abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111144556
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:42 schreef LavenderTown het volgende:

[..]

Dat is te ver gezocht.
Voor mij niet.

Ik zeg hier overigens niet mee dat er geen slachtoffers van andere oorlogen zijn te herdenken.
pi_111144781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:50 schreef Manu. het volgende:
Respect voor iedereen die het vergeten is, echt. Wat een ongelooflijke grafmongool ben je dan.
:') gast doe niet zo triest. Hele jaar loopt iedereen aan te kutten en geen fuck uit te voeren, zuipen, ouwehoeren etc. En dan op 4 mei gaan we allemaal doen alsof we zoveel respect hebben en zo bewust leven door 2 minuten stil te zijn en de mensen te eren die voor onze vrijheid gestorven zijn. Die vrijheid wordt vergooid aan het paupervolk dat de Nederlanders heet.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:02:09 #153
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_111145151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:56 schreef dude1960 het volgende:

[..]

:') gast doe niet zo triest. Hele jaar loopt iedereen aan te kutten en geen fuck uit te voeren, zuipen, ouwehoeren etc. En dan op 4 mei gaan we allemaal doen alsof we zoveel respect hebben en zo bewust leven door 2 minuten stil te zijn en de mensen te eren die voor onze vrijheid gestorven zijn.[...]
Precies.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_111145318
quote:

[..]

:') gast doe niet zo triest. Hele jaar loopt iedereen aan te kutten en geen fuck uit te voeren, zuipen, ouwehoeren etc. En dan op 4 mei gaan we allemaal doen alsof we zoveel respect hebben en zo bewust leven door 2 minuten stil te zijn en de mensen te eren die voor onze vrijheid gestorven zijn. Die vrijheid wordt vergooid aan het paupervolk dat de Nederlanders heet.
En zo is het maar net. Dat zag je ok met die Friso. Hoor je nooit wat van en opeens is het allemaal zielig.

En is er iemand die zich betrokken voelt bij de koningin? Moet je eens opletten als dat mens over een paar jaar de pijp uit gaat. Staat dit hele forum vol met topics. En dan allemaal mensen die zo hard gaan roepen dat we respect moeten hebben.

Schijnheilen. Gelukkig is het 2012. Ik hoop dat die hagedissen van planeet X de mensheid snel uitroeien met een Death Star.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:34:45 #155
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_111147139
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:05 schreef LavenderTown het volgende:

[..]

En zo is het maar net. Dat zag je ok met die Friso. Hoor je nooit wat van en opeens is het allemaal zielig.

En is er iemand die zich betrokken voelt bij de koningin? Moet je eens opletten als dat mens over een paar jaar de pijp uit gaat. Staat dit hele forum vol met topics. En dan allemaal mensen die zo hard gaan roepen dat we respect moeten hebben.

[...]
Ja, vreselijk. En dan al die condoleanceregisters online. Ik ben het helemaal met je eens. Mensen leven vaak heel oppervlakkig en plat en dan gebeurt er zoiets en dan worden het opeens een soort verlichte geesten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_111147346
Gemist :')
pi_111147573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:26 schreef LavenderTown het volgende:
De stilte spreekt
Hoorde u het?
Toeschouwer op de bank
Hoorde jij het net?
Kindje aan je papa’s hand

Zij die het horen,
Luisteren
Heb je gevonden waar het ontspringt?
Alleen,
Hoor je hen fluisteren
Terwijl, nu wij tezamen
Hun spreken harder klinkt

Men zegt: ‘Twee minuten is het stil’
Zo heb ik ze nooit beleefd
Stilte is als er mensen zwijgen
Maar elk van deze stemmen leeft

Ik hoorde in de stilte geen zwijgen
Een soldaat sprak tegen mij
Over liefde voor zijn gezin
Hoe hij van hen houdt
Zijn stem klonk vredig en blij

Die mevrouw hoorde net geen zwijgen
Een stilte allerminst
De stem van haar grootvader sprak
Hoe trots hij op haar is
Zijn stem,
Van binnenin

Zij die niet geluisterd hebben,
Hebben niet gehoord

Maar, het hindert niet
Luisteren kan altijd
Hun stemmen klinken voort.
Mijn tenen krullen om. Dan vind ik dat gedicht van Auke, dat geweigerd werd, toch een stuk mooier.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_111147585
quote:

[..]

Schijnheilen.
Misschien moet je je pijlen dan richten op de "schijnheilen" en niet op de herdenking op zich.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 21:44:07 #159
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_111147675
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:41 schreef Fascination het volgende:

[..]

Mijn tenen krullen om. Dan vind ik dat gedicht van Auke, dat geweigerd werd, toch een stuk mooier.
Vooral die eerste alinea is echt vreselijk geforceerd en effectbewust vind ik. Het hele gedicht klinkt zo vroom en vooral omdat het van een meisje is dat waarschijnlijk nog niet eens geboren was toen de Tweede Wereldoorlog bezig was vind ik het stom.
pi_111148273
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vooral die eerste alinea is echt vreselijk geforceerd en effectbewust vind ik. Het hele gedicht klinkt zo vroom en vooral omdat het van een meisje is dat waarschijnlijk nog niet eens geboren was toen de Tweede Wereldoorlog bezig was vind ik het stom.
Ja, inderdaad. Het komt niet uit het hart.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:01:14 #161
351860 WH141
E = MC²
pi_111159148
quote:
Ik hoop dat die hagedissen van planeet X de mensheid snel uitroeien met een Death Star.
Wat :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  zaterdag 5 mei 2012 @ 02:28:00 #162
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_111159514
Ik liep buiten te wandelen om 20:00 en heb gepraat en gelopen, ook de bewuste 2 minuten.

Ik heb niets met de gedachtenpolitie. De Tweede Wereldoorlog is nu gereduceerd tot: "Oh ja, dat is dat je 2 minuten stil moet zijn op 4 mei."

Dat gedicht ieder jaar is om te treuren zo slecht en die toespraken op 5 mei zijn nog erger, hele holle frasen over met de haren erbij gesleepte lege gevolgtrekkingen over vrijheid.

Het is zum kotzen allemaal, en 4 en 5 mei moet opgedoekt worden. Op 7 mei 1945, toen de Duitse Kriegsmarine op de Dam voor de Groote Club nog 140 mensen neermaaide met zwaar geschut.. die mensen hadden ook allemaal de bevrijding al gevierd, maar kregen toch nog de kogel.
pi_111159594
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:28 schreef Perico het volgende:
Ik liep buiten te wandelen om 20:00 en heb gepraat en gelopen, ook de bewuste 2 minuten.

Ik heb niets met de gedachtenpolitie. De Tweede Wereldoorlog is nu gereduceerd tot: "Oh ja, dat is dat je 2 minuten stil moet zijn op 4 mei."

Dat gedicht ieder jaar is om te treuren zo slecht en die toespraken op 5 mei zijn nog erger, hele holle frasen over met de haren erbij gesleepte lege gevolgtrekkingen over vrijheid.

Het is zum kotzen allemaal, en 4 en 5 mei moet opgedoekt worden. Op 7 mei 1945, toen de Duitse Kriegsmarine op de Dam voor de Groote Club nog 140 mensen neermaaide met zwaar geschut.. die mensen hadden ook allemaal de bevrijding al gevierd, maar kregen toch nog de kogel.
:')
pi_111159611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:29 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Waat een draak van een gedicht. :') Vooral die vetgemaakte 'strofe'. :') Het is voor iedereen stil maar Gestelse hoort stemmen. :')
Dat is geen strofe, dat is een zin. En als je niet begrijpt wat ze met die zin bedoelt, houdt dan de moel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_111159620
Ik heb 2 minuten geschreeuwd, dat was fantastisch.
pi_111159798
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:36 schreef Nober het volgende:
Ik heb 2 minuten geschreeuwd, dat was fantastisch.
ik 450 minuten dat was pas fantastisch.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 09:16:56 #167
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_111161256
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 02:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is geen strofe, dat is een zin. En als je niet begrijpt wat ze met die zin bedoelt, houdt dan de moel.
Ja, een zin. Volgens mij bedoelt ze er niet veel mee en is het een beetje hol en gewichtigdoenerig gepraat.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 10:39:34 #168
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_111162160
Zag ze weer lopen hoor buiten, de typetjes die niet meedoen met 2 minuten stilte, en dan weten jullie wel over wie ik het heb.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_111163102
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:41 schreef Fascination het volgende:

[..]

Belachelijk ook dat dat gedicht geweigerd werd :r
Sorry maar een groot gedeelte van de Duitsers, zels van nazi's, was ook gewoon slachtoffer. Maar goed, we mogen natuurlijk alleen maar huilen om die arme Joden :'( :'( :'(
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:47:48 #170
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111163229
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:42 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Belachelijk ook dat dat gedicht geweigerd werd :r
Sorry maar een groot gedeelte van de Duitsers, zels van nazi's, was ook gewoon slachtoffer. Maar goed, we mogen natuurlijk alleen maar huilen om die arme Joden :'( :'( :'(
En we hebben er weer een...
Met dit soort dagen kan mij altijd verschrikkelijk storen aan mensen die kennelijk 0,0 awareness van de wereld hebben maar wel quasi-interessant doen met bepaalde oneliners die eigenlijk nergens op slaan. Zoek eens op waar deze dag over gaat wellicht begrijp je het dan waarom er geen Duitsers herdacht kunnen worden. Tjonge jonge.... is het nu zo moeilijk?
Ignorance is a bliss, zeggen ze, nou dan zouden een hoop mensen (zoals de persoon die ik quote, maar er zijn meer belachelijke figuren in dit topic) in een hemel op Aarde leven.
Ik zal het hierbij laten, ik kan nog een heel betoog schrijven over dit soort mensen maar ik denk dat mijn duidelijk genoeg is en dat ik niet onnodig lang van stof hoef te worden.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:54:18 #171
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_111163360
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:47 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

En we hebben er weer een...
Zoek eens op waar deze dag over gaat wellicht begrijp je het dan waarom er geen Duitsers herdacht kunnen worden. Tjonge jonge.... is het nu zo moeilijk?
Waarom niet? Omdat ze toevallig in Duitsland zijn geboren?
O)))
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:02:55 #172
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111163556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:54 schreef arucard het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat ze toevallig in Duitsland zijn geboren?
Sowieso is het principe van oorlog krom. Of je een held of een schurk bent ligt er gewoon onder welke vlag je toevallig geboren bent. Dus in die zin heb je gelijk, daarom zou ik zelf ook nooit als soldaat participeren in een oorlog.
Maar ik doelde op het oliedomme antwoord van de dame in kwestie.
pi_111163591
-
Is eigenlijk niet eens de moeite waard dit.

[ Bericht 96% gewijzigd door Robophatt op 05-05-2012 12:15:48 ]
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_111163619
quote:

[..]

Amen.

Ik wou al zoiets typen, maar je was me voor.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:17:38 #175
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_111163834
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:04 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Ik kan ook een heel betoog schrijven over het soort mensen als jij, maar laat ik daar maar niet mee beginnnen want het heeft weinig zin om iemand persoonlijk aan te vallen in een discussie; hm? Had wat dat betreft hogere verwachtingen van je.

Het is erg gemakkelijk om zomaar dingen aan te nemen en dat moet je ook vooral doen, maar dan heb je zelf ook geen flauw idee waar je over praat dus laat dat in het vervolg maar zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk weet ik wel wat er herdacht wordt, maar waar het mij meer om draait is dat - en zeker zoveel jaar na de oorlog - er ook aandacht besteed mag worden aan een andere kant van het verhaal. Zeker na een bezoek aan IJsselstein, waar ik graven heb gezien van 16jarige soldaten denk ik niet dat het verkeerd is om daar eens bij stil te staan.

Dat onze nationale dodenherdenking daar niet de meest geschikte dag voor is oke, maar de oproer die er omheen was, is mij in het verkeerde keelgat geschoten.
Ik ben een beetje knorrig dus wellicht dat ik wat fel en onnodig persoonlijk reageer, mijn excuses.
Waar ik op doelde was dat dit niet de dag is om stil te staan bij Duitsers, uiteraard was niet iedereen in het Derde Rijk slechts en waren de soldaten die jij omschrijft gewoon gerekruteerde jongeren/ jong volwassenen die verplicht in dienst moesten. Het was ook een hele andere tijd.
Maar ik vind dit geen dag om het uitgerekend daar over te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')