abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2012 @ 22:01:41 #201
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110417624
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:58 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Vervoerders van stadsregoi's als HTM/RET/GVB?
Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijven :Y.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:02:19 #202
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110417662
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het ging mij on hoe ze begonnen zijn. Dit zijn allemaal van oorsprong Nederlandse bedrijven die hier al jaren actief waren en waarin een paar buitenlandse bedrijven een steeds groter aandeel hebben gekregen.
Is toch wat anders dan zomaar 'uit het niets' hier een concessie te winnen.
Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:03:21 #203
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_110417752
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:02 schreef o.us het volgende:

[..]

Arriva kwam gewoon hierheen hoor. EBS ook. Veolia kwam voort uit BBA, Connexxion uit de ZWN-groep.
Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.
  maandag 16 april 2012 @ 22:03:52 #204
318211 hemarookworst
Man bijt worst
pi_110417798
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:01 schreef o.us het volgende:

[..]

Ik heb het dan over van oorsprong commerciële bedrijven :Y.
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  maandag 16 april 2012 @ 22:05:43 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110417951
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?
Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIH :) Dus ALS je wat gemist hebt dan is dat al een tijdje aan de gang :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:05:54 #206
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110417963
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Fout. Veolia kwam ook hierheen, als Connex.
Neen, op Wikipedia staat dat Veolia Transport BBA overnam en opereerde onder Connex waarna zij de naam gingen veranderen in Veolia om onder het naam van het moederbedrijf te opereren.

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 16-04-2012 22:06:52 ]
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:06:50 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110418021
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben sinds medio 2007 niet te betrappen geweest op enig positief geluid over OHIH :) Dus ALS je wat gemist hebt dan is dat al een tijdje aan de gang :s)
Ik heb precies hetzelfde. Met die knuppels wil je niet gevonden worden :r
  maandag 16 april 2012 @ 22:10:25 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110418282
Twitter feed @NS_online
quote:
Utrecht-Baarn: na 22.00 geen treinen maar bussen tussen Utrecht en Den Dolder door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Amersfoort: de intercity's worden omgeleid via een andere route in verband met een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Utrecht-Hilversum: er rijden minder treinen door een defect wissel. bit.ly/NSinfo 1 uur geleden
Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:22:01 #209
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110419023
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Twitter feed @NS_online

[..]

Wat is dit? De belgische oplossing? Zet er gewoon een bord naast "defect wissel" en doe verder niks? :')
Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.

Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
  maandag 16 april 2012 @ 22:22:56 #210
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110419087
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.

Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
Dat wordt dus een dag voor het weekend ofzo.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 16 april 2012 @ 22:23:22 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110419122
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die extra omleidingen zijn om het wissel te kunnen repareren. Vandaar.

Morgenochtend is het gefikst. Denken ze.
We gaan het zien. Ik wacht nog steeds op een foutloos slagje Dv - Ut - Dv. Tot nu toe sta ik op 4 keer gezeik uit 3 dagen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:24:49 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110419219
kan iemand eens in een simpel plaatje uitleggen waarom ZO VEEL treinen ZO LANG last moeten hebben van EEN kapot wissel? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110419377
Kijk op sporenplan, tussen utrecht en amersfoort, wissel 1005.
  maandag 16 april 2012 @ 22:32:28 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110419683
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
kan iemand eens in een simpel plaatje uitleggen waarom ZO VEEL treinen ZO LANG last moeten hebben van EEN kapot wissel? :?
Ik ga het proberen:

Ten eerste moet het spoor en naastgelegen sporen buiten dienst, zodat men veilig aan het wissel kan werken zonder een risico op aanrijding van een baanwerker. Dat betekent dus ook dat andere treinen er niet meer langs kunnen, waardoor al die mensen om moeten reizen. Als het één wissel is, is er wellicht nog omheen te werken (zoals nu bij Amersfoort). Als er een acuut probleem is (Riekerpolder eruit, bijvoorbeeld) wordt dit meteen gefixt. Alle treinverkeer plat, fixen, en daarna weer rijden.

Het volgende probleem dient zich dan aan: rollend materieel staat niet waar het zou horen, machinisten en conducteurs evenmin. Zeker bij een grote verstoring (lees: post Amsterdam vliegt eruit) heeft dit enorme gevolgen voor de treindienst, materieel- en personeelsomlopen zijn behoorlijk verknoopt omdat het personeel en de vakbonden een aantal jaar terug geen zin had in een 'rondje rond de kerk'.

Bij een kleiner probleem is dit nog wel bij te sturen. Krijgen we weer een horrorwinter des doods waar de treindienst volledig instort, dan is het eind zoek. Dan is men uren bezig om het verhaal weer enigszins op de rit te krijgen, want personeel, treinen, omlopen, alles is verstoord.
  maandag 16 april 2012 @ 22:33:32 #215
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110419746
quote:
2s.gif Op maandag 16 april 2012 09:17 schreef Duvel het volgende:
Net zo'n vertrouwelijk iets als de ROVER-deal met NS Hispeed?
Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.

De onderzoeksafdeling van ROVER zat destijds te springen om opdrachten van NS. Wij hechten zeer aan onze onafhankelijkheid.
  maandag 16 april 2012 @ 22:35:01 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110419815
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:27 schreef b2py het volgende:
Kijk op sporenplan, tussen utrecht en amersfoort, wissel 1005.
Waar?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:35:14 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110419832
quote:
18s.gif Op maandag 16 april 2012 22:33 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Wij zullen nooit een deal sluiten die nadelig is voor reizigers. Over m'n lijk.

De onderzoeksafdeling van ROVER zat destijds te springen om opdrachten van NS. Wij hechten zeer aan onze onafhankelijkheid.
Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.

Wat ik me wel kan herinneren is dat men op OHIH het HSL-topic had gesloten 'op verzoek van NS Hispeed' i.v.m. speculatie aldaar _O-

quote:
5s.gif Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar?

[ afbeelding ]
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.
  maandag 16 april 2012 @ 22:39:40 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110420062
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:32 schreef James1988 het volgende:
Krijgen we weer een horrorwinter des doods twee uurtjes dwarrelsneeuw waar de treindienst volledig instort, dan is het eind zoek. Dan is men uren weken bezig om het verhaal weer enigszins op de rit te krijgen, want personeel, treinen, omlopen, alles is verstoord.
Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.

Was dit probleem niet dringend genoeg soms? We nemen gewoon een kritiek wissel een hele dag uit dienst, maar gaan verder niet over tot reparatie? Ik begreep dat het nogal een bijzonder moeilijk leverbaar onderdeel schijnt te zijn. Als ik dan lees "morgenochtend is het gefikst, denkt men" dan denk ik "ja ja, dat ken ik. Prognoses die om de paar uur een paar uur opschuiven, en waar je dus niet meer aan hebt dan aan "je ziet maar". "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:40:27 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110420105
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat wissel in het midden. Staat zelfs '1005' bij.
Oh die okee :)

Ik zag echt aleen maar 1001, 1003 en 1007 :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:42:17 #220
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110420199
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat was de ROVER-deal ook alweer? Dat kan ik me even niet meer herinneren.

Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.

Dat ging goed, tot een van die drie zijn mond niet meer kon/wilde houden.

Om je dood te schamen.
  maandag 16 april 2012 @ 22:44:10 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110420294
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat verhaal ken ik ja. En daarvan weten we allemaal dat het zwaar overdreven, onwaar en verbloemde onkunde is.
Yup, dat ben ik met je eens. Het was expres dik aangezet. ;)
quote:
Was dit probleem niet dringend genoeg soms? We nemen gewoon een kritiek wissel een hele dag uit dienst, maar gaan verder niet over tot reparatie? Ik begreep dat het nogal een bijzonder moeilijk leverbaar onderdeel schijnt te zijn. Als ik dan lees "morgenochtend is het gefikst, denkt men" dan denk ik "ja ja, dat ken ik. Prognoses die om de paar uur een paar uur opschuiven, en waar je dus niet meer aan hebt dan aan "je ziet maar". "
Als het een onderdeel betreft dat relatief zeldzaam is (of zelfs speciaal gemaakt moet worden, zoals die bovenleidingsbeugels te Schiphol) kan het wel even duren om het überhaupt te vinden, of bij te bestellen. Totdat je zo'n onderdeel binnen hebt kun je niks anders doen dan afwachten en proberen de treindienst zo goed en zo kwaad als het kan, gaande te houden, tot je kunt gaan repareren.

Als jouw balkon er morgen af dondert (hopelijk zonder jou erop) staat dat er ook niet een uurtje later weer aan.
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:42 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Enkele honderden reizigers betaalden onterecht toeslag voor Fyra. ROVER ging akkoord met verzwijgen daarvan om een stuk of drie reizigers die dat hadden aangekaard te helpen.

Dat ging goed, tot een van die drie zijn mond niet meer kon/wilde houden.

Om je dood te schamen.
Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast. :')
  maandag 16 april 2012 @ 22:44:16 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110420300
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 april 2012 @ 22:48:12 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110420499
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
in theorie wel, want bij Groenekan (Blauwkapel Oost) is iets meer ruimte dan normaal, maar ivm de veiligheid van de baanwerkers beginnen ze er niet aan.

http://maps.google.nl/?ll(...)cbp=12,60.21,,3,1.82
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 april 2012 @ 22:58:06 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421023
Volgende keer toch maar zo'n puntstuk op voorraad nemen dan?

Want op zich... spoor zat daar, omreisadviezen te over. ja KUNT best even 2 uur de boel plat gooien in de daluren en een puntstuk vervangen als je het hebt liggen.... Toch? Of? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 22:58:33 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110421043
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2012 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer toch maar zo'n puntstuk op voorraad nemen dan?

Want op zich... spoor zat daar, omreisadviezen te over. ja KUNT best even 2 uur de boel plat gooien in de daluren en een puntstuk vervangen als je het hebt liggen.... Toch? Of? :?
  maandag 16 april 2012 @ 22:59:38 #226
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110421100
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef James1988 het volgende:

Oh, dat verhaal. Waarna we die schertsvertoning van een gratis toeslag die je wel online moest aanvragen kregen, totdat NS hun abonnementen had aangepast. :')
Ja, ik heb mij toen plaatsvervangend geschaamd voor mijn ex-collega's.
  maandag 16 april 2012 @ 22:59:40 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421103
Ja. maar nu is het EEN wisselstoring op zondagavond, waar mensen maandagochtend, maandagavond en ( ja ja vast wel :Y ) dinsdagochtend last van hebben. Of dat niks kost dan -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:02:18 #228
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110421215
:o .

[ Bericht 40% gewijzigd door bork op 17-04-2012 00:21:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 16 april 2012 @ 23:03:46 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421307
Hoe gaat dat eigenlijk met van die onderdelen als een puntstuk. Ik stel me zomaar voor dat die in de orde van meerdere tienduizenden euro's per stuk kosten. Maar als er dan eentje vervangen wordt, wordt er dan METEEN een nieuwe besteld en op voorraad genomen? Of wordt er gewoon gedacht "statistisch gezien hebben we de komende 15 jaar niet WEER zo'n ding nodig :{w "?

Klink ik veeleisend? trek eens een parallel naar het wegverkeer. Stel ineens wordt er 10 meter ZOAB "onberijdbaar" verklaard door Rijkswaterstaat. Maar hey het is wel erg bijzonder spul wat speciaal gemaakt moet worden. Erg duur ook, dus het duurt wel een paar dagen. ga tot die tijd maar over een karrespoor door het dorp rijden. Dat is toch volstrekt ondenkbaar? Waarom wordt zoiets op het spoor geslikt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:09:59 #230
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110421641
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wordt zoiets op het spoor geslikt? :?
Dit is een rechtstreeks gevolg van artikel 8:108BW, dat stelt dat OV-reizigers geen gevolgschade kunnen verhalen. Ik hoop in mijn leven nog te bereiken dat dat artikel wordt geschrapt. Daar ben ik al jaren voor aan het lobby'en.

De reiziger wordt als tweederangs consument beschouwd (want is nagenoeg rechteloos). Dus waarom zou de NS ProRail nou heel hard achter de broek zitten...

Daarom kom ik (samen met een zeer toffe groep medestanders) op voor de reiziger, met mijn grote bek en veel energie. Omdat die alle bescherming nodig heeft die hij kan krijgen.
  maandag 16 april 2012 @ 23:15:33 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110421892
Nja, het is niet dat ik je inzet niet waardeer hoor driek :)

Ik probeer het alleen maar te begrijpen -O-

Ik bedoel, ik kan best begrip opbrengen voor iets waar je ECHT niks aan kon doen :Y Maar als ik dan van zo'n wissel zie dat het kennelijk te duur is om een reserve op voorraad te nemen, dan rijzen me de haren te berge. Want dat is dus een situatie "het werkt zo lang als het werkt, en als we dagelijks hard genoeg bidden blijft het morgen ook nog werken" :')

En als dat blijkbaar de modus operandi is, dan mogen we ons echt grote zorgen maken. Want er bestaan ongetwijfeld honderden, zo niet meer, vergelijkbare gevallen in het land. Waarmee het (blijven) rijden der treinen effectively aan de goden overgeleverd is in dit land.

En moet je dan ECHT de goden gaan tarten met allemaal wollige ETMET-achtige initiatieven? Is dat nou echt het meest intelligente wat men kan bedenken? Ik denk dat er elders wel dringender prioriteiten liggen.

Maar oh ja ik ben self-loading cargo, ik moet betalen en zwijgen :Y Sorry :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:21:59 #232
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422210
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja, het is niet dat ik je inzet niet waardeer hoor driek :)

Ik probeer het alleen maar te begrijpen -O-

Ik bedoel, ik kan best begrip opbrengen voor iets waar je ECHT niks aan kon doen :Y Maar als ik dan van zo'n wissel zie dat het kennelijk te duur is om een reserve op voorraad te nemen, dan rijzen me de haren te berge. Want dat is dus een situatie "het werkt zo lang als het werkt, en als we dagelijks hard genoeg bidden blijft het morgen ook nog werken" :')

En als dat blijkbaar de modus operandi is, dan mogen we ons echt grote zorgen maken. Want er bestaan ongetwijfeld honderden, zo niet meer, vergelijkbare gevallen in het land. Waarmee het (blijven) rijden der treinen effectively aan de goden overgeleverd is in dit land.

En moet je dan ECHT de goden gaan tarten met allemaal wollige ETMET-achtige initiatieven? Is dat nou echt het meest intelligente wat men kan bedenken? Ik denk dat er elders wel dringender prioriteiten liggen.

Maar oh ja ik ben self-loading cargo, ik moet betalen en zwijgen :Y Sorry :W
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?

Anyway: als er geen 8:108BW zou zijn, zouden de hersteltijden veel korter zijn, wegens de enorme bedragen die anders aan reizigers zouden moeten worden vergoed.

It's all in the money, zoals hierboven ergens ook al werd aangestipt.
pi_110422316
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt :s) ? Dus geen nachtnet..
  maandag 16 april 2012 @ 23:25:08 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422328
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:21 schreef DriekOplopers het volgende:
Er wordt aangenomen dat een onderdeel niet op voorraad was. Maar klopt die aanname wel?
Stel: Devil's Advocate.

Stel: Het onderdeel was WEL op voorraad.

WIE heeft er dan WELK belang bij om NIET de reparatie/vervanging zo snel als praktisch mogelijk uit te voeren of te doen uitvoeren? Wie wint daar iets mee? in termen van geld, maar vooral in termen van publieke opinie? Niemand toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:25:56 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422371
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt :s) ? Dus geen nachtnet..
Diverse treinen vertrekken nog na 01:00 vanaf hun voorlaatste station naar hun eindpunt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:28:24 #236
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422474
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stel: Devil's Advocate.

Stel: Het onderdeel was WEL op voorraad.

WIE heeft er dan WELK belang bij om NIET de reparatie/vervanging zo snel als praktisch mogelijk uit te voeren of te doen uitvoeren? Wie wint daar iets mee? in termen van geld, maar vooral in termen van publieke opinie? Niemand toch? :?
Mijn vermoeden is

* dat de procesaannemer het gisteravond niet rond kreeg. Geen mensen beschikbaar, geen kraan beschikbaar;

en/of

* ook geen bussen beschikbaar, reisinfo niet te fiksen, logistiek (transport-, materieel- en personeelsbesturing) niet zo snel te regelen.

;)

Groeten,

Rikus
  maandag 16 april 2012 @ 23:30:28 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422560
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:
Mijn vermoeden is

* dat de procesaannemer het gisteravond niet rond kreeg. Geen mensen beschikbaar,
Als je ze 400 % biedt wil iedereen wel midden in de nacht werken hoor ;)

Dusja, ik zeg het, jij denkt het :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:32:36 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422644
"Reisinfo niet te fiksen" is natuurlijk het meest zaaddodende non-argument sinds Fred Flintstone, maar okee :D

"Oh jee we kunnen reizigers niet duidelijk genoeg vertellen wat er rijdt en wat niet. Weet je wat? We rijden gewoon niks *O* "

Hey, daar hebben reizigers ni IEDER GEVAL niks aan, maar dan weten ze tenminste iets ZEKER _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:33:48 #239
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422694
quote:
10s.gif Op maandag 16 april 2012 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
"Reisinfo niet te fiksen" is natuurlijk het meest zaaddodende non-argument sinds Fred Flintstone, maar okee :D

"Oh jee we kunnen reizigers niet duidelijk genoeg vertellen wat er rijdt en wat niet. Wet je wat? We rijden gewoon niks *O* "
Ik vermoed dat het een samenspel van een aantal door mij genoemde factoren is geweest. :Y
  maandag 16 april 2012 @ 23:35:00 #240
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422753
Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe het defect eigenlijk is ontdekt...
  maandag 16 april 2012 @ 23:35:12 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422761
Ik ga het morgen gewoon weer proberen, en wel heel vroeg. Maar nu slapen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 april 2012 @ 23:36:44 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110422841
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd, hoe het defect eigenlijk is ontdekt...
Nou niet bij een reguliere inspectie :X

Zou hier dan ( O+ ) IETS geleerd zijn van die ontsporing van die giftrein in Dordrecht, waar een MCN al eerder foto's gemaakt had van een uitgebrokkeld puntstuk, waar nooit iets mee gedaan is, tot het te laat was?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110422885
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
Wat zou eigenlijk de laatste regulieren trein zijn die op een dag vertrekt :s) ? Dus geen nachtnet..
Je kan om 01:50 nog van Sloterdijk naar Centraal :s)
  maandag 16 april 2012 @ 23:38:30 #244
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110422925
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga het morgen gewoon weer proberen, en wel heel vroeg. Maar nu slapen :W
Truste!
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:05:31 #245
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110425405
Zou ons land (En wellicht ook Belgie) welicht gewoon niet te klein zijn om alles maar op voorraad te hebben staan? Ik bedoel, als je ergens 1 type wissel met onderdeel y heb staan, waarom zou je dan voor een goedsvermogen dat tig jaar op voorraad hebben staan als dat -pak hem beet- 10/15 jaar meegaat.

In een land zoals Duitsland ligt dat wat anders natuurlijk, waar het netwerk 3?4?5? maal zo groot is. En dan een voorraad ergens in het midden van het land dit soort gepauper snel oplost...
  dinsdag 17 april 2012 @ 01:05:54 #246
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110425414
dubbel
pi_110426493
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee dus "bij de gratie van de hemel en eigenlijk onterecht want naastliggend spoor" is vanaf wissel 55b bij Bilthoven tot aan wissel 1007 een soort dienst over enkelspoor in stand gehouden om de boel niet helemaal plat te hoeven gooien? Begrijp ik dat goed?
niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.

Daarnij worden de inspecties 's nachts gedaan, want overdag mag je nergens meer bij. Je kan niet in een wissel om het te bekijken. En met een lamp in de nacht is nou niet helemaal de meest ideale situatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door b2py op 17-04-2012 06:43:58 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:06:55 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110426606
Goedemorgen allemaal. Vierde werkdag, daar hoort natuurlijk vijfde keer spoorgefaal bij. Deze keer lukte het combineren in Deventer niet, en zijn we met een stel te weinig als haringen in het tonnetje met +7 vertrokken. Overstap in Amf natuurlijk ook naar de Ratsmodee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:30:41 #249
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110426713
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 06:33 schreef b2py het volgende:

[..]

niethelemaal, wissel 1005 was in de 'rechtdoorstand' gewoon te bereiden. Alleen niet in afbuigende stand.

Daarnij worden de inspecties 's nachts gedaan, want overdag mag je nergens meer bij. Je kan niet in een wissel om het te bekijken. En met een lamp in de nacht is nou niet helemaal de meest ideale situatie.
Daar hebben we nou juist de Videoschouw en de Ultrasoon voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 17 april 2012 @ 07:31:46 #250
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110426716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen allemaal. Vierde werkdag, daar hoort natuurlijk vijfde keer spoorgefaal bij. Deze keer lukte het combineren in Deventer niet, en zijn we met een stel te weinig als haringen in het tonnetje met +7 vertrokken. Overstap in Amf natuurlijk ook naar de Ratsmodee.
Maar dat wissel is schijnbaar weer in orde. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')