abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111030918
De lijst van inschrijvingen voor de Indy 500:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
2    Ryan Briscoe         Team Penske (Chevrolet)
3    Helio Castroneves    Team Penske (Chevrolet)
4    JR Hildebrand        Panther Racing (Chevrolet)
5    EJ Viso              KV Racing Technology (Chevrolet)
6    Katherine Legge      Dragon Racing (Lotus)
7    Sebastien Bourdais   Dragon Racing (Lotus)
8    Rubens Barrichello   KV Racing Technology (Chevrolet)
9    Scott Dixon          Target Chip Ganassi Racing (Honda)
10   Dario Franchitti     Target Chip Ganassi Racing (Honda)
11   Tony Kanaan          KV Racing Technology (Chevrolet)
12   Will Power           Team Penske (Chevrolet)
14   Mike Conway          AJ Foyt Enterprises (Honda)
15   Takuma Sato          Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
17   Sebastian Saavedra   AFS Racing/Andretti Autosport (Chevrolet)
18   Justin Wilson        Dale Coyne Racing (Honda)
19   James Jakes          Dale Coyne Racing (Honda)
20   Ed Carpenter         Ed Carpenter Racing (Chevrolet)
22   Oriol Servia         Lotus DRR (Chevrolet)
25   Ana Beatriz          Andretti Autosport/Conquest (Chevrolet)
26   Marco Andretti       Andretti Autosport (Chevrolet)
27   James Hinchcliffe    Andretti Autosport (Chevrolet)
28   Ryan Hunter-Reay     Andretti Autosport (Chevrolet)
38   Graham Rahal         Service Central Chip Ganassi Racing (Honda)
39   Bryan Clauson        Sarah Fisher Hartman Racing (Honda)
41   Wade Cunningham      AJ Foyt Enterprises (Honda)
45   Michael Jourdain jr. Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda)
67   Josef Newgarden      Sarah Fisher Hartman Racing (Honda)
77   Simon Pagenaud       Schmidt Hamilton Motorsports (Honda)
78   Simona de Silvestro  Lotus HVM Racing (Lotus)
83   Charlie Kimball      Novo Nordisk Ganassi Racing (Honda)
98   Alex Tagliani        Bryan Herta Autosport w/Curb-Agajanian (Honda)
99   Townsend Bell        Sam Schmidt Motorsports (Honda)
TBA  TBA                  Michael Shank Racing (?) ???

Voorlopig zijn er 32 inschrijvingen, als Michael Shank geen geschikte motor kan vinden. Dat zou voor het eerst sinds 1947 zijn dat er geen 33 auto's aan de start staan van de Indy 500.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111030997
Kan een MOD er een reeks van maken, want dat gebeurt blijkbaar niet automatisch? :(

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 02-05-2012 14:18:35 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111034268
Zou wel heel triest zijn als er geen 33 coureurs zullen starten.
pi_111035316
Er komen nog wel wat teams bij, Zo wil newman haas ( al 2 jaar gestopt) een auto inschrijven met ex f1 coureur Jean Alesi. Het probleem momenteel in de indycars is alleen dat een aantal teams gebruikt maakt van lotus motoren, en die motoren zijn dus niet goed. Dus sommige teams missen hierdoor de indy 500 en andere teams moeten snel opzoek naar een andere motor.
Ook heb je best kans dat er nog wel wat privateers een auto inschrijven voor de indy 500.
Stiekem hoop ik dat oude teams als Menards en threadway racing zich ooit weer met deze race gaan bemoeien.
pi_111038445
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:02 schreef Bjornos het volgende:
Er komen nog wel wat teams bij, Zo wil newman haas ( al 2 jaar gestopt) een auto inschrijven met ex f1 coureur Jean Alesi. Het probleem momenteel in de indycars is alleen dat een aantal teams gebruikt maakt van lotus motoren, en die motoren zijn dus niet goed. Dus sommige teams missen hierdoor de indy 500 en andere teams moeten snel opzoek naar een andere motor.
Ook heb je best kans dat er nog wel wat privateers een auto inschrijven voor de indy 500.
Stiekem hoop ik dat oude teams als Menards en threadway racing zich ooit weer met deze race gaan bemoeien.
Newman/Haas heeft zich al teruggetrokken en Chevrolet en Honda willen geen andere teams meer van motoren voorzien omdat ze al meer dan 40% (wat ze verplicht waren) van het veld van motoren voorzien.

Zoals het nu lijkt, is de enige kans om nog mee te doen met een Lotus motor en dan weet je dat je achteraan rijdt, als je je al kwalificeert (als er meer dan 33 zijn)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111042112
Dat is balen:(
Ik kan me nog herinneren van vroeger dat er 39-40 inschrijvingen waren voor de indy 500 en dat er op bump day echt fel gevochten moest worden om dat ene plaatsje 33
pi_111046354
Ik neem aan dat Lotus motoren van Renault is.
pi_111046385
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 17:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik neem aan dat Lotus motoren van Renault is.
Nee, dat zijn motoren gemaakt door Judd onder de naam van Lotus (Lotus Cars, niet het F1 team)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111050242
Ik zet mijn geld dit jaar op Ed Carpenter of Scott Dixon
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:20:15 #11
184465 Migue
Sensuele man
pi_111058074
33 auto's gaat echt wel goed komen, IndyCar gaat het echt niet laten gebeuren dat er minder dan dat aantal aan de start verschijnen.

Ik ga voor Will Power als winnaar dit jaar, het moet nu toch echt eens op een oval gaan gebeuren en Indy is zo goed als iedere andere oval. Of misschien toch Hélio, een vierde overwinning zou toch wel briljant zijn.
pi_111075418
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:20 schreef Migue het volgende:
33 auto's gaat echt wel goed komen, IndyCar gaat het echt niet laten gebeuren dat er minder dan dat aantal aan de start verschijnen.

Ik ga voor Will Power als winnaar dit jaar, het moet nu toch echt eens op een oval gaan gebeuren en Indy is zo goed als iedere andere oval. Of misschien toch Hélio, een vierde overwinning zou toch wel briljant zijn.
Ik denk ook wel dat er 33 auto's komen, al denk ik niet dat Michael Shank Racing daarbij zal zijn. Misschien wel Jay Howard, wiens contract met Michael Shank ontbonden is. Nu is hij vrij om een ander team (met Lotus motor?) te zoeken. Jay Howard heeft daar, in tegenstelling tot Michael Shank, geen probleem mee als hij er maar bij kan zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111079446
Klopt voor Jay Howard is meedoen belangrijker dan winnen. Ik zag ook dat Saavedra een auto heeft........ Ik hoop dat dat maar goed gaat hahaha
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:09:11 #14
184465 Migue
Sensuele man
pi_111133246
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien wel Jay Howard, wiens contract met Michael Shank ontbonden is[/url]. Nu is hij vrij om een ander team (met Lotus motor?) te zoeken.
Dragon Racing, schijnt. Mag ook wel, een Brit in een Lotus, hoewel die Brit natuurlijk gewoon James Rossiter hoort te zijn.
pi_111154501
James Rossiter verdient zeker een zitje. Heb nog een aantal maal met hem gepraat toen die nog euroseries formule 3 reed, goede gozer
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:49:43 #16
184465 Migue
Sensuele man
pi_111154801
Absoluut, zit niets slechts in die jongen. Hoop hem morgen in Spa weer tegen te komen, maar kom pas zo laat aan dat hij vast geen tijd heeft voor een praatje. In ieder geval megahard juichen voor de Lotus-teams! En e-tron, stiekem.
pi_111241112
Toch nog Jean Alesi op Indy?
quote:
There will be at least 33 car/driver combinations for this year’s Indianapolis 500 after all when practice begins next weekend. And a last-minute deal to insure the traditional starting lineup features one of the most unique pairings in recent memory.

SPEED has learned that Jean Alesi, who raced in Formula One for the powerful Ferrari team, is now going to be driving an Indy car for a little Firestone Indy Lights team co-owned by former Indy Racing League regular Tyce Carlson.

It’s believed Lotus is funding the deal and a formal announcement is expected Monday.

But it’s been an on-again, off-again proposition for Alesi, who was penciled into an Indy seat when Lotus confirmed it was going Indy-car racing in 2010. When a deal for Newman/Haas Racing to run him this month fell through a couple of weeks ago, it appeared he was done.

Alesi, who has never driven on an oval track, has continued driving the Dallara simulator and Lotus made a run at Keith Wiggins’ HVM team last week.

"It was so late and it didn’t feel comfortable and I didn’t have enough manpower to build up a car in a week,’’ said Wiggins, who campaigns Simona de Silvestro in the works Lotus effort. "And I didn’t want to detract from Simona’s effort.’’

So Lotus struck a deal to run Alesi with Fan Force United, the Lights team currently run out of the garages of Chris Williams and Carlson, who competed at Indianapolis in 1997 and 1999.

Formerly Alliance Racing, Carlson has two cars entered in this month’s Freedom 100 and wants to branch out into full-time INDYCAR ownership. The North Central High School graduate could not be reached for comment on Saturday night.

The best news for this group is that Greg Beck, a veteran mechanic/owner who has experienced success with rookies in the past, is currently working for FFU.

Alesi, a 47-year-old Frenchman of Italian descent whose lone F1 victory in his 13-year career came in 1995 for Ferrari, made his final F1 start in 2001. He hasn’t raced an open wheel car since but competed in DTM from 2002-2006 before moving on to sports cars.

He was named test driver and ambassador for Lotus Renault GP’s F1 effort in January of 2011.

Alesi will take Rookie Orientation at the Speedway on Thursday along with former F1 rival Rubens Barrichello.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111241341
'Newman/Haas terug in 2013 met twee auto's'
quote:
With its plans for an Indy 500 return with Lotus ambassador and former F1 driver Jean Alesi now sidelined, Newman/Haas Racing General Manager Brian Lisles confirmed that a few aspects of the Lotus-financed program just didn’t meet the championship-winning team’s criteria.

“Unfortunately, we had to withdraw our entry for the Indianapolis 500,” he told SPEED.com. “We weren’t able to get everything done in time for a sensible entry. We didn’t want to do some mad rush at the last moment, and didn’t have everything in place to feel we could do a credible effort, so we withdrew our entry.”

The hiccup with the Lotus/Alesi program won’t impede any of the other plans the team has in the works, including its first foray into sports car racing and an ongoing effort to rejoin the IZOD IndyCar Series.

“We’re looking to hopefully be on track later this year, but that’s not finalized,” Lisles explained. “That’s not in IndyCar. As we said, we won’t be doing IndyCar this year. The only opportunity was the Indy 500 and that’s passed us by. We are already starting on work to hopefully return to IndyCar for 2013, however.”

With little chance to secure a Chevrolet or Honda engine this season, Lisles said gearing up for 2013 is the only practical choice for Newman/Haas.

“I think, not wishing to get ahead of myself, obviously, in talking to sponsors, you can imagine any sponsor that’s going to put any sizeable investment into a team wants [an engine] that’s competitive,” he remarked. “So they’re obviously going to be looking at what’s going on, and some hard choices will be made come October, I imagine.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111249532
Turbogate gaat verder, a.s.woensdag is volgende hoorzitting.
quote:
Turbocharger talk in the Izod IndyCar Series won't quiet down until at least Wednesday. That's when a hearing on General Motors' protest of a recent hearing will be held in Indianapolis.

GM officials contend that IndyCar shouldn't have approved modifications to the single-unit turbocharger made by BorgWarner. Those compressors are used solely by the Honda engines this season.

IndyCar officials announced April 18 that the modification was agreed to in the early stages of writing equipment rules in 2010. They said the compressor is a standard item provided to the teams by an independent source rather than the engine partner.

A three-person panel supported IndyCar's decision April 28, allowing the device to be used in last weekend's event in Sao Paulo; this is the official protest allowed by the rulebook. Honda officials are invited to attend next week's hearing because their engine is affected by the decision.

Honda is the only engine manufacturer using the single-unit turbos. Chevrolet and Lotus use twin turbos; those compressors are also provided by BorgWarner.

Under IndyCar's new management tree, the initial hearing fell under the jurisdiction of first-year race director Beaux Barfield, IndyCar's president of competition. Ironically, the appeal is controlled by Barfield's predecessor, Brian Barnhart, IndyCar's president of operations and strategy.

Barnhart, however, arranged for an independent entity to hear the case, a person with mediation experience. Theodore R. Boehm is a former Indiana Supreme Court justice who retired in 2010.

Boehm was the first president and chief executive officer of the Indiana Sports Corp. and the chairman and CEO of the 1987 Pan American Games in Indianapolis.

By rule, Boehm's decision will be "final and binding."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111280603
Ook Dragon scheidt zich af van Lotus, wil verder met Chevrolet. Dat betekent dat alleen HVM overblijft als full-time Lotus team.

Honda het snelst tijdens de oval testen op de Texas Motor Speedway.

Dreyer & reinbold werkt samen met Panther voor de Indy 500.

Aankomende donderdag beginnen de rookie testen op Indy, waaraan Jean Alesi, Katherine Legge, Rubens Barrichello, James Jakes , Bryan Clauson, Josef Newgarden, Simon Pagenaud en Wade Cunningham meedoen. Michael Jourdain jr en Sebastien Bourdais hoeven alleen een opfris sessie te volgen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111289215
Arie Luyendyk gaat trouwens de rookie training geven:D
pi_111380496
Dus toch nog 33 rijders. :)
pi_111381448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 15:56 schreef Funzel het volgende:
Dus toch nog 33 rijders. :)
Misschien, als Dragon verder kan met Chevrolet motoren, anders zijn het er (op dit moment) slechts 31. Naar verwachting zijn ze niet aanwezig op de Rookie test van vandaag.

Bryan Herta Autosport is in ieder geval verzekerd van een Honda motor.

Het volledige tijdschema van de Indy 500:

Donderdag 10 mei 10:00am - 2:30pm ET IZOD IndyCar Series Rookie Orientation & Refresher Program
Vrijdag 11 mei 10:00am - 3:00pm ET Firestone Indy Lights Open Test
Zaterdag 12 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice
Zondag 13 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice
Maandag 14 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice
Dinsdag 15 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice
Woensdag 16 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice
Donderdag 17 mei Thursday 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice
Vrijdag 18 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Practice
Zaterdag 19 mei 8:00am - 8:30am ET IZOD IndyCar Series Practice - Group 1
Zaterdag 19 mei 8:30am - 9:00am ET IZOD IndyCar Series Practice - Group 2
Zaterdag 19 mei 9:00am - 10:00am ET IZOD IndyCar Series Practice - All Cars
Zaterdag 19 mei 11:00am - 4:00pm ET IZOD IndyCar Series Qualifying Segment 1 (Positions 1-24)
Zaterdag 19 mei 4:30pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Qualifying Segment 2 & 3 (Positions 1-9)
Zondag 20 mei 9:00am - 10:00am ET IZOD IndyCar Series Practice
Zondag 20 mei 12:00pm - 6:00pm ET IZOD IndyCar Series Qualifying
Donderdag 24 mei 9:00am - 12:00pm ET Firestone Indy Lights Practice
Donderdag 24 mei 1:15pm - 2:15pm ET Firestone Indy Lights Qualifying
Vrijdag 25 mei 11:00am - 12:00pm ET IZOD IndyCar Series Final Practice
Zaterdag 26 mei 12:30pm - 1:30pm ET Firestone Indy Lights Freedom 100
Zaterdag 26 mei 1:30pm - 3:30pm ET IZOD IndyCar Series Pit Stop Competition
Zondag 27 mei 10:15am - 10:40am ET IZOD IndyCar Series - Cars to Grid
Zondag 27 mei 10:50am - 11:00am ET IZOD IndyCar Series - Engine Warm-up
Zondag 27 mei 11:00am - 3:30pm ET IZOD IndyCar Series - 2012 Indianapolis 500

Tijdverschil met Indianapolis is + 6 uur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111414158
Tijdens de Rookie testen was James Jakes het snelste. Ook Bryan Clauson, Josef Newgarden, Rubens Barrichello, Simon Pagenaud en Michael Jourdain jr. slaagden voor hun Rookie test.

Wade Cunningham moet alleen de laatste fase nog doen en Jean Alesi was niet snel genoeg om de eerste fase te halen. Beiden krijgen vandaag een nieuwe kans.

Seabstien Bourdais en Katherine Legge kwamen niet in actie. Zij wachten nog op toestemming om met Chevrolet motoren te rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_111416475
Alesi wordt echt een gigantische flop denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')