1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | 2 Ryan Briscoe Team Penske (Chevrolet) 3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) 4 JR Hildebrand Panther Racing (Chevrolet) 5 EJ Viso KV Racing Technology (Chevrolet) 6 Katherine Legge Dragon Racing (Lotus) 7 Sebastien Bourdais Dragon Racing (Lotus) 8 Rubens Barrichello KV Racing Technology (Chevrolet) 9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing (Honda) 10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing (Honda) 11 Tony Kanaan KV Racing Technology (Chevrolet) 12 Will Power Team Penske (Chevrolet) 14 Mike Conway AJ Foyt Enterprises (Honda) 15 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 17 Sebastian Saavedra AFS Racing/Andretti Autosport (Chevrolet) 18 Justin Wilson Dale Coyne Racing (Honda) 19 James Jakes Dale Coyne Racing (Honda) 20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) 22 Oriol Servia Lotus DRR (Chevrolet) 25 Ana Beatriz Andretti Autosport/Conquest (Chevrolet) 26 Marco Andretti Andretti Autosport (Chevrolet) 27 James Hinchcliffe Andretti Autosport (Chevrolet) 28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Chevrolet) 38 Graham Rahal Service Central Chip Ganassi Racing (Honda) 39 Bryan Clauson Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 41 Wade Cunningham AJ Foyt Enterprises (Honda) 45 Michael Jourdain jr. Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton Motorsports (Honda) 78 Simona de Silvestro Lotus HVM Racing (Lotus) 83 Charlie Kimball Novo Nordisk Ganassi Racing (Honda) 98 Alex Tagliani Bryan Herta Autosport w/Curb-Agajanian (Honda) 99 Townsend Bell Sam Schmidt Motorsports (Honda) TBA TBA Michael Shank Racing (?) ??? |
Newman/Haas heeft zich al teruggetrokken en Chevrolet en Honda willen geen andere teams meer van motoren voorzien omdat ze al meer dan 40% (wat ze verplicht waren) van het veld van motoren voorzien.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:02 schreef Bjornos het volgende:
Er komen nog wel wat teams bij, Zo wil newman haas ( al 2 jaar gestopt) een auto inschrijven met ex f1 coureur Jean Alesi. Het probleem momenteel in de indycars is alleen dat een aantal teams gebruikt maakt van lotus motoren, en die motoren zijn dus niet goed. Dus sommige teams missen hierdoor de indy 500 en andere teams moeten snel opzoek naar een andere motor.
Ook heb je best kans dat er nog wel wat privateers een auto inschrijven voor de indy 500.
Stiekem hoop ik dat oude teams als Menards en threadway racing zich ooit weer met deze race gaan bemoeien.
Nee, dat zijn motoren gemaakt door Judd onder de naam van Lotus (Lotus Cars, niet het F1 team)quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik neem aan dat Lotus motoren van Renault is.
Ik denk ook wel dat er 33 auto's komen, al denk ik niet dat Michael Shank Racing daarbij zal zijn. Misschien wel Jay Howard, wiens contract met Michael Shank ontbonden is. Nu is hij vrij om een ander team (met Lotus motor?) te zoeken. Jay Howard heeft daar, in tegenstelling tot Michael Shank, geen probleem mee als hij er maar bij kan zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:20 schreef Migue het volgende:
33 auto's gaat echt wel goed komen, IndyCar gaat het echt niet laten gebeuren dat er minder dan dat aantal aan de start verschijnen.
Ik ga voor Will Power als winnaar dit jaar, het moet nu toch echt eens op een oval gaan gebeuren en Indy is zo goed als iedere andere oval. Of misschien toch Hélio, een vierde overwinning zou toch wel briljant zijn.
Dragon Racing, schijnt. Mag ook wel, een Brit in een Lotus, hoewel die Brit natuurlijk gewoon James Rossiter hoort te zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel Jay Howard, wiens contract met Michael Shank ontbonden is[/url]. Nu is hij vrij om een ander team (met Lotus motor?) te zoeken.
quote:There will be at least 33 car/driver combinations for this year’s Indianapolis 500 after all when practice begins next weekend. And a last-minute deal to insure the traditional starting lineup features one of the most unique pairings in recent memory.
SPEED has learned that Jean Alesi, who raced in Formula One for the powerful Ferrari team, is now going to be driving an Indy car for a little Firestone Indy Lights team co-owned by former Indy Racing League regular Tyce Carlson.
It’s believed Lotus is funding the deal and a formal announcement is expected Monday.
But it’s been an on-again, off-again proposition for Alesi, who was penciled into an Indy seat when Lotus confirmed it was going Indy-car racing in 2010. When a deal for Newman/Haas Racing to run him this month fell through a couple of weeks ago, it appeared he was done.
Alesi, who has never driven on an oval track, has continued driving the Dallara simulator and Lotus made a run at Keith Wiggins’ HVM team last week.
"It was so late and it didn’t feel comfortable and I didn’t have enough manpower to build up a car in a week,’’ said Wiggins, who campaigns Simona de Silvestro in the works Lotus effort. "And I didn’t want to detract from Simona’s effort.’’
So Lotus struck a deal to run Alesi with Fan Force United, the Lights team currently run out of the garages of Chris Williams and Carlson, who competed at Indianapolis in 1997 and 1999.
Formerly Alliance Racing, Carlson has two cars entered in this month’s Freedom 100 and wants to branch out into full-time INDYCAR ownership. The North Central High School graduate could not be reached for comment on Saturday night.
The best news for this group is that Greg Beck, a veteran mechanic/owner who has experienced success with rookies in the past, is currently working for FFU.
Alesi, a 47-year-old Frenchman of Italian descent whose lone F1 victory in his 13-year career came in 1995 for Ferrari, made his final F1 start in 2001. He hasn’t raced an open wheel car since but competed in DTM from 2002-2006 before moving on to sports cars.
He was named test driver and ambassador for Lotus Renault GP’s F1 effort in January of 2011.
Alesi will take Rookie Orientation at the Speedway on Thursday along with former F1 rival Rubens Barrichello.
quote:With its plans for an Indy 500 return with Lotus ambassador and former F1 driver Jean Alesi now sidelined, Newman/Haas Racing General Manager Brian Lisles confirmed that a few aspects of the Lotus-financed program just didn’t meet the championship-winning team’s criteria.
“Unfortunately, we had to withdraw our entry for the Indianapolis 500,” he told SPEED.com. “We weren’t able to get everything done in time for a sensible entry. We didn’t want to do some mad rush at the last moment, and didn’t have everything in place to feel we could do a credible effort, so we withdrew our entry.”
The hiccup with the Lotus/Alesi program won’t impede any of the other plans the team has in the works, including its first foray into sports car racing and an ongoing effort to rejoin the IZOD IndyCar Series.
“We’re looking to hopefully be on track later this year, but that’s not finalized,” Lisles explained. “That’s not in IndyCar. As we said, we won’t be doing IndyCar this year. The only opportunity was the Indy 500 and that’s passed us by. We are already starting on work to hopefully return to IndyCar for 2013, however.”
With little chance to secure a Chevrolet or Honda engine this season, Lisles said gearing up for 2013 is the only practical choice for Newman/Haas.
“I think, not wishing to get ahead of myself, obviously, in talking to sponsors, you can imagine any sponsor that’s going to put any sizeable investment into a team wants [an engine] that’s competitive,” he remarked. “So they’re obviously going to be looking at what’s going on, and some hard choices will be made come October, I imagine.”
quote:Turbocharger talk in the Izod IndyCar Series won't quiet down until at least Wednesday. That's when a hearing on General Motors' protest of a recent hearing will be held in Indianapolis.
GM officials contend that IndyCar shouldn't have approved modifications to the single-unit turbocharger made by BorgWarner. Those compressors are used solely by the Honda engines this season.
IndyCar officials announced April 18 that the modification was agreed to in the early stages of writing equipment rules in 2010. They said the compressor is a standard item provided to the teams by an independent source rather than the engine partner.
A three-person panel supported IndyCar's decision April 28, allowing the device to be used in last weekend's event in Sao Paulo; this is the official protest allowed by the rulebook. Honda officials are invited to attend next week's hearing because their engine is affected by the decision.
Honda is the only engine manufacturer using the single-unit turbos. Chevrolet and Lotus use twin turbos; those compressors are also provided by BorgWarner.
Under IndyCar's new management tree, the initial hearing fell under the jurisdiction of first-year race director Beaux Barfield, IndyCar's president of competition. Ironically, the appeal is controlled by Barfield's predecessor, Brian Barnhart, IndyCar's president of operations and strategy.
Barnhart, however, arranged for an independent entity to hear the case, a person with mediation experience. Theodore R. Boehm is a former Indiana Supreme Court justice who retired in 2010.
Boehm was the first president and chief executive officer of the Indiana Sports Corp. and the chairman and CEO of the 1987 Pan American Games in Indianapolis.
By rule, Boehm's decision will be "final and binding."
Misschien, als Dragon verder kan met Chevrolet motoren, anders zijn het er (op dit moment) slechts 31. Naar verwachting zijn ze niet aanwezig op de Rookie test van vandaag.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | 2 Ryan Briscoe Team Penske (Chevrolet) 3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) 4 JR Hildebrand Panther Racing (Chevrolet) 5 EJ Viso KV Racing Technology (Chevrolet) 6 Katherine Legge Dragon Racing (?) 7 Sebastien Bourdais Dragon Racing (?) 8 Rubens Barrichello KV Racing Technology (Chevrolet) 9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing (Honda) 10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing (Honda) 11 Tony Kanaan KV Racing Technology (Chevrolet) 12 Will Power Team Penske (Chevrolet) 14 Mike Conway AJ Foyt Enterprises (Honda) 15 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 17* Sebastian Saavedra AFS Racing/Andretti Autosport (Chevrolet) 18 Justin Wilson Dale Coyne Racing (Honda) 19 James Jakes Dale Coyne Racing (Honda) 20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) 21* TBA Ed Carpenter Racing (Chevrolet) 22 Oriol Servia Lotus DRR (Chevrolet) 25* Ana Beatriz Andretti Autosport/Conquest (Chevrolet) 26 Marco Andretti Andretti Autosport (Chevrolet) 27 James Hinchcliffe Andretti Autosport (Chevrolet) 28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Chevrolet) 38 Graham Rahal Service Central Chip Ganassi Racing (Honda) 39* Bryan Clauson Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 41 Wade Cunningham AJ Foyt Enterprises (Honda) 45 Michael Jourdain jr. Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 64 Jean Alesi Fan Force United (Lotus) 67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton Motorsports (Honda) 78 Simona de Silvestro Lotus HVM Racing (Lotus) 83 Charlie Kimball Novo Nordisk Ganassi Racing (Honda) 98 Alex Tagliani Bryan Herta Autosport w/Curb-Agajanian (Honda) 99 Townsend Bell Sam Schmidt Motorsports (Honda) |
Dat kan eigenlijk ook niet anders, in een auto die tot gisteren geen meter heeft gereden, in een team dat nieuw in IndyCar is, met een motor als Lotus. Ik vind de omstandigheden van zijn debuut enorm jammer, er zal veel meer inzitten dan wat we deze maand van hem te zien krijgen. Dat zelfde vond ik overigens ook voor Johnny Herbert gelden, het waren toen ook vooral de omstandigheden die het zo'n drama maakten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:11 schreef Funzel het volgende:
Alesi wordt echt een gigantische flop denk ik.
Dat had ik ook begrepen, maar hij staat wel op de lijst. Misschien iets voor Jay Howard?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:09 schreef Migue het volgende:
Ed Carpenter Racing zet geen tweede wagen in, ik snap niet waarom ze die überhaupt hebben ingeschreven, maar ik vermoed dat ze gewoon op een dikke cheque aan het wachten waren. Daar is het nu te laat voor om nog iets op te zetten.
[..]
Hij staat wel degelijk op de nieuwe lijst, alleen willen ze deze alleen inzetten als het team er beter van wordt of het nodig is om de 33 inschrijvingen te halen. Sowieso is het de vraag of er een Chevrolet motor beschilbaar is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:58 schreef Migue het volgende:
Het team zei dat na de bekendmaking van de lijst. Wat nu nog op de website staat is een oude lijst, op de actuele moet die tweede auto verwijderd zijn.
Natuurlijk gewoon de Tony George "33-is-just-a-number"-reserve-inschrijving, bedacht ik mij ook later.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij staat wel degelijk op de nieuwe lijst, alleen willen ze deze alleen inzetten als het team er beter van wordt of het nodig is om de 33 inschrijvingen te halen. Sowieso is het de vraag of er een Chevrolet motor beschilbaar is.
Judd is het probleem niet. Lotus is zelf het probleem doordat ze er te laat mee begonnen zijn en te weinig geld beschikbaar stellen, zeker na de overname van Lotus moedermaatschappij door DRB-Hicom. Vanaf dat moment werd er nauwelijks nog geld bechikbaar gesteld. En vandaar ook de rechtszaak van Dragon tegen Lotus.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tja hebben ze bij Judd ooit weleens een succesvolle motor gebouwd? Lotus badged zoveel verschillende teams/motoren/activiteiten in talloze verschillende klasses het gaat helemaal nergens meer over. Als je geen goede partner kunt vinden als Ilmor of Cosworth moet je er gewoon helemaal niet aan beginnen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 1. Ryan Briscoe Penske DW12-Chevy 226.484 2. James Hinchcliffe Andretti DW12-Chevy 226.481 3. Ryan Hunter-Reay Andretti DW12-Chevy 226.240 4. Marco Andretti Andretti DW12-Chevy 225.456 5. Will Power Penske DW12-Chevy 225.422 6. Helio Castroneves Penske DW12-Chevy 225.172 7. Josef Newgarden Fisher DW12-Honda 224.037 8. Tony Kanaan KV DW12-Chevy 224.751 9. EJ Viso KV DW12-Chevy 224.422 10. Rubens Barrichello KV DW12-Chevy 224.264 11. Alex Tagliani Herta DW12-Honda 224.000 12. Graham Rahal Ganassi DW12-Honda 223.959 13. Ana Beatriz Andretti/Conquest DW12-Chevy 223.920 14. Charlie Kimball Ganassi DW12-Honda 223.868 15. Scott Dixon Ganassi DW12-Honda 223.684 16. Dario Franchitti Ganassi DW12-Honda 223.582 17. James Jakes Dale Coyne DW12-Honda 223.482 18. JR Hildebrand Panther DW12-Chevy 223.422 19. Takuma Sato Rahal DW12-Honda 223.392 20. Townsend Bell Schmidt DW12-Honda 223.134 21. Justin Wilson Dale Coyne DW12-Honda 222.929 22. Michel Jourdain Jr Rahal DW12-Honda 222.893 23. Simon Pagenaud Schmidt DW12-Honda 222.891 24. Sebastian Saavedra AFS/Andretti DW12-Chevy 222.811 |
Niet in IndyCar, maar ik denk dat je hier Judd niet echt de schuld van kan geven.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tja hebben ze bij Judd ooit weleens een succesvolle motor gebouwd?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 25. Sebastian Bourdais Dragon Racing DW12-Chevy 223.760 26. Wade Cunningham Foyt DW12-Honda 223.258 27. Oriol Servia Panther/DRR DW12-Chevy 222.393 28. Ed Carpenter Carpenter DW12-Chevy 222.324 29. Mike Conway Foyt DW12-Honda 222.319 30. Katherine Legge Dragon DW12-Chevy 221.624 31. Bryan Clauson Fisher DW12-Honda 214.455 32. Simona de Silvestro HVM DW12-Lotus 214.393 33. Jean Alesi Fan Force United DW12-Lotus 210.094 |
Het hadden er ook meer kunnen zijn als er meer (Honda of Chevrolet) motoren beschikbaar waren. Jay Howard, Pippa Mann, Paul Tracy, Alex Lloyd en Vitor Meira zouden wat graag mee gedaan hebben.quote:
Honda-motoren vallen sowieso tegen. De verwachting was dat Honda's single turbo (hogere topsnelheid) een voordeel zou zijn op Indy ten opzichte van de twin-turbo Chevy's (betere acceleratie), maar dat blijkt dus niet zo te zijn.quote:
quote:On paper, the twin-turbo adopted by the Chevy should provide better torque out of the slower turns, but the big, single turbo on the Honda should supply the edge at high-speed circuits. Honda seems to be basing its strategy on success at the 500, where Chevy appear to be looking more toward a season-long campaign, given the preponderance of road and street courses where their engine should excel.
quote:Dallara will make minor modifications to the DW12 IndyCar chassis before Carb Day practice at Indianapolis to further reduce the chances of cars becoming airborne in accidents.
The Italian company ascertained that the lateral stiffness of the new IndyCar's underwing supports had contributed to cars lifting slightly off the ground in some of the crashes during qualifying weekend. Preventing cars taking to the air in accidents was a key safety goal in the design of the new generation IndyCar chassis.
Dallara is therefore cutting slots into the cars' underwing supports in order to "lessen lateral and maintain vertical stiffness", according to an IndyCar statement, which added that the incidents that had concerned Dallara occurred on three occasions when a car "impacted the SAFER Barrier with the car's centreline parallel to the wall."
IndyCar's vice president of technology Will Phillips praised Dallara's prompt action.
"Dallara's response has been immediate to try and make sure all improvements possible could be implemented in time for the race - all credit to them," said Phillips.
"Feedback from observers, safety officials and drivers enabled Dallara to have the data very quickly, and their solution and response is a great example of how safety comes first."
Mag vanavond ook wel even duren van mijquote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
Ik heb hem laatst ook gereden (Gran Turismo 5) in de Red Bull X Prototype maar na 28 ronde's gestopt, vond het saai al was dat natuurlijk te verwachten met die wagen want je hebt totaal geen concurrentie.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
Ik deed het dan ook echt in de Dallara tegen andere mensen (iracing.com). Toch wel andere koek dan GT5quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb hem laatst ook gereden (Gran Turismo 5) in de Red Bull X Prototype maar na 28 ronde's gestopt, vond het saai al was dat natuurlijk te verwachten met die wagen want je hebt totaal geen concurrentie.
dit dus !!!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
So true!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
Ik heb die track ook een keer gereden in een ander kampioenschap in GT5 weet alleen niet meer welke auto ik toen had maar was in gevecht met een paar Ford GT's voor de overwinning.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik deed het dan ook echt in de Dallara tegen andere mensen (iracing.com). Toch wel andere koek dan GT5.
quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
Een Ford GT op Indy? Madness!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb die track ook een keer gereden in een ander kampioenschap in GT5 weet alleen niet meer welke auto ik toen had maar was in gevecht met een paar Ford GT's voor de overwinning.
Die dingen gingen hard, 't was elke keer elkaar inhalen want ik was sneller in de bochten en hun sneller op het rechte stuk, RTL had die uit moeten zenden.quote:
Ik ben niet iemand die snel de ene sport met de andere gaat vergelijken.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:13 schreef Nober het volgende:
Jullie lijken die Richard Hammond wel die was ook helemaal fan van de NASCAR nadat hij dat van dichtbij mee maakte, allemaal entertainment... racen lijkt wel bijzaak.
Ik hoop dat Barrichello wint.
wel tof om te horen, alles mag als de show maar goed is, hahaquote:Op zondag 27 mei 2012 19:08 schreef The_Avatar het volgende:
Wat kan de F1 hier van leren. Dictator regeltjes daar.
Nou een machinegeweer op het dak monteren is goed voor de show maar of het mag betwijfel ikquote:Op zondag 27 mei 2012 19:09 schreef Maver24 het volgende:
[..]
wel tof om te horen, alles mag als de show maar goed is, haha
Anaquote:
quote:Op zondag 27 mei 2012 20:07 schreef Atreidez het volgende:
Hij hoeft t niet te drinken, de ervaring leert dat het voor de foto's t beste uit beide mondhoeken kan klotsen
"Als we met een caution naar de reclame gaan missen we niets!"quote:
Deze positie is op dit moment ook veel gunstiger. In de slipstream rijden betekend dat hij misschien niet eerder hoeft te stoppen voor fuel dan Franchitti en Dixon. Als hij dan zelfs een rondje later kan stoppen heeft hij de meeste kans om te winnen, want hij heeft wel net iets meer snelheid.quote:
Dat is een ding dat zeker is.quote:
Ik heb een vermoeden dat het in Amerika nog erger isquote:Op zondag 27 mei 2012 20:37 schreef Wrijfhout het volgende:
Tering wat een reclames, nog geen 4 rondjes achter elkaar gezien.
Zal wel kunnen, maar niet voor de overwinning. Je kan wel sparen maar niet als je vooraan rijd, aan het eind heb je meer brandstof nodig. Denk dat je dan aan alle kanten voorbij gereden wordt.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:40 schreef Steffie het volgende:
Gambling. Kijken wie het aandurft om 34 rondjes op 1 tank te rijden, terwijl 31 zo'n beetje de max is.
Hinchcliffe, Andretti, Tagliani misschien?quote:Op zondag 27 mei 2012 20:40 schreef Steffie het volgende:
Gambling. Kijken wie het aandurft om 34 rondjes op 1 tank te rijden, terwijl 31 zo'n beetje de max is.
Ze rijden allebei op een economy setting. Maar hun twee hebben wel de allerbeste fuel milage van het veld. Daar staat tegenover dat ze veel minder profiteren van slipstreamen dan de rest, wat hun fuel milage weer niet ten goede komt.quote:Op zondag 27 mei 2012 20:53 schreef DennisDeBengel het volgende:
Lijkt erop dat ze bij Ganassi vertrouwen hebben in het uitrijden. Ze gaan volle bak
Dat is ook wel een baasquote:
Nee joh, die hadden gewoon geen zin om op 1 of 2 te rijden nu, zo vroeg alquote:Op zondag 27 mei 2012 21:01 schreef Wrijfhout het volgende:
Haha wtf daar zaten er een paar te slapen![]()
Dat is een ding dat zeker is.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:09 schreef Rodawa het volgende:
Denk dat er hooguit nog 5 rondjes gereden kunnen worden. Ik hoop dat Kanaan wint, eventueel Sato.
Mag ik trouwens even zeggen dat ik Allard Kalff en Rick Winkelman allebei irritante commentatoren vind? Ik ben blij dat het weer op RTL7 te zien is, maar het commentaar vind ik niet geweldig.
Ach, we gaan wachten op de dingen die komen gaanquote:Op zondag 27 mei 2012 21:13 schreef Rodawa het volgende:
[..]
En altijd een irritant slurpje er achteraan.
Helaas, hoewel het een stuk leuker kijken is naar een coureur met ballen, zoals Jappenquote:Op zondag 27 mei 2012 21:19 schreef Fir3fly het volgende:
Sato bewijst maar weer eens dat hij geen hersens heeft.
Of gewoon een teveel aan adrenaline.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:19 schreef Fir3fly het volgende:
Sato bewijst maar weer eens dat hij geen hersens heeft.
Je moet er respect voor hebben, winnen of niets.. Beter als afwachtend tweede worden misschien.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Helaas, hoewel het een stuk leuker kijken is naar een coureur met ballen, zoals Jappen
Actrice (Heat, o.a.)quote:Op zondag 27 mei 2012 21:21 schreef heywoodu het volgende:
Is die Judd bekend als vrouw van Dario ofzo?
Ik heb erg veel respect voor coureurs die er gewoon vol in durven knallen ja, sowieso moet je echt adrenalineverslaafd zijn om hem er op dat moment zo naast te zetten, waar geen ruimte isquote:Op zondag 27 mei 2012 21:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Je moet er respect voor hebben, winnen of niets.. Beter als afwachtend tweede worden misschien.
Jep, als hij had gelift werd hij op het rechte stuk waarschijnlijk gepakt door Dixon en Kanaanquote:Op zondag 27 mei 2012 21:23 schreef beantherio het volgende:
Jammer van Sato. Maar wel terecht dat ie op dat moment probeerde te passeren: als je op een beter moment gaat zitten wachten wordt je in dit soort races vaak juist zelf gepasseerd.
nou de 2e plek was al vrij zeker, maar hij kwam nu gewoon van te ver... nogmaals, denk dat ie beter bij de tweede rechte stuk had kunnen doenquote:Op zondag 27 mei 2012 21:23 schreef beantherio het volgende:
Jammer van Sato. Maar wel terecht dat ie op dat moment probeerde te passeren: als je op een beter moment gaat zitten wachten wordt je in dit soort races vaak juist zelf gepasseerd.
Klopt, dit was waarschijnlijk ook zijn enige kans. De ronde ervoor ging het wel goed bij Dixon. Hij wou hem graag winnen, nu staat hij helaas met lege handen.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:23 schreef beantherio het volgende:
Jammer van Sato. Maar wel terecht dat ie op dat moment probeerde te passeren: als je op een beter moment gaat zitten wachten wordt je in dit soort races vaak juist zelf gepasseerd.
Nee hoor. Liften in T1 had prima gekund. Iets later insturen en je hebt een betere exit uit T2 en een run op het rechte stuk.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:23 schreef beantherio het volgende:
Jammer van Sato. Maar wel terecht dat ie op dat moment probeerde te passeren: als je op een beter moment gaat zitten wachten wordt je in dit soort races vaak juist zelf gepasseerd.
Valt wel mee hoor, zat er praktisch naast, alleen hij had misschien iets teveel snelheid voor de plek waar hij zat, zat hij meer omhoog dat had hij hem wel gehouden waarschijnlijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:24 schreef franklop het volgende:
[..]
nou de 2e plek was al vrij zeker, maar hij kwam nu gewoon van te ver... nogmaals, denk dat ie beter bij de tweede rechte stuk had kunnen doen
Dario van P33 naar P1 vind ik wel knap. Sato had er op een recht stuk zo omheen kunnen rijden dus waarom in bocht 1... wel jammer, zag liever iemand die voor het eerst wint.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:35 schreef Desunoto het volgende:
Op zeer dubieuze wijze winnen door iemand geen ruimte geven waardoor hij in een spin raakt om vervolgens een feestje te gaan vieren. Goed gedaan hoor.![]()
Wat mij betreft gaat Sato de geschiedenis in als winnaar van 2012.De snelste en de slimste coureur gedurende de hele race. Het enige moment waarop hij iets terugviel was van plaats 3 naar 7 vlak na een caution... om daarna fenomenaal goed terug te komen.
Heb je wel gekeken?quote:Op zondag 27 mei 2012 21:35 schreef Desunoto het volgende:
Op zeer dubieuze wijze winnen door iemand geen ruimte geven waardoor hij in een spin raakt om vervolgens een feestje te gaan vieren. Goed gedaan hoor.![]()
Wat mij betreft gaat Sato de geschiedenis in als winnaar van 2012.De snelste en de slimste coureur gedurende de hele race. Het enige moment waarop hij iets terugviel was van plaats 3 naar 7 vlak na een caution... om daarna fenomenaal goed terug te komen.
Precies wat er gebeurde inderdaad.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:44 schreef Steffie het volgende:
Sato zegt dus net dat hij vond dat Dario hem te weinig ruimte liet, waardoor hij wel onder de witte lijn moest sturen.
stay high zei hij zeker ook tegen jou of niet?quote:Op zondag 27 mei 2012 21:46 schreef Desunoto het volgende:
De hele 200 ronden gekeken. Sato zat er ruim voldoende naast. Als je de verloop van de race bekijkt was duidelijk dat iemand inhalen in de eerste twee bochten bijna garantie geeft dat je er voor de rest van de ronde voor blijft zitten. De eerstvolgende poging om terug te slaan zou het rechte stuk bij start/finish zijn geweest, en dan ook pas aan het einde.
Franchitti moet van z'n spotter gehoord hebben "stay high, stay high, stay high" en zelfs als dat niet geroepen werd had hij dat zelf wel kunnen bedenken. Een compleet debiele actie van hem om hem zo extreem af te knijpen.
Op het moment dat Sato de bocht instuurt was zijn snelheid slechts een fractie hoger dan Franchitti. Daar zat niet zoveel verschil tussen.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:49 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
stay high zei hij zeker ook tegen jou of niet?
Franchitti is niet eens van zijn lijn afgeweest man, sneed gewoon zijn bocht aan, Sato had gewoon teveel snelheid, mocht Franchitti daar niet gezeten hebben had hij de bocht ook niet gehaald maar was in de muur beland waarschijnlijk.
Mij interesseert het niets wie er wel of niet wint maar Franchitti moet zijn bocht toch nemen, hij is volgens mij niet fout hierquote:Op zondag 27 mei 2012 22:03 schreef Desunoto het volgende:
Je ziet ook dat Dario eerst ging verdedigen, vervolgens komt Sato nagenoeg zij aan zij en gaat Dario weer iets terug naar de betere lijn.... en dan stuurt hij alsnog in en knijpt hij Sato volledig af. Wat is dat voor een walgelijke actie?
Eerst lijkt hij Sato de ruimte te geven omdat Dario weet dat hij die bocht verloren heeft, en daarna snijdt hij hem lelijk af.
Zelden zo'n onterechte "overwinning" gezien.
Nee. Je ziet duidelijk dat Franchitti zijn lijn houdt. Zo gauw Sato instuurt is hij al onder de witte lijn. Het gat was dus simpelweg niet groot genoeg. Als je wilt inhalen in T1 moet je er simpelweg veel eerder naast zitten.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:03 schreef Desunoto het volgende:
Je ziet ook dat Dario eerst ging verdedigen, vervolgens komt Sato nagenoeg zij aan zij en gaat Dario weer iets terug naar de betere lijn.... en dan stuurt hij alsnog in en knijpt hij Sato volledig af. Wat is dat voor een walgelijke actie?
Eerst lijkt hij Sato de ruimte te geven omdat Dario weet dat hij die bocht verloren heeft, en daarna snijdt hij hem lelijk af.
Zelden zo'n onterechte "overwinning" gezien.
Is dit de eerste keer dat je een autorace kijkt ofzo? Walgelijke actie.....haha, zoiets heet een bocht nemen als die daar is aangelegd anders was hij wel rechtdoor gegaan. Het is gewoon een fout van Sato zelf niks meer en niks minder, deal with it of ga in het vervolg een andere sport kijken.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:03 schreef Desunoto het volgende:
Je ziet ook dat Dario eerst ging verdedigen, vervolgens komt Sato nagenoeg zij aan zij en gaat Dario weer iets terug naar de betere lijn.... en dan stuurt hij alsnog in en knijpt hij Sato volledig af. Wat is dat voor een walgelijke actie?
Eerst lijkt hij Sato de ruimte te geven omdat Dario weet dat hij die bocht verloren heeft, en daarna snijdt hij hem lelijk af.
Zelden zo'n onterechte "overwinning" gezien.
Ik zie er ook niks in, allart kalf is helemaal in de 7e hemel van haar.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat een verschrikkelijk stomme hysterische kut is die Ashley Judd.
Ik heb m op iracing gereden maar ten opzichte van vorig jaar toen ik 75 laps aan de leiding lag was het dit jaar niet veel. wel een goede auto maar voor me was een crash en tsjaa dan kan je nergens heen. op naar 2013quote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
"He always drives me dirty", hoewel ik hier wel durf te zeggen dat de schuld irrelevant is. Franchitti heeft gewonnen, Sato gaf alles en net iets te veel, klaar. Sato de held, Franchitti de winnaar, daar kan ik wel mee leven. Wel weer typisch Franchitti.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:31 schreef Desunoto het volgende:
Franchitti is meerdere keren op identieke wijze ingehaald en toen hield hij gas in en bleef hij meer naar rechts. Nu besefte hij echter dat hij niet zo slim is geweest om daar al aan de leiding te rijden en zag dat Sato opeens de topfavoriet werd... dus wat doet hij, opeens besluit hij dat het circuit van hem alleen is en dat het oké is om iemand buiten de baan te drukken.
Ik kijk al jaren autosport in veel verschillende klasses, en ik zie duidelijk dat dit een smerige streek is van Franchitti. Onbegrijpelijk dat mensen het anders zien.
Of het een klootzak is laat ik maar in het midden, maar vanwege dat aanstellende wijf van hem hoeft hij van mij niet meer te winnen, hij deed gewoon wat hij moest doen, lullig voor Sato en je kan wel voor "the gap" gaan maar dan moet het er wel zijn.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:51 schreef vosss het volgende:
Raar of niet, Dario had daar ruimte moeten laten. Klootzak dat het is.
Dat gat was er. Anders had hij er niet naast gezetenquote:en je kan wel voor "the gap" gaan maar dan moet het er wel zijn.
Naast de baan jaquote:Op maandag 28 mei 2012 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gat was er. Anders had hij er niet naast gezeten
Nee niet naast de baan, daar stond een muurquote:
Over het gunnen ben ik het wel met je eens, maar dan had ik nog liever Tony Kanaan als winnaar gezienquote:Op maandag 28 mei 2012 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee niet naast de baan, daar stond een muur
Bitch ass move van Dario imo en ik had het Sato meer gegund. Maarja, volgend jaar beter
Voor de race is expliciet gezegd dat er bij het ingaan van bocht 1 meer dan een wagenbreedte ruimte moet zijn om het inhalen mogelijk te maken vanwege de grotere draft en slipstream die deze wagens hebben. Franchitti hield zich in de laatste bocht niet aan deze regel en zou eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden. Maar he, het is Franchitti, die komt er mee weg, zoals hij altijd met dit soort acties wegkomt, zoals eerder in het seizoen het aantikken van Joseph Newgarden en vorig jaar Will Power.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Je ziet duidelijk dat Franchitti zijn lijn houdt. Zo gauw Sato instuurt is hij al onder de witte lijn. Het gat was dus simpelweg niet groot genoeg. Als je wilt inhalen in T1 moet je er simpelweg veel eerder naast zitten.
Grotere namen dan Sato zijn in een do-or-die-actie de muur ingevlogen in de finale van de Indy 500. Ik vind het geen fout van Sato, maar pure passie en jacht naar eeuwige roem.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:27 schreef Marks het volgende:
Het blijft toch raar dat Sato daar in wilde halen, niets geleerd van al zijn knullige inschattingsfouten die hij in de F1 maakte....
OK dan is het meer een "gambled and lost' verhaal dan dat het Franchitti te verwijten is dat hij z'n bocht aansnijdt en of hij generaties herinnerd wordt als hij niet wint vraag ik me af en gisteren was me weer niet duidelijk waarom dit de "greatest race in the world" genoemd wordt, maar zo zijn Amerikanen nu eenmaalquote:Op maandag 28 mei 2012 13:44 schreef Migue het volgende:
[..]
Grotere namen dan Sato zijn in een do-or-die-actie de muur ingevlogen in de finale van de Indy 500. Ik vind het geen fout van Sato, maar pure passie en jacht naar eeuwige roem.
Als Sato de race nooit zal weten te winnen, zal hij wel nog generaties lang herinnerd worden als de man wie de Indy 500 zo graag wilde winnen dat hij het risico nam hard te crashen in een laatste poging (want als hij in de eerste bocht had gewacht had hij nooit zoveel snelheid mee kunnen nemen naar de derde bocht om Franchitti alsnog te passeren) de grootste race ter wereld te winnen. Dat is voor een coureur als Sato meer waard dan de punten voor plaats twee of drie.
Alard Kalff was ook net als ik verbaasd dat hij het daar al probeerde. De kans was enorm dat hij later weer ingehaald zou worden door Dario.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:44 schreef Migue het volgende:
[..]
Grotere namen dan Sato zijn in een do-or-die-actie de muur ingevlogen in de finale van de Indy 500. Ik vind het geen fout van Sato, maar pure passie en jacht naar eeuwige roem.
Als Sato de race nooit zal weten te winnen, zal hij wel nog generaties lang herinnerd worden als de man wie de Indy 500 zo graag wilde winnen dat hij het risico nam hard te crashen in een laatste poging (want als hij in de eerste bocht had gewacht had hij nooit zoveel snelheid mee kunnen nemen naar de derde bocht om Franchitti alsnog te passeren) de grootste race ter wereld te winnen. Dat is voor een coureur als Sato meer waard dan de punten voor plaats twee of drie.
Dat was de laatste kans voor Sato want op het laatste rechte stuk zou hij het niet gered hebben. daarvoor was de lengte tot de finish te kort. dat zag je in de ronden ervoor wel.quote:Op maandag 28 mei 2012 23:02 schreef Marks het volgende:
[..]
Alard Kalff was ook net als ik verbaasd dat hij het daar al probeerde. De kans was enorm dat hij later weer ingehaald zou worden door Dario.
Maar koel nadenken op de echt belangrijke momenten kan hij blijkbaar nog steeds niet, maar dat was zijn charme in de F1...
Wel beter dat hij het in ieder geval geprobeerd had, maarja... Ik vond het al kansloos toen hij nog in moest sturen.
quote:Dario Franchitti ontvangt een slordige 2 miljoen euro voor zijn derde overwinning in de Indy 500. Scott Dixon moet zich tevreden stellen met een kleine negen ton, voor zijn tweede plek. Zelfs Jean Alesi, die na negen ronden uit de race werd gehaald omdat zijn Lotus gevaarlijk langzaam was, verliet Indianapolis nog 200.000 euro rijker.
Overzicht van het prijzengeld (in dollars):
1. Dario Franchitti - $2,474,280
2. Scott Dixon - $1,102,280
3. Tony Kanaan - $636,580
4. Oriol Servia - $443,430
5. Ryan Briscoe - $489,930
6. James Hinchcliffe - $357,680
7. Justin Wilson - $303,430
8. Charlie Kimball - $277,655
9. Townsend Bell - $251,305
10. Helio Castroneves - $308,930
11. Rubens Barrichello - $331,080
12. Alex Tagliani - $252,205
13. Graham Rahal - $306,680
14. J.R. Hildebrand - $306,680
15. James Jakes - $252,555
16. Simon Pagenaud - $303,680
17. Takuma Sato - $301,755
18. EJ Viso - $303,430
19. Michel Jourdain - $253,305
20. Sébastien Bourdais - $252,805
21. Ed Carpenter - $304,930
22. Katherine Legge - $303,680
23. Ana Beatriz - $252,805
24. Marco Andretti - $368,480
25. Josef Newgarden - $257,805
26. Sebastian Saavedra - $256,305
27. Ryan Hunter-Reay - $346,680
28. Will Power - $310,430
29. Mike Conway - $305,430
30. Bryan Clauson - $258,055
31. Wade Cunningham - $251,555
32. Simona de Silvestro - $303,430
33. Jean Alesi - $251,555
Spreekt imo nog meer in het voordeel van Taku San dat hij racet met vuur in z'n ogen i.p.v. dollartekens.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:39 schreef wdn het volgende:
17de...
Alstie normaal had gedaan was hij 2de geworden. 1.2m is toch aardig wat meer dan 300.000
Inderdaad. Zelfs dat hij wist dat Dirty Dario daar zat. En dan toch proberen. Kudo's voor die gekke spleetoogquote:Gegokt en verloren inderdaad, maar het niet proberen als je de kans hebt om te winnen is ook geen optie in de laatste ronde. Zo'n kans krijg je misschien nooit meer.
This year's money comes from an overall race prize purse of $13,285,815 that is split between the entrants depending on their performance in qualification, places made up during the race, laps led - and of course their final finishing position.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Hoe zit die prijzenverdeling precies?
Ik bedoel
24. Marco Andretti - $368,480
9. Townsend Bell - $251,305
Nummer 24 vangt 386K en nummer 9 vangt er "slechts" 251K
Wat is dat?
quote:And despite ending up dead last after being black flagged for insufficient speed just ten laps into the race, Jean Alesi and his Fan Force United scratch team still find it worthwhile being at Indianapolis to the tune of $251,555. That was just $57,375 less than Helio Castroneves ($308,930), whose quiet run to 10th place did relatively little to hit the money-paying points in IndyCar's complex payment matrix system for dividing the prize money.
Dat is een officiële regel die al in het verleden voor uitsluiting van Milka Duno zorgde. Als je niet binnen de 105% van de leider zit wordt je eruit gehaald om te voorkomen dat je een gevaar gaat worden voor de anderen. Dit was al van te voren bekend dat dat zou gaan gebeuren. De Lotussen zijn nu eenmaal niet snel genoeg.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:44 schreef Marks het volgende:
En trouwens, wat was het een aanfluiting dat de Lotussen eruit werde gehaald! Ongelooflijk... Zoveel traingen gedaan, zoveel voorbereid en dan dit... Sjonge jonge wat was dat achterlijk
Zit de Indycar eindelijk in de lift met geweldige races, meer transparantie en een gezondere financiële basis dan in voorgaande jaren, zijn het de teameigenaren weer die meer invloed willen. Vandaar dat de naam Barnhart niet zo vreemd is omdat hij in tegenstelling tot Bernard niet zo standvastig is.quote:Alle optimisme binnen de IndyCar Series na de zeer succesvolle Indianapolis 500 is omgeslagen in onrust. IndyCar Series directeur Randy Bernard bevestigde dinsdagavond via Twitter dat een teambaas andere teambazen op aan het stoken is om hem ontslagen te krijgen. Onder sommige teambazen is er ontevredenheid ontstaan over verschillende dingen die de afgelopen maand voorgevallen zijn.
“Het is waar dat een teambaas anderen belt om me ontslagen te krijgen. Meerdere teambazen hebben dit tegen mij bevestigd, teleurstellend,” meldde Bernard via Twitter.
Eén van de redenen waarom teambazen niet blij zouden zijn met Bernard is het feit dat het beroep van Chevrolet tegen een update van de Honda-motoren niet door IndyCar werd gehonoreerd. Roger Penske was zo boos, dat hij enkele weken niet meer met Bernard sprak, maar deze ruzie is inmiddels bijgelegd.
Ook was er veel ontevredenheid over de grote hoeveelheid geldboetes die IndyCar teams oplegde, waarbij de teller over de volledige mei-maand op ongeveer $300.000 uitkwam. Ook zouden teambazen niet tevreden zijn met de prijzen van de nieuwe Dallara DW12, welke hoger uit blijken te komen dan eerder was verwacht.
Waar Bernard sprak over dat één teambaas die op het ontslag van Bernard uit is, zou het volgens AP-journaliste Jenna Fryer gaan om drie teambazen, één voormalig CEO, twee team managers en een voormalig kampioen. De voormalig CEO zou Tony George (Ed Carpenter Racing) of Bobby Rahal kunnen zijn, maar tegenover de IndyStar ontkenden beide teams het vertrouwen in Bernard op te hebben gezegd. Met de voormalig kampioen zijn er vier teambazen mogelijk: AJ Foyt, Michael Andretti, Jimmy Vasser en Bobby Rahal. Bernard ontkende zelf dat Roger Penske betrokken zou zijn.
Voorlopig lijkt Bernard nog wel op de steun van de meeste teambazen te kunnen rekenen, terwijl ditzelfde over de fans gezegd kan worden. Speciaal hiervoor zijn Amerikaanse fans al een petitie begonnen om Bernard te behouden.
Update: SpeedTV's Robin Miller heeft als eerste namen naar buiten gebracht van de 'muiters' onder de teambazen. De huidige situatie zou zijn ontstaan door John Barnes (Panther Racing) en Tony George (Ed Carpenter Racing). Volgens Miller zouden de twee teambazen - welke beiden een bijzonder sterke band hebben met de IRL-zijde van de IndyCar Series hebben - Brian Barnhart of voormalig Tasman Motorsports teambaas Steve Horne als IndyCar directeur willen zien. Barnes en George zouden in mindere maten steun krijgen van KV Racing's Kevin Kalkhoven.
Vooral de naam van Barnhart is bijzonder opmerkelijk, na er jarenlang te hebben geblunderd, werd hij afgelopen winter zijn macht binnen de raceklasse sterk verkleind.
Dat ligt natuurlijk voornamelijk aan het hobbelige wegdek waar ze op rijden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Wat zijn die auto's vreselijk onrustig zeg, moet je kijken hoe spastisch dat stuur heen en weer gaat.
O RLY?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Ja maar dat was met de oude wagen veel minder erg.
quote:moet je kijken hoe spastisch dat stuur heen en weer gaat
Het is dan ook een erg hobbelig circuit.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dan zit ik mis. Ik kon me niet herinneren dat het zo erg was.
F1 reed niet op Belle Isle, dat was de binnenstad waar IndyCar ook racete voordat ze naar het park gingenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:47 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Het is dan ook een erg hobbelig circuit.
Als ze hier ooit weer F1 gaan houden (wat ik niet snel zie gebeuren) dan zit het hele veld de volgende dag bij de orthopeed.
quote:Op zondag 3 juni 2012 12:03 schreef Migue het volgende:
[..]
F1 reed niet op Belle Isle, dat was de binnenstad waar IndyCar ook racete voordat ze naar het park gingen![]()
Je hebt gelijk, my bad.quote:
Gewoon live iddquote:Op zondag 3 juni 2012 18:57 schreef Breaker.Faker het volgende:
Is de race van Detriot live te volgen via RTL7 of is dit een samenvatting??
Edit: hij is live niet goed gekeken. http://www.openwheelworld.net meld ook dat de race om 21:30 begint.
Pas op met wat je hier over Kalff zegt, hèquote:Op zondag 3 juni 2012 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ik pak wel een stream, Kalff heb ik geen zin in.
Ga daar maar niet van uitquote:Op zondag 3 juni 2012 23:06 schreef Breaker.Faker het volgende:
gaan ze nu alles er uit trekken en dan
racen??
ook leuk !!,.quote:
Dat baantje in Valencia vind ik echt zo saai, alleen het laatste stuk met die snelle bochten is wel vet maar de rest is het niet veel.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:28 schreef Breaker.Faker het volgende:
ja ik hoop dat Valencia eruit gaat en de Red Bull ring erin komt ik vindt het mooi dat ze niets hebben veranderd aan de baan. Ik weet nog dat de laatste in 2003 was Minardi wou toen met Jos Verstappen proberen om launch control te proberen maar kwam niet verder dan 200meter.
Zeker, vooral na de eerste bocht en dan dat lange rechte stuk, echt te vet gewoonquote:Op zondag 3 juni 2012 23:31 schreef M.Melandri het volgende:
Red Bull ring kun je tenminste ook nog een beetje fatsoenlijk inhalen
Die mexico track,is dat nu die van vroeger ??quote:Op zondag 3 juni 2012 23:33 schreef M.Melandri het volgende:
Buenos Aires was idd ook een geweldige baan, Mexico zal wel snel terug op de kalender komen.
Ja, hoop dat we er volgend jaar al gaan racenquote:Op zondag 3 juni 2012 23:37 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Die mexico track,is dat nu die van vroeger ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |