Omdat het, zeker vandaag, een terechte klacht is.quote:http://frontpage.fok.nl/p(...)-2-minuten-stil.html
Nee 142 (24.5%)
nu zullen de meeste wel trolls zijn, maar goed.
Niet even 2minuten je bek kunnen houden voor onze helden die gestreden hebben voor de vrijheid van europa (nederland)
Weet de huidige jeugd wel waarom we 2 minuten stil zijn¿![]()
Onzin. Iedereen moet zelf maar uitmaken of hij/zij 2 minuten stil wil zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat het, zeker vandaag, een terechte klacht is.
Ik vergeet dat ook niet, maar vind het vreemd om dat in de vorm van twee minuten stilte te doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is niet alleen voor hen, het is ook voor jou. Opdat jij niet vergeet wat er nodig is geweest om te zorgen dat jij in dit Nederland kan leven.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen moet zelf maar uitmaken of hij/zij 2 minuten stil wil zijn.
Leven en laten leven zou ik zeggen en maak je er vooral niet druk om
Zelf weten of je er aan meedoet prima, maar je even die twee minuten aanpassen aan de mensen om je heen die er wel aan meedoen is een vereiste.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat het, zeker vandaag, een terechte klacht is.
Er zijn zat mensen die alles wél zouden vergeten als we niet jaarlijks 4 en 5 mei hadden. En da's nou juist het hele ding hè.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik vergeet dat ook niet, maar vind het vreemd om dat in de vorm van twee minuten stilte te doen.
Zeg je nu, maar als je er niet elk jaar mee geconfronteerd wordt weet over 60 jaar 70% van de bevolking niet meer wat Auschwitz was.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik vergeet dat ook niet, maar vind het vreemd om dat in de vorm van twee minuten stilte te doen.
Onzin. Omdat jij 2 minuten je kop dicht wil houden moet de rest dat ook maar. Want het zijn respectloze klootzakken als ze het niet doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zelf weten of je er aan meedoet prima, maar je even die twee minuten aanpassen aan de mensen om je heen die er wel aan meedoen is een vereiste.
Precies, al die mensen nu opeens huilie huilie doen omdat dat moet in deze 2 minutenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Als ik graag aan een dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak als je in mijn bijzijn gaat lopen praten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Onzin. Omdat jij 2 minuten je kop dicht wil houden moet de rest dat ook maar. Want het zijn respectloze klootzakken als ze het niet doen.
Dat is eik wat je zegt.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar wel bij wijze van spreken Afghanistan, Iran of waar dan ook waar onze jongens terecht komen de komende tijd. Want daar is 4 mei ook voor bedoeld.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeg je nu, maar als je er niet elk jaar mee geconfronteerd wordt weet over 60 jaar 70% van de bevolking niet meer wat Auschwitz was.
Geen probleem.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:44 schreef 2cv het volgende:
Ik zit vanavond op een camping en sluit niet uit dat ik het daarom vergeet.
Wat een onzin man. Geloof jij zeker ook in sinterklaas?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Als ik graag aan een dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak als je in mijn bijzijn gaat lopen praten.
Ik ben thuis en hanteer wel mijn eigen regels.....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik zeg. Als ik graag aan een dodenherdenking mee wil doen ben je een respectloze klootzak als je in mijn bijzijn gaat lopen praten.
Goede vergelijking man, trots op je.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef shaderon het volgende:
[..]
Wat een onzin man. Geloof jij zeker ook in sinterklaas?
Mijn tent heeft geen TV.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geen probleem.
SBS6 zend ook gewoon de nationale dodenherdenking uit.
Helemaal prima, maar als jij niet stil kunt zijn uit respect voor de doden kun je toch tenminste, als dat nodig is, stil zijn uit respect voor je medemens.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ben thuis en hanteer wel mijn eigen regels.....
Weet je wie ook op vakantie gingen en geen tv hadden?quote:
Waarom zou ik in mijn eigen omgeving stil moeten zijn voor de medemens? Met wie moet ik rekening houden dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Helemaal prima, maar als jij niet stil kunt zijn uit respect voor de doden kun je toch tenminste, als dat nodig is, stil zijn uit respect voor je medemens.
Bassie en Adriaan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Weet je wie ook op vakantie gingen en geen tv hadden?
Misschien herdenken die het wel op hun eigen manier?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Travel. het volgende:
Trek je er niks van aan TS. Lekkere gekke rebelse kinderen hier moet je niet te veel aandacht schenken.
ook onbegrijpelijk. Net alsof wo2 joodse slachtoffers hadden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef mister.bucket het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-duitse-militairen/
dit dan, net of al die soldaten jodenhaters waren, die moesten ook gewoon vechten, gekke joodse organisatie's
Ja zo kortzichtig kun je ook zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Travel. het volgende:
Trek je er niks van aan TS. Lekkere gekke rebelse kinderen hier moet je niet te veel aandacht schenken.
Komop, jij hebt wel eens beter getrolled.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja zo kortzichtig kun je ook zijn inderdaad.
Kankerjodenorganisatie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:45 schreef mister.bucket het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-duitse-militairen/
dit dan, net of al die soldaten jodenhaters waren, die moesten ook gewoon vechten, gekke joodse organisatie's
quote:Foute Keuze
Mijn naam is Auke Siebe Dirk
Ik ben vernoemd naar mijn oudoom Dirk Siebe
Een jongen die een verkeerde keuze heeft gemaakt
Koos voor een verkeerd leger
Met verkeerde idealen
Vluchtte voor de armoede
Hoopte op een beter leven
Geen weg meer terug
Als een keuze is gemaakt
Alleen een weg vooruit
Die hij niet ontlopen kan
Vechtend tegen Russen
Angst om zelf dood te gaan
Denkend aan thuis
Waar Dirk zn toekomst nog beginnen moet
Zijn moeder is verscheurd door de oorlog
Mama van elf kinderen, waarvan vier in het verzet zitten
En een vechtend aan het oostfront
Alle elf had ze even lief
Dirk Siebe kwam nooit meer thuis
Mijn naam is Auke Siebe Dirk
Ik ben vernoemd naar Dirk Siebe
Omdat ook Dirk Siebe niet vergeten mag worden.
Auke (15)
Dat bedoel ik ook. Als niemand last van je heeft mag je van mij doen wat je wilt, al vind ik het jammer als mensen niet aan dodenherdenking meedoen. Maar als jij om 8 uur de muziek nog hard laat klappen en je benedenbuurvrouw wil wel doden herdenken, dan vind ik het respectloos om dat niet even die twee minuten te respecteren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waarom zou ik in mijn eigen omgeving stil moeten zijn voor de medemens? Met wie moet ik rekening houden dan?
Je moet kunnen doen en laten wat je wilt. Dat iemand niet 2 minuten stil is betekent niet dat hij respectloos is. Ik vind het gewoon raar dat dat door veel mensen als verplicht 2 minuten huilie huilie doen en de rest van het jaar niet herdenken gezien wordt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:47 schreef Travel. het volgende:
Aparte moraal heb jij, zeg. Spotten met iemand's dood is niet onfatsoenlijk en respectloos, maar als je niet twee minuten stil bent op 4 mei - wat uiteraard niets zegt over het respect dat je hebt voor de slachtoffers van WOII en andere oorlogen - ben je dat wel.quote:
Wie heeft het daarover, jij stelt het direct weer als uiterste....quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Als niemand last van je heeft mag je van mij doen wat je wilt, al vind ik het jammer als mensen niet aan dodenherdenking meedoen. Maar als jij om 8 uur de muziek nog hard laat klappen en je benedenbuurvrouw wil wel doden herdenken, dan vind ik het respectloos om dat niet even die twee minuten te respecteren.
Dat geloof ik niet. Dat is volgens mij meer een kwestie van geen interesse hebben in (dat stuk) geschiedenis en falend onderwijs. Of omdat deze mensen verstandelijk gehandicapt zijn terwijl we ze als "normaal" beschouwen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:40 schreef CindieY het volgende:
[..]
Er zijn zat mensen die alles wél zouden vergeten als we niet jaarlijks 4 en 5 mei hadden. En da's nou juist het hele ding hè.
Al die jaren onder een steen geleefd ofzo?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:58 schreef Shispeed het volgende:
hee maar serieus, is dat ieder jaar?![]()
ik heb daar volgens mij ook nog nooit aan meegedaan ofzo
Ik vind het nou niet de belangrijkste zaak van de wereld. Kan me voorstellen dat het mensen niets doet en dat ze met hun hoofd ergens anders zitten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:56 schreef 75020 het volgende:
Twee minuten stil zijn in een jaar moet volgens mij niet zo moeilijk zijn, tenzij je ADHD hebt of geen fatsoen.
Tegen deze mensen kan je lullen als brugman maar wat er niet in zit zit er niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |