Als die eiser inderdaad ook zo naar mij was toegekomen had ik ook gezegd stik er maar in. Dit is van mij en je hebt pech.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:57 schreef padlarf het volgende:
Ik denk dat als die kerel gewoon schappelijk was geweest, dat meneer Hartveld (oid) best een nooddeur in de schutting had willen maken ofzo.
Dat mogen ze niet meer na de uitspraak.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:56 schreef MilaNL het volgende:
Wanneer gaat er nou eens iemand in beroep na zo'n uitspraak?
Denk ik ook. Je kunt zo'n hele gang niet bij je tuin betrekken, dus wat maakt het dan uit of je buren die als achterom gebruiken?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:57 schreef padlarf het volgende:
Ik denk dat als die kerel gewoon schappelijk was geweest, dat meneer Hartveld (oid) best een nooddeur in de schutting had willen maken ofzo.
Eerst was het van hem, daarna was zijn vader nooit bij het kadaster geweest die duidelijk het wel had aangewezen. Toen kwam er nog een vage afspraak waardoor zogenaamd die grond wel van hem was. Toen daar de vloer er uit zakte, kwam hij met het kulargument 'gewoonterecht' aan..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:03 schreef Toad het volgende:
Eiser kwam keer op keer met nieuwe argumenten aan die (achteraf, voor de kijker dan) niet bleken te kloppen.
Jawel je kan de kantonrechter vragen de uitspraak van mr visser te vernietigen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:01 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dat mogen ze niet meer na de uitspraak.
Voor een huisjesmelker was dat andere figuur ook wel snel geïntimideerd. Namelijk door het woordje 'dwangsom'. Wie ziet erop toe dat zijn schutting (of huisje, wat was het) even verplaatst wordt naar de goede plek?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:54 schreef Rens-Reith het volgende:
Maar een dreigbrief? Dan denk ik gelijk aan met de dood bedreigen enzo. Niet juridische taal, dat heet vertellen waar het op staat.
Maar goed de vervelende eiser heeft verloren en daar ben ik blij om.
En als je opgepakt wordt door de politie vanwege stelen van een schutting mag je liegen, maar nu mag je het wel toegeven want dit is maar een civielrechterlijke zaak.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:56 schreef Tijn het volgende:
Wel een goeie, gewoon jarenlang de regels overtreden en dan jezelf verdedigen met "ja, ik heb het gewoonterecht gecreëerd". Want zo werkt het, wanneer de wet je niet aanstaat, maak je gewoon je eigen regels
Beetje Margaret Schroeder.......quote:
En dat rare truttige ding dat ze aan had.quote:
Dit:quote:
"RRRrrrrechtstandig!!"quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:04 schreef alors het volgende:
Ik kijk nu die epische van die visser
godver wat een figuur, een hengel op afbetaling
_!!!!
Oh, foutje bedankt (en niet bedekent). Dank je, dat had ik er niet uitgehaaldquote:
En wat weet een Doler van deze zaak?quote:
quote:Rondom Emmeloord zijn in de jaren vijftig, midden in het uitgestrekte polderlandschap, arbeidershuisjes gebouwd. Voor Sjoerd en Margriet wordt hun droom werkelijkheid wanneer zij het middelste huisje in een rijtje van drie kunnen kopen. Zo kan Sjoerd achter zijn huisje ongestoord sleutelen aan zijn zwarte crossmotor. De makelaar belooft bij de koop dat zij recht hebben op een weg achter de huisjes. Maar volgens de buren komt die weg er nooit. Zij willen de herrie van crossende motoren achter hun huis niet. Meester Visser bepaalt of de weg er komt.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:20 schreef Karina het volgende:
Midden in de polder en dan nog buren. hoe krijg je het voor elkaar.
Meester Visser en de Paniek in de polderquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:21 schreef Injetta het volgende:
Die titel. Paniek in de polder..
Ze hebben een leuke creatieveling aangenomen voor de titels
Idd gek, alle ruumte doar en dan nog gezeikquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:20 schreef Karina het volgende:
Midden in de polder en dan nog buren. hoe krijg je het voor elkaar.
HET MOT BLIEVN ZOALS TIS!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik snap het niet meer... De een zegt dat het een overweg is, de ander dat het een overpad is.
Bejaarden zeiken om het zeiken. Niets is goedquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:26 schreef Injetta het volgende:
Maar waarom wil de sik niet dat ze daar langs gaan dan?
er is geen trein in de polder, moet overpad zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik snap het niet meer... De een zegt dat het een overweg is, de ander dat het een overpad is.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:27 schreef snellejelle het volgende:
[..]
er is geen trein in de polder, moet overpad zijn.
zou leuk zijn, een trein door de polder. Het eerste wat je tegenkomt; geëlectroduceerd paard/koequote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:27 schreef snellejelle het volgende:
[..]
er is geen trein in de polder, moet overpad zijn.
Nogmaals ,ouwerikken zeiken om het zeiken. Alles moet naar hun zin gaan. Janksnolletjes.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:27 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Begrijp er ook niets meer vanDie ouwe teef stookt de boel een beetje op.
Ja, dit is ook wel een puntje jaquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:28 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, er is een pad, ze reden er al, waarom moet er een weg komen?
De wijks-BOAquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:31 schreef Karina het volgende:
De buurman heeft voor de gelegenheid zijn uniform aangetrokken.
Wat je net zag eigenlijk, ze willen een weg rond het huis maar dan komen ze langs de buurman zijn tuin en dat vindt de buurman niet leuk.quote:
Er staan 3 huizen naast elkaar midden in de polder. De mensen van het middelste huis willen achterom kunnen via een pad met hun auto's. De buurman waar ze dan achterom gaan, wil dat niet.quote:
Ja de rest is landbouwgrond he natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:32 schreef Injetta het volgende:
Zoveel ruimte en dan ga je 3 huizen pal naast elkaar zetten.
Ietsje naar boven scrollen en ik weet het nog niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:34 schreef Rens-Reith het volgende:
Ik schakel nu in, wat is er gaande? kan iemand me kort bijpraten en zeggen voor wie jullie dit keer zijn?
Lees injetta's en karina's post een paar voor jouquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:34 schreef Rens-Reith het volgende:
Ik schakel nu in, wat is er gaande? kan iemand me kort bijpraten en zeggen voor wie jullie dit keer zijn?
Leukste woordspeling komt altijd op het einde van de uitzending waar ze vragen ook je klachten in te sturenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:36 schreef Irritatie100 het volgende:
Waar een wil is is een weg, leuke woordspeling hoor
http://www.funda.nl/koop/emmeloord/straat-bomenweg/quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:38 schreef Ajacied422 het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)-8&hl=nl&sa=N&tab=wl
hebbes. Nu op zoek naar Funda
Ze hebben een hotel?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:38 schreef Ajacied422 het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)-8&hl=nl&sa=N&tab=wl
hebbes. Nu op zoek naar Funda
volgens mij zijn het 15a, b en c.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/emmeloord/straat-bomenweg/
2 huizen te koop.
Volgens mij is het die tweede en dan is het GOK ik de woning van de jonkies.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/emmeloord/straat-bomenweg/
2 huizen te koop.
Waar je niet kunt komen met een auto....quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:39 schreef ddx het volgende:
Tussenwoning met eigen grond en een vrijstaande schuur/berging achter in de tuin
http://www.funda.nl/koop/emmeloord/huis-8110312-bomenweg-11-c/
het absolute dieptepunt was de man met het gecastreerde hondje en dan ze toen een Dog whisperer gingen inhurenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:40 schreef Rens-Reith het volgende:
Gelukkig kunnen wij WEL goed met onze buren opschieten. Allemaal vrij staande huizen maar wel een dam die gedeeld word. Nou als er een probleem is praat je daar over. Rijdende rechter is altijd voor kneusjes. Met vorige week als dieptepunt
Over eigen grond dat kleine stukje denk ik wel.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:41 schreef vuvuzela het volgende:
met die cross auto mag je de openbare weg toch niet op? die staat gewoon op een aanhangwagen
Kan me wel iets bij het bezwaar van die mensen voorstellen. Het blijft echt niet bij 2 keer per jaar een crossauto.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:42 schreef Injetta het volgende:
Twee keer per jaar met die cross-auto.
En dan verder een gewone auto. Hoeveel keer zou dat zijn?
Veel te nette mensen vandaagquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:44 schreef Rens-Reith het volgende:
Wanneer krijgen we nou een fittie, veel te rustige uitzending.
Leuke Suske & Wiskequote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De rijdende rechter en de liegende leugenaar
Ja beetje jammerquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:45 schreef Injetta het volgende:
Waarom zitten ze niet meer zo keurig in 2 rijtjes die jury?
Haha ik moest lachenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:49 schreef Karina het volgende:
Die promo, bel me! Dan kom ik gelijk naar u toe.
Dat klinkt als Meester Visser die wel zin heeft in iets spannendsquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:49 schreef Karina het volgende:
Die promo, bel me! Dan kom ik gelijk naar u toe.
beetje karige advertentie. Niet eens extra foto's ofzo.. Dan wil je je huis eigenlijk helemaal niet verkopenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:49 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.funda.nl/koop/emmeloord/huis-8110312-bomenweg-11-c/
Wie plaatst een bod?
Die nodigen je gewoon uit en dumpen je erin en zelf vluchten ze snel als het kanquote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:51 schreef Palomar het volgende:
[..]
beetje karige advertentie. Niet eens extra foto's ofzo.. Dan wil je je huis eigenlijk helemaal niet verkopen
Vaak gaan ze op die leeftijd ook verhuizen naar een appartement oid. Zat misschien sowieso al in de planning...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:52 schreef Injetta het volgende:
Waar moeten ze in godsnaam heen verhuizen?
Waar vinden ze ooit nog zo'n plek met zoveel ruimte? En waar vinden ze een plek waar niet vaker dan 1 keer per dag een auto langs komt?
Ook met deze uitspraak gaan ze er volgens mij alleen maar verder op achteruit.
2 keer per jaar met een crossauto, paar keer per week met gewone auto, voor de boodschappen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:49 schreef matthijst het volgende:
Wat een zieltjes....
Wilden die eisers nu 2x per jaar met een auto achterom?
Gewoon, verhuizen naar 12c.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:52 schreef Injetta het volgende:
Waar moeten ze in godsnaam heen verhuizen?
Waar vinden ze ooit nog zo'n plek met zoveel ruimte? En waar vinden ze een plek waar niet vaker dan 1 keer per dag een auto langs komt?
Ook met deze uitspraak gaan ze er volgens mij alleen maar verder op achteruit.
Eerder gebrek aan kennis.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 22:51 schreef Palomar het volgende:
[..]
beetje karige advertentie. Niet eens extra foto's ofzo.. Dan wil je je huis eigenlijk helemaal niet verkopen
De dochter van 11c heeft zich ook gemeld.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Prachtig staaltje van de ik-generatie: ik kom hier wonen, ik heb het recht van overweg en jij tieft maar op met je rust en je kippenhok. Werkelijk, zulke buren wil je toch niet hebben.
Denk je rustig landelijk te wonen, word je een weg opgedrongen waar binnen no time zeer geregeld knetterende cross-auto's overheen gaan, evenals gewone personenauto's en al wat dies meer zij want nieuwe buurman houdt duidelijk van auto's en aan auto's knutselen. Wég is je rust.
Nou, ze hebben gelijk gekregen maar wat hoop ik dat die twee nieuwe aso's ooit zelf met een asociale buurman te maken krijgen die 'ook in zijn recht staat'.
En ik was ook verhuisd als ik zulke nieuwe buren zou krijgen. Wordt alleen maar hommeles, want het is alleen maar inleveren met zulke gasten. Zelfs de nieuwe weg mochten de anderen betalen.
Ik gebruik 'm zelden maar hier komt ie dan:![]()
Het waren absoluut geen aso's. Bovendien worden ze gewoon geïnformeerd door de makelaar dus zijn er bij de koop vanuit gegaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Prachtig staaltje van de ik-generatie: ik kom hier wonen, ik heb het recht van overweg en jij tieft maar op met je rust en je kippenhok. Werkelijk, zulke buren wil je toch niet hebben.
Denk je rustig landelijk te wonen, word je een weg opgedrongen waar binnen no time zeer geregeld knetterende cross-auto's overheen gaan, evenals gewone personenauto's en al wat dies meer zij want nieuwe buurman houdt duidelijk van auto's en aan auto's knutselen. Wég is je rust.
Nou, ze hebben gelijk gekregen maar wat hoop ik dat die twee nieuwe aso's ooit zelf met een asociale buurman te maken krijgen die 'ook in zijn recht staat'.
En ik was ook verhuisd als ik zulke nieuwe buren zou krijgen. Wordt alleen maar hommeles, want het is alleen maar inleveren met zulke gasten. Zelfs de nieuwe weg mochten de anderen betalen.
Ik gebruik 'm zelden maar hier komt ie dan:![]()
Geen levenservaring bij jou vermoed ik...quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
De dochter van 11c heeft zich ook gemeld.
Op mij komen ze over als graaiers. Dus wel je rechten weten maar je plichten niet.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:03 schreef endrome het volgende:
[..]
Het waren absoluut geen aso's. Bovendien worden ze gewoon geïnformeerd door de makelaar dus zijn er bij de koop vanuit gegaan.
wat zijn die plichten, dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op mij komen ze over als graaiers. Dus wel je rechten weten maar je plichten niet.
Welke plichten?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Op mij komen ze over als graaiers. Dus wel je rechten weten maar je plichten niet.
Dat is wat ze zeggen en waar je vanuit gaat. Maar zodra die weg er ligt heb je er geen grip meer op. Zo'n cross-auto moet getest worden e.d.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:11 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ze hebben dat huis gekocht o.a. voor die cross-auto's. Dat gebeurt maar een paar keer per jaar.
En verder rijdt er af en toe een auto op het overpad met boodschappen.
Ze hadden aangeboden om die weg helemaal te betalen!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Al hadden ze maar aangeboden om een deel van die weg te betalen. Elkaar tegemoet komen heet dat. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat die ouderen met zo'n weg enorm zouden inleveren qua rust en ruimte (kippenhok o.a. weg). Maar nee, de oudere bewoners mochten die weg ook nog zelf betalen. Zo ga je niet met je buren om.
In kleine dingen zie je hoe mensen in het groot zijn.
Overigens vond ik dat meisje wel redelijk overkomen, het was die knaap die mij enorm tegenstond.
In het begin van deze aflevering zei die jongen dat zij vanaf het begin hebben aangegeven zelf die weg te willen betalen. Ik denk dan ook dat ze met 'kosten betalen door de tegenpartij' doelen op de kosten van het verplaatsen van de kippen en vrijmaken van de achterom, hetgeen mij niet meer dan redelijk lijkt.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Al hadden ze maar aangeboden om een deel van die weg te betalen. Elkaar tegemoet komen heet dat. Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat die ouderen met zo'n weg enorm zouden inleveren qua rust en ruimte (kippenhok o.a. weg). Maar nee, de oudere bewoners mochten die weg ook nog zelf betalen. Zo ga je niet met je buren om.
In kleine dingen zie je hoe mensen in het groot zijn.
Overigens vond ik dat meisje wel redelijk overkomen, het was die knaap die mij enorm tegenstond.
'Daar moet nog wel wat aan gespit worden'quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:38 schreef tralalala het volgende:
Dan gaan we verhuizen![]()
![]()
![]()
Wedden dat ze er over 10 jaar nog zitten, met hun moestuintje vol met alles behalve eetbaar spul.
Geen van allen. De zaak ging over nummer 15. Daar staat er nu geen één van te koop.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:20 schreef RanTheMan het volgende:
http://www.huislijn.nl/ko(...)/bomenweg-11/details
met foto's aan de binnenkant.. Maar ik vraag me af welke van de 2 het nu is.. want misschien is het wel die man in zn uniform... De tuin is netter en de woning ligt in het midden zo te zien...
probleem is dus dat het niet direct hun tuin is, maar ze het hun tuin hebben gemaakt.....quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:20 schreef Paxcon het volgende:
Nou ik zou die auto ook niet door mn tuin willen hoor
Nouja ik denk dat het ook een beetje een dreigement was..quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:30 schreef alors het volgende:
Die mensen hebben gewoon recht op het pad, met het oog daarop waren ze daar ook gaan wonen, en ze zijn gelijk gesteld. Dat het vervelend is snap ik, maar die kreten als 'dan gaan we verhuizen' vind ik altijd een beetje een laffe poging tot emotionele chantage
Als je nou nu een beetje mee gaat werken met die buren dan heb je ook nog kans dat ze een beetje welwillend zijn in de toekomst. Maar ja die eisers waren ook wel een beetje tokkies met hun gescheld dus tsja, ik snap die mensen ook wel een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |