C h a n c e L e s s ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
Lijkt op Jacob-Jaap of Hans-Janquote:Op woensdag 4 april 2012 21:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Op mijn werk nu
Ludwina-Wientje (zoals Henk-Jan)
oke niet een heel rare naam, maar dan haat je je kind toch?
quote:Op woensdag 4 april 2012 20:17 schreef snoopy het volgende:
We waren gisteren met de klas van oudste op een boerderij. Een jongetje mocht de boer assisteren en die man noemde het jongetje steeds Thijs-Jan. Ik vond het al zo'n aparte naam voor een exotisch uitziend mannetje maar zijn naam was dusWhahahahahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Idd. Het klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag op FB een Mijke voorbij komen, vond ik ook maar raar staan.
Het lijkt me echt heel rot als je je hele leven constant je naam moet spellen ook.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Idd. Het klopt gewoon niet.![]()
Ik vind dat zo sneu voor die kinderen he, dat je naam een slechte spellingsfout is
Dat is toch wel doodnormaal? Engelse uitspraak...quote:Op donderdag 5 april 2012 15:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ken ook een Mijke en ik vind het gewoon niet staan. Het staat gewoon raar.
Nu een Jesse uitgesproken als Djessie
Ik ken een E mmely, past ook wel in zo'n rijtjequote:Op donderdag 5 april 2012 15:31 schreef Vlindur het volgende:
Hoe zou een zusje gaan heten dan.. Zuzanne?
haha bij mijquote:Op donderdag 5 april 2012 15:21 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Idd. Het klopt gewoon niet.![]()
Ik vind dat zo sneu voor die kinderen he, dat je naam een slechte spellingsfout is
Ik vind jouw naam best leukquote:
Ja, maar jou naam is niet anders te schrijven. Dat is een voordeelquote:
Oh, je had OhOh moeten quoten, niet mijquote:Op donderdag 5 april 2012 17:36 schreef Kleurdoos het volgende:
Nee lieverd, Mijke staat in mijn vriendenlijst
Dat is toch niet zo'n onbekende naam? Liev Schreiber is een bekend acteur.quote:
Logischquote:Op donderdag 5 april 2012 18:17 schreef Estrys het volgende:
Ik ken een Liv, en dat spreken ze uit als lief.
Ja daar kwam ik ook pas na vier jaar achter. Viel me wel op dat iedereen het kind zo lief vondquote:
Ik ken die naam wel, van die acteur uit Scream, Liev Schreiber. (Kan geen plaatje toevoegen, want op telefoon)quote:
Ik vind Nikki ook leuk, terwijl ik Nicky ordinair vind. Maar ja, aan de klank hoor je niet hoe je het schrijft dus Nikki zal het bij mij ook nooit worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand met een 'lieveke'.
Vind zelf 'Nikki' eigenlijk wel leuk.
Spreek je het uit als Tai (engels zeg maar) of als Tij?quote:Op donderdag 5 april 2012 18:55 schreef J-net het volgende:
Vrienden van ons hebben vandaag een zoon gekregen en die heet T.y. (dus zonder die puntjes). dochter heet I.s.i.s. (oudste)
Weet nog niet of ik het zo leuk vind.
haha nou ik denk niet dat er een 3e zal gaan komen eigenlijk.....quote:Op donderdag 5 april 2012 20:39 schreef Leandra het volgende:
Ook met L iene hoor BJ, dus ik zou zeggen...
Waarom niet!quote:Op donderdag 5 april 2012 20:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
haha nou ik denk niet dat er een 3e zal gaan komen eigenlijk.....
Maar Isis is eigenlijk tot het einde een twijfel geweest.
Zeg dat maar tegen de ouders van Taeke Taekemaquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:42 schreef danic het volgende:
Ik ken ook een Mijke, persoonlijk vind ik Meike veel mooier idd.
En deze kan ik jullie niet onhouden. Tijdens mijn yoga klas vorig jaar beviel een meisje (M iep genaamd, vriend H ans) van een dochter, M ije (achternaam Mijer).
Dat dóé je toch niet? Die voornaam en achternaam samen??
Karakter uit GTST heette Daniel Daniel. Het kan allemaalquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de ouders van Taeke Taekema
Ik heb ooit met een Boelo Boelens in een studentenhuis gewoond. Ik was hem vergeten....totdat ik die naam zag. Groningen eind jaren negentig....kan dat hem zijn?quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:53 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Ik heb ooit met een Boelo Boelens in een studentenhuis gewoond. Ik was hem vergeten....totdat ik die naam zag. Groningen eind jaren negentig....kan dat hem zijn?
Zou toch niet,hahaha !quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]Geen idee, er zijn wel meer mensen in dat geslacht met die naam geloof ik
quote:Op maandag 9 april 2012 07:46 schreef becky27 het volgende:
Ik ken ook nog een mooie, meisje geboren. Naam L ieve, achternaam J ongen. Hoe verzin je het.
Hm, ik denk toch gelijk hieraanquote:Op maandag 9 april 2012 10:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zag het op fb opeens van de week octo. Apart maar mooi vind ik.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hm, ik denk toch gelijk hieraan![]()
[ afbeelding ]
Ik pis bijna in mn broek van het lachen! Volgens mij lees je de zin helemaal verkeerd, DML reageert op Octopussy's post boven haar, ze had het over de naam van de zus van Octo(pussy)quote:Op maandag 9 april 2012 12:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hm, ik denk toch gelijk hieraan![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 april 2012 12:40 schreef Sorbootje het volgende:
Maar t ging helegaar niet om octo mafkeesjes.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:40 schreef Sorbootje het volgende:
Maar t ging helegaar niet om octo mafkeesjes.
Heb je het al hardop gezegd? Serious, t klinkt als Mamaloequote:
Da's nog mooier dan Thijs Thijs (of Tom Tomquote:Op maandag 9 april 2012 22:36 schreef oh-oh het volgende:
Lou Lou was een mooie voor een kind van mij, dan heette ze Lou Lou Lou
He, zoeen ken ik er ookquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:53 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Ik heb ooit met een Boelo Boelens in een studentenhuis gewoond. Ik was hem vergeten....totdat ik die naam zag. Groningen eind jaren negentig....kan dat hem zijn?
quote:Op maandag 9 april 2012 23:14 schreef Kleurdoos het volgende:
martein
ik zou nog eerder denken dat je Martin heet en die E een typo is
Wat doen jullie onaardig tegen mijquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ken ook een Martein. Op een gegeven moment wen je er wel aan. Een beetje
Klassiek, als is het van oudsher volgens mij voornamelijk een roepnaam.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef bodpa09 het volgende:
Poppejans! Het derde meisje van Angela Schijf heet Zus!
Ik zag het net op de Flikken facebook pagina! (quote:Op donderdag 12 april 2012 16:28 schreef bodpa09 het volgende:
Poppejans! Het derde meisje van Angela Schijf heet Zus!
Ja, Saartje roepnaam Zus bijv.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klassiek, als is het van oudsher volgens mij voornamelijk een roepnaam.
Zus is wel veel origineler dan Susan.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:47 schreef Susi het volgende:
Ik vind Zus dus een geweldig stoere naam, zou er zelf ook over denken mijn kind zo te noemen.
Ik vind het snoezig als koosnaampje, niet als echte naam, en al helemaal niet bij Bloem en Mensje. T zijn net alleen maar dingen zo...quote:Op donderdag 12 april 2012 16:47 schreef Susi het volgende:
Ik vind Zus dus een geweldig stoere naam, zou er zelf ook over denken mijn kind zo te noemen.
Geweldigquote:Op donderdag 12 april 2012 16:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
...
Mijn oma heeft 12 broers en zussen en de jongsten waren een tweeling, die heten dus ook echt Broer en Zus. Naja, niemand weet of het hun echte namen zijn of dat ze ze maar zo noemen
Ja psies, ik noem mn enige teefje ook altijd Zus, dat vind ik echt lief klinken, en net als bij de Pfaffs dat ze Fay zo noemen, maar een echte naam zou ik zelf wel fijn vinden voor erbijquote:Op donderdag 12 april 2012 17:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij noemen ons jongste ook wel eens Zus. Vind ik een lieve roepnaam. Maar geen echte naam..
Jij gebruikt 'teefje' om je dochter aan te duiden?quote:Op donderdag 12 april 2012 17:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja psies, ik noem mn enige teefje ook altijd Zus, dat vind ik echt lief klinken, en net als bij de Pfaffs dat ze Fay zo noemen, maar een echte naam zou ik zelf wel fijn vinden voor erbij
zo hadden wij idd ook een Ome Broer in de familiequote:Op donderdag 12 april 2012 16:51 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind het snoezig als koosnaampje, niet als echte naam, en al helemaal niet bij Bloem en Mensje. T zijn net alleen maar dingen zo...
Mijn oma heeft 12 broers en zussen en de jongsten waren een tweeling, die heten dus ook echt Broer en Zus. Naja, niemand weet of het hun echte namen zijn of dat ze ze maar zo noemen
Nee haar hondquote:Op donderdag 12 april 2012 18:49 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jij gebruikt 'teefje' om je dochter aan te duiden?![]()
hendrik gaat dan nog wel, bij broer begin ik toch echt te twijfelenquote:Op zondag 15 april 2012 19:20 schreef Leandra het volgende:
Het zijn gewoon ouderwetse namen, of vind je het ook raar als iemand z'n zoon Hendrik noemt?
maak er dan hooivork van. kan je de dochter riek noemenquote:Op zondag 15 april 2012 19:34 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn volgende zoon noem ik Vork en dochter Nagelschaartje <3
Ze vraagt hoe mensen er op komen, daar geef ik antwoord op. De kans is groot dat het kind gewoon naar oma genoemd is.quote:Op zondag 15 april 2012 19:23 schreef Sorbootje het volgende:
Leandra, dat vind ik een crappy vergelijking. Bloem, Mensje en Zus zijn naast namen ook veel gebruikte woorden.
Twijfelen?quote:Op zondag 15 april 2012 19:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hendrik gaat dan nog wel, bij broer begin ik toch echt te twijfelen
welnee, als je ziet wat een namen tegenwoordig voorbij komen, daarbij vergeleken is broer nor heel normaalquote:Op zondag 15 april 2012 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Twijfelen?
Er zullen vast ambtenaren zijn die een dergelijke naam niet goedkeuren.
Dan heb je een weiger-ambtenaar te pakken en vraag je om een verse.quote:Op zondag 15 april 2012 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Twijfelen?
Mercedes is ook een 'echte' naam.quote:Op zondag 15 april 2012 20:25 schreef SacreCoeur het volgende:
nog steeds raar vind ik dat.. Mercedes mag wel maar Rolls Royce niet.
Mercedes was de dochter van dochter van een grote klant van Dhr. Daimler.quote:Op zondag 15 april 2012 20:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken een Spijker en Hamer, en Hamer is een meisjequote:Op zondag 15 april 2012 19:34 schreef Kleurdoos het volgende:
mijn volgende zoon noem ik Vork en dochter Nagelschaartje <3
Een van mijn namen is Mercedes, niks geks aan.quote:Op zondag 15 april 2012 20:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Misschien kan ze trouwen met de nieuwste aanwinst in onze buurt: Kyenquote:Op zondag 15 april 2012 11:19 schreef oh-oh het volgende:
In de krant, Félynn.
Laat maar lekker spellen de rest van haar leven
quote:Op maandag 16 april 2012 01:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien kan ze trouwen met de nieuwste aanwinst in onze buurt: Kyen
Samen spellen![]()
Dat gaat met een naam die al meer dan 100 jaar voorkomt niet lukken.quote:Op zondag 15 april 2012 20:11 schreef Natalie het volgende:
[..]
Twijfelen?
Ik vind Tonk anders prima in dat rijtje passen.quote:Op zondag 15 april 2012 23:19 schreef Ynske het volgende:
In een boek wat ik aan t lezen ben
Mn ouders hebben me de naam Tonk gegeven. Ik weet nog altijd niet of ik het ze kwalijk moet nemen. maar één ding staan voor me vast: ik ben een stuk beter af dan de Plinke, Storm, Bink, Dex, Hunter, Flemming,Bronja en al die andere 3 tot 5jarigen het modieuze Amsterdam-Zuid namen.
Als ik dat lees,vraag ik me af of dat idd een juiste afspiegeling van maatschappij is
Ik denk dat het juist hetzelfde is als Feline, maar dan op een hippe, andere manierquote:Op maandag 16 april 2012 12:39 schreef Kwisted het volgende:
het klinkt wel leuk Félynn. Maar dan zou ik nog eerder gewoon Felein/Felijn doen. Lijkt wel op Feline.
Ach ik vind bijna alle meisjesnamen die beginnen met een F heel erg mooi.
Ik kan me niet voorstellen dat je het als Feline uitspreekt, zal toch Felien zijn?quote:Op maandag 16 april 2012 13:47 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist hetzelfde is als Feline, maar dan op een hippe, andere manierNet als zo'n vrouw die haar kinderen dubbele, oud-hollandse namen had gegeven.. Gosh, wat waren ze ook alweer?
Iets van Matthysz ofzo geloof ik
Ik ken een hond die Buddy heet en het zoontje van die mensen heet Busterquote:Op maandag 16 april 2012 14:08 schreef Poppejans het volgende:
Is Storm ook een aparte naam dan![]()
zo heette een jaar of 20 geleden de broer van Brooke Logan uit B&B alIk dacht dat dat een hele normale naam was. Net als Dex trouwens, ook gangbaar toch? Gewoon een Engelse naam.
En ik ken een hond die Hunter heet
Een kennis van mij heeft een zoontje Hunter. Hij is Nederlands en zijn vrouw Chinees, ze wonen ook in China.quote:Op maandag 16 april 2012 14:08 schreef Poppejans het volgende:
Is Storm ook een aparte naam dan![]()
zo heette een jaar of 20 geleden de broer van Brooke Logan uit B&B alIk dacht dat dat een hele normale naam was. Net als Dex trouwens, ook gangbaar toch? Gewoon een Engelse naam.
En ik ken een hond die Hunter heet
Tonk doet me hieraan denkenquote:Op maandag 16 april 2012 11:02 schreef snoopy het volgende:
Ik ken alleen een Storm uit dat rijtje. En die woont niet in Amsterdam
Tonk
quote:Op maandag 16 april 2012 19:25 schreef Quarant het volgende:
Felix voor een jongen daarentegen is wel leuk
tietje is een traditionele naam in friesland, tettie, tetje, tietje, titia, tietsie, tiet, allemaal dezelfde naam, vaak een familienaam.quote:Op zondag 15 april 2012 23:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
vanavond bij miljoenenjacht,leerde ik dat er ouders zijn die hun dochter tietje hebben genoemd!arm kind
Nee hoor. Als je niet beter weet is er weinig grappigs aanquote:Op maandag 16 april 2012 22:39 schreef oh-oh het volgende:
Felix vind ik ook echt een leuke naam, maar te zeer kat![]()
Tante Tette, wat zouden wij een lol gehad hebben als we die gehad hadden
Nou ja, chinese namenquote:Op dinsdag 17 april 2012 03:49 schreef Vlindur het volgende:
Leng en lang?dat is ook wel apart zeg!
T iet schijnt T iete te heten overigens.
De dochter van voormalig minister Tineke Huizinga van de CU heet T ettaquote:Op maandag 16 april 2012 21:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
tietje is een traditionele naam in friesland, tettie, tetje, tietje, titia, tietsie, tiet, allemaal dezelfde naam, vaak een familienaam.
wij hadden een tante tette, dochter tietje, kleindochter titia. ik vind t wel schattig, maar sociaal gezien niet zo handig nee....
Hoe is Feline een kattennaam?quote:Op maandag 16 april 2012 16:27 schreef Risu het volgende:
Feline of iets in die richting vind ik niks. Het is toch een kind, geen kat?
quote:Op dinsdag 17 april 2012 08:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja, chinese namen![]()
Ik besef me nu pas dat mn vader Nang heet en dat dat in die combi ook gek is![]()
Van de andere 5 kinderen weet ik de namen niet, ik zou het bijna eens navragen
Weg van die Q waarschijnlijk?quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:22 schreef Leandra het volgende:
Goh, dat ze nog niet aan Kwin gedacht hebben
Vooral dat...quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:07 schreef Leandra het volgende:
Maar bewust een debiele spelling gaan zoeken van de naam die je mooi vindt, vind ik echt te zot voor woorden.
De ouders vonden de agressieve kopstoot van Zidane zo indrukwekkend, dus ze dachten: daar willen we ons kind wel naar vernoemenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Een jongetje bij Sasha op judo heet Z inedine...De eerste keer dacht ik dat ik het vast niet goed hoorde.
Huh, ik zou echt nooit Aad tegen een Adam zeggenquote:Op maandag 14 mei 2012 20:36 schreef SacreCoeur het volgende:
er bestaan gewoon geen leuke jongensnamen
En heb je een leuke naam verzint zit er weer zo'n achterlijke afkorting aan.. Adam <3 helemaal prachtig.. maar iedereen gaat toch zeggen Aad nou dankje feestelijk.
ik had gewoon even zin dat zomaar uit het niets te zeggen
LOL ok, dan kan ik denk ik beter niet meedenkenquote:Op maandag 14 mei 2012 22:01 schreef SacreCoeur het volgende:
beide afschuwelijk
Ja nou hier doen ze het dus allemaal, ik zou 't ook niet doen.
B. odiquote:
Nou ze doen het hier toch echtquote:Op maandag 14 mei 2012 22:18 schreef Leandra het volgende:
Ik zie het niet gebeuren dat Adam (ongeacht of je het op z'n NL of Engels uitspreek) wordt afgekort tot Aad, ook mijn oudste zoon zit me aan te kijken van WTF![]()
En die zit als post-puber toch wat meer tussen de popi jopie afkorters enzo
En hem gewoon leren dat hij er niet naar luistertquote:Op maandag 14 mei 2012 22:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nou ze doen het hier toch echt![]()
Misschien ligt het dan aan hun gewoon.. en moet ik me er niets van aantrekken.![]()
Brody vind ik wel leuk. Bodi minder.
Ah, ze waren zelf begonnen met vernoemen, ja... dan schep je verwachtingen bij de opa's en oma's die nog niet aan de beurt geweest zijn.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:26 schreef oh-oh het volgende:
Omdat het vernoemen perse moest van die schoonvader, en omdat Adriaan of Aad echt spuuglelijk isOudste is in de tweede naam vernoemd naar mijn vader, Julia, van Julianus, middelste in haar tweede naam naar de schoonmoeder, die heet Bep, van Hubertina, daar hebben ze al Dinah van geknutseld
Mijn ouders hebben me per ongeluk "vernoemd"quote:Op maandag 14 mei 2012 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, ze waren zelf begonnen met vernoemen, ja... dan schep je verwachtingen bij de opa's en oma's die nog niet aan de beurt geweest zijn.
Ach, onze dochter heet ook Anne en mijn oma heette Annie, de oma van mijn man Anna en mijn zus Anouk. En toch is ze niet vernoemd. Wij vonden het gewoon een mooie naamquote:Op maandag 14 mei 2012 23:12 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben me per ongeluk "vernoemd"Heet A nne, en de moeder van m'n moeder A nnie
Weet nog steeds niet zeker of ze het nou wel of niet doorhadden
Nee, niet Algerijns, gewoon een peperenzoutkleurig hollandsch jongetje.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 09:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Of Algarijnen? Hier worden ook jongens wel Dennis genoemd nog? Al moet ik zeggen dat ik bij de Abe in het team van mijn oudste wel wat druk voelde van zijn Voetbalnaam
quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, niet Algerijns, gewoon een peperenzoutkleurig hollandsch jongetje.
Precies, als je het wil doen, prima, maar niet omdat het nou eenmaal moet.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:57 schreef Grijs het volgende:
Ik heb een hekel aan het verplichte vernoemen. Vernoemen doe je omdat je het leuk vindt, of je laat het.
*knip*
Oh, ik bedenk me nu dat ík m wel Flip noem.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 14:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Philip ook echt mooi, en Flip vind ik een heel schattig koosnaampje
Ik ben serieus nog niet gewend aan B.odi en die wordt al bijna 3.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:09 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn nieuwe neefje heet D.agoWe moeten er nog een beetje aan wennen
Een stamboom van de toekomstquote:Op dinsdag 15 mei 2012 09:07 schreef Vlindur het volgende:En mijn zus is met een stamboom bezig en ze is nu in de 1600e eeuw
Ik heb er een in de klas gehadquote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben serieus nog niet gewend aan B.odi en die wordt al bijna 3.
Ik moet elke keer weer nadenken hoe het joch ook weer heet![]()
Ik zie hem wel maar een paar keer per jaar, dat helpt ook niet denk ik
Poëtisch!quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:35 schreef oh-oh het volgende:
Volgens mij is dat ook de correcte schrijfwijze. Het betekent de verlichte of zo.
Ze hadden al een maan en een ster en deze vinden ze dan de zon
Oké thanks!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 01:10 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja dat mag gewoon.. kan je gewoon vermelden bij het spellen van de naam.
Nu al voorbereid op een toekomst met morbide obesitasquote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:00 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik kwam laatst de naam 'Djellyano' tegen.
voor welke naam hebben jullie gekozen?quote:Op zondag 20 mei 2012 13:44 schreef Handheld het volgende:
Ik zie hier in dit topic dat er vaak verontwaardigd wordt gereageerd op namen die niet conform de Nederlandse gebruiken zijn oid.
Nu nemen wij ook een naam die sinds 2008 misschien 6 keer gebruikt is in NL en niet echt een NL naam is en misschien wel "raar" staat in de ogen van sommige mensen.
Maar wij vinden het echt een hele leuke naam en het is weer eens iets anders dan Daan, Sem enz.
Niet dat dat vervelende namen zijn integendeel iedereen moet doen waar hij zin in heeft.
Moet ik mij druk maken om de keuze van de naam ivm buitenstaanders, nee toch?
Er wordt hier meestal niet zozeer gelachen om/ gereageerd op het 'niet typisch Nederlandse' van de naam maar vooral om het tokkie-gehalte en het stigma dat kinderen daar onbedoeld door meekrijgen.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:44 schreef Handheld het volgende:
Ik zie hier in dit topic dat er vaak verontwaardigd wordt gereageerd op namen die niet conform de Nederlandse gebruiken zijn oid.
Nu nemen wij ook een naam die sinds 2008 misschien 6 keer gebruikt is in NL en niet echt een NL naam is en misschien wel "raar" staat in de ogen van sommige mensen.
Maar wij vinden het echt een hele leuke naam en het is weer eens iets anders dan Daan, Sem enz.
Niet dat dat vervelende namen zijn integendeel iedereen moet doen waar hij zin in heeft.
Moet ik mij druk maken om de keuze van de naam ivm buitenstaanders, nee toch?
Dat wil ik best vertellen, maar ben bang dat ik dan snel te vinden ben op dit forum en niet meer anoniem blijf, wat ik toch best wel prefereer.quote:
Ah okequote:Op zondag 20 mei 2012 13:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Er wordt hier meestal niet zozeer gelachen om/ gereageerd op het 'niet typisch Nederlanse' van de naam maar vooral om het tokkie-gehalte en het stigma dat kinderen daar onbedoeld door meekrijgen.
kunt de naam posten in een quote vragen of mensen niet willen quoten en daarna weer verwijderenquote:Op zondag 20 mei 2012 13:52 schreef Handheld het volgende:
[..]
Dat wil ik best vertellen, maar ben bang dat ik dan snel te vinden ben op dit forum en niet meer anoniem blijf, wat ik toch best wel prefereer.Iemand een idee, hoe ik dit kan vertellen en toch niet op te vallen
[..]
Ah oke
Nou ja weet niet of onze naam dar ook onder gaat vallen.
Dit krijg je als ik quote, dus zodra jij m weghaalt is hij ook wegquote:
Nee niet zelf in elkaar geknutseld.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:04 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Dit krijg je als ik quote, dus zodra jij m weghaalt is hij ook wegMet spatie werkt hij trouwens ook M a r i a vind je niet als je op Maria googlet
![]()
Bijzondere naam! Is het buitenlands, of echt zelf in elkaar geknutseld?
Dat mag natuurlijkquote:Op zondag 20 mei 2012 14:07 schreef KatyM het volgende:
Ik vind het beetje klinken als een sushi gerecht. Als het dan een half gekleurd/aziatisch jochie is vind ik het wel passen, maar een blank bol jochie en dan die naam? Ik weet het niet.
Ach joh, trek het je niet aan. Men blaft wel maar bijt niet in dit topic. Anders was ik al een paar keer doodgebeten.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:20 schreef Handheld het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk
Voor mij hebben namen geen kleur en misschien word ik nu wel bestempeld als tokkie met deze naam. Het is angstvallig stil hahaha
Dat.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:36 schreef oh-oh het volgende:
Ergens vind ik je twijfels bij de naam wel vreemd, bij twijfel had ik het zelf al nooit gedaan ieg.
Nou ja, voor ons staat de naam eigenlijk wel zo goed als vast.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:36 schreef oh-oh het volgende:
Ergens vind ik je twijfels bij de naam wel vreemd, bij twijfel had ik het zelf al nooit gedaan ieg.
Ja preciesquote:Op maandag 21 mei 2012 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat.
Geen idee hoe men daar over 20 jaar tegenaankijkt, maar als je daar wel over nadenkt, en twijfels over hebt dan zou ik het niet gedaan hebben.
Maar goed, als hij z'n naam echt zat is dan kan hij zich gewoon Kees gaan noemen natuurlijk
Nee nog niet hahahaquote:Op maandag 21 mei 2012 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Oh, het kind is er nog niet?
Nou ja, ik heb een aparte naam, geen doorsnee naam, maar ook geen gekke naam vind ik.
En als kind van een Chinees-Molukse vader en een Nederlandse moeder had ik zelf liever geen Truus of Miep geheten ook hoor, de naam is dus mss wel apart maar wel gewoon passend.
Ik krijg er nooit commentaar op, wel vaak complimentjes over.
Ja precies, dat bedoelde ik ook met over 20 jaar hahahaquote:Op maandag 21 mei 2012 11:07 schreef ejiraM het volgende:
Om even heel erg in hokjes te denken, denk ik dat je meer problemen bij een sollicitatiebrief hebt als je naam Mohammed of Achmed is..Dit is een onbekende naam zeg maar. En ach, als hij daar tussen Bloem, Djoey en Pop zit vraag ik me af hoeveel namen nog uitmaken
Ik ken ook een J ihad. Knuffelmarokkaan.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:20 schreef snoopy het volgende:
Ik zag van de week een postertje voor een kinderkunstexpositie en een van de kinderen heette Jihad. Ik vind de associaties met die naam niet echt postief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |