Omdat het, zeker vandaag, een terechte klacht is.quote:http://frontpage.fok.nl/p(...)-2-minuten-stil.html
Nee 142 (24.5%)
nu zullen de meeste wel trolls zijn, maar goed.
Niet even 2minuten je bek kunnen houden voor onze helden die gestreden hebben voor de vrijheid van europa (nederland)
Weet de huidige jeugd wel waarom we 2 minuten stil zijn¿![]()
Onzin. Iedereen moet zelf maar uitmaken of hij/zij 2 minuten stil wil zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat het, zeker vandaag, een terechte klacht is.
Ik vergeet dat ook niet, maar vind het vreemd om dat in de vorm van twee minuten stilte te doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is niet alleen voor hen, het is ook voor jou. Opdat jij niet vergeet wat er nodig is geweest om te zorgen dat jij in dit Nederland kan leven.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen moet zelf maar uitmaken of hij/zij 2 minuten stil wil zijn.
Leven en laten leven zou ik zeggen en maak je er vooral niet druk om
Zelf weten of je er aan meedoet prima, maar je even die twee minuten aanpassen aan de mensen om je heen die er wel aan meedoen is een vereiste.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat het, zeker vandaag, een terechte klacht is.
Er zijn zat mensen die alles wél zouden vergeten als we niet jaarlijks 4 en 5 mei hadden. En da's nou juist het hele ding hè.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik vergeet dat ook niet, maar vind het vreemd om dat in de vorm van twee minuten stilte te doen.
Zeg je nu, maar als je er niet elk jaar mee geconfronteerd wordt weet over 60 jaar 70% van de bevolking niet meer wat Auschwitz was.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik vergeet dat ook niet, maar vind het vreemd om dat in de vorm van twee minuten stilte te doen.
Onzin. Omdat jij 2 minuten je kop dicht wil houden moet de rest dat ook maar. Want het zijn respectloze klootzakken als ze het niet doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zelf weten of je er aan meedoet prima, maar je even die twee minuten aanpassen aan de mensen om je heen die er wel aan meedoen is een vereiste.
Precies, al die mensen nu opeens huilie huilie doen omdat dat moet in deze 2 minutenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Als ik graag aan een dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak als je in mijn bijzijn gaat lopen praten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Omdat jij 2 minuten je kop dicht wil houden moet de rest dat ook maar. Want het zijn respectloze klootzakken als ze het niet doen.
Dat is eik wat je zegt.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar wel bij wijze van spreken Afghanistan, Iran of waar dan ook waar onze jongens terecht komen de komende tijd. Want daar is 4 mei ook voor bedoeld.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeg je nu, maar als je er niet elk jaar mee geconfronteerd wordt weet over 60 jaar 70% van de bevolking niet meer wat Auschwitz was.
Geen probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:44 schreef 2cv het volgende:
Ik zit vanavond op een camping en sluit niet uit dat ik het daarom vergeet.
Wat een onzin man. Geloof jij zeker ook in sinterklaas?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Als ik graag aan een dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak als je in mijn bijzijn gaat lopen praten.
Ik ben thuis en hanteer wel mijn eigen regels.....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Als ik graag aan een dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak als je in mijn bijzijn gaat lopen praten.
Goede vergelijking man, trots op je.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef shaderon het volgende:
[..]
Wat een onzin man. Geloof jij zeker ook in sinterklaas?
Mijn tent heeft geen TV.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geen probleem.
SBS6 zend ook gewoon de nationale dodenherdenking uit.
Helemaal prima, maar als jij niet stil kunt zijn uit respect voor de doden kun je toch tenminste, als dat nodig is, stil zijn uit respect voor je medemens.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ben thuis en hanteer wel mijn eigen regels.....
Weet je wie ook op vakantie gingen en geen tv hadden?quote:
Waarom zou ik in mijn eigen omgeving stil moeten zijn voor de medemens? Met wie moet ik rekening houden dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Helemaal prima, maar als jij niet stil kunt zijn uit respect voor de doden kun je toch tenminste, als dat nodig is, stil zijn uit respect voor je medemens.
Bassie en Adriaan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Weet je wie ook op vakantie gingen en geen tv hadden?
Misschien herdenken die het wel op hun eigen manier?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Travel. het volgende:
Trek je er niks van aan TS. Lekkere gekke rebelse kinderen hier moet je niet te veel aandacht schenken.
ook onbegrijpelijk. Net alsof wo2 joodse slachtoffers hadden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef mister.bucket het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-duitse-militairen/
dit dan, net of al die soldaten jodenhaters waren, die moesten ook gewoon vechten, gekke joodse organisatie's
Ja zo kortzichtig kun je ook zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Travel. het volgende:
Trek je er niks van aan TS. Lekkere gekke rebelse kinderen hier moet je niet te veel aandacht schenken.
Komop, jij hebt wel eens beter getrolled.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja zo kortzichtig kun je ook zijn inderdaad.
Kankerjodenorganisatie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef mister.bucket het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-duitse-militairen/
dit dan, net of al die soldaten jodenhaters waren, die moesten ook gewoon vechten, gekke joodse organisatie's
quote:Foute Keuze
Mijn naam is Auke Siebe Dirk
Ik ben vernoemd naar mijn oudoom Dirk Siebe
Een jongen die een verkeerde keuze heeft gemaakt
Koos voor een verkeerd leger
Met verkeerde idealen
Vluchtte voor de armoede
Hoopte op een beter leven
Geen weg meer terug
Als een keuze is gemaakt
Alleen een weg vooruit
Die hij niet ontlopen kan
Vechtend tegen Russen
Angst om zelf dood te gaan
Denkend aan thuis
Waar Dirk zn toekomst nog beginnen moet
Zijn moeder is verscheurd door de oorlog
Mama van elf kinderen, waarvan vier in het verzet zitten
En een vechtend aan het oostfront
Alle elf had ze even lief
Dirk Siebe kwam nooit meer thuis
Mijn naam is Auke Siebe Dirk
Ik ben vernoemd naar Dirk Siebe
Omdat ook Dirk Siebe niet vergeten mag worden.
Auke (15)
Dat bedoel ik ook. Als niemand last van je heeft mag je van mij doen wat je wilt, al vind ik het jammer als mensen niet aan dodenherdenking meedoen. Maar als jij om 8 uur de muziek nog hard laat klappen en je benedenbuurvrouw wil wel doden herdenken, dan vind ik het respectloos om dat niet even die twee minuten te respecteren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom zou ik in mijn eigen omgeving stil moeten zijn voor de medemens? Met wie moet ik rekening houden dan?
Je moet kunnen doen en laten wat je wilt. Dat iemand niet 2 minuten stil is betekent niet dat hij respectloos is. Ik vind het gewoon raar dat dat door veel mensen als verplicht 2 minuten huilie huilie doen en de rest van het jaar niet herdenken gezien wordt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Travel. het volgende:
Aparte moraal heb jij, zeg. Spotten met iemand's dood is niet onfatsoenlijk en respectloos, maar als je niet twee minuten stil bent op 4 mei - wat uiteraard niets zegt over het respect dat je hebt voor de slachtoffers van WOII en andere oorlogen - ben je dat wel.quote:
Wie heeft het daarover, jij stelt het direct weer als uiterste....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Als niemand last van je heeft mag je van mij doen wat je wilt, al vind ik het jammer als mensen niet aan dodenherdenking meedoen. Maar als jij om 8 uur de muziek nog hard laat klappen en je benedenbuurvrouw wil wel doden herdenken, dan vind ik het respectloos om dat niet even die twee minuten te respecteren.
Dat geloof ik niet. Dat is volgens mij meer een kwestie van geen interesse hebben in (dat stuk) geschiedenis en falend onderwijs. Of omdat deze mensen verstandelijk gehandicapt zijn terwijl we ze als "normaal" beschouwen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:40 schreef CindieY het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die alles wél zouden vergeten als we niet jaarlijks 4 en 5 mei hadden. En da's nou juist het hele ding hè.
Al die jaren onder een steen geleefd ofzo?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:58 schreef Shispeed het volgende:
hee maar serieus, is dat ieder jaar?![]()
ik heb daar volgens mij ook nog nooit aan meegedaan ofzo
Ik vind het nou niet de belangrijkste zaak van de wereld. Kan me voorstellen dat het mensen niets doet en dat ze met hun hoofd ergens anders zitten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:56 schreef 75020 het volgende:
Twee minuten stil zijn in een jaar moet volgens mij niet zo moeilijk zijn, tenzij je ADHD hebt of geen fatsoen.
Tegen deze mensen kan je lullen als brugman maar wat er niet in zit zit er niet in.
schijnbaar, ik weet wel dat het dodenherdenking is maar ik wist niet dat er ieder jaar twee minuten stilte is?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:58 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Al die jaren onder een steen geleefd ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet kortzichtig, fok lijkt gewoon het tweede feminismequote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja zo kortzichtig kun je ook zijn inderdaad.
Oke, maar jouw mening is niet relevant.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:51 schreef shaderon het volgende:
[..]
Je moet kunnen doen en laten wat je wilt. Dat iemand niet 2 minuten stil is betekent niet dat hij respectloos is. Ik vind het gewoon raar dat dat door veel mensen als verplicht 2 minuten huilie huilie doen en de rest van het jaar niet herdenken gezien wordt.
Lees mijn bovenstaande reactie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:44 schreef Allesiow het volgende:
Velen zullen het waarschijnlijk respectloos noemen, maar hoelang willen we hier nog mee doorgaan? Het is inmiddels 67 jaar geleden. We kunnen wel bezig blijven met herdenken.. Enfin, ik heb er geen moeite mee dat mensen gezamenlijk twee minuten niks zeggen, maar ik vind het heel vervelend dat een hoop mensen dan met een vingertje gaan wijzen als iemand dit niet doet.
Waarover nog meerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:53 schreef SpecialK het volgende:
Mensen denken dat de herdenking alleen maar gaat over het herinneren van wat dooie mensen
Dit land gaat echt naar de klote.
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen. Je weet wel. Waarom heb jij het recht nu ueberhaupt om jouw meningen op een forum te posten? Wel eens bij stil gestaan dat dat best wel bijzonder is gezien de staat van deze wereld?quote:
Natuurlijk, als jij thuis gewoon met jouw vriendin praat is dat je goed recht. We leven niet in een totalitaire staat zoals Noord-Korea waar we allemaal verplicht moeten gaan huilen. Ik heb er over als je je in het openbaar begeeft. Dus dat verwijt ik niemand, maar als jij bijv. op je werk gaat lullen terwijl iedereen stil is, is dat nogal respectloos. Maar thuis, geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:51 schreef Allesiow het volgende:
Had ik reeds gedaan voordat ik mijn bericht plaatste, maar ben het niet met je eens. Hoezo zouden de gruwelen van de tweede wereldoorlog niet overkomen door deugdelijk onderwijs, maar wel door verplicht twee minuten je mond houden?
Ik zie ook niet in waarom ik uit respect voor (o.a.) jou mijn mond moet houden. Logischerwijs ga ik niet over pleinen lopen schreeuwen met een megafoon, maar ik vind het verwijtend vingertje nogal vervelend als ik besluit om straks gewoon met mijn vriendin te praten.
Zeker, heb ik dus blijkbaar die 2 minuten niet voor nodig gehadquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen. Je weet wel. Waarom heb jij het recht nu ueberhaupt om jouw meningen op een forum te posten? Wel eens bij stil gestaan dat dat best wel bijzonder is gezien de staat van deze wereld?
Nouja.. Nauw gekeken:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:53 schreef SpecialK het volgende:
Mensen denken dat de herdenking alleen maar gaat over het herinneren van wat dooie mensen
Dit land gaat echt naar de klote.
Ja. Want vrijheid is een voorwaarde die je voor jezelf schept, toch? Zonder dat je daarvoor afhankelijk bent van de maatschappij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:01 schreef arucard het volgende:
[..]
Zeker, heb ik dus blijkbaar die 2 minuten niet voor nodig gehad
Ik heb er ook geen moeite mee dat het wordt gedaan hoor! En dat het respectloos zou zijn om bij een groep die er waarde aan hecht te praten, ben ik roerend met je eens. Ik hoor echter ook berichten op tv waarin mensen worden opgeroepen om niet met elkaar te smsen etc. Ik krijg hier een heel geforceerd idee bij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Natuurlijk, als jij thuis gewoon met jouw vriendin praat is dat je goed recht. We leven niet in een totalitaire staat zoals Noord-Korea waar we allemaal verplicht moeten gaan huilen. Ik heb er over als je je in het openbaar begeeft. Dus dat verwijt ik niemand, maar als jij bijv. op je werk gaat lullen terwijl iedereen stil is, is dat nogal respectloos. Maar thuis, geen enkel probleem.
Door 2 minuten te stilte te houden, als gehele natie maakt toch enige indruk. Dat laat ons even nadenken, dit effect gaat teniet als jij die 2 minuten niet nadenkt over de slachtoffers maar aan blote vrouwen maar dat terzijde.
En door onderwijs; laten we heel eerlijk zijn, hoeveel blijft er nu hangen als er wat wordt uitgelegd. Hoeveel indruk maakt het nu uiteindelijk als de docent vertelt hoeveel mensen zijn overleden en een knekelput laat zien. Even heeft het impact maar een uur en een pauze verder denken de scholieren er niet meer aan.
De oorlog staat gewoon steeds verder bij ons vandaan en daarom vind ik het aan de ene kant ook logisch dat bepaalde lieden zich niet meer kunnen inleven en daarom geen stilte meer houden. Dit zal met de jaren alleen maar meer worden. Maar ik vind het tamelijk respect loos om van de danken te gaan lopen schreeuwen dat het allemaal onzin is. Dat mag je uiteraard vinden maar voor een hoop mensen heeft het nog wel waarde. Houdt daar ook rekening mee, de een zijn vrijheid is de ander zijn verstikking.
Jij bent alles wat er mis is in dit land.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in een ander topic heb aangegeven zie ik de 2 dagen als 2 emotionele facetten van hetzelfde principe. Ook op 4 mei wordt gehamerd op vrijheid. Er wordt herinnerd wat er gebeurt als wij theocraten, dictators en ander tuig de vrije loop laten gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:03 schreef IPA het volgende:
[..]
Nouja.. Nauw gekeken:
Op 4 mei herdenken we de Nederlandse oorlogsslachtoffers. [Op 5 mei vieren we onze vrijheid.]
Bron: http://www.4en5mei.nl/4_en_5_mei
dit, alleen maar ditquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen. Je weet wel. Waarom heb jij het recht nu ueberhaupt om jouw meningen op een forum te posten? Wel eens bij stil gestaan dat dat best wel bijzonder is gezien de staat van deze wereld?
De fundamenten van hoe onze relatief vrije samenleving tot stand is gekomen liggen wel wat complexer dan het recent verleden (WO II).quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen.
Je snapt dat ik in deze zin slechts het voorbeeld ben, he? Daar had net zo goed "als je in een anders bijzijn gaat lopen praten als die ander aan de dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak".quote:
Het zijn niet de fundamenten van de vrije samenleving, het gaat erom hoeveel mensen gestorven zijn om deze vrijheden te beschermen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De fundamenten van hoe onze relatief vrije samenleving tot stand is gekomen liggen wel wat complexer dan het recent verleden (WO II).
Sterker nog, de mensen die zeggen: "we moeten herdenken dat die mensen (in WOII) vochten en stierven voor onze vrijheid", dat zijn eigenlijk de simpele zielen.
Fundamenten van onze relatief vrije samenleving zijn 'continu onderlinge oorlog, anderen uitbuiten, slimmer zijn dan anderen, op de juiste momenten met de juiste groepen samenwerken, zorgen dat je 'de regels' kunt opstellen en op de juiste momenten de regels blijven veranderen'. Onze vrije samenleving ging en gaat nog steeds ten koste van anderen.
Zie ik verder geen problemen in, hoort helaas bij de mensheid en het is een vorm van zelfbescherming. En aangezien die anderen niet slim genoeg zijn geweest en het waarschijnlijk niet anders zouden hebben gedaan wanneer ze de kans hadden gekregen, moet het maar.
Desalniettemin ben ik van mening dat we het niet mooier moeten maken dan het is. De strijders uit WO II vochten net zoals de meeste soldaten voor hun idealen. Er zaten, net zoals tussen alle soldaten, schoften tussen en helden.
Niets meer dan lof voor de helden en prachtig dat we er bij stilstaan dat we het nu zo goed hebben. Alleen een beetje jammer dat het, in ieder geval door sommigen, wel erg eenzijdig wordt toegeschreven aan een enkele gebeurtenis.
Het is toch om 20:00 uur, die 2 minuten stilte?quote:
?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef tong80 het volgende:
Jan Smit bij Barend & van Dorp :
'Of ik op 4 mei om acht uur stil sta bij het verleden ?
Ik sta nooit zo vroeg op.'
Echt gebeurd
Ben je ook nog in staat om normaal Nederlands te typen en te reageren? Of behoor je inderdaad tot de kutusers en achterlijke idioten?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:24 schreef Jahr00n het volgende:
gweon lekker met die gashoorn naar buite wat kunne ze mij doen dzn?
ben jij niet wat te oud voor dit forum opaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben je ook nog in staat om normaal Nederlands te typen en te reageren? Of behoor je inderdaad tot de kutusers en achterlijke idioten?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef IPA het volgende:
Ik weet van 1 iemand van het koningshuis zeker dat die in ieder geval wèl meedoet
FrisoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pogo dancing!
Ik ben het met je eens dat de westerse samenleving tot stand is gekomen door 1000-den jaren aan cultuur, oorlog en feodale systemen. En ik zeg ook zeker niet dat de 2e wereldoorlog -de- factor is om alles wat wij nu hebben aan toe te schrijven maar om hier nou ook aan de verlichting en aan griekse filosofie en andere dingen te refereren ging mij net iets te ver.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De fundamenten van hoe onze relatief vrije samenleving tot stand is gekomen liggen wel wat complexer dan het recent verleden (WO II).
Sterker nog, de mensen die zeggen: "we moeten herdenken dat die mensen (in WOII) vochten en stierven voor onze vrijheid", dat zijn eigenlijk de simpele zielen.
Fundamenten van onze relatief vrije samenleving zijn 'continu onderlinge oorlog, anderen uitbuiten, slimmer zijn dan anderen, op de juiste momenten met de juiste groepen samenwerken, zorgen dat je 'de regels' kunt opstellen en op de juiste momenten de regels blijven veranderen'. Onze vrije samenleving ging en gaat nog steeds ten koste van anderen.
Zie ik verder geen problemen in, hoort helaas bij de mensheid en het is een vorm van zelfbescherming. En aangezien die anderen niet slim genoeg zijn geweest en het waarschijnlijk niet anders zouden hebben gedaan wanneer ze de kans hadden gekregen, moet het maar.
Desalniettemin ben ik van mening dat we het niet mooier moeten maken dan het is. De strijders uit WO II vochten net zoals de meeste soldaten voor hun idealen. Er zaten, net zoals tussen alle soldaten, schoften tussen en helden.
Niets meer dan lof voor de helden en prachtig dat we er bij stilstaan dat we het nu zo goed hebben. Alleen een beetje jammer dat het, in ieder geval door sommigen, wel erg eenzijdig wordt toegeschreven aan een enkele gebeurtenis.
Dit dus.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:05 schreef KingLysandus het volgende:
Overigens vraag ik me af hoeveel van de mensen die bijv. naar de Dam gaan echt respect hebben voor de doden. Of dat ze alleen maar komen voor de koningin en dergelijke. Volgens mij gaan de meeste mensen er heen omdat het een bijzondere bijeenkomst is ipv dat ze diepe respect hebben.
steeds weer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben je ook nog in staat om normaal Nederlands te typen en te reageren? Of behoor je inderdaad tot de kutusers en achterlijke idioten?
Jouw intellect reikt ook niet verder dan dat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Ik heb lekker niet aan oorlogsslachtoffers gedacht.
Ik heb juist aan blije kindertjes en snoep gedacht. Ha.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Poëzie heet dat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Ook door de Spandau?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:05 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik aan allen die hebben geleden in Spandau
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
Waar zou Friso aan gedacht hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]Er gaat een wereld voor me openSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Danku
Say what?
Oh, dat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat kutnummer, Gold... mijn hemel
Spandau Ballet?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat kutnummer, Gold... mijn hemel
kutquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:11 schreef arucard het volgende:
[..]
Wel als je een handdoek in de wc legt, anders maakt het geluid en dat is respectloos
Ja... natuurlijk die band en niet de gevangenis waar Rudolf Hess in 1987 overleed. Ik heb me laten vertellen dat Rudolph erg beroerd in ballet was dus ik heb die band nooit helemaal begrepen...quote:
Als ze echt lef hadden gehad hadden ze die Mauro op laten draven om hun met hun hypocriete neus op de feiten te drukken.... Dit en dat zus en zo... nooit meer... maar jij gaat lekker terug naar een door oorlog verscheurde regio... vette pech voor jouquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:13 schreef LavenderTown het volgende:
Waarom moet zo'n 16-jarig grietje zo nodig een kleuterkunstwerk voorlezen? Wat weet zij nou van oorlog? Nodig dan een moeder uit die haar kinderen heeft verloren ofzo.
Haha.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Die was ik alweer vergetenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:14 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Als ze echt lef hadden gehad hadden ze die Mauro op laten draven om hun met hun hypocriete neus op de feiten te drukken.... Dit en dat zus en zo... nooit meer... maar jij gaat lekker terug naar een door oorlog verscheurde regio... vette pech voor jou
doei he
Da's mijn kindje op FOK!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er gaat een wereld voor me open![]()
![]()
Danku
Inderdaad. Heeft iemand de tekst?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:13 schreef LavenderTown het volgende:
Waarom moet zo'n 16-jarig grietje zo nodig een kleuterkunstwerk voorlezen? Wat weet zij nou van oorlog? Nodig dan een moeder uit die haar kinderen heeft verloren ofzo.
Wat een buitengewoon intelligent en volwassen reactie zeg. Goed zo hoor meisje, je krijgt een leuk stickertje van me...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Ik dacht dat het iets met die Berlijnse wijk te maken had, het leven daar of zo. Weet het niet precies. Vind alleen het nummer True wel aardig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:12 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ja... natuurlijk die band en niet de gevangenis waar Rudolf Hess in 1987 overleed. Ik heb me laten vertellen dat Rudolph erg beroerd in ballet was dus ik heb die band nooit helemaal begrepen...
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef LavenderTown het volgende:
Op de heide groeit een klein bloemetje. En zij heet: Erica!
Laatst een stuk dagboek gelezen van mijn opa, die toch wel wat erge dingen heeft mee gemaakt in de oorlog en toen kwam het toch heel wat dichterbij, dan welke docu of geschiedenis les op school. Dat hebben mensen natuurlijk steeds minder, dus wat dat betreft ben ik het er wel mee ens dat de mensen steeds verder er van af komen te staan. Maar ik vind het wel belangerijk om 4 mei in stand te houden. Om elk jaar toch even aan onze vrijheid herhinnert worden, dat het niet vanzelf sprekend is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:04 schreef Allesiow het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen moeite mee dat het wordt gedaan hoor! En dat het respectloos zou zijn om bij een groep die er waarde aan hecht te praten, ben ik roerend met je eens. Ik hoor echter ook berichten op tv waarin mensen worden opgeroepen om niet met elkaar te smsen etc. Ik krijg hier een heel geforceerd idee bij.
Overigens denk ik dat er voldoende goede documentaires/films zijn gemaakt om ook jeugdigen wel degelijk aan het denken te krijgen over de gruwelen die in zich hebben voorgedaan.
Waat een draak van een gedicht.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:26 schreef LavenderTown het volgende:
[...]
Men zegt: ‘Twee minuten is het stil’
Zo heb ik ze nooit beleefd
Stilte is als er mensen zwijgen
Maar elk van deze stemmen leeft
[...]
Godverdomme wat mooiquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:28 schreef LavenderTown het volgende:
Echt zo'n gedicht van er was eens een konijn en konijnen zijn fijn, doe mij geen pijn ik wil niet naar Magere Hein. Laat die Duitsers wegblijven, ver onder de Rijn.
Er zijn ook mensen die om heel persoonlijke redenen meedoen. Er zijn bijvoorbeeld in Nederland nog heel veel mensen op wiens leven WO II een stempel heeft gedrukt. En dat zijn niet eens alleen maar mensen die de oorlog zelf hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:42 schreef shaderon het volgende:
[..]
Precies, al die mensen nu opeens huilie huilie doen omdat dat moet in deze 2 minuten
Dat is te ver gezocht. Wat dacht van kinderen (18-21) in het leger? Er zijn de afgelopen jaren ook heel wat Nederlanders omgekomen. Ik kan me voorstellen dat je als familielid of als vriend wel je hart vast houd en mee leeft met de nabestaanden bij zo'n herdenking.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die om heel persoonlijke redenen meedoen. Er zijn bijvoorbeeld in Nederland nog heel veel mensen op wiens leven WO II een stempel heeft gedrukt. En dat zijn niet eens alleen maar mensen die de oorlog zelf hebben meegemaakt.
Bent u echt 76?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:33 schreef LavenderTown het volgende:
In de oorlog is mijn man vermoord.
Maar op 4 mei voel ik me niet meer alleen.
Heb ik net een gedicht van een puber die niet weet waar ze over praat gehoord
De wereld, waar gaat het heen?
Ben 76, alle drama meegemaakt, blij dat ik nog leef.
Is dit dan hoe onze dappere helden herinnerd worden, met een gedicht van tyfusteringtakketeef?
(Ok ik houd al op)
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:42 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat is te ver gezocht. Wat dacht van kinderen (18-21) in het leger? Er zijn de afgelopen jaren ook heel wat Nederlanders omgekomen. Ik kan me voorstellen dat je als familielid of als vriend wel je hart vast houd en mee leeft met de nabestaanden bij zo'n herdenking.
Maar ik vind niet dat deze herdenking daar recht aan doet. Het blijft allemaal zo algemeen. Zo traditioneel. Paar ouderwetse documentaires erbij en het is weer genoeg geweest. Dat vind ik schandalig.
Ze moeten eens echt iemand een verhaal laten vertellen. Of eens live beelden uit Afghanistan laten zien die mensen met de neus op de feiten drukken. Want dit is gewoon vreselijk schijnheilig. Vandaar dat ik er ook maar grapjes om maak. Maar eigenlijk is het om te huilen.
Is mij ook wel een gebeurd, stond de trein in eens 2 min stil, huh (kut ns, karren met dat ding), bleek het later 4 meiquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:44 schreef dude1960 het volgende:
Kut vergeten. Was de big bang theory aan het kijken....
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:50 schreef Manu. het volgende:
Respect voor iedereen die het vergeten is, echt. Wat een ongelooflijke grafmongool ben je dan.
Voor mij niet.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:50 schreef Manu. het volgende:
Respect voor iedereen die het vergeten is, echt. Wat een ongelooflijke grafmongool ben je dan.
Precies.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:56 schreef dude1960 het volgende:
[..]gast doe niet zo triest. Hele jaar loopt iedereen aan te kutten en geen fuck uit te voeren, zuipen, ouwehoeren etc. En dan op 4 mei gaan we allemaal doen alsof we zoveel respect hebben en zo bewust leven door 2 minuten stil te zijn en de mensen te eren die voor onze vrijheid gestorven zijn.[...]
En zo is het maar net. Dat zag je ok met die Friso. Hoor je nooit wat van en opeens is het allemaal zielig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:56 schreef dude1960 het volgende:
[..]gast doe niet zo triest. Hele jaar loopt iedereen aan te kutten en geen fuck uit te voeren, zuipen, ouwehoeren etc. En dan op 4 mei gaan we allemaal doen alsof we zoveel respect hebben en zo bewust leven door 2 minuten stil te zijn en de mensen te eren die voor onze vrijheid gestorven zijn. Die vrijheid wordt vergooid aan het paupervolk dat de Nederlanders heet.
Ja, vreselijk. En dan al die condoleanceregisters online. Ik ben het helemaal met je eens. Mensen leven vaak heel oppervlakkig en plat en dan gebeurt er zoiets en dan worden het opeens een soort verlichte geesten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:05 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Dat zag je ok met die Friso. Hoor je nooit wat van en opeens is het allemaal zielig.
En is er iemand die zich betrokken voelt bij de koningin? Moet je eens opletten als dat mens over een paar jaar de pijp uit gaat. Staat dit hele forum vol met topics. En dan allemaal mensen die zo hard gaan roepen dat we respect moeten hebben.
[...]
Mijn tenen krullen om. Dan vind ik dat gedicht van Auke, dat geweigerd werd, toch een stuk mooier.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:26 schreef LavenderTown het volgende:
De stilte spreekt
Hoorde u het?
Toeschouwer op de bank
Hoorde jij het net?
Kindje aan je papa’s hand
Zij die het horen,
Luisteren
Heb je gevonden waar het ontspringt?
Alleen,
Hoor je hen fluisteren
Terwijl, nu wij tezamen
Hun spreken harder klinkt
Men zegt: ‘Twee minuten is het stil’
Zo heb ik ze nooit beleefd
Stilte is als er mensen zwijgen
Maar elk van deze stemmen leeft
Ik hoorde in de stilte geen zwijgen
Een soldaat sprak tegen mij
Over liefde voor zijn gezin
Hoe hij van hen houdt
Zijn stem klonk vredig en blij
Die mevrouw hoorde net geen zwijgen
Een stilte allerminst
De stem van haar grootvader sprak
Hoe trots hij op haar is
Zijn stem,
Van binnenin
Zij die niet geluisterd hebben,
Hebben niet gehoord
Maar, het hindert niet
Luisteren kan altijd
Hun stemmen klinken voort.
Misschien moet je je pijlen dan richten op de "schijnheilen" en niet op de herdenking op zich.quote:
Vooral die eerste alinea is echt vreselijk geforceerd en effectbewust vind ik. Het hele gedicht klinkt zo vroom en vooral omdat het van een meisje is dat waarschijnlijk nog niet eens geboren was toen de Tweede Wereldoorlog bezig was vind ik het stom.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Mijn tenen krullen om. Dan vind ik dat gedicht van Auke, dat geweigerd werd, toch een stuk mooier.
Ja, inderdaad. Het komt niet uit het hart.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vooral die eerste alinea is echt vreselijk geforceerd en effectbewust vind ik. Het hele gedicht klinkt zo vroom en vooral omdat het van een meisje is dat waarschijnlijk nog niet eens geboren was toen de Tweede Wereldoorlog bezig was vind ik het stom.
Watquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:05 schreef LavenderTown het volgende:
Ik hoop dat die hagedissen van planeet X de mensheid snel uitroeien met een Death Star.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:28 schreef Perico het volgende:
Ik liep buiten te wandelen om 20:00 en heb gepraat en gelopen, ook de bewuste 2 minuten.
Ik heb niets met de gedachtenpolitie. De Tweede Wereldoorlog is nu gereduceerd tot: "Oh ja, dat is dat je 2 minuten stil moet zijn op 4 mei."
Dat gedicht ieder jaar is om te treuren zo slecht en die toespraken op 5 mei zijn nog erger, hele holle frasen over met de haren erbij gesleepte lege gevolgtrekkingen over vrijheid.
Het is zum kotzen allemaal, en 4 en 5 mei moet opgedoekt worden. Op 7 mei 1945, toen de Duitse Kriegsmarine op de Dam voor de Groote Club nog 140 mensen neermaaide met zwaar geschut.. die mensen hadden ook allemaal de bevrijding al gevierd, maar kregen toch nog de kogel.
Dat is geen strofe, dat is een zin. En als je niet begrijpt wat ze met die zin bedoelt, houdt dan de moel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waat een draak van een gedicht.Vooral die vetgemaakte 'strofe'.
Het is voor iedereen stil maar Gestelse hoort stemmen.
ik 450 minuten dat was pas fantastisch.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:36 schreef Nober het volgende:
Ik heb 2 minuten geschreeuwd, dat was fantastisch.
Ja, een zin. Volgens mij bedoelt ze er niet veel mee en is het een beetje hol en gewichtigdoenerig gepraat.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 02:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is geen strofe, dat is een zin. En als je niet begrijpt wat ze met die zin bedoelt, houdt dan de moel.
Belachelijk ook dat dat gedicht geweigerd werdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 21:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Mijn tenen krullen om. Dan vind ik dat gedicht van Auke, dat geweigerd werd, toch een stuk mooier.
En we hebben er weer een...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:42 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Belachelijk ook dat dat gedicht geweigerd werd![]()
Sorry maar een groot gedeelte van de Duitsers, zels van nazi's, was ook gewoon slachtoffer. Maar goed, we mogen natuurlijk alleen maar huilen om die arme Joden![]()
![]()
Waarom niet? Omdat ze toevallig in Duitsland zijn geboren?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:47 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
En we hebben er weer een...
Zoek eens op waar deze dag over gaat wellicht begrijp je het dan waarom er geen Duitsers herdacht kunnen worden. Tjonge jonge.... is het nu zo moeilijk?
Sowieso is het principe van oorlog krom. Of je een held of een schurk bent ligt er gewoon onder welke vlag je toevallig geboren bent. Dus in die zin heb je gelijk, daarom zou ik zelf ook nooit als soldaat participeren in een oorlog.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 11:54 schreef arucard het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat ze toevallig in Duitsland zijn geboren?
Amen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:56 schreef dude1960 het volgende:
[..]gast doe niet zo triest. Hele jaar loopt iedereen aan te kutten en geen fuck uit te voeren, zuipen, ouwehoeren etc. En dan op 4 mei gaan we allemaal doen alsof we zoveel respect hebben en zo bewust leven door 2 minuten stil te zijn en de mensen te eren die voor onze vrijheid gestorven zijn. Die vrijheid wordt vergooid aan het paupervolk dat de Nederlanders heet.
quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:04 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik kan ook een heel betoog schrijven over het soort mensen als jij, maar laat ik daar maar niet mee beginnnen want het heeft weinig zin om iemand persoonlijk aan te vallen in een discussie; hm? Had wat dat betreft hogere verwachtingen van je.
Het is erg gemakkelijk om zomaar dingen aan te nemen en dat moet je ook vooral doen, maar dan heb je zelf ook geen flauw idee waar je over praat dus laat dat in het vervolg maar zitten.Ik ben een beetje knorrig dus wellicht dat ik wat fel en onnodig persoonlijk reageer, mijn excuses.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk weet ik wel wat er herdacht wordt, maar waar het mij meer om draait is dat - en zeker zoveel jaar na de oorlog - er ook aandacht besteed mag worden aan een andere kant van het verhaal. Zeker na een bezoek aan IJsselstein, waar ik graven heb gezien van 16jarige soldaten denk ik niet dat het verkeerd is om daar eens bij stil te staan.
Dat onze nationale dodenherdenking daar niet de meest geschikte dag voor is oke, maar de oproer die er omheen was, is mij in het verkeerde keelgat geschoten.
Waar ik op doelde was dat dit niet de dag is om stil te staan bij Duitsers, uiteraard was niet iedereen in het Derde Rijk slechts en waren de soldaten die jij omschrijft gewoon gerekruteerde jongeren/ jong volwassenen die verplicht in dienst moesten. Het was ook een hele andere tijd.
Maar ik vind dit geen dag om het uitgerekend daar over te hebben.Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |