Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijvenquote:Op maandag 16 april 2012 21:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.quote:Op maandag 16 april 2012 21:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.
Is toch wat anders dan zomaar 'uit het niets' hier een concessie te winnen.
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.quote:Op maandag 16 april 2012 22:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooquote:Op maandag 16 april 2012 22:01 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijven.
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIHquote:
Neen, op Wikipedia staat dat Veolia Transport BBA overnam en opereerde onder Connex waarna zij de naam gingen veranderen in Veolia om onder het naam van het moederbedrijf te opereren.quote:Op maandag 16 april 2012 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.
Ik heb precies hetzelfde. Met die knuppels wil je niet gevonden wordenquote:Op maandag 16 april 2012 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIHDus ALS je wat gemist hebt dan is dat al een tijdje aan de gang
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks?quote:Utrecht-Baarn: na 22.00 geen treinen maar bussen tussen Utrecht en Den Dolder door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Amersfoort: de intercity's worden omgeleid via een andere route in verband met een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Hilversum: er rijden minder treinen door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.quote:Op maandag 16 april 2012 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter feed @NS_online
[..]
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks?
Dat wordt dus een dag voor het weekend ofzo.quote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.
Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
We gaan het zien. Ik wacht nog steeds op een foutloos slagje Dv - Ut - Dv. Tot nu toe sta ik op 4 keer gezeik uit 3 dagenquote:Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.
Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
Ik ga het proberen:quote:Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kan iemand eens in een simpel plaatje uitleggen waarom ZO VEEL treinen ZO LANG last moeten hebben van EEN kapot wissel?
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.quote:Op maandag 16 april 2012 09:17 schreef Duvel het volgende:
Net zo'n vertrouwelijk iets als de ROVER-deal met NS Hispeed?
Waar?quote:Op maandag 16 april 2012 22:27 schreef b2py het volgende:
Kijk op sporenplan, tussen utrecht en amersfoort, wissel 1005.
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.quote:Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.
De onderzoeksafdeling van ROVER zat destijds te springen om opdrachten van NS. Wij hechten zeer aan onze onafhankelijkheid.
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.quote:
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.quote:Op maandag 16 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Krijgen we weer een horrorwinter des doods twee uurtjes dwarrelsneeuw waar de treindienst volledig instort, dan is het eind zoek. Dan is men uren weken bezig om het verhaal weer enigszins op de rit te krijgen, want personeel, treinen, omlopen, alles is verstoord.
Oh die okeequote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.
Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.quote:Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.
Yup, dat ben ik met je eens. Het was expres dik aangezet.quote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.
Als het een onderdeel betreft dat relatief zeldzaam is (of zelfs speciaal gemaakt moet worden, zoals die bovenleidingsbeugels te Schiphol) kan het wel even duren om het überhaupt te vinden, of bij te bestellen. Totdat je zo'n onderdeel binnen hebt kun je niks anders doen dan afwachten en proberen de treindienst zo goed en zo kwaad als het kan, gaande te houden, tot je kunt gaan repareren.quote:Was dit probleem niet dringend genoeg soms? We nemen gewoon een kritiek wissel een hele dag uit dienst, maar gaan verder niet over tot reparatie? Ik begreep dat het nogal een bijzonder moeilijk leverbaar onderdeel schijnt te zijn. Als ik dan lees "morgenochtend is het gefikst, denkt men" dan denk ik "ja ja, dat ken ik. Prognoses die om de paar uur een paar uur opschuiven, en waar je dus niet meer aan hebt dan aan "je ziet maar". "
Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast.quote:Op maandag 16 april 2012 22:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.
Dat ging goed, tot een van die drie zijn mond niet meer kon/wilde houden.
Om je dood te schamen.
in theorie wel, want bij Groenekan (Blauwkapel Oost) is iets meer ruimte dan normaal, maar ivm de veiligheid van de baanwerkers beginnen ze er niet aan.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
quote:Op maandag 16 april 2012 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer toch maar zo'n puntstuk op voorraad nemen dan?
Want op zich... spoor zat daar, omreisadviezen te over. ja KUNT best even 2 uur de boel plat gooien in de daluren en een puntstuk vervangen als je het hebt liggen.... Toch? Of?![]()
Ja, ik heb mij toen plaatsvervangend geschaamd voor mijn ex-collega's.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:
Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast.
Dit is een rechtstreeks gevolg van artikel 8:108BW, dat stelt dat OV-reizigers geen gevolgschade kunnen verhalen. Ik hoop in mijn leven nog te bereiken dat dat artikel wordt geschrapt. Daar ben ik al jaren voor aan het lobby'en.quote:Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wordt zoiets op het spoor geslikt?
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?quote:Op maandag 16 april 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, het is niet dat ik je inzet niet waardeer hoor driek![]()
Ik probeer het alleen maar te begrijpen![]()
Ik bedoel, ik kan best begrip opbrengen voor iets waar je ECHT niks aan kon doenMaar als ik dan van zo'n wissel zie dat het kennelijk te duur is om een reserve op voorraad te nemen, dan rijzen me de haren te berge. Want dat is dus een situatie "het werkt zo lang als het werkt, en als we dagelijks hard genoeg bidden blijft het morgen ook nog werken"
![]()
En als dat blijkbaar de modus operandi is, dan mogen we ons echt grote zorgen maken. Want er bestaan ongetwijfeld honderden, zo niet meer, vergelijkbare gevallen in het land. Waarmee het (blijven) rijden der treinen effectively aan de goden overgeleverd is in dit land.
En moet je dan ECHT de goden gaan tarten met allemaal wollige ETMET-achtige initiatieven? Is dat nou echt het meest intelligente wat men kan bedenken? Ik denk dat er elders wel dringender prioriteiten liggen.
Maar oh ja ik ben self-loading cargo, ik moet betalen en zwijgenSorry
Stel: Devil's Advocate.quote:Op maandag 16 april 2012 23:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?
Diverse treinen vertrekken nog na 01:00 vanaf hun voorlaatste station naar hun eindpuntquote:Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt? Dus geen nachtnet..
Mijn vermoeden isquote:Op maandag 16 april 2012 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stel: Devil's Advocate.
Stel: Het onderdeel was WEL op voorraad.
WIE heeft er dan WELK belang bij om NIET de reparatie/vervanging zo snel als praktisch mogelijk uit te voeren of te doen uitvoeren? Wie wint daar iets mee? in termen van geld, maar vooral in termen van publieke opinie? Niemand toch?
Als je ze 400 % biedt wil iedereen wel midden in de nacht werken hoorquote:Op maandag 16 april 2012 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Mijn vermoeden is
* dat de procesaannemer het gisteravond niet rond kreeg. Geen mensen beschikbaar,
Ik vermoed dat het een samenspel van een aantal door mij genoemde factoren is geweest.quote:Op maandag 16 april 2012 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
"Reisinfo niet te fiksen" is natuurlijk het meest zaaddodende non-argument sinds Fred Flintstone, maar okee![]()
"Oh jee we kunnen reizigers niet duidelijk genoeg vertellen wat er rijdt en wat niet. Wet je wat? We rijden gewoon niks"
Nou niet bij een reguliere inspectiequote:Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe het defect eigenlijk is ontdekt...
Je kan om 01:50 nog van Sloterdijk naar Centraalquote:Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt? Dus geen nachtnet..
Truste!quote:Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen gewoon weer proberen, en wel heel vroeg. Maar nu slapen
niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.quote:Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
Daar hebben we nou juist de Videoschouw en de Ultrasoon voor.quote:Op dinsdag 17 april 2012 06:33 schreef b2py het volgende:
[..]
niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.
Daarnij worden de inspecties 's nachts gedaan, want overdag mag je nergens meer bij. Je kan niet in een wissel om het te bekijken. En met een lamp in de nacht is nou niet helemaal de meest ideale situatie.
Maar dat wissel is schijnbaar weer in orde.quote:Op dinsdag 17 april 2012 07:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen allemaal. Vierde werkdag, daar hoort natuurlijk vijfde keer spoorgefaal bij. Deze keer lukte het combineren in Deventer niet, en zijn we met een stel te weinig als haringen in het tonnetje met +7 vertrokken. Overstap in Amf natuurlijk ook naar de Ratsmodee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |