Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijvenquote:Op maandag 16 april 2012 21:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.quote:Op maandag 16 april 2012 21:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.
Is toch wat anders dan zomaar 'uit het niets' hier een concessie te winnen.
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.quote:Op maandag 16 april 2012 22:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooquote:Op maandag 16 april 2012 22:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijven.
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIHquote:
Neen, op Wikipedia staat dat Veolia Transport BBA overnam en opereerde onder Connex waarna zij de naam gingen veranderen in Veolia om onder het naam van het moederbedrijf te opereren.quote:Op maandag 16 april 2012 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.
Ik heb precies hetzelfde. Met die knuppels wil je niet gevonden wordenquote:Op maandag 16 april 2012 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIHDus ALS je wat gemist hebt dan is dat al een tijdje aan de gang
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks?quote:Utrecht-Baarn: na 22.00 geen treinen maar bussen tussen Utrecht en Den Dolder door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Amersfoort: de intercity's worden omgeleid via een andere route in verband met een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Hilversum: er rijden minder treinen door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.quote:Op maandag 16 april 2012 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter feed @NS_online
[..]
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks?
Dat wordt dus een dag voor het weekend ofzo.quote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.
Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
We gaan het zien. Ik wacht nog steeds op een foutloos slagje Dv - Ut - Dv. Tot nu toe sta ik op 4 keer gezeik uit 3 dagenquote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.
Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
Ik ga het proberen:quote:Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kan iemand eens in een simpel plaatje uitleggen waarom ZO VEEL treinen ZO LANG last moeten hebben van EEN kapot wissel?
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.quote:Op maandag 16 april 2012 09:17 schreef Duvel het volgende:
Net zo'n vertrouwelijk iets als de ROVER-deal met NS Hispeed?
Waar?quote:Op maandag 16 april 2012 22:27 schreef b2py het volgende:
Kijk op sporenplan, tussen utrecht en amersfoort, wissel 1005.
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.quote:Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.
De onderzoeksafdeling van ROVER zat destijds te springen om opdrachten van NS. Wij hechten zeer aan onze onafhankelijkheid.
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.quote:
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.quote:Op maandag 16 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Krijgen we weer een horrorwinter des doods twee uurtjes dwarrelsneeuw waar de treindienst volledig instort, dan is het eind zoek. Dan is men uren weken bezig om het verhaal weer enigszins op de rit te krijgen, want personeel, treinen, omlopen, alles is verstoord.
Oh die okeequote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.
Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.quote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.
Yup, dat ben ik met je eens. Het was expres dik aangezet.quote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.
Als het een onderdeel betreft dat relatief zeldzaam is (of zelfs speciaal gemaakt moet worden, zoals die bovenleidingsbeugels te Schiphol) kan het wel even duren om het überhaupt te vinden, of bij te bestellen. Totdat je zo'n onderdeel binnen hebt kun je niks anders doen dan afwachten en proberen de treindienst zo goed en zo kwaad als het kan, gaande te houden, tot je kunt gaan repareren.quote:Was dit probleem niet dringend genoeg soms? We nemen gewoon een kritiek wissel een hele dag uit dienst, maar gaan verder niet over tot reparatie? Ik begreep dat het nogal een bijzonder moeilijk leverbaar onderdeel schijnt te zijn. Als ik dan lees "morgenochtend is het gefikst, denkt men" dan denk ik "ja ja, dat ken ik. Prognoses die om de paar uur een paar uur opschuiven, en waar je dus niet meer aan hebt dan aan "je ziet maar". "
Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast.quote:Op maandag 16 april 2012 22:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.
Dat ging goed, tot een van die drie zijn mond niet meer kon/wilde houden.
Om je dood te schamen.
in theorie wel, want bij Groenekan (Blauwkapel Oost) is iets meer ruimte dan normaal, maar ivm de veiligheid van de baanwerkers beginnen ze er niet aan.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
quote:Op maandag 16 april 2012 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer toch maar zo'n puntstuk op voorraad nemen dan?
Want op zich... spoor zat daar, omreisadviezen te over. ja KUNT best even 2 uur de boel plat gooien in de daluren en een puntstuk vervangen als je het hebt liggen.... Toch? Of?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |