quote:Op maandag 16 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?
a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Ut te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel
Pak uw kastje en Stemmmm!
e) je eigen vervoersdienst opzettenquote:Op maandag 16 april 2012 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen moet ik er weer langs. De werkzaamheden lopen natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend uit. Wat zal ik doen?
a ) Omreizen via de Kippenlijn (doei geld, kwaaie brief Driek etc)
b ) Tegen mijn baas zeggen dat ie de pest kan krijgen
c ) Nu vast vertrekken om over een NS-Only omweg op tijd weer in Utrecht te zijn
d ) Verongelukken op een toch niet zo kundig verholpen en/of überhaupt opgemerkt mankement aan die wissel
Pak uw kastje en Stemmmm!
Op het spoor ben je dan toch afhankelijk van de spullenboel van die toko uit Utrechtquote:Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
e) je eigen vervoersdienst opzetten
Is dat zo makkelijk mogelijk ja?quote:Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
e) je eigen vervoersdienst opzetten
een stukje spoor bemachtigen om te mogen berijden is lastiger.quote:
wie had het over het spoor?quote:Op maandag 16 april 2012 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op het spoor ben je dan toch afhankelijk van de spullenboel van die toko uit Utrecht
f ) je zwakteboden voor je houdenquote:Op maandag 16 april 2012 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
e) je eigen vervoersdienst opzetten
Het wordt wel door een mens ingevoerd. Er zitten soms typ- danwel spelfouten in, er verschijnen lege tweets of dingen als "#ICE: #Fyra (v 9:27 Amsterdam) ...". Ook zijn tweets niet altijd begrijpbaar: informatie wordt soms verspreid over meerdere tweets waarvan de volgorde niet altijd klopt (zoals 2, 1, 3 i.p.v. 1, 2, 3) of zit er informatie van andere treinen tussen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:04 schreef greavy het volgende:
Dat is een automatisch systeem. Haalt de info uit de systemen bij NSH.
Het zou wel interessant zijn om een OV-bedrijf te beginnen. Maar ik vraag me af hoe de mensen van Qbuzz het deden want dat is volgens mij het enige OV-bedrijf waarvan de oprichting ervan niet door de overheid was gedaan.quote:Op maandag 16 april 2012 19:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
een stukje spoor bemachtigen om te mogen berijden is lastiger.
achter Kubus zit de voormalig topman van xx en hij heeft met de bonus die hij bij zijn vertrek ontving het bedrijf opgericht. NSH stond financieel garant voor het bedrijf. Hierdoor hebben ze al snel twee concessies binnen kunnen slepen. Bussen bezit het bedrijf niet, want alles wordt geleaset.quote:Op maandag 16 april 2012 20:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Het zou wel interessant zijn om een OV-bedrijf te beginnen. Maar ik vraag me af hoe de mensen van Qbuzz het deden want dat is volgens mij het enige OV-bedrijf waarvan de oprichting ervan niet door de overheid was gedaan.
EBS is gewoon de Nederlandse tak van Egged, niets nieuws aan qua oprichting..quote:Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
het kan wel, maar dan moet je voldoende kennis van de markt hebben en goede contacten, omdat je zelf niet financieel daadkrachtig genoeg bent om alles op poten te zetten.quote:Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef o.us het volgende:
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
http://pollarisrail.nl/Pdf/DeLimburger.pdfquote:Op maandag 16 april 2012 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan wel, maar dan moet je voldoende kennis van de markt hebben en goede contacten, omdat je zelf niet financieel daadkrachtig genoeg bent om alles op poten te zetten.
Dit is misschien wel interessant leesvoer voor jou: http://pollarisrail.nl/Nederlands/index.html
Is van een Limburger die meestreed voor de concessie Vechtdallijnen die uiteindelijk door Arriva gewonnen werd.
EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.quote:Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
EBS Nederland is ook "nieuw" maar dan vanuit het buitenland opgezet.
De Limburgse Wim Pollaert heeft het geprobeerd met Pollarisrail, hij heeft met zijn bedrijfje een bod gedaan op de concessie voor de Vechtdallijnen. Uiteindelijk sleepte Arriva die concessie in de wacht.quote:Op maandag 16 april 2012 20:41 schreef o.us het volgende:
Daar gaat mijn hoop. Volgens mij is het onmogelijk om als particulier een OV-bedrijf te beginnen, en dan heb ik het niet over een taxibedrijf of een veerpont maar een volledig bedrijf die meedoet met de strijd om concessies. In veel gebieden zijn de bussen niet van het OV-bedrijf maar bij de concessie inbegrepen.
Veiligheidseisen. 0 ongevallen op het spoor.quote:Op maandag 16 april 2012 21:00 schreef b2py het volgende:
Kan aan mij liggen hoor, maar als ze het puntstuk van wissel 1005b gaan vervangen, moet het dan dubbelsporig BD? Kan dat niet enkelsporig?
Interessantquote:Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.
[..]
De Limburgse Wim Pollaert heeft het geprobeerd met Pollarisrail, hij heeft met zijn bedrijfje een bod gedaan op de concessie voor de Vechtdallijnen. Uiteindelijk sleepte Arriva die concessie in de wacht.
Het opzetten van een eigen vervoerder is niet onmogelijk, alleen is het in sommige landen en gebieden makkelijker dan in andere. Het makkelijkste is het opzetten van een open access-vervoerder: je biedt dan niet op een concessie, maar je legt naar eigen gevoel treinen tussen A en B in.
Enkele voorbeelden van open access-vervoerders: NTV in Italië (hogesnelheidstrein Italo), HKX in Duitsland (3x per dag een IC Hamburg - Keulen v.v.), Thello tussen Frankrijk en Italië (nachttreinen) en het voormalige Wrexham and Sropshire in Engeland.
In Nederland is het opzetten van een open access-vervoerder vrij lastig: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat voor het uitvoeren van personenvervoer op het spoor een concessie vereist is. NS heeft de hoofdrailnetconcessie, de regionale vervoerders de rest. HSA heeft de HSL.
De vraag is of dit terecht is: het derde spoorwegpakket van de Europese Unie schrijft voor dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden. Echter, zolang dit niet in nationale wetgeving is omgezet kan het niet, je zult dus eerst een wetswijziging moeten hebben (of naar de rechter stappen) voor je internationaal vervoer kunt doen.
Voor nationaal vervoer is het helemaal lang wachten: de Europese Unie is voornemens om dezelfde regels ook op binnenlands verkeer toe te passen, maar dat hoeft voor 2017 niet verwacht te worden. Daarnaast krijg je dan nog dat lopende concessies uitgezonderd zijn, dus voor 2025 hoef je geen open access-concurrent op lijnen op het HRN te verwachten.
Uiteraard zit je daarnaast met een paar andere, belangrijke punten: je moet een spoorwegvergunning hebben, je moet voldoende gekwalificeerde mensen hebben (machinistenvergunning), je moet een veiligheidsstrategie hebben, verzekeringen, capaciteit aanvragen, enz. enz.
Rollend materieel kun je leasen bij o.a. Railpool, Alpha Trains, Akiem of MRCE Dispolok. Voor rijtuigen kun je aankloppen bij bijvoorbeeld Heros Rail die o.a. Ex-NS-rijtuigen ter lease aanbieden. Je moet een distributienetwerk hebben voor vervoerbewijzen en een manier zien te vinden om daarmee inkomsten te genereren.
Al met al nog een hele puzzel![]()
De veiligste trein is geen treinquote:Op maandag 16 april 2012 21:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Veiligheidseisen. 0 ongevallen op het spoor.
Offerte's zijn niet bekend gemaakt, zijn geheim.quote:Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Interessant. Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?
Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Graag gedaan, ik vind het ook interessante materie en heb er al het nodige voor opgezocht. Wat dat betreft helpt de Europese Unie wel: een spoorwegvergunning is geldig in de hele EU (let op: het veiligheidscertificaat niet!) en de infrastructuurbeheerders werken samen. Zo hoef je slechts bij ProRail aan te kloppen voor een pad van Den Helder naar Lissabon, zij regelen de rest met Infrabel, RFF, ADIF, etc.quote:Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Interessant. Thanks. Weet jij misschien nog het volgende?
Ik heb ook voor de grap opgezocht op de site van de Stadsregio Rotterdam waar ik mij "kon inschrijven" voor de concessie Bus Rotterdam. En zocht ook naar een voorbeeld van zo'n offerte. Vond alleen het Plan van Aanpak en dergelijke. Kon het nergens vinden.
Klopt, dat is de gedachte erachter. En juist door dit soort maatregelen (baanvak buiten dienst, ernaastgelegen baanvak buiten dienst) zijn er al jaren amper doden gevallen op en rondom het Nederlandse spoorwegnetwerk (aanrijdingen met personen uitgesloten).quote:Op maandag 16 april 2012 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De veiligste trein is geen trein
Laten we dat dan maar doen
Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.quote:Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.
Het bedrijf dat in een aantal delen van Israël toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.quote:Op maandag 16 april 2012 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
EBS is een dochter van een Israëlische maatschappij, Egged.
Het is maar net waar je van houdt. Ik zou Checkpoint Charlie overslaan, bijvoorbeeld. Het Soviet Ehemal in Treptower Park vond ik dan weer geweldig. En het beste wat ik de afgelopen jaren heb gedaan, was een fiets huren. Dan zie en beleef je zoveel meer.quote:Op maandag 16 april 2012 20:31 schreef James1988 het volgende:
Wat voor kaart heb je? Berlin Visit?
Aanraders: Potsdamer Platz (Bahntower), Fernsehturm (tv-toren, Alexanderplatz), Under den Linden (Brandenburger Tor), een rondritje maken met de S5 (S-Bahn, ringlijn) kan leuk zijn als je even wilt zitten. Daarnaast nog Kurfürstendamm (winkelstraat), Checkpoint Charlie, en natuurlijk Berlin Hauptbahnhof
Arriva is Brits (nu Duits), Veolia en Connexxion zijn Frans, er zit vrij weinig Nederlands tussen. Aan de andere kant, Veolia, Arriva en Connexxion hebben wel Nederlandse B.V.'s. Maar dat geldt ook voor Egged, EBS is een Nederlandse B.V. Er zit ook een hoop Nederlandse expertise in EBS.quote:Op maandag 16 april 2012 21:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
Tsja, gebruiken verschillen overal in de wereld. Dat is 'cultuur'. Hoef je het niet altijd mee eens te zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bedrijf dat in een aantal delen van Israël toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
Agreed, er is zoveel te zien en te doen in Berlijn. Een random tram/bus/metro/s-bahn/trein pakken en op een willekeurige plek uitstappen kan ook leuk zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is maar net waar je van houdt. Ik zou Checkpoint Charlie overslaan, bijvoorbeeld. Het Soviet Ehemal in Treptower Park vond ik dan weer geweldig. En het beste wat ik de afgelopen jaren heb gedaan, was een fiets huren. Dan zie en beleef je zoveel meer.
En Palestijnen die Israëlisch burger zijn niet toelaten in de bus.. Maarja, daar heeft de Nederlandse BV van Egged weinig mee te maken.quote:Op maandag 16 april 2012 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bedrijf dat in een aantal delen van Israël toegeeft aan de ultraortodoxen en daar mannen gescheiden van de vrouwen laat reizen. Mannen voorin en vrouwen achterin.
De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.quote:Op maandag 16 april 2012 21:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wel zeldzaam dat een buitenlands bedrijf hier een concessie wint. Anders doen altijd alleen Nederlandse bedrijven mee.
Als tweede komt Syntus: het bedrijf is volledig Achterhoeks, aandelen 50% NS, 50% Keolis (SNCF) als ik me niet vergis.quote:Op maandag 16 april 2012 21:44 schreef o.us het volgende:
[..]
De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.
Rij een rondje met bus 100 of 200, dan kom je langs veel bekende plekken zonder dat je een dure toeristenbus in staptquote:Op maandag 16 april 2012 21:55 schreef Crientj het volgende:
Thanks, kijk wel een rond en idd random uitstappen is ook leuk.
Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?quote:Op maandag 16 april 2012 21:44 schreef o.us het volgende:
[..]
De enige OV-bedrijf die 100% Nederlands is is Qbuzz. Voor de overname van Transdev was xx ook 100% Nederlands.
Keolis rijd hier ook in Frankrijk, onder andere de shuttle bus naar Parc Asterix en de CDGVALquote:Op maandag 16 april 2012 21:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als tweede komt Syntus: het bedrijf is volledig Achterhoeks, aandelen 50% NS, 50% Keolis (SNCF) als ik me niet vergis.
Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.quote:Op maandag 16 april 2012 21:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Arriva is Brits (nu Duits), Veolia en Connexxion zijn Frans, er zit vrij weinig Nederlands tussen. Aan de andere kant, Veolia, Arriva en Connexxion hebben wel Nederlandse B.V.'s.
Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijvenquote:Op maandag 16 april 2012 21:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.quote:Op maandag 16 april 2012 21:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.
Is toch wat anders dan zomaar 'uit het niets' hier een concessie te winnen.
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.quote:Op maandag 16 april 2012 22:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooquote:Op maandag 16 april 2012 22:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijven.
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIHquote:
Neen, op Wikipedia staat dat Veolia Transport BBA overnam en opereerde onder Connex waarna zij de naam gingen veranderen in Veolia om onder het naam van het moederbedrijf te opereren.quote:Op maandag 16 april 2012 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.
Ik heb precies hetzelfde. Met die knuppels wil je niet gevonden wordenquote:Op maandag 16 april 2012 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIHDus ALS je wat gemist hebt dan is dat al een tijdje aan de gang
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks?quote:Utrecht-Baarn: na 22.00 geen treinen maar bussen tussen Utrecht en Den Dolder door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Amersfoort: de intercity's worden omgeleid via een andere route in verband met een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Hilversum: er rijden minder treinen door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.quote:Op maandag 16 april 2012 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter feed @NS_online
[..]
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks?
Dat wordt dus een dag voor het weekend ofzo.quote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.
Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
We gaan het zien. Ik wacht nog steeds op een foutloos slagje Dv - Ut - Dv. Tot nu toe sta ik op 4 keer gezeik uit 3 dagenquote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.
Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
Ik ga het proberen:quote:Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kan iemand eens in een simpel plaatje uitleggen waarom ZO VEEL treinen ZO LANG last moeten hebben van EEN kapot wissel?
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.quote:Op maandag 16 april 2012 09:17 schreef Duvel het volgende:
Net zo'n vertrouwelijk iets als de ROVER-deal met NS Hispeed?
Waar?quote:Op maandag 16 april 2012 22:27 schreef b2py het volgende:
Kijk op sporenplan, tussen utrecht en amersfoort, wissel 1005.
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.quote:Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.
De onderzoeksafdeling van ROVER zat destijds te springen om opdrachten van NS. Wij hechten zeer aan onze onafhankelijkheid.
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.quote:
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.quote:Op maandag 16 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Krijgen we weer een horrorwinter des doods twee uurtjes dwarrelsneeuw waar de treindienst volledig instort, dan is het eind zoek. Dan is men uren weken bezig om het verhaal weer enigszins op de rit te krijgen, want personeel, treinen, omlopen, alles is verstoord.
Oh die okeequote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.
Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.quote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.
Yup, dat ben ik met je eens. Het was expres dik aangezet.quote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.
Als het een onderdeel betreft dat relatief zeldzaam is (of zelfs speciaal gemaakt moet worden, zoals die bovenleidingsbeugels te Schiphol) kan het wel even duren om het überhaupt te vinden, of bij te bestellen. Totdat je zo'n onderdeel binnen hebt kun je niks anders doen dan afwachten en proberen de treindienst zo goed en zo kwaad als het kan, gaande te houden, tot je kunt gaan repareren.quote:Was dit probleem niet dringend genoeg soms? We nemen gewoon een kritiek wissel een hele dag uit dienst, maar gaan verder niet over tot reparatie? Ik begreep dat het nogal een bijzonder moeilijk leverbaar onderdeel schijnt te zijn. Als ik dan lees "morgenochtend is het gefikst, denkt men" dan denk ik "ja ja, dat ken ik. Prognoses die om de paar uur een paar uur opschuiven, en waar je dus niet meer aan hebt dan aan "je ziet maar". "
Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast.quote:Op maandag 16 april 2012 22:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.
Dat ging goed, tot een van die drie zijn mond niet meer kon/wilde houden.
Om je dood te schamen.
in theorie wel, want bij Groenekan (Blauwkapel Oost) is iets meer ruimte dan normaal, maar ivm de veiligheid van de baanwerkers beginnen ze er niet aan.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
quote:Op maandag 16 april 2012 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer toch maar zo'n puntstuk op voorraad nemen dan?
Want op zich... spoor zat daar, omreisadviezen te over. ja KUNT best even 2 uur de boel plat gooien in de daluren en een puntstuk vervangen als je het hebt liggen.... Toch? Of?![]()
Ja, ik heb mij toen plaatsvervangend geschaamd voor mijn ex-collega's.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast.
Dit is een rechtstreeks gevolg van artikel 8:108BW, dat stelt dat OV-reizigers geen gevolgschade kunnen verhalen. Ik hoop in mijn leven nog te bereiken dat dat artikel wordt geschrapt. Daar ben ik al jaren voor aan het lobby'en.quote:Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wordt zoiets op het spoor geslikt?
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?quote:Op maandag 16 april 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, het is niet dat ik je inzet niet waardeer hoor driek![]()
Ik probeer het alleen maar te begrijpen![]()
Ik bedoel, ik kan best begrip opbrengen voor iets waar je ECHT niks aan kon doenMaar als ik dan van zo'n wissel zie dat het kennelijk te duur is om een reserve op voorraad te nemen, dan rijzen me de haren te berge. Want dat is dus een situatie "het werkt zo lang als het werkt, en als we dagelijks hard genoeg bidden blijft het morgen ook nog werken"
![]()
En als dat blijkbaar de modus operandi is, dan mogen we ons echt grote zorgen maken. Want er bestaan ongetwijfeld honderden, zo niet meer, vergelijkbare gevallen in het land. Waarmee het (blijven) rijden der treinen effectively aan de goden overgeleverd is in dit land.
En moet je dan ECHT de goden gaan tarten met allemaal wollige ETMET-achtige initiatieven? Is dat nou echt het meest intelligente wat men kan bedenken? Ik denk dat er elders wel dringender prioriteiten liggen.
Maar oh ja ik ben self-loading cargo, ik moet betalen en zwijgenSorry
Stel: Devil's Advocate.quote:Op maandag 16 april 2012 23:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?
Diverse treinen vertrekken nog na 01:00 vanaf hun voorlaatste station naar hun eindpuntquote:Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt? Dus geen nachtnet..
Mijn vermoeden isquote:Op maandag 16 april 2012 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel: Devil's Advocate.
Stel: Het onderdeel was WEL op voorraad.
WIE heeft er dan WELK belang bij om NIET de reparatie/vervanging zo snel als praktisch mogelijk uit te voeren of te doen uitvoeren? Wie wint daar iets mee? in termen van geld, maar vooral in termen van publieke opinie? Niemand toch?
Als je ze 400 % biedt wil iedereen wel midden in de nacht werken hoorquote:Op maandag 16 april 2012 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Mijn vermoeden is
* dat de procesaannemer het gisteravond niet rond kreeg. Geen mensen beschikbaar,
Ik vermoed dat het een samenspel van een aantal door mij genoemde factoren is geweest.quote:Op maandag 16 april 2012 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
"Reisinfo niet te fiksen" is natuurlijk het meest zaaddodende non-argument sinds Fred Flintstone, maar okee![]()
"Oh jee we kunnen reizigers niet duidelijk genoeg vertellen wat er rijdt en wat niet. Wet je wat? We rijden gewoon niks"
Nou niet bij een reguliere inspectiequote:Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe het defect eigenlijk is ontdekt...
Je kan om 01:50 nog van Sloterdijk naar Centraalquote:Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt? Dus geen nachtnet..
Truste!quote:Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen gewoon weer proberen, en wel heel vroeg. Maar nu slapen
niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
Daar hebben we nou juist de Videoschouw en de Ultrasoon voor.quote:Op dinsdag 17 april 2012 06:33 schreef b2py het volgende:
[..]
niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.
Daarnij worden de inspecties 's nachts gedaan, want overdag mag je nergens meer bij. Je kan niet in een wissel om het te bekijken. En met een lamp in de nacht is nou niet helemaal de meest ideale situatie.
Maar dat wissel is schijnbaar weer in orde.quote:Op dinsdag 17 april 2012 07:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen allemaal. Vierde werkdag, daar hoort natuurlijk vijfde keer spoorgefaal bij. Deze keer lukte het combineren in Deventer niet, en zijn we met een stel te weinig als haringen in het tonnetje met +7 vertrokken. Overstap in Amf natuurlijk ook naar de Ratsmodee.
Schijnbaarquote:Op dinsdag 17 april 2012 07:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar dat wissel is schijnbaar weer in orde.
Ja, ik weet het niet zeker natuurlijk. Ik zit ook maar Sesamstraat te kijken met mijn koters.quote:
quote:Op dinsdag 17 april 2012 07:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet zeker natuurlijk. Ik zit ook maar Sesamstraat te kijken met mijn koters.
Je vergeet de Filistijnen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vaantjes, klote, galemiezen. Ratsmodee
Nummer 5 in 2 weken?quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:31 schreef greavy het volgende:
Rondom Schiphol minder treinen door sein- en wisselstoring ....
En toch gebeurt het wel dat er in Nederland onderdelen echt op voorraad zijn, want van het spoorkruis bij Blauwkapel is er een reserve-exemplaar dat er direct naast ligtquote:Op dinsdag 17 april 2012 01:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zou ons land (En wellicht ook Belgie) welicht gewoon niet te klein zijn om alles maar op voorraad te hebben staan? Ik bedoel, als je ergens 1 type wissel met onderdeel y heb staan, waarom zou je dan voor een goedsvermogen dat tig jaar op voorraad hebben staan als dat -pak hem beet- 10/15 jaar meegaat.
In een land zoals Duitsland ligt dat wat anders natuurlijk, waar het netwerk 3?4?5? maal zo groot is. En dan een voorraad ergens in het midden van het land dit soort gepauper snel oplost...
wel opvallend dat er de laatste weken zoveel wisselstoringen her en der in het land zijn. Of valt het nu meer op dan normaal? ...quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:31 schreef greavy het volgende:
Rondom Schiphol minder treinen door sein- en wisselstoring ....
Het gaat niet eens om de grootte van het land, maar om bereidwilligheid voorraden op te slaan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 01:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zou ons land (En wellicht ook Belgie) welicht gewoon niet te klein zijn om alles maar op voorraad te hebben staan? Ik bedoel, als je ergens 1 type wissel met onderdeel y heb staan, waarom zou je dan voor een goedsvermogen dat tig jaar op voorraad hebben staan als dat -pak hem beet- 10/15 jaar meegaat.
In een land zoals Duitsland ligt dat wat anders natuurlijk, waar het netwerk 3?4?5? maal zo groot is. En dan een voorraad ergens in het midden van het land dit soort gepauper snel oplost...
Amsterdam Zuid bedoel je denk ik? Bij Amstel liggen volgens mij helemaal geen wisselsquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:29 schreef greavy het volgende:
Problemen bij schiphol: Bij Amsterdam Riekerpolder Aansluiting wissel 1021 niet te bedienen en bij Amsterdam Amstel wissel wissel 1331 ook niet te bedienen.
het wisselnummer komt overeen met zuid iigquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Amsterdam Zuid bedoel je denk ik? Bij Amstel liggen volgens mij helemaal geen wissels
Zuid inderdaadquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Amsterdam Zuid bedoel je denk ik? Bij Amstel liggen volgens mij helemaal geen wissels
En smaakte ie lekker na het bereiden?quote:Op dinsdag 17 april 2012 06:33 schreef b2py het volgende:wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden.
Ik gok spoortje 2 met de SGMm'etjes...quote:TIS 3.3:
Ontsporing met slachtoffers of aanrijdingen trein
met:
• trein
• groot wegvoertuig (bus/vrachtauto).
waardoor wagenstellen niet vervormd,
gekanteld of gestapeld zijn.
Zie 2 posts boven je. Staat precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:53 schreef b2py het volgende:
Treinen op elkaar gebotst op station Leiden. 1 leeg en 1 met reizigers!
3e keer in 1,5 jaar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie 2 posts boven je. Staat precies hetzelfde.
Is tevens op spoor2 gebeurt. SGMm tegen SGMm. Waar kennen we dat euveltje van, op dat spoor? Ik weet niet WAT die piepo's daar uitvreten, maar gebeurt vaker.
Edit: Enkel de Spitssprinter is opgeheven Gouda-Alphen a/d Rijn.
Nou enquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:54 schreef dennistd het volgende:
Nijverdal gaat april volgend jaar weer open volgens de planning, maar daar aan voorafgaand is er wel wekenlang helemaal geen treinverkeer mogelijk.
quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:54 schreef dennistd het volgende:
Nijverdal gaat april volgend jaar weer open volgens de planning, maar daar aan voorafgaand is er wel wekenlang helemaal geen treinverkeer mogelijk.
Moet je maken terwijl je in een NS-kantoor wacht op je sollicitatiequote:Op dinsdag 17 april 2012 14:52 schreef greavy het volgende:
Kruiswoordpuzzel van 'De smoezen van NS' op Facebook:
[ afbeelding ]
Eindelijk maar toch... die dingen staan er idd al jaaaaren.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze zijn er helemaal klaar mee bij de Cartesiusweg denk ik. Alle sporen waren al een tijdje opgebroken, behalve één spoortje waar 4 totaal verknetterde ex-Bergland Expres rijtuigen staan weg te rotten. Maar dat is binnenkort ook verleden tijd zo te zien: Vandaag staat er een of ander shuntmobiel voor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daalsedijkquote:Op dinsdag 17 april 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze zijn er helemaal klaar mee bij de Cartesiusweg denk ik. Alle sporen waren al een tijdje opgebroken, behalve één spoortje waar 4 totaal verknetterde ex-Bergland Expres rijtuigen staan weg te rotten. Maar dat is binnenkort ook verleden tijd zo te zien: Vandaag staat er een of ander shuntmobiel voor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Auch proficiatquote:
Jaquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Shuntertje is toch gewoon een Brits woord voor Rangeerloc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |