1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | 2 Ryan Briscoe Team Penske (Chevrolet) 3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) 4 JR Hildebrand Panther Racing (Chevrolet) 5 EJ Viso KV Racing Technology (Chevrolet) 6 Katherine Legge Dragon Racing (Lotus) 7 Sebastien Bourdais Dragon Racing (Lotus) 8 Rubens Barrichello KV Racing Technology (Chevrolet) 9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing (Honda) 10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing (Honda) 11 Tony Kanaan KV Racing Technology (Chevrolet) 12 Will Power Team Penske (Chevrolet) 14 Mike Conway AJ Foyt Enterprises (Honda) 15 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 17 Sebastian Saavedra AFS Racing/Andretti Autosport (Chevrolet) 18 Justin Wilson Dale Coyne Racing (Honda) 19 James Jakes Dale Coyne Racing (Honda) 20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) 22 Oriol Servia Lotus DRR (Chevrolet) 25 Ana Beatriz Andretti Autosport/Conquest (Chevrolet) 26 Marco Andretti Andretti Autosport (Chevrolet) 27 James Hinchcliffe Andretti Autosport (Chevrolet) 28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Chevrolet) 38 Graham Rahal Service Central Chip Ganassi Racing (Honda) 39 Bryan Clauson Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 41 Wade Cunningham AJ Foyt Enterprises (Honda) 45 Michael Jourdain jr. Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton Motorsports (Honda) 78 Simona de Silvestro Lotus HVM Racing (Lotus) 83 Charlie Kimball Novo Nordisk Ganassi Racing (Honda) 98 Alex Tagliani Bryan Herta Autosport w/Curb-Agajanian (Honda) 99 Townsend Bell Sam Schmidt Motorsports (Honda) TBA TBA Michael Shank Racing (?) ??? |
Newman/Haas heeft zich al teruggetrokken en Chevrolet en Honda willen geen andere teams meer van motoren voorzien omdat ze al meer dan 40% (wat ze verplicht waren) van het veld van motoren voorzien.quote:Op woensdag 2 mei 2012 13:02 schreef Bjornos het volgende:
Er komen nog wel wat teams bij, Zo wil newman haas ( al 2 jaar gestopt) een auto inschrijven met ex f1 coureur Jean Alesi. Het probleem momenteel in de indycars is alleen dat een aantal teams gebruikt maakt van lotus motoren, en die motoren zijn dus niet goed. Dus sommige teams missen hierdoor de indy 500 en andere teams moeten snel opzoek naar een andere motor.
Ook heb je best kans dat er nog wel wat privateers een auto inschrijven voor de indy 500.
Stiekem hoop ik dat oude teams als Menards en threadway racing zich ooit weer met deze race gaan bemoeien.
Nee, dat zijn motoren gemaakt door Judd onder de naam van Lotus (Lotus Cars, niet het F1 team)quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik neem aan dat Lotus motoren van Renault is.
Ik denk ook wel dat er 33 auto's komen, al denk ik niet dat Michael Shank Racing daarbij zal zijn. Misschien wel Jay Howard, wiens contract met Michael Shank ontbonden is. Nu is hij vrij om een ander team (met Lotus motor?) te zoeken. Jay Howard heeft daar, in tegenstelling tot Michael Shank, geen probleem mee als hij er maar bij kan zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:20 schreef Migue het volgende:
33 auto's gaat echt wel goed komen, IndyCar gaat het echt niet laten gebeuren dat er minder dan dat aantal aan de start verschijnen.
Ik ga voor Will Power als winnaar dit jaar, het moet nu toch echt eens op een oval gaan gebeuren en Indy is zo goed als iedere andere oval. Of misschien toch Hélio, een vierde overwinning zou toch wel briljant zijn.
Dragon Racing, schijnt. Mag ook wel, een Brit in een Lotus, hoewel die Brit natuurlijk gewoon James Rossiter hoort te zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien wel Jay Howard, wiens contract met Michael Shank ontbonden is[/url]. Nu is hij vrij om een ander team (met Lotus motor?) te zoeken.
quote:There will be at least 33 car/driver combinations for this year’s Indianapolis 500 after all when practice begins next weekend. And a last-minute deal to insure the traditional starting lineup features one of the most unique pairings in recent memory.
SPEED has learned that Jean Alesi, who raced in Formula One for the powerful Ferrari team, is now going to be driving an Indy car for a little Firestone Indy Lights team co-owned by former Indy Racing League regular Tyce Carlson.
It’s believed Lotus is funding the deal and a formal announcement is expected Monday.
But it’s been an on-again, off-again proposition for Alesi, who was penciled into an Indy seat when Lotus confirmed it was going Indy-car racing in 2010. When a deal for Newman/Haas Racing to run him this month fell through a couple of weeks ago, it appeared he was done.
Alesi, who has never driven on an oval track, has continued driving the Dallara simulator and Lotus made a run at Keith Wiggins’ HVM team last week.
"It was so late and it didn’t feel comfortable and I didn’t have enough manpower to build up a car in a week,’’ said Wiggins, who campaigns Simona de Silvestro in the works Lotus effort. "And I didn’t want to detract from Simona’s effort.’’
So Lotus struck a deal to run Alesi with Fan Force United, the Lights team currently run out of the garages of Chris Williams and Carlson, who competed at Indianapolis in 1997 and 1999.
Formerly Alliance Racing, Carlson has two cars entered in this month’s Freedom 100 and wants to branch out into full-time INDYCAR ownership. The North Central High School graduate could not be reached for comment on Saturday night.
The best news for this group is that Greg Beck, a veteran mechanic/owner who has experienced success with rookies in the past, is currently working for FFU.
Alesi, a 47-year-old Frenchman of Italian descent whose lone F1 victory in his 13-year career came in 1995 for Ferrari, made his final F1 start in 2001. He hasn’t raced an open wheel car since but competed in DTM from 2002-2006 before moving on to sports cars.
He was named test driver and ambassador for Lotus Renault GP’s F1 effort in January of 2011.
Alesi will take Rookie Orientation at the Speedway on Thursday along with former F1 rival Rubens Barrichello.
quote:With its plans for an Indy 500 return with Lotus ambassador and former F1 driver Jean Alesi now sidelined, Newman/Haas Racing General Manager Brian Lisles confirmed that a few aspects of the Lotus-financed program just didn’t meet the championship-winning team’s criteria.
“Unfortunately, we had to withdraw our entry for the Indianapolis 500,” he told SPEED.com. “We weren’t able to get everything done in time for a sensible entry. We didn’t want to do some mad rush at the last moment, and didn’t have everything in place to feel we could do a credible effort, so we withdrew our entry.”
The hiccup with the Lotus/Alesi program won’t impede any of the other plans the team has in the works, including its first foray into sports car racing and an ongoing effort to rejoin the IZOD IndyCar Series.
“We’re looking to hopefully be on track later this year, but that’s not finalized,” Lisles explained. “That’s not in IndyCar. As we said, we won’t be doing IndyCar this year. The only opportunity was the Indy 500 and that’s passed us by. We are already starting on work to hopefully return to IndyCar for 2013, however.”
With little chance to secure a Chevrolet or Honda engine this season, Lisles said gearing up for 2013 is the only practical choice for Newman/Haas.
“I think, not wishing to get ahead of myself, obviously, in talking to sponsors, you can imagine any sponsor that’s going to put any sizeable investment into a team wants [an engine] that’s competitive,” he remarked. “So they’re obviously going to be looking at what’s going on, and some hard choices will be made come October, I imagine.”
quote:Turbocharger talk in the Izod IndyCar Series won't quiet down until at least Wednesday. That's when a hearing on General Motors' protest of a recent hearing will be held in Indianapolis.
GM officials contend that IndyCar shouldn't have approved modifications to the single-unit turbocharger made by BorgWarner. Those compressors are used solely by the Honda engines this season.
IndyCar officials announced April 18 that the modification was agreed to in the early stages of writing equipment rules in 2010. They said the compressor is a standard item provided to the teams by an independent source rather than the engine partner.
A three-person panel supported IndyCar's decision April 28, allowing the device to be used in last weekend's event in Sao Paulo; this is the official protest allowed by the rulebook. Honda officials are invited to attend next week's hearing because their engine is affected by the decision.
Honda is the only engine manufacturer using the single-unit turbos. Chevrolet and Lotus use twin turbos; those compressors are also provided by BorgWarner.
Under IndyCar's new management tree, the initial hearing fell under the jurisdiction of first-year race director Beaux Barfield, IndyCar's president of competition. Ironically, the appeal is controlled by Barfield's predecessor, Brian Barnhart, IndyCar's president of operations and strategy.
Barnhart, however, arranged for an independent entity to hear the case, a person with mediation experience. Theodore R. Boehm is a former Indiana Supreme Court justice who retired in 2010.
Boehm was the first president and chief executive officer of the Indiana Sports Corp. and the chairman and CEO of the 1987 Pan American Games in Indianapolis.
By rule, Boehm's decision will be "final and binding."
Misschien, als Dragon verder kan met Chevrolet motoren, anders zijn het er (op dit moment) slechts 31. Naar verwachting zijn ze niet aanwezig op de Rookie test van vandaag.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | 2 Ryan Briscoe Team Penske (Chevrolet) 3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) 4 JR Hildebrand Panther Racing (Chevrolet) 5 EJ Viso KV Racing Technology (Chevrolet) 6 Katherine Legge Dragon Racing (?) 7 Sebastien Bourdais Dragon Racing (?) 8 Rubens Barrichello KV Racing Technology (Chevrolet) 9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing (Honda) 10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing (Honda) 11 Tony Kanaan KV Racing Technology (Chevrolet) 12 Will Power Team Penske (Chevrolet) 14 Mike Conway AJ Foyt Enterprises (Honda) 15 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 17* Sebastian Saavedra AFS Racing/Andretti Autosport (Chevrolet) 18 Justin Wilson Dale Coyne Racing (Honda) 19 James Jakes Dale Coyne Racing (Honda) 20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) 21* TBA Ed Carpenter Racing (Chevrolet) 22 Oriol Servia Lotus DRR (Chevrolet) 25* Ana Beatriz Andretti Autosport/Conquest (Chevrolet) 26 Marco Andretti Andretti Autosport (Chevrolet) 27 James Hinchcliffe Andretti Autosport (Chevrolet) 28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Chevrolet) 38 Graham Rahal Service Central Chip Ganassi Racing (Honda) 39* Bryan Clauson Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 41 Wade Cunningham AJ Foyt Enterprises (Honda) 45 Michael Jourdain jr. Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) 64 Jean Alesi Fan Force United (Lotus) 67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) 77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton Motorsports (Honda) 78 Simona de Silvestro Lotus HVM Racing (Lotus) 83 Charlie Kimball Novo Nordisk Ganassi Racing (Honda) 98 Alex Tagliani Bryan Herta Autosport w/Curb-Agajanian (Honda) 99 Townsend Bell Sam Schmidt Motorsports (Honda) |
Dat kan eigenlijk ook niet anders, in een auto die tot gisteren geen meter heeft gereden, in een team dat nieuw in IndyCar is, met een motor als Lotus. Ik vind de omstandigheden van zijn debuut enorm jammer, er zal veel meer inzitten dan wat we deze maand van hem te zien krijgen. Dat zelfde vond ik overigens ook voor Johnny Herbert gelden, het waren toen ook vooral de omstandigheden die het zo'n drama maakten.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 13:11 schreef Funzel het volgende:
Alesi wordt echt een gigantische flop denk ik.
Dat had ik ook begrepen, maar hij staat wel op de lijst. Misschien iets voor Jay Howard?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:09 schreef Migue het volgende:
Ed Carpenter Racing zet geen tweede wagen in, ik snap niet waarom ze die überhaupt hebben ingeschreven, maar ik vermoed dat ze gewoon op een dikke cheque aan het wachten waren. Daar is het nu te laat voor om nog iets op te zetten.
[..]
Hij staat wel degelijk op de nieuwe lijst, alleen willen ze deze alleen inzetten als het team er beter van wordt of het nodig is om de 33 inschrijvingen te halen. Sowieso is het de vraag of er een Chevrolet motor beschilbaar is.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:58 schreef Migue het volgende:
Het team zei dat na de bekendmaking van de lijst. Wat nu nog op de website staat is een oude lijst, op de actuele moet die tweede auto verwijderd zijn.
Natuurlijk gewoon de Tony George "33-is-just-a-number"-reserve-inschrijving, bedacht ik mij ook later.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 11:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij staat wel degelijk op de nieuwe lijst, alleen willen ze deze alleen inzetten als het team er beter van wordt of het nodig is om de 33 inschrijvingen te halen. Sowieso is het de vraag of er een Chevrolet motor beschilbaar is.
Judd is het probleem niet. Lotus is zelf het probleem doordat ze er te laat mee begonnen zijn en te weinig geld beschikbaar stellen, zeker na de overname van Lotus moedermaatschappij door DRB-Hicom. Vanaf dat moment werd er nauwelijks nog geld bechikbaar gesteld. En vandaar ook de rechtszaak van Dragon tegen Lotus.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tja hebben ze bij Judd ooit weleens een succesvolle motor gebouwd? Lotus badged zoveel verschillende teams/motoren/activiteiten in talloze verschillende klasses het gaat helemaal nergens meer over. Als je geen goede partner kunt vinden als Ilmor of Cosworth moet je er gewoon helemaal niet aan beginnen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 1. Ryan Briscoe Penske DW12-Chevy 226.484 2. James Hinchcliffe Andretti DW12-Chevy 226.481 3. Ryan Hunter-Reay Andretti DW12-Chevy 226.240 4. Marco Andretti Andretti DW12-Chevy 225.456 5. Will Power Penske DW12-Chevy 225.422 6. Helio Castroneves Penske DW12-Chevy 225.172 7. Josef Newgarden Fisher DW12-Honda 224.037 8. Tony Kanaan KV DW12-Chevy 224.751 9. EJ Viso KV DW12-Chevy 224.422 10. Rubens Barrichello KV DW12-Chevy 224.264 11. Alex Tagliani Herta DW12-Honda 224.000 12. Graham Rahal Ganassi DW12-Honda 223.959 13. Ana Beatriz Andretti/Conquest DW12-Chevy 223.920 14. Charlie Kimball Ganassi DW12-Honda 223.868 15. Scott Dixon Ganassi DW12-Honda 223.684 16. Dario Franchitti Ganassi DW12-Honda 223.582 17. James Jakes Dale Coyne DW12-Honda 223.482 18. JR Hildebrand Panther DW12-Chevy 223.422 19. Takuma Sato Rahal DW12-Honda 223.392 20. Townsend Bell Schmidt DW12-Honda 223.134 21. Justin Wilson Dale Coyne DW12-Honda 222.929 22. Michel Jourdain Jr Rahal DW12-Honda 222.893 23. Simon Pagenaud Schmidt DW12-Honda 222.891 24. Sebastian Saavedra AFS/Andretti DW12-Chevy 222.811 |
Niet in IndyCar, maar ik denk dat je hier Judd niet echt de schuld van kan geven.quote:Op zondag 20 mei 2012 01:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tja hebben ze bij Judd ooit weleens een succesvolle motor gebouwd?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 25. Sebastian Bourdais Dragon Racing DW12-Chevy 223.760 26. Wade Cunningham Foyt DW12-Honda 223.258 27. Oriol Servia Panther/DRR DW12-Chevy 222.393 28. Ed Carpenter Carpenter DW12-Chevy 222.324 29. Mike Conway Foyt DW12-Honda 222.319 30. Katherine Legge Dragon DW12-Chevy 221.624 31. Bryan Clauson Fisher DW12-Honda 214.455 32. Simona de Silvestro HVM DW12-Lotus 214.393 33. Jean Alesi Fan Force United DW12-Lotus 210.094 |
Het hadden er ook meer kunnen zijn als er meer (Honda of Chevrolet) motoren beschikbaar waren. Jay Howard, Pippa Mann, Paul Tracy, Alex Lloyd en Vitor Meira zouden wat graag mee gedaan hebben.quote:
Honda-motoren vallen sowieso tegen. De verwachting was dat Honda's single turbo (hogere topsnelheid) een voordeel zou zijn op Indy ten opzichte van de twin-turbo Chevy's (betere acceleratie), maar dat blijkt dus niet zo te zijn.quote:
quote:On paper, the twin-turbo adopted by the Chevy should provide better torque out of the slower turns, but the big, single turbo on the Honda should supply the edge at high-speed circuits. Honda seems to be basing its strategy on success at the 500, where Chevy appear to be looking more toward a season-long campaign, given the preponderance of road and street courses where their engine should excel.
quote:Dallara will make minor modifications to the DW12 IndyCar chassis before Carb Day practice at Indianapolis to further reduce the chances of cars becoming airborne in accidents.
The Italian company ascertained that the lateral stiffness of the new IndyCar's underwing supports had contributed to cars lifting slightly off the ground in some of the crashes during qualifying weekend. Preventing cars taking to the air in accidents was a key safety goal in the design of the new generation IndyCar chassis.
Dallara is therefore cutting slots into the cars' underwing supports in order to "lessen lateral and maintain vertical stiffness", according to an IndyCar statement, which added that the incidents that had concerned Dallara occurred on three occasions when a car "impacted the SAFER Barrier with the car's centreline parallel to the wall."
IndyCar's vice president of technology Will Phillips praised Dallara's prompt action.
"Dallara's response has been immediate to try and make sure all improvements possible could be implemented in time for the race - all credit to them," said Phillips.
"Feedback from observers, safety officials and drivers enabled Dallara to have the data very quickly, and their solution and response is a great example of how safety comes first."
Mag vanavond ook wel even duren van mijquote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
Ik heb hem laatst ook gereden (Gran Turismo 5) in de Red Bull X Prototype maar na 28 ronde's gestopt, vond het saai al was dat natuurlijk te verwachten met die wagen want je hebt totaal geen concurrentie.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb gisteren de virtuele Indy 500 gereden. Is toch niet makkelijk om 200 ronden lang geconcentreerd te blijven.
Het lukte mij dus ook niet, halverwege liet ik de auto af slaan tijdens een caution en viel ik een ronde terug.
Duurde ook 4 uur door al die cautions.
Ik deed het dan ook echt in de Dallara tegen andere mensen (iracing.com). Toch wel andere koek dan GT5quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb hem laatst ook gereden (Gran Turismo 5) in de Red Bull X Prototype maar na 28 ronde's gestopt, vond het saai al was dat natuurlijk te verwachten met die wagen want je hebt totaal geen concurrentie.
dit dus !!!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
So true!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
Ik heb die track ook een keer gereden in een ander kampioenschap in GT5 weet alleen niet meer welke auto ik toen had maar was in gevecht met een paar Ford GT's voor de overwinning.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik deed het dan ook echt in de Dallara tegen andere mensen (iracing.com). Toch wel andere koek dan GT5.
quote:Op zondag 27 mei 2012 18:08 schreef The_Avatar het volgende:
Dit is direct al leuker dan dat koude F1.
Tradities +1
Een Ford GT op Indy? Madness!quote:Op zondag 27 mei 2012 18:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb die track ook een keer gereden in een ander kampioenschap in GT5 weet alleen niet meer welke auto ik toen had maar was in gevecht met een paar Ford GT's voor de overwinning.
Die dingen gingen hard, 't was elke keer elkaar inhalen want ik was sneller in de bochten en hun sneller op het rechte stuk, RTL had die uit moeten zenden.quote:
Ik ben niet iemand die snel de ene sport met de andere gaat vergelijken.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:13 schreef Nober het volgende:
Jullie lijken die Richard Hammond wel die was ook helemaal fan van de NASCAR nadat hij dat van dichtbij mee maakte, allemaal entertainment... racen lijkt wel bijzaak.
Ik hoop dat Barrichello wint.
wel tof om te horen, alles mag als de show maar goed is, hahaquote:Op zondag 27 mei 2012 19:08 schreef The_Avatar het volgende:
Wat kan de F1 hier van leren. Dictator regeltjes daar.
Nou een machinegeweer op het dak monteren is goed voor de show maar of het mag betwijfel ikquote:Op zondag 27 mei 2012 19:09 schreef Maver24 het volgende:
[..]
wel tof om te horen, alles mag als de show maar goed is, haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |