Kutbaanquote:Op zondag 15 april 2012 11:45 schreef deadly_kiss het volgende:
ik denk dat ik mijn " LL hoek'' op zolder wel kan wegdoen
sinds vorig jaar kunnen we niet meer gaan vanwege ons werk
Huh, wat is dat voor werk?quote:Op zondag 15 april 2012 11:45 schreef deadly_kiss het volgende:
ik denk dat ik mijn " LL hoek'' op zolder wel kan wegdoen
sinds vorig jaar kunnen we niet meer gaan vanwege ons werk
Ja!!! Zou uber zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 12:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ga toch voor Buzzcocks als ouwe lullen-act dit jaar #coachellarebroadcast
van Eerdenburg is behoorlijk fan, dus zie niet in waarom nietquote:Op zondag 15 april 2012 12:56 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Ja!!! Zou uber zijn.
Zou graag naar the last jubilee willen in bath.
quote:Op zondag 15 april 2012 12:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ga toch voor Buzzcocks als ouwe lullen-act dit jaar #coachellarebroadcast
Ho'recaquote:Op zondag 15 april 2012 12:07 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Huh, wat is dat voor werk?
* LintuxCx heeft 2001-2006 meegemaakt maar sindsdien niet weer. Gaat ook net wat lastiger vanuit het buitenland...
Ik stopte bij horeca, ik voel je pijn.quote:Op zondag 15 april 2012 13:23 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ho'reca
probleem #1 vriend & ik werken bij hetzelfde bedrijf, tegelijk vrij gaat moeilijk
probleem #2 we zijn bij mn vader in dienst
probleem #3 in de toekomst is het de bedoeling om het over te nemen, dus ontslag is zonde
probleem #4 een bepaalde promotieweek was sinds vorig jaar van september verplaatst naar het weekend in augustus rond de 20e... dus voortaan ALTIJD tegelijk met LL![]()
voordeel: van het geld dat we besparen kunnen we all-in naar een tropisch oord als het hoogseizoen voorbij is...maargoed... das niet LL
Wat een kutleven.quote:Op zondag 15 april 2012 13:23 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ho'reca
probleem #1 vriend & ik werken bij hetzelfde bedrijf, tegelijk vrij gaat moeilijk
probleem #3 in de toekomst is het de bedoeling om het over te nemen, dus ontslag is zonde
probleem #4 een bepaalde promotieweek was sinds vorig jaar van september verplaatst naar het weekend in augustus rond de 20e... dus voortaan ALTIJD tegelijk met LL![]()
voordeel: van het geld dat we besparen kunnen we all-in naar een tropisch oord als het hoogseizoen voorbij is...maargoed... das niet LL
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien mijn liefquote:Op zondag 15 april 2012 17:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mij benieuwen wie er nu weer een huwelijksaanzoek gaat doen bij zijn optreden.
Dat zie ik eerder bij Die Antwoord gebeuren, als die komenquote:Op zondag 15 april 2012 17:44 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Misschien mijn lief
Nee, die het fatsoen.
Zonde.quote:Op zondag 15 april 2012 13:23 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ho'reca
Ben Howard krijg de Alpha echt nog niet vol denk ik. The Wombats > Ben Howard. Denk gewoon dat hij een India spot krijgt. Ik zie Go Back To The Zoo ook wel als mogelijke opener van het festival. Of Dio.quote:Op maandag 16 april 2012 09:10 schreef ohnikua het volgende:
Ben Howard, ik zou het mooi vinden! Maar net als met The Maccabees en Django Django, toch maar even afwachten tot het echt is bevestigd door de organisatie.
Iemand zei dat Ben van Lima naar India zou promoveren, ik denk zelf eigenlijk dat hij eerder is geboekt om op vrijdag de Alpha te openen, a la Wombats vorig jaar.
We zullen zien, ik denk dat Ben Howard nu en Thw Wombats vorig jaar wel degelijk vergelijkbaar zijn qua grootte.Ben Howard verkoopt toch podia als Tivolo / Pardiso uit? Grolsch zou ook kunnen, maar India lijkt me te klein voor hem (of het moet als afsluiter zijn, maar het lijkt mij meer een act voor overdag.quote:Op maandag 16 april 2012 09:21 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ben Howard krijg de Alpha echt nog niet vol denk ik. The Wombats > Ben Howard. Denk gewoon dat hij een India spot krijgt. Ik zie Go Back To The Zoo ook wel als mogelijke opener van het festival. Of Dio.
Komt niet, doet exclusief 2 Benelux optredens in Brussel.quote:Op maandag 16 april 2012 11:22 schreef ohnikua het volgende:
Manu Chao doet her en der een (festival)optreden in Europa rondom Lowlands. Vooralsnog geen data in Nederland, zou dus ook een optie kunnen zijn..?
Totaal misplaatst iddquote:Op maandag 16 april 2012 11:52 schreef WeezerButler het volgende:
Ouwe koe --> Snap nog steeds dat Dewolff in de Alpha stond....
Ok, jammer.quote:Op maandag 16 april 2012 11:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Komt niet, doet exclusief 2 Benelux optredens in Brussel.
Broskquote:
Zo tourt de band van Elvis toch ook al jaren. Misschien is het meer iets voor Pinkpop Classicquote:Op maandag 16 april 2012 15:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat denken jullie hier van?:
Tupac is alive!
Zou zoiets leuk zijn op Lowlands? Of toch liever een levende artiest op het podium? Je kan hier wel veel mee natuurlijk. Bijvoorbeeld een optreden van Freddie Mercury en Queen, Nirvana, Elvis Presley, Jimi Hendrix etc. etc.
Ook niet! Dat is prima zoals het nu is.quote:Op maandag 16 april 2012 15:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zo tourt de band van Elvis toch ook al jaren. Misschien is het meer iets voor Pinkpop Classic
was ook meer sarcasmequote:Op maandag 16 april 2012 16:00 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Ook niet! Dat is prima zoals het nu is.
Film draaien ze maar in een bioscoop.
Heel erg ver weg laten imho.quote:Op maandag 16 april 2012 15:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Wat denken jullie hier van?:
Tupac is alive!
Zou zoiets leuk zijn op Lowlands? Of toch liever een levende artiest op het podium? Je kan hier wel veel mee natuurlijk. Bijvoorbeeld een optreden van Freddie Mercury en Queen, Nirvana, Elvis Presley, Jimi Hendrix etc. etc.
Het blijft inderdaad een probleem met deze fantastische live band. Hier Electric Ballroom wel uitverkocht. Ze hebben overigens een paaar jaaar terug een erg goed ontvangen LL show gedaan. Als ze komen sta ik vooraanquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:48 schreef ohnikua het volgende:
Los Campesinos! zou zeker een leuke naam zijn, maar die willen maar niet doorbreken in Nederland. Al 4 albums uit inmiddels, maar een paar weken terug voor slechts een handjevol mensen in de kleine zaal van de Paradiso. Te ervaren voor de Charlie, maar te klein voor iets anders, vermoed ik.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:06 schreef MrStokey het volgende:
[..]
Het blijft inderdaad een probleem met deze fantastische live band. Hier Electric Ballroom wel uitverkocht. Ze hebben overigens een paaar jaaar terug een erg goed ontvangen LL show gedaan. Als ze komen sta ik vooraan
Ja dat is nog een extra redenquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:14 schreef ohnikua het volgende:
We Are Beautiful, We Are Doomed![]()
Kim Campesinos![]()
![]()
#eensquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:21 schreef MrStokey het volgende:
Ik ook, dat zijn er alvast 2, dus een goede reden om ze te boeken
Ik denk dat deze of volgende week wel wat namen krijgen inderdaad. Meestal komt een groot lijstje dance-namen pas in juni.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Orbital mag zeker langskomenfijne dance naam.
Zoiezo verwacht ik de volgende lichting wel wat X-Ray & Bravo achtige namen.
vorig jaar kieperden ze er een zwik namen uit op 28 april. Dance namen meestal wat later jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:05 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze of volgende week wel wat namen krijgen inderdaad. Meestal komt een groot lijstje dance-namen pas in juni.
Doet het live eigenlijk altijd wel goed.quote:
hmmm, ik vind over het algemeen poppunkbands die op hun 40e nog steeds vooral bezig zijn met fuck en andere vieze woordjes roepen, en smeken om een circle pit, een beetje iets zieligs hebben. less then jake zag ik een paar jaar terug op pukkelpop, en hoewel de nummers best okee zijn, vond ik het optreden om die reden, tsja, zielig dusquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:58 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Doet het live eigenlijk altijd wel goed.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:17 schreef rioolheffing het volgende:
Waar blijven die fucking naaaaaammmeeeeennnn aaaaaaaaaaah
quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vorig jaar kieperden ze er een zwik namen uit op 28 april. Dance namen meestal wat later ja
heb ze twee keer gezien en hoewel ik hun op cd niet echt de moeite waard vind, vnd ik ze live best goed. Misschien ook omdat ik gezien de cd's er niet veel van verwacht steeds.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:06 schreef ohnikua het volgende:
[..]
hmmm, ik vind over het algemeen poppunkbands die op hun 40e nog steeds vooral bezig zijn met fuck en andere vieze woordjes roepen, en smeken om een circle pit, een beetje iets zieligs hebben. less then jake zag ik een paar jaar terug op pukkelpop, en hoewel de nummers best okee zijn, vond ik het optreden om die reden, tsja, zielig dus
edit: vooral omdat het geforceerd overkwam op mij. 40 jarigen die zich echt nog 20 voelen en dat uitstralen, heb ik minder/geen moeite mee
Rats on Rafts als voorprogramma gezien, dat was me toch slecht.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:31 schreef indiaantje89 het volgende:
En Rats on Rafts of Kenginston verwacht ik ook wel trouwens
Zo kunnen we aan de gang blijven gaan.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Dat zou dan al de 3e zijn die op herhaling komt (Skrillex, Ben Howard, Jungle By Night).
Niet dat het geen fijn bandje is, maar hoeft niet voor mij op herhaling te komen. Laat dan nog maar bijvoorbeeld een Roosbeef nog een keer komen.
Ik wil gewoon nieuwe toffe namen.quote:
Je hebt Skrillex voor de tweede keer geboekt. Vorig jaar ontplofte de Bravo al.
“Die is nog veel groter geworden in de tussentijd. Ik was in Paradiso met mijn zoon, die is helemaal Skrillex-mad, en de zaal stond van beneden tot boven te dampen. Het water kwam van het plafond af. Er is echt wel wat aan de hand met die act. Die moet gewoon naar de Alpha. We doen het niet vaak, een act twee jaar achter elkaar boeken, maar als het goed doorgroeit, dan kan het prima.”
De manager van JBN zegt dat het niet klopt.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:05 schreef Luni het volgende:
Jungle by Night ook geboekt als ik het goed hoorde op 3FM, ze speelden live bij Chiel.
twitter:boostyboy twitterde op woensdag 18-04-2012 om 11:00:52@lowlover dat hoorde ik ook, maar dat klopt niet. Maar wie weet met een beetje druk op de ketel ;-) reageer retweet
Ik zie niets?quote:Op woensdag 18 april 2012 12:59 schreef theodoor9 het volgende:
Bah, misleidend berichtje van lowlands op facebook
:s viese honde moete 1 keer stoer doenn :s:squote:Op woensdag 18 april 2012 12:59 schreef theodoor9 het volgende:
Bah, misleidend berichtje van lowlands op facebook
Wat een storend gedoe zeg. Een nietszeggende naam waarschijnlijk voor in de Juliet ofzo en dan roepen van de daken alsof je de surpriseact van Depeche Mode hebt ontrafeld....quote:Op woensdag 18 april 2012 17:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach heeft http://twitter.com/#!/Lowlandscamping weer iets om hun ego mee te strelen
Ja, vroeger toen ik dat nog deed was het leuker. Wat een kneuzenkermis is dat zegquote:Op woensdag 18 april 2012 18:04 schreef portie het volgende:
[..]
Wat een storend gedoe zeg. Een nietszeggende naam waarschijnlijk voor in de Juliet ofzo en dan roepen van de daken alsof je de surpriseact van Depeche Mode hebt ontrafeld....
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op woensdag 18-04-2012 om 18:19:02De geruchten vliegen je op internet om de oren... Sommige zijn waar, andere niet. Morgen weer nieuwe, officieel bevestigde #LL12 namen! reageer retweet
quote:Op woensdag 18 april 2012 18:20 schreef Memento-Mori het volgende:
twitter:Rapid_Razor_Bob twitterde op woensdag 18-04-2012 om 18:19:02De geruchten vliegen je op internet om de oren... Sommige zijn waar, andere niet. Morgen weer nieuwe, officieel bevestigde #LL12 namen! reageer retweet
Dat toontje ookquote:Op woensdag 18 april 2012 17:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach heeft http://twitter.com/#!/Lowlandscamping weer iets om hun ego mee te strelen
quote:Hou je vast! Daar gaan we dan met het complete rijtje spiksplinternieuwe namen:
Kasabian
Django Django
The xx
Ben Howard
De Avonduren
Alborosie & Shengen Clan + Ikaya
Eagles of Death Metal
Mark Lanegan Band
Miike Snow
Krema Kawa
Refused
SMOD
tUnE-yArDs
quote:Op donderdag 19 april 2012 11:57 schreef AMDB het volgende:
Kasabian, overschatte kutband imho
Twee jaar geleden op Sziget echt geen flikker aan.
quote:
Ik ook niet. Niets dat je zegt wow.quote:Op donderdag 19 april 2012 12:01 schreef Keano het volgende:
Ik word niet echt vrolijk van deze namen..
Nop.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Is Josh Homme er trouwens altijd bij met Eagles Of Death Metal ?
Er zijn inmiddels flink wat grote namen bekend inderdaad maar ik verwacht Florence+ Machine en Bjork nog wel eerlijk gezegd. Er zijn ook nog geen Bravo-headliners bekend (lijkt me, alhoewel ik er niet van zou opkijken als Kyteman daar staat) dus nog volop kans voor bv Justice.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:25 schreef ohnikua het volgende:
Heb het idee dat het een heel mooi programma gaat worden waar relatief weinig kritiek op gaat zijn, voor zowel '3fm' als 'doorgewinterd' lowlander staan er al een zooi mooie namen!
Ik heb wel het idee dat hiermee (Foo Fighters, Skrillex, Bloc Party, Black Keys, Kasabian, the XX en daaromheen met dingen als Kyteman, Triggerfinger, Refused etc) het gros - zo niet alles - van de grotere Alpha / Bravo namen wel bekend zijn. Geen Florence + the Machine, Bjork, the Killers etc dus, lijkt mij. Maargoed, niet alles kan er staan
Voor mij zitten tussen deze namen wel een aantal minder interessante dingen (Kasabian, EODM hoeven van mij niet zo), maargoed, die mogen er ook zijn
Wilco wil me ook eindelijk wel eens in gaan verdiepen, bevestiging voor LL zou mooi zijn ja!quote:Op donderdag 19 april 2012 14:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vrees dat ik veel moeilijke keuzes zal moeten maken. BIjna alles is de moeite om een kijkje te nemen. Toch hoop ik nog dat ze Wilco op het lijstje toevoegen volgende keer.
@ohnikua:
Toch lees ik dat sommige mensen de line-up "te safe" vinden. Maarja dan vraag ik me echt af of ze niet naar het verkeerde festival gaan.
Bravo moet idd nog komen. Of zou heel misschien the XX als Bravo headliner zijn geboekt? (lijkt me niet, maar misschien ook niet volledig uit te sluiten). Kyteman zou ik alles behalve de Alpha toch wel erg vreemd van opkijken.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:33 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels flink wat grote namen bekend inderdaad maar ik verwacht Florence+ Machine en Bjork nog wel eerlijk gezegd. Er zijn ook nog geen Bravo-headliners bekend (lijkt me, alhoewel ik er niet van zou opkijken als Kyteman daar staat) dus nog volop kans voor bv Justice.
Franz Ferdinand en Noel komen iig zeker niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:34 schreef leeell het volgende:
Justice, Florence + Machine, Franz Ferdinand , Noel Gallaghers High Flying Birds, the Shins.
als geen van die komt is de line-up voor mij mislukt
1 is al goed
Franz Ferdinand kun je zowieso afstrepen omdat hij ik Japan staat. Noel Gallagher staat benelux exclusive op werchter. Die andere 3 verwacht ik zelf wel eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:34 schreef leeell het volgende:
Justice, Florence + Machine, Franz Ferdinand , Noel Gallaghers High Flying Birds, the Shins.
als geen van die komt is de line-up voor mij mislukt
1 is al goed
Ik denk dat The XX de Grolsch afsluit (miss net als Refused, Of overschat ik die band dan?). Over Kyteman, het was op dat moment wel een hele grote hype, ik weet niet hoe dat met de nieuwe show is. Headliner Bravo is nu ook weer niet veel minder dan als voorlaatste in de Alpha toch.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:35 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Bravo moet idd nog komen. Of zou heel misschien the XX als Bravo headliner zijn geboekt? (lijkt me niet, maar misschien ook niet volledig uit te sluiten). Kyteman zou ik alles behalve de Alpha toch wel erg vreemd van opkijken.
De Kyteman hype is er niet minder groot op geworden (alle shows al uitverkocht) en de plek is idd niet echt minder groot, maar de muziek verwacht ik niet op dat tijdstip in de Bravo. daar staat toch iets elektonischer dan een hiphoporkestquote:Op donderdag 19 april 2012 14:38 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik denk dat The XX de Grolsch afsluit (miss net als Refused, Of overschat ik die band dan?). Over Kyteman, het was op dat moment wel een hele grote hype, ik weet niet hoe dat met de nieuwe show is. Headliner Bravo is nu ook weer niet veel minder dan als voorlaatste in de Alpha toch.
Ja, nu je het zegt. Mooie namen inderdaad. Hoewel Yeasayer wel tegen viel toen, daar had ik meer van verwacht.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:45 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Goeie Grolsch dag was dat: Moss, Yeasayer, The National, The XX, Massive Attack
Oke wel zullen zienquote:Op donderdag 19 april 2012 14:44 schreef ohnikua het volgende:
[..]
De Kyteman hype is er niet minder groot op geworden (alle shows al uitverkocht) en de plek is idd niet echt minder groot, maar de muziek verwacht ik niet op dat tijdstip in de Bravo. daar staat toch iets elektonischer dan een hiphoporkest
Refused lijkt mij idd wel afsluiter Grolsch.
Ik vond Yeasayer juist wel vet. Ik vond The National tegen vallen. Te overdreven geschreeuw! Het jaar ervoor was dat een stuk subtieler en echt kippenvel! en begrijp me goed, ik ben echt fan van zequote:Op donderdag 19 april 2012 14:46 schreef TWP het volgende:
[..]
Ja, nu je het zegt. Mooie namen inderdaad. Hoewel Yeasayer wel tegen viel toen, daar had ik meer van verwacht.
Stond hij in 2010 niet ook 's middags? Ongeveer de plek van de jeugd van tegenwoordig lijkt me niet heel gek voor Kyteman..quote:Op donderdag 19 april 2012 14:46 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Oke wel zullen zienIk zie gewoon geen plaats voor ze als voorlaatste in de Alpha. Maar misschien das ze s'middags in de Alpha staan (dat is dan ook een achteruitgang in principe)
Wat was er zo slecht aan?quote:Op donderdag 19 april 2012 15:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Echt nog bijna nooit zo iets kansloos gezien als Kasabian, echt, waarom verspillen ze daar om de paar jaar weer hun geld aan?
Vroeger verkochten ze er weer een paar duizend kaartjes extra mee in Engeland, maar dat is tegenwoordig een beetje overbodig.
Ik vind ze ontzettend anoniem klinken.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wat was er zo slecht aan?
Ik hoor er veel verschillende verhalen over. Hate it or love it?
Op Album klinken ze wel goed naar mijn mening.
Op album zijn ze al niet wel goed, maar gewoon dertien-in-een-brits-dozijn, maar live is het echt om te janken. Laatste keer dat ik ze op Lowlands zag, want ik was te lui om van de heuvel te komen, hebben ze al tijdens het eerste nummer zo'n beetje de complete Alpha leeg gekregen, minus een voorvak vol fanatieke britten (die er dit jaar niet zullen zijnquote:Op donderdag 19 april 2012 15:10 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Wat was er zo slecht aan?
Ik hoor er veel verschillende verhalen over. Hate it or love it?
Op Album klinken ze wel goed naar mijn mening.
Nee in 2009 stonden ze voor The Kaiser Chiefs die toen afsloten.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:05 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Stond hij in 2010 niet ook 's middags? Ongeveer de plek van de jeugd van tegenwoordig lijkt me niet heel gek voor Kyteman..
maar idd, we zullen zien
okee, misschien moet ik bij deze maar ophouden met het raden naar de status van kytemanquote:Op donderdag 19 april 2012 15:18 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Nee in 2009 stonden ze voor The Kaiser Chiefs die toen afsloten.
Daar zal ik dan wel niets van gemerkt hebben. Ik vond toen Kasabian in de Grolsch stond het echt heel tof. Ik ben juist blij dat ze komen. The Shins zou ook echt een goede toevoeging maken trouwens. Maargoed, er zijn wel honderd bands die ik nog graag op Lowlands wil zien dit jaarquote:Op donderdag 19 april 2012 15:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Op album zijn ze al niet wel goed, maar gewoon dertien-in-een-brits-dozijn, maar live is het echt om te janken. Laatste keer dat ik ze op Lowlands zag, want ik was te lui om van de heuvel te komen, hebben ze al tijdens het eerste nummer zo'n beetje de complete Alpha leeg gekregen, minus een voorvak vol fanatieke britten (die er dit jaar niet zullen zijn)
Ja, je hebt gelijk dat laatste album had ongeveer net zoveel anthems als Suck it and See, 2 ofzo.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:14 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik vind ze ontzettend anoniem klinken.
En nog heel veel Charlie en Limaquote:Op donderdag 19 april 2012 15:36 schreef MrStokey het volgende:
Nog een paar Alpha dingen, veel Bravo en een hele rits India/Groslch. dan hebben we een completer beeld. Maar we kunnen wel weer doormekkeren t/m deel 19
wat ik net ook ergens las, en wat natuurlijk ook gewoon waar is: het is ook niet meer zo makkelijk om nog met volledig onbekende dingen te komen. zelfs de vrij recente hippe dingen als django django, howler (okee, die muziek is ook niet echt vernieuwend) en tune-yards worden inmiddels al als 'weinig bijzonder' en 'standaard' beschouwd zo lijkt het.quote:Op donderdag 19 april 2012 15:38 schreef rubbereend het volgende:
Prima namen maar weinig bijzonders, beetje het standaard Lowlands werk (dat is geen kritiek). En weinig verrassend, we wisten er al een paar van
Mark Laneganquote:Op donderdag 19 april 2012 15:40 schreef Inverted_World het volgende:
Dit klinkt trouwens ook totaal niet slecht:
Even in verdiepen.
Tsja, daar kan ik nou weer niet warm of koud van worden. Maar wel een band van nu, met een plaat die overal juichend is ontvangen, dus goed dat ze op LL staanquote:Op donderdag 19 april 2012 16:21 schreef WeezerButler het volgende:
Django Django is toch wel mijn lievelingsplaat van 2012 so far. Beetje Hot Chip on acid.
Ik kende hem eerlijk gezegd alleen van die nieuwe single die constant gedraaid wordt op Studio Brussel. Maar het bevalt me wel. Waar zou die ergens staan? Headliner India / midden op de dag Grolsch ofzo?quote:
Thema avond met Foo Fighters & Eagles of Death Metal met als toetje een Mudd session in the polderquote:Op donderdag 19 april 2012 16:50 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ik kende hem eerlijk gezegd alleen van die nieuwe single die constant gedraaid wordt op Studio Brussel. Maar het bevalt me wel. Waar zou die ergens staan? Headliner India / midden op de dag Grolsch ofzo?
Vorige keer speelde hij op Lima, maar dat was alleen hij + gitarist. Nu met hele band lijkt me India. Of dat dan om 5 uur of om 9 uur is boeit nietquote:Op donderdag 19 april 2012 16:50 schreef theodoor9 het volgende:
Ik kende hem eerlijk gezegd alleen van die nieuwe single die constant gedraaid wordt op Studio Brussel. Maar het bevalt me wel. Waar zou die ergens staan? Headliner India / midden op de dag Grolsch ofzo?
Toen met Greg Dulli (The Gutter Twins) sloot hij de India af, dus die kans zit er maar zo weer in.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Vorige keer speelde hij op Lima, maar dat was alleen hij + gitarist. Nu met hele band lijkt me India. Of dat dan om 5 uur of om 9 uur is boeit niet
Maar ook vooral invloeden van de band van de broer van 1 van de Django's: Beta Band.quote:Op donderdag 19 april 2012 16:21 schreef WeezerButler het volgende:
Django Django is toch wel mijn lievelingsplaat van 2012 so far. Beetje Hot Chip on acid.
Dat lijkt mij ook. Of eerder op de dag in de Grolsch. Ik zou voorkeur hebben voor India.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Vorige keer speelde hij op Lima, maar dat was alleen hij + gitarist. Nu met hele band lijkt me India. Of dat dan om 5 uur of om 9 uur is boeit niet
Ach kom op, hiphop voor peutersquote:Op vrijdag 20 april 2012 10:03 schreef indiaantje89 het volgende:
De Avonduren klinkt ook erg gaaf trouwens!
Vind het wel grappig, mij interesseert het niet of ze neuken, drugs gebruiken of bier drinken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 12:54 schreef febster het volgende:
[..]
Ach kom op, hiphop voor peuters. Die kerel heeft nog nooit geneukt, laat staan bier gedronken of drugs gebruikt.
Ja dat denk ik inderdaad ook. Verwacht alleen dat Skrillex de echte headliner is dus van 10 tot 11 in de alpha met Kasabian ervoor als sterke co-headliner.quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:34 schreef portie het volgende:
Setlist =/= Line-up.
Zaterdag zal Skrillex wel de alpha spelen na de headliner. Zal dan wel kasabian zijn na al die keren toch ? Foos op zondag was al logisch en daar draait het ook op uit. Begin er steeds meer zin in te krijgen
Wel grappig. Was vorig jaar nog nooit naar LL geweest (en was ook lang onzeker of ik zou gaan) en vond al sinds begin dat jaar 'plage'van Crystal fighters een lekker nummer. Die heb ik echt veel gedraaid. Dacht toen ook echt bij mezelf 'dat zou wel eens op LL kunnen staan'..(terwijl ik LL verder helemaal niet kende)...en ze kwamen erquote:Op donderdag 19 april 2012 16:21 schreef WeezerButler het volgende:
Tja, of ze boeken vrij consequent de bands met alternatieve hitjes en 90% van de Lowlandsgangers draait nou net dat soort nummers grijs.quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:54 schreef bulbjes het volgende:
Dus als de traditie zich voortzet heb ik elk eerste kwartaal van het jaar wel een nummer wat ik grijsdraai waarvan de artiest vervolgens op Lowlands komt
Echt?quote:Op maandag 23 april 2012 08:30 schreef Da hopman het volgende:
En zojuist bevestigd bij Giel! Of Man and Monsters.
Heerlijk... zaterdagmiddag... zonnetje.... feestje!
Bovenstaand (Of monsters and men) is mijn grijsdraai nummer van t moment, dus ik doe met je meequote:Op zaterdag 21 april 2012 00:54 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Wel grappig. Was vorig jaar nog nooit naar LL geweest (en was ook lang onzeker of ik zou gaan) en vond al sinds begin dat jaar 'plage'van Crystal fighters een lekker nummer. Die heb ik echt veel gedraaid. Dacht toen ook echt bij mezelf 'dat zou wel eens op LL kunnen staan'..(terwijl ik LL verder helemaal niet kende)...en ze kwamen er(sindsdien is 'follow' mn favoriet
).
Dit jaar heb ik dat met 'default' van Django Django....een nummer wat ik erg veel afspeel....en die staan dit jaar ook op LL.
Dus als de traditie zich voortzet heb ik elk eerste kwartaal van het jaar wel een nummer wat ik grijsdraai waarvan de artiest vervolgens op Lowlands komt
Ook weer erg leuk.quote:Op maandag 23 april 2012 08:30 schreef Da hopman het volgende:
Ik zit nu toch ook al over de 10 namen die ik best graag wil gaan zienquote:Op maandag 23 april 2012 09:58 schreef indiaantje89 het volgende:
Gaan erg veel moeilijke keuzes worden....
Ik wil bijna alle namen wel checken wat er nu staat![]()
Klacht: teveel goede namen![]()
Niiiiice..quote:Op maandag 23 april 2012 08:30 schreef Da hopman het volgende:
En de dag ervoor in Paradiso. Op twitter gaat iedereen er maar vanuit dat ze dan ook wel op LL staan. De kans lijkt mij juist kleiner. Er staan zelden artiesten uit het clubcircuit die week ook op LL.quote:Op maandag 23 april 2012 13:26 schreef ohnikua het volgende:
In de lijn van Of Monsters and Men: Boy & Bear staat 21 augustus in Nijmegen, goede kans op LL dus
zou het niet zo zijn dat ze juist in het festivalcircuit zitten, maar dat ze de doordeweekse dagen tussen de festivals in ook willen benutten nu ze net even hip zijn?quote:Op maandag 23 april 2012 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En de dag ervoor in Paradiso. Op twitter gaat iedereen er maar vanuit dat ze dan ook wel op LL staan. De kans lijkt mij juist kleiner. Er staan zelden artiesten uit het clubcircuit die week ook op LL.
Grolsch, denk ik.quote:Op maandag 23 april 2012 13:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Lijkt me toch ook wel een "typische" Lowlands naampje. Leuk voor de Charlie.
Ben benieuwd wat Of Monsters And Men voor stage krijgen. Veel mensen zijn zo te zien enthousiast over deze band.
Boy & Bear is, denk ik, al iets groter dan de Charlie. Voor mijn gevoel staat daar niet vaak iets internationaals met een radiohitje en een uitverkochte show in Nederland op zak. India zou ik zeggen, net als Of Monster and Men. Zoals bv The Naked and the Famous vorig jaar.quote:Op maandag 23 april 2012 13:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Lijkt me toch ook wel een "typische" Lowlands naampje. Leuk voor de Charlie.
Ben benieuwd wat Of Monsters And Men voor stage krijgen. Veel mensen zijn zo te zien enthousiast over deze band.
maar zó duidelijk zijn die grenzen ook weer niet. british sea power, jimmy eat world, agnes obel, junip, the maine zijn bv wat namen die ik in dat opzicht ook eerder in de grolsch zou verwachten, terwijl een india-naam als kakkmaddafakka juist weer in de x-ray stondquote:Op maandag 23 april 2012 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is te folkie voor de India. India heeft vaker de puntiger indie, al dan niet met electronische invloeden.
Het is een beetje te vergelijken met Edward Sharpe vorig jaar, alleen zijn ze te groot voor de Lima. Dan wordt t al snel een vroege Grolsch.
Wat bedoel je dan precies met 'puntiger'? JEW anno 2007 en the maine is toch redelijk poppy, of bedoel je dat het half in de richting van punk zit?quote:Op maandag 23 april 2012 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De India eerder op de dag is er idd wel plaats voor dingen Junip en Obel. Later wordt het meer die 'puntiger indie'-kant. Maar ze staan zeker niet vroeg in de India, lijkt me. JEW en BSP vind ik dan wel weer India-acts. Al stond JEW in 2002 in de Golf. Maar toen waren ze populairder.
duidelijkquote:Op maandag 23 april 2012 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
U begrijpt, ik probeerde het woord 'geitenwollensokken' te vermijden
quote:Op maandag 23 april 2012 14:17 schreef ohnikua het volgende:
[..]
duidelijk (en bravo en x-ray zouden mij ook zeer verbazen, daar zou ik het gros van de indiabands die jij noemt ook niet verwachten)
als je de bands zo naast elkaar zet, ben ik het wel eens met je lijn. maar de 'geitenwollensokkenbands' zijn wel behoorlijk in populariteit toegenomen dus ik wacht zelf het blokkenschema van dit jaar met opnieuw een hoop geitenwollensokkenbands (waar ik overigens british sea power wel degelijk bij zou willen zetten) even af om te kijken of ik echt overtuigd ben
Zou mooi zijn, dan ga ik die nog even checken mocht hij op dat tijdstip staan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:32 schreef ohnikua het volgende:
Knife Party lijkt mij dan meer zo'n naam die op zondagnacht in de Bravo zou kunnen staan, waar vorig jaar oa Skrillex en Zombie Nation stonden. Hoewel het zeker geen slechte lijst namen is, staan (van wat ik ken) voor mij de mooiste dingen al op Lowlands (Django Django, Howler) of heb ik ze de laatste maanden al gezien (The Antlers, Apparat). Grandaddy zou ik leuk vinden.
Passion Pit ook. Gezien deze bevestigingen en die van Pukkelpop verwacht ik de volgende namen wel op Lowlands: The Hives, Santigold en Dry the River.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Tribes en Spector staan volgens mij in Japan.
Dry the River stond er wel vorig jaar al en heeft vooralsnog sindsdien niet de groei gemaakt van Ben Howard en Skrillex (kaarten voor Melkweg oude zaal over 2 weken zijn nog beschikbaar).quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:29 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Passion Pit ook. Gezien deze bevestigingen en die van Pukkelpop verwacht ik de volgende namen wel op Lowlands: The Hives, Santigold en Dry the River.
Maar ze kijken toch niet alleen naar "groei"? Hoop ook dat ze naar kwaliteit kijken. En daar heeft Dry The River meer dan genoeg van. Ik hoor het 25x liever dan bijvoorbeeld Ben Howard.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:33 schreef ohnikua het volgende:
[..]
Dry the River stond er wel vorig jaar al en heeft vooralsnog sindsdien niet de groei gemaakt van Ben Howard en Skrillex (kaarten voor Melkweg oude zaal over 2 weken zijn nog beschikbaar).
Ik vrees van dit rijtje vooral dat Friends geboekt gaat worden, behalve als de boekers van Lowlands ook op dat absurd slechte optreden tijdens London Calling aanwezig waren.
Uiteraard kijken ze naar kwaliteit, maar als een act voor het tweede jaar op rij wordt geboekt is dat vaak omdat er echt iets is gebeurd in dat jaar (zei van Eerdenburg oa in het interview met Lowlove over het opnieuw boeken van Skrillex). In een half jaar tijd is Skrillex van Paradiso naar HMH gegaan (en Bravo -> Alpha), Ben Howard van Bitterzoet naar strak uitverkochte shows in Paradiso (of was het Melkweg?) en Tivoli (en Lima overdag -> we zullen zien, maar zeker hoger op de bill dan dat).quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:39 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar ze kijken toch niet alleen naar "groei"? Hoop ook dat ze naar kwaliteit kijken. En daar heeft Dry The River meer dan genoeg van. Ik hoor het 25x liever dan bijvoorbeeld Ben Howard.
En denk ook wel dat Dry The River enigszins gegroeid is dit jaar. Mij zouden ze er blij meem aken in ieder geval. Maar ga ze al zien op Bevrijdingsfestival in Groningen.
Gewoon normale speeltijd van een afsluiter op Lowlands. Heb volgens mij nog nooit een band een bijzondere speeltijd zien krijgenquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:25 schreef Hpzone het volgende:
Hoe lang zullen de Foo Fighters eigenlijk optreden? Vind ze niet echt de band om hooguit 1,5 uur te spelen, als ik ze op andere festivals makkelijk de 2,5 uur aan zie tikken.
Volgens mij speelde Motorpsycho ooit wel langer dan de gemiddelde dagafsluiter.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Gewoon normale speeltijd van een afsluiter op Lowlands. Heb volgens mij nog nooit een band een bijzondere speeltijd zien krijgen
Volgens mij krijgt een afsluiter op Lowlands hooguit 1 uur en 15 minuten of iets dergelijks. Maar ik betwijfel dan ook of er de laatste 10 jaar en band heeft gestaan die zo ''groot'' is als de Foo Fighters nu. Misschien dat ze ook vanwege het jubeleum bv van 21.45 t/m 23.30 spelen of iets dergelijks..quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Gewoon normale speeltijd van een afsluiter op Lowlands. Heb volgens mij nog nooit een band een bijzondere speeltijd zien krijgen
quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgens mij speelde Motorpsycho ooit wel langer dan de gemiddelde dagafsluiter.
The Hives wel altijd vermakelijk, maar toch ook de eerste die afvalf als er elders iets bijzonders speelt. Santigold 2008 was errug ruk.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:33 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind wel dat er een stop mag op de artiesten die er vorig jaar ook al stonden.
The Hives: altijd vermakelijk. Santigold: ik vind haar erg toffe muziek maken, maar die optredens gaan meestal nergens over (LL 2008, Coachella 2012)
Staan ook op Pinkpop volgens mij.quote:Op dinsdag 24 april 2012 14:29 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Passion Pit ook. Gezien deze bevestigingen en die van Pukkelpop verwacht ik de volgende namen wel op Lowlands: The Hives
twitter:Lowlover twitterde op donderdag 26-04-2012 om 18:37:35In 't principeakkoord staat dat de BTW op podiumkunsten weer omlaag gaat. Da's goed nieuws voor de prijs van het Lowlandskaartje! #LL13 reageer retweet
Doe niet zo gekquote:Op donderdag 26 april 2012 19:19 schreef rubbereend het volgende:
dan kan de prijs eens een jaar hetzelfde blijven
jawel want dan is de prijsverhoging van volgend jaar gewon het gat wat valt omdat de BTW daaltquote:
Dan noemen ze het inflatie. Hoe dan ook, de prijs gaat toch wel weer omhoog.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
jawel want dan is de prijsverhoging van volgend jaar gewon het gat wat valt omdat de BTW daalt
Ik heb er nog 6 omquote:Op vrijdag 27 april 2012 07:48 schreef Partingglass het volgende:
voordat ik de parkeerplaats af ben is het bandje eraf. Eerste wat ik doe als ik naar buitenloop.
Overgenomen van een vriend, op Lowlands die van dat jaar en van het jaar ervoor, na Lowlands die van het jaar ervoor er af. Nu dus alleen nog 2011 om (helaas, want 2010 was wel erg mooi).quote:
Jaquote:Op vrijdag 27 april 2012 08:55 schreef rioolheffing het volgende:
Vond het natte douchegevoel zo kut, meestal nog een weekje om.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 10:36 schreef mouzzer het volgende:
Geen Killers:
The Killers
Tot slot probeert presentatrice Roosmarijn Reijmer nog wat nieuwe namen aan de directeur te ontlokken. Zoals The Killers, de band die uit onze recente poll naar voren kwam als grootste wens van onze sitebezoekers. Maar Van Eerdenburg duwt de hoop op de komst van de Amerikanen een stuk terug de poldergrond in. “Ik denk het eerlijk gezegd niet, nee.”
http://www.lowlove.nl/nie(...)ijnlijk-weer-omlaag/
respect.quote:Op vrijdag 27 april 2012 09:24 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Ik draai ze trouwens meestal om zodat ze zwart zijn. Bij de laatste van 2011 werkt dat echte rnietdus die zit klem onder een andere strakke. 2006 is inmiddels een beetje uitgelubberd (de roodwitte) en valt er bijna af.
Op het festival of op feestjes of zo zelf draai ik ze om, maar op het werk heb ik ze dus meestal zwart.
die bandjes met zo'n klein ijzertjequote:Op vrijdag 27 april 2012 12:35 schreef Partingglass het volgende:
[..]
respect.
Ik word altijd helemaal gek van die bandjes.
Toen ik net ging was het helemaal een ramp met zo'n
metalen ding schuurde je hele pols naar de klote. Werd je net een emo met van die krassen daar. Daarna van die mega onhandige hugeass blokken eraan. absoluut onpraktisch in dagelijkse bezigheden.
En nu werkt het denk ik wel beter. Maar zou voor mij niet werken super snel heel vies en ranzig worden op het werk enzo.
De bandjes wel bewaard maar in december met verhuizen heb ik ze weg gedaan.
Ik draag mn bandje op Lowlands eigenlijk ook altijd zoquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:24 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Ik draai ze trouwens meestal om zodat ze zwart zijn. Bij de laatste van 2011 werkt dat echte rnietdus die zit klem onder een andere strakke. 2006 is inmiddels een beetje uitgelubberd (de roodwitte) en valt er bijna af.
Op het festival of op feestjes of zo zelf draai ik ze om, maar op het werk heb ik ze dus meestal zwart.
Samequote:Op vrijdag 27 april 2012 07:48 schreef Partingglass het volgende:
voordat ik de parkeerplaats af ben is het bandje eraf. Eerste wat ik doe als ik naar buitenloop.
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe plaat wel erg leuk vind. Dus ok, laat maar komenquote:Op dinsdag 24 april 2012 21:29 schreef WeezerButler het volgende:
Ik vond Santogold juist![]()
Goed geluid ook vooraan
precies dat doe ik ook.quote:Op vrijdag 27 april 2012 08:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Overgenomen van een vriend, op Lowlands die van dat jaar en van het jaar ervoor, na Lowlands die van het jaar ervoor er af. Nu dus alleen nog 2011 om (helaas, want 2010 was wel erg mooi).
Dat probeer ik ook altijd, maar bij mij zijn ze strengquote:Op zaterdag 28 april 2012 09:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik probeer altijd te smokkelen bij het omdoen van het bandje, zodat het bandje met veel wrikken in zn gehaal afkan. Lukt bijna altijd.
Dat "smelten" is opzich wel ideaal ja. Alleen smelten ze altijd wel een paar armharen mee wegquote:Op zaterdag 28 april 2012 09:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
En een vriendin van me heeft ooit eens MIJN luchtbed lekgeprikt met dat metalen sluitertje wat er vroeger op zat, dus ik ben wel blij met de nieuwe methode
gewoon binnenkomen als het droog isquote:Op zaterdag 28 april 2012 18:50 schreef indiaantje89 het volgende:
Wel beter dan pinkpop.... daar moet je nog je ticket laten zien. Ook al heb je een bandje.
ook een tip! zorg dat je tickets op je smartphone hebt staan. vorig jaar was mijn jas niet waterdicht waardoor mijn kaart niet in te scannen was. Gelukkig had ik ze nog op de iphone staan.
Chemical Brothers op Lowlandsquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:54 schreef Luni het volgende:
Heb "Don't Think" de live DVD van The Chemical Brothers opstaan, tering wat bruut, zou ze toch graag weer op Lowlands zien!
Ja was zeker gaaf toen, beginnen met Hey Boyquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Chemical Brothers op Lowlandszoooooooo gaaf
quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:00 schreef Luni het volgende:
[..]
Ja was zeker gaaf toen, beginnen met Hey Boy
Heel in de verte hoorde je het al, Hey Boy Hey Girl en dat werd steeds harder en toen Her we go, en los ging het!quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]ik dacht WTF ze doen het echt
kan helaas de video niet meer vinden op 3voor12
kippenvelquote:Op zaterdag 28 april 2012 20:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Heel in de verte hoorde je het al, Hey Boy Hey Girl en dat werd steeds harder en toen Her we go, en los ging het!
Nieuwe vriend in het LL topic. Eindbaas met smaak.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:47 schreef rioolheffing het volgende:
Me elektronische wishlistje: Flying Lotus, Scuba, Pantha Du Prince, Mount Kimbie, eleven tigers, Martyn, Rustie, Shackleton, DMZ, Four Tet, Gui Boratto, ASC, Actress, Dorian Concept, Nicolas Jaar, Hudson Mohawke, Zomby, Sepalcure, The Black Dog, Jon Hopkins, Jamie XX.
Op Songkick staat maar 1 concert:quote:Op zondag 29 april 2012 13:07 schreef indiaantje89 het volgende:
Tourt Chemical Brothers dan? Had daar vorig jaar erg op gehoopt. Modeselektor lijkt me ook vet om te zien, staan ook op pukkelpop.
En Doctor P lijkt me ook wel een optie...
Spelen de Innervision trouwens samen 1 set? Of zijn het 3 verschillende sets ?
quote:Op zondag 29 april 2012 08:57 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Nieuwe vriend in het LL topic. Eindbaas met smaak.
Toevoeging: Girl Unit, Loefah, Boddika, Phaeleh, en nog meer dikke bass.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |