schijnbaar, ik weet wel dat het dodenherdenking is maar ik wist niet dat er ieder jaar twee minuten stilte is?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:58 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Al die jaren onder een steen geleefd ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet kortzichtig, fok lijkt gewoon het tweede feminismequote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja zo kortzichtig kun je ook zijn inderdaad.
Oke, maar jouw mening is niet relevant.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:51 schreef shaderon het volgende:
[..]
Je moet kunnen doen en laten wat je wilt. Dat iemand niet 2 minuten stil is betekent niet dat hij respectloos is. Ik vind het gewoon raar dat dat door veel mensen als verplicht 2 minuten huilie huilie doen en de rest van het jaar niet herdenken gezien wordt.
Lees mijn bovenstaande reactie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:44 schreef Allesiow het volgende:
Velen zullen het waarschijnlijk respectloos noemen, maar hoelang willen we hier nog mee doorgaan? Het is inmiddels 67 jaar geleden. We kunnen wel bezig blijven met herdenken.. Enfin, ik heb er geen moeite mee dat mensen gezamenlijk twee minuten niks zeggen, maar ik vind het heel vervelend dat een hoop mensen dan met een vingertje gaan wijzen als iemand dit niet doet.
Waarover nog meerquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:53 schreef SpecialK het volgende:
Mensen denken dat de herdenking alleen maar gaat over het herinneren van wat dooie mensen
Dit land gaat echt naar de klote.
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen. Je weet wel. Waarom heb jij het recht nu ueberhaupt om jouw meningen op een forum te posten? Wel eens bij stil gestaan dat dat best wel bijzonder is gezien de staat van deze wereld?quote:
Natuurlijk, als jij thuis gewoon met jouw vriendin praat is dat je goed recht. We leven niet in een totalitaire staat zoals Noord-Korea waar we allemaal verplicht moeten gaan huilen. Ik heb er over als je je in het openbaar begeeft. Dus dat verwijt ik niemand, maar als jij bijv. op je werk gaat lullen terwijl iedereen stil is, is dat nogal respectloos. Maar thuis, geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:51 schreef Allesiow het volgende:
Had ik reeds gedaan voordat ik mijn bericht plaatste, maar ben het niet met je eens. Hoezo zouden de gruwelen van de tweede wereldoorlog niet overkomen door deugdelijk onderwijs, maar wel door verplicht twee minuten je mond houden?
Ik zie ook niet in waarom ik uit respect voor (o.a.) jou mijn mond moet houden. Logischerwijs ga ik niet over pleinen lopen schreeuwen met een megafoon, maar ik vind het verwijtend vingertje nogal vervelend als ik besluit om straks gewoon met mijn vriendin te praten.
Zeker, heb ik dus blijkbaar die 2 minuten niet voor nodig gehadquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen. Je weet wel. Waarom heb jij het recht nu ueberhaupt om jouw meningen op een forum te posten? Wel eens bij stil gestaan dat dat best wel bijzonder is gezien de staat van deze wereld?
Nouja.. Nauw gekeken:quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:53 schreef SpecialK het volgende:
Mensen denken dat de herdenking alleen maar gaat over het herinneren van wat dooie mensen
Dit land gaat echt naar de klote.
Ja. Want vrijheid is een voorwaarde die je voor jezelf schept, toch? Zonder dat je daarvoor afhankelijk bent van de maatschappij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:01 schreef arucard het volgende:
[..]
Zeker, heb ik dus blijkbaar die 2 minuten niet voor nodig gehad
Ik heb er ook geen moeite mee dat het wordt gedaan hoor! En dat het respectloos zou zijn om bij een groep die er waarde aan hecht te praten, ben ik roerend met je eens. Ik hoor echter ook berichten op tv waarin mensen worden opgeroepen om niet met elkaar te smsen etc. Ik krijg hier een heel geforceerd idee bij.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Natuurlijk, als jij thuis gewoon met jouw vriendin praat is dat je goed recht. We leven niet in een totalitaire staat zoals Noord-Korea waar we allemaal verplicht moeten gaan huilen. Ik heb er over als je je in het openbaar begeeft. Dus dat verwijt ik niemand, maar als jij bijv. op je werk gaat lullen terwijl iedereen stil is, is dat nogal respectloos. Maar thuis, geen enkel probleem.
Door 2 minuten te stilte te houden, als gehele natie maakt toch enige indruk. Dat laat ons even nadenken, dit effect gaat teniet als jij die 2 minuten niet nadenkt over de slachtoffers maar aan blote vrouwen maar dat terzijde.
En door onderwijs; laten we heel eerlijk zijn, hoeveel blijft er nu hangen als er wat wordt uitgelegd. Hoeveel indruk maakt het nu uiteindelijk als de docent vertelt hoeveel mensen zijn overleden en een knekelput laat zien. Even heeft het impact maar een uur en een pauze verder denken de scholieren er niet meer aan.
De oorlog staat gewoon steeds verder bij ons vandaan en daarom vind ik het aan de ene kant ook logisch dat bepaalde lieden zich niet meer kunnen inleven en daarom geen stilte meer houden. Dit zal met de jaren alleen maar meer worden. Maar ik vind het tamelijk respect loos om van de danken te gaan lopen schreeuwen dat het allemaal onzin is. Dat mag je uiteraard vinden maar voor een hoop mensen heeft het nog wel waarde. Houdt daar ook rekening mee, de een zijn vrijheid is de ander zijn verstikking.
Jij bent alles wat er mis is in dit land.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Als ik graag aan een dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak als je in mijn bijzijn gaat lopen praten.
Zoals ik al eerder in een ander topic heb aangegeven zie ik de 2 dagen als 2 emotionele facetten van hetzelfde principe. Ook op 4 mei wordt gehamerd op vrijheid. Er wordt herinnerd wat er gebeurt als wij theocraten, dictators en ander tuig de vrije loop laten gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:03 schreef IPA het volgende:
[..]
Nouja.. Nauw gekeken:
Op 4 mei herdenken we de Nederlandse oorlogsslachtoffers. [Op 5 mei vieren we onze vrijheid.]
Bron: http://www.4en5mei.nl/4_en_5_mei
dit, alleen maar ditquote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen. Je weet wel. Waarom heb jij het recht nu ueberhaupt om jouw meningen op een forum te posten? Wel eens bij stil gestaan dat dat best wel bijzonder is gezien de staat van deze wereld?
De fundamenten van hoe onze relatief vrije samenleving tot stand is gekomen liggen wel wat complexer dan het recent verleden (WO II).quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het gaat vooral over de fundamenten van onze vrije samenleving en hoe die tot stand zijn gekomen.
Je snapt dat ik in deze zin slechts het voorbeeld ben, he? Daar had net zo goed "als je in een anders bijzijn gaat lopen praten als die ander aan de dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak".quote:
Het zijn niet de fundamenten van de vrije samenleving, het gaat erom hoeveel mensen gestorven zijn om deze vrijheden te beschermen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De fundamenten van hoe onze relatief vrije samenleving tot stand is gekomen liggen wel wat complexer dan het recent verleden (WO II).
Sterker nog, de mensen die zeggen: "we moeten herdenken dat die mensen (in WOII) vochten en stierven voor onze vrijheid", dat zijn eigenlijk de simpele zielen.
Fundamenten van onze relatief vrije samenleving zijn 'continu onderlinge oorlog, anderen uitbuiten, slimmer zijn dan anderen, op de juiste momenten met de juiste groepen samenwerken, zorgen dat je 'de regels' kunt opstellen en op de juiste momenten de regels blijven veranderen'. Onze vrije samenleving ging en gaat nog steeds ten koste van anderen.
Zie ik verder geen problemen in, hoort helaas bij de mensheid en het is een vorm van zelfbescherming. En aangezien die anderen niet slim genoeg zijn geweest en het waarschijnlijk niet anders zouden hebben gedaan wanneer ze de kans hadden gekregen, moet het maar.
Desalniettemin ben ik van mening dat we het niet mooier moeten maken dan het is. De strijders uit WO II vochten net zoals de meeste soldaten voor hun idealen. Er zaten, net zoals tussen alle soldaten, schoften tussen en helden.
Niets meer dan lof voor de helden en prachtig dat we er bij stilstaan dat we het nu zo goed hebben. Alleen een beetje jammer dat het, in ieder geval door sommigen, wel erg eenzijdig wordt toegeschreven aan een enkele gebeurtenis.
Het is toch om 20:00 uur, die 2 minuten stilte?quote:
?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:17 schreef tong80 het volgende:
Jan Smit bij Barend & van Dorp :
'Of ik op 4 mei om acht uur stil sta bij het verleden ?
Ik sta nooit zo vroeg op.'
Echt gebeurd
Ben je ook nog in staat om normaal Nederlands te typen en te reageren? Of behoor je inderdaad tot de kutusers en achterlijke idioten?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:24 schreef Jahr00n het volgende:
gweon lekker met die gashoorn naar buite wat kunne ze mij doen dzn?
ben jij niet wat te oud voor dit forum opaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben je ook nog in staat om normaal Nederlands te typen en te reageren? Of behoor je inderdaad tot de kutusers en achterlijke idioten?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 15:26 schreef IPA het volgende:
Ik weet van 1 iemand van het koningshuis zeker dat die in ieder geval wèl meedoet
FrisoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pogo dancing!
Ik ben het met je eens dat de westerse samenleving tot stand is gekomen door 1000-den jaren aan cultuur, oorlog en feodale systemen. En ik zeg ook zeker niet dat de 2e wereldoorlog -de- factor is om alles wat wij nu hebben aan toe te schrijven maar om hier nou ook aan de verlichting en aan griekse filosofie en andere dingen te refereren ging mij net iets te ver.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De fundamenten van hoe onze relatief vrije samenleving tot stand is gekomen liggen wel wat complexer dan het recent verleden (WO II).
Sterker nog, de mensen die zeggen: "we moeten herdenken dat die mensen (in WOII) vochten en stierven voor onze vrijheid", dat zijn eigenlijk de simpele zielen.
Fundamenten van onze relatief vrije samenleving zijn 'continu onderlinge oorlog, anderen uitbuiten, slimmer zijn dan anderen, op de juiste momenten met de juiste groepen samenwerken, zorgen dat je 'de regels' kunt opstellen en op de juiste momenten de regels blijven veranderen'. Onze vrije samenleving ging en gaat nog steeds ten koste van anderen.
Zie ik verder geen problemen in, hoort helaas bij de mensheid en het is een vorm van zelfbescherming. En aangezien die anderen niet slim genoeg zijn geweest en het waarschijnlijk niet anders zouden hebben gedaan wanneer ze de kans hadden gekregen, moet het maar.
Desalniettemin ben ik van mening dat we het niet mooier moeten maken dan het is. De strijders uit WO II vochten net zoals de meeste soldaten voor hun idealen. Er zaten, net zoals tussen alle soldaten, schoften tussen en helden.
Niets meer dan lof voor de helden en prachtig dat we er bij stilstaan dat we het nu zo goed hebben. Alleen een beetje jammer dat het, in ieder geval door sommigen, wel erg eenzijdig wordt toegeschreven aan een enkele gebeurtenis.
Dit dus.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:05 schreef KingLysandus het volgende:
Overigens vraag ik me af hoeveel van de mensen die bijv. naar de Dam gaan echt respect hebben voor de doden. Of dat ze alleen maar komen voor de koningin en dergelijke. Volgens mij gaan de meeste mensen er heen omdat het een bijzondere bijeenkomst is ipv dat ze diepe respect hebben.
steeds weer.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 17:29 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ben je ook nog in staat om normaal Nederlands te typen en te reageren? Of behoor je inderdaad tot de kutusers en achterlijke idioten?
Jouw intellect reikt ook niet verder dan dat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Ik heb lekker niet aan oorlogsslachtoffers gedacht.
Ik heb juist aan blije kindertjes en snoep gedacht. Ha.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |