Overigens, who de fuck cares als die mariniers daar de zooi slopen. Dan kan men daar EINDELIJK eens nieuwbouw plegen. Die troep daar word dan eens opgeruimd.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:55 schreef paintmeester het volgende:
[..]
+ de (oudere) onderofficieren
[..]
Verblijven zijn er om te ontspannen. Hoe kan een manschap of onderofficier nu lekker relaxed een biertje drinken en klagen over de baas als de commandant of de hoofden van dienst aan dezelfde bar hangen? Hoe kun je als (onder)officier je rol als leider/baas/chef even laten voor wat het is als je mensen ook aan de bar hangen? Moeten mensen zich bezwaart voelen in hun doen en laten in hun huiskamer vanwege de hiërarchieke verhoudingen? Nee.
[..]
VBHKAZ, JDKAZ hebben geen Paresto in de verblijven. Daar kan je een biertje drinken en ontspannen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze om 23:00 dicht gaan. Pak je wat uit de koelkast zet je een turfje achter je naam (niet dat kutchippen bij elke poep of scheet).![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heeft ook nog voordelen naar mijn mening.
(1)Als de bar om 23:00 dicht gaat. Wat doen die torren dan? Juist die gaan de wal op om verder te stappen. En dat gaat 9 keer goed en 1 keer fout. Vervolgens staat de KM weer met zijn broek op de enkels in de krant.
(2) Saamhoorigheid. Je bent in een verblijf gewoon onderdeel van de officiers / onderofficiers / manschap gemeenschap. Koffiedrinken doe je samen en ontspannen toch wel.
(3) In het verblijf betaal ik 60 eurocent voor een flesje Amstel.![]()
![]()
Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik heb mijn mening vwb gescheiden verblijven/ messes en Paresto al meerdere malen geventileerd hier. Ik sta volledig achter de KM in deze.quote:
Qua gescheiden messes dat is hun pakkie aan en daar zeg ik ook niets over in mijn reactie. Die discussie is al zo vaak gevoeld. Het is stom gejank. Dat is mijn mening, heb ik al eerder verwoord.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, ik heb mijn mening vwb gescheiden verblijven/ messes en Paresto al meerdere malen geventileerd hier. Ik sta volledig achter de KM in deze.
Defensie Nieuws Topic #14quote:Op woensdag 11 april 2012 22:20 schreef EllaN het volgende:
Militair teruggehaald naar Nederland
10 april 2012, 17.36 uur
Een militair die op dit moment is uitgezonden naar Kunduz wordt deze week teruggehaald naar Nederland. Op basis van onderzoek van de bestanden door de Militaire inlichtingen en Veiligheidsdienst wordt de Verklaring Geen Bezwaar van desbetreffend militair ingetrokken.
Het Ministerie van Defensie verstrekt geen nadere details over de identiteit van de militair en deze zaak. Op het moment van het veiligheidsonderzoek was de informatie die tot de intrekking heeft geleid niet beschikbaar. Controle van de bestanden, wat regelmatig gebeurt, bracht deze informatie alsnog naar boven.
bron: http://www.defensie.nl/ac(...)haald_naar_Nederland
Ze zullen zich verdammt eens conformeren aan Defensieregelgeving. Vandaar Paresto.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:31 schreef EllaN het volgende:
Je bent wel heel blij dat ze naar Vlissingen gaan en Paresto krijgen of wat?
De Kamerbrief: http://www.rijksoverheid.(...)-onder-veteranen.pdfquote:Op woensdag 11 april 2012 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Hillen wil zelfmoord onder veteranen monitoren
Nederland • Geschreven door Novum op 11-04-2012 @ 18:39
Minister van Defensie Hans Hillen (CDA) gaat bekijken of het mogelijk is het aantal zelfmoorden onder oud-militairen in kaart te brengen. Nu is daar geen zicht op. De fracties van de VVD, PvdA en SP willen dat helder wordt hoeveel veteranen zelfmoord plegen.
Hillen laat de Kamer weten dat alleen het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) de doodsoorzaken van mensen die in Nederland overlijden bijhoudt. Hierbij wordt wel geregistreerd of iemand zelfmoord heeft gepleegd, maar niet of het gaat om een veteraan.
Informatie of het percentage zelfdodingen onder militairen hoger is dan gemiddeld ontbreekt dan ook. Op basis van een onderzoek naar militairen die op de Balkan actief zijn geweest vermoedt Hillen dat dit niet zo is. Overigens is uit onderzoek onder Amerikaanse veteranen gebleken dat onder hen het zelfmoordpercentage wel hoger dan gemiddeld is.
Haha, wat brabbel jij dan allemaal?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:06 schreef Esses het volgende:
[..]
Overigens, who de fuck cares als die mariniers daar de zooi slopen. Dan kan men daar EINDELIJK eens nieuwbouw plegen. Die troep daar word dan eens opgeruimd.
Het is fucking Vlissingen maar. Geen dicht bebouwde wereld.
Ik zie het probleem niet zo. Ze werkte toch al binnen Defensie?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:37 schreef paintmeester het volgende:
Terecht dat ze een klacht hebben ingediend.
Een paar jaar als fucking burger ja...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Ze werkte toch al binnen Defensie?
Ik zou even teruglezen, dit is eerder vrij uitgebreid aangehaald hier.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:00 schreef Sloggi het volgende:
Wat gaat ze precies doen? En waarom zou een burger dat niet kunnen?
En als we toch bezig zijn: Als ze C-KMar kan worden, waarom dan niet daarna doorstromen naar de functie van CDS? Dan is ze ook nog eens de eerste vrouwelijke opperbevelhebber ter wereld! Zij het zonder enige operationele ervaring, dat dan wel. Maar de publiciteitswaarde overstijgt alles! Nederland gidsland!quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:19 schreef Amootje het volgende:
[..]
Ik zou even teruglezen, dit is eerder vrij uitgebreid aangehaald hier.
Het komt er feitelijk op neer dat vele officieren (in tijd van bezuiging) gepasseerd zijn door een burgermedewerker die gemilitariseerd wordt, zodat ze brigade-generaal kan worden.
Qua capaciteiten e.d. durf ik wel te geloven dat ze geschikt is voor de baan, zij het nog altijd dubieus.
Waar ik veel méér een probleem mee heb is dat ze ook nog eens direct is voorgedragen als plaatsvervangend commandant Kmar. Elke keer dat de C-Kmar dus niet beschikbaar is, moet men op hoog niveau en onder operationele omstandigheden dus dealen met de plaatsvervanger, die geen enkele militaire ervaring heeft, danwel andere relevante ervaring voor een belastende rol als hoogste officier binnen de Kmar.
En dat voor die rol geen bestaande Kmar officier is gebruikt, is erg vreemd en daarmee passeer je velen.
Sterker nog, dit kon wel eens de voorbode zijn van een situatie over 4 jaar, waar ze als plaatsvervanger misschien wel eens kon doorstromen naar C-Kmar. En oh wat zijn we dan allemaal blij en trots dat de Kmar als eerste een vrouw als hoogste generaal heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |