Overigens, who de fuck cares als die mariniers daar de zooi slopen. Dan kan men daar EINDELIJK eens nieuwbouw plegen. Die troep daar word dan eens opgeruimd.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:55 schreef paintmeester het volgende:
[..]
+ de (oudere) onderofficieren
[..]
Verblijven zijn er om te ontspannen. Hoe kan een manschap of onderofficier nu lekker relaxed een biertje drinken en klagen over de baas als de commandant of de hoofden van dienst aan dezelfde bar hangen? Hoe kun je als (onder)officier je rol als leider/baas/chef even laten voor wat het is als je mensen ook aan de bar hangen? Moeten mensen zich bezwaart voelen in hun doen en laten in hun huiskamer vanwege de hiërarchieke verhoudingen? Nee.
[..]
VBHKAZ, JDKAZ hebben geen Paresto in de verblijven. Daar kan je een biertje drinken en ontspannen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze om 23:00 dicht gaan. Pak je wat uit de koelkast zet je een turfje achter je naam (niet dat kutchippen bij elke poep of scheet).![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heeft ook nog voordelen naar mijn mening.
(1)Als de bar om 23:00 dicht gaat. Wat doen die torren dan? Juist die gaan de wal op om verder te stappen. En dat gaat 9 keer goed en 1 keer fout. Vervolgens staat de KM weer met zijn broek op de enkels in de krant.
(2) Saamhoorigheid. Je bent in een verblijf gewoon onderdeel van de officiers / onderofficiers / manschap gemeenschap. Koffiedrinken doe je samen en ontspannen toch wel.
(3) In het verblijf betaal ik 60 eurocent voor een flesje Amstel.![]()
![]()
Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik heb mijn mening vwb gescheiden verblijven/ messes en Paresto al meerdere malen geventileerd hier. Ik sta volledig achter de KM in deze.quote:
Qua gescheiden messes dat is hun pakkie aan en daar zeg ik ook niets over in mijn reactie. Die discussie is al zo vaak gevoeld. Het is stom gejank. Dat is mijn mening, heb ik al eerder verwoord.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik heb mijn mening vwb gescheiden verblijven/ messes en Paresto al meerdere malen geventileerd hier. Ik sta volledig achter de KM in deze.
Defensie Nieuws Topic #14quote:Op woensdag 11 april 2012 22:20 schreef EllaN het volgende:
Militair teruggehaald naar Nederland
10 april 2012, 17.36 uur
Een militair die op dit moment is uitgezonden naar Kunduz wordt deze week teruggehaald naar Nederland. Op basis van onderzoek van de bestanden door de Militaire inlichtingen en Veiligheidsdienst wordt de Verklaring Geen Bezwaar van desbetreffend militair ingetrokken.
Het Ministerie van Defensie verstrekt geen nadere details over de identiteit van de militair en deze zaak. Op het moment van het veiligheidsonderzoek was de informatie die tot de intrekking heeft geleid niet beschikbaar. Controle van de bestanden, wat regelmatig gebeurt, bracht deze informatie alsnog naar boven.
bron: http://www.defensie.nl/ac(...)haald_naar_Nederland
Ze zullen zich verdammt eens conformeren aan Defensieregelgeving. Vandaar Paresto.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:31 schreef EllaN het volgende:
Je bent wel heel blij dat ze naar Vlissingen gaan en Paresto krijgen of wat?
De Kamerbrief: http://www.rijksoverheid.(...)-onder-veteranen.pdfquote:Op woensdag 11 april 2012 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Hillen wil zelfmoord onder veteranen monitoren
Nederland • Geschreven door Novum op 11-04-2012 @ 18:39
Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) gaat bekijken of het mogelijk is het aantal zelfmoorden onder oud-militairen in kaart te brengen. Nu is daar geen zicht op. De fracties van de VVD, PvdA en SP willen dat helder wordt hoeveel veteranen zelfmoord plegen.
Hillen laat de Kamer weten dat alleen het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) de doodsoorzaken van mensen die in Nederland overlijden bijhoudt. Hierbij wordt wel geregistreerd of iemand zelfmoord heeft gepleegd, maar niet of het gaat om een veteraan.
Informatie of het percentage zelfdodingen onder militairen hoger is dan gemiddeld ontbreekt dan ook. Op basis van een onderzoek naar militairen die op de Balkan actief zijn geweest vermoedt Hillen dat dit niet zo is. Overigens is uit onderzoek onder Amerikaanse veteranen gebleken dat onder hen het zelfmoordpercentage wel hoger dan gemiddeld is.
Haha, wat brabbel jij dan allemaal?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Overigens, who de fuck cares als die mariniers daar de zooi slopen. Dan kan men daar EINDELIJK eens nieuwbouw plegen. Die troep daar word dan eens opgeruimd.
Het is fucking Vlissingen maar. Geen dicht bebouwde wereld.
Ik zie het probleem niet zo. Ze werkte toch al binnen Defensie?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:37 schreef paintmeester het volgende:
Terecht dat ze een klacht hebben ingediend.
Een paar jaar als fucking burger ja...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Ze werkte toch al binnen Defensie?
Ik zou even teruglezen, dit is eerder vrij uitgebreid aangehaald hier.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:00 schreef Sloggi het volgende:
Wat gaat ze precies doen? En waarom zou een burger dat niet kunnen?
En als we toch bezig zijn: Als ze C-KMar kan worden, waarom dan niet daarna doorstromen naar de functie van CDS? Dan is ze ook nog eens de eerste vrouwelijke opperbevelhebber ter wereld! Zij het zonder enige operationele ervaring, dat dan wel. Maar de publiciteitswaarde overstijgt alles! Nederland gidsland!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:19 schreef Amootje het volgende:
[..]
Ik zou even teruglezen, dit is eerder vrij uitgebreid aangehaald hier.
Het komt er feitelijk op neer dat vele officieren (in tijd van bezuiging) gepasseerd zijn door een burgermedewerker die gemilitariseerd wordt, zodat ze brigade-generaal kan worden.
Qua capaciteiten e.d. durf ik wel te geloven dat ze geschikt is voor de baan, zij het nog altijd dubieus.
Waar ik veel méér een probleem mee heb is dat ze ook nog eens direct is voorgedragen als plaatsvervangend commandant Kmar. Elke keer dat de C-Kmar dus niet beschikbaar is, moet men op hoog niveau en onder operationele omstandigheden dus dealen met de plaatsvervanger, die geen enkele militaire ervaring heeft, danwel andere relevante ervaring voor een belastende rol als hoogste officier binnen de Kmar.
En dat voor die rol geen bestaande Kmar officier is gebruikt, is erg vreemd en daarmee passeer je velen.
Sterker nog, dit kon wel eens de voorbode zijn van een situatie over 4 jaar, waar ze als plaatsvervanger misschien wel eens kon doorstromen naar C-Kmar. En oh wat zijn we dan allemaal blij en trots dat de Kmar als eerste een vrouw als hoogste generaal heeft.
neequote:Op vrijdag 13 april 2012 14:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En als we toch bezig zijn: Als ze C-KMar kan worden, waarom dan niet daarna doorstromen naar de functie van CDS? Dan is ze ook nog eens de eerste vrouwelijke opperbevelhebber ter wereld! Zij het zonder enige operationele ervaring, dat dan wel. Maar de publiciteitswaarde overstijgt alles! Nederland gidsland!
Kort en bondig versus helder en verduidelijkend.quote:
Hahaha, zat mobiel. Zal het uitbreiden:quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:06 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Kort en bondig versus helder en verduidelijkend.
http://www.volkskrant.nl/(...)eventuele-deal.dhtmlquote:Hillen: zeker minder dan 85 JSF's bij eventuele deal
Het aanvankelijk geplande aantal van 85 aan te schaffen JSF-gevechtstoestellen zal niet worden gehaald. Dat stelde Defensieminister Hans Hillen vanmorgen in het tv-programma Buitenhof. Een volgend kabinet zal het besluit moeten nemen, maar het worden er volgens Hillen zeker geen 85 meer
'Het aantal zal zeker minder worden. Hoeveel precies, gaan we nog zien', zei Hillen. De prijs van één toestel is van 39 miljoen in 2002 opgelopen naar ruim 100 miljoen euro. Maar niet alleen de flink gestegen prijs zorgt volgens de bewindsman voor een kleinere bestelling. 'Het totaal aantal gevechtsvliegtuigen is de afgelopen jaren sowieso al flink teruggelopen', verklaarde Hillen, die ook veel meer wil inzetten op samenwerking met andere Europese landen. 'Zo kunnen we de slagkracht gezamenlijk vergroten.'
Volgens Hillen is het wel 'krap aan' om het volgende kabinet de knoop over de JSF door te laten hakken. 'De tijd staat niet stil, andere landen gaan ook door. Het is een moeilijk moment', zei hij. Volgens Hillen willen vooral de Noren snel samenwerken op het gebied van gevechtsvliegtuigen. 'Ze willen dolgraag met ons JSF's aankopen, maar als we niet opschieten gaan zij ervandoor met de lucratieve opdrachten'. Het huidige kabinet besloot wel twee testtoestellen aan te schaffen, maar laat een volgend kabinet beslissen over de verdere aankoop.
'Onverzekerd'
Hillen zei verder te vrezen dat Nederland door meer bezuinigingen op Defensie 'onderverzekerd dreigt te raken op het gebied van veiligheid'. 'Dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor heel Europa. De dreiging is voortdurend aanwezig. Iedereen denkt: we leven in een veilige omgeving, wat kan ons gebeuren. Als dat zo blijft, worden we op een dag wakker en is het niet meer veilig'.
Zie mijn reactie over de genoemde prijs in [JSF] #3 Welk kabinet gaat wel de knoop door hakken?.quote:Op zondag 15 april 2012 13:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eventuele-deal.dhtml
quote:Voor dit forum is privetoegang vereist. Meen je dat je die moet hebben, mail dan naar forum@fok.nl.
Fixedquote:
Einde diensttijd dan, ga toch echt niet naar Vlissingen (zoals het meerendeel hier ook aangeeft). Word nog leuk, zoveel nieuwe mariniers opleiden. Fucking politiek geneuzel en een handjeklap met de provincie Zeeland.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:25 schreef Cobra4 het volgende:
Vlissingen nieuwe locatie mariniers
10 april 2012, 14.00 uur
De mariniers verhuizen van Doorn naar Vlissingen. De keuze voor huisvesting van de korpsleden is gevallen op nieuwbouw aan de Buitenhaven, zo laat minister Hans Hillen vandaag in een brief aan de Tweede Kamer weten.
Het huidige onderkomen van het Mariniers Trainingscommando op de Van Braam Houckgeestkazerne, voldoet al langer niet meer aan huidige en toekomstige eisen. Defensie kampt daar met ruimtegebrek en achterstallig onderhoud. Het tekort aan ruimte is op de Doornse locatie niet op te lossen met nieuwbouw.
Flexibel
Na vergelijking van een aantal locaties in Nederland bleek Vlissingen qua ruimte de beste mogelijkheden te bieden voor het bouwen van een nieuwe marinierskazerne. Het gebied is ook geschikt voor toekomstige ontwikkelingen. De minister overlegt inmiddels met de provincie Zeeland over beschikbaarstelling van de grond en medegebruik van terreinen voor oefenen en trainen.
Omvang
De nieuwe kazerne moet plaats bieden aan onder meer 2 mariniersbataljons, delen van het gevechtssteunbataljon en het amfibisch logistiek bataljon. De taken van de in Doorn gestationeerde mortiercompagnie en het Tegen Luchtdoelenpeloton worden ondergebracht bij de Koninklijke Landmacht. De Unit Interventie Mariniers krijgt ook elders een plek. Mogelijk wordt de snel inzetbare antiterreureenheid bij de Dienst Speciale Interventies in Leusden ondergebracht. Al met al gaat de personele omvang in Vlissingen rond 1900 man bedragen.
Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)uwe_locatie_marinier
De Kamerbrief: http://www.rijksoverheid.(...)kazerne-zeeland.html
Qua Patet Orbis, toch?quote:Op maandag 16 april 2012 12:00 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Einde diensttijd dan, ga toch echt niet naar Vlissingen (zoals het meerendeel hier ook aangeeft). Word nog leuk, zoveel nieuwe mariniers opleiden. Fucking politiek geneuzel en een handjeklap met de provincie Zeeland.
Wij komen vanuit het hele land, en nu zou je naar zo'n uithoek moeten waardoor je zomaar >200km of meer kan reizen, en dan ook weer hetzelfde terug. Negat,
Grote bek en uiteindelijk doe je het gewoon.quote:Op maandag 16 april 2012 12:00 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Einde diensttijd dan, ga toch echt niet naar Vlissingen (zoals het meerendeel hier ook aangeeft). Word nog leuk, zoveel nieuwe mariniers opleiden. Fucking politiek geneuzel en een handjeklap met de provincie Zeeland.
Wij komen vanuit het hele land, en nu zou je naar zo'n uithoek moeten waardoor je zomaar >200km of meer kan reizen, en dan ook weer hetzelfde terug. Negat,
Als je op oefening naar Suriname gaat krijg je je reiskosten tenminste vergoed.quote:
Verhuizen naar Het westen van Brabant is natuurlijk ook een optie.quote:Op maandag 16 april 2012 13:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je op oefening naar Suriname gaat krijg je je reiskosten tenminste vergoed.
De bereikbaarheid is natuurlijk wel nul.
Veel minder zichtbaar vanaf de grond, maar zeker wel vanuit de lucht: Talloze oude vliegbases, met name in het oosten, zijn volgeplempt met zonnecellen. In Frankrijk gebeurt hetzelfde met oude NATO vliegvelden.quote:Op maandag 16 april 2012 14:10 schreef hoogvlieger het volgende:
Leuke omgeving ookWat bedreft die windmolens: die dingen zijn de grootste grap van de 21e eeuw. In Duitsland hebben ze verdomme de hele Eifel volgeplant met die dingen. Fucking lelijk dus. In Nederland gebeurt precies hetzelfde als het zo doorgaat.
Juist.quote:Op maandag 16 april 2012 13:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Verhuizen naar Het westen van Brabant is natuurlijk ook een optie.
Zit je daar met je koophuis, twee jaar geleden gekochtquote:Op maandag 16 april 2012 13:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Verhuizen naar Het westen van Brabant is natuurlijk ook een optie.
Wederom, welkom bij Defensie! Ga nu niet zeggen dat je dit niet wistquote:Op maandag 16 april 2012 12:00 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Einde diensttijd dan, ga toch echt niet naar Vlissingen (zoals het meerendeel hier ook aangeeft). Word nog leuk, zoveel nieuwe mariniers opleiden. Fucking politiek geneuzel en een handjeklap met de provincie Zeeland.
Wij komen vanuit het hele land, en nu zou je naar zo'n uithoek moeten waardoor je zomaar >200km of meer kan reizen, en dan ook weer hetzelfde terug. Negat,
Welkom bij Defensie, ga nou toch niet zeggen dat je dit niet wistquote:Op maandag 16 april 2012 16:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist.
Kan ik in deze tijden dus mijn huis met minimaal 20.000 euro verlies verkopen, ÀLS ik hem
überhaupt al kwijt kan, en mijn samenlevingscontract opzeggen aangezien juffrouw Rave voor haar studie niet weg kan.
En voor wat?
Een kazerne in een tochtig gat met 0,0 faciliteiten. Het dichtstbijzijndste oefengebied op de Rucphense heide, op godbetert 5 minuten minder rijden dan dat je vanuit Doorn vertrekt.
O nee, we zijn amphibisch, ook al is de laatste keer dat ik daadwerkelijk amphibisch heb opgetreden in de West is geweest, een jaar of 4 geleden.
Maar goed, nu zitten we bij het water dus we kunnen intensief samenwerken met de bootgroep! Oh nee, die zit op Texel.
En laat het nu goedkoper zijn om een paar bussen richting Texel te sturen dan ze helemaal langs de kust te laten varen, als je al grootscheeps kan oefenen in de westerschelde zonder de scheepvaart te verstoren.
Bijna alle jongens uit het noorden en het oosten van het land zullen zich wel 3x achter hun oren krabben voor ze zich aanmelden, in acht nemend dat een hoop van hen de keuze tussen het Korps en de KCT lieten bepalen doordat ze geen trek in Roosendaal hadden. Want die moeten nu een volledige werkdag (!) bezig zijn met reizen.
Als dit hun ultieme manier is om van gemotiveerd personeel af te komen maak ik een diepe buiging. Chapeau.
Lagere grondprijs!quote:Op maandag 16 april 2012 16:50 schreef Cobra4 het volgende:
We weten allemaal de reden waarom het Zeeland is geworden. Is genoeg in het nieuws geweest. De rest boeit mbt kosten blijkbaar niet.
En aan de andere kant staat Defensie al jaren bekend om het ongewenst verplaatsen van personeel.quote:Op maandag 16 april 2012 17:28 schreef Sloggi het volgende:
En de eega van mevrouw Peijs...
Ik snap je punt wel, maar het is wel zo dat toen Gotti en Rave bij het Korps kwamen de verhuizing van de kazerne naar Zeeland waarschijnlijk nog niet aan de orde was. Natuurlijk ze konden naar Rotterdam of naar de Caraïben gestuurd worden, maar in principe wist je waar je ongeveer geplaatst kon gaan worden. Rotterdam is prima te bereizen en een plaatsing in de West is maar voor een half jaar (klopt dat?). Nu gaat de belangrijkste kazerne dicht en mogen de heren naar Vlissingen, wat ze een reistijd van misschien wel vier uur retour extra oplevert.
Dan vind ik het niet zo gek dat ze gaan nadenken over hun toekomst, ook al hadden ze kunnen weten dat MinDef een onbetrouwbare werkgever is.
Wat is er onbetrouwbaar aan het feit dat je overgeplaatst kunt worden? Dat geldt voor elke militair, dus ook voor mariniers. Ze hadden ook een plaatsing in Noord-Holland kunnen krijgen. Luchtmachters kunnen van Brabant naar Friesland gestuurd worden. Landmachters zelfs door het hele land. Maar stop Mariniers in de buurt van de zee, en ze gaan piepen.quote:Op maandag 16 april 2012 17:28 schreef Sloggi het volgende:
Dan vind ik het niet zo gek dat ze gaan nadenken over hun toekomst, ook al hadden ze kunnen weten dat MinDef een onbetrouwbare werkgever is.
Zie mijn laatste zin, en: voorheen hadden ze de zekerheid voor langere tijd naar bepaalde plaatsen gestuurd te kunnen worden. Nu wordt één van de belangrijkste plekken, waar bijna alle mariniers zitten (Doorn), ingeruild voor een plek die bijna twee uur verderop ligt (Vlissingen), zonder dat de mariniers er op vooruit lijken te gaan.quote:Op maandag 16 april 2012 17:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En aan de andere kant staat Defensie al jaren bekend om het ongewenst verplaatsen van personeel.
De keuze voor een kazerne is een politieke keuze en heeft niets met de prijs van de grond te maken.quote:
Klopt niet. West plaatsing = 2 tot 3 jaar.quote:een plaatsing in de West is maar voor een half jaar (klopt dat?)
Je volgt het nieuws?quote:Op maandag 16 april 2012 17:34 schreef paintmeester het volgende:
[..]
De keuze voor een kazerne is een politieke keuze en heeft niets met de prijs van de grond te maken.
Ja maar wij zijn ook gewoon door C-MTC voorgelicht. Klopt dat de grondprijs hoog is. Maar de reden dat het korps naar Vlissingen gaat, op een nieuwe kazerne, is om een hek om het korps te zetten. Zodat ze voor de komende jaren af zijn van de discussie om wel of niet het Korps op te heffen.quote:
Dat van dat hek mag je me uitleggen.quote:Op maandag 16 april 2012 17:37 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ja maar wij zijn ook gewoon door C-MTC voorgelicht. Klopt dat de grondprijs hoog is. Maar de reden dat het korps naar Vlissingen gaat, op een nieuwe kazerne, is om een hek om het korps te zetten. Zodat ze voor de komende jaren af zijn van de discussie om wel of niet het Korps op te heffen.
Vertel. Dit is nieuw voor me.quote:Op maandag 16 april 2012 17:37 schreef paintmeester het volgende:
[..]
discussie om wel of niet het Korps op te heffen
Juist door onze beperkte grootte stond het altijd kristalhelder vast waar je geplaatst ging worden.quote:Op maandag 16 april 2012 17:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat is er onbetrouwbaar aan het feit dat je overgeplaatst kunt worden? Dat geldt voor elke militair, dus ook voor mariniers. Ze hadden ook een plaatsing in Noord-Holland kunnen krijgen. Luchtmachters kunnen van Brabant naar Friesland gestuurd worden. Landmachters zelfs door het hele land.
Ja, Den Helder, Texel, Aruba, Curaçao, allemaal aan zee. Man, man, man, wat een oorverdovend gemopper. Met Rotterdam waar je de zoute lucht door de chemische uitstoot heen kan ruiken.quote:Maar stop Mariniers in de buurt van de zee, en ze gaan piepen.
Dit heeft niets met overplaatsingen te maken.quote:Sorry, Vlissingen is een kutgat, daar heb je helemaal gelijk in, maar ga niet zitten zeiken over het feit dat je overgeplaatst kunt worden.
geluk bij ongeluk zeg maar.quote:Op maandag 16 april 2012 18:00 schreef Rave_NL het volgende:
Ironische is inderdaad dat juist door Vlissingen het Korps de komende decennia vooruit kan en zal gaan.
Ga bij de KMar denken dat je een huis kan kopenquote:Op maandag 16 april 2012 17:31 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat is er onbetrouwbaar aan het feit dat je overgeplaatst kunt worden? Dat geldt voor elke militair, dus ook voor mariniers. Ze hadden ook een plaatsing in Noord-Holland kunnen krijgen. Luchtmachters kunnen van Brabant naar Friesland gestuurd worden. Landmachters zelfs door het hele land. Maar stop Mariniers in de buurt van de zee, en ze gaan piepen.
Sorry, Vlissingen is een kutgat, daar heb je helemaal gelijk in, maar ga niet zitten zeiken over het feit dat je overgeplaatst kunt worden.
Dat is bij een hele hoop eenheden zo geweest, wij hadden bv de keus tussen Garderen en Ede, evt. Schaarsbergen als je perse bij het wapen wilde blijven. Er was natuurlijk ook nog Den Helder, maar daar werden alleen de outlaws heen gestuurd die niet te handhaven waren en elke vorm van gezag dwarsboomden, daar konden ze niet zoveel kwaadquote:Op maandag 16 april 2012 17:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist door onze beperkte grootte stond het altijd kristalhelder vast waar je geplaatst ging worden.
Nee die situatie komt ook niet meer terug voor jullie na die verhuizing maar dat is inherent aan het vak militair. Iedereen die denkt of dacht dat je een plaatsing, eventueel met hier en daar een uitstap elders, kunt uitzitten tot je FLO is gewoon verdomde naief. Dat het sommigen al zoveel jaar gelukt is is gewoon mazzel hebben.quote:Dit is echter een complete verhuizing. Er is geen uitzicht meer dat de situatie die je nu voor jezelf gecreëerd hebt terug gaat komen, én daar wringt de schoen. Vlissingen had mij om het even de Peel of Assen kunnen zijn, ware het niet dat we met Vlissingen nóg slechter af zijn.
Correct, achter het werk aan verhuizen ben ik mee gestopt. A: is dat (financieel) niet meer te doen en B: woon ik liever ergens met directe steun van familie in het geval van calamiteiten.quote:Op maandag 16 april 2012 19:08 schreef Sloggi het volgende:
Voor jou misschien niet, maar jij woont dan ook in zo'n uithoek.
Vooral optie B is heel correct.quote:Op maandag 16 april 2012 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, achter het werk aan verhuizen ben ik mee gestopt. A: is dat (financieel) niet meer te doen en B: woon ik liever ergens met directe steun van familie in het geval van calamiteiten.
Sneer?quote:Op maandag 16 april 2012 17:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En ja, je zou me een plezier doen als je deze hopeloos mislukte sneer even zou willen toelichten?
[..]
History repeatsquote:Op maandag 16 april 2012 20:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het is zoiets als luchtmachters die onder de grond in een donkere bunker moeten werken, maar er niet uit willen als ze bovengrondse faciliteiten met daglicht krijgen. Oh wacht... dat was mijn eigen squadron.
Zegt genoeg over jouw kennis over het optreden van het Korps. Nogmaals, we hebben al 5 kazernes/basissen aan of rond de zee. Het amphibisch plaatje wordt vanuit de kop van Noord-Holland geregeld en met Doorn heb je de ideale uitvalsbasis om daarvanuit naar alle uithoeken van het hele land te reizen als het nodig is. Alle voorzieningen heb je, alleen ruimtegebrek doordat men 19 hectare niet mag bebouwen.quote:Op maandag 16 april 2012 20:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sneer?Ik heb het altijd verbazingwekkend gevonden dat de Zeesoldaten op de Heuvelrug zaten in plaats van aan het strand.
Het strand zal me jeuken. Echt waar. Wat me wel tegenstaat is het in een absolute uithoek van het land. Zelfs Limburg is nog aantrekkelijker.quote:En als ze dan naar het strand moeten verhuizen gaan ze piepen dat ze op hun heuvel willen bljven. Dus sneer? Nee, het was ironie.
De logica dat wij als "zeesoldaten" op de grens van land en water opereren, à la. Maar dat onze kazerne dan ook aan het water moet liggen is even logisch als een vliegende kazerne te hebben voor alle vliegende eenheden.quote:Het is zoiets als luchtmachters die onder de grond in een donkere bunker moeten werken, maar er niet uit willen als ze bovengrondse faciliteiten met daglicht krijgen. Oh wacht... dat was mijn eigen squadron.
Zit gevechtsleiding nog steeds in de bunker? LVL zo ver ik weet wel. Toch mooie plek om te zitten.quote:Op maandag 16 april 2012 20:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sneer?Ik heb het altijd verbazingwekkend gevonden dat de Zeesoldaten op de Heuvelrug zaten in plaats van aan het strand. En als ze dan naar het strand moeten verhuizen gaan ze piepen dat ze op hun heuvel willen bljven. Dus sneer? Nee, het was ironie.
Het is zoiets als luchtmachters die onder de grond in een donkere bunker moeten werken, maar er niet uit willen als ze bovengrondse faciliteiten met daglicht krijgen. Oh wacht... dat was mijn eigen squadron.
Al een paar jaar niet meer. Ik was eerder dit jaar nog even bij ze langs voor een bakkie en een babbeltje. Mooi pand, hypermodern. Maar wel een beetje kil en het mist de charme van de bunker. Dutchmil zit wel nog steeds in hun bunker.quote:Op maandag 16 april 2012 21:28 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zit gevechtsleiding nog steeds in de bunker? LVL zo ver ik weet wel. Toch mooie plek om te zitten.
Vindt t echt nog steeds klote dat dat hele verhaal voor mij niet door is gegaan. Had me echt super mooi geleken om bij Dutchmil te werken. Al ging mijn voorkeur naar de toren, ik had zeker geen nee gezegtquote:Op maandag 16 april 2012 22:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Al een paar jaar niet meer. Ik was eerder dit jaar nog even bij ze langs voor een bakkie en een babbeltje. Mooi pand, hypermodern. Maar wel een beetje kil en het mist de charme van de bunker. Dutchmil zit wel nog steeds in hun bunker.
Yep. Ik blijf erbij dat Def EHV en LW gaat sluiten.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:22 schreef AchJa het volgende:
@C4, een iets uitgebreider bericht waar alweer gesproken wordt over het sluiten van vliegvelden...
Worst idea ever?quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:21 schreef AchJa het volgende:
Benelux-leger in de maak
De legers van Nederland, België en Luxemburg worden samengevoegd tot een Benelux-leger. Deze week komen de landen met een verklaring.
"In het kader van de NAVO komen we deze week met een verklaring uit waarin we aankondigen dat we nog verder gaan samenwerken", zegt minister Hans Hillen van Defensie bij BNR Paul van Liempt. "Zo moeten op korte termijn gezamenlijk paratroepen worden opgeleid en kunnen we bij de luchtmacht ook samen opleiden en de krachten bundelen op het gebied van het materieel. We hebben binnen de NAVO al regelmatig bijeenkomsten met wat we de Noordelijke Groep noemen."
Structuren
De samenwerkingsverbanden binnen Europa zijn bittere noodzaak om tot een efficiëntere krijgsmacht te komen. "Europa geeft veel meer aan defensie uit dan de Russen, maar heel veel gaat zitten in commandolagen en structuren die niet meer nodig zijn. Wat ik probeer in Europa en bij de NAVO is om veel en veel meer samenwerking mogelijk te maken." Dat daarbij mogelijk enkele vliegvelden gesloten zullen worden sluit Hillen niet uit.
Kosten besparen
Veel kosten kunnen bespaard worden door bijvoorbeeld de opvolging van de F16 met de Noren, Denen en Belgen te doen. Dat gaat verder dan alleen gezamenlijke aanschaf. "Samen te trainen, te ontwikkelen, te onderhouden, te repareren, daar is heel veel kostenvoordeel mee halen. Ik geloof heel sterk in van onderop. Ik denk dat zowel Europa als de NAVO vaak met wantrouwen bekeken worden. Ik zoek bevriende landen in de directe omgeving, logische partners als Noorwegen, Denemarken en nóg dichterbij België, Luxemburg, Engeland en Duitsland".
JSF
Nederland en Noorwegen werken al samen bij de opvolging van de F16's, waarschijnlijk de JSF. De samenwerking is in het kader van Pooling & Sharing, een concept dat in september 2010 op een informele top in Gent werd gepresenteerd aan 27 EU-landen. De ambitie is een verregaand samenwerkingsverband tussen de verschillende strijdkrachten in Europa. De landen moeten de krachten bundelen en op meerdere gebieden elkaars capaciteiten gebruiken voor een kosteneffectieve geïntegreerde Euro-defensie.
Minister Hillen heeft de komende dagen een belangrijke NAVO-bijeenkomst in Brussel. Ook daar wil hij kijken naar verdergaande vormen van samenwerking. "Je kunt proberen samen te trainen, zodat je elkaar kent. Elkaars vliegvelden gebruiken. Dat zou je nog veel en veel intensiever kunnen doen, zonder dat je je eigen identiteit hoeft op te geven kun je nog veel en veel meer."
BNR
Misschien verwachten ze dat het dan nog makkelijker bezuinigen is. De Belgen kunnen het immers ook.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:18 schreef hoogvlieger het volgende:
Luxemburg heef geen noemenswaardig leger. En het Belgische leger stelt echt geen ruk meer voor: de Marine bestaat uit twee M-fregatten en voor de rest uit wat antieke vlotten, De Belgische luchtcomponent is alleen boeiend omdat ze veel C-130's hebben, de F-16's worden niet vervangen. De landcomponent is de laatste decennia niet sterker dan op compagnies niveau uitgezonden. En bekend is dat het uberhaupt niet veel meer inhoud. Wat valt er dan in godsnaam nog verder samen te werken dan dat er nu al gebeurt?
Samenwerken mbt UAV's en tanks misschien? Want die hebben ze zat.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:18 schreef hoogvlieger het volgende:
Luxemburg heef geen noemenswaardig leger. En het Belgische leger stelt echt geen ruk meer voor: de Marine bestaat uit twee M-fregatten en voor de rest uit wat antieke vlotten, De Belgische luchtcomponent is alleen boeiend omdat ze veel C-130's hebben, de F-16's worden niet vervangen. De landcomponent is de laatste decennia niet sterker dan op compagnies niveau uitgezonden. En bekend is dat het uberhaupt niet veel meer inhoud. Wat valt er dan in godsnaam nog verder samen te werken dan dat er nu al gebeurt?
Het idee is op zich niet slecht. Ik zie alleen niet waar de samenwerking gehaald kan worden.quote:
Een paar details:quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het idee is op zich niet slecht. Ik zie alleen niet waar de samenwerking gehaald kan worden.
Marine samenwerking? Welk land mag dan de bootjes bouwen en wat voor bootjes gaan we eigenlijk bouwen?
Luchtmacht samenwerking?
• Op gebied van tactisch luchttransport werkt heel Europa al samen en alle voorgestelde landen hebben andere tactische transport vliegtuigen: De Vikingen vliegen met de C-130J, de Nederlanders met de laatste standaard C-130H terwijl de Belgen op het punt staan om hun oudste standaard C-130H te vervangen door de A-400M.
• Strategisch luchttransport: Nederland heeft (K)DC-10s, België heeft A-330s, Vikingen hebben op dit gebied niks.
• Gevechtshelis? Wij vliegen met AH-64D, Belgen met A109de Vikingen hebben op dit gebied niks.
• Samenwerking op het gebied van vliegopleidingen: de Vikingen hebben Saab Supporters voor de elementaire vliegopleiding, De Belgen Marchettis, wij niks (inhuur burgerbedrijf). Geavanceerde vliegopleiding: Wij met PC-7s, de Belgen met Alphajets. Daar zie ik nog wel een mogelijkheid.
• Transporthelis? De Belgen hebben (of krijgen) vanaf dit jaar NH-90, net als de Vikingen en wij. De enigen met zware tansporthelis zijn de Nederlanders. Daar zie ik nog wel een mogelijkheid.
Landmacht samenwerking? Geen idee of hun spullen compatible zijn met de onze. Ik ken de Vikingen als goeie soldaten, en over het algemeen hebben ze ook goeie spullen. Van de Belgen heb ik wel een idee.
OK, laat ik het anders formuleren: Onze C-130Hs zijn af-fabriek geleverd als een andere standaard dan die van de Belgen. Kan ook niet anders, met 25 jaar verschil in leeftijd. Daarna zijn zowel die van ons, als die van de Belgen nog een keer verbouwd. Punt blijft overeind: ze zijn (ondanks dat ze van hetzelfde type zijn) niet compatible met elkaar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:52 schreef M5 het volgende:
[..]
-De C-130H(-30) die wij vliegen zijn niet de laatste standaard maar (helaas net als onze CH-47Ds) en standaard apart. Niemand anders vliegt daar mee.
De samenwerking zal niet in de laatste plaats op aanschafgebied gebeuren. Zie bijvoorbeeld over de discussie JSF nu, en compensatie orders binnenhalen, of JSF later, en de compensatieorders zijn al naar Noorwegen omdat die wel al besteld hebben. Daarom wil Nederland in overleg: Samen met Noorwegen en/of Denemarken halen we plots een veel grotere order, met alle voordelen die daar bij horen, zoals dat ook gebeurde met de F-16.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:15 schreef thesystem het volgende:
Maar je hoeft kwa uitrusting ook totaal niet compatibel te zijn met elkaar maar kwa taken.
Moet je iets vervoerd hebben kan zowel een belgische C130 als een nederlandse C130 dezelfde pallets meenemen. Air refuel? Onze KDC10 kan zowel de belgische, nederlandse of whatever F16 bijtanken maar ook bijv de C17 welke we al internationaal gebruiken.
Het lijkt me dus niet van, laten we alles gelijk trekken maar taken verdelen. Een tank nodig? Dat hebben onze zuiderburen....een tanker nodig, KDC10 etc etc
Wat jij nu zegt is dus precies wat ook over Nederland te zeggen viel tot aan uruzgan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:18 schreef hoogvlieger het volgende:
Luxemburg heef geen noemenswaardig leger. En het Belgische leger stelt echt geen ruk meer voor: de Marine bestaat uit twee M-fregatten en voor de rest uit wat antieke vlotten, De Belgische luchtcomponent is alleen boeiend omdat ze veel C-130's hebben, de F-16's worden niet vervangen. De landcomponent is de laatste decennia niet sterker dan op compagnies niveau uitgezonden. En bekend is dat het uberhaupt niet veel meer inhoud. Wat valt er dan in godsnaam nog verder samen te werken dan dat er nu al gebeurt?
Antwoord op de kamervragen: http://www.rijksoverheid.(...)geant-uit-kunduz.pdfquote:
Sja, valt vanalles voer te zeggen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:20 schreef RonaldV het volgende:
Nee, dat hebben ze weer goed voor elkaar, daar bij de USArmy...
http://www.latimes.com/ne(...)_source=sendgrid.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |