quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Ik heb lekker niet aan oorlogsslachtoffers gedacht.
Ik heb juist aan blije kindertjes en snoep gedacht. Ha.
Poëzie heet dat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Ook door de Spandau?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:05 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik aan allen die hebben geleden in Spandau
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
Waar zou Friso aan gedacht hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]Er gaat een wereld voor me openSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Danku
Say what?
Oh, dat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat kutnummer, Gold... mijn hemel
Spandau Ballet?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat kutnummer, Gold... mijn hemel
kutquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:11 schreef arucard het volgende:
[..]
Wel als je een handdoek in de wc legt, anders maakt het geluid en dat is respectloos
Ja... natuurlijk die band en niet de gevangenis waar Rudolf Hess in 1987 overleed. Ik heb me laten vertellen dat Rudolph erg beroerd in ballet was dus ik heb die band nooit helemaal begrepen...quote:
Als ze echt lef hadden gehad hadden ze die Mauro op laten draven om hun met hun hypocriete neus op de feiten te drukken.... Dit en dat zus en zo... nooit meer... maar jij gaat lekker terug naar een door oorlog verscheurde regio... vette pech voor jouquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:13 schreef LavenderTown het volgende:
Waarom moet zo'n 16-jarig grietje zo nodig een kleuterkunstwerk voorlezen? Wat weet zij nou van oorlog? Nodig dan een moeder uit die haar kinderen heeft verloren ofzo.
Haha.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Die was ik alweer vergetenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:14 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Als ze echt lef hadden gehad hadden ze die Mauro op laten draven om hun met hun hypocriete neus op de feiten te drukken.... Dit en dat zus en zo... nooit meer... maar jij gaat lekker terug naar een door oorlog verscheurde regio... vette pech voor jou
doei he
Da's mijn kindje op FOK!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:08 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er gaat een wereld voor me open![]()
![]()
Danku
Inderdaad. Heeft iemand de tekst?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:13 schreef LavenderTown het volgende:
Waarom moet zo'n 16-jarig grietje zo nodig een kleuterkunstwerk voorlezen? Wat weet zij nou van oorlog? Nodig dan een moeder uit die haar kinderen heeft verloren ofzo.
Wat een buitengewoon intelligent en volwassen reactie zeg. Goed zo hoor meisje, je krijgt een leuk stickertje van me...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:03 schreef Chai het volgende:
Ik dacht dat het iets met die Berlijnse wijk te maken had, het leven daar of zo. Weet het niet precies. Vind alleen het nummer True wel aardig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:12 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ja... natuurlijk die band en niet de gevangenis waar Rudolf Hess in 1987 overleed. Ik heb me laten vertellen dat Rudolph erg beroerd in ballet was dus ik heb die band nooit helemaal begrepen...
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:22 schreef LavenderTown het volgende:
Op de heide groeit een klein bloemetje. En zij heet: Erica!
Laatst een stuk dagboek gelezen van mijn opa, die toch wel wat erge dingen heeft mee gemaakt in de oorlog en toen kwam het toch heel wat dichterbij, dan welke docu of geschiedenis les op school. Dat hebben mensen natuurlijk steeds minder, dus wat dat betreft ben ik het er wel mee ens dat de mensen steeds verder er van af komen te staan. Maar ik vind het wel belangerijk om 4 mei in stand te houden. Om elk jaar toch even aan onze vrijheid herhinnert worden, dat het niet vanzelf sprekend is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:04 schreef Allesiow het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen moeite mee dat het wordt gedaan hoor! En dat het respectloos zou zijn om bij een groep die er waarde aan hecht te praten, ben ik roerend met je eens. Ik hoor echter ook berichten op tv waarin mensen worden opgeroepen om niet met elkaar te smsen etc. Ik krijg hier een heel geforceerd idee bij.
Overigens denk ik dat er voldoende goede documentaires/films zijn gemaakt om ook jeugdigen wel degelijk aan het denken te krijgen over de gruwelen die in zich hebben voorgedaan.
Waat een draak van een gedicht.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:26 schreef LavenderTown het volgende:
[...]
Men zegt: ‘Twee minuten is het stil’
Zo heb ik ze nooit beleefd
Stilte is als er mensen zwijgen
Maar elk van deze stemmen leeft
[...]
Godverdomme wat mooiquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:28 schreef LavenderTown het volgende:
Echt zo'n gedicht van er was eens een konijn en konijnen zijn fijn, doe mij geen pijn ik wil niet naar Magere Hein. Laat die Duitsers wegblijven, ver onder de Rijn.
Er zijn ook mensen die om heel persoonlijke redenen meedoen. Er zijn bijvoorbeeld in Nederland nog heel veel mensen op wiens leven WO II een stempel heeft gedrukt. En dat zijn niet eens alleen maar mensen die de oorlog zelf hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:42 schreef shaderon het volgende:
[..]
Precies, al die mensen nu opeens huilie huilie doen omdat dat moet in deze 2 minuten
Dat is te ver gezocht. Wat dacht van kinderen (18-21) in het leger? Er zijn de afgelopen jaren ook heel wat Nederlanders omgekomen. Ik kan me voorstellen dat je als familielid of als vriend wel je hart vast houd en mee leeft met de nabestaanden bij zo'n herdenking.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die om heel persoonlijke redenen meedoen. Er zijn bijvoorbeeld in Nederland nog heel veel mensen op wiens leven WO II een stempel heeft gedrukt. En dat zijn niet eens alleen maar mensen die de oorlog zelf hebben meegemaakt.
Bent u echt 76?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:33 schreef LavenderTown het volgende:
In de oorlog is mijn man vermoord.
Maar op 4 mei voel ik me niet meer alleen.
Heb ik net een gedicht van een puber die niet weet waar ze over praat gehoord
De wereld, waar gaat het heen?
Ben 76, alle drama meegemaakt, blij dat ik nog leef.
Is dit dan hoe onze dappere helden herinnerd worden, met een gedicht van tyfusteringtakketeef?
(Ok ik houd al op)
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:42 schreef LavenderTown het volgende:
[..]
Dat is te ver gezocht. Wat dacht van kinderen (18-21) in het leger? Er zijn de afgelopen jaren ook heel wat Nederlanders omgekomen. Ik kan me voorstellen dat je als familielid of als vriend wel je hart vast houd en mee leeft met de nabestaanden bij zo'n herdenking.
Maar ik vind niet dat deze herdenking daar recht aan doet. Het blijft allemaal zo algemeen. Zo traditioneel. Paar ouderwetse documentaires erbij en het is weer genoeg geweest. Dat vind ik schandalig.
Ze moeten eens echt iemand een verhaal laten vertellen. Of eens live beelden uit Afghanistan laten zien die mensen met de neus op de feiten drukken. Want dit is gewoon vreselijk schijnheilig. Vandaar dat ik er ook maar grapjes om maak. Maar eigenlijk is het om te huilen.
Is mij ook wel een gebeurd, stond de trein in eens 2 min stil, huh (kut ns, karren met dat ding), bleek het later 4 meiquote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:44 schreef dude1960 het volgende:
Kut vergeten. Was de big bang theory aan het kijken....
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 20:50 schreef Manu. het volgende:
Respect voor iedereen die het vergeten is, echt. Wat een ongelooflijke grafmongool ben je dan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |