Uh ja helpt het als ik zeg dat ik laatst al een paar grijze haren ontdekte en dat ik niet meer een van de jongsten benquote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je oud en grijs bent snap je niet meer waar je je destijds zo druk om gemaakt hebt
Dat en helemaal als je dan in een afgelost huis woont.... vrijwel gratisquote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als je oud en grijs bent snap je niet meer waar je je destijds zo druk om gemaakt hebt
Nou ja, je huurt van de bank op die manier, en je krijgt huursubsidie HRA van de overheid.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nah, ik vind het wel goed hoor. Geen aflossingsvrije hypotheek meer. Daar heb je op lange termijn niks aan.
Nee, dat is sinds augustus 2011 al niet meer mogelijk, max 50% aflossingsvrij is nu nog toegestaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mr.DML heeft ook een groot deel aflossingsvrij omdat hij erg weinig verdiende toen hij dit kocht maar daar hebben we met de daling van de huizenprijzen nu helemaal geen ene klap aan.
Maar deels aflossingsvrij is wat anders dan compleet aflossingsvrij. Dat zou ik zelf persoonlijk nooit doen in ieder geval maar dat mag alleen niet meer bij de banken nu dacht ik eigenlijk?
Ik denk dat je daar precies de vinger op de zere plek ligt iddquote:Op donderdag 26 april 2012 22:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, je huurt van de bank op die manier, en je krijgt huursubsidie HRA van de overheid.
Ik snap eigenlijk niet waar dat zo misgegaan is, ik gok bij het ontwikkelen van de aflossingsvrije constructies, want de HRA is in de afgelopen 10/15 jaar ook echt een probleem geworden, en dat was het vroeger kennelijk niet, maar toen werd er ook nog afgelost, terwijl men nu voor de totale looptijd de maximale aftrek meepakt.
ja, dat is wel zo. maar had dan gewoon in een keer de boel structureel aangepakt met die hra!quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:31 schreef Vanyel het volgende:
Maar op termijn levert het natuurlijk wel een hoop op. Lijkt mij zinvoller dan kortetermijnmaatregelen die over 2 jaar juist weer bakken met geld kosten.
Ja, okay. Maar wij hebben hem voor 20 jaar afgesloten, dus wij zullen er (vooralsnog) geen last van hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:58 schreef simmu het volgende:
oei diaan, beterschap! gekneusd is pijnlijker dan gebroken![]()
en een hypotheek oversluiten is feitelijk ook een nieuwe hypotheek afsluiten he! dus dan gelden de nieuwe regels ook
ai wat akelig. beterschap ermee! mijn buurvrouw heeft op dezelfde manier een keer haar middenvoetbeentje gebroken, bizar dat dat zo kan gaan als je voet slaapt he. gekneusd kan overigens wel lang duren, kan ik je uit ervaring vertellen. ik heb nog steeds last van m'n voet/enkel door die keer -maanden geleden- dat ik een paar treden vergat bij 't van de trap af lopen...quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:47 schreef Diaan73 het volgende:
Gisterenavond een deel vand e avond bij de huisartsenpost doorgebracht. Ben door mn voet gegaan toen ik wilde opstaan en niet in de gaten had dat ik slaap in mn been had. Dus lag languit op de vloer. Voet is niet gebroken, wel zwaar gekneusd of iets met de banden... vandaag dus voet koelen en omhoog ermee. Mn moeder haalt Lennon zo op. Twan is al naar school, die kan zich wel redden. Het is echt flink pijnlijk.
Eensquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:17 schreef livelink het volgende:
Ik ben wel blij dat de hra in ieder geval geen heilig huisje meer is.
Het is ook erg pijnlijk...quote:Diaan, dat ziet er pijnlijk uit![]()
Sterkte met je voet omhoog vandaag.
Ja, precies... hoe lang heb jij toen "plat" gelegen? Heb jij er wel iets van verband oid om gekregen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:41 schreef trui het volgende:
dat zeiden ze toen bij mij ook, dat de banden waarschijnlijk gescheurd waren (blauw, ei, etc), maar achteraf had ik veeeel meer en langer last van de kneuzingen van binnen. hoe dan ook, eerst maar even goed rust nemen!
Verband had geen toegevoegde waarden volgens de röntgenmeneer. Maar sws moet eerst de zwelling weg zijn volgens mij. Anders ga ik vandaag nog weleens de huisarts bellen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:48 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, auw! Beterschap, lekker pootje omhoog en goed koelen. Mag je er geen drukverband omheen?
Over de hypotheekrente: tja, ze moeten iets natuurlijk, want zo doorgaan is ook geen optie. Onze rentevasteperiode loopt over een paar jaar af, als je dan het aanbod van je eigen hypotheekverstrekker doet, sluit je toch niet over? Dan mag je toch gewoon zo blijven waar je bent?
Sowieso, je mag nog steeds een bedrag aflossingsvrij doen, alleen mag je dan de rente niet aftrekken. Met andere woorden, dan betaal je die rente dus zelf. Met een niet al te hoge rente kan dat best nog steeds een optie zijn. Dat je dan een klein stukkie aflossingsvrij doet.
Wij hadden dus een woekerpolis. Beleggingspolis die gewoon meer geld kost dan opbrengt. Die is per 1 mei verleden tijd. Ik heb maar niet uitgerekend hoeveel geld ons dat gekost heeft, letterlijk en fictief.![]()
Maar nu zijn we er vanaf en daar ben ik echt heel heel heel blij mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |