abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2012 @ 13:28:11 #201
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110672105
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:26 schreef ohnikua het volgende:
In de lijn van Of Monsters and Men: Boy & Bear staat 21 augustus in Nijmegen, goede kans op LL dus
En de dag ervoor in Paradiso. Op twitter gaat iedereen er maar vanuit dat ze dan ook wel op LL staan. De kans lijkt mij juist kleiner. Er staan zelden artiesten uit het clubcircuit die week ook op LL.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_110672263
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

En de dag ervoor in Paradiso. Op twitter gaat iedereen er maar vanuit dat ze dan ook wel op LL staan. De kans lijkt mij juist kleiner. Er staan zelden artiesten uit het clubcircuit die week ook op LL.
zou het niet zo zijn dat ze juist in het festivalcircuit zitten, maar dat ze de doordeweekse dagen tussen de festivals in ook willen benutten nu ze net even hip zijn?
pi_110672481
dit staat trouwens op de facebook van lowlands (ik ken het niet):

'It is now official.. Our new project ACIDP303WER will be playing on the biggest festival in Holland. Lowlands 17th of august in the X-Ray. '
pi_110672532
Lijkt me toch ook wel een "typische" Lowlands naampje. Leuk voor de Charlie.

Ben benieuwd wat Of Monsters And Men voor stage krijgen. Veel mensen zijn zo te zien enthousiast over deze band.
  maandag 23 april 2012 @ 13:40:44 #205
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110672632
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:38 schreef indiaantje89 het volgende:

Ben benieuwd wat Of Monsters And Men voor stage krijgen. Veel mensen zijn zo te zien enthousiast over deze band.
Grolsch, denk ik.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_110672642
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 13:38 schreef indiaantje89 het volgende:

Boy & Bear is, denk ik, al iets groter dan de Charlie. Voor mijn gevoel staat daar niet vaak iets internationaals met een radiohitje en een uitverkochte show in Nederland op zak. India zou ik zeggen, net als Of Monster and Men. Zoals bv The Naked and the Famous vorig jaar.

Grolsch kan ook, maar daaar staan volgens mij dan juist weer weinig bands met maar 1 album op zak. Er zullen uitzonderingen genoeg zijn hoor :)
pi_110672728
Young The Giant vorig jaar ook ;)

Vind het wel een geschikte band om een dag te openen in Grolsch inderdaad.
  maandag 23 april 2012 @ 13:43:46 #208
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110672742
Het is te folkie voor de India. India heeft vaker de puntiger indie, al dan niet met electronische invloeden.
Het is een beetje te vergelijken met Edward Sharpe vorig jaar, alleen zijn ze te groot voor de Lima. Dan wordt t al snel een vroege Grolsch.
pi_110672969
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 13:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is te folkie voor de India. India heeft vaker de puntiger indie, al dan niet met electronische invloeden.
Het is een beetje te vergelijken met Edward Sharpe vorig jaar, alleen zijn ze te groot voor de Lima. Dan wordt t al snel een vroege Grolsch.
maar zó duidelijk zijn die grenzen ook weer niet. british sea power, jimmy eat world, agnes obel, junip, the maine zijn bv wat namen die ik in dat opzicht ook eerder in de grolsch zou verwachten, terwijl een india-naam als kakkmaddafakka juist weer in de x-ray stond :)

maargoed, een vroege grolsch-plek wil ik verder ook best in meegaan :)
  maandag 23 april 2012 @ 13:55:10 #210
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110673164
De India eerder op de dag is er idd wel plaats voor dingen Junip en Obel. Later wordt het meer die 'puntiger indie'-kant. Maar ze staan zeker niet vroeg in de India, lijkt me. JEW en BSP vind ik dan wel weer India-acts. Al stond JEW in 2002 in de Golf. Maar toen waren ze populairder.
pi_110673441
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2012 13:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De India eerder op de dag is er idd wel plaats voor dingen Junip en Obel. Later wordt het meer die 'puntiger indie'-kant. Maar ze staan zeker niet vroeg in de India, lijkt me. JEW en BSP vind ik dan wel weer India-acts. Al stond JEW in 2002 in de Golf. Maar toen waren ze populairder.
Wat bedoel je dan precies met 'puntiger'? JEW anno 2007 en the maine is toch redelijk poppy, of bedoel je dat het half in de richting van punk zit?

Ik had zelf het idee dat bands meer op basis van ervaring en populariteit werder verdeeld over Alpha, Charlie, India en Grolsch :) is over die keuzes wel eens iets naar buiten gebracht door de organisatie?
  maandag 23 april 2012 @ 14:09:13 #212
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110673683
Ik had het over Folkie. Bands als OMAM kunnen op LL in principe overal spelen (afhankelijk van de bekendheid), maar in de Bravo, India en X-Ray zul je ze minder snel aantreffen dan op de andere podia.
Met puntige indie bedoel ik acts als Vaccines, The View, The Naked and Famous, Apparat band, Delphic, Two Door Cinema Club, Customs.

Other Lives, Noah and the Whale, Of Monsters and Men, Dry the River, Ben Howard, Edward Sharpe e.d, zul je wat minder aantreffen in de India.

Het is idd niet zwart/wit, maar er zit wel degelijk lijn in wat er op de podia staat qua genres.
  maandag 23 april 2012 @ 14:11:24 #213
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110673757
U begrijpt, ik probeerde het woord 'geitenwollensokken' te vermijden
pi_110673950
quote:
12s.gif Op maandag 23 april 2012 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
U begrijpt, ik probeerde het woord 'geitenwollensokken' te vermijden
duidelijk :)

als je de bands zo naast elkaar zet, ben ik het wel eens met je lijn. maar de 'geitenwollensokkenbands' zijn wel behoorlijk in populariteit toegenomen dus ik wacht zelf het blokkenschema van dit jaar met opnieuw een hoop geitenwollensokkenbands (waar ik overigens british sea power wel degelijk bij zou willen zetten) even af om te kijken of ik echt overtuigd ben ;)
pi_110674000
quote:
6s.gif Op maandag 23 april 2012 14:17 schreef ohnikua het volgende:

[..]

duidelijk (en bravo en x-ray zouden mij ook zeer verbazen, daar zou ik het gros van de indiabands die jij noemt ook niet verwachten) :)

als je de bands zo naast elkaar zet, ben ik het wel eens met je lijn. maar de 'geitenwollensokkenbands' zijn wel behoorlijk in populariteit toegenomen dus ik wacht zelf het blokkenschema van dit jaar met opnieuw een hoop geitenwollensokkenbands (waar ik overigens british sea power wel degelijk bij zou willen zetten) even af om te kijken of ik echt overtuigd ben ;)
  maandag 23 april 2012 @ 14:23:29 #216
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_110674197
Achja, je kunt ook een geitenwollensokkenband zijn en dan wat electronica eraan toevoegen en dan sta je in de X-Ray (Crystal Fighters). Dan kun je ook wel in de India.
pi_110674413
als ik die namen nog eens zo lees, hou ik eigenlijk best wel van geitenwollensokkenmuziek :)

...én van de 'puntiger-indie'-kant! eigenlijk kom ik meestal in alle tenten wel tenminste 1 keer :)

ik beschouwde Grolsch altijd als een Alpha voor de iets minder populaire acts met een alternatievere headliner, de Charlie als podium voor alles dat nieuw is (de X-Ray ook maar dan wat elektronischer) en de India voor al wat daar tussenin valt. Bravo hiphop/elektronisch. Lima vooral 'gekke' muziek, maar idd daar stonden ook Ben Howard en Edward sharpe.

maar ook als je naar het programma van na 11-en kijkt, denk ik dat je meer gelijk heb dan ik eerst dacht met india richting bravo en x-ray plaatsen.
pi_110674825
Boy & Bear staat trouwens ook nog eens op Noorderzon rondom Lowlands
  maandag 23 april 2012 @ 18:00:31 #219
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_110683029
Ik gaat ook! Zin in Django Django!
  maandag 23 april 2012 @ 19:00:40 #220
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_110685435
Ik lees nu pas van Of Monsters And Men, daar ben ik erg blij mee. Erg goede debuutplaat :)
pi_110709803
Pukkelpop heeft nieuwe namen bekend gemaakt:

Lykke Li, Chase & Status, Netsky, Bush, Apocalyptica, Tinie Tempah, Social Distortion, Example, Touche Amore, Django Django, Labrinth, Bowerbirds, Mumbai Science, Band Of skulls, Andy C: Alive, Knife Party, Apparat Band, Jamie Woon, Jakwob Live, Goose, Com Truise, Niki & The Dove, Willy Moon & Yashin, The Hives, The Cribs, A-Trak, Diplo, Feed Me, Gesaffeltein Live, Major Lazer, The Antlers, Ghost, Bob Mould persoms "Copper Blue", C2C, Pulled Appart By Horses, Ceremony, Howler, Daughter & Jamie N Commons.

Zitten paar leuke dance namen bij, maar verder niet veel namen die voor mij naar Biddinghuizen moeten komen.

Knife Party zie ik ook als serieuze optie voor LL (Bravo headliner)?
pi_110711211
Knife Party lijkt mij dan meer zo'n naam die op zondagnacht in de Bravo zou kunnen staan, waar vorig jaar oa Skrillex en Zombie Nation stonden. Hoewel het zeker geen slechte lijst namen is, staan (van wat ik ken) voor mij de mooiste dingen al op Lowlands (Django Django, Howler) of heb ik ze de laatste maanden al gezien (The Antlers, Apparat). Grandaddy zou ik leuk vinden.
pi_110712109
Allemaal bands waar cancer bats mee tourt staat op PP behalve CB zelf. Zie de kans dus op LL ook er niet meer in zitten. Touche amore mag wel naar LL komen though *O*
pi_110712270
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:32 schreef ohnikua het volgende:
Knife Party lijkt mij dan meer zo'n naam die op zondagnacht in de Bravo zou kunnen staan, waar vorig jaar oa Skrillex en Zombie Nation stonden. Hoewel het zeker geen slechte lijst namen is, staan (van wat ik ken) voor mij de mooiste dingen al op Lowlands (Django Django, Howler) of heb ik ze de laatste maanden al gezien (The Antlers, Apparat). Grandaddy zou ik leuk vinden.
Zou mooi zijn, dan ga ik die nog even checken mocht hij op dat tijdstip staan.

Benieuwd of ze Chase & Status "weer" boeken dit jaar :P. Al hoewel ik vorig jaar wel had genoten van hun act.
pi_110713570
Goose, A-Trak en Diplo, kom maar door naar LL!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')