Oh en Cov, alleen echt heel heel heel duidelijk zijn helpt. En als dat niet helpt maar even BOT doen... ik denk dat veel (schoon) moeders niet eens doorhebben hoe ze kunnen door 'draven' in hun enthousiasme...
Ik had heel erg verwacht van mijn schoonmoeder (mijn eigen moeder leeft al wat jaren niet meer) maar het viel me rondom de bevalling alles mee. We belden ze toen muppet geboren was (ze wisten al wel van de inleiding en hebben nadrukkelijk gezegd te wachten met gaan rijden tot wij zeiden dat ze konden komen, ze moesten nog 45 minuten rijden) en toen vroegen ze of ze mochten komen. Toen was prima, dus ze waren er pas ná het hechten enzo

Denk dat dametje 2,5 uur oud was ofzo, en waren keurig na een 20 minuten weer weg.
Enige is dat ze de dagen erna zo'n 30 keer per dag belde

of alles goed ging, en toen heeft M. op dag 2 gezegd: mam, het gaat nog net zo goed als een uur geleden, zo niet dan bellen wíj wel. Prima als je een keer belt op een dag, maar niet 30 keer.. en dat was genoeg en toen ging het prima.
Enige waar ze echt aan hebben moeten wennen is dat muppet pas toen ze al een jaar was geweest voor het eerst een nachtje bij ze ging logeren.. daar zinspeelde ze al eerder op, echt heel overduidelijk ook, maar daarin ben ik ook heel overduidelijk geweest dat ik het niet nodig vond