De stoffen komen bij je kindje. Dus het is heel normaal dat ze minder beweegt. Je kindje wordt er ook zo duf als een konijn van.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:02 schreef Sam1993 het volgende:
Dankje! heb iniedergeval besloten vanavond niet de temazepam te pakken die voorgeschreven was want sinds ik die gepakt heb voel ik haar niet/zelden dan lig ik liever zelf wakker wetende dat met haar alles goed is!
en dan nog eens eind van de zwangerschap, dus weinig ruimte, klaar, niks loos dus.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De stoffen komen bij je kindje. Dus het is heel normaal dat ze minder beweegt. Je kindje wordt er ook zo duf als een konijn van.
*breektevenin* Ik heb temezepam gekregen van de huisarts omdat ik vaak wakker werd, En als ik die zooi inneem, dan ben ik echt totaal OUT! En als ik niet voldoende slaap dan heb ik er de rest van de dag ook last van. Ik vind het gewoon raar dat ze het aan zwangere vrouwen geven. *vertrektweer*quote:Op donderdag 26 april 2012 20:06 schreef ferrari_rood het volgende:
temazepam schrijven ze wel als sleepmedicatie voor aan zwangere. Het is een inslaapmiddel en geen doorslaapmiddel
Ook nog zo. Maar je moet wel een minimaal aantal bewegingen voelen. Bij jen had ik op het laatst ook zoiets. Dat ik ergens eind ochtend besefte dat ik haar nog niet gevoeld had. Ook gebeld en toen ik belde kreeg ze de hik. Maar dat was niet voldoende, ik moest wel even langskomen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:08 schreef moussy het volgende:
[..]
en dan nog eens eind van de zwangerschap, dus weinig ruimte, klaar, niks loos dus.
Is het niet zo dat het ook lang duurt voordat het weer je lijf uit is? Ik meen dat je 14 uur moet wachten voordat je weer mag autorijden. Of was dat oxazepam ?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
*breektevenin* Ik heb temezepam gekregen van de huisarts omdat ik vaak wakker werd, En als ik die zooi inneem, dan ben ik echt totaal OUT! En als ik niet voldoende slaap dan heb ik er de rest van de dag ook last van. Ik vind het gewoon raar dat ze het aan zwangere vrouwen geven. *vertrektweer*
ik denk oxazepamquote:Op donderdag 26 april 2012 20:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is het niet zo dat het ook lang duurt voordat het weer je lijf uit is? Ik meen dat je 14 uur moet wachten voordat je weer mag autorijden. Of was dat oxazepam ?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, Maar oxazepam, vind ik veel milder dan temezepam, Ik heb rijexamen gedaan terwijl ik oxazepam had geslikt, Terwijl ik met temezepam echt niet in de auto zou stappen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is het niet zo dat het ook lang duurt voordat het weer je lijf uit is? Ik meen dat je 14 uur moet wachten voordat je weer mag autorijden. Of was dat oxazepam ?
Ik ook nietquote:Op donderdag 26 april 2012 20:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik sliep door de temazepam nog steeds niet. Wellicht ligt het aan de dosis die je krijgt.
speel je ook wordfeud?quote:Op donderdag 26 april 2012 20:55 schreef Sam1993 het volgende:
de dienstdoende gyneceloog op de verloskamers.
Ik heb bier. Kom hier! Neem je dan wel de vlammetjes mee?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:07 schreef Gerberaatje het volgende:
Meneer heeft net vlammetjes in de actifryer gemikten ik heb ook al een cornetto naar binnen gepropt én heb nog B&J in de vriezer.
Ik heb alleen nog maar 1 biertje
My life sucks.
Hou toch op, met je maar +3, je kunt niet alles hebbenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:07 schreef Gerberaatje het volgende:
Meneer heeft net vlammetjes in de actifryer gemikten ik heb ook al een cornetto naar binnen gepropt én heb nog B&J in de vriezer.
My life sucks.
Niet zo piepen joh, jij hebt straks dubbele lading bavaria!quote:Op donderdag 26 april 2012 21:07 schreef Gerberaatje het volgende:
My life sucks.
Fijn dat je CTG goed was!!quote:Op donderdag 26 april 2012 21:12 schreef Xanteh het volgende:
Ik had vanmorgen een CTG in het ziekenhuis, was allemaal goed. Had één keer een harde buik tijdens het meten. Bloeddruk was laag, dus mocht gewoon weer naar huis. Datum is geprikt om te bevallen mits de bevalling niet spontaan begint (ga lekker niet zeggen welke dag). Moet zaterdag weer voor een CTG. Maarrrr.. Heb wel sinds 2 dagen harde buiken (had ik daarvoor niet) en de laatste uren best wel vaak. Ik hoop echt dat de bevalling spontaan begint
Ja stráks. En das niet nu hè!quote:Op donderdag 26 april 2012 21:13 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Niet zo piepen joh, jij hebt straks dubbele lading bavaria!
Alle -pammen zijn zeer verslavend! Eerste les verslavingszorg: alles wat op -pam eindigt werkt zeer verslavend.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Oxazepam werkt bij mij ook pas vanaf 20mg. Ook al slikte ik het niet voortdurend vanwege verslavingsgevaar. Lorazepam/diazepam/temazepam lig ik gelijk van in coma.
Vorig jaar werd nog tegen mij gezegd dat je het kindje minimaal 6x per dag moet voelen.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:29 schreef Tinuviel het volgende:
Nog even eenvoor Lenehe's goede echo en haar meisje
Sam als je de medicatie vanavond niet neemt en echt een uur of anderhalf rust neemt op de bank of in bed liggend, dan voel je haar misschien weer beter. Wellicht zou dat je gerust kunnen stellen?
Ze zeggen idd, dat aan het einde van de zwangerschap weleens minder beweging gevoeld wordt, maar hoe vaak op een dag of zo daarvoor is er denk ik geen indicatie. Verder kan ik helaas niet veel zeggen omdat ik geen idee heb van die medicatie.
Dit is gewoon válsquote:Op donderdag 26 april 2012 21:20 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en Gerberaatje, ik heb ingredienten voor houmous in huis.
*geeft mesje weer terug aan Gerberaatje*quote:
Ik heb houmous in huis, wel in een bakje, en harissa. Maar totaal geen trek in. Zal ik het naar je teleporteren gerb?quote:Op donderdag 26 april 2012 21:20 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en Gerberaatje, ik heb ingredienten voor houmous in huis.
Ik heb gekotst van 6 tot 25 weken en met 30 weken begon het weer tot het eind. Maar ik wil je niet ontmoedigenquote:Op donderdag 26 april 2012 21:40 schreef sterrenmunt het volgende:
pff moet nu echt niet aan eten denken...![]()
Ga wel een bavje proberen zo.
Ben bang dat deze zwangerschap toch anders gaat verlopen als de eerste... hoe zit het ook al weer, wordt die misselijkheid met de dag erger tot 12 weken toch?
Oh en mvm, vk en ziekenhuis zijn gebeld en afspraken gemaakt![]()
9 mei kindje koekeloeren.
Hoop dat ze snel weer zwanger mag zijnquote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef sterrenmunt het volgende:
Leuk hoor Zoe, dat je samen met je zus zwanger bent. De kans dat ik met schoonzus zwanger zal zijn is ook groot. Zij is megavruchtbaar, was in 1 keer zwanger en heeft begin deze maand helaas een miskraam gehad.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:00 schreef Zoë23 het volgende:
Oh en ik las dat je bijna 24u PCM vrij bent gerb
das fijnligt ze nu anders?
Ik las borsthaarquote:Op donderdag 26 april 2012 22:03 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]de benen proberen mijn borstbeen aan de kant te duwen, en links bij mijn liezen probeert ze haar vingers naar buiten te steken
ik vind het allemaal prima, zolang ze maar niet naar rechts draait
![]()
bronquote:Afspraken verlof vervallen
Als u langer dan 6 weken voor de datum waarop u bent uitgerekend ziek wordt, begint uw verlof 6 weken voor de bevalling. Afspraken met uw werkgever over de door u gewenste ingangsdatum van het verlof vervallen dan
hahaha zo denk ik ook de hele tijd, heeeeeerlijk met de kerstperiode niet werken dat is de drukste tijd bij ons.quote:Op vrijdag 27 april 2012 07:11 schreef Estrys het volgende:
Verlof voor thistleweed! Lekker!
Nog 1 dag werken voor het weekend. Afgelopen week bespreking gehad en daar kwamen verschillende zaken aan bod die in dec/Jan moeten gebeuren. En ik maar ja knikken, ondertussen bij mezelf denken maar niet door mij nanananaaa.Hoop ik.
Ja.. opeens komt er uit mn vetlaag een heus babybuikje!quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:38 schreef Oognip het volgende:
Krijg je al een buikje, Babykloon?Heb je het je kinderen ook al verteld of nog geen goed moment voor gehad?
Mooiquote:Op vrijdag 27 april 2012 10:04 schreef babykloon het volgende:
[..]
Ja.. opeens komt er uit mn vetlaag een heus babybuikje!![]()
Heb het ze nog niet verteld...Oudste twee waren deze week bij hun vader en dochterlief vertrekt vandaag naar Parijs voor het UDO EK streetdance/hiphop.... Die is pas na het weekend weer terug
Dat gaat goed!quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
ze is aan het infuus, baby hoofdje was te voelen, baarmoeder is week dus het echt werk kan eindelijk beginnen, vanmiddag/avond?
laten we hopen!
Ik hoop dat het nu vlot zal gaan en dat jullie vanmiddag jullie kindje al mogen vasthoudenquote:Op vrijdag 27 april 2012 10:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
ze is aan het infuus, baby hoofdje was te voelen, baarmoeder is week dus het echt werk kan eindelijk beginnen, vanmiddag/avond?
laten we hopen!
ja, ik heb internet op mn mobiel, maar moest 4 e per dag voor de tv betalenquote:Op vrijdag 27 april 2012 10:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gaat zeker goed, en ja we hopen vanmiddag/vanavond ons kindje in de handen te hebben
En het heeft indd wel lang genoeg geduurd nu! Zo nog een echo om te kijken of het kindje goed ligt![]()
Wel belachelijke prijzen trouwens voor internet.
4 euro voor 1 uurtje
24 uur = 15 euro.
168 uur = 20 euro.
Nou ja je weet maar nooit hoe lang je hier moet liggen dus gelijk maar 20 euri gedaan, toch maar snel kijken voor i-net mobiel abbo
Gelukkig kan ik foto's plaatsen, dus als het zover is verschijnt hier wel een foto
Waaaaah, spannend! Daar zo ik ook vroeg van wakker wordenquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:44 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi plofkipjes!
Was weer om half vijf wakker vanmorgen. Ik hoop dat dat niet mijn nieuwe hobby wordt. Moe nu! Ik ga zo, als Isabeau slaapt ook maar even lekker op de bank liggen. 24 Kitchen opzetten, dan val ik zo in slaap.
En dan vanmiddag een echo! Als het goed is weten we vanmiddag of ik een jongentje of een meisje in mijn buik heb!
Spannend!! Ben erg benieuwd of het een jongetje of meisje is! Ik zet in op een meisje!quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:44 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi plofkipjes!
Was weer om half vijf wakker vanmorgen. Ik hoop dat dat niet mijn nieuwe hobby wordt. Moe nu! Ik ga zo, als Isabeau slaapt ook maar even lekker op de bank liggen. 24 Kitchen opzetten, dan val ik zo in slaap.
En dan vanmiddag een echo! Als het goed is weten we vanmiddag of ik een jongentje of een meisje in mijn buik heb!
En wie doet dan de flesjes midden in de nacht?!quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Mwah ik ben een ochtendmens dat scheelt.. manlief echt een avondmens. Dus we waren het er al over eens dat ik de ochtendfles doen en hij er 's avonds de laatste fles in stopt
Nog even niet aan denkenquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:52 schreef Vulpenballetje het volgende:
[..]
En wie doet dan de flesjes midden in de nacht?!
Gewoon in de kelder of de schuur leggen 's nachtsquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:52 schreef Vulpenballetje het volgende:
[..]
En wie doet dan de flesjes midden in de nacht?!
We gaan met z'n allen, dus zij weten het ook. Ze gaan er open over zijn, dus dat kan ik ook, maar ik wacht wel met vertellen tot zij het hun naasten hebben verteld.quote:Op vrijdag 27 april 2012 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Spannend Sorbo! Wil je hier ook melden of houd je het liever voor jezelf? En willen de aanstaande ouders het ook weten? Of is het alleen maar voor jou en je partner dat jullie het eten?
quote:
Dat gaat wel lukken!quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:28 schreef Thistleweed het volgende:
Ik lees over Coco heen, vakantie!! Relexed hoor Coco, lekker uitrusten en genieten.
Hahahahaha!quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:24 schreef Sorbootje het volgende:
Op die arts assistent?![]()
Gefeliciteerd Nijnepijn!
Het was een mevrouw. Maar ze was best leuk!quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:24 schreef Sorbootje het volgende:
Op die arts assistent?![]()
Gefeliciteerd Nijnepijn!
Ik vind het echt schandaligquote:Op vrijdag 27 april 2012 17:20 schreef sproet-je het volgende:
Oh en sorry dat ik zo vreselijk slecht me meld. Ik zit in een soort coconnetje en daar kom ik maar moeilijk uit. Ik herken het erg van de eerste maar ik zal mezelf een schop onder de kont geven en wat meer mee posten.
Oh, ikwisthetquote:
Echt niet! Ik heb gisteren (of was het vanmorgen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:17 schreef Regenboogjes het volgende:
Sorbo, heb je dat rood met witte jasje al ingepakt voor me? InB4 Gerbera.![]()
Daar leer je een soort van zelfhypnose om je bevalling makkelijker door te komen. Pijnloos hoeft van mij niet, maar ik wil graag bevallen zonder in paniek te raken zoals ik dat bij mijn 1e bevalling heel erg hadquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:39 schreef Loodje het volgende:
Wow sterkte marjolijntje!
Wat is een mindful birthclass?
Ow leuk, ik ga ook zoiets doen:) Wij beginnen 9 mei dus ben benieuwd:D Heb er veel over gelezen en heb enthousiaste (voor zover dat kan) verhalen gehoord van mensen in mijn omgeving die ook zoiets gedaan hebben. zij zijn er heel positief over. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden:) Ik ben trouwens ook benieuwd wat ik ervan ga vinden lolquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:41 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Daar leer je een soort van zelfhypnose om je bevalling makkelijker door te komen. Pijnloos hoeft van mij niet, maar ik wil graag bevallen zonder in paniek te raken zoals ik dat bij mijn 1e bevalling heel erg had
Oh, cool! Wil je er ook over posten? Ik ben heel benieuwd ook, wij gaan in juli pas, dan zit ik in mijn 2e trimester als het goed gaatquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:44 schreef Loodje het volgende:
[..]
Ow leuk, ik ga ook zoiets doen:) Wij beginnen 9 mei dus ben benieuwd:D Heb er veel over gelezen en heb enthousiaste (voor zover dat kan) verhalen gehoord van mensen in mijn omgeving die ook zoiets gedaan hebben. zij zijn er heel positief over. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden:) Ik ben trouwens ook benieuwd wat ik ervan ga vinden lol
Ben gelijk nieuwsgierig ga even kijken haha, nog niet gezien maar misschien na vanavond wel:Pquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:50 schreef Tinuviel het volgende:
Over birth cursussen of films gesprokenHeeft een van jullie de film orgasmic birth gezien? De titel is trouwens een beetje apart want voor zover ik heb gehoord, gaat de film gewoon over een positieve zicht op de bevalling en hoe je positief de bevalling in gaat en doorstaat. Maar dat weet ik alleen van horen-zeggen.
Yw, ons kindje liet zich niet echt zien, 1 keer ging ze verstoppertje spelen met der handjes, wil je een foto maken doet ze haar handjes er snel voorquote:Op vrijdag 27 april 2012 21:09 schreef Loodje het volgende:
Thanks Speedy, even lekker bijkomen en hopen dat je vrouw en jullie wondertje morgen al naar huis mogen. Zal vast wel:) Weltrusten alvast
wat gaaf! Was dit ook jou gevoel? Of zat de mama goed met haar gevoel?quote:
Niiiiice! Ik heb het aangepast in de OP!quote:
De beeb heeft het nog heel fijn bij jou volgens mijquote:Op zaterdag 28 april 2012 10:26 schreef Zoë23 het volgende:
voor de mijlpalen!
Raar geslapen, had de hele tijd het idee van 'zometeen ga ik bevallen' en dat ik m'n ouders moest afbellen enzo. (gaan er vanaaf missch eten)
Maar de beeb zit nog lekker binnen
quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Missie positiebroeken is geslaagd![]()
Nu de rest nog .. heb geen puf meer
wanneer werd jij nu ingeleid?quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:03 schreef Sam1993 het volgende:
Ja komen zo om de 8 minuten zat namelijk te denken aan rugweeen maar dacht dat het dan helemaal weg moest zakken tussendoor. Ik wacht nog even af straks sta ik daar weer voor niks krijg ik weer scheve gezichten. In mijn buik is het vrrgeleken met afgelopen week vrij rustig. Af en toe een steek maar dat zijn denk mijn banden.
Spannend meis!quote:Op zaterdag 28 april 2012 12:12 schreef Sam1993 het volgende:
Ja de inleiding staat gepland op 38,4 dus nog iets meer dan een week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |