Mij interesseert het niets wie er wel of niet wint maar Franchitti moet zijn bocht toch nemen, hij is volgens mij niet fout hierquote:Op zondag 27 mei 2012 22:03 schreef Desunoto het volgende:
Je ziet ook dat Dario eerst ging verdedigen, vervolgens komt Sato nagenoeg zij aan zij en gaat Dario weer iets terug naar de betere lijn.... en dan stuurt hij alsnog in en knijpt hij Sato volledig af. Wat is dat voor een walgelijke actie?
Eerst lijkt hij Sato de ruimte te geven omdat Dario weet dat hij die bocht verloren heeft, en daarna snijdt hij hem lelijk af.
Zelden zo'n onterechte "overwinning" gezien.
Nee. Je ziet duidelijk dat Franchitti zijn lijn houdt. Zo gauw Sato instuurt is hij al onder de witte lijn. Het gat was dus simpelweg niet groot genoeg. Als je wilt inhalen in T1 moet je er simpelweg veel eerder naast zitten.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:03 schreef Desunoto het volgende:
Je ziet ook dat Dario eerst ging verdedigen, vervolgens komt Sato nagenoeg zij aan zij en gaat Dario weer iets terug naar de betere lijn.... en dan stuurt hij alsnog in en knijpt hij Sato volledig af. Wat is dat voor een walgelijke actie?
Eerst lijkt hij Sato de ruimte te geven omdat Dario weet dat hij die bocht verloren heeft, en daarna snijdt hij hem lelijk af.
Zelden zo'n onterechte "overwinning" gezien.
Is dit de eerste keer dat je een autorace kijkt ofzo? Walgelijke actie.....haha, zoiets heet een bocht nemen als die daar is aangelegd anders was hij wel rechtdoor gegaan. Het is gewoon een fout van Sato zelf niks meer en niks minder, deal with it of ga in het vervolg een andere sport kijken.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:03 schreef Desunoto het volgende:
Je ziet ook dat Dario eerst ging verdedigen, vervolgens komt Sato nagenoeg zij aan zij en gaat Dario weer iets terug naar de betere lijn.... en dan stuurt hij alsnog in en knijpt hij Sato volledig af. Wat is dat voor een walgelijke actie?
Eerst lijkt hij Sato de ruimte te geven omdat Dario weet dat hij die bocht verloren heeft, en daarna snijdt hij hem lelijk af.
Zelden zo'n onterechte "overwinning" gezien.
Ik zie er ook niks in, allart kalf is helemaal in de 7e hemel van haar.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat een verschrikkelijk stomme hysterische kut is die Ashley Judd.
Ik heb m op iracing gereden maar ten opzichte van vorig jaar toen ik 75 laps aan de leiding lag was het dit jaar niet veel. wel een goede auto maar voor me was een crash en tsjaa dan kan je nergens heen. op naar 2013quote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
"He always drives me dirty", hoewel ik hier wel durf te zeggen dat de schuld irrelevant is. Franchitti heeft gewonnen, Sato gaf alles en net iets te veel, klaar. Sato de held, Franchitti de winnaar, daar kan ik wel mee leven. Wel weer typisch Franchitti.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:31 schreef Desunoto het volgende:
Franchitti is meerdere keren op identieke wijze ingehaald en toen hield hij gas in en bleef hij meer naar rechts. Nu besefte hij echter dat hij niet zo slim is geweest om daar al aan de leiding te rijden en zag dat Sato opeens de topfavoriet werd... dus wat doet hij, opeens besluit hij dat het circuit van hem alleen is en dat het oké is om iemand buiten de baan te drukken.
Ik kijk al jaren autosport in veel verschillende klasses, en ik zie duidelijk dat dit een smerige streek is van Franchitti. Onbegrijpelijk dat mensen het anders zien.
Of het een klootzak is laat ik maar in het midden, maar vanwege dat aanstellende wijf van hem hoeft hij van mij niet meer te winnen, hij deed gewoon wat hij moest doen, lullig voor Sato en je kan wel voor "the gap" gaan maar dan moet het er wel zijn.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:51 schreef vosss het volgende:
Raar of niet, Dario had daar ruimte moeten laten. Klootzak dat het is.
Dat gat was er. Anders had hij er niet naast gezetenquote:en je kan wel voor "the gap" gaan maar dan moet het er wel zijn.
Naast de baan jaquote:Op maandag 28 mei 2012 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gat was er. Anders had hij er niet naast gezeten
Nee niet naast de baan, daar stond een muurquote:
Over het gunnen ben ik het wel met je eens, maar dan had ik nog liever Tony Kanaan als winnaar gezienquote:Op maandag 28 mei 2012 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee niet naast de baan, daar stond een muur
Bitch ass move van Dario imo en ik had het Sato meer gegund. Maarja, volgend jaar beter
Voor de race is expliciet gezegd dat er bij het ingaan van bocht 1 meer dan een wagenbreedte ruimte moet zijn om het inhalen mogelijk te maken vanwege de grotere draft en slipstream die deze wagens hebben. Franchitti hield zich in de laatste bocht niet aan deze regel en zou eigenlijk gediskwalificeerd moeten worden. Maar he, het is Franchitti, die komt er mee weg, zoals hij altijd met dit soort acties wegkomt, zoals eerder in het seizoen het aantikken van Joseph Newgarden en vorig jaar Will Power.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Je ziet duidelijk dat Franchitti zijn lijn houdt. Zo gauw Sato instuurt is hij al onder de witte lijn. Het gat was dus simpelweg niet groot genoeg. Als je wilt inhalen in T1 moet je er simpelweg veel eerder naast zitten.
Grotere namen dan Sato zijn in een do-or-die-actie de muur ingevlogen in de finale van de Indy 500. Ik vind het geen fout van Sato, maar pure passie en jacht naar eeuwige roem.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:27 schreef Marks het volgende:
Het blijft toch raar dat Sato daar in wilde halen, niets geleerd van al zijn knullige inschattingsfouten die hij in de F1 maakte....
OK dan is het meer een "gambled and lost' verhaal dan dat het Franchitti te verwijten is dat hij z'n bocht aansnijdt en of hij generaties herinnerd wordt als hij niet wint vraag ik me af en gisteren was me weer niet duidelijk waarom dit de "greatest race in the world" genoemd wordt, maar zo zijn Amerikanen nu eenmaalquote:Op maandag 28 mei 2012 13:44 schreef Migue het volgende:
[..]
Grotere namen dan Sato zijn in een do-or-die-actie de muur ingevlogen in de finale van de Indy 500. Ik vind het geen fout van Sato, maar pure passie en jacht naar eeuwige roem.
Als Sato de race nooit zal weten te winnen, zal hij wel nog generaties lang herinnerd worden als de man wie de Indy 500 zo graag wilde winnen dat hij het risico nam hard te crashen in een laatste poging (want als hij in de eerste bocht had gewacht had hij nooit zoveel snelheid mee kunnen nemen naar de derde bocht om Franchitti alsnog te passeren) de grootste race ter wereld te winnen. Dat is voor een coureur als Sato meer waard dan de punten voor plaats twee of drie.
Alard Kalff was ook net als ik verbaasd dat hij het daar al probeerde. De kans was enorm dat hij later weer ingehaald zou worden door Dario.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:44 schreef Migue het volgende:
[..]
Grotere namen dan Sato zijn in een do-or-die-actie de muur ingevlogen in de finale van de Indy 500. Ik vind het geen fout van Sato, maar pure passie en jacht naar eeuwige roem.
Als Sato de race nooit zal weten te winnen, zal hij wel nog generaties lang herinnerd worden als de man wie de Indy 500 zo graag wilde winnen dat hij het risico nam hard te crashen in een laatste poging (want als hij in de eerste bocht had gewacht had hij nooit zoveel snelheid mee kunnen nemen naar de derde bocht om Franchitti alsnog te passeren) de grootste race ter wereld te winnen. Dat is voor een coureur als Sato meer waard dan de punten voor plaats twee of drie.
Dat was de laatste kans voor Sato want op het laatste rechte stuk zou hij het niet gered hebben. daarvoor was de lengte tot de finish te kort. dat zag je in de ronden ervoor wel.quote:Op maandag 28 mei 2012 23:02 schreef Marks het volgende:
[..]
Alard Kalff was ook net als ik verbaasd dat hij het daar al probeerde. De kans was enorm dat hij later weer ingehaald zou worden door Dario.
Maar koel nadenken op de echt belangrijke momenten kan hij blijkbaar nog steeds niet, maar dat was zijn charme in de F1...
Wel beter dat hij het in ieder geval geprobeerd had, maarja... Ik vond het al kansloos toen hij nog in moest sturen.
quote:Dario Franchitti ontvangt een slordige 2 miljoen euro voor zijn derde overwinning in de Indy 500. Scott Dixon moet zich tevreden stellen met een kleine negen ton, voor zijn tweede plek. Zelfs Jean Alesi, die na negen ronden uit de race werd gehaald omdat zijn Lotus gevaarlijk langzaam was, verliet Indianapolis nog 200.000 euro rijker.
Overzicht van het prijzengeld (in dollars):
1. Dario Franchitti - $2,474,280
2. Scott Dixon - $1,102,280
3. Tony Kanaan - $636,580
4. Oriol Servia - $443,430
5. Ryan Briscoe - $489,930
6. James Hinchcliffe - $357,680
7. Justin Wilson - $303,430
8. Charlie Kimball - $277,655
9. Townsend Bell - $251,305
10. Helio Castroneves - $308,930
11. Rubens Barrichello - $331,080
12. Alex Tagliani - $252,205
13. Graham Rahal - $306,680
14. J.R. Hildebrand - $306,680
15. James Jakes - $252,555
16. Simon Pagenaud - $303,680
17. Takuma Sato - $301,755
18. EJ Viso - $303,430
19. Michel Jourdain - $253,305
20. Sébastien Bourdais - $252,805
21. Ed Carpenter - $304,930
22. Katherine Legge - $303,680
23. Ana Beatriz - $252,805
24. Marco Andretti - $368,480
25. Josef Newgarden - $257,805
26. Sebastian Saavedra - $256,305
27. Ryan Hunter-Reay - $346,680
28. Will Power - $310,430
29. Mike Conway - $305,430
30. Bryan Clauson - $258,055
31. Wade Cunningham - $251,555
32. Simona de Silvestro - $303,430
33. Jean Alesi - $251,555
Spreekt imo nog meer in het voordeel van Taku San dat hij racet met vuur in z'n ogen i.p.v. dollartekens.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:39 schreef wdn het volgende:
17de...
Alstie normaal had gedaan was hij 2de geworden. 1.2m is toch aardig wat meer dan 300.000
Inderdaad. Zelfs dat hij wist dat Dirty Dario daar zat. En dan toch proberen. Kudo's voor die gekke spleetoogquote:Gegokt en verloren inderdaad, maar het niet proberen als je de kans hebt om te winnen is ook geen optie in de laatste ronde. Zo'n kans krijg je misschien nooit meer.
This year's money comes from an overall race prize purse of $13,285,815 that is split between the entrants depending on their performance in qualification, places made up during the race, laps led - and of course their final finishing position.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef vosss het volgende:
Hoe zit die prijzenverdeling precies?
Ik bedoel
24. Marco Andretti - $368,480
9. Townsend Bell - $251,305
Nummer 24 vangt 386K en nummer 9 vangt er "slechts" 251K
Wat is dat?
quote:And despite ending up dead last after being black flagged for insufficient speed just ten laps into the race, Jean Alesi and his Fan Force United scratch team still find it worthwhile being at Indianapolis to the tune of $251,555. That was just $57,375 less than Helio Castroneves ($308,930), whose quiet run to 10th place did relatively little to hit the money-paying points in IndyCar's complex payment matrix system for dividing the prize money.
Dat is een officiële regel die al in het verleden voor uitsluiting van Milka Duno zorgde. Als je niet binnen de 105% van de leider zit wordt je eruit gehaald om te voorkomen dat je een gevaar gaat worden voor de anderen. Dit was al van te voren bekend dat dat zou gaan gebeuren. De Lotussen zijn nu eenmaal niet snel genoeg.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:44 schreef Marks het volgende:
En trouwens, wat was het een aanfluiting dat de Lotussen eruit werde gehaald! Ongelooflijk... Zoveel traingen gedaan, zoveel voorbereid en dan dit... Sjonge jonge wat was dat achterlijk
Zit de Indycar eindelijk in de lift met geweldige races, meer transparantie en een gezondere financiële basis dan in voorgaande jaren, zijn het de teameigenaren weer die meer invloed willen. Vandaar dat de naam Barnhart niet zo vreemd is omdat hij in tegenstelling tot Bernard niet zo standvastig is.quote:Alle optimisme binnen de IndyCar Series na de zeer succesvolle Indianapolis 500 is omgeslagen in onrust. IndyCar Series directeur Randy Bernard bevestigde dinsdagavond via Twitter dat een teambaas andere teambazen op aan het stoken is om hem ontslagen te krijgen. Onder sommige teambazen is er ontevredenheid ontstaan over verschillende dingen die de afgelopen maand voorgevallen zijn.
“Het is waar dat een teambaas anderen belt om me ontslagen te krijgen. Meerdere teambazen hebben dit tegen mij bevestigd, teleurstellend,” meldde Bernard via Twitter.
Eén van de redenen waarom teambazen niet blij zouden zijn met Bernard is het feit dat het beroep van Chevrolet tegen een update van de Honda-motoren niet door IndyCar werd gehonoreerd. Roger Penske was zo boos, dat hij enkele weken niet meer met Bernard sprak, maar deze ruzie is inmiddels bijgelegd.
Ook was er veel ontevredenheid over de grote hoeveelheid geldboetes die IndyCar teams oplegde, waarbij de teller over de volledige mei-maand op ongeveer $300.000 uitkwam. Ook zouden teambazen niet tevreden zijn met de prijzen van de nieuwe Dallara DW12, welke hoger uit blijken te komen dan eerder was verwacht.
Waar Bernard sprak over dat één teambaas die op het ontslag van Bernard uit is, zou het volgens AP-journaliste Jenna Fryer gaan om drie teambazen, één voormalig CEO, twee team managers en een voormalig kampioen. De voormalig CEO zou Tony George (Ed Carpenter Racing) of Bobby Rahal kunnen zijn, maar tegenover de IndyStar ontkenden beide teams het vertrouwen in Bernard op te hebben gezegd. Met de voormalig kampioen zijn er vier teambazen mogelijk: AJ Foyt, Michael Andretti, Jimmy Vasser en Bobby Rahal. Bernard ontkende zelf dat Roger Penske betrokken zou zijn.
Voorlopig lijkt Bernard nog wel op de steun van de meeste teambazen te kunnen rekenen, terwijl ditzelfde over de fans gezegd kan worden. Speciaal hiervoor zijn Amerikaanse fans al een petitie begonnen om Bernard te behouden.
Update: SpeedTV's Robin Miller heeft als eerste namen naar buiten gebracht van de 'muiters' onder de teambazen. De huidige situatie zou zijn ontstaan door John Barnes (Panther Racing) en Tony George (Ed Carpenter Racing). Volgens Miller zouden de twee teambazen - welke beiden een bijzonder sterke band hebben met de IRL-zijde van de IndyCar Series hebben - Brian Barnhart of voormalig Tasman Motorsports teambaas Steve Horne als IndyCar directeur willen zien. Barnes en George zouden in mindere maten steun krijgen van KV Racing's Kevin Kalkhoven.
Vooral de naam van Barnhart is bijzonder opmerkelijk, na er jarenlang te hebben geblunderd, werd hij afgelopen winter zijn macht binnen de raceklasse sterk verkleind.
Dat ligt natuurlijk voornamelijk aan het hobbelige wegdek waar ze op rijden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Wat zijn die auto's vreselijk onrustig zeg, moet je kijken hoe spastisch dat stuur heen en weer gaat.
O RLY?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:14 schreef Fir3fly het volgende:
Ja maar dat was met de oude wagen veel minder erg.
quote:moet je kijken hoe spastisch dat stuur heen en weer gaat
Het is dan ook een erg hobbelig circuit.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Dan zit ik mis. Ik kon me niet herinneren dat het zo erg was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |