Leg uitquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
ik ga hier geen serieuze reactie op geven, tering wat dom
Ik verwacht wel gewoon antwoord. Ik snap echt niet wat er nou zo respectloos is, als iemand niet 2 minuten stil is als hij gewoon rustig thuis zit en verder geen overlast maakt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
ik ga hier geen serieuze reactie op geven, tering wat dom
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef maffemuts het volgende:
Het gaat al tijden niet meer alleen om wat er in 40/45 gebeurd is, ja dat was erg klopt en hoort bij de geschiedenis om herhaling te voorkomen, maar er zijn veel meer oorlogen.
Het is ook een moment om even stil te staan bij slachtoffers van bv Joegoslavië, Afghanistan, en eerdere oorlogen zoals WW1.
Maar nee, niemand kent natuurlijk militairen/mensen die zijn omgekomen bij recentere oorlogen
Nee daar staat het niet voor. Dus die verklaring is onwaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
hsg staat dat toevallig voor heel stom gelul? dat zou een hoop verklaren
het gaat hun om het idee dat je geen twee minuten kan opbrengenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel gewoon antwoord. Ik snap echt niet wat er nou zo respectloos is, als iemand niet 2 minuten stil is als hij gewoon rustig thuis zit en verder geen overlast maakt.
nee die verklaring is waar, dat is net verklaard en zo is het.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee daar staat het niet voor. Dus die verklaring is onwaar.
Op welke manier merken familie, vrienden etc, dat iemand die ze nooit hebben gezien of gesproken, 2 minuten stil is? En waar leid jij uit af dat 2 minuten stil zijn gelijk staat aan het tonen van respect? Heeft niets met elkaar te maken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:44 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
die 2 minuten stilte is puur om gezamelijk stil te staan bij de 2e wereldoorlog. Mensen die dit niet doen hebben in mijn ogen gewoon geen respect. Als men goed weet waarover het gaat, hoeveel mensen er zijn omgekomen en hoe de omstandigheden in Nederland waren, dan is het zeer waarschijnlijk (+99%) dat diegene 2 minuten van zijn tijd reserveerd om respect te tonen naar de mensen die familie, vrienden, etc. hebben verloren.
Niet stil zijn staat natuurlijk niet gelijk aan anderen tot last zijn. Dat hangt weer helemaal af van de plek waar je je op dat moment bevindt.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:08 schreef Wootism het volgende:
[..]
Andere mensen hechten er wel weer waarde aan.
Ik kan boos worden om mensen die dit niet kunnen/willen respecteren.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee daar staat het niet voor. Dus die verklaring is onwaar.
ja/neequote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee die verklaring is waar, dat is net verklaard en zo is het.
Dat is alleen maar waar in jouw hoofd. De werkelijkheid ligt anders.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee die verklaring is waar, dat is net verklaard en zo is het.
En daarom heb je de Nederlands les overgeslagen? Of werk je als palletsorteerder?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:38 schreef valek het volgende:
We hebben hier een stagiaire, een dame van 19 die het totaal niet interesseert vindt. Ze vertelde me dat ze geen 2 minuten stil is en dat het aan de mensen zelf ligt die dood zijn gegaan in WO2. Ik moest me echt inhouden. Wat een schaap zeg.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef Chai het volgende:
Mensen a.u.b. even niet meer posten nu. Ik pak nu alvast even een extra herdenkmomentje.
Zou het erg respectloos vinden, het duurt maar 1 minuut.
nee hoor dat denk jij maar en daarmee is de kous af. einde gesrpekquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is alleen maar waar in jouw hoofd. De werkelijkheid ligt anders.
Hoe kan je nou niet dankbaar zijn (respect hebben) voor wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurd, zodat jij nu in een wereld van vrede (europa) kan zijn. Dodenherdenking is niet als: Hé bedankt! Dodenherdenking heeft ook op jouw leven invloed gehad. Daar mag je best wel eens bij stil staan.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel gewoon antwoord. Ik snap echt niet wat er nou zo respectloos is, als iemand niet 2 minuten stil is als hij gewoon rustig thuis zit en verder geen overlast maakt.
Dus je geeft het op. Is ook prima hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:52 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee hoor dat denk jij maar en daarmee is de kous af. einde gesrpek
Ik snap dat ook niet. Omdat er van die azijnpissers zijn. Ongelofelijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:48 schreef Ludachrist het volgende:
Jezus, het is twee minuten even stilstaan bij een wereldoorlog en alle slachtoffers daarvan, zodat we niet vergeten hoe verschrikkelijk het is om in zo'n oorlog terecht te komen, en de mensen die hun leven hebben gegeven om te zorgen dat wij nog in een vrij Europa leven te herdenken.
Hoezo zou je daar in godsnaam weer tegen kunnen zijn?
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:53 schreef vraagjesman123 het volgende:
[..]
ik heb 1 minuut stilte gehouden voor je
Daar ben ik me als geschiedenisstudent prima bewust van. Daar heb ik echt geen 2 minuten stilte voor nodig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:53 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Hoe kan je nou niet dankbaar zijn (respect hebben) voor wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurd, zodat jij nu in een wereld van vrede (europa) kan zijn. Dodenherdenking is niet als: Hé bedankt! Dodenherdenking heeft ook op jouw leven invloed gehad. Daar mag je best wel eens bij stil staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |