abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110406259
Gescheurd ;)
  maandag 16 april 2012 @ 19:08:47 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406486
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:03 schreef b2py het volgende:
Gescheurd ;)
Zomaar? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110406590
Haarscheurtjes die langzaam groter worden. Als de haarscheurtjes optijd worden opgemerkt kan het in reguliere onderhoudsnachten worden vervangen. Als ze worden gemist bij inspecties kan het pas opgemerkt worden als het al te laat is en ze niet meer bereden mogen worden ;)
  maandag 16 april 2012 @ 19:12:26 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406664
oh joepie wat fijn ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 19:15:01 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110406780
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?

a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Utrecht te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel

Pak uw kastje en Stemmmm!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110406804
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?

a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Ut te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel

Pak uw kastje en Stemmmm!
pi_110406966
Ik zou gewoon via Amersfoort naar Utrecht reizen met de Ic - Enschede - Schiphol of Enschede - Rotterdam/Den Haag ;)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 19:30:13 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110407595
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?

a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Utrecht te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel

Pak uw kastje en Stemmmm!
e) je eigen vervoersdienst opzetten
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 19:45:17 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110408455
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

e) je eigen vervoersdienst opzetten
Op het spoor ben je dan toch afhankelijk van de spullenboel van die toko uit Utrecht :s)
  maandag 16 april 2012 @ 19:45:48 #161
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110408489
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

e) je eigen vervoersdienst opzetten
Is dat zo makkelijk mogelijk ja? :o
Feyenoord Rotterdam
  PR/Manusje van alles maandag 16 april 2012 @ 19:46:29 #162
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110408530
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:45 schreef o.us het volgende:

[..]

Is dat zo makkelijk mogelijk ja? :o
een stukje spoor bemachtigen om te mogen berijden is lastiger.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 19:47:24 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110408588
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 19:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Op het spoor ben je dan toch afhankelijk van de spullenboel van die toko uit Utrecht :s)
wie had het over het spoor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110408598
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:45 schreef o.us het volgende:

[..]

Is dat zo makkelijk mogelijk ja? :o
http://prorail.nl/Vervoer(...)ngsovereenkomst.aspx
  maandag 16 april 2012 @ 20:00:57 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110409370
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

e) je eigen vervoersdienst opzetten
f ) je zwakteboden voor je houden :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110409463
Zou er nou iemand continue bij NS Hispeed reisinfo twitter zitten of zou het een botje zijn?
  maandag 16 april 2012 @ 20:04:49 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110409604
Dat is een automatisch systeem. Haalt de info uit de systemen bij NSH.
  maandag 16 april 2012 @ 20:11:12 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110410008
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:04 schreef greavy het volgende:
Dat is een automatisch systeem. Haalt de info uit de systemen bij NSH.
Het wordt wel door een mens ingevoerd. Er zitten soms typ- danwel spelfouten in, er verschijnen lege tweets of dingen als "#ICE: #Fyra (v 9:27 Amsterdam) ...". Ook zijn tweets niet altijd begrijpbaar: informatie wordt soms verspreid over meerdere tweets waarvan de volgorde niet altijd klopt (zoals 2, 1, 3 i.p.v. 1, 2, 3) of zit er informatie van andere treinen tussen.

Dat is echt wel mensenwerk. De verspreiding naar website, Twitter en rijdend personeel gebeurt verder wel automatisch.

[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 16-04-2012 20:21:53 ]
pi_110411015
Dus, ik zit in Berlijn. Is er iets dat ik absoluut moet bezoeken? Ik heb een kaart waarmee ik gratisch met de s bahn kan. (geloof ik; communicatie is hier niet t sterkste punt.)
pi_110411123
Lol de AV van Amersfoort is vrij leeg..
  maandag 16 april 2012 @ 20:31:09 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110411212
Wat voor kaart heb je? Berlin Visit?

Aanraders: Potsdamer Platz (Bahntower), Fernsehturm (tv-toren, Alexanderplatz), Under den Linden (Brandenburger Tor), een rondritje maken met de S5 (S-Bahn, ringlijn) kan leuk zijn als je even wilt zitten. Daarnaast nog Kurfürstendamm (winkelstraat), Checkpoint Charlie, en natuurlijk Berlin Hauptbahnhof :s)
  maandag 16 april 2012 @ 20:36:35 #172
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110411552
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 19:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

een stukje spoor bemachtigen om te mogen berijden is lastiger.
Het zou wel interessant zijn om een OV-bedrijf te beginnen. Maar ik vraag me af hoe de mensen van Qbuzz het deden want dat is volgens mij het enige OV-bedrijf waarvan de oprichting ervan niet door de overheid was gedaan.
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 20:38:36 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110411666
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:36 schreef o.us het volgende:

[..]

Het zou wel interessant zijn om een OV-bedrijf te beginnen. Maar ik vraag me af hoe de mensen van Qbuzz het deden want dat is volgens mij het enige OV-bedrijf waarvan de oprichting ervan niet door de overheid was gedaan.
achter Kubus zit de voormalig topman van xx en hij heeft met de bonus die hij bij zijn vertrek ontving het bedrijf opgericht. NSH stond financieel garant voor het bedrijf. Hierdoor hebben ze al snel twee concessies binnen kunnen slepen. Bussen bezit het bedrijf niet, want alles wordt geleaset.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 20:39:07 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_110411714
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
  maandag 16 april 2012 @ 20:41:46 #175
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110411846
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
Feyenoord Rotterdam
pi_110411868
Ik verveelde me net, als ik goed geteld heb zijn er 53 1:34,7 wissels in NL.
  maandag 16 april 2012 @ 20:43:38 #177
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110411966
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
EBS is gewoon de Nederlandse tak van Egged, niets nieuws aan qua oprichting..
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 20:44:24 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110412007
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef o.us het volgende:
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
het kan wel, maar dan moet je voldoende kennis van de markt hebben en goede contacten, omdat je zelf niet financieel daadkrachtig genoeg bent om alles op poten te zetten.

Dit is misschien wel interessant leesvoer voor jou: http://pollarisrail.nl/Nederlands/index.html

Is van een Limburger die meestreed voor de concessie Vechtdallijnen die uiteindelijk door Arriva gewonnen werd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 20:51:13 #179
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110412453
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het kan wel, maar dan moet je voldoende kennis van de markt hebben en goede contacten, omdat je zelf niet financieel daadkrachtig genoeg bent om alles op poten te zetten.

Dit is misschien wel interessant leesvoer voor jou: http://pollarisrail.nl/Nederlands/index.html

Is van een Limburger die meestreed voor de concessie Vechtdallijnen die uiteindelijk door Arriva gewonnen werd.
http://pollarisrail.nl/Pdf/DeLimburger.pdf
Interessant :o.

Ik heb er eigenlijk wel van gedroomd dat ik als ik ooit een bedrijf zou willen beginnen het een OV-bedrijf wordt maar mijn kennis daarvan is echt groot en het interesseert mij ook heel erg. Maarja, het geld dat er bij komt kijken is wat anders.. en ik ken weinig concessies waarbij de bussen en/of treinen inbegrepen zijn.

En ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden :').

[ Bericht 5% gewijzigd door o.us op 16-04-2012 20:54:11 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 20:52:04 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110412519
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef o.us het volgende:
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
De Limburgse Wim Pollaert heeft het geprobeerd met Pollarisrail, hij heeft met zijn bedrijfje een bod gedaan op de concessie voor de Vechtdallijnen. Uiteindelijk sleepte Arriva die concessie in de wacht.

Het opzetten van een eigen vervoerder is niet onmogelijk, alleen is het in sommige landen en gebieden makkelijker dan in andere. Het makkelijkste is het opzetten van een open access-vervoerder: je biedt dan niet op een concessie, maar je legt naar eigen gevoel treinen tussen A en B in.

Enkele voorbeelden van open access-vervoerders: NTV in Italië (hogesnelheidstrein Italo), HKX in Duitsland (3x per dag een IC Hamburg - Keulen v.v.), Thello tussen Frankrijk en Italië (nachttreinen) en het voormalige Wrexham and Sropshire in Engeland.

In Nederland is het opzetten van een open access-vervoerder vrij lastig: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat voor het uitvoeren van personenvervoer op het spoor een concessie vereist is. NS heeft de hoofdrailnetconcessie, de regionale vervoerders de rest. HSA heeft de HSL.

De vraag is of dit terecht is: het derde spoorwegpakket van de Europese Unie schrijft voor dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden. Echter, zolang dit niet in nationale wetgeving is omgezet kan het niet, je zult dus eerst een wetswijziging moeten hebben (of naar de rechter stappen) voor je internationaal vervoer kunt doen.

Voor nationaal vervoer is het helemaal lang wachten: de Europese Unie is voornemens om dezelfde regels ook op binnenlands verkeer toe te passen, maar dat hoeft voor 2017 niet verwacht te worden. Daarnaast krijg je dan nog dat lopende concessies uitgezonderd zijn, dus voor 2025 hoef je geen open access-concurrent op lijnen op het HRN te verwachten.

Uiteraard zit je daarnaast met een paar andere, belangrijke punten: je moet een spoorwegvergunning hebben, je moet voldoende gekwalificeerde mensen hebben (machinistenvergunning), je moet een veiligheidsstrategie hebben, verzekeringen, capaciteit aanvragen, enz. enz.

Rollend materieel kun je leasen bij o.a. Railpool, Alpha Trains, Akiem of MRCE Dispolok. Voor rijtuigen kun je aankloppen bij bijvoorbeeld Heros Rail die o.a. Ex-NS-rijtuigen ter lease aanbieden. Je moet een distributienetwerk hebben voor vervoerbewijzen en een manier zien te vinden om daarmee inkomsten te genereren.

Al met al nog een hele puzzel :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 16-04-2012 21:03:07 ]
pi_110413189
Kan aan mij liggen hoor, maar als ze het puntstuk van wissel 1005b gaan vervangen, moet het dan dubbelsporig BD? Kan dat niet enkelsporig?
  maandag 16 april 2012 @ 21:03:46 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110413415
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:00 schreef b2py het volgende:
Kan aan mij liggen hoor, maar als ze het puntstuk van wissel 1005b gaan vervangen, moet het dan dubbelsporig BD? Kan dat niet enkelsporig?
Veiligheidseisen. 0 ongevallen op het spoor.
  maandag 16 april 2012 @ 21:05:06 #183
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110413492
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.

[..]

De Limburgse Wim Pollaert heeft het geprobeerd met Pollarisrail, hij heeft met zijn bedrijfje een bod gedaan op de concessie voor de Vechtdallijnen. Uiteindelijk sleepte Arriva die concessie in de wacht.

Het opzetten van een eigen vervoerder is niet onmogelijk, alleen is het in sommige landen en gebieden makkelijker dan in andere. Het makkelijkste is het opzetten van een open access-vervoerder: je biedt dan niet op een concessie, maar je legt naar eigen gevoel treinen tussen A en B in.

Enkele voorbeelden van open access-vervoerders: NTV in Italië (hogesnelheidstrein Italo), HKX in Duitsland (3x per dag een IC Hamburg - Keulen v.v.), Thello tussen Frankrijk en Italië (nachttreinen) en het voormalige Wrexham and Sropshire in Engeland.

In Nederland is het opzetten van een open access-vervoerder vrij lastig: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat voor het uitvoeren van personenvervoer op het spoor een concessie vereist is. NS heeft de hoofdrailnetconcessie, de regionale vervoerders de rest. HSA heeft de HSL.

De vraag is of dit terecht is: het derde spoorwegpakket van de Europese Unie schrijft voor dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden. Echter, zolang dit niet in nationale wetgeving is omgezet kan het niet, je zult dus eerst een wetswijziging moeten hebben (of naar de rechter stappen) voor je internationaal vervoer kunt doen.

Voor nationaal vervoer is het helemaal lang wachten: de Europese Unie is voornemens om dezelfde regels ook op binnenlands verkeer toe te passen, maar dat hoeft voor 2017 niet verwacht te worden. Daarnaast krijg je dan nog dat lopende concessies uitgezonderd zijn, dus voor 2025 hoef je geen open access-concurrent op lijnen op het HRN te verwachten.

Uiteraard zit je daarnaast met een paar andere, belangrijke punten: je moet een spoorwegvergunning hebben, je moet voldoende gekwalificeerde mensen hebben (machinistenvergunning), je moet een veiligheidsstrategie hebben, verzekeringen, capaciteit aanvragen, enz. enz.

Rollend materieel kun je leasen bij o.a. Railpool, Alpha Trains, Akiem of MRCE Dispolok. Voor rijtuigen kun je aankloppen bij bijvoorbeeld Heros Rail die o.a. Ex-NS-rijtuigen ter lease aanbieden. Je moet een distributienetwerk hebben voor vervoerbewijzen en een manier zien te vinden om daarmee inkomsten te genereren.

Al met al nog een hele puzzel :Y
Interessant :). Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?

Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 21:05:15 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110413504
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Veiligheidseisen. 0 ongevallen op het spoor.
De veiligste trein is geen trein ^O^

Laten we dat dan maar doen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110413722
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef o.us het volgende:

[..]

Interessant :). Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?

Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Offerte's zijn niet bekend gemaakt, zijn geheim.
  maandag 16 april 2012 @ 21:11:22 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110413961
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef o.us het volgende:

[..]

Interessant :). Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?

Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Graag gedaan, ik vind het ook interessante materie en heb er al het nodige voor opgezocht. Wat dat betreft helpt de Europese Unie wel: een spoorwegvergunning is geldig in de hele EU (let op: het veiligheidscertificaat niet!) en de infrastructuurbeheerders werken samen. Zo hoef je slechts bij ProRail aan te kloppen voor een pad van Den Helder naar Lissabon, zij regelen de rest met Infrabel, RFF, ADIF, etc.

Over de busconcessie van de regio Rotterdam weet ik helaas niks, dat heb ik niet gevolgd :)

Offertes zijn meestal wel geheim ja, alleen inzichtelijk voor de gunnende partij. Dit om de concurrentie eerlijk te houden enzo.
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De veiligste trein is geen trein ^O^

Laten we dat dan maar doen :Y
Klopt, dat is de gedachte erachter. En juist door dit soort maatregelen (baanvak buiten dienst, ernaastgelegen baanvak buiten dienst) zijn er al jaren amper doden gevallen op en rondom het Nederlandse spoorwegnetwerk (aanrijdingen met personen uitgesloten).
  maandag 16 april 2012 @ 21:31:51 #187
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110415576
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.
Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
  maandag 16 april 2012 @ 21:32:20 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110415615
Hopelijk rijdt Arriva de laatste treinen vrijwel steevast. Ik moet morgen Dordrecht-Leerdam doen, en dan de laatste trein Leerdam-Dordrecht. Net als donderdag en vrijdagnacht. Heb weer even 3 daagjes werk *O*
Dan kijken wat ik dan mag doen :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 21:33:12 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110415669
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.
Het bedrijf dat in een aantal delen van Israël toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 21:33:18 #190
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110415675
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wat voor kaart heb je? Berlin Visit?

Aanraders: Potsdamer Platz (Bahntower), Fernsehturm (tv-toren, Alexanderplatz), Under den Linden (Brandenburger Tor), een rondritje maken met de S5 (S-Bahn, ringlijn) kan leuk zijn als je even wilt zitten. Daarnaast nog Kurfürstendamm (winkelstraat), Checkpoint Charlie, en natuurlijk Berlin Hauptbahnhof :s)
Het is maar net waar je van houdt. Ik zou Checkpoint Charlie overslaan, bijvoorbeeld. Het Soviet Ehemal in Treptower Park vond ik dan weer geweldig. En het beste wat ik de afgelopen jaren heb gedaan, was een fiets huren. Dan zie en beleef je zoveel meer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 16 april 2012 @ 21:39:25 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110416086
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
Arriva is Brits (nu Duits), Veolia en Connexxion zijn Frans, er zit vrij weinig Nederlands tussen. Aan de andere kant, Veolia, Arriva en Connexxion hebben wel Nederlandse B.V.'s. Maar dat geldt ook voor Egged, EBS is een Nederlandse B.V. Er zit ook een hoop Nederlandse expertise in EBS.

quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het bedrijf dat in een aantal delen van Israël toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
Tsja, gebruiken verschillen overal in de wereld. Dat is 'cultuur'. Hoef je het niet altijd mee eens te zijn.

quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Het is maar net waar je van houdt. Ik zou Checkpoint Charlie overslaan, bijvoorbeeld. Het Soviet Ehemal in Treptower Park vond ik dan weer geweldig. En het beste wat ik de afgelopen jaren heb gedaan, was een fiets huren. Dan zie en beleef je zoveel meer.
Agreed, er is zoveel te zien en te doen in Berlijn. Een random tram/bus/metro/s-bahn/trein pakken en op een willekeurige plek uitstappen kan ook leuk zijn.
  maandag 16 april 2012 @ 21:43:14 #192
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110416355
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het bedrijf dat in een aantal delen van Israël toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
En Palestijnen die Israëlisch burger zijn niet toelaten in de bus.. Maarja, daar heeft de Nederlandse BV van Egged weinig mee te maken.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 21:44:54 #193
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110416485
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 16-04-2012 21:45:41 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 21:48:26 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110416739
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:39 schreef Dr_Flash het volgende:

OHIH :r

Heb ik iets gemist?
  maandag 16 april 2012 @ 21:55:26 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110417263
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:44 schreef o.us het volgende:

[..]

De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.
Als tweede komt Syntus: het bedrijf is volledig Achterhoeks, aandelen 50% NS, 50% Keolis (SNCF) als ik me niet vergis.
pi_110417269
Thanks, kijk wel een rond en idd random uitstappen is ook leuk.
pi_110417373
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:55 schreef Crientj het volgende:
Thanks, kijk wel een rond en idd random uitstappen is ook leuk.
Rij een rondje met bus 100 of 200, dan kom je langs veel bekende plekken zonder dat je een dure toeristenbus in stapt :Y
dag
  maandag 16 april 2012 @ 21:58:06 #198
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_110417415
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:44 schreef o.us het volgende:

[..]

De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.
Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  maandag 16 april 2012 @ 21:58:07 #199
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110417417
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als tweede komt Syntus: het bedrijf is volledig Achterhoeks, aandelen 50% NS, 50% Keolis (SNCF) als ik me niet vergis.
Keolis rijd hier ook in Frankrijk, onder andere de shuttle bus naar Parc Asterix en de CDGVAL O+
  maandag 16 april 2012 @ 21:59:56 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_110417518
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 21:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Arriva is Brits (nu Duits), Veolia en Connexxion zijn Frans, er zit vrij weinig Nederlands tussen. Aan de andere kant, Veolia, Arriva en Connexxion hebben wel Nederlandse B.V.'s.
Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.
Is toch wat anders dan zomaar 'uit het niets' hier een concessie te winnen.
  maandag 16 april 2012 @ 22:01:41 #201
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110417624
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:58 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?
Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijven :Y.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:02:19 #202
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110417662
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.
Is toch wat anders dan zomaar 'uit het niets' hier een concessie te winnen.
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:03:21 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110417752
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:02 schreef o.us het volgende:

[..]

Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.
  maandag 16 april 2012 @ 22:03:52 #204
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_110417798
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:01 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijven :Y.
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  maandag 16 april 2012 @ 22:05:43 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110417951
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIH :) Dus ALS je wat gemist hebt dan is dat al een tijdje aan de gang :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:05:54 #206
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110417963
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.
Neen, op Wikipedia staat dat Veolia Transport BBA overnam en opereerde onder Connex waarna zij de naam gingen veranderen in Veolia om onder het naam van het moederbedrijf te opereren.

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 16-04-2012 22:06:52 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:06:50 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110418021
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIH :) Dus ALS je wat gemist hebt dan is dat al een tijdje aan de gang :s)
Ik heb precies hetzelfde. Met die knuppels wil je niet gevonden worden :r
  maandag 16 april 2012 @ 22:10:25 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110418282
Twitter feed @NS_online
quote:
Utrecht-Baarn: na 22.00 geen treinen maar bussen tussen Utrecht en Den Dolder door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Amersfoort: de intercity's worden omgeleid via een andere route in verband met een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Hilversum: er rijden minder treinen door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:22:01 #209
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110419023
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter feed @NS_online

[..]

Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks? :')
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.

Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
  maandag 16 april 2012 @ 22:22:56 #210
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110419087
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.

Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
Dat wordt dus een dag voor het weekend ofzo.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:23:22 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110419122
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.

Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
We gaan het zien. Ik wacht nog steeds op een foutloos slagje Dv - Ut - Dv. Tot nu toe sta ik op 4 keer gezeik uit 3 dagen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:24:49 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110419219
kan iemand eens in een simpel plaatje uitleggen waarom ZO VEEL treinen ZO LANG last moeten hebben van EEN kapot wissel? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110419377
Kijk op sporenplan, tussen utrecht en amersfoort, wissel 1005.
  maandag 16 april 2012 @ 22:32:28 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110419683
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kan iemand eens in een simpel plaatje uitleggen waarom ZO VEEL treinen ZO LANG last moeten hebben van EEN kapot wissel? :?
Ik ga het proberen:

Ten eerste moet het spoor en naastgelegen sporen buiten dienst, zodat men veilig aan het wissel kan werken zonder een risico op aanrijding van een baanwerker. Dat betekent dus ook dat andere treinen er niet meer langs kunnen, waardoor al die mensen om moeten reizen. Als het één wissel is, is er wellicht nog omheen te werken (zoals nu bij Amersfoort). Als er een acuut probleem is (Riekerpolder eruit, bijvoorbeeld) wordt dit meteen gefixt. Alle treinverkeer plat, fixen, en daarna weer rijden.

Het volgende probleem dient zich dan aan: rollend materieel staat niet waar het zou horen, machinisten en conducteurs evenmin. Zeker bij een grote verstoring (lees: post Amsterdam vliegt eruit) heeft dit enorme gevolgen voor de treindienst, materieel- en personeelsomlopen zijn behoorlijk verknoopt omdat het personeel en de vakbonden een aantal jaar terug geen zin had in een 'rondje rond de kerk'.

Bij een kleiner probleem is dit nog wel bij te sturen. Krijgen we weer een horrorwinter des doods waar de treindienst volledig instort, dan is het eind zoek. Dan is men uren bezig om het verhaal weer enigszins op de rit te krijgen, want personeel, treinen, omlopen, alles is verstoord.
  maandag 16 april 2012 @ 22:33:32 #215
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110419746
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 09:17 schreef Duvel het volgende:
Net zo'n vertrouwelijk iets als de ROVER-deal met NS Hispeed?
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.

De onderzoeksafdeling van ROVER zat destijds te springen om opdrachten van NS. Wij hechten zeer aan onze onafhankelijkheid.
  maandag 16 april 2012 @ 22:35:01 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110419815
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:27 schreef b2py het volgende:
Kijk op sporenplan, tussen utrecht en amersfoort, wissel 1005.
Waar?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:35:14 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110419832
quote:
18s.gif Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.

De onderzoeksafdeling van ROVER zat destijds te springen om opdrachten van NS. Wij hechten zeer aan onze onafhankelijkheid.
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.

Wat ik me wel kan herinneren is dat men op OHIH het HSL-topic had gesloten 'op verzoek van NS Hispeed' i.v.m. speculatie aldaar _O-

quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar?

[ afbeelding ]
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.
  maandag 16 april 2012 @ 22:39:40 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110420062
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Krijgen we weer een horrorwinter des doods twee uurtjes dwarrelsneeuw waar de treindienst volledig instort, dan is het eind zoek. Dan is men uren weken bezig om het verhaal weer enigszins op de rit te krijgen, want personeel, treinen, omlopen, alles is verstoord.
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.

Was dit probleem niet dringend genoeg soms? We nemen gewoon een kritiek wissel een hele dag uit dienst, maar gaan verder niet over tot reparatie? Ik begreep dat het nogal een bijzonder moeilijk leverbaar onderdeel schijnt te zijn. Als ik dan lees "morgenochtend is het gefikst, denkt men" dan denk ik "ja ja, dat ken ik. Prognoses die om de paar uur een paar uur opschuiven, en waar je dus niet meer aan hebt dan aan "je ziet maar". "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:40:27 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110420105
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.
Oh die okee :)

Ik zag echt aleen maar 1001, 1003 en 1007 :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:42:17 #220
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110420199
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.

Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.

Dat ging goed, tot een van die drie zijn mond niet meer kon/wilde houden.

Om je dood te schamen.
  maandag 16 april 2012 @ 22:44:10 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110420294
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.
Yup, dat ben ik met je eens. Het was expres dik aangezet. ;)
quote:
Was dit probleem niet dringend genoeg soms? We nemen gewoon een kritiek wissel een hele dag uit dienst, maar gaan verder niet over tot reparatie? Ik begreep dat het nogal een bijzonder moeilijk leverbaar onderdeel schijnt te zijn. Als ik dan lees "morgenochtend is het gefikst, denkt men" dan denk ik "ja ja, dat ken ik. Prognoses die om de paar uur een paar uur opschuiven, en waar je dus niet meer aan hebt dan aan "je ziet maar". "
Als het een onderdeel betreft dat relatief zeldzaam is (of zelfs speciaal gemaakt moet worden, zoals die bovenleidingsbeugels te Schiphol) kan het wel even duren om het überhaupt te vinden, of bij te bestellen. Totdat je zo'n onderdeel binnen hebt kun je niks anders doen dan afwachten en proberen de treindienst zo goed en zo kwaad als het kan, gaande te houden, tot je kunt gaan repareren.

Als jouw balkon er morgen af dondert (hopelijk zonder jou erop) staat dat er ook niet een uurtje later weer aan.
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.

Dat ging goed, tot een van die drie zijn mond niet meer kon/wilde houden.

Om je dood te schamen.
Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast. :')
  maandag 16 april 2012 @ 22:44:16 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110420300
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 22:48:12 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110420499
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
in theorie wel, want bij Groenekan (Blauwkapel Oost) is iets meer ruimte dan normaal, maar ivm de veiligheid van de baanwerkers beginnen ze er niet aan.

http://maps.google.nl/?ll(...)cbp=12,60.21,,3,1.82
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 22:58:06 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421023
Volgende keer toch maar zo'n puntstuk op voorraad nemen dan?

Want op zich... spoor zat daar, omreisadviezen te over. ja KUNT best even 2 uur de boel plat gooien in de daluren en een puntstuk vervangen als je het hebt liggen.... Toch? Of? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:58:33 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110421043
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2012 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer toch maar zo'n puntstuk op voorraad nemen dan?

Want op zich... spoor zat daar, omreisadviezen te over. ja KUNT best even 2 uur de boel plat gooien in de daluren en een puntstuk vervangen als je het hebt liggen.... Toch? Of? :?
  maandag 16 april 2012 @ 22:59:38 #226
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110421100
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:

Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast. :')
Ja, ik heb mij toen plaatsvervangend geschaamd voor mijn ex-collega's.
  maandag 16 april 2012 @ 22:59:40 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421103
Ja. maar nu is het EEN wisselstoring op zondagavond, waar mensen maandagochtend, maandagavond en ( ja ja vast wel :Y ) dinsdagochtend last van hebben. Of dat niks kost dan -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:02:18 #228
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110421215
:o .

[ Bericht 40% gewijzigd door bork op 17-04-2012 00:21:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 16 april 2012 @ 23:03:46 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421307
Hoe gaat dat eigenlijk met van die onderdelen als een puntstuk. Ik stel me zomaar voor dat die in de orde van meerdere tienduizenden euro's per stuk kosten. Maar als er dan eentje vervangen wordt, wordt er dan METEEN een nieuwe besteld en op voorraad genomen? Of wordt er gewoon gedacht "statistisch gezien hebben we de komende 15 jaar niet WEER zo'n ding nodig :{w "?

Klink ik veeleisend? trek eens een parallel naar het wegverkeer. Stel ineens wordt er 10 meter ZOAB "onberijdbaar" verklaard door Rijkswaterstaat. Maar hey het is wel erg bijzonder spul wat speciaal gemaakt moet worden. Erg duur ook, dus het duurt wel een paar dagen. ga tot die tijd maar over een karrespoor door het dorp rijden. Dat is toch volstrekt ondenkbaar? Waarom wordt zoiets op het spoor geslikt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:09:59 #230
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110421641
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wordt zoiets op het spoor geslikt? :?
Dit is een rechtstreeks gevolg van artikel 8:108BW, dat stelt dat OV-reizigers geen gevolgschade kunnen verhalen. Ik hoop in mijn leven nog te bereiken dat dat artikel wordt geschrapt. Daar ben ik al jaren voor aan het lobby'en.

De reiziger wordt als tweederangs consument beschouwd (want is nagenoeg rechteloos). Dus waarom zou de NS ProRail nou heel hard achter de broek zitten...

Daarom kom ik (samen met een zeer toffe groep medestanders) op voor de reiziger, met mijn grote bek en veel energie. Omdat die alle bescherming nodig heeft die hij kan krijgen.
  maandag 16 april 2012 @ 23:15:33 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421892
Nja, het is niet dat ik je inzet niet waardeer hoor driek :)

Ik probeer het alleen maar te begrijpen -O-

Ik bedoel, ik kan best begrip opbrengen voor iets waar je ECHT niks aan kon doen :Y Maar als ik dan van zo'n wissel zie dat het kennelijk te duur is om een reserve op voorraad te nemen, dan rijzen me de haren te berge. Want dat is dus een situatie "het werkt zo lang als het werkt, en als we dagelijks hard genoeg bidden blijft het morgen ook nog werken" :')

En als dat blijkbaar de modus operandi is, dan mogen we ons echt grote zorgen maken. Want er bestaan ongetwijfeld honderden, zo niet meer, vergelijkbare gevallen in het land. Waarmee het (blijven) rijden der treinen effectively aan de goden overgeleverd is in dit land.

En moet je dan ECHT de goden gaan tarten met allemaal wollige ETMET-achtige initiatieven? Is dat nou echt het meest intelligente wat men kan bedenken? Ik denk dat er elders wel dringender prioriteiten liggen.

Maar oh ja ik ben self-loading cargo, ik moet betalen en zwijgen :Y Sorry :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:21:59 #232
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422210
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, het is niet dat ik je inzet niet waardeer hoor driek :)

Ik probeer het alleen maar te begrijpen -O-

Ik bedoel, ik kan best begrip opbrengen voor iets waar je ECHT niks aan kon doen :Y Maar als ik dan van zo'n wissel zie dat het kennelijk te duur is om een reserve op voorraad te nemen, dan rijzen me de haren te berge. Want dat is dus een situatie "het werkt zo lang als het werkt, en als we dagelijks hard genoeg bidden blijft het morgen ook nog werken" :')

En als dat blijkbaar de modus operandi is, dan mogen we ons echt grote zorgen maken. Want er bestaan ongetwijfeld honderden, zo niet meer, vergelijkbare gevallen in het land. Waarmee het (blijven) rijden der treinen effectively aan de goden overgeleverd is in dit land.

En moet je dan ECHT de goden gaan tarten met allemaal wollige ETMET-achtige initiatieven? Is dat nou echt het meest intelligente wat men kan bedenken? Ik denk dat er elders wel dringender prioriteiten liggen.

Maar oh ja ik ben self-loading cargo, ik moet betalen en zwijgen :Y Sorry :W
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?

Anyway: als er geen 8:108BW zou zijn, zouden de hersteltijden veel korter zijn, wegens de enorme bedragen die anders aan reizigers zouden moeten worden vergoed.

It's all in the money, zoals hierboven ergens ook al werd aangestipt.
pi_110422316
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt :s) ? Dus geen nachtnet..
  maandag 16 april 2012 @ 23:25:08 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422328
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?
Stel: Devil's Advocate.

Stel: Het onderdeel was WEL op voorraad.

WIE heeft er dan WELK belang bij om NIET de reparatie/vervanging zo snel als praktisch mogelijk uit te voeren of te doen uitvoeren? Wie wint daar iets mee? in termen van geld, maar vooral in termen van publieke opinie? Niemand toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:25:56 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422371
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt :s) ? Dus geen nachtnet..
Diverse treinen vertrekken nog na 01:00 vanaf hun voorlaatste station naar hun eindpunt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:28:24 #236
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422474
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stel: Devil's Advocate.

Stel: Het onderdeel was WEL op voorraad.

WIE heeft er dan WELK belang bij om NIET de reparatie/vervanging zo snel als praktisch mogelijk uit te voeren of te doen uitvoeren? Wie wint daar iets mee? in termen van geld, maar vooral in termen van publieke opinie? Niemand toch? :?
Mijn vermoeden is

* dat de procesaannemer het gisteravond niet rond kreeg. Geen mensen beschikbaar, geen kraan beschikbaar;

en/of

* ook geen bussen beschikbaar, reisinfo niet te fiksen, logistiek (transport-, materieel- en personeelsbesturing) niet zo snel te regelen.

;)

Groeten,

Rikus
  maandag 16 april 2012 @ 23:30:28 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422560
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Mijn vermoeden is

* dat de procesaannemer het gisteravond niet rond kreeg. Geen mensen beschikbaar,
Als je ze 400 % biedt wil iedereen wel midden in de nacht werken hoor ;)

Dusja, ik zeg het, jij denkt het :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:32:36 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422644
"Reisinfo niet te fiksen" is natuurlijk het meest zaaddodende non-argument sinds Fred Flintstone, maar okee :D

"Oh jee we kunnen reizigers niet duidelijk genoeg vertellen wat er rijdt en wat niet. Weet je wat? We rijden gewoon niks *O* "

Hey, daar hebben reizigers ni IEDER GEVAL niks aan, maar dan weten ze tenminste iets ZEKER _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:33:48 #239
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422694
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
"Reisinfo niet te fiksen" is natuurlijk het meest zaaddodende non-argument sinds Fred Flintstone, maar okee :D

"Oh jee we kunnen reizigers niet duidelijk genoeg vertellen wat er rijdt en wat niet. Wet je wat? We rijden gewoon niks *O* "
Ik vermoed dat het een samenspel van een aantal door mij genoemde factoren is geweest. :Y
  maandag 16 april 2012 @ 23:35:00 #240
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422753
Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe het defect eigenlijk is ontdekt...
  maandag 16 april 2012 @ 23:35:12 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422761
Ik ga het morgen gewoon weer proberen, en wel heel vroeg. Maar nu slapen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:36:44 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422841
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe het defect eigenlijk is ontdekt...
Nou niet bij een reguliere inspectie :X

Zou hier dan ( O+ ) IETS geleerd zijn van die ontsporing van die giftrein in Dordrecht, waar een MCN al eerder foto's gemaakt had van een uitgebrokkeld puntstuk, waar nooit iets mee gedaan is, tot het te laat was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110422885
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt :s) ? Dus geen nachtnet..
Je kan om 01:50 nog van Sloterdijk naar Centraal :s)
  maandag 16 april 2012 @ 23:38:30 #244
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422925
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen gewoon weer proberen, en wel heel vroeg. Maar nu slapen :W
Truste!
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:05:31 #245
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110425405
Zou ons land (En wellicht ook Belgie) welicht gewoon niet te klein zijn om alles maar op voorraad te hebben staan? Ik bedoel, als je ergens 1 type wissel met onderdeel y heb staan, waarom zou je dan voor een goedsvermogen dat tig jaar op voorraad hebben staan als dat -pak hem beet- 10/15 jaar meegaat.

In een land zoals Duitsland ligt dat wat anders natuurlijk, waar het netwerk 3?4?5? maal zo groot is. En dan een voorraad ergens in het midden van het land dit soort gepauper snel oplost...
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:05:54 #246
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110425414
dubbel
pi_110426493
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.

Daarnij worden de inspecties 's nachts gedaan, want overdag mag je nergens meer bij. Je kan niet in een wissel om het te bekijken. En met een lamp in de nacht is nou niet helemaal de meest ideale situatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 17-04-2012 06:43:58 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:06:55 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110426606
Goedemorgen allemaal. Vierde werkdag, daar hoort natuurlijk vijfde keer spoorgefaal bij. Deze keer lukte het combineren in Deventer niet, en zijn we met een stel te weinig als haringen in het tonnetje met +7 vertrokken. Overstap in Amf natuurlijk ook naar de Ratsmodee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:30:41 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110426713
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 06:33 schreef b2py het volgende:

[..]

niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.

Daarnij worden de inspecties 's nachts gedaan, want overdag mag je nergens meer bij. Je kan niet in een wissel om het te bekijken. En met een lamp in de nacht is nou niet helemaal de meest ideale situatie.
Daar hebben we nou juist de Videoschouw en de Ultrasoon voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:31:46 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110426716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen allemaal. Vierde werkdag, daar hoort natuurlijk vijfde keer spoorgefaal bij. Deze keer lukte het combineren in Deventer niet, en zijn we met een stel te weinig als haringen in het tonnetje met +7 vertrokken. Overstap in Amf natuurlijk ook naar de Ratsmodee.
Maar dat wissel is schijnbaar weer in orde. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:36:44 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110426736
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar dat wissel is schijnbaar weer in orde. ;)
Schijnbaar :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:44:01 #252
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110426779
Wat is Ratsmodee?
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:44:06 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110426780
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schijnbaar :)
Ja, ik weet het niet zeker natuurlijk. Ik zit ook maar Sesamstraat te kijken met mijn koters.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:47:26 #254
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110426804
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, ik weet het niet zeker natuurlijk. Ik zit ook maar Sesamstraat te kijken met mijn koters.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:10:51 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110427013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is Ratsmodee?
Vaantjes, klote, galemiezen. Ratsmodee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:28:33 #256
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110427212
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vaantjes, klote, galemiezen. Ratsmodee :)
Je vergeet de Filistijnen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:30:15 #257
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110427232
En je vergeet natuurlijk Ons Aller Danny. ;)

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:31:33 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110427257
Rondom Schiphol minder treinen door sein- en wisselstoring ....
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:37:12 #259
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110427333
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:31 schreef greavy het volgende:
Rondom Schiphol minder treinen door sein- en wisselstoring ....
Nummer 5 in 2 weken?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:38:13 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110427347
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nummer 5 in 2 weken?
Sinds 6 april al de 6e.
  dinsdag 17 april 2012 @ 08:47:47 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110427463
Misschien tijd om de PCA te vervangen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2012 @ 10:07:20 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110429484
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 01:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zou ons land (En wellicht ook Belgie) welicht gewoon niet te klein zijn om alles maar op voorraad te hebben staan? Ik bedoel, als je ergens 1 type wissel met onderdeel y heb staan, waarom zou je dan voor een goedsvermogen dat tig jaar op voorraad hebben staan als dat -pak hem beet- 10/15 jaar meegaat.

In een land zoals Duitsland ligt dat wat anders natuurlijk, waar het netwerk 3?4?5? maal zo groot is. En dan een voorraad ergens in het midden van het land dit soort gepauper snel oplost...
En toch gebeurt het wel dat er in Nederland onderdelen echt op voorraad zijn, want van het spoorkruis bij Blauwkapel is er een reserve-exemplaar dat er direct naast ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2012 @ 10:23:05 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110429931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:31 schreef greavy het volgende:
Rondom Schiphol minder treinen door sein- en wisselstoring ....
wel opvallend dat er de laatste weken zoveel wisselstoringen her en der in het land zijn. Of valt het nu meer op dan normaal? ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2012 @ 10:23:26 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110429941
Dat puntstuk was ook gewoon op voorraad, wat denk je nou. :{ Alleen organisatorisch niet op zijn plek te krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:02:01 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110431127
ProRail doet onderzoek naar storingen bij Schiphol

Het treinverkeer rond Schiphol heeft sinds enkele weken te kampen met een groot aantal storingen. ProRail vindt dit erg vervelend voor de reizigers en neemt rigoureuze maatregelen om een eind aan de verstoringen te maken.

De Schiphollijn wordt sinds het weekend van 14 april meter voor meter zorgvuldig nagelopen en geïnspecteerd. Elke wissel, elk sein en iedere bovenleidingsdraad wordt gecontroleerd. Bij twijfel over het functioneren worden onderdelen preventief vervangen. Voor de meest voorkomende storingen (seinen en wissels) zijn monteurs stand by om snel op te kunnen treden.

De verstoringen rond Schiphol waren niet altijd te wijten aan de infrastructuur. Zo hadden reizigers ook te maken met vertragingen vanwege defecte treinen, asbest in de Schipholtunnel en een kapotte bovenleiding. Dat neemt niet weg dat iedere verstoring er een teveel is.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:20:34 #266
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110431774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 01:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zou ons land (En wellicht ook Belgie) welicht gewoon niet te klein zijn om alles maar op voorraad te hebben staan? Ik bedoel, als je ergens 1 type wissel met onderdeel y heb staan, waarom zou je dan voor een goedsvermogen dat tig jaar op voorraad hebben staan als dat -pak hem beet- 10/15 jaar meegaat.

In een land zoals Duitsland ligt dat wat anders natuurlijk, waar het netwerk 3?4?5? maal zo groot is. En dan een voorraad ergens in het midden van het land dit soort gepauper snel oplost...
Het gaat niet eens om de grootte van het land, maar om bereidwilligheid voorraden op te slaan.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:29:20 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110432066
Problemen bij schiphol: Bij Amsterdam Riekerpolder Aansluiting wissel 1021 niet te bedienen en bij Amsterdam Amstel wissel wissel 1331 ook niet te bedienen.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:30:27 #268
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110432104
Draden gesmolten omdat deze winter de wisselverwarming zo hoog is opgestookt? 8-)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:35:42 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110432293
Oja, sinds gister rijdt de Fyra uit Breda weer voor de Stoptrein uit naar de HSL. Stoptreintjes naar Den Haag vertrekken nu op x.27 en x.57, Fyra op x.24 en x.54.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:46:01 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110432723
Storing rondom Schiphol is opgelost. Treinverkeer word weer volledig hervat.
pi_110432822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:29 schreef greavy het volgende:
Problemen bij schiphol: Bij Amsterdam Riekerpolder Aansluiting wissel 1021 niet te bedienen en bij Amsterdam Amstel wissel wissel 1331 ook niet te bedienen.
Amsterdam Zuid bedoel je denk ik? Bij Amstel liggen volgens mij helemaal geen wissels ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2012 @ 11:52:07 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110432981
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Amsterdam Zuid bedoel je denk ik? Bij Amstel liggen volgens mij helemaal geen wissels ;)
het wisselnummer komt overeen met zuid iig :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:39:40 #273
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110434915
Fles, jij vroeg toch gisteren, of we weleens antwoord kregen op onze brieven en of we de uitkomst dan ook publiceerden?

Gisteren gesprekje met ProRail. Vandaag dit: http://www.voorbeterov.nl/120413b.php
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:53:49 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110435410
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Amsterdam Zuid bedoel je denk ik? Bij Amstel liggen volgens mij helemaal geen wissels ;)
Zuid inderdaad
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2012 @ 12:59:22 #275
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110435630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 06:33 schreef b2py het volgende:wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden.
En smaakte ie lekker na het bereiden? :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110435803
Heerlijk, het was vroeg :p
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:52:47 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110440548
Kruiswoordpuzzel van 'De smoezen van NS' op Facebook:
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:26:12 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110441894
Werd gebeld door het Scheepvaart/Transport College. Of ik de opleiding nog wil doen. Maar natuurlijk! Wel een eigen bijdrage voor de keuring neerleggen. 26 april in Amersfoort keuring, krijg nog een brief met de overige details zoals tijd ed
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:40:55 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110442555
Aanrijding op Leiden CS. TIS 3.3
quote:
TIS 3.3:
Ontsporing met slachtoffers of aanrijdingen trein
met:
• trein
• groot wegvoertuig (bus/vrachtauto).
waardoor wagenstellen niet vervormd,
gekanteld of gestapeld zijn.
Ik gok spoortje 2 met de SGMm'etjes...
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 april 2012 @ 15:42:07 #280
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110442613
ow bah. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:47:49 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110442868
Treinen op elkaar gebotst op station Leiden

AMSTERDAM - Op het centraal station in Leiden zijn dinsdagmiddag twee treinen op elkaar gebotst. Dat meldde een woordvoerder van de brandweer. Over slachtoffers is nog niets bekend.

Volgens de zegsman was een trein leeg, in de andere zaten passagiers.

Bron: NU.nl
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 april 2012 @ 15:51:06 #282
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110443030
Dus gewoon een foutje met het koppelen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_110443137
Treinen op elkaar gebotst op station Leiden. 1 leeg en 1 met reizigers!
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:55:38 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110443225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:53 schreef b2py het volgende:
Treinen op elkaar gebotst op station Leiden. 1 leeg en 1 met reizigers!
Zie 2 posts boven je. Staat precies hetzelfde.

Is tevens op spoor2 gebeurt. SGMm tegen SGMm. Waar kennen we dat euveltje van, op dat spoor? Ik weet niet WAT die piepo's daar uitvreten, maar gebeurt vaker.
Edit: Enkel de Spitssprinter is opgeheven Gouda-Alphen a/d Rijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 17-04-2012 16:22:56 ]
pi_110444911
Had niet gerefreshed en dacht meldt het even.
Zal wel door regen ook komen, gladde sporen ;)
  dinsdag 17 april 2012 @ 16:39:31 #286
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110445252
Is de thalys impacté? Het is net zo lekker rustig op het werk...
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2012 @ 17:54:38 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110448520
Nijverdal gaat april volgend jaar weer open volgens de planning, maar daar aan voorafgaand is er wel wekenlang helemaal geen treinverkeer mogelijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110448635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Zie 2 posts boven je. Staat precies hetzelfde.

Is tevens op spoor2 gebeurt. SGMm tegen SGMm. Waar kennen we dat euveltje van, op dat spoor? Ik weet niet WAT die piepo's daar uitvreten, maar gebeurt vaker.
Edit: Enkel de Spitssprinter is opgeheven Gouda-Alphen a/d Rijn.
3e keer in 1,5 jaar. :')
  dinsdag 17 april 2012 @ 17:58:28 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110448667
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:54 schreef dennistd het volgende:
Nijverdal gaat april volgend jaar weer open volgens de planning, maar daar aan voorafgaand is er wel wekenlang helemaal geen treinverkeer mogelijk.
Nou en :{w

Woont toch geen kat :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110448686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:54 schreef dennistd het volgende:
Nijverdal gaat april volgend jaar weer open volgens de planning, maar daar aan voorafgaand is er wel wekenlang helemaal geen treinverkeer mogelijk.
:? Er is toch al drie jaar helemaal geen treinverkeer mogelijk daar?
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:05:25 #291
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110448924
Tsja "Botsing"

Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2012 @ 18:08:17 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110449029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:52 schreef greavy het volgende:
Kruiswoordpuzzel van 'De smoezen van NS' op Facebook:
[ afbeelding ]
Moet je maken terwijl je in een NS-kantoor wacht op je sollicitatie :P

Dan ben je een baas
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:15:29 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110449250
Ze zijn er helemaal klaar mee bij de Cartesiusweg denk ik. Alle sporen waren al een tijdje opgebroken, behalve één spoortje waar 4 totaal verknetterde ex-Bergland Expres rijtuigen staan weg te rotten. Maar dat is binnenkort ook verleden tijd zo te zien: Vandaag staat er een of ander shuntmobiel voor :Y



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110450081
Wat een uberwagentje is dat zeg!
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 april 2012 @ 18:41:01 #295
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_110450280
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze zijn er helemaal klaar mee bij de Cartesiusweg denk ik. Alle sporen waren al een tijdje opgebroken, behalve één spoortje waar 4 totaal verknetterde ex-Bergland Expres rijtuigen staan weg te rotten. Maar dat is binnenkort ook verleden tijd zo te zien: Vandaag staat er een of ander shuntmobiel voor :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Eindelijk maar toch... die dingen staan er idd al jaaaaren. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport dinsdag 17 april 2012 @ 18:46:01 #296
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110450521
Ik denk een jaar of vier inmiddels?

edit: 3,5 zullen het er zijn aan de berichten te lezen (eind 2008)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 april 2012 @ 19:10:23 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110451775
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze zijn er helemaal klaar mee bij de Cartesiusweg denk ik. Alle sporen waren al een tijdje opgebroken, behalve één spoortje waar 4 totaal verknetterde ex-Bergland Expres rijtuigen staan weg te rotten. Maar dat is binnenkort ook verleden tijd zo te zien: Vandaag staat er een of ander shuntmobiel voor :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Daalsedijk :P

En ja, het is geen gezicht :{
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:17:35 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110452088
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:10 schreef Peterselieman het volgende:
Daalsedijk :P
Auch proficiat *O*

Maar dat shuntertje vond ik wel een schatje eigenlijk O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:20:25 #299
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110452228
Shuntertje is toch gewoon een Brits woord voor Rangeerloc?
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:21:56 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110452291
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Shuntertje is toch gewoon een Brits woord voor Rangeerloc?
Ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2012 @ 19:22:30 #301
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110452309
Mooi, dan gaan we door naar de volgende ronde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')