quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoi! Het gaat om mij. Kreeg het topic niet geopend vandaar de pm naar de mods.
Ik moet nog:quote:Hoi allemaal!
Lang verhaal kort: we staan op het punt om te scheiden. Ik wil niet de hele achtergrond uit de doeken doen hier, als je meer uitleg wil mag je me altijd pm-men voor meer informatie. In het kort komt het er op neer dat ik een complete inboedel (van bestek tot wasmachine) bij elkaar zal moeten sprokkelen zodra ik een eigen huisje krijg.
Als er iemand iets over heeft, kan ik het goed gebruiken! Ik heb geen inkomen, moet dus bijstand aanvragen dus ik kan er weinig tot niks voor geven helaas.
Ik woon in Assen. ( ga daar ook een huisje zoeken
ja want het is een zielig vogeltje en ze post al 10 jaar op fok. kusje kroel.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:12 schreef yvonne het volgende:
Gezuurpruim kun je gerust achterwege laten.
Ga toch eens weg mens met je ongefundeerde jaloezie, kom van je luie krent af en doe iets ipv hier te komen jankzakken.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:14 schreef Ticootje het volgende:
Ach, de nieuwe fokknuffel.. Voor de prijs van een paar hello kitty cros heb je ook zo'n deur hoor.
Opbokken en neem die vriendin van je met je mee. Ga maar ziten ouwejankzakken in oldbies, daar zit je publiek, niet hier.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:13 schreef Joene het volgende:
[..]
ja want het is een zielig vogeltje en ze post al 10 jaar op fok. kusje kroel.
Lui?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga toch eens weg mens met je ongefundeerde jaloezie, kom van je luie krent af en doe iets ipv hier te komen jankzakken.
En nu gauw naar oldbies rennen om je matties te halen, snel!
Waar denk je dat FHF voor is?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou een beetje frusterend is het wel. Ze krijgt werkelijk alles, een hele inboedel voor noppes... Ze heeft 1100 eu netto in de maand, zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen? Sorry, maar dat schiet bij sommigen in het verkeerde gat?
Ja je bent zielig, we weten het, doeiquote:Op donderdag 26 april 2012 16:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lui?
Nee sorry, ik werk gewoon... Ik zit niet de hele dag op mn hol niets te doen en er geld voor vangen.
Doe is ff normaal joh ! Kom op er zit iemand te janken dat ze geen geld heeft, ze krijgt gvd alles hier op fok ,1100 eurootjes in de maand en peeuwen ? als je het beter wilt hebben moet je gaan werken of eigenlijk niet want dan hou je geen kut over , dus eigenlijk is ze slim bezig idd. Jammer dat het zo wordt gesteund hier .quote:Op donderdag 26 april 2012 16:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Opbokken en neem die vriendin van je met je mee. Ga maar ziten ouwejankzakken in oldbies, daar zit je publiek, niet hier.
Omdat ticootje en Joene een of andere missie hebben om in ieder topic waar hulp geboden wordt te komen jankzakken.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap dit ook werkelijk niet hoor... als je je er zo aan stoort, waarom sluit en un-follow je het topic dan niet gewoon?
Omdat er geklaagd moet worden, gezeurd en vooral gunnen we een ander geen reet. Vooral geen complete tweedehands inboedel.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap dit ook werkelijk niet hoor... als je je er zo aan stoort, waarom sluit en un-follow je het topic dan niet gewoon?
Ja er zijn er nog een paar waar je aan het bitchen bentquote:Op donderdag 26 april 2012 16:17 schreef Joene het volgende:
[..]
Doe is ff normaal joh ! Kom op er zit iemand te janken dat ze geen geld heeft, ze krijgt gvd alles hier op fok ,1100 eurootjes in de maand en peeuwen ? als je het beter wilt hebben moet je gaan werken of eigenlijk niet want dan hou je geen kut over , dus eigenlijk is ze slim bezig idd. Jammer dat het zo wordt gesteund hier .kusje ik ga een ander topic opzoeken...
quote:Op donderdag 26 april 2012 16:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Omdat ticootje en Joene een of andere missie hebben om in ieder topic waar hulp geboden wordt te komen jankzakken.
Zie je de een zie je de ander.
Nee niet stoppenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:21 schreef yvonne het volgende:
Klaar?
Kunnen we verder?
Oldbies en facebook
Dat valt wel aardig mee hoor , ik doe namelijk maar 2 topics dieet , oldbies en ik volg dit gare topic.... en als je een keer je bek opentrekt omdat je het niet helemaal mee eens bent schieten er vanuit alle hoeken en gaatjes modjes en zelfs adminsquote:Op donderdag 26 april 2012 16:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja er zijn er nog een paar waar je aan het bitchen bent
De beste stuurlui staan aan wal zo te lezen. En ik vermoed dat het stuurlui zijn die niet eens weten hoe het schip van binnen eruit ziet. Terwijl de meeste mensen die nu op dat schip varen liever zelf droog op de kant hadden gestaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:17 schreef Joene het volgende:
[..]
Doe is ff normaal joh ! Kom op er zit iemand te janken dat ze geen geld heeft, ze krijgt gvd alles hier op fok ,1100 eurootjes in de maand en peeuwen ? als je het beter wilt hebben moet je gaan werken of eigenlijk niet want dan hou je geen kut over , dus eigenlijk is ze slim bezig idd. Jammer dat het zo wordt gesteund hier .kusje ik ga een ander topic opzoeken...
Neuh, je valt gewoon op door je gezuurpruim net als ticootje. En zoals je weet ben ik nog steeds user.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:21 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat valt wel aardig mee hoor , ik doe namelijk maar 2 topics dieet , oldbies en ik volg dit gare topic.... en als je een keer je bek opentrekt omdat je het niet helemaal mee eens bent schieten er vanuit alle hoeken en gaatjes modjes en zelfs admins![]()
![]()
Kun jij behangen, schilderen iets?quote:
ik hou gewoon niet van als mensen aan alle kanten worden geholpen, ze aan de andere kant alleen maar lopen te klagen. Maar goed , ik heb verder geen zin in gedoe of 48 uur niet potse ! dus fijne middagquote:Op donderdag 26 april 2012 16:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neuh, je valt gewoon op door je gezuurpruim net als ticootje. En zoals je weet ben ik nog steeds user.
Ik ben goed in slopenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kun jij behangen, schilderen iets?
Kom je helpen?
Mag ik graag even zelf bepalen of ik help of niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:23 schreef Joene het volgende:
[..]
ik hou gewoon niet van als mensen aan alle kanten worden geholpen, ze aan de andere kant alleen maar lopen te klagen. Maar goed , ik heb verder geen zin in gedoe of 48 uur niet potse ! dus fijne middag
Nergens, maar Ingrid wordt hier geholpen en de nieuwe vlam van Joene niet en dat is niet eerlijk boehoe en dus komen ze hier zeuren.quote:
Heb ik ook niet gezien heurquote:
Laat maar over een subtiele hint ergens met ik heb helemaal geen geld of uberhaupt geen geld.quote:
Neehoor , ticootje red dr zelf primaquote:Op donderdag 26 april 2012 16:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nergens, maar Ingrid wordt hier geholpen en de nieuwe vlam van Joene niet en dat is niet eerlijk boehoe en dus komen ze hier zeuren.
Tsja
jahoorquote:Op donderdag 26 april 2012 16:24 schreef Rucky het volgende:
[..]
Mag ik graag even zelf bepalen of ik help of niet.
Nee idd, zo ben ik. Heel zielig.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nergens, maar Ingrid wordt hier geholpen en de nieuwe vlam van Joene niet en dat is niet eerlijk boehoe en dus komen ze hier zeuren.
Tsja
Je bent geloof ik een beetje op je piemel getrapt omdat je zelf in scheiding ligtquote:Op donderdag 26 april 2012 16:25 schreef Joene het volgende:
[..]
Laat maar over een subtiele hint ergens met ik heb helemaal geen geld of uberhaupt geen geld.
Maar ik zal ingrid haar knuffel topic niet slopen.
Ik heb geen hulp nodigquote:Op donderdag 26 april 2012 16:26 schreef Laysa het volgende:
[..]
Je bent geloof ik een beetje op je piemel getrapt omdat je zelf in scheiding ligt![]()
Als je hulp nodig had gehad en hier had gevraagd om de hulp, hadden ze je vast geholpen
Ja ik vind je wel zielig hoor meis, zo'n bekrompen kijk op de wereld. En niemand wil je helpen he, potverdikkie das echt shit en het zit je ook allemaal nie mee nie.quote:
dit vroeg ik me ook af jaquote:Op donderdag 26 april 2012 16:18 schreef gogosweden het volgende:
Even een kleine opmerking
Enorm goede actie, dit laat de kracht van FOK! weer zien. Maar waarom vraag je om een keukenrol en aluminiumfolie? Dat kost gezamelijk nog geen 1euro.. Ik weet uit eigen ervaring dat als je niet veel hebt je ook niet veel uit kan geven, maar dat soort kleine dingen, tsja.
ik vind het net leuk wordenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:28 schreef stevenmac26 het volgende:
Zeg me niet dat jullie volwassen zijn alsjeblieft want dit is nog triester dan de gemiddelde klb of onz topic
Bij de action zit je op een totaal van 58ct.quote:
Want je voelt je te goed voor 2e hands spulletjes? Dat is nl wat ze krijgt....En voor de rest heeft ze ook 2 kindjes om te onderhouden. En kan ze vanuit hier een nieuwe start maken inclusief zoeken naar een baantje om haar hoofd boven water te houden...Ergens zit een begin aan nietwaarquote:Op donderdag 26 april 2012 16:27 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik heb geen hulp nodig
ja tenzij fhf mij aan 50.000 euro's kan helpen , als elke fokker even 1 euro doneert ?
kom 'r dan ook niet als een schoothondje helpen in ieder topicquote:Op donderdag 26 april 2012 16:25 schreef Joene het volgende:
[..]
Neehoor , ticootje red dr zelf prima
ehm als je even leest in het vorige topic was ik degene die een volgens jullie kutopmerking maakte ?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
kom 'r dan ook niet als een schoothondje helpen in ieder topic
oh nee ik voel me niet te goed hoor , jeroen heeft namelijk gewoon helemaal niets meer ?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:30 schreef Laysa het volgende:
[..]
Want je voelt je te goed voor 2e hands spulletjes? Dat is nl wat ze krijgt....En voor de rest heeft ze ook 2 kindjes om te onderhouden. En kan ze vanuit hier een nieuwe start maken inclusief zoeken naar een baantje om haar hoofd boven water te houden...Ergens zit een begin aan nietwaar
in een vorig topic werd gewoon een lijst gemaakt, en daar kwamen ook dit soort dingen op die je vergeet als van 0 iets weer helemaal moet gaan inrichten en ik dacht dat iemand al een pakket maakte met die spulletjes erin.quote:
ElisaB stelt een pakket samenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
in een vorig topic werd gewoon een lijst gemaakt, en daar kwamen ook dit soort dingen op die je vergeet als van 0 iets weer helemaal moet gaan inrichten en ik dacht dat iemand al een pakket maakte met die spulletjes erin.
Er is hier vast wel iemand die wat meubeltjes voor je heeft, tof hè.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef Joene het volgende:
[..]
oh nee ik voel me niet te goed hoor , jeroen heeft namelijk gewoon helemaal niets meer ?
Ja 50k schuld. als ik mijn/ons huis verkoop.
Wtf?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
kom 'r dan ook niet als een schoothondje helpen in ieder topic
Dat was het had ik het toch goed gelezenquote:
ook kut voor je....maar is dat dan een reden om iemand anders zo af te branden? Of geeft dat je inhoudsloze leventje weer een beetje zin?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef Joene het volgende:
[..]
oh nee ik voel me niet te goed hoor , jeroen heeft namelijk gewoon helemaal niets meer ?
Ja 50k schuld. als ik mijn/ons huis verkoop.
Nee de reden dat ik iemand afzeik, is dat er gezegd wordt dat ze geen geld heeft terwijl ze door op dr luie aars te zitten meer binnenkomt dan iemand die gewoon werkt voor zn centjes en vervolgens zegt dat ze geen geld heeft <3 .quote:Op donderdag 26 april 2012 16:35 schreef Laysa het volgende:
[..]
ook kut voor je....maar is dat dan een reden om iemand anders zo af te branden? Of geeft dat je inhoudsloze leventje weer een beetje zin?
Ja is goed !quote:Op donderdag 26 april 2012 16:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er is hier vast wel iemand die wat meubeltjes voor je heeft, tof hè.
Mogen we nu gewoon weer verder?
quote:Op donderdag 26 april 2012 16:37 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja is goed !
ik ben er ook wel klaar mee
Ja dat heb ik gelezen, ik zou alleen zelf ook nog wat willen doen, voor mijn eigenwaarde, maar dat ben ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
in een vorig topic werd gewoon een lijst gemaakt, en daar kwamen ook dit soort dingen op die je vergeet als van 0 iets weer helemaal moet gaan inrichten en ik dacht dat iemand al een pakket maakte met die spulletjes erin.
Het werd aangeboden, leuk toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:40 schreef Radobe het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gelezen, ik zou alleen zelf ook nog wat willen doen, voor mijn eigenwaarde, maar dat ben ik.
Verder top-actie
Ze woont nog steeds samen, ze krijgt dus nada noppes niets.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee de reden dat ik iemand afzeik, is dat er gezegd wordt dat ze geen geld heeft terwijl ze door op dr luie aars te zitten meer binnenkomt dan iemand die gewoon werkt voor zn centjes en vervolgens zegt dat ze geen geld heeft <3 .
Inderdaad! Ik sta te trappelen van ongeduld om te komen klussen!quote:
En ik met m'n pan soep en broodjesquote:Op donderdag 26 april 2012 17:10 schreef nikky het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik sta te trappelen van ongeduld om te komen klussen!
Als die net zo lekker is als die van Ireth.quote:
Ik zal voor je duimen.quote:
Ik hoop dat die dan nog vers zijn volgende week Yvonnequote:
Hoi,quote:Op woensdag 25 april 2012 13:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nee, gaat er vanaf is mij verteld door iemand van de gemeente.
Dat is wat we nu betalen, dacht ik hou dat wel aan. Dan heb ik nog de zorgverzekering, monuta, maar das maar 10,- Brand, inboedel (?) etc , peuterspeelzaal en zwemles.
Ik wist niet zeker of dat zo heet. Ik ben aan het rondkijken wat ik nou echt moet hebben qua verzekeringen. Ik weet iig wa voor bv de kinders.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef danic het volgende:
[..]
Hoi,
Waarom de (?) bij je verzekeringen? Vraag maar wat je wilt weten, tis mijn werk.
hoe had je dat willen doen dan? geen huis, geen compu, niets noppes nada! met een beetje pech is zelfs je mobiel pleitequote:Zelf heb ik ook geen inboedelverzekering trouwens. Als ze wat jatten bij een inbraak, dan is het verdomd jammer. Is toch niets te halen hier. En bij brand, ja, dan is het jammer maar dan open ik hier wel een topic
Ja, dan wellicht wel. Maar ik zit in een huurwoning, een verdieping. En heb cheap laminaat dat ik er zo uit kan trekken als het moet.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:58 schreef Puala het volgende:
Inboedel zou ik juist wel doen. Ik heb eind februari een lekkage gehad en ondanks dat het gekregen spullen waren toch geld gekregen. Oa voor manuren om te dweilen. Je moet een nieuwe vloer leggen in sommige gevallen. En toch hebben de meubels voor Ingrid een hele grote waarde. Alles wat ze dan krijgt is echt meegenomen.
Ik heb nog wel een bankrekening, die niet verloren gaat bij brand. Bij brand krijg je toch maar een fractie uitgekeerd. Die tv van 2 jaar oud die 1000 euro kostte, die is nog maar 300 euro waard, enz.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:14 schreef simmu het volgende:
[..]
hoe had je dat willen doen dan? geen huis, geen compu, niets noppes nada! met een beetje pech is zelfs je mobiel pleite
Wij hadden godzijdank wel een verzekering en ik zou niet weten wat we gedaan zouden hebben als het niet zo was...quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:26 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een bankrekening, die niet verloren gaat bij brand. Bij brand krijg je toch maar een fractie uitgekeerd. Die tv van 2 jaar oud die 1000 euro kostte, die is nog maar 300 euro waard, enz.
-pc: paar tientjes
-gsm: paar tientjes
-huisraad: marktplaats.
Inboedelverzekering is wat anders dan opstalverzekering he? Die regelt de verhuurder maar.
En hier een topic openen moet je met een knipoog lezen, zoals het er ook achter staat.
Als het een eigen woning is, mag je zelf voor braakschade enz. opdraaien. Dat kan een reden zijn om inboedel- of opstalverzekering te nemen. Dat risico ligt bij een huurwoning net even anders.
Als Ingrid dadelijk een tientje moet lappen in de maand, om maar een paar honderd euro uitgekeerd te krijgen als er daadwerkelijk wat is, dan is het wat mij betreft weggegooid geld dat in haar geval beter besteed kan worden.
Laat dr dat tientje besparen en besteden aan dingen die ze nodig heeft. Bedoel, d'r staat zelfs alufolie op het lijstje of een afwasborstel. Dat zijn dagelijkse boodschappen... kennelijk is zelfs daar geen budget voor. Dan moet er gewoon ergens beknibbeld worden, waar dat kan tot het moment dat de financiele nood over is. Dan kan je overwegen alsnog inboedel verzekering af te sluiten.
Het gaat dus puur om de waarde van de spullen waarvoor je het afsluit. Die is op het moment naar mijn idee niet hoog genoeg.
Rechtsbijstandverzekering: mja, weet niet. Kost je maandelijks ook X-bedrag, en ingeval van problemen kun je ook naar rechtswinkel gaan en gefinancierde bijstand krijgen. ALs je niet veel te besteden hebt, haal je dat er makkelijk weer uit. Tenzij je jaarlijks rechtzaken te voeren hebt.
Dat valt dan nog mee. Heb voor mezef weleens gekeken, en meende dat ik toen alleen voor de inboedelverzekering al meer dan een tientje maandelijks kwijt was. Toen ben ik voor mezelf nagegaan of ik het nodig vond, maar ik heb dan ook weinig spullen van waarde. Geen dure tv, geen dure keukenspullen, geen dure kledingkast die flink gevuld is. Stond naar mijn idee niet in verhouding tot het risico.quote:k zit met WA en inboedelverz. op nog geen 10 per maand.
inboedel dekking tot 10k dus dat is prima te doen.
Ik weet wel dat het bij ons echt heel erg snel ging.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:33 schreef Inlognaam het volgende:
Mja, gemeentes doen in zulke gevallen ook een hoop. Heb weleens een boekje gehad van de gemeente met al die regeltjes. Kleding viel daar ook onder, zij het maar 1-2 setjes.
Maar wat ik zeg: kosten-bate analyse. Tegelijkertijd moet je niet verwachten dat je direct na een brand geld van de verzekering binnen hebt denk ik. Dus ja, dan heb je brand en sta je alsnog niet direct geld. Denk ik tenminste. Hier nog nooit last gehad van brand, inbraak, weet ik veel wat.
Zo zou het moeten zijn...quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het bij ons echt heel erg snel ging.
Ik stel voor om van onderwerp te switchen nu. Het is allemaal aan haar om te beslissen en als het budget ervoor is, dan lijkt het me op zich niet onverstandig.quote:Maar goed, hier hoeven we Ingrid gelukkig niet van te overtuigen vlgs mij, een beetje gezond verstand bezit ze nog wel.
Die strippenkaarten zijn er landelijk toch al uitgegooid?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:49 schreef Vicky het volgende:
Wij betalen.ook maar een tientje ofzo voorde inboedel en de wa.
Ingrid, kan je nog een roze buskaart gebruiken of zijn ze bij jullie ookal helemaal over op de ovkaart?
Gezellig hierquote:Op vrijdag 27 april 2012 18:49 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn...
[..]
Ik stel voor om van onderwerp te switchen nu. Het is allemaal aan haar om te beslissen en als het budget ervoor is, dan lijkt het me op zich niet onverstandig.
Ja, oude koeien, maar een vos verleert zn streken niet. Budgettering was dus wel een probleem en daarom hoop ik ook nu dat je verder gaat op een verstandige manier en dus voortaan eerst kijkt: kan het financieel, of moet ik toch keuzes maken en bijv. dingen afwegen middels kosten-baten analyse of gewoon laten. Je hebt een heel huis in te richten, krijgt weliswaar flink wat maar dr blijft nog een hoop over wat je nog wel moet kopen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Gezellig hier![]()
Dat was samen met Djeez he. Ik was al bang voor de oude koeien.
Wees niet bang voor oude koeien, misschien heb je fouten gemaakt maar dat is nu niet meer belangrijk. Ik heb je per pm gesproken en jij hebt zeker geen slechte indruk achtergeleten.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Gezellig hier![]()
Dat was samen met Djeez he. Ik was al bang voor de oude koeien.
Vicky ik ga nooit met de bus, ik heb werkelijk geen idee. Volgens mij is een strippenkaart idd niet meer geldig. Ik las laatst wel dat je nog een gewoon kaartje in de bus kunt kopen.
Ja maar je krijgt haast geen geld meer voor een tweedehands tv en een tv heb je nodig. En dat je je bedenkingen heb is alleen maar goed.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Ik vraag of ze het op komt halen of niet en dat ik mijn bedenkingen hierbij heb mag ik gewoon zeggen. Ze neemt wel een dikke flatscreen mee, maar die verkoopt ze niet.
Het was ook in het algemeen bedoeld.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Ik vraag of ze het op komt halen of niet en dat ik mijn bedenkingen hierbij heb mag ik gewoon zeggen. Ze neemt wel een dikke flatscreen mee, maar die verkoopt ze niet.
dat zal best. vergeet alleen ff niet dat die niet aanspreekbaar is voor lopende dingen. dus in die zin zie ik er dan weer geen heil inquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zou zeker een rechtsbijstandsverzekering nemen! Kost 200 per jaar, maar heeft mij al veel meer opgeleverd dan het kost.
Omdat je waarschijnlijk wat meer te besteden hebt dan bijstandsniveau.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik zou zeker een rechtsbijstandsverzekering nemen! Kost 200 per jaar, maar heeft mij al veel meer opgeleverd dan het kost.
Moet ze die dan verkopen?quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Niet alleen kinderen... ook als ze zelf even niet oplet in het verkeer bijvoorbeeld. Of in een winkel per ongeluk iets duurs omstoot, of.. of..quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:12 schreef simmu het volgende:
aansprakelijkheid lijkt me in jullie geval echt broodnodig. met kinderen moet je dat eigenlijk wel. die halen rare dingen uit die onverwacht soms heel veel geld kunnen kosten
Verstandig. Dat is wat ik ook van plan was, maar het is er nog niet van gekomen. Zal er van de week eens naar kijken want dat is een van de weinige verzekeringen die ik wil in verhouding zie tot de dekking. Foutje is zo gemaakt, flinke schade door een foutje ook.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:24 schreef simmu het volgende:
juh, da's ook waar inlognaam. ik heb vanaf dat ik op mezelf woonde altijd een wa + inboedel verzekering gehad.
Ook handig ivm toekomstige problemen over problemen met officiele instanties enzovoort. Maar ook bijvoorbeeld bij garantie op een apparaat net buiten de officiele garantie. Met een verzekering kan je voor alles bellen voor advies. Naar de rechtbank gaan is weer een paar stappen verder. Ze schrijven ook bijvoorbeeld bezwaarschriften als je daar moeite mee hebt enzovoort!quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:09 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk wat meer te besteden hebt dan bijstandsniveau.
Dit is zo'n tricky verzekering die -naar mijn idee- overbodig is voor Ingrid. Ze zal een uitkering krijgen op bijstandsniveau. Indien ze naar de rechter moet ergens voor kan ze dus gebruik maken van gefinancierde rechtsbijstand met een eigen bijdrage die niet opweegt naar mijn idee tegen de jaarlijks kosten van een rechtsbijstandsverzekering.
Werk je, verdien je goed, heb je eigen vermogen? Ja, dan is het het overwegen waard want als er dan wat is en je hebt een advocaat nodig, dan wordt je gestraft tov de niet-sparende en niet veelverdienden medemens waar vadertje Staat weer subsidieert. Jij daarentegen mag in dat geval namelijk wel je eigen advocaat betalen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik neem een oude breedbeeld tv mee. Zo´n bakbeest.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef FokNederland het volgende:
Uitvaart is niet echt nodig. Wanneer je dat niet kan betalen dan draagt de gemeente de kosten. Heb je geen uitgebreide uitvaart maar wel gratis. Informeer ernaar bij de gemeente. Vraag dan meteen of ze een collectieve zorgverzekering aanbieden aan minima, die zijn net wat goedkoper en iets uitgebreider dan de standaard aanvullende zorgverzekering.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Ik neem een oude breedbeeld tv mee. Zo´n bakbeest.
Ik kan niet komen halen, ik heb geen vervoer en geen rijbewijs. Of het moet dichtbij zijn en op de fiets mee kunnen.
Ik heb gekeken wat we nu hebben en dat is brand, aansprakelijkheid particulier, rechtsbijstand per kwartaal 71.- bij unive.
Ik heb van de rabo een folder mee van Interpolis. Dus ik ga gewoon eens prijzen vergelijken.
Aansprakelijkheid hebben we zelfs al 1x nodig gehad. Was wel een klein bedrag achteraf, maar toch.
Inboedel doe ik ook wel. Die 2 zijn denk ik dat het hoogst nodige. + uiteraard zorg en uitvaart.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:48 schreef yvonne het volgende:
Zullen we langzaam aan weer terugkeren naar het topic onderwerp?
Heldquote:
Huh? Dat waren we toch al of zit ik nu serieuze antwoorden op een off topic gebeuren te geven?quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:48 schreef yvonne het volgende:
Zullen we langzaam aan weer terugkeren naar het topic onderwerp?
Jij niet uiteraardquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Huh? Dat waren we toch al of zit ik nu serieuze antwoorden op een off topic gebeuren te geven?
Hoho, kijk uit wat je zegt, de gemeente betaalt het alleen als je echt compleet afziet van elke nalatenschap, dan mag je dus nog niet een theelepeltje meenemen uit de inboedel als aandenken, plus dat je dan echt helemaal níéts te vertellen hebt over hoe het gaat. Ze stoppen je onder de grond en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. Avondje condoleance om afscheid te nemen (voor overige familie, vrienden en kennissen) kan je dan dus ook wel op je buik schrijven.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Uitvaart is niet echt nodig. Wanneer je dat niet kan betalen dan draagt de gemeente de kosten. Heb je geen uitgebreide uitvaart maar wel gratis. Informeer ernaar bij de gemeente. Vraag dan meteen of ze een collectieve zorgverzekering aanbieden aan minima, die zijn net wat goedkoper en iets uitgebreider dan de standaard aanvullende zorgverzekering.
Precies, en volgens mij zijn je kinderen gratis meeverzekerd toch? Uitvaart, inboedel en wa, zijn los van je zorgverzekering imo de dingen die je echt goed geregeld moet hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoho, kijk uit wat je zegt, de gemeente betaalt het alleen als je echt compleet afziet van elke nalatenschap, dan mag je dus nog niet een theelepeltje meenemen uit de inboedel als aandenken, plus dat je dan echt helemaal níéts te vertellen hebt over hoe het gaat. Ze stoppen je onder de grond en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. Avondje condoleance om afscheid te nemen (voor overige familie, vrienden en kennissen) kan je dan dus ook wel op je buik schrijven.
Offtopic denk ik, maar zelfs afzien van een nalatenschap kan onvoldoende zijn. De gemeente kan de kosten verhalen op verwanten (mits die het kunnen dragen), zelfs als die afstand doen van de erfenis.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoho, kijk uit wat je zegt, de gemeente betaalt het alleen als je echt compleet afziet van elke nalatenschap, dan mag je dus nog niet een theelepeltje meenemen uit de inboedel als aandenken, plus dat je dan echt helemaal níéts te vertellen hebt over hoe het gaat. Ze stoppen je onder de grond en daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. Avondje condoleance om afscheid te nemen (voor overige familie, vrienden en kennissen) kan je dan dus ook wel op je buik schrijven.
Dat is wel ook zo, maar ik vermoed dat het uiteindelijk ook is om een beeld te krijgen van alle vaste lasten. Ook die lasten waaraan je niet zo snel denkt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:41 schreef vannelle het volgende:
Uitvaartverzekering is zeker belangrijk, maar ligt nu de nadruk niet meer op het vinden en inrichten van een huis?
Klopt, maar dan nog heb je weinig te zeggen vaak.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:28 schreef frederik het volgende:
[..]
Offtopic denk ik, maar zelfs afzien van een nalatenschap kan onvoldoende zijn. De gemeente kan de kosten verhalen op verwanten (mits die het kunnen dragen), zelfs als die afstand doen van de erfenis.
neen. je kinderen zijn niet gratis meeverzekerd. sorry voor de offtopic, maar deze wil ik graag even corrigeren, aangezien het gewoon niet correct isquote:Op vrijdag 27 april 2012 23:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Precies, en volgens mij zijn je kinderen gratis meeverzekerd toch? Uitvaart, inboedel en wa, zijn los van je zorgverzekering imo de dingen die je echt goed geregeld moet hebben.
Dat hangt van je verzekeraar af.quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:00 schreef simmu het volgende:
[..]
neen. je kinderen zijn niet gratis meeverzekerd. sorry voor de offtopic, maar deze wil ik graag even corrigeren, aangezien het gewoon niet correct is
uh die van mij zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd bij de Iza, Monuta en Laatste Eerquote:Op zaterdag 28 april 2012 08:00 schreef simmu het volgende:
[..]
neen. je kinderen zijn niet gratis meeverzekerd. sorry voor de offtopic, maar deze wil ik graag even corrigeren, aangezien het gewoon niet correct is
en de mijne waren/zijn dat niet bij een andere maatschappij vanaf dat ze 3 maanden oud zijn (ervoor wel)quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:40 schreef Vicky het volgende:
[..]
uh die van mij zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd bij de Iza, Monuta en Laatste Eer
Meestal wel hoor! Maar het is natuurlijk altijd verstandig om het even na te kijkenquote:Op zaterdag 28 april 2012 08:00 schreef simmu het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 april 2012 08:40 schreef Vicky het volgende:
[..]
uh die van mij zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd bij de Iza, Monuta en Laatste Eer
Dat hadden mijn ouders ook.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik ben nog steeds bij mn ouders meeverzekerd, heel goedkoop
![]()
Was idd ook gratis tot mijn 18e, en daarna konden ze het heel goedkoop door laten lopen.
Het kan dus zeker wel.
Hopelijk wordt het dat huis waar we voor duimenquote:Op zondag 29 april 2012 22:45 schreef danic het volgende:
Das waar. En hoe langer het duurt, hoe ongemakkelijker het wordt lijkt me.
Dat is alvast positief nieuws...nu het huisje nogquote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Update: De zaken zijn veranderd. Ik mag het gasfornuis en de wasmachine mee.
Morgen of overmorgen hoop ik een brief van actium te ontvangen of telefoon te krijgen! Duim duim!
Fijn om te horen Ingrid.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Morgen of overmorgen hoop ik een brief van actium te ontvangen of telefoon te krijgen! Duim duim!
Zo is het ongeveer wel ja. Tis alleen maar omdat hij nu ineens een vriendin heeft waarmee hij gaat samenwonen dat ik het meekrijg zonder gezeur.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:47 schreef frederik het volgende:
Misschien is het je manier van schrijven, maar het viel me al vaker op dat je schijft alsof alles wat je meeneemt een gift is, en dat je daar dankbaar voor mag zijn.
Is er bij het einde van een huwelijk niet veel meer sprake van "we hebben een verdeling gemaakt waarbij ik dit en dat meeneem, en Djeez de andere dingen houdt", Gelijkwaardigheid dus, ook al verdelen jullie niet alles 50/50.
Wat huisje betreft, duim ik mee
Dat zijn mijn gedachten dus ook goed verwoord Inlognaamquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:06 schreef Inlognaam het volgende:
Kreeg hetzelfde idee als Frederik. Wat een ongelooflijk ge-etter om een paar dingetjes. Die ook nog eens niet de hoofdprijs kosten als je ze gebruikt van marktplaats plukt.
Geen idee of het al kan, maar heb je al contact met bijv. de uitkeringsinstanties voor een uitkering, of kan dat pas als je je nieuwe huisje hebt en de scheiding er helemaal doorheen is gelijk inkomen hebt, of kan dat pas als de scheiding er defenitief doorheen is.
Eigenlijk zou meneer moeten verkassen, als ie nu alweer een vriendin heeft en daar mee wilt/gaat samenwonen. Nog niet gescheiden en meneer gaat alweer samenwonen...
He, he, die telefoon kreeg je al van mij!quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
quote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb zo´n ontzettend tof huis gezien, waar ik al blind op had gereageerd.
Eengezinswoning. Bij de buren binnen gekeken en is helemaal tof!
Als iedereen nou heel hard gaat duimen lukt het vast wel! Positief blijven!
Veel succes Ingrid met de uitslag van de woning.quote:
Ingrid heeft 3 maanden urgentie dacht ik... Volgens mij heeft ze dan nu nog 2 maanden en een week over!quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:24 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
[..]
Veel succes Ingrid met de uitslag van de woning.
En stond er vandaag nog een leuk vier-kamerhuis op de site
of mag je nu niet meer reageren? En wanneer verloopt je urgentie?
vast al 1000x besproken, masar dat is toch normaal....?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dan moet ik hier blijven en moet Djeez eruit en met zn vriendin een huisje huren via de particuliere sector.
als je iets kunt afwijzen was het kennelijk zo urgent niet, dat lijkt mij een vrij plausibele aanname.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:24 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij verspeel je altijd je urgentie als je reageert en dan toch afwijst, dat wist je toch wel toen je reageerde?
Dat zou op zich toch de beste oplossing zijn?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Helaas is het niet DE woning geworden.
Wel diegene waarvan je een slaapkamer moet maken van de eetkamer zeg maar.
Morgen nog een keer bezichtigen. En dan beslissen Als ik het niet neem, ben ik de urgentie kwijt.
Dan moet ik hier blijven en moet Djeez eruit en met zn vriendin een huisje huren via de particuliere sector.
Welke van de 2?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zou op zich toch de beste oplossing zijn?
Ik zou in die beslissing ook meenemen wat te doen als jullie twee nu zouden besluiten dat jij toch blijft (en dus huis nummer 2 om die reden afwijst), en dat de plannen later toch weer gaan veranderen (als in jij toch weer het huis uit, omdat de situatie bijvoorbeeld weer veranderd is)quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, heeft voor en nadelen. Ik vind het lastig beslissen, juist ook gezien de situatie nog meer is verandert.
Als ik Djeez was had ik mijn kinderen in hun vertrouwde omgeving laten blijven met hun moeder en zelf een kamer gaan zoeken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:53 schreef livelink het volgende:
Wat Frederik zegt; hou er rekening mee dat je nu een kans krijgt om voor je eigen onafhankelijkheid te kiezen. Stel dat Djeez en zijn vriendin problemen krijgen en het voor Djeez heel moeilijk wordt om een andere woning te vinden, dan blijven jullie noodgedwongen nog langer bij elkaar in één huis wonen. Niet de ideale situatie, lijkt me.
Sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:06 schreef livelink het volgende:
Hoe dan ook, heel veel sterkte met het nemen van de beslissing, Ingrid.
Lijkt me zeker niet makkelijk.
Alles heeft zo zijn voor en nadelen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:10 schreef nathje80 het volgende:
Is het niet makkelijker voor _Ingrid_ om voor een nieuw huisje te kiezen? Als ze zou blijven waar ze nu zit, heeft ze nog heel (slechte) herinneringen in dat huis. Een nieuw huis kan ook een nieuw begin zijn.
Bedankt voor je reactie en lees net dat wanneer Ingrid deze woning niet accepteertquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:03 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ingrid heeft 3 maanden urgentie dacht ik... Volgens mij heeft ze dan nu nog 2 maanden en een week over!
quote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
De andere heel leuk, maar slaapkamer nr 3 moet je zelf een deur voor verzinnen. Is nu het eettafel gedeelte,
waar je ook langs moet om naar het balkon te gaan. Niet echt handig dus!
Ingrid veel sterkte en kracht om door te zetten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Morgen nog een keer bezichtigen. En dan beslissen Als ik het niet neem, ben ik de urgentie kwijt.
maar dat was toch te duur en de wijk was niet goed en daarom wilde ze naar een andere wijk?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
vast al 1000x besproken, masar dat is toch normaal....?
ik wist dat nooit, maar ben dat te weten gekomen in dit topic, dus neem aan dat ingrid dat ook wel weetquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:24 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij verspeel je altijd je urgentie als je reageert en dan toch afwijst, dat wist je toch wel toen je reageerde?
hij heeft een vriendin, en ineens is t anders?quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, heeft voor en nadelen. Ik vind het lastig beslissen, juist ook gezien de situatie nog meer is verandert.
Als hij met die vriendin wil gaan samenwonen in een ander huis dan is de noodzaak voor een ander huis voor Ingrid en de kinderen natuurlijk wel weg, tenzij het een koopwoning zou zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:32 schreef gomi het volgende:
[..]
hij heeft een vriendin, en ineens is t anders?
true en eens idd. maar voor die vriendin in the picture was, wilde ingrid zelf weg he.die wilde een andere woning; te duur en de de buurt enzo.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij met die vriendin wil gaan samenwonen in een ander huis dan is de noodzaak voor een ander huis voor Ingrid en de kinderen natuurlijk wel weg, tenzij het een koopwoning zou zijn.
Maar goed, ik snap sowieso al niet waarom degene met de kinderen zou moeten verhuizen, maar dat is mijn mening.
true idd, maar ik vind t raar als die omslag er is doordat de ander een relatie heeft. dan komt t imo ineens hardvochtig over. niet vergeten ook dat hij t niet was die de relatie verbrak he.quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:00 schreef Leandra het volgende:
Nee klopt, blijft lastig natuurlijk, maar het is ook lastig om te zeggen "ik ga bij je weg, zsm je spullen pakken en vertrekken svp"
hmm is dat niet een gepasseerd station als ingrid alles al geregeld heeft voor een urgentie?quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:14 schreef Inlognaam het volgende:
Belangrijke vraag: Is Djeez bereid te vertrekken? Of peinst ie daar niet over?
Ik sluit me heel erg lui aan bij BE... je hebt er op gereageerd dus wist je ook dat de kans aanwezig was dat je net díe zou gaan krijgen. En je hebt hem. Pakken dus! En dat is de eerste stap naar je eigen toekomst! En wat Djeez verder met zijn leven doet mag hij dan zelf weten, daar heb jij dan weinig meer mee te maken! Lekker je eigen stekkie!quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:04 schreef Brighteyes het volgende:
Jammer dat het dat ene net niet ideale huisje geworden is die je toegewezen hebt gekregen Ingrid.
(Bijna jammer dat je daarop gereageerd hebt als het idd betekent dat je je urgentie kwijt raakt als je nu nee zegt. Maar ja, dat is de koe in de kont kijken.)
Toch zou ik ook denken dat het beter is als je het wel neemt. Weet jij veel wat er nog gaat gebeuren met de nieuwe verkering van Djeez... Voor hetzelfde geld is dat morgen weer over en sta jij met lege handen.
Gewoon het beste van dat huisje maken en wie weet wat er nog geregeld kan worden mbt die deur in die slaapkamer.
Er zijn hier een heleboel handige mensen en vanuit fhf zijn er ook al klusteams diverse kanten op gegaan. Wellicht gaat het ook nog wel lukken om er eentje jouw kant op te sturen voor een mooie oplossing voor die slaapkamer.
Ik sluit me hier ook volledig bij aan. Echt al moet dat huisje opgeknapt worden, dat gaat wel goedkomen. Er zijn vast genoeg mensen die nog wel een pot verf over hebben of nog wat leuke rolletjes behang. Of muurstickers voor de kamers van de kinderen. Gordijnen e.d. Zijn ook al meerdere malen aangeboden. En alles hoeft toch ook niet n 1 keer perfect. Desnoods eerst een gordijn als noodoplossing voor jouw toekomstige slaapkamer en dan later toch nog iets wat meer op een deur lijkt. Als mensen weten dat zoiets gezocht wordt dan wordt er ook opgelet of het ergens voor prikkie ligt. Of misschien zelfs wel uit een huis wordt gesloopt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:04 schreef Brighteyes het volgende:
Jammer dat het dat ene net niet ideale huisje geworden is die je toegewezen hebt gekregen Ingrid.
(Bijna jammer dat je daarop gereageerd hebt als het idd betekent dat je je urgentie kwijt raakt als je nu nee zegt. Maar ja, dat is de koe in de kont kijken.)
Toch zou ik ook denken dat het beter is als je het wel neemt. Weet jij veel wat er nog gaat gebeuren met de nieuwe verkering van Djeez... Voor hetzelfde geld is dat morgen weer over en sta jij met lege handen.
Gewoon het beste van dat huisje maken en wie weet wat er nog geregeld kan worden mbt die deur in die slaapkamer.
Er zijn hier een heleboel handige mensen en vanuit fhf zijn er ook al klusteams diverse kanten op gegaan. Wellicht gaat het ook nog wel lukken om er eentje jouw kant op te sturen voor een mooie oplossing voor die slaapkamer.
Goh, heb je je maar geregistreerd?quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:10 schreef nathje80 het volgende:
Is het niet makkelijker voor _Ingrid_ om voor een nieuw huisje te kiezen? Als ze zou blijven waar ze nu zit, heeft ze nog heel (slechte) herinneringen in dat huis. Een nieuw huis kan ook een nieuw begin zijn.
Niet op reageren Ingridquote:
1. Ze zeggen dat ze verliefd zijn, toekomst gaan opbouwen etc. Ze woont ook met haar ex in 1 huis. En ze gaan zeker weten samenwonen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 23:48 schreef Mula het volgende:
Ik zou echt dat huisje nemen. Deur of geen deur, bovenwoning of niet. Heel leuk gedacht dat Djeez wel even kan gaan/gaat samenwonen met zijn nieuwe vriendin, maar:
1. Die vriendin kent hij nog maar net. Wie zegt dat het over een week niet uit is. Wat dan?
2. Djeez is straks een deel van zijn inkomen kwijt aan alimentatie. Gaat huren in de vrije sector dan wel lukken? Wie zegt dat zijn vriendin uberhaupt inkomen heeft?
Zou echt de zekerheid van dit huisje kiezen. Dan ben je niet afhankelijk van Djeez en kan je heel snel met je verdere toekomst bezig.
Ik heb ( iig niet bewust) gereageerd. Ik denk dat ik gehackt ben of de laptop stond nog aan toen ik naar de wc ging en hij heeft op reageren gedrukt. Hij ontkent.quote:Op donderdag 3 mei 2012 08:04 schreef Brighteyes het volgende:
Dan vind ik je reactie hieronder gequote toch best apart. Ipv een "wtf, ik heb een andere woning die ik niet eens wou??quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb ( iig niet bewust) gereageerd. Ik denk dat ik gehackt ben of de laptop stond nog aan toen ik naar de wc ging en hij heeft op reageren gedrukt. Hij ontkent.
Ik heb wel bij de bouwmarkt een vouwdeur gezien, wat misschien zou kunnen.
En wat betreft eetkamer, dat hoort dan bij de woonkamer in he. Dus dan zou ik de eettafel gewoon in de kamer erbij moeten zetten. Word wel krapjes, maar even opmeten vanmiddag dan.
Ik vind het idd moeilijk de kinderen uit de vertrouwde omgeving te halen. Juist omdat ze er direct in gaat. Het is al verwarrend genoeg. Dan hadden ze alles hetzelfde als ze bij hem zijn. Nu zal dat niet zo zijn.
Ik ben ook bang dat ze de tuin erg gaan missen. Ze spelen er vaak in. Op het balkon kun je nu eenmaal minder doen.
Misschien klinkt het heel raar voor jullie, maar ik kan het niet beter uitleggen.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dat komt omdat de woningbouw zegt pech gehad, als je bijna ex het stiekem heeft gedaan. Het staat nou eenmaal in het systeem.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:44 schreef Ireth het volgende:
[..]
Dan vind ik je reactie hieronder gequote toch best apart. Ipv een "wtf, ik heb een andere woning die ik niet eens wou??![]()
![]()
![]()
" reactie, reageer je daar alsof het je tweede keus woning is...
[..]
Dan nog had ik niet zo gereageerd... daar hadden bij mij toch enkele woorden niet door de censuur heen gekomen....quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat komt omdat de woningbouw zegt pech gehad, als je bijna ex het stiekem heeft gedaan. Het staat nou eenmaal in het systeem.
Het zou me niks verbazen als Djeez dit account heeft aangemaaktquote:Op woensdag 2 mei 2012 23:10 schreef nathje80 het volgende:
djeez is natuurlijk altijd al een droeftoeter geweest.quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:55 schreef Oognip het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als Djeez dit account heeft aangemaakt
Lullig als dat niet zo is, zeg. Maar verder kan ik me slechts aansluiten bij de rest, ik zou het toch maar doen, ipv er blind op vertrouwen dat hij daadwerkelijk weg gaat! Voor die deur komt wel een oplossing, er is ongetwijfeld een klusteam te regelen voor je!quote:Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gordijn vind ik niet handig, Schuifdeur, harmonicadeur zou kunnen. Maar ik heb daar echt geen geld voor. Ik heb uberhaupt geen geld.
Ik reageer wel , ookal lijkt het me zwaar onhandig en kut zo, maar goed.
Mjah, denk dat die er weinig aan zullen veranderen. Anders krijgen ze allemaal mensen aan de balie die een huis ineens niet willen omdat oma/tante/buurjongen/neefje/hond per ongeluk of expres heeft gereageerd terwijl hun dat niet wilden...quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:03 schreef dolfina-chica het volgende:
ik geloof dat ik die woningbouw eens aan het jasje had getrokken...
en flink ook .. ik had ruzie gemaakt!!
En dan? Dan hadden ze je er (terecht!) uitgezet en was je kans op een huis helemaal verkeken.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:03 schreef dolfina-chica het volgende:
ik geloof dat ik die woningbouw eens aan het jasje had getrokken...
en flink ook .. ik had ruzie gemaakt!!
Kut als het écht zo is, maar het is je eigen verantwoording om uit te loggen en verder is het natuurlijk haar woord tegen dat van 'de ex'.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:06 schreef Ireth het volgende:
[..]
Mjah, denk dat die er weinig aan zullen veranderen. Anders krijgen ze allemaal mensen aan de balie die een huis ineens niet willen omdat oma/tante/buurjongen/neefje/hond per ongeluk of expres heeft gereageerd terwijl hun dat niet wilden...
Het is natuurlijk ook je eigen verantwoording om te zorgen dat iemand anders niet kán reageren met jouw gegevens. (en nou weet ik niet hoe dat zit bij Ingrid, maar hier kan je inzien waar je op hebt gereageerd en dat ook weer verwijderen vóór de aflooptermijn, of zal het dan in de laatste 10 seconden gebeurt zijn voor de reageertermijn sloot??)
Let wel dat niet elke corporatie er mee akkoord gaat als men na het huren van een huis binnen een jaar aan woningruil wil doen. De tweede partij wil ook graag bewijs van goed gedrag en betalingshistorie zien voordat men akkoord gaat en 2 maanden (bijvoorbeeld) is dan niet genoeg.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef Inlognaam het volgende:
Accepteren dus... en vanuit deze woning verder zoeken naar een beter passende woning?
http://www.woningruil.nl/Search/wonlist.aspx?Wbv=0
Hier in U. moet je iig minimaal een half jaar in je woning zitten om aan woningruil te mogen doen. Of het dan nog akkoord bevonden wordt is een 2e, maar binnen een half jaar kan je zowiezo niet ruilen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Let wel dat niet elke corporatie er mee akkoord gaat als men na het huren van een huis binnen een jaar aan woningruil wil doen. De tweede partij wil ook graag bewijs van goed gedrag en betalingshistorie zien voordat men akkoord gaat en 2 maanden (bijvoorbeeld) is dan niet genoeg.
Dat, als je een woning niet wilt hebben dan moet je er ook niet op reageren, zeker niet met urgentie, want dan zou je de woning zomaar eens kunnen krijgen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef Inlognaam het volgende:
Accepteren dus... en vanuit deze woning verder zoeken naar een beter passende woning?
Laat Djeez veel plezier hebben met zn nieuwe opblaaspop.
Was er ook een ouwe dan??quote:Op donderdag 3 mei 2012 13:28 schreef Inlognaam het volgende:
Laat Djeez veel plezier hebben met zn nieuwe opblaaspop.
Nu je het zegt en ik het teruglees kan het inderdaad zo lezen dat het niet erg aardig overkomt tegenover Ingrid. Zo bedoel ik het uiteraard niet.quote:
wel eerlijk blijven dan, het is net zomin een ingrid bash topicquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:03 schreef Lois het volgende:
Nou dat wat Scorpie zegt dus!
Ik zie niet in wat Djeez te winnen heeft om voor jou op reageren te drukken en bjj 6 andere huizen niet eigenlijk. Ontewel... Neem je verantwoordelijkheid en dank woningbouw op blote knietjes dat je een huis hebt gekregen
Hup Ingridquote:Op donderdag 3 mei 2012 08:04 schreef Brighteyes het volgende:
Jankzakkenquote:Op donderdag 3 mei 2012 10:52 schreef Leandra het volgende:
Je weet dan iig wel zeker dat hij niet meer voor de deur staat te jankzakken als z'n nieuwe verkering uitgaat en hij daardoor dakloos raakt, en als je in jullie oude huis zou blijven loop je dat risico wel.
Gaat de woningstichting nog iets doen aan ontbrekende slaapkamerdeuren of verhuren ze het als een woning met 3 slaapkamers waarvan er maar 2 een deur hebben?
Huh?quote:Op donderdag 3 mei 2012 12:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat komt omdat de woningbouw zegt pech gehad, als je bijna ex het stiekem heeft gedaan. Het staat nou eenmaal in het systeem.
En binnenkort kunnen de spullen ook bezorgd wordenquote:
Broodjes en soep en ik zie jullie weereensquote:
Helaas niet!quote:Op donderdag 3 mei 2012 14:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En binnenkort kunnen de spullen ook bezorgd worden![]()
Komt vast helemaal goed met je nieuwe huis Ingrid, lekker een eigen plekje voor jou en de kinderen.
En ipv de tuin een balkon en verder kunnen ze toch fijn buiten spelen? Er is vast wel een speelplaats vlak in de buurt.
bekijk t van de positieve kant, met een bal, springtouw, elastiek amuseren kinderen zich ook heel goedquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Helaas niet!
We zijn er net geweest. Tis echt wel een leuk huis hoor, valt wel wat van te maken.
Er vlak achter is een moskee, daar is een oud afgetrapt speeltuintje. De man daar gaf toestemming voor gebruik, maar waarschuwde voor de veiligheid.
En ze bidden 5x per dag, dan moet het wel stil/rustig zijn. Das het enige speeltuinachtige in de buurt.
zorg dat de autostoeltjes van de kinderen steeds bij de kinderen zijn, dan kan je met ons mee richting bosquote:Op donderdag 3 mei 2012 16:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Helaas niet!
We zijn er net geweest. Tis echt wel een leuk huis hoor, valt wel wat van te maken.
Er vlak achter is een moskee, daar is een oud afgetrapt speeltuintje. De man daar gaf toestemming voor gebruik, maar waarschuwde voor de veiligheid.
En ze bidden 5x per dag, dan moet het wel stil/rustig zijn. Das het enige speeltuinachtige in de buurt.
Zit nu bij mijn ouders, ff emoties los gelaten. Goed nadenken nu wat het beste is voor de kinderen.
Ja! Tenzij ik iets over het hoofd zie.quote:
Goed idee!quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
zorg dat de autostoeltjes van de kinderen steeds bij de kinderen zijn, dan kan je met ons mee richting bos![]()
of je start samen met die moskee een projectje om dat speeltuintje op te fleuren. kinderen zijn sowieso net zo blij met een afgetrapt zootje ipv fonkelnieuw pedagogisch verantwoord spul
Oke, zal ff kijken of ik nog iets kan regelen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja! Tenzij ik iets over het hoofd zie.
Bij de spullen die ik krijg, kan Muks/lady eruit dat is langs gebracht.
Zodra je er zit bij de gemeente (of op de site) een formulier halen (printen) voor het leefbaarheidsverzoek. Hnadtekeningen ophalen in de flat en het speeltuintje laten opknappen!quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Helaas niet!
Zit nu bij mijn ouders, ff emoties los gelaten. Goed nadenken nu wat het beste is voor de kinderen.
Wat een supertof ideequote:Op donderdag 3 mei 2012 16:33 schreef simmu het volgende:
of je start samen met die moskee een projectje om dat speeltuintje op te fleuren.
Leuk idee.quote:Op donderdag 3 mei 2012 16:33 schreef simmu het volgende:
[..]
zorg dat de autostoeltjes van de kinderen steeds bij de kinderen zijn, dan kan je met ons mee richting bos
Ik neem aan dat de WBV dat laat doen??? Indien ja, blijf ze daarop lastig vallen wanneer dat gaat plaatsvinden! Ze moeten namelijk een vergunning aanvragen indien ze asbest moeten verwijderen en die vergunning heeft bij onze buren 4 weken op zich laten wachten!!!quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het is nu zeker dat ik het huisje neem! Het blijft eng, maar het komt zeker goed!
Gelukkig betaald Djeez het gedeelte laminaat wat ik kan overnemen en de (dure!) verduisteringsrol gordijnen , ook nog een gewone, luxaflex in de douche en op de trap zit vloerbedekking.
Omdat het andere gedeelte mijn slaapkamer wordt, is de woonkamer dus kleiner.
Moet maar goed kijken en meten wat ik er kwijt kan. Er zit aardig wat inbouwkasten in. Dus kijken of ik een eigen kast mee neem of een aangeboden kast/dressoir.
Een stuk overloop gaat eruit, die wordt nagekeken op asbest en zondig verwijderd en vervangen.
Idd achteraan blijven zitten, want zolang dat er nog in zit kan jij er niet in!! Extra keukenkastje zal wel lukken tegen vergoeding, was hier ook zo, kwam op 40 euro per kastje ofzo.. kan je net goed naar de ikea gaan voor een stellingskast.quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:55 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja dat doen hun idd.Wow dat is lang! Ik heb dinsdag de afspraak staan, dus vraag het dan wel.
Vraag ook of ik een extra keukenkastje kan krijgen ( nu zit er maar 1 boven' en of hun dan ook het zeil vergoeden wat op de overloop lag.
Je linnengoed en handdoeken kan je daar ook in kwijt. Scheelt je weer kastruimte in de slaapkamers. Of anders als voorraadkast voor je conserven en ander houdbaar.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou, t lijkt net alsof dat kastje ontbreekt. Ik vraag wel ff, ga niks extra betalen, dan verzin ik wel wat anders. wel handig van een ouder huis, die inbouwkasten. In de woonkamer een grote, waar ik makkelijk mijn knutselspullen in kwijt kan. En nog wel andere dingen ook. Met sleutel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:07 schreef Ireth het volgende:
[..]
Je linnengoed en handdoeken kan je daar ook in kwijt. Scheelt je weer kastruimte in de slaapkamers. Of anders als voorraadkast voor je conserven en ander houdbaar.Klopt. Enne ik houd van knutselen! Scrappen bijvoorbeeld. Spul moet binnen handbereik zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de `normale` slaapkamers wel iig. Dom genoeg was het meetlint ineens pleite.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:12 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ingrid, zou je van dat huis ook de gordijnen e.d. Kunnen overnemen. Zo niet zou je dan de eerst volgende keer de afmetingen van de ramen kunnen doorgeven. Dan kunnen we goed zien welke gordijnen er sowieso al zijn en wat er nog moet komen
Aah nou ik hoor t graagquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Voor de `normale` slaapkamers wel iig. Dom genoeg was het meetlint ineens pleite.
Zou leuk zijn!quote:Op donderdag 3 mei 2012 23:27 schreef dolfina-chica het volgende:
ingrid, bij mijn ma in de flat zijn ze keukens aan het vervangen, ik zal ff vragen of ze 1 keukenkastje achter over kan drukken voor je.
anders worden ze vernietigd.. dus ik zal ff voor je vragen.
En mijn gordijnen komen ook nog zsm jouw kant op, dus dan heb je ook voor de derde slaapkamer.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Voor de `normale` slaapkamers wel iig. Dom genoeg was het meetlint ineens pleite.
Bedenk wel dat je straks wellicht geen geld meer hebt voor nieuw materiaalquote:Op donderdag 3 mei 2012 22:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Klopt. Enne ik houd van knutselen! Scrappen bijvoorbeeld. Spul moet binnen handbereik zijn!
Is ook een kwestie van vertrouwen. Als jij ¤50 bied op een laminaat van ¤500 (om een voorbeeld te noemen). Dan neemt hij of zij het zeker mee!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:21 schreef oh-oh het volgende:
Die overnamekosten gaan via de vorige bewoner? Daar kun je goed op afdingen he, want die moeten het toch eruit halen als jij het niet wil hebben, dus meestal zetten ze hoog in maar als jij zegt van joh, ik kan er 50 euro voor geven en meer echt niet is de kans klein dat ze het alsnog gaan verwijderen, probeer het!
Niet mijn ervaring. Een van mijn vorige huizen lag ook een goede vloer in. Oude bewoner blufte door te zeggen er 200 euro voor te willen hebben. Uitgaande van bovenstaande tactiek 25 euro geboden en de vertrekkende bewoner ging akkoord met de volgende woorden 'Nou ja, prima, had het kunnen proberen maar wil het er ook niet uithalen'quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:40 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van vertrouwen. Als jij ¤50 bied op een laminaat van ¤500 (om een voorbeeld te noemen). Dan neemt hij of zij het zeker mee!
quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet mijn ervaring. Een van mijn vorige huizen lag ook een goede vloer in. Oude bewoner blufte door te zeggen er 200 euro voor te willen hebben. Uitgaande van bovenstaande tactiek 25 euro geboden en de vertrekkende bewoner ging akkoord met de volgende woorden 'Nou ja, prima, had het kunnen proberen maar wil het er ook niet uithalen'![]()
Zelf ook die tactiek toegepast en uit mijn ervaring van werken in de sociale woningbouw ook diezelfde ervaringen gehad![]()
Ik heb alleen een paar snel genomen mislukte.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 10:00 schreef yvonne het volgende:
Goezo!
En maak nou fotoooooo's, we zijn keinieuwsgierig!
Ja, ik heb al afgedingd. Rolgordijnen zijn nog heel mooi, maar een jaar oud.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:21 schreef oh-oh het volgende:
Die overnamekosten gaan via de vorige bewoner? Daar kun je goed op afdingen he, want die moeten het toch eruit halen als jij het niet wil hebben, dus meestal zetten ze hoog in maar als jij zegt van joh, ik kan er 50 euro voor geven en meer echt niet is de kans klein dat ze het alsnog gaan verwijderen, probeer het!
Ligt er aan of het te hergebruiken is: een rolgordijn is op maat gemaakt, en dan moet je maar net een zelfde raam in je nieuwe huis hebben. Laminaat is makkelijker te hergebruiken (al zou ik er zelf niet aan beginnen)quote:Op vrijdag 4 mei 2012 09:40 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Is ook een kwestie van vertrouwen. Als jij ¤50 bied op een laminaat van ¤500 (om een voorbeeld te noemen). Dan neemt hij of zij het zeker mee!
Ik weet het. Heb voorlopig zeker genoeg!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 08:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Bedenk wel dat je straks wellicht geen geld meer hebt voor nieuw materiaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |