Deel 1: Creatieve positieve schrijfvormenquote:Dit topic is bedoelt voor de positieve gedichten, proza, poezie, haiku, you name it, you write it !
It's the thought that counts.
Graag geen gezeur over spelfouten en ander geneuzel...
quote:mijn mama was een teef
- Loppe 2012
quote:Wat blijf je toch ook een pijpzeikerd
Oh, dat rijmt niet.
- yvonne 2012
quote:Ik ben ooit 3e geworden bij een missverkiezing,
Dat vond ik een enorme vernedering.
Want er deden maar 3 mensen mee,
En mijn vriend Peter werd nummer 2.
- Joipoidoipoipoi 2012
quote:Ik ben niet paranormaal
Dat is iets waar ik van baal
Ik heb wel een grote pik
Maar mijn vriendin zegt: "Au, hij is te dik!"
- Daniel1976 2012
quote:En plots was de lente daar
kleuren, zon, een briesje zo zoel
Kom, laat ons naar buiten gaan
dan laten we de boel de boel
- Lavenderr 2012
quote:"To be or not to be" Is also an answer
- allesbeterweter 2012
quote:salmiaksnoepjes
gegeten voor het diner
eetlust bedorven
- MsMessy 2012
quote:Ik ben ziek omdat ik nu moet zwoegen op het schrijven van een dupliek.
Had er vier weken de tijd voor maar schoof het almaar door.
Stomme ik.
- Staal 2012
quote:Zaterdagavond, alcohol in de mik
'ongerijmde' rust hier.
Naar de kloten ben ik
- Enneacanthus_Obesus 2012
quote:Illuster en onzichtbaar.
Haar werk, zuiver en onwetend.
Niettemin, van hoogst belang voor de verlangens van ieder die de cyclus des levens heeft mogen betreden.
In de maalstroom van het bestaan is de drang naar vrede het hoogste goed waarin wij kunnen treden.
Stroom alleen, is de weg waarin het duister verdreven en de verlichting kan worden beschreven
Zonder stroming is stroom slechts potentieel wat verlangt haar weg te voltooien, dus laat vooral de stroom stromen om haar levenskracht te doen gelden
Want zonder stroom is het hart een kamer vol dromen, die nimmer de wereld zullen voltooien
- Gertje-Plongers 2012
quote:Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
- yyyentle
quote:Wat gij niet wil dat uw geschiet, doe dat ook een ander niet.
- Bosbeetle
Ah gelukkig daar ben je weerquote:Op maandag 2 april 2012 12:58 schreef Staal het volgende:
Ik dacht hoe komt dit topic in mijn lijst?
Maar tis Gertje Plongers die rijst.
Via een kroket naarquote:Op maandag 2 april 2012 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De belangrijkste zaken in het leven zijn vaak kwetsbaar en erg broos.
Zoals een van mijn favoriete dichters ooit mooi verwoorde: 'Alles van waarde is weerloos'.
Welke Fokker kan mij vertellen, zonder het internet erop na te slaan,
uit wiens pen deze prachtige dichtregel ooit is ontstaan?
En zo kwam ik van de kroket bij de nobele dichtkunst terecht.
Waardoor ik voor mijn volgende post de lat wel erg hoog heb gelegd.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ben je boos?
Pluk een roos!
Zet 'm op je hoed!
Dan is morgen alles weer goed!
Pak een spiegel, dan zie je Bosbeetle.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat een kut titel
En wie is bosbeetle?
En nu is het vrijdag,quote:Op donderdag 5 april 2012 12:56 schreef MsMessy het volgende:
Donderdag, donders wat een dag.
Zo'n dag waar je rustig niets van verwacht.
Is Zanger Petro doodgemarteld?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh wat leuk! Deze reeks loopt nog steeds!
Rijmen op deze goede vrijdagavond, dat wordt hem reeds!
Waarom word deze vrijdag eigenlijk 'goed' genoemd?
Het doodmartelen van onze verlosser hoeft toch niet geroemd?
Hij pruttelde nog even na..quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Is Zanger Petro doodgemarteld?
Heeft hij nog even nagesparteld?
Nee, hij pruttelde na: "Ik wil terug naar Spanje, olé!quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hij pruttelde nog even na..
'mijn god, mijn god, hij heeft me mooi verlaten, ja? '
Deze zanger is fenomeen!quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee, hij pruttelde na: "Ik wil terug naar Spanje, olé!
Met weinig veel champagne, olé!
Haar naam dat is Sabrina, olé!
En ze werkt in La Cantina, olé!"
Als ik me dan mag afrukken,quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:32 schreef Gray het volgende:
Als ik jou was
En jij mij
Mag ik dan met mijn borsten spelen?
Als dat eens waar wezen zou,quote:Op zondag 8 april 2012 13:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als ik me dan mag afrukken,
want dat is net zo goed voor de conditie en spieren als opdrukken.
quote:Op zaterdag 7 april 2012 19:32 schreef Gray het volgende:
Als ik jou was
En jij mij
Mag ik dan met mijn borsten spelen?
quote:Op zondag 8 april 2012 13:54 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als ik me dan mag afrukken,
want dat is net zo goed voor de conditie en spieren als opdrukken.
drie gedichten, seksueel getintquote:Op zondag 8 april 2012 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als dat eens waar wezen zou,
dan zijn alle Fokkers te herkennen aan hun gespierde bouw.
Al denkend aan je slanke taille,quote:Op zondag 8 april 2012 20:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
[..]
[..]
drie gedichten, seksueel getint
maar weet wél: van rukken word je blind
Ja, zoiets.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Don't try to be unique, just be true to yourself.
Nee nooit geweten eigenlijk, but than again, ik weet ook maar weinigquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:18 schreef yyyentle het volgende:
Wist je dat wijsgeren vaak wiskundigen zijn?
Nog eentje.
Het komt op de meel aan, niet op de molen; op de vruchten der wijsbegeerte, niet op de wijsbegeerte zelf. Wanneer we vragen hoe laat het is, willen we niet weten hoe horloges in elkaar zitten.
Gerog C Lichtenberg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Gertje-Plongers op 10-04-2012 08:33:44 ]Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
Ik weet ook maar weinig, eigenlijk helemaal niets net als de meesten van ons; het is de kunst om dat te verbergen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee nooit geweten eigenlijk, but than again, ik weet ook maar weinig
Welnee, durf er gewoon voor uit te komen ! Dat schept ruimte voor nieuw inzicht misschienquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:33 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ik weet ook maar weinig, eigenlijk helemaal niets net als de meesten van ons; het is de kunst om dat te verbergen.
Joh, ik bedoel het sarcastisch.quote:Op dinsdag 10 april 2012 08:39 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Welnee, durf er gewoon voor uit te komen ! Dat schept ruimte voor nieuw inzicht misschienEn het geeft je menselijkheid mee
Ei, ei, ei,quote:Op maandag 9 april 2012 19:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Pasen, het is bijna voorbij.
In de tuin vond ik een ei,
En een haas
in een vaas
Dit is allemaal niet waar,
maar als het niet rijmt is het zo raar.
En fantaseren mag,
want zo kom je tenminste door een druilerige paasdag.
[ afbeelding ]
Recepten voor shoarmasauzen op rijm,quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:16 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Voor Gertje-Plongers:
Uiensaus voor bij de shoarma
- 1 á 2 uien
- 1 eetlepel slaolie
- 2 theelepels tomatenpuree
- 1 á 2 takjes verse peterselie
- zout
- peper
- sambal (oelek)
Snipper de ui.
Meng de gesnipperde ui met de eetlepel slaolie en de 2 theelepels tomatenpuree. Eventueel enkele druppels water toevoegen als je de saus te dik vindt.
De peterselie in kleine stukjes snijden, en naar eigen smaak zout/peper/sambal toevoegen,
Ja, ik wilde het wel op rijm doen,quote:Op woensdag 11 april 2012 10:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Recepten voor shoarmasauzen op rijm,
dat zou pas cool zijn!
Bij deze laat ik het je even weten:
ik kom beslist een keertje eten!
Lastig volk, die blauwen,quote:Op woensdag 11 april 2012 12:20 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, ik wilde het wel op rijm doen,
maar dat vond ik moeilijk, want dat lukt zelfs niet met een recept voor mihoen.
En Gertje wilde het recept snel,
maar het topic waarin hij het vroeg ging op slot, want een moderator trok aan de bel.
Dat was zeer opmerkzaam,quote:Op woensdag 11 april 2012 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
Messen zijn scherp, mensen zijn bot
gebruikt niet uw tong als mes, dat staat zo rot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Gertje-Plongers op 11-04-2012 14:26:23 ]Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
quote:Op woensdag 11 april 2012 14:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Helaas Joi![]()
Geen succes hier met de saus. Verschillende varianten geprobeerd maar zonder succes. Maar alsnog bedankt voor de moeite !
Ik heb het met rode uien en gewone uien geprobeerd, met olijfolie en zonnebloemolie, verse peterselie en goekope blikjes tomatenpuree.
Later ook het zelfde maar dan met Koriander en oregano erbij, ketjapsaus en dan gewoon peper, zout en sambal.
Dit komt niet eens in de buurt zelfs, de basissmaak is niet goed denk ik, maar wat zou de basis kunnen zijn ?Oh jammer, ik vind die saus goed genoeg met die ingrediënten. Maar ja, ik eet dan ook zelden shoarma. Hooguit één keer per jaar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je schrijft dat je het met olijfolie en zonnebloemolie hebt geprobeerd, maar heb je het dan ook wel met slaolie geprobeerd? Want dat is wat ik als ingrediënt opgegeven heb. Oh, en de saus niet opwarmen hè.
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
Het was een topic over de voedselbank.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Lastig volk, die blauwen,
had ie geen zin om op shoarma te kauwen?
Of hield ie niet van uiensaus en knoflook?
Was het wellicht een principiële vegetarier
en raakte hij van de kook?
Dat is toch hetzelfde ? als zonnebloemolie. Maargoed ik denk niet dat dat het zou doen eerlijk gezegd. Maar ik zal het later nog eens proberen.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:45 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Oh jammer, ik vind die saus goed genoeg met die ingrediënten. Maar ja, ik eet dan ook zelden shoarma. Hooguit één keer per jaar...
Je schrijft dat je het met olijfolie en zonnebloemolie hebt geprobeerd, maar heb je het dan ook wel met slaolie geprobeerd? Want dat is wat ik als ingrediënt opgegeven heb. Oh, en de saus niet opwarmen hè.
Eh nee, dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat is toch hetzelfde ? als zonnebloemolie. Maargoed ik denk niet dat dat het zou doen eerlijk gezegd. Maar ik zal het later nog eens proberen.
Ik ben blj dat ik daar niet hoef te modereren. Men mag het natuurlijk niet accepteren,quote:Op woensdag 11 april 2012 14:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het was een topic over de voedselbank.
En offtopic is dan natuurlijk: shoarmastank.
Rare mensen inderdaad die modjes,quote:Op woensdag 11 april 2012 20:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik ben blj dat ik daar niet hoef te modereren. Men mag het natuurlijk niet accepteren,
Recepten uitwisselen in een topic dat gaat over een voorziening,
om te voorkomen dat mensen van de honger kreperen,
is natuurlijk ongepast,maar ik lig blauw van de satire,
die ik wel kan waarderen.
het leven van een mod wordt niet makkelijker met mensen als jij.
En toch maken je grappen me vaak heel erg blij.
Ik word er stil vanquote:Op donderdag 12 april 2012 12:01 schreef MsMessy het volgende:
Door het oog naar de ziel gekeken,
zoekend in de eindeloos woelige zee onder een sterrenloze nacht,
smachtend, wachtend.. opdat ik die kus(t) eindelijk zag.
Dank je, spontane gedichten zijn vaak de beste.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ja inderdaad Ms Messy
Vooral blijven komen hier, heel mooi geschreven !
Dat klopt inderdaad, soms stromen de woorden vanzelf om met dichten te gooien..quote:Op donderdag 12 april 2012 12:41 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Dank je, spontane gedichten zijn vaak de beste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
quote:Op donderdag 12 april 2012 12:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Enneacanthus_Obesus, zou je voor mij tarotkaarten willen leggen?
Ik wil graag weten wat ze over mij zeggen.
Jouw legging, wat voor kleur heeft die?
Als je 'm aan hebt ben je vast een beauty!
[ afbeelding ]
Een wijs mens is hij,quote:Op donderdag 12 april 2012 14:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Delen.
Zo begonnen we vroeger met spelen
Samen leren delen
Jaren later weer verwaterd
Helpen herrineren, dat zie je in kinderen
Leren leven juist door elkaar te geven
Dat zijn de eigenlijke wensen van alle mensen.
Victoria Holtquote:Everyday is a gift, that’s why they call it the present.
Ik wil een legging van kaarten van de tarot,quote:Op donderdag 12 april 2012 13:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
![]()
Wil jij ook een mooie legging?
Als we eens een hoorspel maakten over zo'n gek ding?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ok, hier is dan de uitslag:
significator: zwaarden 6
1 De Keizer
2 staven 6
3 De Zegewagen
4 Kracht
5 Koning van pentagrammen.
6 staven 4
7 Zwaarden 7
8 De Kluizenaar
9 De zot
10 Zwaarden 3
De eerste kaart staat in dit geval denk ik voor een verbroken band met iemand waar je veel om geeft. Dat is de kern van het probleem waar je mee kampt.
Je doet echter je best je leven zo goed mogelijk te regelen.
In materieel opzicht heb je alles ook wel voor elkaar. Je bent echter vervuld van idealen. Of misschien verlang je naar de liefde. Of word je verliefd..
Dit zou dan een breuk betekenen met je oude vertrouwde bestaan.
Onbewust weet je verdomd goed wat goed voor je is. Je weet dat je op het punt staat volwassen te worden. Je zult wat minder op jezelf gericht moeten worden
Je gaat een optimistischer periode tegemoet waarin je de kans zult krijgen je wensen te vervullen.
Je krijgt het niet voor niks: je zult moeten handelen met totale inzet Je gaat een geestelijke groei doormaken. Je moet het hoofd bieden aan het loslaten van je knusse, huiselijke situatie en onbekend terrein betreden.
Tenslotte zul je volwassener worden en verantwoording kunen dragen.
Goed, dat was een zeer beknopte uitleg. Ongetwijfeld is er veel meer over te vertellen en ook zijn de kaarten vast heel anders te duiden.
Misschien betekent het wat voor je. Misschien is het alleen geraaskal.
Ik vond het in ieder geval leuk om te doen.
Het is een bijzondere legging, omdat er veel kaarten van de Grote Arcana in voorkomen.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik wil een legging van kaarten van de tarot,
Alhoewel het ook niet echt nodig is, want onderstaande legging voor summer2bird sloeg 100% op mij, dat vind ik wel een beetje zot.
Ik denk dat de KPN je verkeerd heeft verbonden,
En de legging voor mij naar haar heeft verzonden.
[..]
Ik zal binnenkort eens een vraag verzinnen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
wie de legging past, trekke hem aan.
Ik wil ook wel een sessie voor je doen.
Stel je vraag hier maar op rijm, een duiding in dichtvorm zou echter wel een (te) grote uitdaging zijn.
quote:Op woensdag 11 april 2012 14:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Helaas Joi![]()
Geen succes hier met de saus. Verschillende varianten geprobeerd maar zonder succes. Maar alsnog bedankt voor de moeite !
Ik heb het met rode uien en gewone uien geprobeerd, met olijfolie en zonnebloemolie, verse peterselie en goekope blikjes tomatenpuree.
Later ook het zelfde maar dan met Koriander en oregano erbij, ketjapsaus en dan gewoon peper, zout en sambal.
Dit komt niet eens in de buurt zelfs, de basissmaak is niet goed denk ik, maar wat zou de basis kunnen zijn ?De inhoud van een blikje tomatenpuree moet je bakken om de bliksmaak eruit te knallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nog veel liever verse tomaten- en wat peperpuree,
Olie, ui, zout, peper geef ik je nog mee
en maak het af met wat peterselie en dan eet je het als een malle.Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Ow ja, bedankt trouwens staal !quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:58 schreef Staal het volgende:
[..]
De inhoud van een blikje tomatenpuree moet je bakken om de bliksmaak eruit te knallen.
Maar nog veel liever verse tomaten- en wat peperpuree,
Olie, ui, zout, peper geef ik je nog mee
en maak het af met wat peterselie en dan eet je het als een malle.
Tomatenpuree heeft een nare metaalsmaak. Ik proef het in ieder geval. Ook als men het in de soep gooit.quote:Op dinsdag 17 april 2012 22:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ingrijpen nogal liefst, op wat dan ?
Neuh Gertje, jij moet het topic nu redden he? Daar is geen ontkomen voor je aan want ik kan gewoon niet dichten maar lees hier gewoon vaak en als het dan over eten gaat dan moet ik reageren.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
Zo nu en dan een of meer dagjes overslaanquote:Op dinsdag 17 april 2012 13:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb totaal geen inspiratie meer voor dit topic.
Ik denk dat ik maar afkick.
quote:Op woensdag 18 april 2012 10:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
![]()
![]()
Gert heeft relatie met K3 Josje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ja Gertje, je bent het klosje."If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
Wauw!quote:
Nee, ik geloof nergens in zonder (wetenschappelijk) bewijs.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Whats up with the nummerologie trouwens..Geloof je daar echt in ?
Ik ben het er niet mee eens hier.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:21 schreef Lavenderr het volgende:
Een liefdesbrief is beter dan het lief zelf.
J. J. Slauerhoff
Ik geef je gelijk in dezequote:Op woensdag 18 april 2012 15:12 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens hier.
Real life liefde is beter dan liefde op papier.
J.J. Poipoi
Aah Gertje, is je relatie voorbij?quote:Op woensdag 18 april 2012 17:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Elke keer als ik bijna struikelde was jij daar
De keren dat je mij behoede voor gevaar
Troostend lagen wij in de armen naast elkaar
Lachend en geinend liepen we naast elkaar
God wat was die tijd toch mooi. Samen bij elkaar
FOK! doet traag,quote:Op donderdag 19 april 2012 18:44 schreef allesbeterweter het volgende:
Als je misschien iets harder zoekt ,zit er misschien nog wel een leuke meid tussen de fokstertjes voor jou........
Allebei een leuke hobby en tijdverdrijf op FOK!..........
Het lijkt nu weer beter te gaan,quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:00 schreef Lavenderr het volgende:
Het spookt op FOK! wat is dat raar
hopelijk is het snel weer voor elkaar
Want twee dagen haperen en bokken
dat trekken Fokkers niet, die willen FOK!ken
Heel fijn dat FOK! het weer doetquote:Op vrijdag 20 april 2012 16:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het lijkt nu weer beter te gaan,
misschien zijn de problemen van de baan.
Ik had juist mijn leven opgegeven,quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel fijn dat FOK! het weer doet
beginnen we het weekend toch goed
Het was gewoon pure paniekquote:Op vrijdag 20 april 2012 20:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik had juist mijn leven opgegeven,
want op Fok! valt veel meer te beleven.
Maar dan moet Fok! het wel doen,
anders kan ik niet aan mijn verslaving voldoen.
Gister keek ik om me heen.
Verrek, dit is het echte leven,
begin ik te sidderen en te beven.
Straks raak ik nog aan de kots.
Ik wil terug op de virtuele bavianenrots.
Hiep hoi! Hiep hoi! Hiep hoi!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Gertje, jammer dat je niet één seconde eerder op invoeren hebt geklikt.
Want dan had je een mooie posttijd geflikt.
En ik moet nog steeds een vraag verzinnen voor jouw kaarten van tarot,quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hiep hoi! Hiep hoi! Hiep hoi!
Een gedichtje van
Joipoidoipoipoi.
En wie is jou favoriet nu ?quote:Op zondag 22 april 2012 08:16 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Rutte is weg en blijft hopelijk weg.
Zou Rutte ook echt zo zijn ? Dat denk ik toch ergens niet. Maar volg hem ook niet echt eerlijk gezegd.quote:Op zondag 22 april 2012 08:16 schreef yyyentle het volgende:
Naar kapsonesventje en dat terwijl hij me eerst wel aardig leek. Hij lacht iedereen uit. Ik (slag op de borst) ben de baas, hahaha, ik ben allergisch voor dat soort mensen.
Roemer misschien, maar Samson valt me bij nader inzien ook wel mee. Nadeel van de PvdA vind ik dat ze onbetrouwbare mensen terugnemen: die Fatima Elatik stoort me nogal en dat maakt het voor mij erg moeilijk op de PvdA te stemmen. De PvdD lijkt me ook wel een aardige partij maar die is zo klein. Kees v.d.Staaij van de SGP komt erg oprecht en integer op me over, maar ik ben niet gelovig (nou is dat voor mij geen punt) maar ik ben ook een groot voorstander van abortus en euthanasie (dat is voor mij wel een punt).quote:
Geen idee, misschien is hij vroeger gepest: hij geniet zichtbaar van alle aandacht. Ook wel een beetje zielig maar voor een heel land is het nog zieliger zo'n premier.quote:Op zondag 22 april 2012 08:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zou Rutte ook echt zo zijn ? Dat denk ik toch ergens niet. Maar volg hem ook niet echt eerlijk gezegd.
Geen idee eigenlijk, al zou ik blind zeggen de sp, omdat ik voor een sociaal rechtvaardige maatschappij sta als persoon, maar ik heb geen partijpunten gezien nog. Nu ben ik meestal niet zo politiek geïnteresseerd eigenlijk maar ik ga toch eens alle punten van de partijen tegenover elkaar zetten en kijken waar het meest vooruit/rechtvaardig/sociaal gekeken wordt.quote:Op zondag 22 april 2012 08:39 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Roemer misschien, maar Samson valt me bij nader inzien ook wel mee. Nadeel van de PvdA vind ik dat ze onbetrouwbare mensen terugnemen: die Fatima Elatik stoort me nogal en dat maakt het voor mij erg moeilijk op de PvdA te stemmen. De PvdD lijkt me ook wel een aardige partij maar die is zo klein. Kees v.d.Staaij van de SGP komt erg oprecht en integer op me over, maar ik ben niet gelovig (nou is dat voor mij geen punt) maar ik ben ook een groot voorstander van abortus en euthanasie (dat is voor mij wel een punt).
De SP neemt het voor de zwakkeren uit samenleving en voor dieren op en de SP komt op mij betrouwbaar over, dus ik denk dat ik op de SP ga stemmen.
Het is voor mij moeilijk, het inzicht blijft voortschrijden, alles kan veranderen.
Wie is jouw favoriet?
Dat mag toch ook wel een beetje, moet hij dan met een gespeelde dosis ernst door Den Haag trekken..quote:Op zondag 22 april 2012 08:42 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Geen idee, misschien is hij vroeger gepest: hij geniet zichtbaar van alle aandacht. Ook wel een beetje zielig maar voor een heel land is het nog zieliger zo'n premier.
Wat voor jou zwaar weegt kan voor mij geen punt zijn en omgekeerd. Ik vond het feit dat Rutte niets over het Polenmeldpunt wilde zeggen geen foutje, om maar een voorbeeld te noemen. Fatima Elatik is willens en wetens teruggenomen bij de PvdA dat vind ik geen foutje maar jij ziet dat misschien anders en dat mag. Overigens heb ik maar een keer op de PvdA gestemd en dat was de vorige keer, een strategische stem op Cohen. Als ik van tevoren had geweten......... enz. Vroeger stemde ik, omdat ik uit een VVD-nest kom (goede reden ik weet hetquote:Op zondag 22 april 2012 09:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Iedereen kan en mag fouten maken, daar zijn we mensen voor, en ook politieke mensen zijn maar mensen. Dus het spreekt juist voor je als je daar overheen kan kijken, vind ik. Als verder jouw punten daar vertegenwoordigd worden is het niet zo slim om op basis van 'gevoel' af te haken toch ? Al ging die actie dan tegen je principes in. Je kunt er geen hele partij op laten vallen, dat zou mijn inziens te kort door de bocht zijn..
quote:Op zondag 22 april 2012 09:59 schreef Lavenderr het volgende:
Ik hou het toch liever bij een rijm of een gedicht
van politiek krijg je snel een zuur gezicht.
Probeer je nou persoonlijk te worden? Ik geloof toch echt dat politiek daarvoor is. Het spijt me dat ik op je vragen inging. Kan ik de stukjes nog weghalen?quote:Op zondag 22 april 2012 10:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
We mogen toch hopen dat je jezelf los kunt plaasten van de onderwerpen..zonder emotioneel te worden.
Daar kan ik me helemaal in vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 09:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nee dat niet, maar dat was even om het contrast aan te geven. Stemmen doe je inderdaad voor 4 jaar, maar wel met een bepaalde levensvisie, en die veranderd als het goed is maar weinig, tenzij je inborst dusdanig veranderd dat je een ander persoon bent geworden..
Maar ik denk dat de meeste mensen toch nog steeds korte termijn belang denken en niet zozeer met een levensvisie an sich voor de langere termijn. We staan ten diensten van het geld, en niet zozeer voor de maatschappij als een geheel ( Denk leefbaarheid, geluksbeleving, veiligheid etc.. ) Al lijkt dit wel zo te zijn, maar de focus ligt op ambitie geld en materiaal, de rest is bijzaak geworden.
Ja ik begrijp het en dat is denk ik ook wat Lavenderr bedoelt. Het is hier juist zo prettig omdat de mensen elkaar hier niet aan het uitschelden zijn en als we over politiek gaan praten....... zal het niet lang meer duren........quote:Op zondag 22 april 2012 10:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Maak je niet druk..Dat bedoel ik helemaal niet
Ik bedoelde dat je zou moeten kunnen praten over onderwerpen zonder daar nu gelijk heel emotioneel over te worden, Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Een prachtig gedichtje waar we compleet achterstaan.quote:Op zondag 22 april 2012 10:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar kan ik me helemaal in vinden.
Stemmen doe je voor een ideologie
en niet om een persoon aan het pluche te binden
voor vier jaar.
Die maakt zijn mooie beloftes toch niet waar.
Zo krijgen we nooit een lange termijnplanning.
Consequenties voor gebroken beloftes zijn voor dit land een redding
Als het breken van een gegeven woord normaal wordt, is de democratie aan gort.
Inmiddels vinden we dat normaal en kijkt iedereen cynisch naar het politiek verhaal.
Ook het tweede deel van je betoog
is helemaal in de roos.
Economische waarde lijkt de enige overgebleven menselijke waarde.
Ben je ziek? Vroeger was dat tragisch of vervelend. Nu ben je vooral een winstverminderaar voor de verzekeraar.
Die je ook nog als zwart schaap brandmerkt, immers door dood gewicht moet de premie
alweer omhoog. Het is een schande voor het aangezicht van de aarde.
Zo gaat de solidariteit naar de knoppen en gaan we in crisistijd steeds harder tegen elkaar aanschoppen.
Hopelijk is het nu gedaan met de kleptocraten, die onder het mom van een crisis ouden, zieken en wsw'ers het leven onmogelijk maken. Zij hebben er part nog deel aan gehad.
Maar bloeden moeten ze, voor een puinhoop die zij niet veroorzaken.
quote:Op zondag 22 april 2012 10:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar kan ik me helemaal in vinden.
Stemmen doe je voor een ideologie
en niet om een persoon aan het pluche te binden
voor vier jaar.
Die maakt zijn mooie beloftes toch niet waar.
Zo krijgen we nooit een lange termijnplanning.
Consequenties voor gebroken beloftes zijn voor dit land een redding
Als het breken van een gegeven woord normaal wordt, is de democratie aan gort.
Inmiddels vinden we dat normaal en kijkt iedereen cynisch naar het politiek verhaal.
Ook het tweede deel van je betoog
is helemaal in de roos.
Economische waarde lijkt de enige overgebleven menselijke waarde.
Ben je ziek? Vroeger was dat tragisch of vervelend. Nu ben je vooral een winstverminderaar voor de verzekeraar.
Die je ook nog als zwart schaap brandmerkt, immers door dood gewicht moet de premie
alweer omhoog. Het is een schande voor het aangezicht van de aarde.
Zo gaat de solidariteit naar de knoppen en gaan we in crisistijd steeds harder tegen elkaar aanschoppen.
Hopelijk is het nu gedaan met de kleptocraten, die onder het mom van een crisis ouden, zieken en wsw'ers het leven onmogelijk maken. Zij hebben er part nog deel aan gehad.
Maar bloeden moeten ze, voor een puinhoop die zij niet veroorzaken.
Waarom ben je dan zo moe?quote:Op zondag 22 april 2012 11:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
![]()
Oh, wat ben ik moe.
Ik zit maar te gapen.
Ik ga zo direct maar weer naar bed toe.
Zodat ik nog even kan gaan slapen.
Ja, zo bedoelde ik het Yentlequote:Op zondag 22 april 2012 10:28 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ja ik begrijp het en dat is denk ik ook wat Lavenderr bedoelt. Het is hier juist zo prettig omdat de mensen elkaar hier niet aan het uitschelden zijn en als we over politiek gaan praten....... zal het niet lang meer duren........
Vrije Metselaren weten dat al eeuwen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, zo bedoelde ik het Yentle
ik hou het hier liever een beetje gentle![]()
Politiek geeft snel verhitte koppen
en voor we het weten zitten we dan hier tegen elkaar te bokken
Een mening is best fijn,quote:Op zondag 22 april 2012 12:28 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Yippie yeah yippie ho, doe maar geen enkele mening meer kado...
Ik kijk, ik kijk..., ik kijk weer en ik zoek...quote:Op zondag 22 april 2012 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
als je heel goed kijkt kun je een jonge duif zien
[ afbeelding ]
Nu zie ik het, wat leuk om in je tuin te hebben.quote:Op zondag 22 april 2012 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
Okee, dan nog maar een foto gemaakt
[ afbeelding ]
zien jullie ze nu wel?
Vanaf de bank zie ik het nestquote:Op zondag 22 april 2012 19:34 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nu zie ik het, wat leuk om in je tuin te hebben.
Zo tussen de bloemen, planten en spinnenwebben.
Wat lijkt me dat leuk!quote:Op zondag 22 april 2012 19:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vanaf de bank zie ik het nest
het af en aan vliegen van vader en moederduif, die doen hun best.
De jongen willen de hele dag eten, ze zitten nooit vol
volgens mij staan hun buikjes helemaal bol.
Er zat ook een merelnestje in de klimopquote:Op zondag 22 april 2012 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat leuk!
Kuikentjes kijken, zo uit het raam.
Ze zijn mooi schoon ook, zo te zien. Netjes gedaan!
Je hoeft alleen maar naar buiten te gluren,
gelukkig zijn Tinkebell en haar kat niet je buren.
Die ekster was heel erg wreed.quote:Op zondag 22 april 2012 20:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zat ook een merelnestje in de klimop
helaas zag de ekster het ook ,en ja, die zat er bovenop
Heeft het nest leeggeroofd , de eierdopjes lagen in het gras
van mij mag die ekster aan het ***
Ik weet het, het is de natuur van zo'n beest,quote:Op zondag 22 april 2012 20:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die ekster was heel erg wreed.
Waarom volgt hij geen vegetarisch dieet?
Dit is een oase, in een verder vaak woestijnachtig gebiedquote:Op zondag 22 april 2012 21:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik wil trouwens iedereen die hier post complimenteren voor dit altijd vredige topic.
Al 4 delen lang geen moderatie nodig, want geen gezeik, gedreig en gescheld, dat is best een unicum op FOK! vind ik!
Mensen van allerlei pluimage, allooi, geloof en politieke voorkeuren posten hier,
en nu blijkt dat dat helemaal geen problemen hoeft op te leveren, alleen maar plezier!
Niet echt goed, maar het is heel leuk.quote:Op zondag 22 april 2012 19:18 schreef Lavenderr het volgende:
Okee, dan nog maar een foto gemaakt
[ afbeelding ]
zien jullie ze nu wel?
Misschien moeten we het verplichten,quote:Op zondag 22 april 2012 21:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik wil trouwens iedereen die hier post complimenteren voor dit altijd vredige topic.
Al 4 delen lang geen moderatie nodig, want geen gezeik, gedreig en gescheld, dat is best een unicum op FOK! vind ik!
Mensen van allerlei pluimage, allooi, geloof en politieke voorkeuren posten hier,
en nu blijkt dat dat helemaal geen problemen hoeft op te leveren, alleen maar plezier!
En ook in de politiek moet het verplicht worden.quote:Op maandag 23 april 2012 10:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Misschien moeten we het verplichten,
Alle posts mogen we alleen nog maar dichten.
Inclusief dm's en pm's moet dat zijn, anders krijgen we onderhuids venijn.
We hebben wellicht de sleutel in handen: poëzie kan de wereld veranderen!
Ook binnen het huwelijk,quote:Op maandag 23 april 2012 13:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En ook in de politiek moet het verplicht worden.
Dan komt er eindelijk wereldvrede, in plaats van die eeuwige strijd om de pikorde.
Dat lijkt me dan weer niet zo.quote:Op maandag 23 april 2012 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ook binnen het huwelijk,
spreken we alleen op rijm, natuurlijk.
quote:Op maandag 23 april 2012 15:16 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer niet zo.
Rijmen tijdens de seks is een no-go.
Want dan krijg ik de slappe lach.
En hij daardoor een slappe piemel, zeg dan maar dag tegen de toekomstige kinderbijslag.
Praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op maandag 23 april 2012 16:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh, dus je vindt dirty talk wel fijn?
Maar lullen, die vullen!quote:Op maandag 23 april 2012 20:36 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Praatjes vullen geen gaatjes.
Zet dan Gertje-Plongers in de topictitel,quote:Op maandag 23 april 2012 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik schaam me ervoor dat dit topic mijn naam draagt.
Maar dat is eenvoudig op te lossen
Maar ik vind 'dinges' zo lelijk staan.quote:Op maandag 23 april 2012 21:56 schreef Bosbeetle het volgende:
maar hij hoeft niet terug te komenwant hij is niet weg.
"Dinges je weet het, maar hoe heet het? Dat is dinges!"quote:Op maandag 23 april 2012 22:00 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar ik vind 'dinges' zo lelijk staan.
Nu schaam ík me, zo'n suf woord zou ik namelijk nooit gebruiken, al bieden ze me 1000 euro aan.
Ah, Bosbeetle is dus terug!quote:Op maandag 23 april 2012 22:02 schreef Bosbeetle het volgende:
"Dinges je weet het, maar hoe heet het? Dat is dinges!"
Frank Masmeijer
Ondanks dat ik niet meer in de topictitel sta wil ik hier toch blijven posten,quote:Op dinsdag 24 april 2012 08:20 schreef allesbeterweter het volgende:
Kijkend door een raam ,kun je veel dingen zien maar geen naam.(Bosbeetle).
Hey Grayquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:33 schreef Gray het volgende:
Tegen alle verwachtingen in,
loopt het topic van Plongers
al voor vier delen.
Geen gezeik, gezeur,
gemiep, getreur.
Vrij van venijn
En een primeur.
Want al knalt het topic
gevuld door goede gebaren
Ik dacht altijd
dat naamtopics verboden waren?!?!?!!!?!
Jazeker Lavenderr,quote:
Gertje, niet vies van een gemeenplaats of vierquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Jazeker Lavenderr,
al een aantal delen;
ook ik wil graag
mijn rijmsels delen!
Naast dat ik een
amateur-dichter ben...
...ben ik bovenal
een Plongers-fan!
Tja, dan moet je maar een auto kopen,quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:06 schreef Sneezeechu het volgende:
Mijn prins zit niet op een paard maar op een schildpad, daarom duurt het zo lang voordat hij bij me is.
Vrienden blijven kost meer moeite dan geluk. En maakt alleen mijn leven stukquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Tja, dan moet je maar een auto kopen,
dan kun je naar hem toe rijden en hoef je niet te lopen.
Doe mij dan maar een fiets,quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:12 schreef Sneezeechu het volgende:
Vrienden blijven kost meer moeite dan geluk. En maakt alleen mijn leven stuk
Aan jou de keuze: alles of niets, zoals kiezen tussen een auto en een fiets
Gertje in de politiek,quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:53 schreef allesbeterweter het volgende:
Gertje is voor het even,misschien wel een politieke ambitie aan het nastreven!!!
quote:Op dinsdag 24 april 2012 22:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Doe mij dan maar een fiets,
want een rijbewijs heb ik niet, dus aan een auto heb ik niets.
Wat een goede tip!quote:Op woensdag 25 april 2012 10:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik zag in het Micha-Kat-topic in BNW dat yyyentle graag Barracuda leest.
Dat is ook een van mijn favoriete blogs, wat een feest!
Zoals het schrijven van gedichtjes,quote:Op woensdag 25 april 2012 10:47 schreef allesbeterweter het volgende:
Je moet toch iets lezen (doen)in je vrije-tijd...
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |