Nah, huizen worden historisch gezien eigenlijk altijd meer waard, want ze blijven bestaan, en historisch gezien kost een huis ook altijd X keer een gezinsinkomen, met het verschil dat je vroeger X keer modaal kon doen omdat een gezin maar 1 inkomen had, tegenwoordig moet je bijna X keer anderhalf maal modaal doen om op die berekening uit te komen, en dan zie je dat die die "enorme" prijsstijging eigenlijk wel meevalt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:30 schreef E.T. het volgende:
Sowieso vind ik het een beetje raar dat iedereen maar het idee heeft dat het maar steeds meer waard moet worden.
Je koopt iets, je gebruikt het... en als je het dan weervoor een leuke prijs kan verkopen heb je mazzel.
Ho wacht, stop, remquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Da's niet helemaal waar, je moet alleen niet zomaar alles aannemen wat de uitvaartverzorger je vertelt.
(En ik weet dat jij dat niet gedaan hebt hoor, zo bedoel ik dat niet).
Maar daarom is het ook zo ontzettend belangrijk dat je eens goed nadenkt over wat je wel en niet zou willen en hoe (en dat op papier zet) zodat je dat niet op dat moment moet gaan verzinnen en uitzoeken, want dan staat je hoofd er niet naar en hebben de meeste mensen niet de energie om het uit te (laten) zoeken.
staat tegenover dat je geen cent meer mag financieren dan wat de woning kost! dus je zal toch echt zelf de kk direct kontant dienen te dokkenquote:Op vrijdag 27 april 2012 13:36 schreef Leandra het volgende:
De overdrachtsbelasting is altijd 6% geweest, en die verlaging naar 2% heeft het afgelopen jaar ook niet voor de boost van de huizenmarkt gezorgd die ze verwacht hadden.
Op 3 ton is 6% al ¤ 18.000, dus dat het nu op diezelfde 3 ton ¤ 6.000 is scheelt gewoon een klein autootje.
Nieuwe aanpassing? Want dat was recent volgens mij al beperkt tot 106%quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:39 schreef simmu het volgende:
[..]
staat tegenover dat je geen cent meer mag financieren dan wat de woning kost! dus je zal toch echt zelf de kk direct kontant dienen te dokken
en dat is precies waar in landen om ons heen iedereen voor spaart.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:39 schreef simmu het volgende:
[..]
staat tegenover dat je geen cent meer mag financieren dan wat de woning kost! dus je zal toch echt zelf de kk direct kontant dienen te dokken
Ik vind dat nogal meevallen met het crematorium daar. Ik heb er een aantal crematies gehad, o.a. van mijn toenmalige schoonvader, en ik heb dat niet als zodanig ervaren.quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:53 schreef mefke79 het volgende:
wij zijn er in de familie eigenlijk heel duidelijk en open in geweest. Ik weet wat mijn ouders willen, zij weten wat ik wil en mijn man weet dat ook. Zo weten we van elkaar dat wij never-nooit-niet zouden kiezen voor het crematorium hier in de stad. Lelijk, koud, kil, klein.
Dat je weet wat een ander wil, dat vind ik 1000x belangrijker dan het geld. Maar goed, zo denk ik er over, kan me voorstellen dat anderen dat anders zien.
Bij Teuge in de buurt is toch een nationaal strooiveld?quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
En nu zit ik nog steeds met zijn as en zonder geen gedenkplek. Geen idee hoe ik dat dan weer aan moet pakken en hoeveel geld het me gaat kosten (want daar was geen geld meer voor).
nu nog 100%quote:Op vrijdag 27 april 2012 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nieuwe aanpassing? Want dat was recent volgens mij al beperkt tot 106%
quote:Woningmarkt
- Hypotheekrenteaftrek blijft
- Aflossing wordt bevorderd, doordat de aflossingsvrije hypotheek wordt afgeschaft. Ook mag er niet meer worden geleend dan de waarde van het huis.
- De overdrachtsbelasting wordt vastgezet op 2 procent.
- Huurders met een inkomen tussen de 33.000 en 43.000 gaan de inflatie plus 1 procent meer huur betalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |