denk het nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:59 schreef wise het volgende:
http://frontpage.fok.nl/p(...)-2-minuten-stil.html
Nee 142 (24.5%)
nu zullen de meeste wel trolls zijn, maar goed.
Niet even 2minuten je bek kunnen houden voor onze helden die gestreden hebben voor de vrijheid van europa (nederland)
Weet de huidige jeugd wel waarom we 2 minuten stil zijnż![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef FredvZ het volgende:
Ach gossie... We zijn zo zielig.
Dat we zelf in de loop der eeuwen miljoenen onschuldiger burgers om zeep hebben geholpen of tot slaaf hebben gemaakt laten we maar even buiten beschouwing?
ook niet als je buiten loopt zou alleen wel van enig respect getuigenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:02 schreef TonyVermicelli het volgende:
Je hoeft niet stil te zijn als je gewoon in je huis zit hoor..
Je klinkt nu al als een verzuurde bejaarde , wise.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:59 schreef wise het volgende:
Dat is knap!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:03 schreef Bunnyfluff het volgende:
Ik FOK! er meestal doorheen. Maar dan wel stilletjes hoor.
Als je buiten loopt ook niet. Je moet gewoon ff de TV en radio zachter zetten en niet gaan schreeuwen en hard lachen ed.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:03 schreef PeZu het volgende:
[..]
ook niet als je buiten loopt zou alleen wel van enig respect getuigen
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Je klinkt nu al als een verzuurde bejaarde , wise.
ja het is natuurlijk wel heel veel gevraagd ff 2 minuten je smoel te houden en geen geluid te makenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:05 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Als je buiten loopt ook niet. Je moet gewoon ff de TV en radio zachter zetten en niet gaan schreeuwen en hard lachen ed.
stoer hoor meisjequote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:06 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik doe ook nooit mee aan deze onzin, op een of andere manier vertik ik het gewoon.
die 2 minuten is inderdaad niet genoeg maar als extra aandachtspunt niks mis meequote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:07 schreef sinepedraap het volgende:
Met alle respect voor de overledenen, de mensen die gevochten hebben voor ons land en de nabestaanden met verdriet. Maar het is inmiddels al zo lang geleden. Natuurlijk sta je er bij stil, maar dat je dat alleen maar kan doen door om dat tijdstip 2 minuten stil naar de tv te kijken vind ik de grootste onzin die er is.
Andere mensen hechten er wel weer waarde aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:07 schreef sinepedraap het volgende:
Met alle respect voor de overledenen, de mensen die gevochten hebben voor ons land en de nabestaanden met verdriet. Maar het is inmiddels al zo lang geleden. Natuurlijk sta je er bij stil, maar dat je dat alleen maar kan doen door om dat tijdstip door 2 minuten stil naar de tv te kijken vind ik de grootste onzin die er is.
Ik vind het juist een goed iets. Men staat even stil bij de gruwelijke omstandigheden en gebeurtenissen uit die tijd.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:07 schreef sinepedraap het volgende:
Met alle respect voor de overledenen, de mensen die gevochten hebben voor ons land en de nabestaanden met verdriet. Maar het is inmiddels al zo lang geleden. Natuurlijk sta je er bij stil, maar dat je dat alleen maar kan doen door om dat tijdstip 2 minuten stil naar de tv te kijken vind ik de grootste onzin die er is.
bitchquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:06 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik doe ook nooit mee aan deze onzin, op een of andere manier vertik ik het gewoon.
Hoe is dat jouw probleem? Ik vind het onzin maar ik maak niet zodanig veel geluid dat andere mensen, die het geen onzin vinden, er last van hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja het is natuurlijk wel heel veel gevraagd ff 2 minuten je smoel te houden en geen geluid te maken
Heeft helemaal niks met stoer zijn te maken. Ik vind het gewoon onzin om op een bepaalde dag 2 minuten stil te zijn voor het besef. Ik besef goed genoeg wat er gebeurd is maar daar ga ik niet 2 min stil voor zijn, klaar.quote:
Het heeft ook te maken met respect naar andere mensen toe die wel willen herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:12 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Heeft helemaal niks met stoer zijn te maken. Ik vind het gewoon onzin om op een bepaalde dag 2 minuten stil te zijn voor het besef. Ik besef goed genoeg wat er gebeurd is maar daar ga ik niet 2 min stil voor zijn, klaar.
Precies en daar hebben we zoveel van geleerd dat we nog steeds een actieve rol spelen in de oorlogen in het midden oosten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:08 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik vind het juist een goed iets. Men staat even stil bij de gruwelijke omstandigheden en gebeurtenissen uit die tijd.
ik heb er geen last van hoor mij een biet wat een ander doet maar kennelijk is het in deze wereld al te veel gevraagd om 2 minuten je smoel te houden en even stil te zijn uit respect voor 72 miljoen slachtoffers en gruwelijkhedenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:11 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Hoe is dat jouw probleem? Ik vind het onzin maar ik maak niet zodanig veel geluid dat andere mensen, die het geen onzin vinden, er last van hebben.
Ja en? Ik val er toch niemand mee lastigquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:12 schreef tralalala het volgende:
[..]
Het heeft ook te maken met respect naar andere mensen toe die wel willen herdenken.
ik ben daar ook absoluut op tegen, maarja, wie ben ikquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Precies en daar hebben we zoveel van geleerd dat we nog steeds een actieve rol spelen in de oorlogen in het midden oosten.
waarom er nu nog steeds over door gaan zo´n 100 jaar laterquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:08 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Ik vind het juist een goed iets. Men staat even stil bij de gruwelijke omstandigheden en gebeurtenissen uit die tijd.
Bitch please.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:14 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
waarom er nu nog steeds over door gaan zo´n 100 jaar later![]()
mafkees, ik wil niet eens met je in discussie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:14 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
waarom er nu nog steeds over door gaan zo´n [b]100 jaar later[/b]![]()
Het is vooral dat geforceerde en gemaakte wat mij tegenstaat en daarom doe ik er zelf niet aan mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:13 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik heb er geen last van hoor mij een biet wat een ander doet maar kennelijk is het in deze wereld al te veel gevraagd om 2 minuten je smoel te houden en even stil te zijn uit respect voor 72 miljoen slachtoffers en gruwelijkheden
ja maar het gaat me ook niet over jou opa of om jou maar gewoon om het principe dat het al lang geleden is en dat blijven herdenking je nergens brengt je schiet er niks mee op je kunt wel blijven huilen en stil zijn maar het verdriet blijft toch.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:16 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
mafkees, ik wil niet eens met je in discussie.
Mijn opa werd uitgezonden naar Indonesië, hij wil niet praten over wat er daar is gebeurd, maar ik sta stil bij het feit dat ik ontzettend blij ben dat hij wel de oorlog heeft overleefd.
Wat als het om jouw familieleden ging? stel dat jouw opa en oma joods waren en naar auswitch werden uitgezonden? Ben benieuwd of je er dan ook zo over denkt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:18 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ja maar het gaat me ook niet over jou opa of om jou maar gewoon om het principe dat het al lang geleden is en dat blijven herdenking je nergens brengt je schiet er niks mee op je kunt wel blijven huilen en stil zijn maar het verdriet blijft toch.
en daarom vind ik het onzin
kansloosquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:17 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Het is vooral dat geforceerde en gemaakte wat mij tegenstaat en daarom doe ik er zelf niet aan mee.
Maar ik zorg wel dat ik om 8 uur gewoon binnen zit en geen harde muziek draai.
ik vind jouw bestaan ook onzin zullen we dat ook maar opheffen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:18 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ja maar het gaat me ook niet over jou opa of om jou maar gewoon om het principe dat het al lang geleden is en dat blijven herdenking je nergens brengt je schiet er niks mee op je kunt wel blijven huilen en stil zijn maar het verdriet blijft toch.
en daarom vind ik het onzin
ja maar jaar na jaar herdenking verandert niks en zou ik dus ook niet door blijven herdenking ga verder met je leven en wees blij met wie van je familie er nog over isquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:19 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wat als het om jouw familieleden ging? stel dat jouw opa en oma joods waren en naar auswitch werden uitgezonden? Ben benieuwd of je er dan ook zo over denkt.
nee en je kunt zeggen wat je wilquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik vind jouw bestaan ook onzin zullen we dat ook maar opheffen?
en 2 minuten van je kostbare leventjke opofferen omdat anderen het wel graag willen is natuurlijk veel te veel gevraagdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:20 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ja maar jaar na jaar herdenking verandert niks en zou ik dus ook niet door blijven herdenking ga verder met je leven en wees blij met wie van je familie er nog over is
dit dusquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:20 schreef L3IPO het volgende:
Ik vind het hele gebeuren hypocriete onzin en al helemaal dit soort topics waarmee mensen die hier niet aan meedoen worden weggezet als domme pubers oid, lol
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:20 schreef L3IPO het volgende:
Ik vind het hele gebeuren hypocriete onzin en al helemaal dit soort topics waarmee mensen die hier niet aan meedoen worden weggezet als domme pubers oid, lol
nee hoor je hebt ook domme volwassenenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:20 schreef L3IPO het volgende:
ik zal ook best stil zijn omdat sommige mensen het geen onzin vinden maar ik wou mijn mening kwijtquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
en 2 minuten van je kostbare leventjke opofferen omdat anderen het wel graag willen is natuurlijk veel te veel gevraagd_!
Tuurlijk veranderd er niets, maar heb eens wat respect voor je medemens. Voor zijn of haar verlies. Dodenherdenking is een hartstikke mooi initiatief om ieder zijn verdriet met elkaar te kunnen delen en respect te kunnen uiten door even een moment stilte te nemen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:20 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ja maar jaar na jaar herdenking verandert niks en zou ik dus ook niet door blijven herdenking ga verder met je leven en wees blij met wie van je familie er nog over is
neequote:
ik toon ook respect maar ik mag mijn mening toch wel uitenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:22 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Tuurlijk veranderd er niets, maar heb eens wat respect voor je medemens. Voor zijn of haar verlies. Dodenherdenking is een hartstikke mooi initiatief om ieder zijn verdriet met elkaar te kunnen delen en respect te kunnen uiten door even een moment stilte te nemen.
Nee je toont geen respect doordat je niet 2 minuten van je tijd overhebt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:23 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ik toon ook respect maar ik mag mijn mening toch wel uiten
heb ik wel maar als ik thuis zit he waarom zou ik dan stil zijn?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:23 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Nee je toont geen respect doordat je niet 2 minuten van je tijd overhebt.
Toppunt van onzinquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:23 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
ik vind het best dat sommige mensen 2 minuten stil zijn kijk het op tv en dan ?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:24 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
heb ik wel maar als ik thuis zit he waarom zou ik dan stil zijn?
klopt is ook totale onzin dat je niet even stil kan zijnquote:
Als je echt respect wilt tonen ben je iedere dag 2 minuten stil om 8 uur en niet alleen op 1 of andere gezette dag.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:23 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Eigenlijk jammer dat jij en de rest in dit topic hiermee toegeeft dat het je rest van het jaar geen zak interesseert en dat je je eigen gemoedsrust daarom afkoopt door 2 minuten stil te zijn op een moment waarvan de overheid vindt dat het moet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:24 schreef Zaniri het volgende:
gewoon niks zeggen terwijl ik aant werk ben, makkelijk voor 2 minutjes, toch een beetje respect tonen voor onze oudjes
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:25 schreef WH141 het volgende:
[..]
Als je echt respect wilt tonen ben je iedere dag 2 minuten stil om 8 uur en niet alleen op 1 of andere gezette dag.
het is wel zo ze verplichten het bijna en zelfs op de basisschool die kinderen hebben er niks van mee gemaakt word het er al ingestamptquote:
ja daar gaat het omquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:26 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
het is wel zo ze verplichten het bijna en zelfs op de basisschool die kinderen hebben er niks van mee gemaakt word het er al ingestampt
Als je echt respect hebt voor andere mensen verzin je geen debiele manieren voor andere mensen om te bewijzen dat ze respect hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:25 schreef WH141 het volgende:
[..]
Als je echt respect wilt tonen ben je iedere dag 2 minuten stil om 8 uur en niet alleen op 1 of andere gezette dag.
Je kan wel zo reageren maar het is gewoon zo.quote:
dan is het toch onzin ze weten er niks van waarom zou je dan stil zijn en ergens aan denken waar je niet aan kan denkenquote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:27 schreef WH141 het volgende:
[..]
Je kan wel zo reageren maar het is gewoon zo.
Je toont vrij weinig persoonlijk respect naar de overledenen toe als je ze alleen op een gemeenschappelijk bepaalde dag gaat gedenken en de rest van het jaar gewoon vergeet.
Schandalig om dan anderen te betitelen als onrespectvol.
Ook jij geeft dus toe dat het je rest van het jaar geen zak interesseert en dat je je eigen gemoedsrust daarom afkoopt door 2 minuten stil te zijn op een moment waarvan de overheid vindt dat het moet.quote:
nee het is niet gewoon zo beperkte mossel, het is namelijk extra stilstaan bijquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:27 schreef WH141 het volgende:
[..]
Je kan wel zo reageren maar het is gewoon zo.
Je toont vrij weinig persoonlijk respect naar de overledenen toe als je ze alleen op een gemeenschappelijk bepaalde dag gaat gedenken en de rest van het jaar gewoon vergeet.
Schandalig om dan anderen te betitelen als onrespectvol.
ga ergens anders trollen manquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:28 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
dan is het toch onzin ze weten er niks van waarom zou je dan stil zijn en ergens aan denken waar je niet aan kan denken
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ook jij geeft dus toe dat het je rest van het jaar geen zak interesseert en dat je je eigen gemoedsrust daarom afkoopt door 2 minuten stil te zijn op een moment waarvan de overheid vindt dat het moet.
nee, erg domme aanname van jequote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ook jij geeft dus toe dat het je rest van het jaar geen zak interesseert en dat je je eigen gemoedsrust daarom afkoopt door 2 minuten stil te zijn op een moment waarvan de overheid vindt dat het moet.
ik troll niet jullie willen niet geloven dat het eigenlijk wel een beetje onzin isquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee het is niet gewoon zo beperkte mossel, het is namelijk extra stilstaan bij
[..]
ga ergens anders trollen man
zoa\ls ik al eerder zei, jij bent zelf onzin en zou afgeschaft moeten wordenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ik troll niet jullie willen niet geloven dat het eigenlijk wel een beetje onzin is
nee een domme aanname is juist niet de waarheidquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Hij kan wel dom zijn maar het is wel de waarheid.
Inderdaad, niemand lijkt te willen respecteren dat er ook mensen zijn die op een andere manier de gevallenen in oorlogen willen herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wat een respectloeze, egoïstische idioten in dit topic.
Dus jij gaat netjes elke zondag naar de kerk, om respect te tonen voor de miljoenen andere gelovigen?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wat een respectloeze, egoïstische idioten in dit topic. Gelukkig heb ik wel van mijn ouders meegekregen om respect te tonen en je medemens lief te hebben. Ook al hoeft het voor jou geen betekenis te hebben, voor duizenden anderen wel.
jonge gooi je leven weg en ga uit dit topic als je mijn mening ook niet respecteerd en dan zeggen dat ik geen respect hebquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
zoa\ls ik al eerder zei, jij bent zelf onzin en zou afgeschaft moeten worden
Dat staat er los van. Iets wat dom is hoeft nog niet waar te zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:30 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee een domme aanname is juist niet de waarheid
Ook al heeft het voor jou wel een betekenis, voor duizenden anderen niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wat een respectloeze, egoïstische idioten in dit topic. Gelukkig heb ik wel van mijn ouders meegekregen om respect te tonen en je medemens lief te hebben. Ook al hoeft het voor jou geen betekenis te hebben, voor duizenden anderen wel.
Het zijn dezelfde mensen die bij alles net het tegenovergestelde van wat normaal gezien wordt moeten doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:30 schreef tralalala het volgende:
PeZu houdt het nog best lang vol met al die trolletjes hier.
Tenminste, ik hoop dat het trolletjes zijn.![]()
Hoe bedoel je kortzichtig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:29 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
het begint nu gewoon een ja nee topic te wordenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Ook al heeft het voor jou wel een betekenis, voor duizenden anderen niet.
Ik vind dat gewoon een slappe redenering.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
het begint nu gewoon een ja nee topic te worden
Het lijkt wel een religie.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
het begint nu gewoon een ja nee topic te worden
ja dat zeg ik zijn domme aanname is niet waarquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat staat er los van. Iets wat dom is hoeft nog niet waar te zijn.
Voor jou heeft het ook een betekenis. Ook al weet je dat zelf wellicht niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef Chai het volgende:
[..]
Ook al heeft het voor jou wel een betekenis, voor duizenden anderen niet.
Wat is dit voor onzin argument, ik heb het over mensen die gedood zijn in een nutteloze oorlog en jij hebt het over mensjes die in "god" gelovenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:30 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Dus jij gaat netjes elke zondag naar de kerk, om respect te tonen voor de miljoenen andere gelovigen?
Dat iemand 2 minuten stil wil zijn, prima...maar het daarbij ook nog eisen van anderen is om zum kotzen.
Diep dit, maar zo ontzettend waarquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voor jou heeft het ook een betekenis. Ook al weet je dat zelf wellicht niet.
Had even verder gelezen dan, sukkel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Voor jou heeft het ook een betekenis. Ook al weet je dat zelf wellicht niet.
Uiteraard is het een onzin argument, het is namelijk vergelijkbaar met jouw argumentquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:32 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin argument, ik heb het over mensen die gedood zijn in een nutteloze oorlog en jij hebt het over mensjes die in "god" geloven
je beweert dat het onzin is dat is totaal respectloos en dan kan je verwachten dat mensen jou ook niet zo respectvol behandelenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:31 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
jonge gooi je leven weg en ga uit dit topic als je mijn mening ook niet respecteerd en dan zeggen dat ik geen respect heb![]()
wat voor idioot en jij dan
Het werkt 2 kanten uit.quote:
troll even een eind op.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:33 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Uiteraard is het een onzin argument, het is namelijk vergelijkbaar met jouw argument
ik kan respect geven en vinden dat ik het onzin vindquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:33 schreef PeZu het volgende:
[..]
je beweert dat het onzin is dat is totaal respectloos en dan kan je verwachten dat mensen jou ook niet zo respectvol behandelen
Waarom? Werkt het anders niet ofzo?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:33 schreef Id_do_her het volgende:
Iedereen moet dat maar gewoon voor zichzelf weten, maar even rekening houden met de mensen die eraan meedoen en dan is iedereen blij.
Maar ik zeg ook niet dat andere mensen dit niet mogen doen he.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:08 schreef Wootism het volgende:
[..]
Andere mensen hechten er wel weer waarde aan.
Ik kan boos worden om mensen die dit niet kunnen/willen respecteren.
zeg dat tegen pezuquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:34 schreef Golden_Pauper het volgende:
wat een kut topic, kunnnen jullie niet allemaal effe 2 minuten je bek houden.
waaromquote:
Als er geen stilte is, is het ook geen twee minuten stilte nee.quote:
en als ze op tv stil zijn en ik thuis gewoon zachtjes praat?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:35 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als er geen stilte is, is het ook geen twee minuten stilte nee.
ja ik respecteer jou ook maar ik vind je wel onzinquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:34 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ik kan respect geven en vinden dat ik het onzin vind
okquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:36 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja ik respecteer jou ook maar ik vind je wel onzin
ga dan lekker wegquote:
Dan werkt het dus per definitie niet buiten?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:35 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat moet jij weten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:35 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
en als ze op tv stil zijn en ik thuis gewoon zachtjes praat?
Nou er was wel even een combobreaker, maar doorgaans werkt het wel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Dan werkt het dus per definitie niet buiten?
maar dan werkte het toch nietquote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:35 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Ik bedoel ermee dat gewoon waar is, ondanks dat het een domme aanname is.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:32 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja dat zeg ik zijn domme aanname is niet waar
Die mensen staan toch niet bij je in de woonkamer? Beetje kinderachtig dit.quote:
jij leest niet goed, ik zeg dat zijn aanname ove rmij niet waar is dat kan jij namelijk niet bepalenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Ik bedoel ermee dat gewoon waar is, ondanks dat het een domme aanname is.![]()
zo zij hij het welquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:38 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die mensen staan toch niet bij je in de woonkamer? Beetje kinderachtig dit.
Waarom denk je dat mensen dit niet doorhebben?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:38 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Ik kan gewoon niet geloven dat mensen niet doorhebben waarover dit gaat.
De oorlog heeft voor iedereen gevolgen gehad, ook als je nog niet geboren was.
Ik dacht dat we er wel vanuit konden gaan dat wanneer jij iets achter je tv zegt de mensen op de tv dat niet horen, foutje van mijn kant uit misschien.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:41 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik dacht dat we er wel vanuit konden gaan dat wanneer jij iets achter je tv zegt de mensen op de tv dat niet horen, foutje van mijn kant uit misschien.
die 2 minuten stilte is puur om gezamelijk stil te staan bij de 2e wereldoorlog. Mensen die dit niet doen hebben in mijn ogen gewoon geen respect. Als men goed weet waarover het gaat, hoeveel mensen er zijn omgekomen en hoe de omstandigheden in Nederland waren, dan is het zeer waarschijnlijk (+99%) dat diegene 2 minuten van zijn tijd reserveerd om respect te tonen naar de mensen die familie, vrienden, etc. hebben verloren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:40 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen dit niet doorhebben?
Is het nooit in je opgekomen dat mensen heel goed weten waar het over gaat, maar gewoonweg geen waarde hechten aan 2 minuten stilte?
Ja hoor, dat kan ik wel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:39 schreef PeZu het volgende:
[..]
jij leest niet goed, ik zeg dat zijn aanname ove rmij niet waar is dat kan jij namelijk niet bepalen_!
nee dat kan jij nietquote:
hoe kan ik nou respect tonen naar die mensen als ik alleen thuis zit en helemaal niet in hun buurt ben? Hebben ze dat door dan?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
die 2 minuten stilte is puur om gezamelijk stil te staan bij de 2e wereldoorlog. Mensen die dit niet doen hebben in mijn ogen gewoon geen respect. Als men goed weet waarover het gaat, hoeveel mensen er zijn omgekomen en hoe de omstandigheden in Nederland waren, dan is het zeer waarschijnlijk (+99%) dat diegene 2 minuten van zijn tijd reserveerd om respect te tonen naar de mensen die familie, vrienden, etc. hebben verloren.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
hoe kan ik nou respect tonen naar die mensen als ik alleen thuis zit en helemaal niet in hun buurt ben? Hebben ze dat door dan?
dat kan je gedaan hebben maar daarmee kan jij nooit en te nimmer mijn waarheid bepalen, hoe graag je ook wiltquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Je hebt het zonet nog gelezen en dat ging prima.
Ja hoor, dat kan ik wel en jij niet. Jij hebt gewoon niks te zeggen hier.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef PeZu het volgende:
[..]
dat kan je gedaan hebben maar daarmee kan jij nooit en te nimmer mijn waarheid bepalen, hoe graag je ook wilt
Idd. Beetje respectloos om zomaar mensen zo te veroordelen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:40 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Waarom denk je dat mensen dit niet doorhebben?
Is het nooit in je opgekomen dat mensen heel goed weten waar het over gaat, maar gewoonweg geen waarde hechten aan 2 minuten stilte?
het kan gewoonquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Ludachrist het volgende:
Jezus, het is twee minuten even stilstaan bij een wereldoorlog en alle slachtoffers daarvan, zodat we niet vergeten hoe verschrikkelijk het is om in zo'n oorlog terecht te komen, en de mensen die hun leven hebben gegeven om te zorgen dat wij nog in een vrij Europa leven te herdenken.
Hoezo zou je daar in godsnaam weer tegen kunnen zijn?
ik ga hier geen serieuze reactie op geven, tering wat domquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
hoe kan ik nou respect tonen naar die mensen als ik alleen thuis zit en helemaal niet in hun buurt ben? Hebben ze dat door dan?
hsg staat dat toevallig voor heel stom gelul? dat zou een hoop verklarenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan ik wel en jij niet. Jij hebt gewoon niks te zeggen hier.
Leg uitquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
ik ga hier geen serieuze reactie op geven, tering wat dom
Ik verwacht wel gewoon antwoord. Ik snap echt niet wat er nou zo respectloos is, als iemand niet 2 minuten stil is als hij gewoon rustig thuis zit en verder geen overlast maakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
ik ga hier geen serieuze reactie op geven, tering wat dom
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef maffemuts het volgende:
Het gaat al tijden niet meer alleen om wat er in 40/45 gebeurd is, ja dat was erg klopt en hoort bij de geschiedenis om herhaling te voorkomen, maar er zijn veel meer oorlogen.
Het is ook een moment om even stil te staan bij slachtoffers van bv Joegoslavië, Afghanistan, en eerdere oorlogen zoals WW1.
Maar nee, niemand kent natuurlijk militairen/mensen die zijn omgekomen bij recentere oorlogen
Nee daar staat het niet voor. Dus die verklaring is onwaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
hsg staat dat toevallig voor heel stom gelul? dat zou een hoop verklaren
het gaat hun om het idee dat je geen twee minuten kan opbrengenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel gewoon antwoord. Ik snap echt niet wat er nou zo respectloos is, als iemand niet 2 minuten stil is als hij gewoon rustig thuis zit en verder geen overlast maakt.
nee die verklaring is waar, dat is net verklaard en zo is het.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee daar staat het niet voor. Dus die verklaring is onwaar.
Op welke manier merken familie, vrienden etc, dat iemand die ze nooit hebben gezien of gesproken, 2 minuten stil is? En waar leid jij uit af dat 2 minuten stil zijn gelijk staat aan het tonen van respect? Heeft niets met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
die 2 minuten stilte is puur om gezamelijk stil te staan bij de 2e wereldoorlog. Mensen die dit niet doen hebben in mijn ogen gewoon geen respect. Als men goed weet waarover het gaat, hoeveel mensen er zijn omgekomen en hoe de omstandigheden in Nederland waren, dan is het zeer waarschijnlijk (+99%) dat diegene 2 minuten van zijn tijd reserveerd om respect te tonen naar de mensen die familie, vrienden, etc. hebben verloren.
Niet stil zijn staat natuurlijk niet gelijk aan anderen tot last zijn. Dat hangt weer helemaal af van de plek waar je je op dat moment bevindt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:08 schreef Wootism het volgende:
[..]
Andere mensen hechten er wel weer waarde aan.
Ik kan boos worden om mensen die dit niet kunnen/willen respecteren.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee daar staat het niet voor. Dus die verklaring is onwaar.
ja/neequote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee die verklaring is waar, dat is net verklaard en zo is het.
Dat is alleen maar waar in jouw hoofd. De werkelijkheid ligt anders.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee die verklaring is waar, dat is net verklaard en zo is het.
En daarom heb je de Nederlands les overgeslagen? Of werk je als palletsorteerder?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:38 schreef valek het volgende:
We hebben hier een stagiaire, een dame van 19 die het totaal niet interesseert vindt. Ze vertelde me dat ze geen 2 minuten stil is en dat het aan de mensen zelf ligt die dood zijn gegaan in WO2. Ik moest me echt inhouden. Wat een schaap zeg.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef Chai het volgende:
Mensen a.u.b. even niet meer posten nu. Ik pak nu alvast even een extra herdenkmomentje.
Zou het erg respectloos vinden, het duurt maar 1 minuut.
nee hoor dat denk jij maar en daarmee is de kous af. einde gesrpekquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is alleen maar waar in jouw hoofd. De werkelijkheid ligt anders.
Hoe kan je nou niet dankbaar zijn (respect hebben) voor wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurd, zodat jij nu in een wereld van vrede (europa) kan zijn. Dodenherdenking is niet als: Hé bedankt! Dodenherdenking heeft ook op jouw leven invloed gehad. Daar mag je best wel eens bij stil staan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel gewoon antwoord. Ik snap echt niet wat er nou zo respectloos is, als iemand niet 2 minuten stil is als hij gewoon rustig thuis zit en verder geen overlast maakt.
Dus je geeft het op. Is ook prima hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:52 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee hoor dat denk jij maar en daarmee is de kous af. einde gesrpek
Ik snap dat ook niet. Omdat er van die azijnpissers zijn. Ongelofelijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Ludachrist het volgende:
Jezus, het is twee minuten even stilstaan bij een wereldoorlog en alle slachtoffers daarvan, zodat we niet vergeten hoe verschrikkelijk het is om in zo'n oorlog terecht te komen, en de mensen die hun leven hebben gegeven om te zorgen dat wij nog in een vrij Europa leven te herdenken.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:53 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ik heb 1 minuut stilte gehouden voor je
Daar ben ik me als geschiedenisstudent prima bewust van. Daar heb ik echt geen 2 minuten stilte voor nodig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:53 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Hoe kan je nou niet dankbaar zijn (respect hebben) voor wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurd, zodat jij nu in een wereld van vrede (europa) kan zijn. Dodenherdenking is niet als: Hé bedankt! Dodenherdenking heeft ook op jouw leven invloed gehad. Daar mag je best wel eens bij stil staan.
Ja de Russen kenden in die tijd een uitstekende vorm van vrijheid.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:53 schreef KingLysandus het volgende:
Laat mensen toch zelf kiezen of ze wel of niet stil zijn. Het is een vrij land.
Daarvoor hebben de soldaten nog gevochten.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:53 schreef KingLysandus het volgende:
Laat mensen toch zelf kiezen of ze wel of niet stil zijn. Het is een vrij land.
Daarvoor hebben de soldaten nog gevochten.
Wat ben jij een eikel zeg.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef Chai het volgende:
Mensen a.u.b. even niet meer posten nu. Ik pak nu alvast even een extra herdenkmomentje.
Zou het erg respectloos vinden, het duurt maar 1 minuut.
Inb4 dat je toch dom bent.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daar ben ik me als geschiedenisstudent prima bewust van. Daar heb ik echt geen 2 minuten stilte voor nodig.
Hoezo? ik vind dat de oorlogsslachtoffers best een minuut extra verdienen. Doe ff niet zo respectloos ja.quote:
Mensen vinden het prettig om op hun individualiteit te hameren waar ook maar kan. Kijk eens, ik doe niet mee. Ik ben speciaal.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Ludachrist het volgende:
Als jij denkt daaruit te kunnen afleiden of mensen wel/geen respect hebben dan ben je zo kortzichtig en simplistisch dat ik 0,0 waarde hecht aan jouw oordeel.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Mensen die dit niet doen hebben in mijn ogen gewoon geen respect.
Was het hier maar communistisch geworden he? Iedereen verplicht stilte houden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja de Russen kenden in die tijd een uitstekende vorm van vrijheid.
Met een pistool tegen je nek.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:55 schreef KingLysandus het volgende:
[..]
Was het hier maar communistisch geworden he? Iedereen verplicht stilte houden.
Het is niet dat het voor jou persoonlijk heel belangrijk moet zijn. Je doet het omdat het een traditie is om op een bepaald moment, met het hele land, stil te staan bij alle mensen die hun leven gegeven hebben.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daar ben ik me als geschiedenisstudent prima bewust van. Daar heb ik echt geen 2 minuten stilte voor nodig.
Dat ik respect moet hebben voor en bewust zijn van alles wat er in de WO2 en verder voor ellende in de wereld is gebeurd? Daar heb ik echt geen 2 minuten stilte voor nodig op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag.quote:
Dat begrijp ik. En mocht ik vanavond bij andere mensen zijn, dan zal ik echt wel 2 min stil zijn. Maar om mee te doen met een traditie als ik alleen thuis zit, daar zie ik het nut niet van.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is niet dat het voor jou persoonlijk heel belangrijk moet zijn. Je doet het omdat het een traditie is om op een bepaald moment, met het hele land, stil te staan bij alle mensen die hun leven gegeven hebben.
Dat doorgeslagen individualisme tegenwoordig, waar alles maar belangrijk moet zijn voor jou, want als jíj het niks vindt is het niet belangrijk of waardevol, is zonde van momenten waarop de samenleving als geheel bij stilstaat.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat ik respect moet hebben voor en bewust zijn van alles wat er in de WO2 en verder voor ellende in de wereld is gebeurd? Daar heb ik echt geen 2 minuten stilte voor nodig op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is niet dat het voor jou persoonlijk heel belangrijk moet zijn. Je doet het omdat het een traditie is om op een bepaald moment, met het hele land, stil te staan bij alle mensen die hun leven gegeven hebben.
Dat doorgeslagen individualisme tegenwoordig, waar alles maar belangrijk moet zijn voor jou, want als jíj het niks vindt is het niet belangrijk of waardevol, is zonde van momenten waar de samenleving als geheel bij stilstaat.
Als je wat zegt, check dan eerst de data voordat je compleet incapabel overkomt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:05 schreef Chai het volgende:
Ik ga denk ik tv kijken. Door die damschreeuwer van vorig jaar is de kans groot dat er nu weer een of andere gek die daardoor op ideeën is gebracht.
Uhm?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:02 schreef Travel. het volgende:
[..]
Als je wat zegt, check dan eerst de data voordat je compleet incapabel overkomt.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Uhm?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)reeuwer-wel-of-niet/
Het is gewoon een traditie die in ere gehouden moet worden. Als je het niet doet als je thuis zit doe je het waarschijnlijk ook niet als je over 15 jaar met je kinderen thuiszit. En dat is zonde.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. En mocht ik vanavond bij andere mensen zijn, dan zal ik echt wel 2 min stil zijn. Maar om mee te doen met een traditie als ik alleen thuis zit, daar zie ik het nut niet van.
hij bedoeld dat het al 2 jaar terug is terwijl jij vorig jaar zei, hij heeft je slinks op een booboo betraptquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Uhm?
Onzin.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:03 schreef Chai het volgende:
[..]
Uhm?
Oh zo. Jezus.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:04 schreef PeZu het volgende:
[..]
hij bedoeld dat het al 2 jaar terug is terwijl jij vorig jaar zei, hij heeft je slinks op een booboo betrapt
Bedoelt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:04 schreef PeZu het volgende:
[..]
hij bedoeld dat het al 2 jaar terug is terwijl jij vorig jaar zei, hij heeft je slinks op een booboo betrapt
Dan zal ik je geruststellen, dat ik mijn kinderen echt wel zal leren om stil te zijn tijdens die 2 minuten.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is gewoon een traditie die in ere gehouden moet worden. Als je het niet doet als je thuis zit doe je het waarschijnlijk ook niet als je over 15 jaar met je kinderen thuiszit. En dat is zonde.
Dat dusquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin.
Wanneer iemand in bijzijn van anderen wel stil is, maar wanneer alleen en niemand tot last niet, dan is dat geen doorgeslagen individualisme waar alles maar belangrijk moet zijn voor de persoon alleen. De persoon houdt immers wel degelijk rekening met anderen, door stil te zijn wanneer in hun nabijheid.
goed hoorquote:
Ik kom het controleren.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan zal ik je geruststellen, dat ik mijn kinderen echt wel zal leren om stil te zijn tijdens die 2 minuten.
Ja. Om even met z'n allen een momentje pauze te pakken togxxxD?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 12:59 schreef wise het volgende:
http://frontpage.fok.nl/p(...)-2-minuten-stil.html
Nee 142 (24.5%)
nu zullen de meeste wel trolls zijn, maar goed.
Niet even 2minuten je bek kunnen houden voor onze helden die gestreden hebben voor de vrijheid van europa (nederland)
Van wie moet die traditie in ere gehouden worden? Wie bepaalt wat belangrijk is voor een volk? Het volk zelf toch?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is gewoon een traditie die in ere gehouden moet worden. Als je het niet doet als je thuis zit doe je het waarschijnlijk ook niet als je over 15 jaar met je kinderen thuiszit. En dat is zonde.
ik zie geen stikkertjequote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
goed hoor![]()
hier een sticker voor in je schriftje
[ afbeelding ]
nee geen onzin, ik kan het toch doorgeslagen individualisme vinden dat je niet even minuten stil kan zijn uit respect.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin.
Wanneer iemand in bijzijn van anderen wel stil is, maar wanneer alleen en niemand tot last niet, dan is dat geen doorgeslagen individualisme waar alles maar belangrijk moet zijn voor de persoon alleen. De persoon houdt immers wel degelijk rekening met anderen, door stil te zijn wanneer in hun nabijheid.
Dankquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:06 schreef PeZu het volgende:
[..]
goed hoor![]()
hier een sticker voor in je schriftje
[ afbeelding ]
Als je in je eentje bent ben je normaal gesproken toch ook stil. Het gaat er mij er meer om dat er, ook hier in het topic, mensen zijn die er niet aan meedoen omdat het "te lang geleden is" of omdat "ik er toch niks mee te maken heb". Dat zijn sneue redenen die blijk geven dat je geen flikker hebt opgestoken tijdens geschiedenis en dat je niet verder kijkt dan je eigen belevingswereldje.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Onzin.
dat is dus volgens de fok!kers hier respectloosquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:08 schreef Golden_Pauper het volgende:
toch hoop ik stiekem wel een beetje op een ultratroll actie zoals met die damschreeuwert.
Dat zijn inderdaad sneue redenen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je in je eentje bent ben je normaal gesproken toch ook stil. Het gaat er mij er meer om dat er, ook hier in het topic, mensen zijn die er niet aan meedoen omdat het "te lang geleden is" of omdat "ik er toch niks mee te maken heb". Dat zijn sneue redenen die blijk geven dat je geen flikker hebt opgestoken tijdens geschiedenis en dat je niet verder kijkt dan je eigen belevingswereldje.
Dat kan. En ik vind het een onzinnige mening.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:07 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee geen onzin, ik kan het toch doorgeslagen individualisme vinden dat je niet even minuten stil kan zijn uit respect.
Dat is het ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:09 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
dat is dus volgens de fok!kers hier respectloos
Daar hebben de fokkers gelijk in.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:09 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ja dat vind ik weer onzinnig van je zo blijven we bezigquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat kan. En ik vind het een onzinnige mening.
Individualsme ja, maar doorgeslagen, tsja blijkbaar heb jij niet veel nodig om iets 'doorgeslagen' te vinden.
Absoluut, maar wanneer 90% van een volk aan een bepaalde traditie meedoet vind ik het wel individualistisch om te zeggen "nee, ík vind dit maar niks". Soms heb je je maar aan te passen, uit respect voor de doden, maar ook uit respect voor je medemens nu.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Van wie moet die traditie in ere gehouden worden? Wie bepaalt wat belangrijk is voor een volk? Het volk zelf toch?
Het lijkt mij dat wanneer genoeg mensen het belangrijk vinden, er ook genoeg mensen zullen zijn die de traditie in ere houden.
En wanneer Lonewolf2003 zijn kinderen wel leert om rekening te houden met anderen, zie ik het probleem niet.
Hoezo? Het is gewoon een sociologisch experiment. Het veroorzaakt waarschijnlijk niet echt paniek nu, maar misschien ook wel. Misschien vallen mensen dit keer die gek juist wel aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:09 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
Is goed Lamon.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoezo? Het is gewoon een sociologisch experiment. Het veroorzaakt waarschijnlijk niet echt paniek nu, maar misschien ook wel. Misschien vallen mensen dit keer die gek juist wel aan.
Heel interessant fenomeen, mensenmassa's.
Duidelijk een test om te kijken hoe ver je Fokkers kunt krijgen door te zeggen dat je een meisje bent. Sociologisch onderzoek jongens, ik doe het heus niet om de aandacht.quote:
Maar ik ben een meisje.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:15 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Duidelijk een test om te kijken hoe ver je Fokkers kunt krijgen door te zeggen dat je een meisje bent. Sociologisch onderzoek jongens, ik doe het heus niet om de aandacht.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar ik ben een meisje.
Alleen ik ga niet in mijn blote kut voor een keukenkastje zitten om het te bewijzen.
Onfatsoenlijk en respectloos wordt het als je tijdens die 2 minuten stilte mensen gaat storen/lastigvallen. Anders niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:16 schreef wise het volgende:
getuige maar weer dat redelijk wat fokkers onfatsoenlijk en respectloos zijn.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
Die 2 minuten zijn net zoiets als een bloemetje in je msnnaam zetten wat een paar jaar geleden zo populair was
Klopt. Maar wanneer je in je eentje bent en gewoon lekker muziek luistert, tv kijkt of wat dan ook (zonder het geluid knoerthard te hebben natuurlijk), ben je volgens sommigen toch verkeerd en respectloos bezig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je in je eentje bent ben je normaal gesproken toch ook stil. Het gaat er mij er meer om dat er, ook hier in het topic, mensen zijn die er niet aan meedoen omdat het "te lang geleden is" of omdat "ik er toch niks mee te maken heb". Dat zijn sneue redenen die blijk geven dat je geen flikker hebt opgestoken tijdens geschiedenis en dat je niet verder kijkt dan je eigen belevingswereldje.
Zegt de man die spotte met de dood van Steve Jobs.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:16 schreef wise het volgende:
getuige maar weer dat redelijk wat fokkers onfatsoenlijk en respectloos zijn.
Geen vergelijking natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:18 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zegt de man die spotte met de dood van Steve Jobs.
De mensen die dit als argument gebruiken moet sowieso maar eens nadenken over waar dodenherdenking voor staat.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef KreKkeR het volgende:
En wanneer mensen vinden dat het 'te lang geleden is', etc etc,
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Maar wanneer je in je eentje bent en gewoon lekker muziek luister, tv kijkt of wat dan ook (zonder het geluid knoerthard te hebben natuurlijk), ben je volgens sommigen toch verkeerd en respectloos bezig.![]()
En wanneer mensen vinden dat het 'te lang geleden is', etc etc, moeten ze dat lekker zelf weten, zolang ze maar wel weten dat ze respect voor hun medemens moeten hebben door stil te zijn in nabijzijn van mensen die er wel waarde aan hechten.![]()
![]()
![]()
Bij dat soort mensen denk ik, dan liever iemand die thuis lekker een muziekje luistert, maar zijn medemens in het dagelijks leven wel met respect behandelt.
Verklaar je nader.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
Die 2 minuten zijn net zoiets als een bloemetje in je msnnaam zetten wat een paar jaar geleden zo populair was
Dat het een kulargument is, daar ben ik het volledig mee eensquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De mensen die dit als argument gebruiken moet sowieso maar eens nadenken over waar dodenherdenking voor staat.
klopt, maar daar gaat het nu niet overquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:18 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zegt de man die spotte met de dood van Steve Jobs.
Dat is toch wel minstens 8 jaar geleden hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En je vervolgens wel op 5 mei op een of andere bevrijdingsfestival het leplazerus zuipen
Ik zeg ook niet dat jij zo bentquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:34 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar ik zeg ook niet dat andere mensen dit niet mogen doen he.
Klopt, maar je hebt altijd mensen die dan juist extra veel lawaai gaan maken. Helaas zijn dat elk jaar weer mensen van een bepaalde afkomst...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet stil zijn staat natuurlijk niet gelijk aan anderen tot last zijn. Dat hangt weer helemaal af van de plek waar je je op dat moment bevindt.
Niet iedereen die gaat feesten op koninginnedag is fan van het koningshuis en niet iedereen die kerst viert is gelovigquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En je vervolgens wel op 5 mei op een of andere bevrijdingsfestival het leplazerus zuipen
wel de leuke dingen maar niet het andere zoals altijdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet iedereen die gaat feesten op koninginnedag is fan van het koningshuis en niet iedereen die kerst viert is gelovig
Maar zijn wel hypocriet bezig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet iedereen die gaat feesten op koninginnedag is fan van het koningshuis en niet iedereen die kerst viert is gelovig
quote:
Dat werd toen altijd rondgestuurd wanneer er een bekend persoon was overleden of iets in die richting, zet een bloemetje voor je msn-naam uit respect!quote:
wist ik nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:25 schreef arucard het volgende:
[..]
[..]
Dat werd toen altijd rondgestuurd wanneer er een bekend persoon was overleden of iets in die richting, zet een bloemetje voor je msn-naam uit respect!
Jij weet wel meer niet.quote:
Tja, ik ben gewoon van mening dat je, als je aan de traditie mee wilt doen, gewoon die stilte in acht moet nemen, omdat dat nu eenmaal de vorm is die deze herdenking heeft. Als je niet aan dodenherdenking mee wilt doen is dat je goed recht, al vind ik het persoonlijk zonde, maar dan dien je in het openbaar, of op andere plekken waar mensen die wel stil zijn last van je kunnen hebben, je maar te conformeren en die twee minuten even uit te zingen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Maar wanneer je in je eentje bent en gewoon lekker muziek luistert, tv kijkt of wat dan ook (zonder het geluid knoerthard te hebben natuurlijk), ben je volgens sommigen toch verkeerd en respectloos bezig.
En wanneer mensen vinden dat het 'te lang geleden is', etc etc, moeten ze dat lekker zelf weten, zolang ze maar wel weten dat ze respect voor hun medemens moeten hebben door stil te zijn in nabijzijn van mensen die er wel waarde aan hechten.
Ik persoonlijk kijk met gemengde gevoelens naar dit soort herdenkingen. Sowieso vind ik het goed dat er wordt stilgestaan bij wat er is gebeurd, aangezien sommige mensen er anders nooit bij stil zouden staan, dus ik zie liever wel zo'n herdenking dan niet.
Aan de andere kant heb ik echter ook het idee dat er veel mensen zijn die hard schreeuwen dat er herdacht moet worden en dat iedereen stil moet zijn op dat moment, terwijl ze in het dagelijks leven zich als smeerlappen, schoften, etc gedragen naar hun medemens toe. Van die mensen die zo weer zo'n oorlog zouden laten uitbreken als ze in de meerderheid waren.
Bij dat soort mensen denk ik, dan liever iemand die thuis lekker een muziekje luistert, maar zijn medemens in het dagelijks leven wel met respect behandelt.
Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die mij vertellen wie ik wel en niet mag herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:05 schreef fratsman het volgende:
Voornamelijk zgn. stoere pubertjes die hier last van hebben. respect opbrengen is voor steeds meer mensen steeds moeilijker.
Ja, en hoe is dat dan hetzelfde als twee minuten stilte?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:25 schreef arucard het volgende:
[..]
[..]
Dat werd toen altijd rondgestuurd wanneer er een bekend persoon was overleden of iets in die richting, zet een bloemetje voor je msn-naam uit respect!
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon van mening dat je, als je aan de traditie mee wilt doen, gewoon die stilte in acht moet nemen, omdat dat nu eenmaal de vorm is die deze herdenking heeft. Als je niet aan dodenherdenking mee wilt doen is dat je goed recht, al vind ik het persoonlijk zonde, maar dan dien je in het openbaar, of op andere plekken waar mensen die wel stil zijn last van je kunnen hebben, je maar te conformeren en die twee minuten even uit te zingen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, en hoe is dat dan hetzelfde als twee minuten stilte?
Hoeft niet per se.quote:
Stoer man.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:28 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die mij vertellen wie ik wel en niet mag herdenken.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon van mening dat je, als je aan de traditie mee wilt doen, gewoon die stilte in acht moet nemen, omdat dat nu eenmaal de vorm is die deze herdenking heeft. Als je niet aan dodenherdenking mee wilt doen is dat je goed recht, al vind ik het persoonlijk zonde, maar dan dien je in het openbaar, of op andere plekken waar mensen die wel stil zijn last van je kunnen hebben, je maar te conformeren en die twee minuten even uit te zingen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:29 schreef vosss het volgende:
Ik lig rond die tijd in bed dus ik zal wel stil zijn
oowjaquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Sommige mensen werken nachtdiensten.
Fok gaat volgens mij om acht uur twee minuten op zwart.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:30 schreef vraagjesman123 het volgende:
trouwens als ik hier op zit praat ik zowiezo niet dus als ik om 8 uur op fok zit heb ik ook mee gedaan
mooi tochquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Fok gaat volgens mij om acht uur twee minuten op zwart.
Moet nog de eerste persoon tegen komen die niet elke dag minstens 2 minuten achter elkaar netjes z'n bek eens dicht houd.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:30 schreef vraagjesman123 het volgende:
trouwens als ik hier op zit praat ik zowiezo niet dus als ik om 8 uur op fok zit heb ik ook mee gedaan
Dat zou ik wel een goede actie vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is allebei een symbolisch gebaar om respect te tonen, beide best belachelijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, en hoe is dat dan hetzelfde als twee minuten stilte?
Hoezo zijn twee minuten stilte belachelijk?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:32 schreef arucard het volgende:
[..]
Het is allebei een symbolisch gebaar om respect te tonen, beide best belachelijk.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:32 schreef arucard het volgende:
[..]
Het is allebei een symbolisch gebaar om respect te tonen, beide best belachelijk.
Hoi Bas,quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Moet nog de eerste persoon tegen komen die niet elke dag minstens 2 minuten achter elkaar netjes z'n bek eens dicht houd.
Ff een uurtje maffen voor ik de nacht in gaquote:
Dat weet ik toch, Diana.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoi Bas,
Ik heb gil de la tourette en praat in mijn slaap.![]()
Gr, Gr,
Diana
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat vind ik, ik ga dan nadenken wat we nou eigenlijk aan het doen zijn. 2 minuten stilte voor al die overleden soldaten. Wat hebben die daar nu aan. En twee minuten, is dat nou lang genoeg om erover na te denken? Ik vind het gewoon vreemd, maar ik ga verder niet haten op de mensen die het wel belangrijk vinden, zelf wetenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoezo zijn twee minuten stilte belachelijk?
De waarheid, ja.quote:
Het is niet alleen voor hen, het is ook voor jou. Opdat jij niet vergeet wat er nodig is geweest om te zorgen dat jij in dit Nederland kan leven.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:35 schreef arucard het volgende:
[..]
Dat vind ik, ik ga dan nadenken wat we nou eigenlijk aan het doen zijn. 2 minuten stilte voor al die overleden soldaten. Wat hebben die daar nu aan. En twee minuten, is dat nou lang genoeg om erover na te denken? Ik vind het gewoon vreemd, maar ik ga verder niet haten op de mensen die het wel belangrijk vinden, zelf weten
Even 2 minuten stil staan bi jde fundamenten van onze vrije samenleving is hetzelfde als een bloemetje in je MSN naam voor H6?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:35 schreef arucard het volgende:
[..]
Dat vind ik, ik ga dan nadenken wat we nou eigenlijk aan het doen zijn. 2 minuten stilte voor al die overleden soldaten. Wat hebben die daar nu aan. En twee minuten, is dat nou lang genoeg om erover na te denken? Ik vind het gewoon vreemd, maar ik ga verder niet haten op de mensen die het wel belangrijk vinden, zelf weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |