Honda-motoren vallen sowieso tegen. De verwachting was dat Honda's single turbo (hogere topsnelheid) een voordeel zou zijn op Indy ten opzichte van de twin-turbo Chevy's (betere acceleratie), maar dat blijkt dus niet zo te zijn.quote:
quote:On paper, the twin-turbo adopted by the Chevy should provide better torque out of the slower turns, but the big, single turbo on the Honda should supply the edge at high-speed circuits. Honda seems to be basing its strategy on success at the 500, where Chevy appear to be looking more toward a season-long campaign, given the preponderance of road and street courses where their engine should excel.
quote:Dallara will make minor modifications to the DW12 IndyCar chassis before Carb Day practice at Indianapolis to further reduce the chances of cars becoming airborne in accidents.
The Italian company ascertained that the lateral stiffness of the new IndyCar's underwing supports had contributed to cars lifting slightly off the ground in some of the crashes during qualifying weekend. Preventing cars taking to the air in accidents was a key safety goal in the design of the new generation IndyCar chassis.
Dallara is therefore cutting slots into the cars' underwing supports in order to "lessen lateral and maintain vertical stiffness", according to an IndyCar statement, which added that the incidents that had concerned Dallara occurred on three occasions when a car "impacted the SAFER Barrier with the car's centreline parallel to the wall."
IndyCar's vice president of technology Will Phillips praised Dallara's prompt action.
"Dallara's response has been immediate to try and make sure all improvements possible could be implemented in time for the race - all credit to them," said Phillips.
"Feedback from observers, safety officials and drivers enabled Dallara to have the data very quickly, and their solution and response is a great example of how safety comes first."
Mag vanavond ook wel even duren van mijquote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
Ik heb hem laatst ook gereden (Gran Turismo 5) in de Red Bull X Prototype maar na 28 ronde's gestopt, vond het saai al was dat natuurlijk te verwachten met die wagen want je hebt totaal geen concurrentie.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
Ik deed het dan ook echt in de Dallara tegen andere mensen (iracing.com). Toch wel andere koek dan GT5quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb hem laatst ook gereden (Gran Turismo 5) in de Red Bull X Prototype maar na 28 ronde's gestopt, vond het saai al was dat natuurlijk te verwachten met die wagen want je hebt totaal geen concurrentie.
dit dus !!!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
So true!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
Ik heb die track ook een keer gereden in een ander kampioenschap in GT5 weet alleen niet meer welke auto ik toen had maar was in gevecht met een paar Ford GT's voor de overwinning.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik deed het dan ook echt in de Dallara tegen andere mensen (iracing.com). Toch wel andere koek dan GT5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |