quote:Op zondag 25 maart 2012 01:51 schreef Kuukske het volgende:
Thnx lieverds . Rix, hopelijk gaat het bij jou sneller. Ik hen een Buuf, lief mens. Maar snurken! En haar kindje heeft keiveel gehuild.
Katheters suck. En ik heb wat verhoging. Komt schijnbaar door een medicijn wat ze hebben toegediend voor m'n baarmoeder. Vage toestand. Gelukkig houden ze me goed in de gaten
Zoonlief slaapt bij de verpleging. M'n arm is met het infuus zo onwijs gammel. Ik durf het biet aan..
ja die is hier vast al 100 keer voorbij gekomenquote:Oh en bevallen doen we dus nooit meer..
quote:Op zondag 25 maart 2012 08:05 schreef Rixtje het volgende:
Gisteravond om 22.10 is onze zoon Geert Folkert geboren! Het ging als een tierelier ben er ondersteboven vanhij is 51 cm en weegt 3010
Ik heb het bij tandenpoetsen, heel irritant idd.quote:Op zondag 25 maart 2012 08:47 schreef Mangostine het volgende:
Ik heb nu zoiets irritants. Nergens last van, maar door tandenpoetsen/ kauwen/ slikken wordt een kokhalsreflex getriggerd. En omdat het dan omhoog komt, breekt het zweet me uit.
Eergisteren had ik het tijdens het eten in een restaurant. Middenin een hap. Ik kokte niet, maar was wel klaar met eten.![]()
En gisteren bij het ontbijt en bij het avondeten. En ik dacht nog wel dat ik eindelijk zo'n beetje klaar was met de misselijkheid.
apart wel ja. Mijn opa heet folkert bedenk ik me nu, maar de eerste waar ik aan denk ik van der g.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:04 schreef flugeltje het volgende:
Ja sorry, maar ik vind de combi nogal... uhm, bijzonder...
Het intrigeert me dan oprecht ook hoe de combinatie ontstaan is.
Die was met een Vquote:Op zondag 25 maart 2012 10:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
apart wel ja. Mijn opa heet folkert bedenk ik me nu, maar de eerste waar ik aan denk ik van der g.
Oei voorzichtig!quote:Op zondag 25 maart 2012 13:17 schreef covie het volgende:
Worden jullie ook zo klungelig? Ik begin echt bang te worden dat ik een vette smak maak binnenkort.
Ineens struikel ik over alles![]()
Ons vloerkleed ligt er al eeuwen, maar ineens is dat ding levensgevaarlijk geworden!
Ah okay, dat verduidelijkt het wat... Geert is inderdaad een toffe naam, soms zo jammer dat door gebeurtenissen namen ineens een lading kunnen krijgen. De combi bij jullie kwam zo een beetje vreemd over voor mij... Maar goed, ik ga er vanuit dat jullie die wel zagen aankomen en ook verwacht hadden dat mensen er opmerkingen over zouden maken...quote:Op zondag 25 maart 2012 16:25 schreef Rixtje het volgende:
Hij is vernoemd naar zijn beide Pake's
Kuukske jij ook van harte met jullie zoon!
Morgen mag ik naar huis mits ik zelf heb geplast. En met Billie alles goed gaat. Ik zal Es' vragen of die kinderarts morgen ook nog moet controleren.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:11 schreef Susie het volgende:
Hoe lang moet je nog blijven Kuukske? (Heb niet terug gelezen)
Nou. Ik hoop dat je pietertje snel komt Fluug.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ah okay, dat verduidelijkt het wat... Geert is inderdaad een toffe naam, soms zo jammer dat door gebeurtenissen namen ineens een lading kunnen krijgen. De combi bij jullie kwam zo een beetje vreemd over voor mij... Maar goed, ik ga er vanuit dat jullie die wel zagen aankomen en ook verwacht hadden dat mensen er opmerkingen over zouden maken...
Nou, ik heb briljante voetjes nu hoorHeerlijk gelakt, ik ben schoon... Nu eten, mossels en zelfgemaakte frietjes
en dan daarna nog even een avondwandeling met vriendje, kind en hond! Soms kan geluk heel eenvoudig zijn....
quote:Op zondag 25 maart 2012 21:00 schreef flugeltje het volgende:
Heb net eens zitten rekenen en in principe kan de hele aprilgroep me nog binnen de 'normale' termijn inhalen
dit dus.....quote:Op zondag 25 maart 2012 21:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh Covie, ik zit me op te vreten bij je post alleen al![]()
![]()
Ik hoop dat jij en je vriend op één lijn zitten hierover want ik geloof dat ze met nog geen tien paarden tegen te houden zou zijn.
Zet in je bevalplan ook even dat totdat jij je kind vast gehouden hebt, niemand anders dan je vent het vast mag houden.
Je zal niet de eerste zijn die van een spoedkeizersnede uit de verkoever komt en dat schoonmams je kind al uitgebreid heeft besnuffeld.
aha..quote:Op zondag 25 maart 2012 21:00 schreef flugeltje het volgende:
Heb net eens zitten rekenen en in principe kan de hele aprilgroep me nog binnen de 'normale' termijn inhalen
* *frustratiepost*Je kan ook zo'n 100 km bij je familie vandaan gaan wonen, en dan het liefst nog in het buitenland, want dat is 'eng' . En dan krijg je dus bijna GEEN kraamvisitequote:Op zondag 25 maart 2012 22:55 schreef Enfermera het volgende:
Dat was ook wel een goeie tip die ik hoorde tijdje terug; ff wachten met geboortekaartjes sturen, dat scheelt ook zo'n stormloop in kraambezoek in het begin
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:12 schreef PureEvil het volgende:
[..]
* *frustratiepost*Je kan ook zo'n 100 km bij je familie vandaan gaan wonen, en dan het liefst nog in het buitenland, want dat is 'eng' . En dan krijg je dus bijna GEEN kraamvisite![]()
* */frustratiepost*
PureEvil, hier idem, meeste wat langs komt hier is schoonfamilie en vrienden/bekenden/collega's... en een verdwaalde oom/tante. Mijn oma kwam wel altijd... maar nu niet meer helaasquote:Op zondag 25 maart 2012 23:12 schreef PureEvil het volgende:
[..]
* *frustratiepost*Je kan ook zo'n 100 km bij je familie vandaan gaan wonen, en dan het liefst nog in het buitenland, want dat is 'eng' . En dan krijg je dus bijna GEEN kraamvisite![]()
* */frustratiepost*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
quote:Op zondag 25 maart 2012 23:12 schreef PureEvil het volgende:
[..]
* */frustratiepost*
Verloskamer voor je kopquote:Op zondag 25 maart 2012 21:24 schreef flugeltje het volgende:
Sommige mensen hebben geen plaat, maar een heel huis voor hun kop ofzo...Overigens is dit een gesprek voor je vent, jij ligt toch al gevoelig dus mag hij dit oplossen....
Ze heeft wel door dat ik niet blij ben met dat soort dingen hoor, is best wel uit de hand gelopen... Enfin; we kunnen prima door een deur verder en ik heb d'r geaccepteerd, maar m'n beste vriendin gaat het niet worden. Andersom ook niet overigensquote:Op maandag 26 maart 2012 00:14 schreef mignonne het volgende:
omg![]()
hij s fijn.
En bekend ook, hoewel bij lange na niet zo dramatisch als jouwe. Oef.
als het vruchtwater is ipv pies ben ik inderdaad aan de gang, anders gewoon incontinentquote:
+1.quote:Op maandag 26 maart 2012 07:20 schreef Marrije het volgende:
Ah fluug, wie weet laat de ctg zien dat het toch wel een aardige wee is en het kan best vruchtwater zijn zonder dat het eruit golft. Vandaag zou wel leuk zijn
Oei, dat is minder. Hier werd er dus wel op gelet gelukkigquote:Op maandag 26 maart 2012 08:22 schreef Asyniur het volgende:
fluugs, ik ga gewoon voor een bevalling voor jou vandaag hoor!
Je verliest gewoon niet continu hele gutsen urine.
Ik heb een niet zo tactische moeder en toen mijn man aangaf bij de verpleging of zij een oogje in het zeil wilden houden ivm overrulen van moeder, zeiden zij dat ze zich daar niet mee bemoeiden.
Ondertussen had mijn moeder dus het kind al uit mijn handen 'gerukt' terwijl we tegen iedereen hadden gezegd dat Harry (en ik) nog even moesten bijkomen...
En het jammere ervan was dat dit alles keurig genoteerd bij de kwaamzorg (die een mondige kraamverzorgster stuurde), maar als je dan eerst 2 dagen in het ziekenhuis ligt, heeft dat niet zoveel zin...
Hier is niks loos. Ja een peuter die weer vroeg wakker was, maar verder niks.
Spannend!! Heel veel succes in het ziekenhuis.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:24 schreef flugeltje het volgende:
Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken, toen ik uit de douche stapte en hoestte kon ik wel weer effe terugMaar verder niets meer... De harde buiken lijken ook te stagneren. Wat het ook was gister, ik ben er wel van overtuigd dat het geen pies was. Daar was het echt te veel voor. De indicator op het newbornluier was binnen een half uur van onder tot boven blauw uitgeslagen en die luier stopte ik er pas in toen ik o de wc toch al flink wat eruit geblazen had...
Naja, misschien heb ik wel onbewust leren squirten vannacht
Enfin; nu effe hond en kind bij oma droppen en dan door naar het ziekenhuis.
quote:Op maandag 26 maart 2012 09:46 schreef Kersjes het volgende:
Zo, ik ga vandaag rustig aan doen. De afgelopen dagen waren zo druk, nu even wat gas terug. Merk dat ik het echt nodig heb, ben lichamelijk en geestelijk een beetje op en dat verergert de klachten.
quote:Op maandag 26 maart 2012 10:27 schreef flugeltje het volgende:
Lig aan ctg op matje af te wachten nu. Nog niet duidelijk of 't vruchtwater is. Als ik wat verlies gaat 't onder de microscoop....
hebben ze het eerst getest met zo'n teststaafje dat moet verkleuren? Was bij mij toen ook een onduidelijke uitslag. Hopen dat er wat op het matje komt.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:27 schreef flugeltje het volgende:
Lig aan ctg op matje af te wachten nu. Nog niet duidelijk of 't vruchtwater is. Als ik wat verlies gaat 't onder de microscoop....
Hopelijk zet 't door vandaag! Is er al wat te zien op de CTG?quote:Op maandag 26 maart 2012 10:27 schreef flugeltje het volgende:
De vieze zwerver!quote:Op maandag 26 maart 2012 10:36 schreef Kleurdoos het volgende:
anders lig je dus al een paar uur over jezelf te plassen Flugel?
Ow dat klinkt interessant. Helaas woon ik niet in de buurt.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:40 schreef Regenboogjes het volgende:
Trouwens, nieuwe zwangeren rondom Rotterdam: In het ErasmusMC kun je meedoen aan de Predictstudie.
Je krijgt dan vanaf de 6e t/m de 12e week elke week een (3D) echo. Bij het eerste bezoek moeten jij en je partner wat bloed afstaan en vragenlijsten invullen.
"De Predict studie is gericht op het bestuderen van de jonge zwangerschap, en het vaststellen van factoren die een rol spelen bij ernstige zwangerschapscomplicaties, die al vroeg in de zwangerschap ontstaan. Het uiteindelijke doel van dit onderzoek is om met behulp van de verworven kennis het ontstaan van deze complicaties te voorspellen of zelfs te voorkómen."
Voor contactinfo mag je me altijd een PM sturen!
nope, ze hebben me alleen nog maar aangesloten aan ctg....quote:Op maandag 26 maart 2012 10:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
hebben ze het eerst getest met zo'n teststaafje dat moet verkleuren? Was bij mij toen ook een onduidelijke uitslag. Hopen dat er wat op het matje komt.
Kon je dat nog niet dan? Amateur.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:39 schreef flugeltje het volgende:
Hoeft niet he... Kan ook zijn dat ik voortaan gewoon kan squirten..
nee,dat zou een compleet nieuw trucje zijn...quote:
Hihihi weet jij veel waar Fluugs warm voor looptquote:Op maandag 26 maart 2012 10:46 schreef Kersjes het volgende:
Flugel, dat zou toch wat zijn: zomaar een nieuw trucje erbij? Nahhh, het is vruchtwater hoop ik hoor!
En squirten zonder sexueel opgewonden te zijn lukt je echt niet hoor
He jammer.... Ik hoop/duim nog even voor je door dat het stiekum toch begonnen is.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:58 schreef flugeltje het volgende:
Net maar wattenstaafje afgenomen van bmm. Ligt onder microscoop, maar ze dacht niet dat 't vruchtwater is... Ik zit zo weer thuis verwacht ik....
dat dusquote:Op maandag 26 maart 2012 11:09 schreef Cantare het volgende:
[..]![]()
Ik duim nog ff dat het wel vruchtwater is en dat het anders ook gewoon NU gaat beginnen.
Ja, dat is wel verstandig. Maar ik denk dat ik morgen maar ga, ik wilde direct ook gordijnen langs de stomerij brengen (zit vlakbij de prikpost) maar ik zie net dat die vandaag pas om 13 uur open gaat terwijl de prikpost om 12 uur sluit. Wel jammer dat ik de gordijnen al afgehaald hebquote:Op maandag 26 maart 2012 10:59 schreef Kersjes het volgende:
Phaidra, geef dat even aan daar he, dat je duizelingen hebt. Mag je fijn op een stretcher liggen.
Ja Flugel, heb je een ziekenhuisfetish??
Ohquote:Op maandag 26 maart 2012 11:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nee Ymme, zij wilde met 36 wkn al dat haar kindje geboren werd en er is niet voor niets de regel dat je pas met 37 wkn thuis mag bevallen.
Fluugs zit inmiddels op ruim 39 weken.
Groot verschil.
quote:
Dat is flink balen! Hopelijk hoef je niet wéér zo lang te wachten als de vorige keer!quote:Op maandag 26 maart 2012 11:37 schreef flugeltje het volgende:
geen vruchtwater dus... Zit ook nog potdicht verder. Geen idee wat 't vocht was. Dat wordt vast weer 42 weken dus... Enfin, ik zit nu in 't DE cafe met een enorme icecoffee m'n verdriet te verdrinken...enne ymme, ik reageer zo thuis effe op je... Gsm tikt klote...
lang verhaal kort... Gaat niet om 't eerder dan 40 weken willen, maar om de enorme hoop op een spontane start ipv weer inleiden... Ben niet bang voor bevalling, maar wil zo graag uit mezelf...quote:Op maandag 26 maart 2012 11:43 schreef ymme het volgende:
[..]
Dat is flink balen! Hopelijk hoef je niet wéér zo lang te wachten als de vorige keer!
Succes en sterkte!
Ennuh, reageren is niet meer nodig hoort is al duidelijk
Ik begrijp het helemaal!quote:Op maandag 26 maart 2012 11:46 schreef flugeltje het volgende:
[..]
lang verhaal kort... Gaat niet om 't eerder dan 40 weken willen, maar om de enorme hoop op een spontane start ipv weer inleiden... Ben niet bang voor bevalling, maar wil zo graag uit mezelf...
Ab kuur heb ik al gehad voor de eerste keer. Maar blijf het troep vinden dus liever niet. Moet maar extra sap drinken, misschien ben ik er nu ook gevoeliger voor.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:04 schreef Twinkle20 het volgende:
En cranberrysap dan Zolena?
Ja ook zoiets he .. eerst als je een pilletje nodig had dan mikte je dat gewoon naar binnen.
En nu meot je iedere keer eerst checken of je het wel mag.. Ook iets om te vergeten.
Dat je zelfs zoiets 'onschuldigs' als cranberrytabletten niet mag.
En een ABkuur via de arts? Die kan dan toch checken of je dat mag/
Ik had met 5 weken een dikke keelontsteking en daar heb ik ook een AB kuur voor gekregen die ik wel mocht .. heeft ie toen netjse voor me uitgezocht.
Succes met je echo Zolena! Ik moet nog een weekje wachten.. ben echt heul benieuwd!
Al eerder een echo gehad? Of is dit je eerste? Kei leuki voor je.
Bummer zeg.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:37 schreef flugeltje het volgende:
geen vruchtwater dus... Zit ook nog potdicht verder. Geen idee wat 't vocht was. Dat wordt vast weer 42 weken dus... Enfin, ik zit nu in 't DE cafe met een enorme icecoffee m'n verdriet te verdrinken...enne ymme, ik reageer zo thuis effe op je... Gsm tikt klote...
Via internet is t formulier iets makkelijkerquote:Op maandag 26 maart 2012 12:36 schreef bijtje84 het volgende:
Zoe hmm nou ik heb de aanvraag voor mijn ziektewetuitkering ingevuld. Maar ik vind het maar een vreemd formulier. Mijns inziens kan dat veel makkelijker en duidelijker. Maar goed, als hun het zo willen dan vind ik het natuurlijk prima![]()
Als het goed is sta ik vanaf vandaag op 50% tot aan mijn zwangerschapsverlof (18 mei).
Ahhhhhquote:Op maandag 26 maart 2012 11:37 schreef flugeltje het volgende:
Goed uitgangspuntquote:Op maandag 26 maart 2012 13:26 schreef flugeltje het volgende:
De koffie met een GIGANTISCHE muffin was heurlijk
Enfin; ik heb nog gewoon een lange BMM en ze vond wel vocht, maar dat was geen vruchtwater. Tijn en ik weten overigens zeker dat het ook geen urine was, daarvoor was het echt té veel en te snel na het volledig uitplassen (inclusief bekken kantelen enzo) Onduidelijk nu dus wat voor vocht het was, maar doet er ook eigenlijk niet toe. BottomLine is dat al het voorwerk ook dit keer geen ene fuck uithaalt.
We gaan er nu vanuit dat het gewoon weer 42 weken en inleiden wordt, hebben samen afgesproken heel goed voor het bevalplan te gaan zitten zodat we er wat uitgeruster uitkomen zonder dat we meteen afbreuk hoeven doen aan onze principes (zoals het niet willen hebben van pethidine bijvoorbeeld)
Woensdag ga ik ook goed navragen hoe het nu zit met de groei van Pietje, als ie nog steeds 3 weken voorloopt vraag ik me af wat voor kleuter ik eruit mag werken bij 42 wekenNiet dat ik daar bang voor ben, maar ik bereid mezelf graag voor
Zo, nu stop ik effe met ego-posten, ik baal wel, maar het is niet het einde van de wereld. Over ruim 2 weken is ie er zéker en daar houden we gewoon aan vast...
Heb in elk geval weer even voor wat vermaeck in dit topic gezorgd
Heeft er verder nog iemand wat interessants te vertellen?
Nou meer van het autorijden. Fietsen kan ik al heel lang niet meer en lopen wordt ook zwaarder. En nu autorijden dus ook..(deed ik al bijna niet, maar korte stukjes na de vk,fysio en m'n ouders. Allemaal ritjes van zo rond de 5min of minder) Krijg last van harde buiken en kan me niet concentreren.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:47 schreef bijtje84 het volgende:
Zoe heb je er meer last van dat baat bij?
Ik at zojuist een paaseitje met de helft van de folie er nog om.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:26 schreef flugeltje het volgende:
Heeft er verder nog iemand wat interessants te vertellen?
Haha mmmquote:Op maandag 26 maart 2012 14:30 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik at zojuist een paaseitje met de helft van de folie er nog om.![]()
En gewoon door blijven kauwen hè?
heb je vullingen?quote:Op maandag 26 maart 2012 14:30 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik at zojuist een paaseitje met de helft van de folie er nog om.![]()
En gewoon door blijven kauwen hè?
Nou, ik heb toevallig echt vrijwel geen symptomen (meer), dus ik heb ook echt niet het idee dat ik zwanger benquote:Op maandag 26 maart 2012 14:45 schreef Women86 het volgende:
pff kan ik me echt nog niks bij voorstellen, een bevalling. Is nog zo'n ver van mijn bed show voor mijn gevoel. Kan soms nog amper geloven dat er een klein babytje in me groeit... lijkt me zo apart om dat straks ook te voelen. Maar denk ook wel dat het dan pas echter word. Hoe ervaren jullie dat?
5 mei al? Jeetje dat is snel zeg. Wist je dat het eraan zat te komen?quote:Op maandag 26 maart 2012 14:37 schreef Frups het volgende:
Hmm per 05/05 ben ik mijn baan kwijt... Dat word een lang verlof dit keer. Zo mijn ww maar eens aanvragen...
Ik ervaar het precies hetzelfde. En het is nog wel mn 3e. Het is dat ik die zwangerschapstesten heb liggen en wat symptomen heb... maar anders.quote:Op maandag 26 maart 2012 14:45 schreef Women86 het volgende:
Kuuks en Rixtje allebei gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
flugeltje, balen!
pff kan ik me echt nog niks bij voorstellen, een bevalling. Is nog zo'n ver van mijn bed show voor mijn gevoel. Kan soms nog amper geloven dat er een klein babytje in me groeit... lijkt me zo apart om dat straks ook te voelen. Maar denk ook wel dat het dan pas echter word. Hoe ervaren jullie dat?
Ja! Maar gelukkig nieuwerwetse en geen amalgaan. Dat bedacht ik me nog terwijl ik de folie uit mijn kiezen stond te peuterenquote:
Bij mij is het volgens mij een soort van zelfbescherming ook. Stel het gaat mis, dan valt het misschien mee, ofzo. Slaat natuurlijk nergens op, maar ik merk dat ik niet overtuigd enthousiast kan zijn/durf te zijn.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:35 schreef Women86 het volgende:
Heb al 2 echo's gehad en daarmee werd het inderdaad wel wat echter maar toch blijft het apart.
Heb ook weinig symptomen.
Ik had ook niet verwacht dat ik zo aan het idee moest wennen. Al die tijd natuurlijk er al mee bezig en dan is het raak en dat is het heel moeilijk te geloven/beseffen.
De bevalling is hier ook nog steeds een heel ver van mn bed show hoor!quote:Op maandag 26 maart 2012 14:45 schreef Women86 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |