in een vorig topic werd gewoon een lijst gemaakt, en daar kwamen ook dit soort dingen op die je vergeet als van 0 iets weer helemaal moet gaan inrichten en ik dacht dat iemand al een pakket maakte met die spulletjes erin.quote:
ElisaB stelt een pakket samenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
in een vorig topic werd gewoon een lijst gemaakt, en daar kwamen ook dit soort dingen op die je vergeet als van 0 iets weer helemaal moet gaan inrichten en ik dacht dat iemand al een pakket maakte met die spulletjes erin.
Er is hier vast wel iemand die wat meubeltjes voor je heeft, tof hè.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef Joene het volgende:
[..]
oh nee ik voel me niet te goed hoor , jeroen heeft namelijk gewoon helemaal niets meer ?
Ja 50k schuld. als ik mijn/ons huis verkoop.
Wtf?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
kom 'r dan ook niet als een schoothondje helpen in ieder topic
Dat was het had ik het toch goed gelezenquote:
ook kut voor je....maar is dat dan een reden om iemand anders zo af te branden? Of geeft dat je inhoudsloze leventje weer een beetje zin?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef Joene het volgende:
[..]
oh nee ik voel me niet te goed hoor , jeroen heeft namelijk gewoon helemaal niets meer ?
Ja 50k schuld. als ik mijn/ons huis verkoop.
Nee de reden dat ik iemand afzeik, is dat er gezegd wordt dat ze geen geld heeft terwijl ze door op dr luie aars te zitten meer binnenkomt dan iemand die gewoon werkt voor zn centjes en vervolgens zegt dat ze geen geld heeft <3 .quote:Op donderdag 26 april 2012 16:35 schreef Laysa het volgende:
[..]
ook kut voor je....maar is dat dan een reden om iemand anders zo af te branden? Of geeft dat je inhoudsloze leventje weer een beetje zin?
Ja is goed !quote:Op donderdag 26 april 2012 16:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er is hier vast wel iemand die wat meubeltjes voor je heeft, tof hè.
Mogen we nu gewoon weer verder?
quote:Op donderdag 26 april 2012 16:37 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja is goed !
ik ben er ook wel klaar mee
Ja dat heb ik gelezen, ik zou alleen zelf ook nog wat willen doen, voor mijn eigenwaarde, maar dat ben ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
in een vorig topic werd gewoon een lijst gemaakt, en daar kwamen ook dit soort dingen op die je vergeet als van 0 iets weer helemaal moet gaan inrichten en ik dacht dat iemand al een pakket maakte met die spulletjes erin.
Het werd aangeboden, leuk toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:40 schreef Radobe het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gelezen, ik zou alleen zelf ook nog wat willen doen, voor mijn eigenwaarde, maar dat ben ik.
Verder top-actie
Ze woont nog steeds samen, ze krijgt dus nada noppes niets.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:36 schreef Joene het volgende:
[..]
Nee de reden dat ik iemand afzeik, is dat er gezegd wordt dat ze geen geld heeft terwijl ze door op dr luie aars te zitten meer binnenkomt dan iemand die gewoon werkt voor zn centjes en vervolgens zegt dat ze geen geld heeft <3 .
Inderdaad! Ik sta te trappelen van ongeduld om te komen klussen!quote:
En ik met m'n pan soep en broodjesquote:Op donderdag 26 april 2012 17:10 schreef nikky het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik sta te trappelen van ongeduld om te komen klussen!
Als die net zo lekker is als die van Ireth.quote:
Ik zal voor je duimen.quote:
Ik hoop dat die dan nog vers zijn volgende week Yvonnequote:
Hoi,quote:Op woensdag 25 april 2012 13:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nee, gaat er vanaf is mij verteld door iemand van de gemeente.
Dat is wat we nu betalen, dacht ik hou dat wel aan. Dan heb ik nog de zorgverzekering, monuta, maar das maar 10,- Brand, inboedel (?) etc , peuterspeelzaal en zwemles.
Ik wist niet zeker of dat zo heet. Ik ben aan het rondkijken wat ik nou echt moet hebben qua verzekeringen. Ik weet iig wa voor bv de kinders.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:23 schreef danic het volgende:
[..]
Hoi,
Waarom de (?) bij je verzekeringen? Vraag maar wat je wilt weten, tis mijn werk.
hoe had je dat willen doen dan? geen huis, geen compu, niets noppes nada! met een beetje pech is zelfs je mobiel pleitequote:Zelf heb ik ook geen inboedelverzekering trouwens. Als ze wat jatten bij een inbraak, dan is het verdomd jammer. Is toch niets te halen hier. En bij brand, ja, dan is het jammer maar dan open ik hier wel een topic
Ja, dan wellicht wel. Maar ik zit in een huurwoning, een verdieping. En heb cheap laminaat dat ik er zo uit kan trekken als het moet.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:58 schreef Puala het volgende:
Inboedel zou ik juist wel doen. Ik heb eind februari een lekkage gehad en ondanks dat het gekregen spullen waren toch geld gekregen. Oa voor manuren om te dweilen. Je moet een nieuwe vloer leggen in sommige gevallen. En toch hebben de meubels voor Ingrid een hele grote waarde. Alles wat ze dan krijgt is echt meegenomen.
Ik heb nog wel een bankrekening, die niet verloren gaat bij brand. Bij brand krijg je toch maar een fractie uitgekeerd. Die tv van 2 jaar oud die 1000 euro kostte, die is nog maar 300 euro waard, enz.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:14 schreef simmu het volgende:
[..]
hoe had je dat willen doen dan? geen huis, geen compu, niets noppes nada! met een beetje pech is zelfs je mobiel pleite
Wij hadden godzijdank wel een verzekering en ik zou niet weten wat we gedaan zouden hebben als het niet zo was...quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:26 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een bankrekening, die niet verloren gaat bij brand. Bij brand krijg je toch maar een fractie uitgekeerd. Die tv van 2 jaar oud die 1000 euro kostte, die is nog maar 300 euro waard, enz.
-pc: paar tientjes
-gsm: paar tientjes
-huisraad: marktplaats.
Inboedelverzekering is wat anders dan opstalverzekering he? Die regelt de verhuurder maar.
En hier een topic openen moet je met een knipoog lezen, zoals het er ook achter staat.
Als het een eigen woning is, mag je zelf voor braakschade enz. opdraaien. Dat kan een reden zijn om inboedel- of opstalverzekering te nemen. Dat risico ligt bij een huurwoning net even anders.
Als Ingrid dadelijk een tientje moet lappen in de maand, om maar een paar honderd euro uitgekeerd te krijgen als er daadwerkelijk wat is, dan is het wat mij betreft weggegooid geld dat in haar geval beter besteed kan worden.
Laat dr dat tientje besparen en besteden aan dingen die ze nodig heeft. Bedoel, d'r staat zelfs alufolie op het lijstje of een afwasborstel. Dat zijn dagelijkse boodschappen... kennelijk is zelfs daar geen budget voor. Dan moet er gewoon ergens beknibbeld worden, waar dat kan tot het moment dat de financiele nood over is. Dan kan je overwegen alsnog inboedel verzekering af te sluiten.
Het gaat dus puur om de waarde van de spullen waarvoor je het afsluit. Die is op het moment naar mijn idee niet hoog genoeg.
Rechtsbijstandverzekering: mja, weet niet. Kost je maandelijks ook X-bedrag, en ingeval van problemen kun je ook naar rechtswinkel gaan en gefinancierde bijstand krijgen. ALs je niet veel te besteden hebt, haal je dat er makkelijk weer uit. Tenzij je jaarlijks rechtzaken te voeren hebt.
Dat valt dan nog mee. Heb voor mezef weleens gekeken, en meende dat ik toen alleen voor de inboedelverzekering al meer dan een tientje maandelijks kwijt was. Toen ben ik voor mezelf nagegaan of ik het nodig vond, maar ik heb dan ook weinig spullen van waarde. Geen dure tv, geen dure keukenspullen, geen dure kledingkast die flink gevuld is. Stond naar mijn idee niet in verhouding tot het risico.quote:k zit met WA en inboedelverz. op nog geen 10 per maand.
inboedel dekking tot 10k dus dat is prima te doen.
Ik weet wel dat het bij ons echt heel erg snel ging.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:33 schreef Inlognaam het volgende:
Mja, gemeentes doen in zulke gevallen ook een hoop. Heb weleens een boekje gehad van de gemeente met al die regeltjes. Kleding viel daar ook onder, zij het maar 1-2 setjes.
Maar wat ik zeg: kosten-bate analyse. Tegelijkertijd moet je niet verwachten dat je direct na een brand geld van de verzekering binnen hebt denk ik. Dus ja, dan heb je brand en sta je alsnog niet direct geld. Denk ik tenminste. Hier nog nooit last gehad van brand, inbraak, weet ik veel wat.
Zo zou het moeten zijn...quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet wel dat het bij ons echt heel erg snel ging.
Ik stel voor om van onderwerp te switchen nu. Het is allemaal aan haar om te beslissen en als het budget ervoor is, dan lijkt het me op zich niet onverstandig.quote:Maar goed, hier hoeven we Ingrid gelukkig niet van te overtuigen vlgs mij, een beetje gezond verstand bezit ze nog wel.
Die strippenkaarten zijn er landelijk toch al uitgegooid?quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:49 schreef Vicky het volgende:
Wij betalen.ook maar een tientje ofzo voorde inboedel en de wa.
Ingrid, kan je nog een roze buskaart gebruiken of zijn ze bij jullie ookal helemaal over op de ovkaart?
Gezellig hierquote:Op vrijdag 27 april 2012 18:49 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn...
[..]
Ik stel voor om van onderwerp te switchen nu. Het is allemaal aan haar om te beslissen en als het budget ervoor is, dan lijkt het me op zich niet onverstandig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |