2quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:35 schreef kaatjejannie het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd hoe je hem getest hebt xanteh?
quote:
Spannend zegquote:Op zaterdag 28 april 2012 15:26 schreef Xanteh het volgende:
Wat een leuke en bizarre dromen kwamen er weer voorbij in het vorige topic haha![]()
Ik moest me vanmorgen weer melden in het ziekenhuis voor een CTG. Alles was weer goed, en ja mensen, u leest het goed, dat apparaat registreerde lichte weeën. Niet echt opmerkelijk, want ik had er gisteren avond al wat last vanMaar toch leuk om te weten dat ik nu weet dat het lichte weeën zijn. Soms zakt het af, maar sinds een half uurtje is het weer begonnen. Nu maar hopen dat het doorzet
![]()
Verloskundige zei dat het misschien helpt om een stevige wandeling te maken, dus we zijn gaan winkelen (zusje is jarig, dus moest toch nog een cadeau hebben) en nu ben ik bezig om mijn nesteldrang te voeden (lees: poetsen, stofzuigen, poetsen, douche schoonmaken, poetsen, wasje draaien, poetsen, afwassen, poetsen etc etc)
Heuj, jouw batterij was leegquote:Op zaterdag 28 april 2012 16:28 schreef Xanteh het volgende:
Nog gefeliciteerd Speedy! En wat een schatje. Vooral de tweede foto is erg leuk
gefeliciteerdquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij hebben hem er ook nog steeds omheen liggen. Denk dat ik hem ook maar laat liggen nu![]()
zo gaaf he, dat de mama t goed had.quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:08 schreef Sorbootje het volgende:
De moeder is de enige in de familie die t goed had.
En ik had zelf bij Isabeau sterk voorkeur voor een meisje en-niet leuk om te zeggen- het risico dat het ook een jongentje zou kunnen zijn is een van de redenen dat ik geen kind meer wil. Ik heb niks tegen jongens, maar ik heb gewoon liever een dochter. Klinkt raar realiseer ik me, maar dit maakt het echt makkelijker voor me.
Ik begrijp je prima hoor, ik heb hetzelfde (maar dan andersom!)quote:Op zaterdag 28 april 2012 19:15 schreef Sorbootje het volgende:
Ja dat is ook zo, maar t klinkt een beetje of ik jongentjes niet leuk vind en dat is niet het geval.
Ik ookquote:Op zaterdag 28 april 2012 23:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat een leuk nieuws Sorbootje! Heel raar, maar dat had ik echt niet verwachtIk zou toch zweren dat je een meisjesoven had!
Als LLM is 2,5 week héél erg lang hoor.....quote:Op zondag 29 april 2012 11:01 schreef Oognip het volgende:
Zoë, het kan helemaal niet heel lang duren voor je beeb er isik noem 2.5 week niet lang iig
Ze komt vanzelf wel een keer...
Wordt dat korter als je zegt dat het nog zo lang duurt?quote:Op zondag 29 april 2012 11:30 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Als LLM is 2,5 week héél erg lang hoor.....
Ik denk dat als je de 40wkn gepasseerd bent..quote:Op zondag 29 april 2012 11:30 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Als LLM is 2,5 week héél erg lang hoor.....
Dat dus, ik had hetzelfde, smolt bijna bij het filmpjequote:Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Als we het toch over bad hebben.. ik rammelde net mijn mini-muppet er bijna uit door dit filmpje
Oh my, wat een genot. Je zou zo'n filmpje van jezelf hebben ook.quote:Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Als we het toch over bad hebben.. ik rammelde net mijn mini-muppet er bijna uit door dit filmpje
En dit is een fantastische opvolger zelfs nu nog (maar muppet is niet zo'n dare devil in badquote:Op zondag 29 april 2012 16:13 schreef Kersjes het volgende:
Jaaaaa, dat badstoeltje is echt geweldig! Mijn jongens hebben daar ook lekker in liggen relaxen en het scheelde me een hoop kramp in de armen. Ik heb er zelfs nog een speciaal matrasje voor zodat baby lekker zacht kan liggen.
Veel baby's vinden douchen ook super, lekker dicht tegen papa of mama aan onder de straal. Vond ik zelf ook heel fijn
quote:Op zondag 29 april 2012 16:15 schreef -Spring het volgende:
Laat ik het aan N zien, zegt ie: "Schattig, hoor. Wordt mss wel een Adolf Hitlertje, dat kind."
Leuk he, de hikquote:Op zondag 29 april 2012 16:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Nooooooh! Ga je het overleven Katy?
Hier heeft er weer iemand voor de 10.000e keer de hik![]()
Ik zou dan een bed lenen via de thuiszorg, scheelt je een hoop gedoequote:Op zondag 29 april 2012 19:14 schreef Tinuviel het volgende:
Oh ok, vroeg het me gewoon af, omdat ik dat nog nooit eerder had gehoord. Dus ze doen de controles niet op de slaapkamer? Maar je slaapt dan ook vanaf nu in de huiskamer tot na de kraamweek? Wow wat zou dat bij ons voor een gedoe zijn om het bed uit elkaar te halen, van de eerste verdieping naar de huiskamer en daar opnieuw op te bouwen
Ow mên!quote:Op zondag 29 april 2012 15:45 schreef Gerberaatje het volgende:
Zeer herkenbaar!!quote:Op zondag 29 april 2012 21:46 schreef SupremeEvil het volgende:
Ja...nuuu! Al heb ik soms (zoals net) toch een soort van 'paniek'(niet echt paniek) gevoel/huilbui van 'waaahhh, kan ik dit wel?'. En ik wil het kamertje nú af, of ik wil er nu aan beginnen! maar weet niet waar te beginnen want heb niks in huis :p En dr moet nog zoveel opgeruimd worden, ik mis een zolder! En en en! Ik word soms moe van mezelf... Nog 16 tot 18 weken... zucht
Nou idd, ik had wel verwacht dat er nieuwe babies zouden zijn na mijn weekje weg, maar niet dus!quote:Op maandag 30 april 2012 15:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Samenvatting: speedy is papa geworden!
Verder zitten we te wachten op xanteh roosje sam gen zoe.... in willekeurige volgorde. vergeef me als ik iemand oversla.
Wij willen babies! :-)
Dank je wel, echter is dat mijn vriendin en mijn dochterquote:Op maandag 30 april 2012 13:22 schreef Sam1993 het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Speedy: wat een leuke foto van jou en je dochtertje!
Sinds vannacht lijk ik wel een slijmbom Sorry dames:P Twijfel of dat het van het verweken van de baarmoeder is die volgens de gyneceloog al verweekt was of van de slijmprop het is gewoon helemaal helder dus geen bloed en draadjes maar wel erg plakkerig.
Weer wat geleerdquote:Op maandag 30 april 2012 17:03 schreef Kleurdoos het volgende:
Bij Elin & Lex verloor ik mijn slijmproppen bij 34 weken.. en die groeiden daarna mooi weer terug
Hoe bedoel je, ermee doen? Ik denk gewoon wandelingen door een park, de stad in en op bezoek bij familie/vrienden in de buurt. Weinig spannends verder.quote:Op maandag 30 april 2012 17:13 schreef Marjolijntje het volgende:
Coco, ik denk dat het heel persoonlijk is wat je een fijne kinderwagen vindt. Ook afhankelijk van wat je ermee wilt doen denk ik.
Oh, kijk! Thanksquote:Op maandag 30 april 2012 17:15 schreef Vulpenballetje het volgende:
Coco, je zou hier eens kunnen rondkijken en je vraag stellen!![]()
Wat voor soort kinderwagen deel 13
Nou iddquote:Op maandag 30 april 2012 16:38 schreef Sam1993 het volgende:
Ik denk dat alle baby's volgende week geboren worden![]()
xanteh kan ook niet lang meer duren aangezien ze 9 dagen overtijd is lijkt het me dat ze die zeker volgende week gaan helpen.
Zoë is deze week 40 weken en denk dat die ook volgende week wel bevalt met al haar voorwerk. Roosje is inmiddels 4 dagen overtijd dus denk dat die toch ook wel volgende week geholpen word een start te maken
ik sta voor volgende week
en dan is er altijd nog de kans dat knife en soohr optijd papa worden
en dat sproetje netjes optijd gaat bevallen.
Word vast een drukke week!
Oh, strand sowieso niet. Wij wonen helemaal in t zuiden van Limburg. Bos zou kunnen, maar ik denk dat mijn man de baby dan mee gaat dragen in zo'n draag'doek'. Zo ziet hij het althans voor zich.quote:Op maandag 30 april 2012 17:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Nouja, dat is al anders dan dat je bos/strandwandelingen ermee wilt maken he!
En kijken naar hoe compact ie ingeklapt kan worden kan soms ook handig zijn
quote:Op maandag 30 april 2012 17:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, strand sowieso niet. Wij wonen helemaal in t zuiden van Limburg. Bos zou kunnen, maar ik denk dat mijn man de baby dan mee gaat dragen in zo'n draag'doek'. Zo ziet hij het althans voor zich.
Schoonzus had hem, ik vond hem voor stad en park erg tofquote:Op maandag 30 april 2012 17:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Iemand hier ervaring met de Bugaboo Frog?
Zozo! Whahaquote:Op maandag 30 april 2012 18:33 schreef Zoë23 het volgende:
Enfermera
Kramp is van zaterdag tot woensdag grotendeels weg gebleven en toen begon t weer![]()
Is vandaag wel weer heviger.. Vind t wel spannend maar de voorweeën enz zeiden eerst ook niet zo veel.
M'n zus wordt di of wo ingeleid.komende & volgende week wordt vast n drukke verse beeb week!
Leuk!
Heb er heel veel zin in! Zeker nu ik van alles voel in mn buik..
Wil niet teveel 'hopen' omdat t nog wel 2weken kan duren..
quote:Op maandag 30 april 2012 19:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Jullie moeten gewoon allemaal even batsen!
Binnen 12 uur een babyquote:Op maandag 30 april 2012 19:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Jullie moeten gewoon allemaal even batsen!
Saaierdquote:Op maandag 30 april 2012 20:35 schreef Regenboogjes het volgende:
Hier alles prima, niks te melden.
Succes met de laatste loodjes LLM's!
Ik weet het niet zeker maar denk van wel. Aangezien ze het bij exact 40 weken al voor de eerste keer gedaan had lijkt het me vreemd dat ze het met 40+6 ineens niet zouden doen.quote:Op maandag 30 april 2012 21:15 schreef Tinuviel het volgende:
Roosje, jammer dat het niet zoveel uit heeft gehaald en het lopen heeft ook nog niet geholpen, dat is balen.Gaan ze dan nog eens strippen morgen?
Nou ik ga niks beloven hoorquote:Op maandag 30 april 2012 21:47 schreef Sorbootje het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Alle baby's die te besodemieterd zijn om er voor volgende week maandag uit te komen, moeten blijven zitten tot achttien mei. Ik zit in de tussentijd internetloos af te zien in zuid Italië, dus dan even niet bevallen. Duidelijk?!
Doe mijn bestquote:Op maandag 30 april 2012 21:47 schreef Sorbootje het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Alle baby's die te besodemieterd zijn om er voor volgende week maandag uit te komen, moeten blijven zitten tot achttien mei. Ik zit in de tussentijd internetloos af te zien in zuid Italië, dus dan even niet bevallen. Duidelijk?!
echt wel. Zij is tenslotte degene die een hormoon af gaat geven als ze er klaar voor isquote:Op maandag 30 april 2012 22:00 schreef Sam1993 het volgende:
Sorbootje miscchien luistert ze wel na je en komt ze eerder haha:P zo niet ja dan kan zij er niks aan doen
Omgekeerde psychologie, slim!quote:Op maandag 30 april 2012 21:47 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb contact gehad met dat meisje dat 'm verkoopt, en hij paste als een van de weinige modellen in hun Ford Ka. Dus dat is al positief! Ik wilde namelijk wel bij voorkeur een wagen die -zoals jij al aangeeft- compact is in te klappenquote:Op maandag 30 april 2012 17:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Nouja, dat is al anders dan dat je bos/strandwandelingen ermee wilt maken he!
En kijken naar hoe compact ie ingeklapt kan worden kan soms ook handig zijn
Ah, ook het zuidenquote:Op maandag 30 april 2012 17:20 schreef Vulpenballetje het volgende:
[..]![]()
Somige wagens kunnen ook wel in het bos. Maar voor het Limburgse heuvelland is een draagdoek of andere drager wel een heel stuk fijner!
Ik heb ook even in het andere topic gekeken, en daar is men positief over de bugaboo in het algemeen. Gisteravond was mijn schoonzusje nog even hier (20-weken echo gehad, ze krijgt een dochter! Leuk, heb ik straks een neefje en een nichtjequote:Op maandag 30 april 2012 17:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Schoonzus had hem, ik vond hem voor stad en park erg tof(Is toch wel de reden dat de Cameleon op dit moment mijn eerste voorkeur heeft)
16 weken inderdaadquote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:56 schreef Sorbootje het volgende:
Xanteh, wat een braaf baby'tje heb jij! Succes meid!!![]()
16 weken
Heb vanmorgen mijn laatste kannetje vol gepiest.
Wat tof dat je het hartje al zo goed kan horenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hoop mijlpalen weerHurray!
Marjolijntje, leuke collegaNiet teveel van aantrekken hoor, dat is ze niet waard
Phaidra, goed dat je het besproken hebt. Kan me voorstellen dat het lastig is om dat (ten eerste aan jezelf!) te moeten toegeven, maar goed hoor!
Mango, trouwjurk passenZo leuk
Ga je 'm nog een andere keer definitief doorpassen, stel dat je buik nog een stuk meer groeit?
Met mij gaat het nog steeds primaLekker een weekje vakantie nu. Buik groeit beetje bij beetje. Ik heb een oude joggingbroek aan, en stiekem was 'ie sowieso al iets te klein geworden (of ik te groot
), maar ik houd mezelf nu voor dat het door de zwangerschap komt
![]()
Oh, ik vind tegenwoordig het hartje van de baby heel makkelijk, weet nu waar ik moet zoeken. Vind het toch wel geruststellend om haar regelmatig te horen (terwijl ik mezelf niet gek maak als het een enkele keer niet lukt, gelukkig). Je merkt het ook als ze beweegt, dan hoor je echt van die *THUMP* geluiden
Het is in ieder geval fijn dat je nu de flexibiliteit hebt om later te komen/eerder weg te gaan, en als het nodig is, nog wat eerder helemaal te stoppen. Wil niet zeggen dat je dat moet doen, maar ik kan me voorstellen dat het al rust geeft dat je weet dat het wel kán. En als het nodig is, jammer dan. Mij lijkt het ook lastig hoor, maar ik houd mezelf dan maar voor dat je het niet voor jezelf doet, maar voor de mini-me die in je aan het groeien isquote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat tof dat je het hartje al zo goed kan horen.
Ik vind het ook lastig om toe te geven, zeker omdat ik verder een perfecte zwangerschap heb gehad en er nu ook eigenlijk niet écht iets mis is. Het reizen is zwaar, maar als ik op het werk ben gaat het wel weer. Harde buiken heb ik op sommige dagen last van, maar op andere dagen gaat het weer prima. Ik ben moe & druk ja, maar dat ben ik soms ook zonder zwangerschap. Beetje lastig dus, het is meer de optelsom van alles. Maar om hiervoor nou al zes weken van tevoren thuis te gaan zitten, vind ik ook weer zo overdreven (en heb ik ook eigenlijk nog niet zo'n zin in). Maar als het niet beter gaat, dan moet het maar
.
* Cyntiaa Jaloers is!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:50 schreef Loodje het volgende:
Xanteh succesYou go go go!
![]()
Sorry dames, ik zal morgen lekker bijlezen nu ga ik toch echt weg:) Lekker wat eten en dan naar Ahoy:D:D
en sterkte dames
Is dat zo? Toen ik hier urine moest inleveren konden ze namelijk gelijk zien ofdat het blaasontsteking was of niet.......Zou toch van de zotte zijn als je daar een paar dagen op moet wachten?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:25 schreef Tinuviel het volgende:
Sam, kun je niet vandaag nog urine inleveren bij je huisarts? Misschien geeft het rust, dat je eerder weet of het een blaasontsteking is of niet en je ervoor behandelt kunt worden. Bij mijn huisartsenpraktijk heb je daar namelijk geen afspraak voor nodig. Ook duurt de definitieve uitslag van de urinekweek een paar dagen tot een week.
Blaasontsteking is inderdaad meteen te zienquote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:46 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Is dat zo? Toen ik hier urine moest inleveren konden ze namelijk gelijk zien ofdat het blaasontsteking was of niet.......Zou toch van de zotte zijn als je daar een paar dagen op moet wachten?
klopt, ze kunnen meteen zien dat je een ontsteking hebt, maar ze zetten het op kweek om te achterhalen welke bacterie het is. Dus je krijgt een ab kuurtje dat 'algemeen' tegen blaasontstekingen werkt en pas later is bekend welk beestje het eigenlijk is. Slaat de kuur niet aan, dan kan je later nog een meer gerichte kuur krijgen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:46 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Is dat zo? Toen ik hier urine moest inleveren konden ze namelijk gelijk zien ofdat het blaasontsteking was of niet.......Zou toch van de zotte zijn als je daar een paar dagen op moet wachten?
De tijd doorgekomen met testen, heb je een foto van je verzameling?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:11 schreef bodpa09 het volgende:
De tijd gaat ook megalangzaam Estrys, vooral in de eerste weken. Ik ben ze doorgekomen door dingen te regelen (vk bellen, moeders voor moeders) en vooral heeuuuul veeuul te testen. Heb hier echt een stapeltje liggen.
Ik ben helemaal: eerste pakje kwam net binnen met de post en ik vind het zooo leuk. Vanmorgen ook het geboortekaartje besteld, sjonge, het wordt wel opeens echt zo. :-)
Doe 's hoesten?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:57 schreef sproet-je het volgende:
Zeg Gerberaatje, dat batsen dat helpt dus helemaal niets hier
Ik heb het idee dat het kleine mannetje sinds gister met zijn hoofd op mijn knieën hangt, nog even en hij kan al zelf ademhalen...
potverdikke wat was ik daar ook graag heengegaanquote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:50 schreef Loodje het volgende:
Xanteh succesYou go go go!
![]()
Sorry dames, ik zal morgen lekker bijlezen nu ga ik toch echt weg:) Lekker wat eten en dan naar Ahoy:D:D
en sterkte dames
En op de bank, en op bed en eigenlijk overal behalve op het aankleedkussenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:51 schreef covie het volgende:
[..]
Kwisted, niet ervaren, maar lijkt me niks. Wel mooi hoor, maar ik zou sowieso een hoes er om willen die ik gewoon in de wasmachine kan gooien. En lijkt me dat je m ook steeds moet opschudden.
Misschien ligt het lekkerder maar hoe vaak verschoon je een baby ook wel niet op een dun matje op een keukentafel?
Even inbreken zonder, nog steeds niet neequote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:51 schreef covie het volgende:
[..]
potverdikke wat was ik daar ook graag heengegaan![]()
Maar helaas ik durfde het niet aan om een kaartje te kopen omdat ik niet wist hoe het er voor zou staan met de zwangerschap nu. Zwaai je een keer naar ze voor me?Veel plezier!
Dikkevoor iedereen. Veel slechte slapers zeg!
En eenvoor alle mijlpalen
Kwisted, niet ervaren, maar lijkt me niks. Wel mooi hoor, maar ik zou sowieso een hoes er om willen die ik gewoon in de wasmachine kan gooien. En lijkt me dat je m ook steeds moet opschudden.
Misschien ligt het lekkerder maar hoe vaak verschoon je een baby ook wel niet op een dun matje op een keukentafel?
Erg duur hoor Coco, op marktplaats vragen veel mensen 150 euro voor de Frog en raken ze ze moeilijk kwijt. Die adapters zijn in de winkel ook maar 25 euro en tweedehands een tientje.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 11:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Lijkt in grote lijnen ook op de Cameleon, dus ik denk eigenlijk dat we 'm gewoon overnemen. Ze vragen overigens 200Euro, maar dat is dan incl. allerlei onderdelen (ook dat opklikstuk voor de maxi cosi bijvoorbeeld).
Dit bedoelde ik dus. Vandaar dat je gelijjk behandelt wordt & na een paar dagen tot een week met de uitslag van de kweek definitief weet wat het precies was.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:50 schreef mefke79 het volgende:
[..]
klopt, ze kunnen meteen zien dat je een ontsteking hebt, maar ze zetten het op kweek om te achterhalen welke bacterie het is. Dus je krijgt een ab kuurtje dat 'algemeen' tegen blaasontstekingen werkt en pas later is bekend welk beestje het eigenlijk is. Slaat de kuur niet aan, dan kan je later nog een meer gerichte kuur krijgen.
En wat bij mij wonderen doet is een liter cranberrysap achterover slaan. Heeft mij al vaak voor een kuurtje behoed.
Kan heel goed! Mijn oudste dame lag met 32 al volledig VIBIquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:05 schreef Marjolijntje het volgende:
Ligt ze nu wel aan de goede kant Gerberaatje? Dat ze jou wat minder pijn doet?
Hier beurse ribben van die kont die er continu langs wrijft, ook heel fijnIk ben haar af en toe echt weg aan het duwen. Maar liever dit dan haar veel minder voelen hoor!
Oh, en steken in mn doos, zou ze al begonnen zijn met indalen? Das best vroeg daarvoor toch?
Auwquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:39 schreef Gerberaatje het volgende:
Sproet, misschien toch even óp de ananas gaan zitten![]()
pijn in onderrug, liezen en onderbuik leverde mij een kindje op na een paar uur afzienquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:49 schreef Zoë23 het volgende:
verder weet ik t even niet..
Heb erg veel pijn in m'n onderrug, liezen en onderbuik
Bezoek van m'n moeder heeft me wel goed gedaanheeft
wat boeken meegenomen enzo. Maar kan me niet echt concentreren.
Sex met een ananashart, dát is de ultieme beval tipquote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:49 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
AuwOh en ik dacht je moest hem eten
Alle in mijn lunch verwerkte ananas voor niets dus!
En daarna nog even een pannenkoek nemen. Bedenk zelf maar hoe dat nemen op te vatten.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:54 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Sex met een ananashart, dát is de ultieme beval tip
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:54 schreef mefke79 het volgende:
[..]
pijn in onderrug, liezen en onderbuik leverde mij een kindje op na een paar uur afzien
En zeker nu je dezelfde vk hebt. Als je nou in hetzelfde huis bent, zou een vk genoeg zijn om 2 baby's ter wereld te brengen bij 2 verschillende vrouwen?quote:
Normaliter is inleiden medisch geïndiceerd en valt dan (meestal) onder de gyn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Zoë23 het volgende:
Haha geen idee. M'n zus is nu medisch denk ik? (omdat ze bezig zijn met inleiden enz) dus dan heb je een andere vk dan als je poli klinisch bevalt toch?
Geen idee Zoë bij mij betekende medisch, dat ik bij de gyn in het ziekenhuis moest bevallen. Maar misschien zijn er ook medische indicaties waarbij je bij de vk in het ziekenhuis kunt bevallen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Zoë23 het volgende:
Haha geen idee. M'n zus is nu medisch denk ik? (omdat ze bezig zijn met inleiden enz) dus dan heb je een andere vk dan als je poli klinisch bevalt toch?
Inleiden is een medische handeling waarvoor vaak een medische indicatie is (overtijd, 24uur gebroken vliezen zonder vervolg activiteit, kind in nood maar nog niet levensbedreigend, moeder in nood maar nog niet levensbedreigend etc etc) en daardoor alleen door bevoegd gyneacoloog uitvoerbaar, tussencontroles tot bevalling willen in extreme drukte overigens wel door poliklinische verloskundigen gedaan worden als het niet anders kan.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:40 schreef Zoë23 het volgende:
Ja ik weet t niet precies, denk dat ze dan misschien onder de gyn valt omdat het toch n medische handeling is.
Mijn bedoeling is iig om wel in het zknhuis te bevallen maar dan met m'n eigen vk (of de vervangster)
Maar goed, m'n zus had ook ideeën en dat loopt ook anders.. Ik wacht maar gewoon af.
Je weet dat het ook best pas dinsdag kan worden bij een inleiding?quote:Op maandag 30 april 2012 22:03 schreef Sam1993 het volgende:
Nee maandag word ik ingeleid dus of ze wil of niet ze komt toch
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:51 schreef Sam1993 het volgende:
ja en woensdag ook al als het niet op wil schieten;) maar het doet al veel met me dat er zowiezo ingegrepen word maandag. scheelt een hoop frustratie van binnen.
bandenpijn is niet t zelfde als bekkenpijn per se ehquote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:46 schreef Enfermera het volgende:
Ik had vandaag wel weer wat last van mn banden (pijn in mn liezen zeg maar, alsof er een elastiek strak staat), moet een beetje opletten of ik niet richting bekkeninstabiliteit ga. Ben natuurlijk nog niet ver, maar ben wel enigzins hypermobiel aangelegd dus in de gaten houden lijkt me wel verstandig
Kleine kanttekening: er zijn ziekenhuizen waar een arts-assistent (gynaecoloog in opleiding) de bevalling begeleid en er zijn ziekenhuizen waar een klinisch werkende verloskundige dat doet. De verloskundige is in dat geval in dienst van het ziekenhuis en werkt dan meestal ook gewoon op de polikliniek. In beide gevallen is het de gynaecoloog die eindverantwoordelijk is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:57 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Inleiden is een medische handeling waarvoor vaak een medische indicatie is (overtijd, 24uur gebroken vliezen zonder vervolg activiteit, kind in nood maar nog niet levensbedreigend, moeder in nood maar nog niet levensbedreigend etc etc) en daardoor alleen door bevoegd gyneacoloog uitvoerbaar, tussencontroles tot bevalling willen in extreme drukte overigens wel door poliklinische verloskundigen gedaan worden als het niet anders kan.
Poliklinisch bevallen : is in 1e aanleg niet medisch (vandaar ook eigen bijdrage voor de huur van de verloskamer) en kan/mag met eigen verloskundige, mocht je tijdens de bevalling toch medisch worden wordt je alsnog overgedragen aan de Gyn. (denk aan kindje in vruchtwater gepoept, navelstreng ellende etc) en krijg je je eigen bijdrage veelal terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |