de leeuw de draak bevechten en verslaan en vervolgens het hert boven op het lijk van de draak staat terwijl de wolf en de leeuw er omheen staan in een soort gebogen houding.

Oftewel Stark (wolf), Lannister (leeuw) en Baratheon (hert) verslaan Targaryen (draak) en Baratheon is daarna koning.

Aah kewl, ja mooi detail, maar niemand die daar echt op gaat zitten letten toch? :@
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:15:27 #74
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_111333879
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

SPOILER.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:15:40 #75
19297 stinkie
pi_111333893
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:03 schreef Wihakayda het volgende:

[..]

ik skip hem sowieso, duurt me veel te lang :@ Wat wordt er op de ringen weergegeven dan? :?
Ten eerste de locaties die voorkomen in de ep, dus die verassing ben je al kwijt :')

Maar het laat o.a. Roberts Rebellion zien en wat connecties tussen de huizen. House Tully is nogal prominent aanwezig op die ring, maar is nog niet in de serie voorgekomen. Daar zal nog wel iets mee gebeuren dus. En zo zijn er nog een paar dingen.
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:16:46 #76
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_111333948
Allemaal de voorgeschiedenis dus.
吴 曼 迪
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:17:17 #77
19297 stinkie
pi_111333970
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:09 schreef muzas het volgende:

[..]

Giswerk schijnt ten strengste verboden te zijn :+
  woensdag 9 mei 2012 @ 14:27:56 #78
285005 Splodgenessabounds
Two pints of lager...
pi_111334393
quote:
13s.gif Op woensdag 9 mei 2012 13:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat spoil ik, wijs het effe aan. Of is het mogelijk om iets te spoileren wat al in een uitzending geweest is?
Je postte dit:
quote:
Ik vraag me trouwens wel af waar ze nu heen willen in de serie. De draken worden niet gestolen, Jon en Ygritte verdwalen niet samen, we kunnen er nu wel van uitgaan dat de Reeds echt niet meer komen en dat Osha hun plaats inneemt wat weer latere consequenties heeft. Amory Lorch hoort nog niet dood te zijn.
Ik snap dat ze dingen moeten samenvoegen maar ik ben nu wel heel benieuwd.
Ik stel bij jouw post allerlei vragen: Jon en Ygritte vinden dus (volgens het boek) de groep voorlopig niet terug? Waarom zouden de Reeds niet meer komen? Voorlopig hebben die weinig input meer op de serie inderdaad, maar we weten niet wat er nog kan komen. Hoezo neemt Osha de plaats van de Reeds in? Osha is nu de Starks aan het bevrijden ja, dat is volgens de serie niet iets wat de Reeds zo snel zouden doen. Amory Lorch had blijkbaar iets belangrijks te doen als hij volgens het boek nog niet dood had moeten zijn.

In ieder geval, ik wil helemaal niks uit het boek weten want ik volg de serie en niet het boek. Het boek kan me echt helemaal niks schelen.
...and a packet of crisps, please.
pi_111334721
quote:
11s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:27 schreef Splodgenessabounds het volgende:

In ieder geval, ik wil helemaal niks uit het boek weten want ik volg de serie en niet het boek. Het boek kan me echt helemaal niks schelen.
En het lijkt er jammer genoeg op dat dit soort opmerkingen hen niets kan schelen (niets persoonlijk naar jou hoor Dagonet). Integendeel, dit soort opmerkingen lijkt hen juist te motiveren om te zeiken. Triest gedrag (en dat in topic #32 waar dit helemaal niet meer thuis hoort/zou moeten horen althans).
pi_111334733
Dat zijn toch geen spoilers? Hij stelt vragen en veronderstellingen, en jij krijgt daar nog meer vragen over. Nergens zegt hij die of die gaat dat en dat doen. Ik ben geen boekenlezer, en ik stoor mij helemaal niet aan dit soort posts. Ik vind er ook geen enkele spoiler in zitten.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_111334784
Maar die vragen worden gesteld door iemand die het boek heeft gelezen. Daar zet je, als nietboeklezer, toch je vraagtekens bij. Lijkt mij al duidelijk weergegeven door meerdere posters hier.
pi_111334812
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:15 schreef stinkie het volgende:

[..]
House Tully
Catelyn O+

Wat een onwijs sterke vrouw. Én goed gespeeld.

Tip; google niet op haar meisjesnaam :')
pi_111334820
Ja maar dat zijn toch geen spoilers voor de serie??? In het boek verdwaalt Jon juist niet, en in de serie wel. Wat zegt hij daarmee over het vervolg van de serie?
pi_111334882
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:39 schreef Omega het volgende:
Ja maar dat zijn toch geen spoilers voor de serie??? In het boek verdwaalt Jon juist niet, en in de serie wel. Wat zegt hij daarmee over het vervolg van de serie?
Serie; Jon is verdwaald met wildling genaam ygritte.

Boek (blijkbaar, ikzelf heb m niet gelezen); Jon verdwaalt niet, maar ygritte komt er wel in voor.

Conclusie die ik trek; Ygritte gaat nog van verder belang zijn in het verhaal van Jon.
pi_111334898
Er moet dus een derde GOT topic komen :P naast deze en die met (echte) boekspoilers, ook 1 waar mensen zich mogen verbazen over afwijkingen van de serie t.o.v. het boek
pi_111334951
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef muzas het volgende:
Conclusie die ik trek; Ygritte gaat nog van verder belang zijn in het verhaal van Jon.
:D _O- _O-
pi_111334977
quote:
14s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef muzas het volgende:

[..]

Serie; Jon is verdwaald met wildling genaam ygritte.

Boek (blijkbaar, ikzelf heb m niet gelezen); Jon verdwaalt niet, maar ygritte komt er wel in voor.

Maar als het niet duidelijk is dat Ygritte nog van belang zal zijn, dan kijk je wel heel erg zonder nadenken (naar mijn mening). Want waarom juist een vrouw die als laatste overblijft, waarom dat schuren, waarom naast elkaar liggen. Echt niet om gewoon haar hoofd eraf te hakken.
pi_111334989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Omega het volgende:
Er moet dus een derde GOT topic komen :P naast deze en die met (echte) boekspoilers, ook 1 waar mensen zich mogen verbazen over afwijkingen van de serie t.o.v. het boek
Daar is het boekentopic toch (ook) voor...echt, zo moeilijk is dat toch allemaal niet.
pi_111335012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:43 schreef Omega het volgende:

[..]

Maar als het niet duidelijk is dat Ygritte nog van belang zal zijn, dan kijk je wel heel erg zonder nadenken (naar mijn mening). Want waarom juist een vrouw die als laatste overblijft, waarom dat schuren, waarom naast elkaar liggen. Echt niet om gewoon haar hoofd eraf te hakken.
Misschien doet een andere ranger dat wel in een van de volgende episodes?
pi_111335020
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:41 schreef Omega het volgende:
Game of Thrones met boekspoilers #2 lijkt me prima...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')