klopt, maar daar gaat het nu niet overquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:18 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zegt de man die spotte met de dood van Steve Jobs.
Dat is toch wel minstens 8 jaar geleden hoor.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
Die 2 minuten zijn net zoiets als een bloemetje in je msnnaam zetten wat een paar jaar geleden zo populair was
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En je vervolgens wel op 5 mei op een of andere bevrijdingsfestival het leplazerus zuipen
Ik zeg ook niet dat jij zo bentquote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:34 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Maar ik zeg ook niet dat andere mensen dit niet mogen doen he.
Klopt, maar je hebt altijd mensen die dan juist extra veel lawaai gaan maken. Helaas zijn dat elk jaar weer mensen van een bepaalde afkomst...quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet stil zijn staat natuurlijk niet gelijk aan anderen tot last zijn. Dat hangt weer helemaal af van de plek waar je je op dat moment bevindt.
Niet iedereen die gaat feesten op koninginnedag is fan van het koningshuis en niet iedereen die kerst viert is gelovigquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En je vervolgens wel op 5 mei op een of andere bevrijdingsfestival het leplazerus zuipen
wel de leuke dingen maar niet het andere zoals altijdquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet iedereen die gaat feesten op koninginnedag is fan van het koningshuis en niet iedereen die kerst viert is gelovig
Maar zijn wel hypocriet bezig.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet iedereen die gaat feesten op koninginnedag is fan van het koningshuis en niet iedereen die kerst viert is gelovig
quote:
Dat werd toen altijd rondgestuurd wanneer er een bekend persoon was overleden of iets in die richting, zet een bloemetje voor je msn-naam uit respect!quote:
wist ik nietquote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:25 schreef arucard het volgende:
[..]
[..]
Dat werd toen altijd rondgestuurd wanneer er een bekend persoon was overleden of iets in die richting, zet een bloemetje voor je msn-naam uit respect!
Jij weet wel meer niet.quote:
Tja, ik ben gewoon van mening dat je, als je aan de traditie mee wilt doen, gewoon die stilte in acht moet nemen, omdat dat nu eenmaal de vorm is die deze herdenking heeft. Als je niet aan dodenherdenking mee wilt doen is dat je goed recht, al vind ik het persoonlijk zonde, maar dan dien je in het openbaar, of op andere plekken waar mensen die wel stil zijn last van je kunnen hebben, je maar te conformeren en die twee minuten even uit te zingen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Klopt. Maar wanneer je in je eentje bent en gewoon lekker muziek luistert, tv kijkt of wat dan ook (zonder het geluid knoerthard te hebben natuurlijk), ben je volgens sommigen toch verkeerd en respectloos bezig.
En wanneer mensen vinden dat het 'te lang geleden is', etc etc, moeten ze dat lekker zelf weten, zolang ze maar wel weten dat ze respect voor hun medemens moeten hebben door stil te zijn in nabijzijn van mensen die er wel waarde aan hechten.
Ik persoonlijk kijk met gemengde gevoelens naar dit soort herdenkingen. Sowieso vind ik het goed dat er wordt stilgestaan bij wat er is gebeurd, aangezien sommige mensen er anders nooit bij stil zouden staan, dus ik zie liever wel zo'n herdenking dan niet.
Aan de andere kant heb ik echter ook het idee dat er veel mensen zijn die hard schreeuwen dat er herdacht moet worden en dat iedereen stil moet zijn op dat moment, terwijl ze in het dagelijks leven zich als smeerlappen, schoften, etc gedragen naar hun medemens toe. Van die mensen die zo weer zo'n oorlog zouden laten uitbreken als ze in de meerderheid waren.
Bij dat soort mensen denk ik, dan liever iemand die thuis lekker een muziekje luistert, maar zijn medemens in het dagelijks leven wel met respect behandelt.
Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die mij vertellen wie ik wel en niet mag herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 13:05 schreef fratsman het volgende:
Voornamelijk zgn. stoere pubertjes die hier last van hebben. respect opbrengen is voor steeds meer mensen steeds moeilijker.
Ja, en hoe is dat dan hetzelfde als twee minuten stilte?quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:25 schreef arucard het volgende:
[..]
[..]
Dat werd toen altijd rondgestuurd wanneer er een bekend persoon was overleden of iets in die richting, zet een bloemetje voor je msn-naam uit respect!
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon van mening dat je, als je aan de traditie mee wilt doen, gewoon die stilte in acht moet nemen, omdat dat nu eenmaal de vorm is die deze herdenking heeft. Als je niet aan dodenherdenking mee wilt doen is dat je goed recht, al vind ik het persoonlijk zonde, maar dan dien je in het openbaar, of op andere plekken waar mensen die wel stil zijn last van je kunnen hebben, je maar te conformeren en die twee minuten even uit te zingen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, en hoe is dat dan hetzelfde als twee minuten stilte?
Hoeft niet per se.quote:
Stoer man.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:28 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die mij vertellen wie ik wel en niet mag herdenken.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Tja, ik ben gewoon van mening dat je, als je aan de traditie mee wilt doen, gewoon die stilte in acht moet nemen, omdat dat nu eenmaal de vorm is die deze herdenking heeft. Als je niet aan dodenherdenking mee wilt doen is dat je goed recht, al vind ik het persoonlijk zonde, maar dan dien je in het openbaar, of op andere plekken waar mensen die wel stil zijn last van je kunnen hebben, je maar te conformeren en die twee minuten even uit te zingen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 14:29 schreef vosss het volgende:
Ik lig rond die tijd in bed dus ik zal wel stil zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |