lees je even wat ik zeg? 6km is m'n gemiddelde WANDEL Tempo, ik heb gewoon gen idee hoe ik m'n tempo moet verlagen zonder in wandelen over te gaan. that's all about i say..quote:

in een slakkentempo (lopend, of rennend) krijg ik onwijs last van m'n rug. Dus nogmaals: ik heb geen idee hoe ik kan vertragen zonder last te krijg van m'n rug. Ik snap heus wel dat ik met dit tempo nogmaals kans heb op een blessure, maar wat willen jullie nou dat ik doe .. ik kan kiezen .. of in m'n _eigen_ tempo m'n gewrichten laten wennen, of het opgeven. En dat laatste is GEEN optie.
 in een slakkentempo (lopend, of rennend) krijg ik onwijs last van m'n rug. Dus nogmaals: ik heb geen idee hoe ik kan vertragen zonder last te krijg van m'n rug. Ik snap heus wel dat ik met dit tempo nogmaals kans heb op een blessure, maar wat willen jullie nou dat ik doe .. ik kan kiezen .. of in m'n _eigen_ tempo m'n gewrichten laten wennen, of het opgeven. En dat laatste is GEEN optie.

mijn rug is 'gewoon' een zwakke plek door een scooterongeluk op m'n 16e. Ik heb afgelopen jaar nog foto's laten maken, maar daar kwam niets noppes nada uit. Core stability oefeningen doe ik al op de dagen dat ik niet loop.quote:Op donderdag 26 april 2012 07:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Als je last krijgt van je rug tijdens het rennen, kan het zijn dat je houding niet goed is. Misschien een idee om daar eens naar te laten kijken? Daarnaast zou je core stability oefeningen kunnen gaan doen, die zijn ook erg nuttig voor hardlopers

En je loophouding, zoals Gup zegt?quote:Op donderdag 26 april 2012 07:32 schreef DJMO het volgende:
[..]
mijn rug is 'gewoon' een zwakke plek door een scooterongeluk op m'n 16e. Ik heb afgelopen jaar nog foto's laten maken, maar daar kwam niets noppes nada uit. Core stability oefeningen doe ik al op de dagen dat ik niet loop.

Komt goed, je bent in ieder geval geweest tochquote:Op donderdag 26 april 2012 07:41 schreef GotC het volgende:
Vanavond hopelijk weer lopen.. Wel weer gewoon een lesje, aangezien m'n rug echt aan het kloten is. Ff rustig aan doen dus..

Lekker de boel slopen is altijd leuk, alleen jammer dat je de rotzooi erna altijd zelf moet opruimenquote:Op donderdag 26 april 2012 07:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Komt goed, je bent in ieder geval geweest toch
Ik zou eigenlijk vanavond moeten, maar na die plotse 9km van afgelopen dinsdag denk ik dat een paar daagjes extra rust geen kwaad kan, ik merk toch dat ik wat stijf was. En aangezien ik mn blessure niet terug wil
het komt ook beter uit, want de keuken moet vanavond leeg, want morgen gaan we m uitbreken!!
 .
. . Zo kom ik ook nooit uit de min met de challange.
. Zo kom ik ook nooit uit de min met de challange.

Ja, dat is jammer. Maar gelukkig komen de keukenmonteurs de nieuwe keuken erin zetten. Dus dat hoeven we niet te doenquote:Op donderdag 26 april 2012 07:53 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Lekker de boel slopen is altijd leuk, alleen jammer dat je de rotzooi erna altijd zelf moet opruimen.
Ik wil vanmiddag lopen (weekend geen tijd) maar ik zie het niet gebeuren. Voel de spieren nog steeds na het squash avontuur afgelopen dinsdag. Zo kom ik ook nooit uit de min met de challange.

Dat je niet op schema zitquote:Op donderdag 26 april 2012 08:04 schreef DeLuna het volgende:
Wat betekent het eigenlijk als je in de min staat bij de challenge?

Dat wordt rennen dan.. - 26quote:Op donderdag 26 april 2012 08:06 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat je niet op schema zit
Challenge rekent dat je in 365 dagen 100% moet lopen en 0,27% per dag ofzo. Als je in de min staat heb je minder gelopen dan dat

Gewoon een extra motivatie voor mij, ik kom steeds dicht bij de 0% en dan heb ik weer iets. Vervolgens zak ik weer naar -3% ofzo en dat herhaald zich steedsquote:Op donderdag 26 april 2012 08:04 schreef DeLuna het volgende:
 . Maar goed er komt nog een zomer aan en meestal loop ik 2 keer per week, dus uiteindelijk moet het lukken.
. Maar goed er komt nog een zomer aan en meestal loop ik 2 keer per week, dus uiteindelijk moet het lukken.

Ik heb gister les 11 gelopen. Tot nu toe is het goed te doen. Nou heb ik totaal geen tempo, waardoor het sowiso wel makkelijker vol te houden isquote:Op woensdag 25 april 2012 21:32 schreef Governo het volgende:
[..]
Is dat niet erg weinig? Overigens lukt het me niet om ze gratis te downloaden?

Dat je een luie donder bent en meer moet lopenquote:Op donderdag 26 april 2012 08:04 schreef DeLuna het volgende:
 .
 .

Volgens je runkeeper stats zijn je wandelgemiddeldes van 13 en 15 april: 12.43 min/km en 4,7 km/uquote:Op donderdag 26 april 2012 07:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
lees je even wat ik zeg? 6km is m'n gemiddelde WANDEL Tempo, ik heb gewoon gen idee hoe ik m'n tempo moet verlagen zonder in wandelen over te gaan. that's all about i say..

. Ik had eerst ook altijd gewoon mijn iPhone-oortjes, die zijn helaas stuk gegaan. Misschien schaf ik wel weer nieuwen aan, alleen omdat ik mijn oortjes altijd kwijt raak of ze gaan stuk vind ik het een beetje zonde ¤25 te betalen.
. Ik had eerst ook altijd gewoon mijn iPhone-oortjes, die zijn helaas stuk gegaan. Misschien schaf ik wel weer nieuwen aan, alleen omdat ik mijn oortjes altijd kwijt raak of ze gaan stuk vind ik het een beetje zonde ¤25 te betalen.

Nou nou moet dat nou zo, we doen ons bestquote:Op donderdag 26 april 2012 08:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat je een luie donder bent en meer moet lopen.

Gut, we lopen aardig met elkaar op. Als ik vorige week niet zo'n lamme tak was geweest hadden we exact gelijk gelopen. Ik heb straks les 2: 35 minuten. Succes!quote:Op donderdag 26 april 2012 07:49 schreef E.T. het volgende:
Vandaag week 2 richting de 10km
38 minuten staan er op het programma

Ik loop draadloos. Met Bluetooth en smartphone. Super headsetje!quote:Op donderdag 26 april 2012 08:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb zo'n beugel-dinges, van de lidl en die vind ik tot nu toe het fijnst, vallen niet uit en comfortabel in mijn oren.

Ik ben net begonnen! Spaar mij!quote:Op donderdag 26 april 2012 08:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat je een luie donder bent en meer moet lopen.

Dat je achterloopt, in jou geval is dat zo'n 70 km. Je moet nu ongeveer een km per dag lopen wil je alsnog je challenge halen. Dat lijkt me wel een haalbaar ietsquote:Op donderdag 26 april 2012 08:04 schreef DeLuna het volgende:

quote:Op donderdag 26 april 2012 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb de koptelefoonoortjes die blijkbaar bij m'n telefoon zaten. En ik heb 'n hoofd-/zweetband om om ze op hun plaats te houden

Nee, ik krijg er zo'n gevoel bij. Maar zeg er niks overquote:
 Hooguit grappig zoals je zelf al aangeeft.
 Hooguit grappig zoals je zelf al aangeeft.

Moet wel lukken ja.quote:Op donderdag 26 april 2012 10:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat je achterloopt, in jou geval is dat zo'n 70 km. Je moet nu ongeveer een km per dag lopen wil je alsnog je challenge halen. Dat lijkt me wel een haalbaar iets
User: DeLuna (day: 117 31.97%)
Challenge: 250.00
Ran: 12.73 (5.09%)
Expected: 79.92 (-26.88%)
Run daily (expected): 0.68
Run daily (actual): 0.11 (forecasted distance: 39.82)
Run daily (to complete): 0.95

Nieuw ADIDAS hardloopshirt, mp3-speler met clipje, kort hardloopbroekje
 Nieuw ADIDAS hardloopshirt, mp3-speler met clipje, kort hardloopbroekje  .
 .

Ik bedoelde het goed hequote:Op donderdag 26 april 2012 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
Het dragen van een zweetband vind ik niet grappig. Wel het feit dat ik 'm naast regulier gebruik ook nodig heb om de oordopjes op hun plaats te houden. Vind lopen met een zweetband verder sowieso erg fijn.

schopte hem bijna naar 'OUD'
 schopte hem bijna naar 'OUD' 

Leuk ding wel. Alleen ben ik normaal gesproken meer van de in-ears, schuift dit niet zo van je oren af?quote:Op donderdag 26 april 2012 09:14 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Ik loop draadloos. Met Bluetooth en smartphone. Super headsetje!
http://www.dealextreme.co(...)-hour-standby-115826

Nee, totaal geen last van! Maar als je meer van in-ear bent, kan ik je deze van harte aanbevelen: http://www.dealextreme.co(...)-stereo-headset-2354quote:Op donderdag 26 april 2012 11:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Leuk ding wel. Alleen ben ik normaal gesproken meer van de in-ears, schuift dit niet zo van je oren af?

) en het was af en toe echt zwoegen tegen de wind in om vooruit te komen.. maar wel uitgelopen!
 ) en het was af en toe echt zwoegen tegen de wind in om vooruit te komen.. maar wel uitgelopen!  

Ik ben ook fier op u!quote:Op donderdag 26 april 2012 11:49 schreef E.T. het volgende:
Zo, de 38min van Evy5-10 volbracht
Het ging niet snel (verre van zelfs) en het was af en toe echt zwoegen tegen de wind in om vooruit te komen.. maar wel uitgelopen!
Nu weer 2x 5km lopen en dan de volgende stap: 41 minuten

quote:Op donderdag 26 april 2012 12:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb weer heerlijk gelopen. Ik had eigenlijk iets meer willen lopen maar onderweg kwam ik dit tegen dus ik werd een beetje opgehouden en moest ik een route improviseren
[ afbeelding ]
http://www.runtastic.com/(...)ort-sessies/12425544

Dan dan weer wel, ondanks dat het echt niet lekker ging.
 Dan dan weer wel, ondanks dat het echt niet lekker ging.  

Ohja, ik ga dan de stoeptegels tellenquote:Op donderdag 26 april 2012 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, maar met handmatig invoegen kom ik nog net op een personal best voor gelopen afstand in een week.Dan dan weer wel, ondanks dat het echt niet lekker ging.
Was echt bezig met mezelf van boom to boom te lullen zo ongeveer toen mijn telefoon overging op een hele irritante brom waarna het stil werd.

Gelukkig heb je veel overredingskrachtquote:Op donderdag 26 april 2012 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Was echt bezig met mezelf van boom to boom te lullen zo ongeveer

Poldermodel: 35.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelukkig heb je veel overredingskracht
Ik twijfel of ik voor 30 dan wel 40 minuten ga vanavond.

Gewoon gas erop en 50 minuten.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neh das een beetje lafjes net niks.

. Schiet natuurlijk ook niet op. Hoe hebben jullie dat in de hand? Ik heb nu wel zin om te gaan rennen, maar ik ben ziek dus dat helpt niet echt.
. Schiet natuurlijk ook niet op. Hoe hebben jullie dat in de hand? Ik heb nu wel zin om te gaan rennen, maar ik ben ziek dus dat helpt niet echt.

Voorbereiding, voorbereiding, voorbereiding. Op een dag dat je moet/mag/wil gaan rennen: zorg dat je 's ochtends al je renkleding en schoenen ZO in het zicht klaarlegt dat je er 's middags bij thuiskomst niet meer omheen kan. Of zoek een renbuddy.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:58 schreef Fuszy het volgende:
Ik moet echt doorzettingsvermogen hebben. 2 of 3x per week gaan hardlopen, want nu is het zo dat ik 1x ga (maximaal 2x) en daarna een week niet. Schiet natuurlijk ook niet op. Hoe hebben jullie dat in de hand? Ik heb nu wel zin om te gaan rennen, maar ik ben ziek dus dat helpt niet echt.

Als je ziek bent moet je sowieso niet gaan.quote:Op donderdag 26 april 2012 13:58 schreef Fuszy het volgende:
Ik moet echt doorzettingsvermogen hebben. 2 of 3x per week gaan hardlopen, want nu is het zo dat ik 1x ga (maximaal 2x) en daarna een week niet. Schiet natuurlijk ook niet op. Hoe hebben jullie dat in de hand? Ik heb nu wel zin om te gaan rennen, maar ik ben ziek dus dat helpt niet echt.

Ik kies wel steeds andere routes en ik loop met muziek. Door de regen kan ik ook wel lopen, maar doe het niet graag. Vaste dagen probeer ik ook aan te houden, maar ik hbe zelf wel snel dat wanneer het weer wat minder is dat ik zeg 'oh ik ga morgen wel'. Gelukkig is het de volgende dag dan ook kut weer en ga ik alsnog niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als je ziek bent moet je sowieso niet gaan.
Klinkt heel makkelijk maar gewoon doen! Op een gegeven moment zie je de vooruitgang en heb je er steeds meer lol in. Kies steeds andere routes of draai ze om, loop met muziek, loop een keer in de regen, loop s'avonds, s'ochtends, 's middags. Varieer!
Of kom een kudde schapen tegen zoals ik. Genoeg lol onderweg.

Qua sport was ik ook altijd een natte dweil...veel goede voornemens maar in de praktijk 0,0 resultaat. Nu hou ik het al vol sinds september om stug 3x/week te gaan lopenquote:Op donderdag 26 april 2012 13:58 schreef Fuszy het volgende:

Ik moest ook best wel lachen.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:23 schreef MvN_Rdam het volgende:
Gisteren de snelste 10 KM gelopen sinds maanden, dat voel ik vandaag meteen
Apart om te zien DeLuna, zo midden op de weg

nicequote:Op donderdag 26 april 2012 14:23 schreef MvN_Rdam het volgende:
Gisteren de snelste 10 KM gelopen sinds maanden, dat voel ik vandaag meteen
Apart om te zien DeLuna, zo midden op de weg
 Wat was je tijd?
 Wat was je tijd?

ja ik snap ook niet dat mensen zo snel kunnen lopen. in het begin loop ik nog wel rond de 11 a 12 km p/u maar ik eindig toch altijd met een gemiddelde van 10quote:Op donderdag 26 april 2012 15:23 schreef Jumparound het volgende:
wtf? daar kan ik alleen van dromen qua snelheid
10 km in 45 minuten

Ik heb vooral moeite met het hard starten van een 10km. Daarom begin ik altijd rustig en versnel ik langzaamquote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ja ik snap ook niet dat mensen zo snel kunnen lopen. in het begin loop ik nog wel rond de 11 a 12 km p/u maar ik eindig toch altijd met een gemiddelde van 10
 Dat ligt me iets meer en zodoende blaas ik me niet meteen op.
 Dat ligt me iets meer en zodoende blaas ik me niet meteen op. Ik ben 1,75Mquote:

Hey DeLuna waar loop jij? Kwam pas ook zo'n kudde tegen tijdens een wedstrijdje notabene! Die hond was toen heen gedisciplineerd die schapen aan de kant aan het houden zodat wij erlangs konden, geweldig!!!quote:Op donderdag 26 april 2012 12:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb weer heerlijk gelopen. Ik had eigenlijk iets meer willen lopen maar onderweg kwam ik dit tegen dus ik werd een beetje opgehouden en moest ik een route improviseren
[ afbeelding ]
http://www.runtastic.com/(...)ort-sessies/12425544

ik 1,89quote:Op donderdag 26 april 2012 15:48 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met het hard starten van een 10km. Daarom begin ik altijd rustig en versnel ik langzaamDat ligt me iets meer en zodoende blaas ik me niet meteen op.
[..]
Ik ben 1,75M
 nou ja voor mij hoeft het niet zo snel hoor. ik loop ook wat meer dan 10km
 nou ja voor mij hoeft het niet zo snel hoor. ik loop ook wat meer dan 10km  maandag zat ik al bijna tegen de 20 aan...
 maandag zat ik al bijna tegen de 20 aan...

Zeker, ik loop ook max 2 keer per maand zo snel. Voor de rest is het interval of rustige 10km loopjes. Dit zijn meer testloopjes om te kijken of ik vooruitgang boek en ervaring creëren voor wedstrijdenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:51 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ik 1,89nou ja voor mij hoeft het niet zo snel hoor. ik loop ook wat meer dan 10km
maandag zat ik al bijna tegen de 20 aan...

Hmm oké. Ik loop meestal op een behoorlijk tempo, om ook zelf de uitdaging te houden. Is het schema ook nog ergens online te vinden?quote:Op donderdag 26 april 2012 08:43 schreef Deusjevoo het volgende:
[..]
Ik heb gister les 11 gelopen. Tot nu toe is het goed te doen. Nou heb ik totaal geen tempo, waardoor het sowiso wel makkelijker vol te houden is
De enige les dat ik het wat zwaarder heb gehad is die van gister!

hoe kom je aan de lijstje? ik zou het ook wel voor mij willen weten :-)quote:Op donderdag 26 april 2012 10:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat je achterloopt, in jou geval is dat zo'n 70 km. Je moet nu ongeveer een km per dag lopen wil je alsnog je challenge halen. Dat lijkt me wel een haalbaar iets
User: DeLuna (day: 117 31.97%)
Challenge: 250.00
Ran: 12.73 (5.09%)
Expected: 79.92 (-26.88%)
Run daily (expected): 0.68
Run daily (actual): 0.11 (forecasted distance: 39.82)
Run daily (to complete): 0.95

Heerenveenquote:Op donderdag 26 april 2012 15:49 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey DeLuna waar loop jij? Kwam pas ook zo'n kudde tegen tijdens een wedstrijdje notabene! Die hond was toen heen gedisciplineerd die schapen aan de kant aan het houden zodat wij erlangs konden, geweldig!!!
Vanmorgen weer lekker 5k gelopen. Wat een woei! Ging niet heel geweldig (34:15), maar hee je moet je training niet zo lopen zoals een wedstrijd (hoorde ik iemand pas eens zeggen ;-)).

hardloopsokkenquote:Op donderdag 26 april 2012 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Lopen jullie nog op speciale sokken? Ik heb zelf best wel snel last van transpiratie op mijn voeten (geen ''zweetvoeten'') dus ik ben benieuwd of het dan verstandig is daar een speciale sok voor te kopen..

Toen ik mijn schoenen ging kopen adviseerde de verkoper me wel goede hardloopsokken te kopen, ik liep op sportsokken van de Hema. Maar de sokken daar vond ik best aan de prijs, 12 euro per paar. Afgelopen weekend bij een Camping en Outdoor winkel hardloopsokken voor 6 euro per paar gevonden en toen twee paar meegenomen. Hier heb ik nu 2 keer op gelopen maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Ligt misschien ook aan de kippenstukjes die ik nu loop......quote:Op donderdag 26 april 2012 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Lopen jullie nog op speciale sokken? Ik heb zelf best wel snel last van transpiratie op mijn voeten (geen ''zweetvoeten'') dus ik ben benieuwd of het dan verstandig is daar een speciale sok voor te kopen..

Duhquote:
 welk merk, waar te vinden voor een leuke prijs etc.
 welk merk, waar te vinden voor een leuke prijs etc.  

Ik doe altijd van die enkelsokjes van puma aan.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:35 schreef Jor_Dii het volgende:

Ohh dank je! Ik dacht dat het vanzelf wel goed zou komen, niet dus.quote:Op donderdag 26 april 2012 17:01 schreef Liesje68 het volgende:
Hi Niara!
jij had je toch ook opgegeven voor ' Waterweg Beweegt' ? Ik kwam toen ook niet verder gekomen dan pagina 4 bij het online inschrijven...
Ik blijk geen bevestigingsmail gehad te hebben en er is ook geen geld afgeschreven... bij een collega is het wel goed gegaan.
Ga morgen op het werk maar weer een poging wagen om me in te schrijven...
'tis maar dat je het weet...

Niet kijken naar de afstand die je loopt en het verschil met de dag daarvoor. Je moet het over een langere periode zien. Die afstand komt echt wel als je een goede basis hebt, zoals pijn vrij kunnen lopen ed.quote:Op donderdag 26 april 2012 11:17 schreef Saninl het volgende:
Oh, super
Net les 24 gelopen, en weer minder ver dan les 23 (en 23 was al minder ver dan 22) echt fijn zon loopweek
[ afbeelding ]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |