abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110854784
Ik heb ook geen uitvaartverzekering meer. ik heb besloten om niet dood te gaan :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 11:12:05 #77
5428 crew  miss_sly
pi_110854785
Wij zijn onlangs ook naar een onafhankelijke financieel adviseur geweest. Onder andere omdat we 6 of 7 (levens)verzekeringen hebben lopen, waarvan ook nog een aantal woekerpolissen. In het verleden hebben we niet zo goed opgelet, beide :') Zij rekenen ook geen provisie, maar gewoon een vast bedrag voor hun diensten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:13:15 #78
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_110854833
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:12 schreef Estrys het volgende:
Ik heb ook geen uitvaartverzekering meer. ik heb besloten om niet dood te gaan :P
:D succes zou ik zeggen!
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 11:14:01 #79
5428 crew  miss_sly
pi_110854863
Uitvaartverzekering hebben wij wel, voor alledrie. Je wil er niet aan denken, maar als er toch wat gebeurt, wil ik me niet ook nog eens zorgen moeten maken over geld.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:14:04 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110854864
Claudia, voor de belastingaangifte over het jaar van de aankoop van een huis kan het wel handig zijn iemand in te schakelen die er verstand van heeft, er zijn dan nogal wat extra aftrekposten.

Maar ik bedenk me net dat jullie vorig jaar gekocht hebben dus die aangifte is al geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_110854907
Ik heb er meteen een afgesloten toen mijn vader overleed. Met extra's, want anders hebben de nabestaanden feitelijk geen keuzevrijheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:15:22 #82
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_110854915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Uitvaartverzekering hebben wij wel, voor alledrie. Je wil er niet aan denken, maar als er toch wat gebeurt, wil ik me niet ook nog eens zorgen moeten maken over geld.
Dat dus, maar dan voor allevier :D Ik vind het vooral belangrijk voor de nabestaanden, dat zij geen gedoe hebben met van alles. Er moet dan al zoveel gebeuren.

Wij hebben een naturaverzekering en een geldbedrag. Voor de kinderen is dat bedrag wat hoger dan voor onszelf.
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 11:16:16 #83
5428 crew  miss_sly
pi_110854945
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:15 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat dus, maar dan voor allevier :D Ik vind het vooral belangrijk voor de nabestaanden, dat zij geen gedoe hebben met van alles. Er moet dan al zoveel gebeuren.
Precies, dat heb ik dus ook.
pi_110854958
Hebben we al gedaan, Leandra. Voor mijn lief is het een soort hobby, belastingalmanakken lezen. :+
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:18:38 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110855019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben we al gedaan, Leandra. Voor mijn lief is het een soort hobby, belastingalmanakken lezen. :+
Dan heb je gewoon iemand in huis die er verstand van heeft, nog handiger :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_110855068
Mijn vader heeft 30 jaar bij de Belastingdienst gewerkt :P Zo handig.
pi_110855253
Verstand ervan hebben is natuurlijk betrekkelijk. We hebben goed opgelet bij de financieel adviseur en mijn lief doet zijn huiswerk. We (lees: hij) zijn (is) er aardig uitgekomen. Als zelfstandige deed hij ook zijn eigen boekhouding. Ik heb dat ook even gedaan en vond het vreselijk.
pi_110855479
Ik ben ook zo slecht in dat soort dingen. Ook met hypotheek afsluiten. Alleen al die uitleg over de soort hypotheken. Na vijf minuten ben je mij echt kwijt. Vreselijk. En dan die cijfers. Ik kan daar echt niks mee. En die adviseurs kunnen het dan ook nooit zo uitleggen dat ik het snap. Ik ben bang dat ik ben blijven hangen op het niveau: 'ik heb drie appels... als ik één appel weghaal...' :{ tja dyscalculie
Maar he ik heb weer andere kwaliteiten :P
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:40:04 #89
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_110855847
Ik was ook bang dat ik het niet zou snappen met de hypotheek-uitleg. Maar wij hadden/hebben een adviseur die dat echt geweldig deed!! Hij had 3 hypotheekvormen waarvan hij dacht dat ze bij ons zouden kunnen passen, helemaal uitgelegd en ik snapte op een gegeven moment dat optie 3 de goedkoopste was. Die opnieuw uit laten leggen. Net zo lang totdat IK het snapte. Helemaal. Toen ik het doorhad vroeg ik naar optie nr 4 waarvan ik dacht dat dat wel wat voor ons zou kunnen zijn (jaja, had me voorbereid ;) ) Hij alles doorgerekend, uitgelegd, besproken en jawel, optie 4 was de beste optie voor ons!
Uiteindelijk heb ik dus min of meer de hypotheek(vorm) uitgezocht :D Nooit gedacht van te voren. En met de andere opties was hij me ook binnen 5 minuten kwijt hoor Estrys... De belangrijkste punten van zijn verhaal heb ik onthouden en opgeschreven en zo zijn we er dus uitgekomen. Kostte veel minder tijd (en hoofdpijn) dan ik van te voren had bedacht.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_110856676
Ik zit op mijn werk en ik heb een bruine boterham met kaas voor lunch. Jawel mensen: een bruine boterham met kaas. Hoe fantasieloos kan je lunch zijn -O- Ik denk dat ik dadelijk even een komkommer en wat tomaatjes ga kopen om het wat op te leuken w/ Iemand nog andere lekkere ideeën voor een bruine boterham met kaas?
pi_110856790
Mosterd? Als het lekker brood is en goede kaas vind ik dat geen straf, hoor.
pi_110856860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Mosterd? Als het lekker brood is en goede kaas vind ik dat geen straf, hoor.
negative
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:18:34 #93
100412 mefke79
komt goed!
pi_110857322
ik heb geen uitvaartverzekering omdat ik iets te vaak heb gezien dat die de keuzevrijheid zo ver inperken dat ik er kriegelig van werd. Dan maar geen verzekering, dan heb ik tenminste de keuze om het te doen zoals ik zou willen. En waar ik op zo'n moment het geld vandaan haal zie ik dan wel weer. Als het om mij of mijn man zou gaan krijgen we geld van de levensverzekering.

En onze adviseur werkt ook met een vast bedrag en communiceerde dat van te voren. Hier ook gevalletje woekerpolissen. Dat wisten we ook al enige tijd, maar het advies was wachten tot de compensatieregeling bekend was.

Estrys, boterham in het tosti ijzer gooien? Of potje stroop kopen en dat onder de kaas gooien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 27 april 2012 @ 12:31:22 #94
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_110857683
Mijn uitvaartverzekering keert gewoon geld uit.
Alle keuzevrijheid van de wereld en de zekerheid dat nabestaanden niet voor onaangename verrassingen komen te staan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:03:44 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_110858709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

negative
tuinkers, ,ei. plakje rookvlees, kipkerrie,
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 13:19:53 #96
7074 moussy
kuttekop
pi_110859275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 12:18 schreef mefke79 het volgende:
ik heb geen uitvaartverzekering omdat ik iets te vaak heb gezien dat die de keuzevrijheid zo ver inperken dat ik er kriegelig van werd. Dan maar geen verzekering, dan heb ik tenminste de keuze om het te doen zoals ik zou willen.
Je hebt dan nog zelf weinig te willen :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_110859400
De nieuwe hypotheekregels zorgen denk ik voor nog een extra klap op de huizen markt. Aflosvrij was de goedkoopste vorm, voor starters wordt een hypotheek dus duurder en de huizen gaan dalen, dus je raakt aan de straatstenen je huis niet kwijt voor het bedrag waarvoor je het zeg 7 jaar terug kocht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:27:42 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_110859588
Aflosvrij is gewoon leasen van de bank met subsidie van de overheid, HRA is altijd bedoeld om het huizenbezit te bevorderen, niet als tegemoetkoming in het leasebedrag.
Dat de huizenprijzen zo gestegen zijn komt juist door die aflossingsvrije hypotheekvarianten (en het feit dat er tegenwoordig op 2 inkomens geleend kan en mag worden).

En ja, het wordt vanzelf weer meer waard dan 7 jaar geleden, maar voorlopig even niet, je hebt dus alleen een probleem als je in de komende 5 jaar wilt verkopen (en niets afgelost hebt).

Overigens; als de hypotheek duurder wordt maar de huizenprijzen dalen dan blijft het ook voor starters mogelijk een huis te kopen; ze moeten misschien wel aflossen en kunnen dus een minder hoge hypotheek krijgen, maar met dalende huizenprijzen heb je ook een minder hoge hypotheek nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:30:20 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_110859665
Sowieso vind ik het een beetje raar dat iedereen maar het idee heeft dat het maar steeds meer waard moet worden.
Je koopt iets, je gebruikt het... en als je het dan weervoor een leuke prijs kan verkopen heb je mazzel.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 april 2012 @ 13:34:17 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110859795
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 13:19 schreef moussy het volgende:

[..]

Je hebt dan nog zelf weinig te willen :P
Da's niet helemaal waar, je moet alleen niet zomaar alles aannemen wat de uitvaartverzorger je vertelt. ;)
(En ik weet dat jij dat niet gedaan hebt hoor, zo bedoel ik dat niet).
Maar daarom is het ook zo ontzettend belangrijk dat je eens goed nadenkt over wat je wel en niet zou willen en hoe (en dat op papier zet) zodat je dat niet op dat moment moet gaan verzinnen en uitzoeken, want dan staat je hoofd er niet naar en hebben de meeste mensen niet de energie om het uit te (laten) zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')