Heel fijn dat FOK! het weer doetquote:Op vrijdag 20 april 2012 16:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het lijkt nu weer beter te gaan,
misschien zijn de problemen van de baan.
Ik had juist mijn leven opgegeven,quote:Op vrijdag 20 april 2012 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel fijn dat FOK! het weer doet
beginnen we het weekend toch goed
Het was gewoon pure paniekquote:Op vrijdag 20 april 2012 20:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik had juist mijn leven opgegeven,
want op Fok! valt veel meer te beleven.
Maar dan moet Fok! het wel doen,
anders kan ik niet aan mijn verslaving voldoen.
Gister keek ik om me heen.
Verrek, dit is het echte leven,
begin ik te sidderen en te beven.
Straks raak ik nog aan de kots.
Ik wil terug op de virtuele bavianenrots.
Hiep hoi! Hiep hoi! Hiep hoi!quote:Op zaterdag 21 april 2012 15:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Gertje, jammer dat je niet één seconde eerder op invoeren hebt geklikt.
Want dan had je een mooie posttijd geflikt.
En ik moet nog steeds een vraag verzinnen voor jouw kaarten van tarot,quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hiep hoi! Hiep hoi! Hiep hoi!
Een gedichtje van
Joipoidoipoipoi.
En wie is jou favoriet nu ?quote:Op zondag 22 april 2012 08:16 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Rutte is weg en blijft hopelijk weg.
Zou Rutte ook echt zo zijn ? Dat denk ik toch ergens niet. Maar volg hem ook niet echt eerlijk gezegd.quote:Op zondag 22 april 2012 08:16 schreef yyyentle het volgende:
Naar kapsonesventje en dat terwijl hij me eerst wel aardig leek. Hij lacht iedereen uit. Ik (slag op de borst) ben de baas, hahaha, ik ben allergisch voor dat soort mensen.
Roemer misschien, maar Samson valt me bij nader inzien ook wel mee. Nadeel van de PvdA vind ik dat ze onbetrouwbare mensen terugnemen: die Fatima Elatik stoort me nogal en dat maakt het voor mij erg moeilijk op de PvdA te stemmen. De PvdD lijkt me ook wel een aardige partij maar die is zo klein. Kees v.d.Staaij van de SGP komt erg oprecht en integer op me over, maar ik ben niet gelovig (nou is dat voor mij geen punt) maar ik ben ook een groot voorstander van abortus en euthanasie (dat is voor mij wel een punt).quote:
Geen idee, misschien is hij vroeger gepest: hij geniet zichtbaar van alle aandacht. Ook wel een beetje zielig maar voor een heel land is het nog zieliger zo'n premier.quote:Op zondag 22 april 2012 08:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zou Rutte ook echt zo zijn ? Dat denk ik toch ergens niet. Maar volg hem ook niet echt eerlijk gezegd.
Geen idee eigenlijk, al zou ik blind zeggen de sp, omdat ik voor een sociaal rechtvaardige maatschappij sta als persoon, maar ik heb geen partijpunten gezien nog. Nu ben ik meestal niet zo politiek geïnteresseerd eigenlijk maar ik ga toch eens alle punten van de partijen tegenover elkaar zetten en kijken waar het meest vooruit/rechtvaardig/sociaal gekeken wordt.quote:Op zondag 22 april 2012 08:39 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Roemer misschien, maar Samson valt me bij nader inzien ook wel mee. Nadeel van de PvdA vind ik dat ze onbetrouwbare mensen terugnemen: die Fatima Elatik stoort me nogal en dat maakt het voor mij erg moeilijk op de PvdA te stemmen. De PvdD lijkt me ook wel een aardige partij maar die is zo klein. Kees v.d.Staaij van de SGP komt erg oprecht en integer op me over, maar ik ben niet gelovig (nou is dat voor mij geen punt) maar ik ben ook een groot voorstander van abortus en euthanasie (dat is voor mij wel een punt).
De SP neemt het voor de zwakkeren uit samenleving en voor dieren op en de SP komt op mij betrouwbaar over, dus ik denk dat ik op de SP ga stemmen.
Het is voor mij moeilijk, het inzicht blijft voortschrijden, alles kan veranderen.
Wie is jouw favoriet?
Dat mag toch ook wel een beetje, moet hij dan met een gespeelde dosis ernst door Den Haag trekken..quote:Op zondag 22 april 2012 08:42 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Geen idee, misschien is hij vroeger gepest: hij geniet zichtbaar van alle aandacht. Ook wel een beetje zielig maar voor een heel land is het nog zieliger zo'n premier.
Wat voor jou zwaar weegt kan voor mij geen punt zijn en omgekeerd. Ik vond het feit dat Rutte niets over het Polenmeldpunt wilde zeggen geen foutje, om maar een voorbeeld te noemen. Fatima Elatik is willens en wetens teruggenomen bij de PvdA dat vind ik geen foutje maar jij ziet dat misschien anders en dat mag. Overigens heb ik maar een keer op de PvdA gestemd en dat was de vorige keer, een strategische stem op Cohen. Als ik van tevoren had geweten......... enz. Vroeger stemde ik, omdat ik uit een VVD-nest kom (goede reden ik weet hetquote:Op zondag 22 april 2012 09:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Iedereen kan en mag fouten maken, daar zijn we mensen voor, en ook politieke mensen zijn maar mensen. Dus het spreekt juist voor je als je daar overheen kan kijken, vind ik. Als verder jouw punten daar vertegenwoordigd worden is het niet zo slim om op basis van 'gevoel' af te haken toch ? Al ging die actie dan tegen je principes in. Je kunt er geen hele partij op laten vallen, dat zou mijn inziens te kort door de bocht zijn..
quote:Op zondag 22 april 2012 09:59 schreef Lavenderr het volgende:
Ik hou het toch liever bij een rijm of een gedicht
van politiek krijg je snel een zuur gezicht.
Probeer je nou persoonlijk te worden? Ik geloof toch echt dat politiek daarvoor is. Het spijt me dat ik op je vragen inging. Kan ik de stukjes nog weghalen?quote:Op zondag 22 april 2012 10:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
We mogen toch hopen dat je jezelf los kunt plaasten van de onderwerpen..zonder emotioneel te worden.
Daar kan ik me helemaal in vinden.quote:Op zondag 22 april 2012 09:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nee dat niet, maar dat was even om het contrast aan te geven. Stemmen doe je inderdaad voor 4 jaar, maar wel met een bepaalde levensvisie, en die veranderd als het goed is maar weinig, tenzij je inborst dusdanig veranderd dat je een ander persoon bent geworden..
Maar ik denk dat de meeste mensen toch nog steeds korte termijn belang denken en niet zozeer met een levensvisie an sich voor de langere termijn. We staan ten diensten van het geld, en niet zozeer voor de maatschappij als een geheel ( Denk leefbaarheid, geluksbeleving, veiligheid etc.. ) Al lijkt dit wel zo te zijn, maar de focus ligt op ambitie geld en materiaal, de rest is bijzaak geworden.
Ja ik begrijp het en dat is denk ik ook wat Lavenderr bedoelt. Het is hier juist zo prettig omdat de mensen elkaar hier niet aan het uitschelden zijn en als we over politiek gaan praten....... zal het niet lang meer duren........quote:Op zondag 22 april 2012 10:16 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Maak je niet druk..Dat bedoel ik helemaal niet
Ik bedoelde dat je zou moeten kunnen praten over onderwerpen zonder daar nu gelijk heel emotioneel over te worden, Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Een prachtig gedichtje waar we compleet achterstaan.quote:Op zondag 22 april 2012 10:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar kan ik me helemaal in vinden.
Stemmen doe je voor een ideologie
en niet om een persoon aan het pluche te binden
voor vier jaar.
Die maakt zijn mooie beloftes toch niet waar.
Zo krijgen we nooit een lange termijnplanning.
Consequenties voor gebroken beloftes zijn voor dit land een redding
Als het breken van een gegeven woord normaal wordt, is de democratie aan gort.
Inmiddels vinden we dat normaal en kijkt iedereen cynisch naar het politiek verhaal.
Ook het tweede deel van je betoog
is helemaal in de roos.
Economische waarde lijkt de enige overgebleven menselijke waarde.
Ben je ziek? Vroeger was dat tragisch of vervelend. Nu ben je vooral een winstverminderaar voor de verzekeraar.
Die je ook nog als zwart schaap brandmerkt, immers door dood gewicht moet de premie
alweer omhoog. Het is een schande voor het aangezicht van de aarde.
Zo gaat de solidariteit naar de knoppen en gaan we in crisistijd steeds harder tegen elkaar aanschoppen.
Hopelijk is het nu gedaan met de kleptocraten, die onder het mom van een crisis ouden, zieken en wsw'ers het leven onmogelijk maken. Zij hebben er part nog deel aan gehad.
Maar bloeden moeten ze, voor een puinhoop die zij niet veroorzaken.
quote:Op zondag 22 april 2012 10:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar kan ik me helemaal in vinden.
Stemmen doe je voor een ideologie
en niet om een persoon aan het pluche te binden
voor vier jaar.
Die maakt zijn mooie beloftes toch niet waar.
Zo krijgen we nooit een lange termijnplanning.
Consequenties voor gebroken beloftes zijn voor dit land een redding
Als het breken van een gegeven woord normaal wordt, is de democratie aan gort.
Inmiddels vinden we dat normaal en kijkt iedereen cynisch naar het politiek verhaal.
Ook het tweede deel van je betoog
is helemaal in de roos.
Economische waarde lijkt de enige overgebleven menselijke waarde.
Ben je ziek? Vroeger was dat tragisch of vervelend. Nu ben je vooral een winstverminderaar voor de verzekeraar.
Die je ook nog als zwart schaap brandmerkt, immers door dood gewicht moet de premie
alweer omhoog. Het is een schande voor het aangezicht van de aarde.
Zo gaat de solidariteit naar de knoppen en gaan we in crisistijd steeds harder tegen elkaar aanschoppen.
Hopelijk is het nu gedaan met de kleptocraten, die onder het mom van een crisis ouden, zieken en wsw'ers het leven onmogelijk maken. Zij hebben er part nog deel aan gehad.
Maar bloeden moeten ze, voor een puinhoop die zij niet veroorzaken.
Waarom ben je dan zo moe?quote:Op zondag 22 april 2012 11:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
![]()
Oh, wat ben ik moe.
Ik zit maar te gapen.
Ik ga zo direct maar weer naar bed toe.
Zodat ik nog even kan gaan slapen.
Ja, zo bedoelde ik het Yentlequote:Op zondag 22 april 2012 10:28 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ja ik begrijp het en dat is denk ik ook wat Lavenderr bedoelt. Het is hier juist zo prettig omdat de mensen elkaar hier niet aan het uitschelden zijn en als we over politiek gaan praten....... zal het niet lang meer duren........
Vrije Metselaren weten dat al eeuwen.quote:Op zondag 22 april 2012 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, zo bedoelde ik het Yentle
ik hou het hier liever een beetje gentle![]()
Politiek geeft snel verhitte koppen
en voor we het weten zitten we dan hier tegen elkaar te bokken
Een mening is best fijn,quote:Op zondag 22 april 2012 12:28 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Yippie yeah yippie ho, doe maar geen enkele mening meer kado...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |