Oei, bloedarmoede. Mag je dan wel alweer gaan sporten?quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:20 schreef Finland. het volgende:
Twee weken niet gehardlopen vanwege veel vermoeidheid. Dat bleek dus uiteindelijk bloedarmoede te zijn.
Les 14 was gisteren een drama en een ellende. Conditioneel kon ik het wel, maar halverwege voelde ik mijn benen verzuren. En aangezien ik vanavond een rondje stappen in de planning had, heb ik het rondje maar even afgekapt. Geen zin om vanavond vroeg te moeten nokken
Wat vervelend voor je! Vroeger had ik regelmatig bloedarmoede (want toen erg onregelmatige menstruatie, daarna aan de pil en nooit meer last van) En ik herinner me nog goed het belachelijk vermoeide gevoel wat je er door had. Alsof een week achter elkaar doorslapen nog niet genoeg zou zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:20 schreef Finland. het volgende:
Twee weken niet gehardlopen vanwege veel vermoeidheid. Dat bleek dus uiteindelijk bloedarmoede te zijn.
Les 14 was gisteren een drama en een ellende. Conditioneel kon ik het wel, maar halverwege voelde ik mijn benen verzuren. En aangezien ik vanavond een rondje stappen in de planning had, heb ik het rondje maar even afgekapt. Geen zin om vanavond vroeg te moeten nokken
dat geldt voor elk werk wat je niet gewend bent., ik had gister een policy day du de hele dag zitten en luisteren naar sprekers...aan het eind van de dag gebroken (ook omdat ik de eerste binnenlandse vlucht moest hebben van 6.00AM)quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:46 schreef slacker_nl het volgende:
Ps. Wat is autorijden vermoeiend zeg.
de voetbalclub in mijn ouwe stad heet niets voor niets DINDUA ..Door Inspanning Nuttig Door Uitspanning Aangenaamquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:16 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
In een zekere mate was dat de ontspanning.
Ik werd gek, of ben het nog. M'n handen doen pijn van het schakelen!!! RSI door autorijden... Baal wel dat ik morgen geen ontspanningsvorm heb in de trant van beweging (want morgen weer 8 uur lang autorijden). Geen kracht, geen lopen, totale rust... meh.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat geldt voor elk werk wat je niet gewend bent., ik had gister een policy day du de hele dag zitten en luisteren naar sprekers...aan het eind van de dag gebroken (ook omdat ik de eerste binnenlandse vlucht moest hebben van 6.00AM)
Enkhuizenquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:21 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de voetbalclub in mijn ouwe stad heet niets voor niets DINDUA ..Door Inspanning Nuttig Door Uitspanning Aangenaam
Lopen werkt voor mijn ook ontspannend
inderdaad, geboren en getogen!!quote:
Voor de toeschouwer of voor haar? Me thinks: fail.quote:
Al een tijd geleden dat ik daar gelopen heb.. De dijk op, om het Dindua-complex heen, langs het strand richting stad en dan over de stadsmuur terug naar dindua.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, geboren en getogen!!
Ben je aan het lessen? Of doe je het gewoon niet vaak?quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik werd gek, of ben het nog. M'n handen doen pijn van het schakelen!!! RSI door autorijden... Baal wel dat ik morgen geen ontspanningsvorm heb in de trant van beweging (want morgen weer 8 uur lang autorijden). Geen kracht, geen lopen, totale rust... meh.
Lessen bij de ANWB.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Ben je aan het lessen? Of doe je het gewoon niet vaak?
Dan zit je gewoon nog te gespannen in de autoquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:09 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Lessen bij de ANWB.
Wat de bon betreft, denk dat het om het even is waar je naar toe gaat..
als ik weer eens in de Haringstad ben vind ik het nog steeds leuk om even een rondje om de stad te rennen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:02 schreef E.T. het volgende:
[..]
Al een tijd geleden dat ik daar gelopen heb.. De dijk op, om het Dindua-complex heen, langs het strand richting stad en dan over de stadsmuur terug naar dindua.
4,7km was het zag ik net![]()
stiefmams woont daar, dus heel af en toe logeer ik daar met kinderen![]()
Haringstad? Er is maar 1 haringstad en dat is Vlaardingen!quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als ik weer eens in de Haringstad ben vind ik het nog steeds leuk om even een rondje om de stad te rennen.
Niet om het een of ander, maar het zijn allemaal stinkdorpenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Haringstad? Er is maar 1 haringstad en dat is Vlaardingen!
Ben nu 20 jaar. Heb tot mijn 18e gevoetbald en toen aan mijn meniscus geopereerd. Toen op kamers gegaan en sindsdien stilgezeten. Enige beweging die ik kreeg was in de kroeg met bier naar binnen gooien. En sinds deze maand loop ik elke week 3x ongeveer 7,5 km. En het gaat heerlijk. Nog geen top tijden maar gemiddeld met een snelheid van 9,65 gaat het de goede kant op.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Eerste maand lopen en nu al op 80KM?? Heb je voorheen ook gelopen of ben je vanuit het niets begonnen?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:45 schreef Krav-Jo het volgende:
[..]
Ben nu 20 jaar. Heb tot mijn 18e gevoetbald en toen aan mijn meniscus geopereerd. Toen op kamers gegaan en sindsdien stilgezeten. Enige beweging die ik kreeg was in de kroeg met bier naar binnen gooien. En sinds deze maand loop ik elke week 3x ongeveer 7,5 km. En het gaat heerlijk. Nog geen top tijden maar gemiddeld met een snelheid van 9,65 gaat het de goede kant op.
Qft.quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:01 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor de toeschouwer of voor haar? Me thinks: fail.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Haringstad? Er is maar 1 haringstad en dat is Vlaardingen!
en geen idiote snelheid, maar zoals Swets zei, pas goed op en overhaast nietsquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ik vind het heftig! Let op blessures, maar je bent nog jong
Ja bevalt me zo primaquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ik vind het heftig! Let op blessures, maar je bent nog jong
Ik heb dat met mijn 10 km/h, dus ik weet ook dat ik zeker niet de illusie moet hebben ooit 11 te kunnen halen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:15 schreef nozem het volgende:
Ik heb nu al het gevoel dat ik al die tijd gesprint heb..
Ik word wel beetje bij beetje wat sneller, maar of ik nog ooit echt snel (voor mij meer dan 12,5/13 km/uur op langere afstanden) valt te bezien..quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb dat met mijn 10 km/h, dus ik weet ook dat ik zeker niet de illusie moet hebben ooit 11 te kunnen halen.
Het is nou eenmaal zo.
dat gevoel heb ik ook wel eens, de wereldrecordhouder deed het met een gangetje van zo'n 20km per uur.....quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:15 schreef nozem het volgende:
Zojuist een prestatieloopje van 5 km gedaan in een recordtijd - voor mij althans - van 26 minuut 36 seconden. Dat is een gemiddelde van 11.3 km/uur. Onvoorstelbaar daarom dat er mensen zijn die een marathon lopen met een gemiddelde van +15 km/uur. Ik heb nu al het gevoel dat ik al die tijd gesprint heb..
Dat vind ik op de fiets al snel voor 42km.....quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:24 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik ook wel eens, de wereldrecordhouder deed het met een gangetje van zo'n 20km per uur.....
quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:32 schreef datisstom het volgende:
Ik loop momenteel met een 12 km/h als het goed gaat, maar ik vraag me af of het niet beter is om naar de 10km toe te werken met 14 km/h. Scheelt heel wat intervaltrainingen.
En goed gedaan nozem!quote:Op donderdag 29 maart 2012 21:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wapen Vlaardingen
[ afbeelding ]
wapen Enkhuizen...
enough said..!!
en nu weer on topic
Mhaw ik zou beginnen met een basissnelheid van 9/10 en tijdens je loop een interval inpassen van 12/13km/h Langzaam zal je basissnelheden toenemen en kan je interval ook wat uitbreiden cq versnellen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:32 schreef datisstom het volgende:
Ik loop momenteel met een 12 km/h als het goed gaat, maar ik vraag me af of het niet beter is om naar de 10km toe te werken met 14 km/h. Scheelt heel wat intervaltrainingen.
Je zou nog advies vragen aan de medewerkers van Run2Day ?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:32 schreef datisstom het volgende:
misschien wel maar dan wel een goede...of hij is zo puberlijk naief dat hij iedere keer de confrontatie bijft opzoeken "met de grote mensen die stom zijn en denken dat ze het beter weten"quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Of ben je een troll en zit iedereen hier al weken te happen?![]()
quote:
goody good shoes...quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ben ook puber geweest, maar wel een verstandige.
Dan ben je de eerste verstandige puber ooitquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat is volgens mij ook een vrij probleemloze puber was trouwensquote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dan ben je de eerste verstandige puber ooit
Dan was je de eerste verstandige puber ooitquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ook. Zelfs ik begin daar niet aan en ik zet met een half jaar trainen nu rond de 10Km. Voor het trainen voor een hele marathon komt echt wel wat meer kijken en dan hebben we nog die discussie over die schoenenquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:01 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Voor de toeschouwer of voor haar? Me thinks: fail.
Ik ben nog steeds een lastige puber.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat is volgens mij ook een vrij probleemloze puber was trouwens
hoeveel renmeneren en mevrouwen zitten er eigenlijk in je groep en is het nivo van alle lopers ongeveer gelijk?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was als puber best wel nasty, maar alleen tegen m'n ouderstegen de 'rest' was er niks aan de hand, zelfs op school was ik poeslief
Morgen weer met m'n Start to Run groepje rennen
We zijn ongeveer met 20 man/vrouw, maar de verdeling man/vrouw is opvallend genoeg ongeveer 50/50. Ik ben één van de jongsten, samen met een paar andere meiden van mijn leeftijd, maar er is ook een meisje van 20 met haar vader. Er zijn ook een aantal heren en dames die zeker al met pensioen zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hoeveel renmeneren en mevrouwen zitten er eigenlijk in je groep en is het nivo van alle lopers ongeveer gelijk?
quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Het is echt je eigen schuld dat hier vervelend op je gereageerd wordt als je al duizenden malen is gezegd dat je rustig aan moet doen en het niet moet overhaasten.
Intervaltrainingen zijn er om je snelheid op te krikken. Die ga je dus niet overslaan omdat je eerder naar een hogere snelheid wilt.
Je loopt nu toch prima, hopelijk blessurevrij, met 12 km/h. Dat is zelfs snel te noemen. Waarom wil je én zo snel naar 10 km, én per se naar 14 km/h? Je snelheid verhogen met 2 km/h is echt veel.
Of ben je een troll en zit iedereen hier al weken te happen?![]()
Je leest het advies wat Wyccie je geeft niet?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:52 schreef datisstom het volgende:
[..]. Laat maar, ik ben toch maar een domme puber.
Ja, maar hij/zij maar er zijn/haar eigen verhaaltje van. Ik heb NOOIT gezegd dat ik wil rushen naar de 10km en ik wil ook niks overhaasten. Ik vraag alleen of het niet beter is als ik gelijk begin met een hogere snelheid.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je leest het advies wat Wyccie je geeft niet?
En uit haar verhaaltje kun je toch opmaken "beter van niet". Dan is het toch goed?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:57 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ja, maar hij/zij maar er zijn/haar eigen verhaaltje van. Ik heb NOOIT gezegd dat ik wil rushen naar de 10km en ik wil ook niks overhaasten. Ik vraag alleen of het niet beter is als ik gelijk begin met een hogere snelheid.
Het is een raar iets, dat snelwandelen. Het is nog best moeilijk ook, want je moet altijd contact met de grond houden. Je mag dus geen zweefmoment hebben, zoals bij hardlopen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
wat betreft het snelwandelen, afgelopen deed ik een off road run waarbij ook een oudere man aan mee deed die eigenlijk geen runner was een wedstrijdsnelwandelaar.... maar deed mee als runner.
In het begin was het geen probleem om voor te blijven totdat we in de heuvels kwamen en hij snelwandelend net zo snel heuvel op ging als de runners.
dan heb je nog een half jaar om te trainen, dat moet inderdaad haalbaar zijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga me al inschrijven voor de halve marathon van Eindoven, denk ikVindt het best spannend, ook een soort mijlpaal en iets van mijn bucketlist. Maar wel haalbaar
Het kan aan je ademhalling liggen dus probeer daar beter op te letten. Misschien in het begin overdreven ademhalen, zodat je niet deze steken krijgt. Als het echt even niet lukt kan je tempo wat vertragen en moet het langzaam wegtrekken.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:30 schreef linebear het volgende:
Net les 3 van Evy gelopen. Was pittig, koud en nat. UIteindelijk 4,5 km gelopen net onder de 27 min.
Krijg rond de twee minuten wel last van mijn zij. Wat is daar aan te doen?
Doe je les 3 nog een keer?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:47 schreef linebear het volgende:
Overmorgen les 3 nog een keer halen en dan inderdaad beter op mijn ademhaling letten
Misschien ook even een tikje langzamer lopen, dat kan een hoop schelen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:47 schreef linebear het volgende:
Overmorgen les 3 nog een keer halen en dan inderdaad beter op mijn ademhaling letten
Je moet sowieso proberen door je neus te ademenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:52 schreef datisstom het volgende:
Ik heb trouwens ook last van hevige kramp in het begin. Je kan proberen 2 uur van te voren niet te eten, dat werkt bij mij meestal wel. En anders door je neus in en door je mond uitademen, en het proberen 'uit te blazen'.
Door mijn neus ademen lukt mij gewoon niet, dan krijg ik het gevoel dat ik niet niet genoeg lucht binnenkrijg. Dat 'blazen' in plaats van gewoon uitademen doe ik wel. Doordat je daarmee je longen krachtig leegblaast gaat het inademen bijna vanzelf. Oftewel: inademen is passief en uitademen actief. Klinkt raar, maar werkt echt. Daarmee krijg ik mijn ademhaling rustig en constant.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je moet sowieso proberen door je neus te ademen(en zo diep mogelijk, maar wel rustig en niet oppervlakkig)
Ik begrijp jequote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:09 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Door mijn neus ademen lukt mij gewoon niet, dan krijg ik het gevoel dat ik niet niet genoeg lucht binnenkrijg. Dat 'blazen' in plaats van gewoon uitademen doe ik wel. Doordat je daarmee je longen krachtig leegblaast gaat het inademen bijna vanzelf. Oftewel: inademen is passief en uitademen actief. Klinkt raar, maar werkt echt. Daarmee krijg ik mijn ademhaling rustig en constant.
Welkom en veel plezier!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:35 schreef Mixende_match het volgende:
Hoi!
Ik ga ook beginnen met hardlopen. Vd week schoenen aangeschaft dus het gaat nu echt gebeuren.
Heb Runkeeper op m'n telefoon, is dat wat??
Ga zo de 1e sessie doen, 20 minuten. 1.30 min joggen, 1.00 min lopen, etc... Hoop dat t te doen is haha
Succes! Zo ben ik ook begonnen... Schoentjes en kleding gehaald bij Decathlon en Runkeeper op de Iphone... Heerlijk is het!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:35 schreef Mixende_match het volgende:
Hoi!
Ik ga ook beginnen met hardlopen. Vd week schoenen aangeschaft dus het gaat nu echt gebeuren.
Heb Runkeeper op m'n telefoon, is dat wat??
Ga zo de 1e sessie doen, 20 minuten. 1.30 min joggen, 1.00 min lopen, etc... Hoop dat t te doen is haha
Ik gebruik zelf geen Evy en loop uit mezelf gewoon mijn rondjes. Verstandig is om wel rustig te beginnen en een goede techniek + ademhaling aan te leren. Begin dus met een aantal kilometers en een rustig tempo en ga dit langzaam opbouwen. Je lichaam moet zeker in het begin wennen, maar na verloop van tijd zou je flinke stappen kunnen maken, omdat je conditie al aardig is (zoals je zelf zegt)quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef Luxuria het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
Als je al een redelijk goede basisconditie hebt door veel fietsen/skaten/crosstrainer, moet je dan evengoed met les 1 van Evy starten, of kun je ook de eerste paar lessen overslaan?
Die eerste lessen lijken me nogal saai namelijk, zoveel lopen tussendoor
Ik had geen motivatie om op mijn tijden, afstand en loophouding te letten. Ik heb maar een heel klein beetje coaching nodig om daarop te blijven letten, en dat werkt met Evy prima. Ik heb afgelopen jaren ook meerdere pogingen ondernomen en steeds gestopt om dezelfde redenen als jij noemt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:34 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb inderdaad eerder ook wel eens gerend, altijd zonder Evy. Maar na 2-3x hield ik er altijd weer mee op omdat ik het niet leuk vond of het ging niet lekker.
Dus ik denk nu maar eens proberen met Evy (+jullie tips), als ik zo'n schema volg, gaat het misschien beter.
Maar het ligt denk ik ook voor een deel aan mijn schoenen
Skaten vind ik superleuk, doe ik ook 5x in de week als het ff kan.
Maar voor als het regenweer is, wil ik gaan hardlopen.
Vnvd weer voor het eerst!
Ik heb dat halve schema overgeslagen en er een blessure aan overgehouden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef Luxuria het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
Als je al een redelijk goede basisconditie hebt door veel fietsen/skaten/crosstrainer, moet je dan evengoed met les 1 van Evy starten, of kun je ook de eerste paar lessen overslaan?
In verband met de ontwikkeling van de spieren zou ik gewoon bij les 1 beginnen. Ik loop de lessen makkelijk uit qua conditie maar toch af en toe wat spierpijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef Luxuria het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje.
Als ik je een tip mag geven, als je schoenen niet goed zijn zorg dan eerst voor goede schoenen. Ben zelf vorig jaar ook begonnen op oude schoenen. Na 3 weken had ik een peesontsteking en was ik twee maanden uit de running. Daarna weer begonnen op nieuwe goede schoenen en nooit meer ergens last van gehad.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 11:34 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb inderdaad eerder ook wel eens gerend, altijd zonder Evy. Maar na 2-3x hield ik er altijd weer mee op omdat ik het niet leuk vond of het ging niet lekker.
Dus ik denk nu maar eens proberen met Evy (+jullie tips), als ik zo'n schema volg, gaat het misschien beter.
Maar het ligt denk ik ook voor een deel aan mijn schoenen
Skaten vind ik superleuk, doe ik ook 5x in de week als het ff kan.
Maar voor als het regenweer is, wil ik gaan hardlopen.
Vnvd weer voor het eerst!
Nog steeds geen protips gevraagd bij Run2Day?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:38 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ik heb dat halve schema overgeslagen en er een blessure aan overgehouden.
Ik had iets soortgelijks: binnenkant van mijn rechterknie deed elke keer een dag na het hardlopen op mijn oude Adidasjes pijn, zelfs als ik gewoon fietste of stil zat op een bureaustoel. Sinds mijn nieuwe hardloopschoenen nergens meer last van,quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik je een tip mag geven, als je schoenen niet goed zijn zorg dan eerst voor goede schoenen. Ben zelf vorig jaar ook begonnen op oude schoenen. Na 3 weken had ik een peesontsteking en was ik twee maanden uit de running. Daarna weer begonnen op nieuwe goede schoenen en nooit meer ergens last van gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |