Er wordt hier meestal niet zozeer gelachen om/ gereageerd op het 'niet typisch Nederlandse' van de naam maar vooral om het tokkie-gehalte en het stigma dat kinderen daar onbedoeld door meekrijgen.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:44 schreef Handheld het volgende:
Ik zie hier in dit topic dat er vaak verontwaardigd wordt gereageerd op namen die niet conform de Nederlandse gebruiken zijn oid.
Nu nemen wij ook een naam die sinds 2008 misschien 6 keer gebruikt is in NL en niet echt een NL naam is en misschien wel "raar" staat in de ogen van sommige mensen.
Maar wij vinden het echt een hele leuke naam en het is weer eens iets anders dan Daan, Sem enz.
Niet dat dat vervelende namen zijn integendeel iedereen moet doen waar hij zin in heeft.
Moet ik mij druk maken om de keuze van de naam ivm buitenstaanders, nee toch?
Dat wil ik best vertellen, maar ben bang dat ik dan snel te vinden ben op dit forum en niet meer anoniem blijf, wat ik toch best wel prefereer.quote:
Ah okequote:Op zondag 20 mei 2012 13:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Er wordt hier meestal niet zozeer gelachen om/ gereageerd op het 'niet typisch Nederlanse' van de naam maar vooral om het tokkie-gehalte en het stigma dat kinderen daar onbedoeld door meekrijgen.
kunt de naam posten in een quote vragen of mensen niet willen quoten en daarna weer verwijderenquote:Op zondag 20 mei 2012 13:52 schreef Handheld het volgende:
[..]
Dat wil ik best vertellen, maar ben bang dat ik dan snel te vinden ben op dit forum en niet meer anoniem blijf, wat ik toch best wel prefereer.Iemand een idee, hoe ik dit kan vertellen en toch niet op te vallen
[..]
Ah oke
Nou ja weet niet of onze naam dar ook onder gaat vallen.
Dit krijg je als ik quote, dus zodra jij m weghaalt is hij ook wegquote:
Nee niet zelf in elkaar geknutseld.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:04 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Dit krijg je als ik quote, dus zodra jij m weghaalt is hij ook wegMet spatie werkt hij trouwens ook M a r i a vind je niet als je op Maria googlet
![]()
Bijzondere naam! Is het buitenlands, of echt zelf in elkaar geknutseld?
Dat mag natuurlijkquote:Op zondag 20 mei 2012 14:07 schreef KatyM het volgende:
Ik vind het beetje klinken als een sushi gerecht. Als het dan een half gekleurd/aziatisch jochie is vind ik het wel passen, maar een blank bol jochie en dan die naam? Ik weet het niet.
Ach joh, trek het je niet aan. Men blaft wel maar bijt niet in dit topic. Anders was ik al een paar keer doodgebeten.quote:Op zondag 20 mei 2012 14:20 schreef Handheld het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk
Voor mij hebben namen geen kleur en misschien word ik nu wel bestempeld als tokkie met deze naam. Het is angstvallig stil hahaha
Dat.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:36 schreef oh-oh het volgende:
Ergens vind ik je twijfels bij de naam wel vreemd, bij twijfel had ik het zelf al nooit gedaan ieg.
Nou ja, voor ons staat de naam eigenlijk wel zo goed als vast.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:36 schreef oh-oh het volgende:
Ergens vind ik je twijfels bij de naam wel vreemd, bij twijfel had ik het zelf al nooit gedaan ieg.
Ja preciesquote:Op maandag 21 mei 2012 10:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat.
Geen idee hoe men daar over 20 jaar tegenaankijkt, maar als je daar wel over nadenkt, en twijfels over hebt dan zou ik het niet gedaan hebben.
Maar goed, als hij z'n naam echt zat is dan kan hij zich gewoon Kees gaan noemen natuurlijk
Nee nog niet hahahaquote:Op maandag 21 mei 2012 11:04 schreef oh-oh het volgende:
Oh, het kind is er nog niet?
Nou ja, ik heb een aparte naam, geen doorsnee naam, maar ook geen gekke naam vind ik.
En als kind van een Chinees-Molukse vader en een Nederlandse moeder had ik zelf liever geen Truus of Miep geheten ook hoor, de naam is dus mss wel apart maar wel gewoon passend.
Ik krijg er nooit commentaar op, wel vaak complimentjes over.
Ja precies, dat bedoelde ik ook met over 20 jaar hahahaquote:Op maandag 21 mei 2012 11:07 schreef ejiraM het volgende:
Om even heel erg in hokjes te denken, denk ik dat je meer problemen bij een sollicitatiebrief hebt als je naam Mohammed of Achmed is..Dit is een onbekende naam zeg maar. En ach, als hij daar tussen Bloem, Djoey en Pop zit vraag ik me af hoeveel namen nog uitmaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |