Uh ja helpt het als ik zeg dat ik laatst al een paar grijze haren ontdekte en dat ik niet meer een van de jongsten benquote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je oud en grijs bent snap je niet meer waar je je destijds zo druk om gemaakt hebt
Dat en helemaal als je dan in een afgelost huis woont.... vrijwel gratisquote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je oud en grijs bent snap je niet meer waar je je destijds zo druk om gemaakt hebt
Nou ja, je huurt van de bank op die manier, en je krijgt huursubsidie HRA van de overheid.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nah, ik vind het wel goed hoor. Geen aflossingsvrije hypotheek meer. Daar heb je op lange termijn niks aan.
Nee, dat is sinds augustus 2011 al niet meer mogelijk, max 50% aflossingsvrij is nu nog toegestaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML heeft ook een groot deel aflossingsvrij omdat hij erg weinig verdiende toen hij dit kocht maar daar hebben we met de daling van de huizenprijzen nu helemaal geen ene klap aan.
Maar deels aflossingsvrij is wat anders dan compleet aflossingsvrij. Dat zou ik zelf persoonlijk nooit doen in ieder geval maar dat mag alleen niet meer bij de banken nu dacht ik eigenlijk?
Ik denk dat je daar precies de vinger op de zere plek ligt iddquote:Op donderdag 26 april 2012 22:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, je huurt van de bank op die manier, en je krijgt huursubsidie HRA van de overheid.
Ik snap eigenlijk niet waar dat zo misgegaan is, ik gok bij het ontwikkelen van de aflossingsvrije constructies, want de HRA is in de afgelopen 10/15 jaar ook echt een probleem geworden, en dat was het vroeger kennelijk niet, maar toen werd er ook nog afgelost, terwijl men nu voor de totale looptijd de maximale aftrek meepakt.
ja, dat is wel zo. maar had dan gewoon in een keer de boel structureel aangepakt met die hra!quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:31 schreef Vanyel het volgende:
Maar op termijn levert het natuurlijk wel een hoop op. Lijkt mij zinvoller dan kortetermijnmaatregelen die over 2 jaar juist weer bakken met geld kosten.
Ja, okay. Maar wij hebben hem voor 20 jaar afgesloten, dus wij zullen er (vooralsnog) geen last van hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:58 schreef simmu het volgende:
oei diaan, beterschap! gekneusd is pijnlijker dan gebroken![]()
en een hypotheek oversluiten is feitelijk ook een nieuwe hypotheek afsluiten he! dus dan gelden de nieuwe regels ook
ai wat akelig. beterschap ermee! mijn buurvrouw heeft op dezelfde manier een keer haar middenvoetbeentje gebroken, bizar dat dat zo kan gaan als je voet slaapt he. gekneusd kan overigens wel lang duren, kan ik je uit ervaring vertellen. ik heb nog steeds last van m'n voet/enkel door die keer -maanden geleden- dat ik een paar treden vergat bij 't van de trap af lopen...quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:47 schreef Diaan73 het volgende:
Gisterenavond een deel vand e avond bij de huisartsenpost doorgebracht. Ben door mn voet gegaan toen ik wilde opstaan en niet in de gaten had dat ik slaap in mn been had. Dus lag languit op de vloer. Voet is niet gebroken, wel zwaar gekneusd of iets met de banden... vandaag dus voet koelen en omhoog ermee. Mn moeder haalt Lennon zo op. Twan is al naar school, die kan zich wel redden. Het is echt flink pijnlijk.
Eensquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:17 schreef livelink het volgende:
Ik ben wel blij dat de hra in ieder geval geen heilig huisje meer is.
Het is ook erg pijnlijk...quote:Diaan, dat ziet er pijnlijk uit![]()
Sterkte met je voet omhoog vandaag.
Ja, precies... hoe lang heb jij toen "plat" gelegen? Heb jij er wel iets van verband oid om gekregen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:41 schreef trui het volgende:
dat zeiden ze toen bij mij ook, dat de banden waarschijnlijk gescheurd waren (blauw, ei, etc), maar achteraf had ik veeeel meer en langer last van de kneuzingen van binnen. hoe dan ook, eerst maar even goed rust nemen!
Verband had geen toegevoegde waarden volgens de röntgenmeneer. Maar sws moet eerst de zwelling weg zijn volgens mij. Anders ga ik vandaag nog weleens de huisarts bellen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:48 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, auw! Beterschap, lekker pootje omhoog en goed koelen. Mag je er geen drukverband omheen?
Over de hypotheekrente: tja, ze moeten iets natuurlijk, want zo doorgaan is ook geen optie. Onze rentevasteperiode loopt over een paar jaar af, als je dan het aanbod van je eigen hypotheekverstrekker doet, sluit je toch niet over? Dan mag je toch gewoon zo blijven waar je bent?
Sowieso, je mag nog steeds een bedrag aflossingsvrij doen, alleen mag je dan de rente niet aftrekken. Met andere woorden, dan betaal je die rente dus zelf. Met een niet al te hoge rente kan dat best nog steeds een optie zijn. Dat je dan een klein stukkie aflossingsvrij doet.
Wij hadden dus een woekerpolis. Beleggingspolis die gewoon meer geld kost dan opbrengt. Die is per 1 mei verleden tijd. Ik heb maar niet uitgerekend hoeveel geld ons dat gekost heeft, letterlijk en fictief.![]()
Maar nu zijn we er vanaf en daar ben ik echt heel heel heel blij mee.
nee, ik kon 't eventueel laten intapen bij een fysiotherapeut, maar dan moest de zwelling inderdaad eerst een beetje weg zijn. ik heb toen maar kort niet gelopen. een paar dagen met krukken, maar dat was ook al snel niet echt meer nodig. ik moest 'm vooral niet te zwaar belasten en ik heb heel lang geen hakkenschoenen kunnen verdagen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, precies... hoe lang heb jij toen "plat" gelegen? Heb jij er wel iets van verband oid om gekregen?
Huizenmarkttopic #196: de HRA voor scheefleners blijft in stand.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:03 schreef mefke79 het volgende:
simmu, prima!
Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Want als dat zo is, dan kan je beter gaan oversluiten voor 1 januari, dan heb je een nieuwe rentevasteperiode en hoef je je pas over 10 jaar weer druk om te maken.
Toevallig hadden wij de hypotheekmeneer vd week hier, en het zijn volgens mij zaken die los van elkaar staan, je hebt een hypotheek voor X jaar (meestal 30) en een rentevasteperiode voor Y jaar.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:01 schreef simmu het volgende:
mefke, is het goed dat ik die vraag ff naar het huizentopic sleep? want het is mij niet helemaal duidelijk of je na afloop van de rentevaste periode nu wel of niet een nieuwe hypo afsluit!
En door de daling van de huizenprijzen, kan het zomaar zijn dat je ook in zult moeten gaan op het nieuwe rentevoorstel van je hypotheekverstrekker, omdat je onderpand in waarde gedaald is. Naar een andere hypotheekverstrekker gaan, betekent een nieuwe taxatie, nieuwe hypotheek en dan is de vraag of het allemaal nog past.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toevallig hadden wij de hypotheekmeneer vd week hier, en het zijn volgens mij zaken die los van elkaar staan, je hebt een hypotheek voor X jaar (meestal 30) en een rentevasteperiode voor Y jaar.
Als je aan het eind van de rentevaste periode de hypotheek niet aanpast, en dus instemt met het nieuwe rentevoorstel van de hypotheekverstrekker, dan heb je nog steeds dezelfde hypotheek.
Ik ken het. Hoe staat het trouwens met werk bij jou?quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:14 schreef mefke79 het volgende:
Leandra, dat dacht ik ook en dat blijkt dus te kloppen. Mooi. Klaar. Slotje voor die vraag.
Mensen, ik moet echt echt echt aan het werk. Maar het wil niet.
Okay, dan hoop ik dat het bij ook zo gaat. Ik heb geen krukken... dus hinkel/strompel door het huis en ga op de knieën de trap op. Hakkenschoenen geen last van, die draag ik nooit. Er werd wel aangeraden goede stevige schoenen de komende tijd te dragen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:05 schreef trui het volgende:
[..]
nee, ik kon 't eventueel laten intapen bij een fysiotherapeut, maar dan moest de zwelling inderdaad eerst een beetje weg zijn. ik heb toen maar kort niet gelopen. een paar dagen met krukken, maar dat was ook al snel niet echt meer nodig. ik moest 'm vooral niet te zwaar belasten en ik heb heel lang geen hakkenschoenen kunnen verdagen.nog steeds heb ik last na een dag op een bepaald paar laarzen dat net iets hogere hakken heeft dan ik normaal draag.
Dat vroeg ik me ook af...quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom heb je geen uitvaartverzekering?
quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:12 schreef Estrys het volgende:
Ik heb ook geen uitvaartverzekering meer. ik heb besloten om niet dood te gaan
Dat dus, maar dan voor allevierquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Uitvaartverzekering hebben wij wel, voor alledrie. Je wil er niet aan denken, maar als er toch wat gebeurt, wil ik me niet ook nog eens zorgen moeten maken over geld.
Precies, dat heb ik dus ook.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:15 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat dus, maar dan voor allevierIk vind het vooral belangrijk voor de nabestaanden, dat zij geen gedoe hebben met van alles. Er moet dan al zoveel gebeuren.
Dan heb je gewoon iemand in huis die er verstand van heeft, nog handigerquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben we al gedaan, Leandra. Voor mijn lief is het een soort hobby, belastingalmanakken lezen.
negativequote:Op vrijdag 27 april 2012 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Mosterd? Als het lekker brood is en goede kaas vind ik dat geen straf, hoor.
tuinkers, ,ei. plakje rookvlees, kipkerrie,quote:
Je hebt dan nog zelf weinig te willenquote:Op vrijdag 27 april 2012 12:18 schreef mefke79 het volgende:
ik heb geen uitvaartverzekering omdat ik iets te vaak heb gezien dat die de keuzevrijheid zo ver inperken dat ik er kriegelig van werd. Dan maar geen verzekering, dan heb ik tenminste de keuze om het te doen zoals ik zou willen.
Da's niet helemaal waar, je moet alleen niet zomaar alles aannemen wat de uitvaartverzorger je vertelt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:19 schreef moussy het volgende:
[..]
Je hebt dan nog zelf weinig te willen
Nah, huizen worden historisch gezien eigenlijk altijd meer waard, want ze blijven bestaan, en historisch gezien kost een huis ook altijd X keer een gezinsinkomen, met het verschil dat je vroeger X keer modaal kon doen omdat een gezin maar 1 inkomen had, tegenwoordig moet je bijna X keer anderhalf maal modaal doen om op die berekening uit te komen, en dan zie je dat die die "enorme" prijsstijging eigenlijk wel meevalt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:30 schreef E.T. het volgende:
Sowieso vind ik het een beetje raar dat iedereen maar het idee heeft dat het maar steeds meer waard moet worden.
Je koopt iets, je gebruikt het... en als je het dan weervoor een leuke prijs kan verkopen heb je mazzel.
Ho wacht, stop, remquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Da's niet helemaal waar, je moet alleen niet zomaar alles aannemen wat de uitvaartverzorger je vertelt.
(En ik weet dat jij dat niet gedaan hebt hoor, zo bedoel ik dat niet).
Maar daarom is het ook zo ontzettend belangrijk dat je eens goed nadenkt over wat je wel en niet zou willen en hoe (en dat op papier zet) zodat je dat niet op dat moment moet gaan verzinnen en uitzoeken, want dan staat je hoofd er niet naar en hebben de meeste mensen niet de energie om het uit te (laten) zoeken.
staat tegenover dat je geen cent meer mag financieren dan wat de woning kost! dus je zal toch echt zelf de kk direct kontant dienen te dokkenquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:36 schreef Leandra het volgende:
De overdrachtsbelasting is altijd 6% geweest, en die verlaging naar 2% heeft het afgelopen jaar ook niet voor de boost van de huizenmarkt gezorgd die ze verwacht hadden.
Op 3 ton is 6% al ¤ 18.000, dus dat het nu op diezelfde 3 ton ¤ 6.000 is scheelt gewoon een klein autootje.
Nieuwe aanpassing? Want dat was recent volgens mij al beperkt tot 106%quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:39 schreef simmu het volgende:
[..]
staat tegenover dat je geen cent meer mag financieren dan wat de woning kost! dus je zal toch echt zelf de kk direct kontant dienen te dokken
en dat is precies waar in landen om ons heen iedereen voor spaart.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:39 schreef simmu het volgende:
[..]
staat tegenover dat je geen cent meer mag financieren dan wat de woning kost! dus je zal toch echt zelf de kk direct kontant dienen te dokken
Ik vind dat nogal meevallen met het crematorium daar. Ik heb er een aantal crematies gehad, o.a. van mijn toenmalige schoonvader, en ik heb dat niet als zodanig ervaren.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:53 schreef mefke79 het volgende:
wij zijn er in de familie eigenlijk heel duidelijk en open in geweest. Ik weet wat mijn ouders willen, zij weten wat ik wil en mijn man weet dat ook. Zo weten we van elkaar dat wij never-nooit-niet zouden kiezen voor het crematorium hier in de stad. Lelijk, koud, kil, klein.
Dat je weet wat een ander wil, dat vind ik 1000x belangrijker dan het geld. Maar goed, zo denk ik er over, kan me voorstellen dat anderen dat anders zien.
Bij Teuge in de buurt is toch een nationaal strooiveld?quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
En nu zit ik nog steeds met zijn as en zonder geen gedenkplek. Geen idee hoe ik dat dan weer aan moet pakken en hoeveel geld het me gaat kosten (want daar was geen geld meer voor).
nu nog 100%quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nieuwe aanpassing? Want dat was recent volgens mij al beperkt tot 106%
quote:Woningmarkt
- Hypotheekrenteaftrek blijft
- Aflossing wordt bevorderd, doordat de aflossingsvrije hypotheek wordt afgeschaft. Ook mag er niet meer worden geleend dan de waarde van het huis.
- De overdrachtsbelasting wordt vastgezet op 2 procent.
- Huurders met een inkomen tussen de 33.000 en 43.000 gaan de inflatie plus 1 procent meer huur betalen.
simmu, is dat dit:quote:
Ja sorryquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn broertje wil absoluut niet dat mijn vaders as verstrooid wordt. Dat is zijn enige wens. En ik heb zelf geen behoefte aan een gedenkplek, maar mijn vaders familie wel. En ergens doet het me heel veel pijn dat er geen enkele plek op aarde meer is voor hem, van hem, met hem.
Ik ben ooit eens begonnen naar urnen te kijken. Die vond ik zo lelijk dat ik al gauw ben afgehaakt.
denk het wel ja. alhoewel er niet wordt gezegd hoe geleidelijk danquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
simmu, is dat dit:
"Om de risico’s van hoge hypotheekschulden verder te beperken, wordt de Loan-to-Value ratio geleidelijk beperkt tot 100%."
want dan zou het dus geleidelijk zijn. Kan je nu vast beginnen met sparen...
Voor dat bedrag moet er bij jullie in de buurt toch wel wat te vinden zijn lijkt me... hoewel mogelijk misschien niet in het dorp waar je nu zit, want dat is weer net wat duurder dan de rest van de regio.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:25 schreef simmu het volgende:
[..]
denk het wel ja. alhoewel er niet wordt gezegd hoe geleidelijk dan![]()
ah well; wij zijn nu dus bezig om een huis te kopen ()in simmu tempo, dus eerst de hypotheekadviseur gedaan, ben bezig met een afspraak maken bij de makelaar hier en speur al een tijdje funda af. we wilden toch al niet op onze top (210) zitten (meer richting 150-175)
ja hoorquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor dat bedrag moet er bij jullie in de buurt toch wel wat te vinden zijn lijkt me... hoewel mogelijk misschien niet in het dorp waar je nu zit, want dat is weer net wat duurder dan de rest van de regio.
Dat wou ik net vragen, want ik weet dat er juist een heleboel huurwoningen aan zittende huurders verkocht worden.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:30 schreef simmu het volgende:
liefst zou ik eerlijk gezegd deze woning kopen![]()
maar daar wil de woningbouw niet aan
als de woning in de verkoop gaat krijgen we een brief en hebben wij als eerste recht om hem te kopen. nja, daar ga ik dus niet op wachtenquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wou ik net vragen, want ik weet dat er juist een heleboel huurwoningen aan zittende huurders verkocht worden.
ja, dat deed ik en dit was het antwoord. beetje stom dat. maar goed.hun verlies hoorquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:42 schreef Leandra het volgende:
Oh, bij mij in Schubbekutteveen kun je gewoon zelf contact opnemen met de woningstichting of je huis in aanmerking komt om gekocht te worden.
oh, da's iig wel heel mooi van hem!quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:06 schreef Estrys het volgende:
Jullie weten nog die fijne familietoestand van mijn schoonfamilie? Dat van gescheiden moeders niet mogen komen op die bruiloft nou. Mijn schoonvader overweegt om ook niet te gaan. Hij zegt: we zijn samen gescheiden, als zij niet mag komen omdat we gescheiden zijn dan ik ook niet. ik denk dat hij uiteindelijk gewoon gaat maar goed voor nu is het een statement
ja.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:20 schreef debuurvrouw het volgende:
ik zou ook laaiend zijn Estrys. Maar dan dus óók niet gaan. laat ze lekker samen met de papa van de bruid een feestje vieren. Joep, doei en de groeten.
Ja dat is ook zoiets. Of na 18 uur nog beslissen om met de hele familie uit te gaan eten. En dan vol verbazing: gaan jullie niet mee? Ow jullie hebben al gegeten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:30 schreef mefke79 het volgende:
fijn he estrys, zo'n 'als we het er niet over hebben, is het er niet' familie. Ken ik. Schoonfamilie is ook zo. Net als dat ze van de extreem snelle beslissingen zijn. Als in: mijn vriendin geeft aan dat ze twijfelt, mooi, dan ga ik NU het huis uit en koop ik binnen een WEEK mijn eigen huis. (broertje van mijn man)
lijkt mijn schoonfamilie wel. dat zijn ook van die enge lui.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:34 schreef simmu het volgende:
bij ons zijn ze van de achterbaks gekrakeel, overdreven aardig in zicht en geouwehoer over hoe iedereen toch met iedereen heus wel door 1 deur kan terwijl ze elkaar mijden alsof ze een enge ziekte hebben
Aha... Zo had ik hem idd niet gelezen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:37 schreef moussy het volgende:
[..]
Ho wacht, stop, remZe schreef, ík heb geen uitvaartverzekering, als zij dus dood gaat, onverwachts, heeft ze weinig te willen, want, dood.
Wij hebben alles idd zelf geregeld
Er zijn verschillende opties he. Je kan evt zelfs een urn laten begraven in een urnengraf als je een urnenmuur geen fijn idee vindt. En dan zou je evt als dat verloopt na 10 of 15 jaar alsnog voor verstrooien kunnen besluiten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn broertje wil absoluut niet dat mijn vaders as verstrooid wordt. Dat is zijn enige wens. En ik heb zelf geen behoefte aan een gedenkplek, maar mijn vaders familie wel. En ergens doet het me heel veel pijn dat er geen enkele plek op aarde meer is voor hem, van hem, met hem.
Ik ben ooit eens begonnen naar urnen te kijken. Die vond ik zo lelijk dat ik al gauw ben afgehaakt.
dat is een wijs man, die man van jouquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:46 schreef Estrys het volgende:
'Ik geloof niet in schoonmoeders' zei mijn man van de week. Ik denk dat we die er maar in houden
herkenbaarquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:46 schreef mefke79 het volgende:
Simmu, hier gaat het op verjaardagen onderling op het oog prima, maar owee als je goed luistert. Dan hoor je de ene na de andere rotopmerking voorbij komen. En schoonmoeders moet altijd veel te veel cadeau's geven om te bewijzen dat ze...ja waarom eigenlijk? Geen idee.
Gelukkig krijgen de kinderen er nu niets van mee, maar als dat gaat gebeuren dan grijp ik in.
Zijn ze bij mij snel klaar, rond, bol.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:56 schreef Brighteyes het volgende:
Ja mooi he! Ik weet niet of ik ooit een urn in huis zou zetten, maar het idee dat je het gezicht van iemand vereeuwigt vind ik zo mooi. :y
Dat is gebeurd met de as van mijn oma... is begraven in een grafje in een urnentuin en daarop een mooie gedenksteen met planten eromheen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er zijn verschillende opties he. Je kan evt zelfs een urn laten begraven in een urnengraf als je een urnenmuur geen fijn idee vindt. En dan zou je evt als dat verloopt na 10 of 15 jaar alsnog voor verstrooien kunnen besluiten.
Ik hoef ook geen beeld van iemand in huis, maar zo subtiel, of althans, naar mijn mening vind ikwel mooi. Dan is het ook niet zo meteen 'in your face' als er iemand de kamer binnenkomt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:04 schreef moussy het volgende:
[..]
Zijn ze bij mij snel klaar, rond, bol.
Ik vind het niksmaar ik vind losse hoofden sowieso niks
![]()
quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:07 schreef moussy het volgende:
Oh en schoonfamiliezo leuk
Ik weet nog dat ik namens Peet op moederdag een bosje bloemen naar zn ouders ging brengen, ze wisten net een maandje dat wij wat scharrelden en zo. Toen ik alleen via de poort de tuin in stapte kwamen er 3 (!!) schoonzusters op me af en ik kreeg een preek, dat ik nooit een Achternaam zou zijn, of worden, dus wat kwam ik doen, het was mn moeder toch niet?! Zo leerde ik ze kennen, 1x eerder gezien
wat een uh...subtiel welkomquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:07 schreef moussy het volgende:
Oh en schoonfamiliezo leuk
Ik weet nog dat ik namens Peet op moederdag een bosje bloemen naar zn ouders ging brengen, ze wisten net een maandje dat wij wat scharrelden en zo. Toen ik alleen via de poort de tuin in stapte kwamen er 3 (!!) schoonzusters op me af en ik kreeg een preek, dat ik nooit een Achternaam zou zijn, of worden, dus wat kwam ik doen, het was mn moeder toch niet?! Zo leerde ik ze kennen, 1x eerder gezien
Jee wat ben ik hier blij mee, dit is zo wat ik al een jaar zoek!!quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:51 schreef Brighteyes het volgende:
Die vind ik trouwens een erg mooie urn: http://www.portreturn.nl/p/img/vrouw-en-man.jpg de schaduw van de urn is het silhouet van het gezicht van de overledene.
Ik was zelf ook al even subtiel, met de mededeling dat als wij zouden trouwens, misschien, ooit, dat ik wel een Achternaam zou zijn en zij waren dat niet meerquote:
de enige juiste reactiequote:Op vrijdag 27 april 2012 16:15 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik was zelf ook al even subtiel, met de mededeling dat als wij zouden trouwens, misschien, ooit, dat ik wel een Achternaam zou zijn en zij waren dat niet meerjammer de bammer!
De volgende dag ben ik terug gegaan om midden op straat te gaan viswijven, ik heb me toen echt van mn beste hormonale kant laten zienquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:31 schreef mefke79 het volgende:
Moussy![]()
![]()
![]()
![]()
zou voor mij reden zijn (geweest) om ze nooit meer te spreken. De onbeschoftheid zeg.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:15 schreef Lois het volgende:
[..]
Jee wat ben ik hier blij mee, dit is zo wat ik al een jaar zoek!!
De rest van de familie moet het nog goedkeuren maar ik heb vast even info opgevraagd, wat ontzettend bijzonder en mooi vind ik dit.quote:
Ik vind het ook prachtig, en ik wil absoluut niet gecremeerd worden, maar voor zo'n urn zou ik bijna overstag gaan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:28 schreef Lois het volgende:
[..]
De rest van de familie moet het nog goedkeuren maar ik heb vast even info opgevraagd, wat ontzettend bijzonder en mooi vind ik dit.
dat dus.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:39 schreef mefke79 het volgende:
niks![]()
zulke opmerkingen + hormonen dan vraag je er om.
daar wordt dat claimgedrag hier echt niet minder van hoorquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:09 schreef Gaoxing het volgende:
Oy dames, die familieverhalenMag ik jullie het expatbestaan aanraden?
nu hangen ze om kwart over 7 's ochtends aan de telefoon. dan om 3 uur 's nachts. ben bang dat dat het enige verschil zal zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:13 schreef livelink het volgende:
Dan ga je niet ver genoeg weg, Simmu![]()
Het geeft je wel meer mogelijkheden om je er aan te onttrekken natuurlijk.
Weet je hoe duur dat is? Dat doen ze maar een maandje hoorquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:14 schreef simmu het volgende:
nu hangen ze om kwart over 7 's ochtends aan de telefoon. dan om 3 uur 's nachts. ben bang dat dat het enige verschil zal zijn.
Amber heeft de hele week.na pinksteren vrij.quote:Op zaterdag 28 april 2012 15:00 schreef lady-wrb het volgende:
hebben scholen ook vrij rond pinksteren? ik kan daar helemaal niets van terugvinden.
hier in de zaanstreek hebben we bijv. nog steeds 3e pinksterdag.
Da's wel mijn doelquote:Op zaterdag 28 april 2012 12:09 schreef Gaoxing het volgende:
Oy dames, die familieverhalenMag ik jullie het expatbestaan aanraden?
Onhebbelijk, hè? Slechte eigenschap. Ik weet het. Schijn het van mn overgrootmoeder te hebben. Die stuurde onaangekondigd bezoek gewoon terug naar huis.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:15 schreef innepin het volgende:
[..]
Da's wel mijn doelmaar de weg ernaartoe is nog niet duidelijk
Gefeliciteerd amaranta!
Springkan je je daar echt zo boos om maken joh?
Nou ja, ik kan er ook niet altijd even goed tegen als er mensen onaangekondigd langskomen hoor, maar het klinkt zo lief, dat ze bloemen komt brengen voor je <3quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:42 schreef -Spring het volgende:
[..]
Onhebbelijk, hè? Slechte eigenschap. Ik weet het. Schijn het van mn overgrootmoeder te hebben. Die stuurde onaangekondigd bezoek gewoon terug naar huis.
Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:43 schreef innepin het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan er ook niet altijd even goed tegen als er mensen onaangekondigd langskomen hoor, maar het klinkt zo lief, dat ze bloemen komt brengen voor je <3
Ja hoor, kan, maar dan wel een groot exemplaar, kuikentjes willen ze nog wel eens slopen, gewoon 's nachts er bij zetten, dan weten ze niet beter, het kippenverstand gaat niet verder dan datquote:Op zaterdag 28 april 2012 16:45 schreef -Spring het volgende:
Oh trouwens, er is een kip dood! Beestje was nog maar een jaar of drie. Was gered uit een legbatterij.
Nu hebben we er nog maar één. Kun je daar een nieuwe bijzetten? Weet jij dat, Mous?
Oh god, mijn fantasie gaat met me op de loop. Nou zie ik die kippen een heel gesprek houden, terwijl de 'oude' kip denkt dat die nieuwe z'n oude vriendje is.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:58 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja hoor, kan, maar dan wel een groot exemplaar, kuikentjes willen ze nog wel eens slopen, gewoon 's nachts er bij zetten, dan weten ze niet beter, het kippenverstand gaat niet verder dan dat
quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh god, mijn fantasie gaat met me op de loop. Nou zie ik die kippen een heel gesprek houden, terwijl de 'oude' kip denkt dat die nieuwe z'n oude vriendje is.
Het zal wel tijd zijn om naar bed te gaanIk kom net van een feestje, en ik pas bijna niet meer in m'n jurk. Eerst drankjes bij de nieuwe Deens/Duitse buren, en toen eten bij de Nederlands/Vietnamese buren. Jeuh, wat was het lekker....
quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:04 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh god, mijn fantasie gaat met me op de loop. Nou zie ik die kippen een heel gesprek houden, terwijl de 'oude' kip denkt dat die nieuwe z'n oude vriendje is.
Zeker! Ben benieuwd hoeveel mensen daar in gaan trappen in hun onoplettendheid hihi.quote:Op zondag 29 april 2012 20:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij zijn koekjes aan het bakkenvoor op de vrijmarkt. Spritsen en half om halfjes.
20 cent per stuk en 4 voor een Euro.goeie aanbieding toch?
Mafkees!quote:Op zondag 29 april 2012 20:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij zijn koekjes aan het bakkenvoor op de vrijmarkt. Spritsen en half om halfjes.
20 cent per stuk en 4 voor een Euro.goeie aanbieding toch?
Mijn jongens hebben dikke lolquote:Op zondag 29 april 2012 20:50 schreef phluphy het volgende:
[..]
Mafkees!![]()
Ik ga helemaal nergens heen morgen. Jeroen moet werken en ik ga lekker tuinieren.
Ja is zo, als ik wat leuk vind neem ik het wel mee hoor. Maar ik probeer me wel in te houden, want ik kan niet zo goed tegen die opmerkingen dan, en ik moet nog 46 nachtjes bij schoonouders logeren voor ik in mijn eigen huis kan slapen. (ja ik tel de nachtjes af)quote:Op zondag 29 april 2012 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar dan kan jij toch wel wat kopen?Ja, je bent je schoonmoeder toch niet?
ik was aan het werk, maar ben nu klaar.quote:Op zondag 29 april 2012 18:09 schreef livelink het volgende:
Nog gefeliciteerd, Amaranta.
Wat is het hier stil, zeg. Is iedereen op vakantie of zijn jullie allemaal al naar de diverse koninginnenachten/avonden?
quote:Op maandag 30 april 2012 01:44 schreef Gaoxing het volgende:
"Doen alsof je dood bent, zei mama altijd. Doen alsof je dood bent. Pfffff..... kan...niet.....ademen. Doen alsof je dood bent wordt steeds makkelijker"
Schattige foto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Lois op 30-04-2012 21:34:51 ]
het is wat het isquote:Op maandag 30 april 2012 20:49 schreef Luchtbel het volgende:
Dank jullie wel en sorry voor de negativiteit, ik zou willen dat ik gewoon kon denken. Verstand op 0 even op Fok! maar het gaat altijd ergens mis. Al bij zoiets kleins als dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |